Taas mies teki sen KÄNNISSÄ!

hermojaraastavaa

Siis mies aloitti kosimisen kun olimme puolivuotta tunteneet toisemme.
Sanoin heti alkuun että minä rakastin myös häntä, mutta en aijo vastata tuohon jollei kosi selvin päin. No silti mies jatkoi kosimista vain kännissä. Minä en vastannut siihen ja mies suuttui ja alkoi vihjailla ettei meidän varmaan kannata olla yhdessä kun ei mikään toimi. Siis muuten menee tosi hyvin paitsi tämä aiheuttaa kränää.
puolitoista vuotta meni ja olen koko ajan odottanut kosintaa ja taas mies teki sen kännissä. Suutuin ja sanoin kuinka paljon tuo sattuu että hänen pitää vain täysperseet ottaneena kosia. Mies suuttui kun minä en ota häntä tosissaan ja pilailen kun hän hirmuisella vaivalla puhuu tollaisia arkoja asioita.

Olenko liian vaativa kun haluan miehen kosivan selvinpäin? Yleensä mies puhuu aina kovaan ääneen kun ei muista mitään mitä on sit kännissä tehnyt et en halua sitä et se ei edes seuraavana aamuna muistais koko asiaa.
miten se voi olla noin vaikeaa miehelle? onko se noloo vai mitä kun kerran on jo monesti kertonut kuinka paljon rakastaa ja haluaa aina olla minun kanssa selvinpäin.
Minä en voi kosia koska häpäisisin mieheni. Sekä minusta miehille tämä on isompi asia jos mies ei halua niin ei tarvitse kosia.

209

13694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khu

      Ottaisin asian puheeksi selvinpäin. Jos ei itse voi kosia niin sitten vain utelisin miehekkeeltä missä mennään näiden puheiden kanssa, onko ne vain kännilöpinöitä, vai pitääkö niihin suhtautua vakavasti.

      Itsekään en kännikosintaa hyväksyisi, kyllä naimisiin menosta pitää pystyä puhumaan/sopimaan selvinpäin.

      • *tähtisilmä*

        kyllä mua mies kännissä kosi...
        sanoin että katotaa tulevan viikon aikana mikä on mielipide... no muutama päivä eteenpäin ni mies kosi uudestaan ja silloin oli aivan selvistä päin...
        mutta tähän asiaan toki vaikuttaa ikä ja moni moni muukin asia..

        aloittajalle todellakin vinkkinä se että juttele miehesi kanssa näistä asioista silloin kuin mies on selvinpäin.. silloin saatat saada vastaukset joita haluat... toki jos miehesi suuttuu tässäkin vaiheessa niin siinä vaiheessa on parempi jättää mies ja etsiä uutta kehiin..


      • hexa22

        alkomaholi kun nyt vaan on niin kummallinen. Ei osata avautua ilman "neuvoa antavaa". säälittävää joskus tämä meno pohjolan nurkilla.


      • hik,hik

        Hmm,minkä näköinen?Hmm,olikaan se lahjaksi?Hmm,saatu elämä?Hik!


      • meno on aina
        hexa22 kirjoitti:

        alkomaholi kun nyt vaan on niin kummallinen. Ei osata avautua ilman "neuvoa antavaa". säälittävää joskus tämä meno pohjolan nurkilla.

        säälittävää eikä vain joskus. Itsetunto on niin heikko ettei selvinpäin uskalleta tehdä mitään ja hölmöilytkin puolustellaan kännillä. Surkea ja säälittävä kansa.


      • vk
        *tähtisilmä* kirjoitti:

        kyllä mua mies kännissä kosi...
        sanoin että katotaa tulevan viikon aikana mikä on mielipide... no muutama päivä eteenpäin ni mies kosi uudestaan ja silloin oli aivan selvistä päin...
        mutta tähän asiaan toki vaikuttaa ikä ja moni moni muukin asia..

        aloittajalle todellakin vinkkinä se että juttele miehesi kanssa näistä asioista silloin kuin mies on selvinpäin.. silloin saatat saada vastaukset joita haluat... toki jos miehesi suuttuu tässäkin vaiheessa niin siinä vaiheessa on parempi jättää mies ja etsiä uutta kehiin..

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


    • Nenna

      Jännitystä ja pelkoo kosimista kohtaan.

      Hän ajattelee että parin rohkasuryypyn yms jälkeen on hyvä yrittää koska jos suostuisit ja hän tulisi katumapäälle selvinpäin niin puheet voi aina perua ja todeta ettei muista.

      Eräällä omalla tutullani kävi juuri näin. Mies joi viikonloppuisin kaveriporukalla tms, tuli lauantaina kotiin täyspäissään ja sopersi tahtovansa naimisiin.. Monta kertaa tätä tapahtuikin kun sitten asiasta oli selvinpäin olon aikana puhuttu niin selvisi sitten siinä sekin että tahtoo sitoutua yms mutta pelkää ja ajattelee liikaa sanoja "Mitäs jos...", seuraavan kerran kun kännissä kosi niin oli hankkinut sormukset ja muistaakseni ruusunkin toi ja totesi että: jos en aamulla muista niin näytä tätä omassa sormessa. Aamulla ei tietenkään krapulaisena muistanut, näki sormuksen ja nyt ovat onnellisesti sitten yhdessä edelleen.

      Kannattaa siis puhua enemmän ja yrittää suoraan tai epäsuorasti ottaa selvää voiko mahdollisesti olla samantapainen syy takana...

      Muuten sanoisin että kosi itse kun hän on selvä. Ei se miestäsi häpäise, saattaa jopa auttaa mikäli pelkää itse kosia. ja kyllä sitten jos mies ei halua niin se sen sanoo suoraan (ainakin kun vähän patistat..)

      • en vain mitenkään

        haluis kännikosintaa :(
        mut toi kyl kuulostaa paremmalta jos on ruusut ja kaikki.
        mut just se ettei toinen edes muistaisi koko asiaa loukkaisi minua.
        mies viel kertoi exnaisestaan kuinka se oli raahannut hänet kultasepänliikkeeseen väkisin ottaan kihlat ja se oli nöyryyttävää ja kaikkea. Et itse luulen et mies oli kosinut kännissä ei muistanut ja oli kosinut ja sit suuttu kun menivät hakeen sormuksia.

        Pitää vaan ottaa härkää sarvista ja puhua miehelle asiasta selvinpäin.
        sanoa mitä haluan ja jos ei kelpaa niin ei sit.
        Etsin uuden miehen (niin varmaan)


      • -ihmettelevä-
        en vain mitenkään kirjoitti:

        haluis kännikosintaa :(
        mut toi kyl kuulostaa paremmalta jos on ruusut ja kaikki.
        mut just se ettei toinen edes muistaisi koko asiaa loukkaisi minua.
        mies viel kertoi exnaisestaan kuinka se oli raahannut hänet kultasepänliikkeeseen väkisin ottaan kihlat ja se oli nöyryyttävää ja kaikkea. Et itse luulen et mies oli kosinut kännissä ei muistanut ja oli kosinut ja sit suuttu kun menivät hakeen sormuksia.

        Pitää vaan ottaa härkää sarvista ja puhua miehelle asiasta selvinpäin.
        sanoa mitä haluan ja jos ei kelpaa niin ei sit.
        Etsin uuden miehen (niin varmaan)

        Miksi pitää olla noin kiire kosia ja naimisiin? Ettekö voi vielä odotella ja elellä yhdessä muuten ja katsoa tuleeko mitään vai ei. En teidän ikää tiedä, mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan.

        Tuo kommentti siitä, että kosinut exäänsäkin kännissä ehkä, niin vahvistaa vaan tuntemustani siitä, että jos tarvitsee jokaista kumppania kosia, niin silloin ei syyt ole kohdallaan ja kosiminen ei merkitse mitään. Ensimmäisen kerran hän kosi sinua puolen vuoden jälkeen... just joo. Varmaan tunsitte toisenne silloin todella hyvin. Kosiminen ja kihloihin meno on lupaus AVIOLIITOSTA. Joka nykyään yleensä unohtuu ja on vaan kiva mennä kihloihin ja sitten erotaan. ja taas tulee seuraava seurustelukumppani, äkkiä kihloihin ja sitten huomataan, että eihän tämä ollutkaan se oikea ihminen ja sama kaava jatkuu.

        En ymmärrä miksi ihmiset ei voi vaan rauhassa tutustua, seurustella ja edetä rauhassa, vaan heti pitää kahden vuoden sisällä tapahtua kaikki. Avioidutaan, ostetaan talo, hankitaan lapsi ja sitten arjen tultua ihmetellään, että miksi tämä ei toimi ja eihän tän tällaista pitäny olla.

        No tulipas avaus...:)


      • MIEHEKSI OON SYNTYNY
        -ihmettelevä- kirjoitti:

        Miksi pitää olla noin kiire kosia ja naimisiin? Ettekö voi vielä odotella ja elellä yhdessä muuten ja katsoa tuleeko mitään vai ei. En teidän ikää tiedä, mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan.

        Tuo kommentti siitä, että kosinut exäänsäkin kännissä ehkä, niin vahvistaa vaan tuntemustani siitä, että jos tarvitsee jokaista kumppania kosia, niin silloin ei syyt ole kohdallaan ja kosiminen ei merkitse mitään. Ensimmäisen kerran hän kosi sinua puolen vuoden jälkeen... just joo. Varmaan tunsitte toisenne silloin todella hyvin. Kosiminen ja kihloihin meno on lupaus AVIOLIITOSTA. Joka nykyään yleensä unohtuu ja on vaan kiva mennä kihloihin ja sitten erotaan. ja taas tulee seuraava seurustelukumppani, äkkiä kihloihin ja sitten huomataan, että eihän tämä ollutkaan se oikea ihminen ja sama kaava jatkuu.

        En ymmärrä miksi ihmiset ei voi vaan rauhassa tutustua, seurustella ja edetä rauhassa, vaan heti pitää kahden vuoden sisällä tapahtua kaikki. Avioidutaan, ostetaan talo, hankitaan lapsi ja sitten arjen tultua ihmetellään, että miksi tämä ei toimi ja eihän tän tällaista pitäny olla.

        No tulipas avaus...:)

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.


      • NAISEKSI SYNTYNYT
        MIEHEKSI OON SYNTYNY kirjoitti:

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.

        Ei sitä rahan takia aina naimisiin mennä. Saatetaanpa mennä, niinku meillä mentiin, koska haluttiin tehdä asiasta ihan virallinen juttu.

        Minun oman teorian mukaan naimisiin menemistä karttavat ne, jotka eivät ole yhdessä oikean kumppanin kanssa. Silloin on takaraivossa aina sellanen tunne, et jos tää ei sittenkään onnistu, tai et jos ei haluakaan. Kun törmää siihen oikeaan kumppaniin, niin tälläistä ei tule.

        Alkuperäiselle kännikosijan siipalle sanoisin, että sano sille kännikosijalle, et joo, mennään vaan naimisiin, mut et saa ite hankkia sen ajan sinne maitraattiin, tai mihin lie kirkkoon, sitä toiset sit haluukin.

        Meillä mies varmisteli asian moneen kertaan tyyliin, et jos hän kysyis, niin suostuisinko. Meillä siis haluttiin naimisiin, mut ei heti. Sanoin vaan et joo, kyl tottakai, mut et sitte kun hän haluaa, niin soittaa itse maistraattiin ja varaa jonkun ajan. Mä en rupeaisi aikoja varailemaan vaan se on hänen hommansa. Siitä keskusteltiin myös, ettemme halua mitään kirkko ja hössötyshäitä, vaan pienet ja ilman kirkkoa. Tämä toteutui noin 1,5v siitä kun tavattiin. Nyt ollaan oltu naimisis jo 7,5v.

        Toki on aina mahdollista, et kännikosiminen on sitä kännissä touhuamista hänen kohdallaan, eikä hän tarkoita sillä sen kummempia. Mut älä ota asiasta suurtakaan stressiä. Juttele siitä noin muina miehinä kun toinen on selvä. Siis et mitä mieltä on avioliitosta noin yleensä. Ja millaiset häät haluaisi, jos joskus naimisiin menisi. Mut jos hän ei halua asiasta puhua, niin tuskimpa tuo naimisiin on haluamassa ainakaan vielä, tai edes koskaan.

        Toisia ahdistaa ajatus isoista häistä ihan suunnattomasti. (kuten minua!) Jos toinen haluaa suureelliset kirkkohäät smokkeineen ja mekkoineen ja toinen pikavihkimisen farkuissa ja t-paidassa, niin meillä on lähipiirissä esimerkki, jossa naimisiin mentäisiin kyllä, jos tästä asiasta päästäisiin yksimielisyyteen. On lapset, talot ja tavarat, vaan mies ei suostu hössötyshäihin ja nainen ei unelmaprinsessa-hääunelmastaan luovu. Eivät pääse koskaan naimisiin siis.

        Muista kumminkin, ettei se naimisissa oleminen ole sen kummoisempaa elämää, kuin se ei-naimisissa oleminenkaan. Samalla tavalla se on yhdessä koheltamista kumminkin. Ulkoiselle maailmalle se on kumminkin selkeää signaali, että nuo on luokiteltu pariskunnaksi. Ja jos tulee lapsia, niin se on muksuille selkeämpää. Virallisesti asiat on myös ns. selkeämpiä.

        Tärkeintä pitäisi olla se teidän välillä oleva henkinen side. Ilman sitä, ei mikään lippu tai lappu saa teitä jäämään saman katon alle.


      • Aviovaimo...
        MIEHEKSI OON SYNTYNY kirjoitti:

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.

        sillä suhteella tosiaan ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, jos ei sen vertaa toisesta välitä, että olisi halukas turvaamaan hänen toimeentulonsa mahdollisen kuolemansa jälkeen. Itse rakastan miestäni niin paljon, että haluan hänen pärjäävän mahdollisimman hyvin, jos sattuisin kuolemaan. Ja ihan hänen takiaan makselen valtavia henkivakuutussummia kaiken aikaa. Toivon toki silti, ettei niitä koskaan tarvitsisi hyödyntää kummankaan. Aika leluksi tuntisin itseni, jos mies ajattelisi samoin kuin sinä, ettei "rakastettu" tarvitse mahdollisuutta jatkaa elämää edes suhteellisen siedettävästi kuolemansa jälkeen.


      • kuppinurin
        NAISEKSI SYNTYNYT kirjoitti:

        Ei sitä rahan takia aina naimisiin mennä. Saatetaanpa mennä, niinku meillä mentiin, koska haluttiin tehdä asiasta ihan virallinen juttu.

        Minun oman teorian mukaan naimisiin menemistä karttavat ne, jotka eivät ole yhdessä oikean kumppanin kanssa. Silloin on takaraivossa aina sellanen tunne, et jos tää ei sittenkään onnistu, tai et jos ei haluakaan. Kun törmää siihen oikeaan kumppaniin, niin tälläistä ei tule.

        Alkuperäiselle kännikosijan siipalle sanoisin, että sano sille kännikosijalle, et joo, mennään vaan naimisiin, mut et saa ite hankkia sen ajan sinne maitraattiin, tai mihin lie kirkkoon, sitä toiset sit haluukin.

        Meillä mies varmisteli asian moneen kertaan tyyliin, et jos hän kysyis, niin suostuisinko. Meillä siis haluttiin naimisiin, mut ei heti. Sanoin vaan et joo, kyl tottakai, mut et sitte kun hän haluaa, niin soittaa itse maistraattiin ja varaa jonkun ajan. Mä en rupeaisi aikoja varailemaan vaan se on hänen hommansa. Siitä keskusteltiin myös, ettemme halua mitään kirkko ja hössötyshäitä, vaan pienet ja ilman kirkkoa. Tämä toteutui noin 1,5v siitä kun tavattiin. Nyt ollaan oltu naimisis jo 7,5v.

        Toki on aina mahdollista, et kännikosiminen on sitä kännissä touhuamista hänen kohdallaan, eikä hän tarkoita sillä sen kummempia. Mut älä ota asiasta suurtakaan stressiä. Juttele siitä noin muina miehinä kun toinen on selvä. Siis et mitä mieltä on avioliitosta noin yleensä. Ja millaiset häät haluaisi, jos joskus naimisiin menisi. Mut jos hän ei halua asiasta puhua, niin tuskimpa tuo naimisiin on haluamassa ainakaan vielä, tai edes koskaan.

