Kovalevy näkyviin usb liitännän kautta?

siili tyhmelini

Eli siis.. ostin pöytäkoneen tilalle läppärin ja arvelin välillä käyttää pöytäkoneen kovalevyjä ulkoisen kovalevyn tavoin. Kävin liikkeessä kyselemässä koteloa ja myivät minulle jonkinlaisen usb liitäntä jutun. Kovalevyyn kiinnitetään virtalähde, piuha ja piuhasta menee usb läppäriin. Kuulemma piti toimia näin. Windows löytää ja asentaa ajurit mutta kovalevy ei näy. (Mulla on myös yksi ulkoinen kovalevy ja sen liittäminen usb: n toimi heti).
Laite näkyy alustamattomana kun menee levynhallintaan mutta jos klikkaa alusta, kone herjaa ettei laite ole valmis tms.. en muista.. Otin systeemit irti häiritsemästä.
(Mitä muuten alustuksessa tapahtuu? En tietenkään halua, että kovalevyltä katoaa kaikki.. koska pointti nimenomaan on käyttää kys kovalevyn tiedostoja läppärissä).

Käyttöjärjestelmänä mulla on Windows 7.

9

2377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajurit Windows asentaa? Ei USB-levy tarvitse mitään erillisiä ajureita.

• joku...

tyhjentää levyn .

• keksa1

että purat pöytäkoneesta kovalevyn, asennat sen laitteeseen ja jos se on alunperin alustettu oikeaan formaattiin, niin se sitten näkyis läppärissä.

Täytyy sanoa että aika kova homma aina kaivaa se kovalevy irti ja tohon vehkeeseen pelkkien tiedostojen takia...

Paljon helpompi jakaa kansiot pöytäkoneella verkkoon ja käyttää niitä verkon kautta sitten läppäriltä.

Toinen vaihtoehto vaikka jakaa tiedostot USB-porttien kautta esmes tollasella:

http://www.vpi.us/usb-link.html

Kaupassakin olisivat voineet tämän kertoa, mutta tärkeintä on saada rahat pois ja asiakas ulos.

Alustaminen tyhjentää levyn.

• siili tyhmeliini

Noh kun on tällainen tyhmeliini niin ajattelin, että tuo nyt on ihan kätevää siirtää vanhat kovalevyt "ulkoisiksi kovalevyiksi" kun olen tykännyt tuosta jo ostamastanikin ulkoisesta kovalevystä. Muksut ja kissat on onnistuneet ennenkin tuhota kaikenlaista niin mielummin pidän tiedostoni erillään läppärista.
        Laiska kun on, kaikenlainen siirtely tuntui niin aikaa vievältä :D Ja tuossa on vaatimattomat 3 kovalevyä (160gb-500gb per levy) täynnä tiedostoja, kuvia, musiikkia, elokuvia jne. :)
        Oletin tosiaan, että homma on niin yksinkertainen mitä myyjä väitti. Piuhat kiinni ja homma toimii. Ihan kuten tuossa varsinaisessa ulkoisessa kovalevyssä.

Mitä tarkoittaa "asentaa laitteeseen"? :D

• asennus_
        siili tyhmeliini kirjoitti:

Noh kun on tällainen tyhmeliini niin ajattelin, että tuo nyt on ihan kätevää siirtää vanhat kovalevyt "ulkoisiksi kovalevyiksi" kun olen tykännyt tuosta jo ostamastanikin ulkoisesta kovalevystä. Muksut ja kissat on onnistuneet ennenkin tuhota kaikenlaista niin mielummin pidän tiedostoni erillään läppärista.
        Laiska kun on, kaikenlainen siirtely tuntui niin aikaa vievältä :D Ja tuossa on vaatimattomat 3 kovalevyä (160gb-500gb per levy) täynnä tiedostoja, kuvia, musiikkia, elokuvia jne. :)
        Oletin tosiaan, että homma on niin yksinkertainen mitä myyjä väitti. Piuhat kiinni ja homma toimii. Ihan kuten tuossa varsinaisessa ulkoisessa kovalevyssä.

Mitä tarkoittaa "asentaa laitteeseen"? :D

kaapelit kytketään kiintolevyyn. Datakaapeli ja virtakaapeli.

• tuo

vieläkään toimi edes seiskassa? XP:ssä sai näkyviin kun antoi levyhallinnassa sille levylle kirjaimen. Ostakko muuten vokalin?

• "myivät minulle jonkinlaisen usb liitäntä jutun"

Mutta et sitten kuitenkaan kerro siitä mitään tarkempaa. Kaikilla laitteilla on merkki ja malli.

• siili tyhmeliini

Deltaco kiintolevyadapteri USB 2.0, sata 2.5/3.5" sovitin..

• siili tyhmeliini kirjoitti:

Deltaco kiintolevyadapteri USB 2.0, sata 2.5/3.5" sovitin..

Palauta kauppaan ja osta oikea ulkoisen kiintolevyn kotelo.

Sun levyt oli tietysti määritelty dynaamisiksi, ja siksi ne ei toimi ennenkuin muunnat ne peruslevyiksi siinä koneessa, mistä ne tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe