Kulman yli tapetointi?

Ekaa kertaa...

Noniin, tää on varmaan käsitelty täällä sata kertaa mutta...

Eli kun tapettirullan leveys on 53cm, niin mitataanko nurkasta noin 50-51 cm ja siihen vatupassilla suora viiva. Niin että tapettivuodan toinen reuna kääntyy pari kolme senttiä toiselle seinälle?

Varsinainen kysymys kuuluukin että miten siltä seinältä lähdetään liikkeelle mihin se 2-3cm on taitettu jos vaikka huoneen seinän nurkka ei ole täysin suora? Puskusaumalla vai?

Cybroc seinät, paperitapetti ja 21v vanha kämppä.

15

5436

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reve

Minä en tapetoisi kulman yli,talo elää sen verran että kulma repeää.Pari kertaa kokeillut.Huoneen lämpö ja kosteus heittelee.

• Tasoittaja

Jos on kunnollisilla perustuksilla ettei kivien päällä.

• seppä jo syntyessään

Terve

Itse olen tapetoinut vastaavissa kohteissa, myös omassa kämpässäni kulmat niin että, n.1,5cm yli kulman ja aloittanut n.3mm päästä nurkasta uudella vuodalla.. eli ei puskusaumaa vaan sen kulman ylittäneen palan päältäaloittaa uudella vuodalla... tulee nätin näköinen/huomaamaton sauma! mitä tohon repeytymiseen tulee... niin on vähän talo kohtaista... ei minulla ole kulmat repeillyt ainakaan!!

• &&&

tapetoinut reilusti yli ja jatkanut siintä normaalisti puskusaumalla.Jos nurkat elää et tapetti hajoo ni sillo vikaa jossain muualla.

• maalarimestari-55

näin ei kuulu tapetoida.

• maalarimestari-55 kirjoitti:

näin ei kuulu tapetoida.

seppä jo syntyessään selitti, miten homma tehdään OIKEIN! ja tämä &&& ei ole varmaan kuunaan tapetoinut yhtään mitään.

• &&&&
        kenkkunuen kirjoitti:

seppä jo syntyessään selitti, miten homma tehdään OIKEIN! ja tämä &&& ei ole varmaan kuunaan tapetoinut yhtään mitään.

enemmän ku kenkkunen.Riippuu tosin jaosta miten tapetti menee mut turhaa ruveta kaventaa jos nurkka suora.Ja jos nurkasta repee ni sit on tosiaan jossain muualla vikaa.

• &&&&
        kenkkunuen kirjoitti:

sen tosin tehdä tolleinkin et laittaa sentin pari päälle, mutta ei ole paksussa tapetissa nätin näköinen.Etenkin jos on lähellä seinä tai taulu valaisin niin en tekisi noin.

• &&&&
        kenkkunuen kirjoitti:

piti sanomani et ehkä ennemmin pari senttiä toinen yli nurkan ja toinen siihen päälle ja sitten terävällä mattoveisellä ja linjarilla ylhäältä alas ja alla oleva siivu pois.Tulee nätti sauma.Mutta tehkää miten lystäätte.

• kenkku123
        &&&& kirjoitti:

enemmän ku kenkkunen.Riippuu tosin jaosta miten tapetti menee mut turhaa ruveta kaventaa jos nurkka suora.Ja jos nurkasta repee ni sit on tosiaan jossain muualla vikaa.

ja sulla on kaikki nurkat pyöreät, kun tapeetti kuivuessaan kiristyy, ja tulee nurkasta pois, niin siiä käy, kuin yli tapetoi, mutta hakaa päätäsi puuhun vaan, edelleen.

• &&&
        kenkku123 kirjoitti:

ja sulla on kaikki nurkat pyöreät, kun tapeetti kuivuessaan kiristyy, ja tulee nurkasta pois, niin siiä käy, kuin yli tapetoi, mutta hakaa päätäsi puuhun vaan, edelleen.

tiedä miten te tumpelot tapetoitte ku tulee pyöreetä nurkkaa ja repeilee,vaihtakaa alaa jos ette ossaa.Tai pyytäkää joku joka osaa.
        PS:Ei ole nurkat pyöreät .

• &&&& kirjoitti:

piti sanomani et ehkä ennemmin pari senttiä toinen yli nurkan ja toinen siihen päälle ja sitten terävällä mattoveisellä ja linjarilla ylhäältä alas ja alla oleva siivu pois.Tulee nätti sauma.Mutta tehkää miten lystäätte.

millaista kuviota tapetissa on.

Yleensä pari senttiä yli kulman ja aloitan seuraavan seinän kulmasta.

• 3828937
        &&& kirjoitti:

tiedä miten te tumpelot tapetoitte ku tulee pyöreetä nurkkaa ja repeilee,vaihtakaa alaa jos ette ossaa.Tai pyytäkää joku joka osaa.
        PS:Ei ole nurkat pyöreät .

eihän pyöreessä kopissa ole nurkkia ensinkään...

• he heh
        runontaja kirjoitti:

millaista kuviota tapetissa on.

Yleensä pari senttiä yli kulman ja aloitan seuraavan seinän kulmasta.

...

• ¤%¤%
        he heh kirjoitti:

...

typerys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      389
      1623
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      85
      1092
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      952
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      869
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      778
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      773
    7. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      730
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      725
    9. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      708
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      689
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      57
      646
    12. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    13. 45
      567
    14. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      34
      565
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    16. 33
      555
    17. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      84
      514
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      49