        Toisia ahdistaa ajatus isoista häistä ihan suunnattomasti. (kuten minua!) Jos toinen haluaa suureelliset kirkkohäät smokkeineen ja mekkoineen ja toinen pikavihkimisen farkuissa ja t-paidassa, niin meillä on lähipiirissä esimerkki, jossa naimisiin mentäisiin kyllä, jos tästä asiasta päästäisiin yksimielisyyteen. On lapset, talot ja tavarat, vaan mies ei suostu hössötyshäihin ja nainen ei unelmaprinsessa-hääunelmastaan luovu. Eivät pääse koskaan naimisiin siis.

        Muista kumminkin, ettei se naimisissa oleminen ole sen kummoisempaa elämää, kuin se ei-naimisissa oleminenkaan. Samalla tavalla se on yhdessä koheltamista kumminkin. Ulkoiselle maailmalle se on kumminkin selkeää signaali, että nuo on luokiteltu pariskunnaksi. Ja jos tulee lapsia, niin se on muksuille selkeämpää. Virallisesti asiat on myös ns. selkeämpiä.

        Tärkeintä pitäisi olla se teidän välillä oleva henkinen side. Ilman sitä, ei mikään lippu tai lappu saa teitä jäämään saman katon alle.

        olet kaikentietävä,sanopa miksi suomessa puolet avioliitoista johtaa eroon ja kyllä olisi syytä elää avoliitossa ensin tarpeeksi kauan eikä syöksyä naimisiin hetken hurmassa ja tulos on se mitä erotilastot kertoo


      • 1uno
        MIEHEKSI OON SYNTYNY kirjoitti:

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.

        ..ei sitä mies naista tartte, kun kihloihin menee.....


      • aloittaja
        NAISEKSI SYNTYNYT kirjoitti:

        Ei sitä rahan takia aina naimisiin mennä. Saatetaanpa mennä, niinku meillä mentiin, koska haluttiin tehdä asiasta ihan virallinen juttu.

        Minun oman teorian mukaan naimisiin menemistä karttavat ne, jotka eivät ole yhdessä oikean kumppanin kanssa. Silloin on takaraivossa aina sellanen tunne, et jos tää ei sittenkään onnistu, tai et jos ei haluakaan. Kun törmää siihen oikeaan kumppaniin, niin tälläistä ei tule.

        Alkuperäiselle kännikosijan siipalle sanoisin, että sano sille kännikosijalle, et joo, mennään vaan naimisiin, mut et saa ite hankkia sen ajan sinne maitraattiin, tai mihin lie kirkkoon, sitä toiset sit haluukin.

        Meillä mies varmisteli asian moneen kertaan tyyliin, et jos hän kysyis, niin suostuisinko. Meillä siis haluttiin naimisiin, mut ei heti. Sanoin vaan et joo, kyl tottakai, mut et sitte kun hän haluaa, niin soittaa itse maistraattiin ja varaa jonkun ajan. Mä en rupeaisi aikoja varailemaan vaan se on hänen hommansa. Siitä keskusteltiin myös, ettemme halua mitään kirkko ja hössötyshäitä, vaan pienet ja ilman kirkkoa. Tämä toteutui noin 1,5v siitä kun tavattiin. Nyt ollaan oltu naimisis jo 7,5v.

        Toki on aina mahdollista, et kännikosiminen on sitä kännissä touhuamista hänen kohdallaan, eikä hän tarkoita sillä sen kummempia. Mut älä ota asiasta suurtakaan stressiä. Juttele siitä noin muina miehinä kun toinen on selvä. Siis et mitä mieltä on avioliitosta noin yleensä. Ja millaiset häät haluaisi, jos joskus naimisiin menisi. Mut jos hän ei halua asiasta puhua, niin tuskimpa tuo naimisiin on haluamassa ainakaan vielä, tai edes koskaan.

        Toisia ahdistaa ajatus isoista häistä ihan suunnattomasti. (kuten minua!) Jos toinen haluaa suureelliset kirkkohäät smokkeineen ja mekkoineen ja toinen pikavihkimisen farkuissa ja t-paidassa, niin meillä on lähipiirissä esimerkki, jossa naimisiin mentäisiin kyllä, jos tästä asiasta päästäisiin yksimielisyyteen. On lapset, talot ja tavarat, vaan mies ei suostu hössötyshäihin ja nainen ei unelmaprinsessa-hääunelmastaan luovu. Eivät pääse koskaan naimisiin siis.

        Muista kumminkin, ettei se naimisissa oleminen ole sen kummoisempaa elämää, kuin se ei-naimisissa oleminenkaan. Samalla tavalla se on yhdessä koheltamista kumminkin. Ulkoiselle maailmalle se on kumminkin selkeää signaali, että nuo on luokiteltu pariskunnaksi. Ja jos tulee lapsia, niin se on muksuille selkeämpää. Virallisesti asiat on myös ns. selkeämpiä.

        Tärkeintä pitäisi olla se teidän välillä oleva henkinen side. Ilman sitä, ei mikään lippu tai lappu saa teitä jäämään saman katon alle.

        Niin siis miksi. Se on vain vanha tapa, jolla lapset saivat kunniallisen arvon yhteiskunnassa kun eivät syntyneet äpäröinä. No nykypäivänä sillä on vielä suuri merkitys.

        En voi uskoa että ihmiset menisi rahan vuoksi naimisiin.
        Minä haluan naimisiin ihan sen takia että virallisissa papereissa olen jotakin miehelleni.
        Jos sattuisi onnettomuus miehelleni niin avopuolisona minä en olisi mitään EN MITÄÄN!
        Minulle ei kukaan ilmoittaisi mitään, minulla ei olisi oikeuksia hänen tietoihinsa tai mihinkään muuhunkaan. Olisin täysin mieheni oikeiden sukulaisten armoilla jos ne viitsisivät ilmoittaa minulle jotain. Äitini mies ystävä kuoli juuri, äiti ei edes meinannu päästä katsomaan miestä viimeistä kertaa koska häntä ei luettu läheiseksi sukulaiseksi. No eihän hän ollutkaan he eivät olleet naimisissa tai vastaavaa he olivat vai asuneet ja olleet yhdessä monta vuotta.

        kiitos asiallisesta ja ihan ajatuksia herättävästä kommentista NAISEKSI SYNTYNYT.

        Mies puhui joskus ettei haluaisi isoja kirkko häitä kun ahdistaa semmoset, mutta lisäsi että jos semmoiset minä haluan niin hän tekee mitä vain päivän jos sillä saa minut onnelliseksi ja vielä omakseen loppuelämäksi. En kuitenkaan haluaisi maistraatti häitä. Minulle on tärkeä koko perhe ja minä haluan (en pakosti isoja) hienot, kauniit ja semmoiset häät mitä saa muistella koko loppu elämän ja ne oikeasti kuvastaa että ne on elämäni yksiä hienoinpia päiviä.
        minulle ei edes lapsena järjestetty oikeita syntymäpäiväjuhlia, kaikki muutkin minun tärkeät päivät on painettu villasella, joten minusta olisi hienoa saada edes yhdet juhlat joissa minä olisin "sankari".

        miehestä kyllä tuntuu että sitä vähän aina hävettää myöntää tunteitaan. nyt se on oppinut sanomaan mua rakkaaksi mutta varoo sanomasta sitä muiden ihmisten aikana, paitsi jos joku kysyy suoraan että onko meillä jotain, sit se kailottaa lujaan ääneen mun rakas MUN! Hän on varmaan vähän epävarma itsestään ja pelkää minun jättävän hänet sillä hänet on jo kerran jätetty aika karusti, jäänyt varmasti sellanen pelko siitä sitten.


      • Typy_TKU
        MIEHEKSI OON SYNTYNY kirjoitti:

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.

        Nimimerkille "mieheksi oon syntyny".

        No ei se nyt ihan niinkään ole. Olen ollut monta vuotta miekkoseni kanssa yhdessä.
        Kihloissa ollaan oltu jo kolmatta vuotta. Kyllä minäkin naimisiin haluaisin mieheni kanssa, mutta ei sillä asialla kiire ole. Toi on kyllä niin *aska puhetta "raha se on miksi naimisiin mennään" "pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää". Itselläni on enemmän omaisuutta ja varallisuutta ja vielä jopa paremmat tulot kuin miehelläni. Ei se raha se syy naimisiin menolle ole ainakaan meidän tapauksessa. Ja ei... miekkoseni ei halua naimisiin kanssani "rahojeni" takia... en mä rikas ole, mutta on mulla jokunen sentti enemmän kuin tuolla ukkelilla. Eli loppuyhteenveto tolle sun typerälle kommentille: ÄLÄ YLEISTÄ!


