On siirtyä windowsista vaikkapa ubuntuun? Ubuntu on lukemani perusteella paras vaihtoehto aloittelijat kuten minä. AIinut kokemus linuxista on se kun kaveri räpläsi jotain versiota vuosia sitten (on siitä ainakin 6-vuotta) ja minä seurasin tapahtumaa vierestä... ei näyttänyt kovin helpolta silloin.
Kysymyksiä.
- Miten ohjelmat asennetaan ubuntussa?
- MIkä on paras palomuuri ubuntulle? Jos sellaista siis tarvitsee.
- Mikä on paras virusten torjunta?
Kuinka helppoa
12
311
Vastaukset
- vaikeeta.
>...on lukemani perusteella paras vaihtoehto...
Linuxin käyttö ei vaadi muuta kuin hieman tervettä järkeä. Viestisi perusteella sinulla ei tunnu olevan ihan riittävästi. ;)- 19+14
Siinä taas yksi elitisti jonka asenne saa ihmiset pysymään muissa käyttöjärjestelmissä.
- kunniasta
19+14 kirjoitti:
Siinä taas yksi elitisti jonka asenne saa ihmiset pysymään muissa käyttöjärjestelmissä.
>...saa ihmiset pysymään muissa...
Mieluummin niin kuin se että ihmiset ajautuu Microsoftin suosittelemaan Ubuntuun. ;)
ihan helppoa on siirtyä. Ohjelmat asennetaan (esim.) LISÄÄ-POISTA-luettelosta. Palomuuria ei erikseen tarvitse, kuin ei myöskään virustorjuntaa. "Oma Tietokone" on "Sijainnit", eli vähän eri termistöä, mutta ihan helppoa. Siittä vaan!
- Sd1jksCUaZ
Paras Linux-jakelu on sama kuin kaverillakin. Saa neuvoja helposti.
Ohjelmat asennetaan valikosta löytyvällä"Lisää/poista sovelluksia" jutulla.
Palomuuri- ja virustorjunta-asiat saa unohtaa. - toimii hyvin
>- Miten ohjelmat asennetaan ubuntussa? <
Synaptic-pakettienhallinnalla.
>- MIkä on paras palomuuri ubuntulle? Jos sellaista siis tarvitsee.<
Itse Ubuntu ja sinä itse.
>- Mikä on paras virusten torjunta? <
Itse Ubuntu ja sinä itse. Ubuntu, Mac OS X ja Suse on varmasti helpoimpia. Vähän riippuu käyttötarkoituksista. Ubuntussa ohjelmat tulee yleensä mukana, että on siellä lisää/poista sovelluksia -listassa, lisäämällä pakettilähde jolloin ohjelmat näkyy Synapticissa tai sitten klikataan Ubuntun versiolle tehtyä .deb -pakettia. Palomuuri tulee mukana joskaan sinun ei siitä tarvitse välittää ja virustentorjunnat on jotain Windowsjuttuja.
- fsfsf
Kiitoksia
- Ubuntu tutuksi
Linux-leirissämme tosiaan on melko paljon myös elitistisiä mulkeroita, kuten jo huomasit, mutta dokumentointi lukemalla ja propellipäät ja heidän mielipiteensä unohtamalla on jo päässyt hyvään alkuun.
- Ohjelmat asennetaan pakettihallinnasta, katso dokumentaatio.
- Palomuuria ei Linuxeissa välttämättä ole, koska sitä ei tarvita.
- Virustorjuntaa ei ole, koska virukset tehdään Windowseille. Windowsien viruksia torjumaan toki saa skannereita myös Ubuntuun.- 1+9 = 11?
http://www.youtube.com/watch?v=-nGXEQQl8q8
Noinko helppoa tosiaan on?- näin.
Tuossa vaiheessa järjestelmä on jo käyttövalmiina kun Windowsilla rupeaisit vasta siinä vaiheessa asentelemaan service packeja, toimistosovellusta, kuvankäsittelyä, jne, jne,...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292390- 1282303
- 1582054
- 361716
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201668- 271049
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904