On siirtyä windowsista vaikkapa ubuntuun? Ubuntu on lukemani perusteella paras vaihtoehto aloittelijat kuten minä. AIinut kokemus linuxista on se kun kaveri räpläsi jotain versiota vuosia sitten (on siitä ainakin 6-vuotta) ja minä seurasin tapahtumaa vierestä... ei näyttänyt kovin helpolta silloin.
Kysymyksiä.
- Miten ohjelmat asennetaan ubuntussa?
- MIkä on paras palomuuri ubuntulle? Jos sellaista siis tarvitsee.
- Mikä on paras virusten torjunta?
Kuinka helppoa
12
309
Vastaukset
- vaikeeta.
>...on lukemani perusteella paras vaihtoehto...
Linuxin käyttö ei vaadi muuta kuin hieman tervettä järkeä. Viestisi perusteella sinulla ei tunnu olevan ihan riittävästi. ;)- 19+14
Siinä taas yksi elitisti jonka asenne saa ihmiset pysymään muissa käyttöjärjestelmissä.
- kunniasta
19+14 kirjoitti:
Siinä taas yksi elitisti jonka asenne saa ihmiset pysymään muissa käyttöjärjestelmissä.
>...saa ihmiset pysymään muissa...
Mieluummin niin kuin se että ihmiset ajautuu Microsoftin suosittelemaan Ubuntuun. ;)
ihan helppoa on siirtyä. Ohjelmat asennetaan (esim.) LISÄÄ-POISTA-luettelosta. Palomuuria ei erikseen tarvitse, kuin ei myöskään virustorjuntaa. "Oma Tietokone" on "Sijainnit", eli vähän eri termistöä, mutta ihan helppoa. Siittä vaan!
- Sd1jksCUaZ
Paras Linux-jakelu on sama kuin kaverillakin. Saa neuvoja helposti.
Ohjelmat asennetaan valikosta löytyvällä"Lisää/poista sovelluksia" jutulla.
Palomuuri- ja virustorjunta-asiat saa unohtaa. - toimii hyvin
>- Miten ohjelmat asennetaan ubuntussa? <
Synaptic-pakettienhallinnalla.
>- MIkä on paras palomuuri ubuntulle? Jos sellaista siis tarvitsee.<
Itse Ubuntu ja sinä itse.
>- Mikä on paras virusten torjunta? <
Itse Ubuntu ja sinä itse. Ubuntu, Mac OS X ja Suse on varmasti helpoimpia. Vähän riippuu käyttötarkoituksista. Ubuntussa ohjelmat tulee yleensä mukana, että on siellä lisää/poista sovelluksia -listassa, lisäämällä pakettilähde jolloin ohjelmat näkyy Synapticissa tai sitten klikataan Ubuntun versiolle tehtyä .deb -pakettia. Palomuuri tulee mukana joskaan sinun ei siitä tarvitse välittää ja virustentorjunnat on jotain Windowsjuttuja.
- fsfsf
Kiitoksia
- Ubuntu tutuksi
Linux-leirissämme tosiaan on melko paljon myös elitistisiä mulkeroita, kuten jo huomasit, mutta dokumentointi lukemalla ja propellipäät ja heidän mielipiteensä unohtamalla on jo päässyt hyvään alkuun.
- Ohjelmat asennetaan pakettihallinnasta, katso dokumentaatio.
- Palomuuria ei Linuxeissa välttämättä ole, koska sitä ei tarvita.
- Virustorjuntaa ei ole, koska virukset tehdään Windowseille. Windowsien viruksia torjumaan toki saa skannereita myös Ubuntuun.- 1+9 = 11?
http://www.youtube.com/watch?v=-nGXEQQl8q8
Noinko helppoa tosiaan on?- näin.
Tuossa vaiheessa järjestelmä on jo käyttövalmiina kun Windowsilla rupeaisit vasta siinä vaiheessa asentelemaan service packeja, toimistosovellusta, kuvankäsittelyä, jne, jne,...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655360Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842677- 2702484
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362389Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191834Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2311571Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai541171Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131103- 881095
- 901086