      • Riksdok21
        Typy_TKU kirjoitti:

        Nimimerkille "mieheksi oon syntyny".

        No ei se nyt ihan niinkään ole. Olen ollut monta vuotta miekkoseni kanssa yhdessä.
        Kihloissa ollaan oltu jo kolmatta vuotta. Kyllä minäkin naimisiin haluaisin mieheni kanssa, mutta ei sillä asialla kiire ole. Toi on kyllä niin *aska puhetta "raha se on miksi naimisiin mennään" "pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää". Itselläni on enemmän omaisuutta ja varallisuutta ja vielä jopa paremmat tulot kuin miehelläni. Ei se raha se syy naimisiin menolle ole ainakaan meidän tapauksessa. Ja ei... miekkoseni ei halua naimisiin kanssani "rahojeni" takia... en mä rikas ole, mutta on mulla jokunen sentti enemmän kuin tuolla ukkelilla. Eli loppuyhteenveto tolle sun typerälle kommentille: ÄLÄ YLEISTÄ!

        Vaikka rakastan toista yli kaiken ei se tarkoita että pitäisi mennä naimisiin. Vihkival on vain suhteen virallastaminen, voihan sitä elää yhdessä ja hankkia perhe ilman avioliittoa, vaihtaa vain sormuksia ja kosii vaikka kadulla.Pr


      • vk

      • vk
        MIEHEKSI OON SYNTYNY kirjoitti:

        "mutta niin kauan kun mies ei voi selvinpäin kosia, niin ei ole kyllä valmis sitoutumaankaan". Mikäs miestietäjä luulet olevas. Ottaa päähän tuommonen turha tärkeilijä. Avioliitto on muuten ihan turha asia. Raha se on miks naimisiin mennään. Osaan itse rakastaa ilman papin amenta mutta naisille se vaan ei riitä. Pitää olla tulevaisuus turvattu jos mies vaikka sattumoisin potkasis tyhjää. Eli ei se rakkaus niin paljon siinä merkkaa. Älkääkä ruvetko väittelee tästä.

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


      • vk
        Aviovaimo... kirjoitti:

        sillä suhteella tosiaan ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, jos ei sen vertaa toisesta välitä, että olisi halukas turvaamaan hänen toimeentulonsa mahdollisen kuolemansa jälkeen. Itse rakastan miestäni niin paljon, että haluan hänen pärjäävän mahdollisimman hyvin, jos sattuisin kuolemaan. Ja ihan hänen takiaan makselen valtavia henkivakuutussummia kaiken aikaa. Toivon toki silti, ettei niitä koskaan tarvitsisi hyödyntää kummankaan. Aika leluksi tuntisin itseni, jos mies ajattelisi samoin kuin sinä, ettei "rakastettu" tarvitse mahdollisuutta jatkaa elämää edes suhteellisen siedettävästi kuolemansa jälkeen.

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


    • nka

      Ymmärrän täysin mielipahasi. Itse loukkaantuisin tuosta melkoisesti. Jos kerran olet asiasta maininnut, pitäisi mennä pikkuhiljaa putkia pitkin perille tieto siitä, miten sinut saa onnelliseksi. Hyvää kannattaa odottaa :) Jos kerran tunnette toisenne niin hyvin, että olette valmiita jo kihlautumaan, ei kosimisen selvinpäin pitäisi olla ongelma.

      Joku saattaa pitää minua itsekkäänä, mutta itse en aio kosia kertaakaan. Näin nyt on vaan vuosikymmenien saatossa tullut tavaksi, että mies suo naiselle sen yhden onnellisen ja romanttisen hetken, kyllä tuo tuotettu ilo kantautuu avioliittovuosien myöttä takaisin ;) Ei siinä mitään, jos alkoholia on veressä viininvetävästi, mutta miksi ihmeessä täytyy pilata kaunis ele känneillä? Aivot mukaan :)

      • rouva X

        eli minä ehdotin kihloihin menemistä ja nykyinen mieheni siihen suostui. En kosinut häntä siinä tilanteessa vaan kysyin, että mennäänkö kihloihin. Olimme tunteneet kauan kavereina ja sitten aloimme seurustelemaan. Kihlaus tapahtui 3vkon seurustelun jälkeen. Joskus mieheni heitti pienessä hiprakassa, että pitäisikö sitä naimisiin mennä, mutta annoin saman vastauksen jokaisella kerralla eli kysy tuota kun olet vesiselvä. Kihloissa ehdimmekin olla sitten melkein 10v kunnes siippani tokaisi kesken ruoan laiton, että ei kai se enää vaihtamalla parane. Minä siihen sitten, että oliko tuo nyt sitten kosinta? Ja hän vastasi, että näin hän sen oli tarkoittanut. Aloimme siitä suunnitella häitämme, joita juhlittiinkin puolen vuoden päästä kosinnasta. En edes odottanut naimisiin menoa vaan ajattelin, että emme varmaan mene missään vaiheessa siihen vaan olemme kihloissa ja elämme yhteiseloa sen lupauksen kanssa. En myöskään odottanut, että minua romanttisesti kositaan, koska mieheni ei ole sen tyyppinen tapaus, joka ruusu kourassa polvillaan kosísi. Se miten hän asian hoiti oli hänen tapansa kertoa, että haluan kanssasi naimisiin ja varmasti vaikea saada sanotuksi, koska ei se ole kaikille niin helppoa vaikka asian haluaisikin toteutuvan. Kosinta oli meidän tyyliimme sopiva samoin häät.Itse tiesin jo kihloihin mennessä, että olen löytänyt sielunkumppanini ja en olisi ollut harmissani vaikka emme olisi menneet ikinä naimisiin. Ystäväpiirimme ja sukulaisemmekin saivat melkoisen yllätyksen, kun tulevista häistä heille kerrottiin :) Eli pointtina tässä, että älä lataa liikaa odotuksia, mutta ei myöskään tarvitse suostua kännikosintaan sen takia, että pelkää sen muuten jäävän tapahtumatta. Jos kosintaa ei pysty selvinpäin esittämään jollain tavalla, niin sitten naimisiinmeno ei ehkä ole ajankohtainen asia parisuhteessanne.


      • 19+4
        rouva X kirjoitti:

        eli minä ehdotin kihloihin menemistä ja nykyinen mieheni siihen suostui. En kosinut häntä siinä tilanteessa vaan kysyin, että mennäänkö kihloihin. Olimme tunteneet kauan kavereina ja sitten aloimme seurustelemaan. Kihlaus tapahtui 3vkon seurustelun jälkeen. Joskus mieheni heitti pienessä hiprakassa, että pitäisikö sitä naimisiin mennä, mutta annoin saman vastauksen jokaisella kerralla eli kysy tuota kun olet vesiselvä. Kihloissa ehdimmekin olla sitten melkein 10v kunnes siippani tokaisi kesken ruoan laiton, että ei kai se enää vaihtamalla parane. Minä siihen sitten, että oliko tuo nyt sitten kosinta? Ja hän vastasi, että näin hän sen oli tarkoittanut. Aloimme siitä suunnitella häitämme, joita juhlittiinkin puolen vuoden päästä kosinnasta. En edes odottanut naimisiin menoa vaan ajattelin, että emme varmaan mene missään vaiheessa siihen vaan olemme kihloissa ja elämme yhteiseloa sen lupauksen kanssa. En myöskään odottanut, että minua romanttisesti kositaan, koska mieheni ei ole sen tyyppinen tapaus, joka ruusu kourassa polvillaan kosísi. Se miten hän asian hoiti oli hänen tapansa kertoa, että haluan kanssasi naimisiin ja varmasti vaikea saada sanotuksi, koska ei se ole kaikille niin helppoa vaikka asian haluaisikin toteutuvan. Kosinta oli meidän tyyliimme sopiva samoin häät.Itse tiesin jo kihloihin mennessä, että olen löytänyt sielunkumppanini ja en olisi ollut harmissani vaikka emme olisi menneet ikinä naimisiin. Ystäväpiirimme ja sukulaisemmekin saivat melkoisen yllätyksen, kun tulevista häistä heille kerrottiin :) Eli pointtina tässä, että älä lataa liikaa odotuksia, mutta ei myöskään tarvitse suostua kännikosintaan sen takia, että pelkää sen muuten jäävän tapahtumatta. Jos kosintaa ei pysty selvinpäin esittämään jollain tavalla, niin sitten naimisiinmeno ei ehkä ole ajankohtainen asia parisuhteessanne.

        vain, mutta kihloissa ette olleet mitään 10 vuotta. Kihloihin meno on aina avioliittolupaus. Sormukset voi tietysti vaihtaa, jos se itselleen merkitsee vaikkapa syvempää sitoutumista kumppaniin. Kihlausta se ei kuitenkaan tarkoiota.


      • aikakoneeseen
        19+4 kirjoitti:

        vain, mutta kihloissa ette olleet mitään 10 vuotta. Kihloihin meno on aina avioliittolupaus. Sormukset voi tietysti vaihtaa, jos se itselleen merkitsee vaikkapa syvempää sitoutumista kumppaniin. Kihlausta se ei kuitenkaan tarkoiota.

        ja tule tälle vuosituhannelle. Että sinäkin ymmärtäisit mistä rakastamisessa ja parisuhteessa on kyse niin nosta se nenä siitä mumman etikettikirjasta nuorille neidoille ja ala elää ennen kuin on liian myöhäistä. Vai että kihlat ja vuosi aikaa mennä naimisiin ettei "sopimus" purkaannu.

        Ei mikään ihme että avioerot on niin yleisiä.


      • 12+8
        aikakoneeseen kirjoitti:

        ja tule tälle vuosituhannelle. Että sinäkin ymmärtäisit mistä rakastamisessa ja parisuhteessa on kyse niin nosta se nenä siitä mumman etikettikirjasta nuorille neidoille ja ala elää ennen kuin on liian myöhäistä. Vai että kihlat ja vuosi aikaa mennä naimisiin ettei "sopimus" purkaannu.

        Ei mikään ihme että avioerot on niin yleisiä.

        mistään vuodesta ole puhunut! Kihloissa voi olla kyllä vaikka sen kymmenen vuotta. Sanoinpahan vain, ettei ole olemassa mitään "pelkkiä kihloja", vaan jos kihloissa ollaan, set tarkoittaa, että avioliittolupaus on tehty.


      • juuri näin...
        12+8 kirjoitti:

        mistään vuodesta ole puhunut! Kihloissa voi olla kyllä vaikka sen kymmenen vuotta. Sanoinpahan vain, ettei ole olemassa mitään "pelkkiä kihloja", vaan jos kihloissa ollaan, set tarkoittaa, että avioliittolupaus on tehty.

        ite olen kultani kanssa kihloissa ja voin melko varmana kuule kertoa sen että tuskin ikunaan tulemme häitä järjestämään!!
        en näe syytä siihen miksi menisimme... koska emme hanki lapsia koskaan niin mielestäni silloin ei ole suurta tarvetta meillä mennä naimisiin ja tuhlata rahojamme siihen että saan mieheni sukunimen.... wohou... voin vaihtaa sukunimeni samaksi kuin miehelläni on myös ilman tuomarin nuijan kopautusta... koska kirkkohäitäkään en kuunaan tule saamaan!!! enkä niitä edes halua... liikaa rahan menoa....
        meille kultani kanssa riittää että olemme näin onnellisia ja elämme yhdessä tätä taivalta kihloissa!!!!


      • Tarkkailija tarkka
        juuri näin... kirjoitti:

        ite olen kultani kanssa kihloissa ja voin melko varmana kuule kertoa sen että tuskin ikunaan tulemme häitä järjestämään!!
        en näe syytä siihen miksi menisimme... koska emme hanki lapsia koskaan niin mielestäni silloin ei ole suurta tarvetta meillä mennä naimisiin ja tuhlata rahojamme siihen että saan mieheni sukunimen.... wohou... voin vaihtaa sukunimeni samaksi kuin miehelläni on myös ilman tuomarin nuijan kopautusta... koska kirkkohäitäkään en kuunaan tule saamaan!!! enkä niitä edes halua... liikaa rahan menoa....
        meille kultani kanssa riittää että olemme näin onnellisia ja elämme yhdessä tätä taivalta kihloissa!!!!

        olette luvanneet toisillenne elää yhdessä loppu elämänne, mutta ette ole luvanneet mennä naimisiin. Ette siis ole kihloissa. Eikä tämä ole mitään mummoetikettiä, vaan asioista puhumista niiden oikeilla nimillä. Kihlaus on nimi sille, että ollaan päätetty mennä naimisiin. Jos ei sitä olla päätetty, ei olla kihloissa, ollaan vaan ehkä yhdessä ikuisesti tai mitä sitten päätetäänkään.


      • kolmekymppinen..
        12+8 kirjoitti:

        mistään vuodesta ole puhunut! Kihloissa voi olla kyllä vaikka sen kymmenen vuotta. Sanoinpahan vain, ettei ole olemassa mitään "pelkkiä kihloja", vaan jos kihloissa ollaan, set tarkoittaa, että avioliittolupaus on tehty.

        Nykynuoriso ei osaa sitoutua eikä tiedä mitä avioliitto tarkottaa


      • 13+14
        juuri näin... kirjoitti:

        ite olen kultani kanssa kihloissa ja voin melko varmana kuule kertoa sen että tuskin ikunaan tulemme häitä järjestämään!!
        en näe syytä siihen miksi menisimme... koska emme hanki lapsia koskaan niin mielestäni silloin ei ole suurta tarvetta meillä mennä naimisiin ja tuhlata rahojamme siihen että saan mieheni sukunimen.... wohou... voin vaihtaa sukunimeni samaksi kuin miehelläni on myös ilman tuomarin nuijan kopautusta... koska kirkkohäitäkään en kuunaan tule saamaan!!! enkä niitä edes halua... liikaa rahan menoa....
        meille kultani kanssa riittää että olemme näin onnellisia ja elämme yhdessä tätä taivalta kihloissa!!!!

        ei naimisiin meneminen maksa mitään, joten rahan meno ei voi olla esteenä sille. Ette ole kihlapari, koska ette ole tehneet avioliittolupausta. Sormukset eivät merkitse mitään, kihloissa voi olla ilman sormuksiakin.


      • rouva x
        19+4 kirjoitti:

        vain, mutta kihloissa ette olleet mitään 10 vuotta. Kihloihin meno on aina avioliittolupaus. Sormukset voi tietysti vaihtaa, jos se itselleen merkitsee vaikkapa syvempää sitoutumista kumppaniin. Kihlausta se ei kuitenkaan tarkoiota.

        Kyllä vain olimme kihloissa 10v ja mitä sitten? Joku on kuukauden ja menee naimisiin, joku sen vuoden tms. Me todellakin olimme 10v kihloissa. Ja oli pakko laittaa sinulle viesti, koska alkoi lievästi huvittaa tuo kommentointisi. Miksi väittää, että emme ole olleet kihloissa 10 vuotta?Ei missään määrätä/määritellä aikaa kauanko kihloissa voi olla, että pitää mennä sen ajan jälkeen naimisiin :))

        Ja kiitos komppauksesta niille, jotka tajusivat jutun pointin.


      • juuri näin....
        13+14 kirjoitti:

        ei naimisiin meneminen maksa mitään, joten rahan meno ei voi olla esteenä sille. Ette ole kihlapari, koska ette ole tehneet avioliittolupausta. Sormukset eivät merkitse mitään, kihloissa voi olla ilman sormuksiakin.

        juurikin näin....
        tässä juuri todistan sitä mitä olen kaverini kanssa jutellut monesti... =D

        nimittäin ihmisten perisynti KATEUS!!!
        teki kuka mitä tahansa niin aina toiset löytää siitä huonoa sanottavaa ja aina haukutaan todellakin toisen tekemiset ja puheet... =D

        ihmiskunta ei kuunaan kasva aikuiseksi!!!

        ja ME OLEMME KIHLOISSA VAIKKA HAMAAN HAUTAAN ASTI!! SANOKAA TE MITÄ TAHANSA...!!! OLETTE VAIN KATEELLISIA MEILLE KUN EMME HALUA MENNÄ NAIMISIIN JA KOHOTTAA AVIOEROTILASTOJA!!! =D

        YRITTÄKÄÄ KÄSITTÄÄ ETTÄ OLEMME KIHLOISSA JA ME PYSYMME KIHLOISSA... MINULLE KIHLAT EIVÄT OLE MERKKI MISTÄÄN AVIOLIITOSTA... SE ON OLLUT SITÄ JOSKUS.. MUT HEI RAKKAAT IHMISET.. ELÄMMEHÄN JO KUITENKIN 2000 LUKUA!!!! ;D

        ei kaikki tee niinkuin te olette tehneet... ja kaikki eivät ole perinteiden vaalijoita.. joten koittaka vaan hyväskyä tietyt asiat... kantaani en muuta teidän puheidenne takia...
        se on mulle aivan sama olenko teidän mielestänne kihloissa...
        koska tietääkseni MINÄ sen asian tiedän... ette te!!!


      • juuri näin...

        jaa... nyt sit oon teiniki vielä...

        joopa joo... kuulehan rakas ihminen.... kateutta on todellakin havaittavissa taaskin tekstistäsi...
        ja ei en ole idiootti joka ei muka mitään ymmärrä...
        pitäisikö minun sitten sanoa että olemme kihloissa seuraavat 50 vuotta?? sekö olisi sitten oikeihn sinun mielestäsi joka on vain kateellinen??
        ja haluat haukkua teiniksi... OLETKO NYT ONNELLINEN???

        todellakin.. tekstistäsi käy ilmi että olet katteellinen elämälleni josta olen päättänyt tämän elää näin!!
        vai pitääkö munkin olla yhtä idiootti kuin sinä??? uskoa kaikki mitä netissä lukee ja tuoda omaa sanaa julki kokoaika??
        etkö vaan voi jo hyväksyä sitä faktaa ettei sun sanoillasi ole mitään v-tun merkitystä mu elämääni?? =D
        muuta omien muksujes elämää (jos sulle on sellasia joskus siunaantunut) mut elä mua ala teiniks haukkuu... =D mua et tunne.. mut teretulemast oven taakse kertoo mulle noi sun "faktas" asioista...


      • ****
        kolmekymppinen.. kirjoitti:

        Nykynuoriso ei osaa sitoutua eikä tiedä mitä avioliitto tarkottaa

        ja kalkkikset koittaa olla jumalia....


      • mutta mutta
        juuri näin.... kirjoitti:

        juurikin näin....
        tässä juuri todistan sitä mitä olen kaverini kanssa jutellut monesti... =D

        nimittäin ihmisten perisynti KATEUS!!!
        teki kuka mitä tahansa niin aina toiset löytää siitä huonoa sanottavaa ja aina haukutaan todellakin toisen tekemiset ja puheet... =D

        ihmiskunta ei kuunaan kasva aikuiseksi!!!

        ja ME OLEMME KIHLOISSA VAIKKA HAMAAN HAUTAAN ASTI!! SANOKAA TE MITÄ TAHANSA...!!! OLETTE VAIN KATEELLISIA MEILLE KUN EMME HALUA MENNÄ NAIMISIIN JA KOHOTTAA AVIOEROTILASTOJA!!! =D

        YRITTÄKÄÄ KÄSITTÄÄ ETTÄ OLEMME KIHLOISSA JA ME PYSYMME KIHLOISSA... MINULLE KIHLAT EIVÄT OLE MERKKI MISTÄÄN AVIOLIITOSTA... SE ON OLLUT SITÄ JOSKUS.. MUT HEI RAKKAAT IHMISET.. ELÄMMEHÄN JO KUITENKIN 2000 LUKUA!!!! ;D

        ei kaikki tee niinkuin te olette tehneet... ja kaikki eivät ole perinteiden vaalijoita.. joten koittaka vaan hyväskyä tietyt asiat... kantaani en muuta teidän puheidenne takia...
        se on mulle aivan sama olenko teidän mielestänne kihloissa...
        koska tietääkseni MINÄ sen asian tiedän... ette te!!!

        Kihlat tarkoittavat että on luvattu mennä naimisiin.

        jos olette vaihtaneet sormuksia ja olette luvanneet olla yhdessä loppu elämänne se ei ole sama asia kuin kihloissa oleminen, koska ette ole menossa naimisiin.

        Se on vaan sen kihloissa olemisen sanan merkitys. Sama juttu kun monet suuttuu jos puhutaan IRC:stä kun tarkoitetaan IRC galleriaa ne on eri asia tai kun puhutaan moposta jos kyse on moottoripyörästä.

        Ei ole oikein puhua kissasta jos tarkoittaa koiraa. Sen takia jokaisella sanalla on joku tarkoitus että muutkin ymmärtää mistä puhutaan.


      • juuri näin....
        mutta mutta kirjoitti:

        Kihlat tarkoittavat että on luvattu mennä naimisiin.

        jos olette vaihtaneet sormuksia ja olette luvanneet olla yhdessä loppu elämänne se ei ole sama asia kuin kihloissa oleminen, koska ette ole menossa naimisiin.

        Se on vaan sen kihloissa olemisen sanan merkitys. Sama juttu kun monet suuttuu jos puhutaan IRC:stä kun tarkoitetaan IRC galleriaa ne on eri asia tai kun puhutaan moposta jos kyse on moottoripyörästä.

        Ei ole oikein puhua kissasta jos tarkoittaa koiraa. Sen takia jokaisella sanalla on joku tarkoitus että muutkin ymmärtää mistä puhutaan.

        joo se on mielestäni ennen ollut lupaus avioliitosta!
        mutta miten sitten voi kukaan hyväskyä 15 vuotiaiden LASTEN kihalukset?? eli juurikin nämä klassiset teinikihlat!!
        kihlaus ja avioliitto varsinkin on menneitä ajatuksia mielestäni enkä halua naimisiin siksi että mieheni on minua nyt kosinut.. katsotaan sitä sitten joskus jos vaikka teinikihlat saataisiin kokonaan kitkettyä pois..
        mulle on aivan sama mitä sana "kihlaus" virallisesti tarkoittaa.. koska.. noh taisin juurikin selittää miksi en hyväsky avioliittoja enkä muutakaan, koska niistä on maku viety jo kiitos teinien..


      • niin että
        juuri näin.... kirjoitti:

        joo se on mielestäni ennen ollut lupaus avioliitosta!
        mutta miten sitten voi kukaan hyväskyä 15 vuotiaiden LASTEN kihalukset?? eli juurikin nämä klassiset teinikihlat!!
        kihlaus ja avioliitto varsinkin on menneitä ajatuksia mielestäni enkä halua naimisiin siksi että mieheni on minua nyt kosinut.. katsotaan sitä sitten joskus jos vaikka teinikihlat saataisiin kokonaan kitkettyä pois..
        mulle on aivan sama mitä sana "kihlaus" virallisesti tarkoittaa.. koska.. noh taisin juurikin selittää miksi en hyväsky avioliittoja enkä muutakaan, koska niistä on maku viety jo kiitos teinien..

        minun setä ja hänen vaimo tapasivat siinä 13 vuotiaana olivat yhdessä siitä asti menivät kihloihin 16 vuotiaina ja naimisiin 17 vuotiaina. Lapset saivat kolme siinä 18-24. Ovat kummatkin nyt 50:siä onnellisia keskenään. En oikeasti tiedä parempaa pariskuntaa. He rakastavat aidosti toisiaan ja heillä on kiva käydä kylässä, koska heiltä ei ole vieläkään kuollut sellainen kipinä väliltään.

        Kyllä on niitäkin teinipareja jotka muuten vaan kihlautuu kun ajattelevat et se on hienoo, mutta eivät ymmärrä sen syvempää merkitystä. Sellaiset teinithän juuri menevät kihloihin, mutta eivät naimisiin he eivät siis ymmärrä kihlojen merkitystä. Joten minusta ne teinikihlat pilaavat kihloissa olemisen maun eivätkä avioliiton. Tuossa jossain yläpuolella on minusta hyvä kirjoitus miksi mennä naimisiin. Se on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia uskooko siihen tai haluaako sitä.

        Hyvä homma jos olette onnellisia keskenänne ja olette löytäneet teidän kultaisen keskitien. Riitaisia ja epäonnellisia pareja on aina liikaa.
        En halua teitä ja teidän päätöksiä mollata tai mitään, minulla vaan särähtää korvaan kun puhutaan asioista niiden väärillä nimillä.


      • juuri näin....
        niin että kirjoitti:

        minun setä ja hänen vaimo tapasivat siinä 13 vuotiaana olivat yhdessä siitä asti menivät kihloihin 16 vuotiaina ja naimisiin 17 vuotiaina. Lapset saivat kolme siinä 18-24. Ovat kummatkin nyt 50:siä onnellisia keskenään. En oikeasti tiedä parempaa pariskuntaa. He rakastavat aidosti toisiaan ja heillä on kiva käydä kylässä, koska heiltä ei ole vieläkään kuollut sellainen kipinä väliltään.

        Kyllä on niitäkin teinipareja jotka muuten vaan kihlautuu kun ajattelevat et se on hienoo, mutta eivät ymmärrä sen syvempää merkitystä. Sellaiset teinithän juuri menevät kihloihin, mutta eivät naimisiin he eivät siis ymmärrä kihlojen merkitystä. Joten minusta ne teinikihlat pilaavat kihloissa olemisen maun eivätkä avioliiton. Tuossa jossain yläpuolella on minusta hyvä kirjoitus miksi mennä naimisiin. Se on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia uskooko siihen tai haluaako sitä.

        Hyvä homma jos olette onnellisia keskenänne ja olette löytäneet teidän kultaisen keskitien. Riitaisia ja epäonnellisia pareja on aina liikaa.
        En halua teitä ja teidän päätöksiä mollata tai mitään, minulla vaan särähtää korvaan kun puhutaan asioista niiden väärillä nimillä.

        olenko jossain vaiheessa väittänyt etteikö joku voisi rakkauttaan löytää teini-iässä??
        mielestäni en ole..
        ja itse tiedänkin muutaman parin jotka ovat löytäneet toisensa jo ala-asteella.. eli ei se ole mahdotonta...

        mutta miksi tuntuu että ihmiset hyväksyvät teinien "mennää-kihloihin-ku-se-on-niin-cool"-kihlat....??? sitten kun aikuiset menee aidosta rakkaudesta kihloihin (jopa lyhyenkin ajan jälkeen) niin heti teilataan ja haukutaan..

        miksi ihmiset eivät vaan voi sulattaa että aikuiset kyllä tietää mitä tekee!! tunsin kultani kanssa vajaan kolme viikkoa kun hän minua kosi.. ja tällä hetkellä on taivalta menty jo neljä vuotta.. ja jatkoa piisaa edelleen..

        häitä en halua ja siihen on syitä muitakin kuin pelkkä raha.. suurin on painostus.. meitä on jo painostettu naimisiin ja muksuja hankkimaan.. lapsia en todellakaan halua.. YÄK! ja häätkin ovat menettäneet mielestäni hohdon kun kaikki sitä meiltä jo "vaatii" kiitos ei....

        mutta edelleen... miks tuntuu siltä et nuorten siis alle 20:n päätökset kihlautua on tässä yhteiskunnassa hyväksyttäviä, mutta sitten aikuisten päätökset ei ole..

        onko ihmiset oikeesti niin saakelin kateellisia toisilleen??
        toisella kun menee hyvin niin tottahan toki sitä pitää toisten heti haukkua ja mollata... MIKS???


      • niin niin
        juuri näin.... kirjoitti:

        olenko jossain vaiheessa väittänyt etteikö joku voisi rakkauttaan löytää teini-iässä??
        mielestäni en ole..
        ja itse tiedänkin muutaman parin jotka ovat löytäneet toisensa jo ala-asteella.. eli ei se ole mahdotonta...

        mutta miksi tuntuu että ihmiset hyväksyvät teinien "mennää-kihloihin-ku-se-on-niin-cool"-kihlat....??? sitten kun aikuiset menee aidosta rakkaudesta kihloihin (jopa lyhyenkin ajan jälkeen) niin heti teilataan ja haukutaan..

        miksi ihmiset eivät vaan voi sulattaa että aikuiset kyllä tietää mitä tekee!! tunsin kultani kanssa vajaan kolme viikkoa kun hän minua kosi.. ja tällä hetkellä on taivalta menty jo neljä vuotta.. ja jatkoa piisaa edelleen..

        häitä en halua ja siihen on syitä muitakin kuin pelkkä raha.. suurin on painostus.. meitä on jo painostettu naimisiin ja muksuja hankkimaan.. lapsia en todellakaan halua.. YÄK! ja häätkin ovat menettäneet mielestäni hohdon kun kaikki sitä meiltä jo "vaatii" kiitos ei....

        mutta edelleen... miks tuntuu siltä et nuorten siis alle 20:n päätökset kihlautua on tässä yhteiskunnassa hyväksyttäviä, mutta sitten aikuisten päätökset ei ole..

        onko ihmiset oikeesti niin saakelin kateellisia toisilleen??
        toisella kun menee hyvin niin tottahan toki sitä pitää toisten heti haukkua ja mollata... MIKS???

        Nyt ei ollut kyse kuka hyväksyy ja mitä. Nyt ei ollut idea et minkä ikäisiä ihmiset ovat kun ne menevät kihloihin, sillä jos ne toisiaan rakastavat ja haluavat tehdä LUPAUKSEN mennä NAIMISIIN niin hyvä.

        Minusta ei ole hyvä idea mennä kihloihin tai naimisiin sen takia että muutkin tekee niin ja ei oikein tiedä mitä muutakaan tekisi. Se idea on vain ihan pelkästään siinä ettei sitä voi sanoa kihlautumiseksi jos ei lupaa mennä naimisiin myöhemmin.

        Inhottava on jos teitä on painostettu ennen aikojaan tekemään lapsia ja naimisiin. Kuulostaa siltä kun olisi hyvin katkera miten sinua on painostettu ja haukuttu (en tietenkään voi tietää tätä, mutta kuulostaa siltä) Minullekin vanhemmat, isovanhemmat ja tutut tivaa koko ajan naimisiin menoa ja lapsia, mutta annan niiden pitää omat mielipiteensä, mutta en aijo myöskään katkeroitua ja miettiä et hähhää siitäs saatte eipas mennäkään ikinä naimisiin kun painostatte.


      • juuri näin...
        niin niin kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse kuka hyväksyy ja mitä. Nyt ei ollut idea et minkä ikäisiä ihmiset ovat kun ne menevät kihloihin, sillä jos ne toisiaan rakastavat ja haluavat tehdä LUPAUKSEN mennä NAIMISIIN niin hyvä.

        Minusta ei ole hyvä idea mennä kihloihin tai naimisiin sen takia että muutkin tekee niin ja ei oikein tiedä mitä muutakaan tekisi. Se idea on vain ihan pelkästään siinä ettei sitä voi sanoa kihlautumiseksi jos ei lupaa mennä naimisiin myöhemmin.

        Inhottava on jos teitä on painostettu ennen aikojaan tekemään lapsia ja naimisiin. Kuulostaa siltä kun olisi hyvin katkera miten sinua on painostettu ja haukuttu (en tietenkään voi tietää tätä, mutta kuulostaa siltä) Minullekin vanhemmat, isovanhemmat ja tutut tivaa koko ajan naimisiin menoa ja lapsia, mutta annan niiden pitää omat mielipiteensä, mutta en aijo myöskään katkeroitua ja miettiä et hähhää siitäs saatte eipas mennäkään ikinä naimisiin kun painostatte.

        juurihan minutkin on täällä teiniksi haukuttu kun olen mielipiteitä julki tuonut..

        on se vaan niin outoa että tuon mielipiteeni julki ja mikä on lopputulos?
        haukutaan teiniks ja mun ei pitäis mennä naimisiin eikä mitään muutakaan tehdä... ja kaikki tämä vain siksi että olen tuonut oman kokemukseni tänne!!

        mun päätökseni olla menemättä naimisiin ei todellakaan johdu siitä että tekisin sen "hähää" meiningillä... en alas vajoa.. kiitos vain...
        se vain on päätökseni siinä etten näe mitään syytä mennä naimisiin... mikä on avioliiton virka??

        kihlaus on sinun mielestäsi lupaus avioliitosta.. minulle se on yhtä vahva sitoutumis tapa kuin itseavioliitto!


      • Yritä itse käsittää
        juuri näin... kirjoitti:

        jaa... nyt sit oon teiniki vielä...

        joopa joo... kuulehan rakas ihminen.... kateutta on todellakin havaittavissa taaskin tekstistäsi...
        ja ei en ole idiootti joka ei muka mitään ymmärrä...
        pitäisikö minun sitten sanoa että olemme kihloissa seuraavat 50 vuotta?? sekö olisi sitten oikeihn sinun mielestäsi joka on vain kateellinen??
        ja haluat haukkua teiniksi... OLETKO NYT ONNELLINEN???

        todellakin.. tekstistäsi käy ilmi että olet katteellinen elämälleni josta olen päättänyt tämän elää näin!!
        vai pitääkö munkin olla yhtä idiootti kuin sinä??? uskoa kaikki mitä netissä lukee ja tuoda omaa sanaa julki kokoaika??
        etkö vaan voi jo hyväksyä sitä faktaa ettei sun sanoillasi ole mitään v-tun merkitystä mu elämääni?? =D
        muuta omien muksujes elämää (jos sulle on sellasia joskus siunaantunut) mut elä mua ala teiniks haukkuu... =D mua et tunne.. mut teretulemast oven taakse kertoo mulle noi sun "faktas" asioista...

        Siis et ole teini, mutta kuitenkin kirjoitat kuin teini. No, ei se ainakaan mikään meriitti sinulle ole!

        Ja tähän loppuun oikein monta nauruhymiötä, kas näin:

        = D
        = D
        = D


      • Yritä itse käsittää
        mutta mutta kirjoitti:

        Kihlat tarkoittavat että on luvattu mennä naimisiin.

        jos olette vaihtaneet sormuksia ja olette luvanneet olla yhdessä loppu elämänne se ei ole sama asia kuin kihloissa oleminen, koska ette ole menossa naimisiin.

        Se on vaan sen kihloissa olemisen sanan merkitys. Sama juttu kun monet suuttuu jos puhutaan IRC:stä kun tarkoitetaan IRC galleriaa ne on eri asia tai kun puhutaan moposta jos kyse on moottoripyörästä.

        Ei ole oikein puhua kissasta jos tarkoittaa koiraa. Sen takia jokaisella sanalla on joku tarkoitus että muutkin ymmärtää mistä puhutaan.

        Luulen, että nimimerkki "juuri näin" halusi vain meuhkata kihlauksestaan, joka ei ole kihlaus, koska tuli siitä hieman onnellisemmaksi. Harvoin tapaa ihmistä, joka olisi noin sumea ja kieltäytyy ymmärtämästä, että sanoilla on muitakin merkityksiä kuin niitä, mitkä hän on itse keksinyt niille antaa.

        Toivotaan nyt kuitenkin, että tuollaisia ihmisia ei päästetä kovin vastuullisille paikoille säätämään.


      • Onnela23
        juuri näin... kirjoitti:

        juurihan minutkin on täällä teiniksi haukuttu kun olen mielipiteitä julki tuonut..

        on se vaan niin outoa että tuon mielipiteeni julki ja mikä on lopputulos?
        haukutaan teiniks ja mun ei pitäis mennä naimisiin eikä mitään muutakaan tehdä... ja kaikki tämä vain siksi että olen tuonut oman kokemukseni tänne!!

        mun päätökseni olla menemättä naimisiin ei todellakaan johdu siitä että tekisin sen "hähää" meiningillä... en alas vajoa.. kiitos vain...
        se vain on päätökseni siinä etten näe mitään syytä mennä naimisiin... mikä on avioliiton virka??

        kihlaus on sinun mielestäsi lupaus avioliitosta.. minulle se on yhtä vahva sitoutumis tapa kuin itseavioliitto!

        "kihlaus on sinun mielestäsi lupaus avioliitosta.. minulle se on yhtä vahva sitoutumis tapa kuin itseavioliitto! "

        Miksi sitten et ole mennyt kihloihin = luvannut mennä naimisiin, jos se kerran on vahva sitoumus. Pidä sinä vaan sitä sormusta, mutta älä nimitä sitä kihlasormukseksi, kun se ei sitä ole.


      • ggklj
        juuri näin... kirjoitti:

        juurihan minutkin on täällä teiniksi haukuttu kun olen mielipiteitä julki tuonut..

        on se vaan niin outoa että tuon mielipiteeni julki ja mikä on lopputulos?
        haukutaan teiniks ja mun ei pitäis mennä naimisiin eikä mitään muutakaan tehdä... ja kaikki tämä vain siksi että olen tuonut oman kokemukseni tänne!!

        mun päätökseni olla menemättä naimisiin ei todellakaan johdu siitä että tekisin sen "hähää" meiningillä... en alas vajoa.. kiitos vain...
        se vain on päätökseni siinä etten näe mitään syytä mennä naimisiin... mikä on avioliiton virka??

        kihlaus on sinun mielestäsi lupaus avioliitosta.. minulle se on yhtä vahva sitoutumis tapa kuin itseavioliitto!

        Eihän täällä kukaan arvostele kenenkään ratkaisua mennä tai olla menemättä naimisiin! Vaan sitä ettet sä tajua että kosinta=on pyyntö avioliittoon. Jos kosintaan vastataan myöntävästi, mennään kihloihin = on lupaus avioliittoon menemisestä. Kihloissa voidaan siis olla, vaikkei sormuksiakaan olisi. Sormukset vasemmassa nimettömässä ovat merkkinä ulkopuolisille, että ollaan kihloissa.

        Se, että vaihdetaan sormuksia ja luvataan toisilleen olla yhdessä loppuelämä, ilman että mennä naimisiin, ei ole kihloihin menemistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi yhtä merkityksellinen asia teille, kuin avioliittoon meneminen. Kihloihin menemistä se ei kuitenkaan ole, sillä KIHLOIHIN MENEMINEN TARKOITAA LUPAUSTA AVIOLIITOSTA! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Otteita Wikipediasta:

        "Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen. Kihlaparin miestä sanotaan sulhaseksi, naista morsiameksi ja heidän sanotaan olevan kihloissa. Samaa sukupuolta olevien rekisteröityjen parisuhteiden mahdollistuttua, on kihlaus-sanaa toisinaan käytetty myös lupautumisesta rekisteröidyn parisuhteen solmimiseen."

        "Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”

        "Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista."

        Tajuatko siis, että lakikin sanoo jo, että kihlaus on lupaus avioliitosta!

        Vaikka kihlaus olisi sanana kuinka vanha, se ei tarkoita, että sille voisi keksiä mitä tahansa uusia merkityksiä. Aika monet käyttämämme sanat ovat vanhoja, mutta se ei tee niistä vanhanaikaisia tai tarkoita, että voisimme yht´äkkiä sinun laillasi älyvapaasti keksiä niille uusia merkityksiä!

        Menisköhän tää asia vihdoin sun kalloon, urpo; Jos et ole kumppanisi kanssa lupautunut menemmän naimisiin, ette ole kihloisaa, eikä teitä ole kosittu!!!

        Wikipediasta:

        "Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Hyväksytty kosinta aikaansaa sopimuksen avioliiton solmimisesta eli kihlauksen"

        Aika moni täällä on nyt koittanu sulle selittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan... Milloinkohan tajuaisit?


      • gghjl
        rouva x kirjoitti:

        Kyllä vain olimme kihloissa 10v ja mitä sitten? Joku on kuukauden ja menee naimisiin, joku sen vuoden tms. Me todellakin olimme 10v kihloissa. Ja oli pakko laittaa sinulle viesti, koska alkoi lievästi huvittaa tuo kommentointisi. Miksi väittää, että emme ole olleet kihloissa 10 vuotta?Ei missään määrätä/määritellä aikaa kauanko kihloissa voi olla, että pitää mennä sen ajan jälkeen naimisiin :))

        Ja kiitos komppauksesta niille, jotka tajusivat jutun pointin.

        Pointti nyt oli varmaan se, että kosinta = on pyyntö avioliitton ja kihlaus = lupaus siitä.

        Mut sä väität et 10 vuoden kihloisaa olon jälkeen kosittiin? Mites se on mahdollista?

        Eli ensin kositaan, sit mennään kihloihin (jos siis kosintaan vastataan myöntävästi)

        Eli joko sä kosit, jonka jälkeen olitte 10 v kihloissa ja menitte naimisiin. Tai sit sun miehes kosi 10 vuden seurustelun jälkeen ja sen jälkeen olitte kihloissa ja menitte naimisiin? Ymmärrätkö?!

        Kihlaus on lupaus avioliitosta. Monet haluavat ne sormukset sormeen mennessään kihloihin, eli lupautuessaan menemään avioliittoon, mutta se, että vaihtaa pelkästään sormuksia, ei tarkoita, että olisi kihloissa.

        Eli KOSINNAN JÄLKEEN MENNÄÄN KIHLOIHIN!!! TAJUATKO! Kosinta tapahtuu ENNEN kihloihin menemistä!!!

        Taas vaikka sitä wikipediaa, ettet urpona taas luule tätä mun keksinnöksi:

        "Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Hyväksytty kosinta aikaansaa sopimuksen avioliiton solmimisesta eli kihlauksen."


      • juuri näin....
        Yritä itse käsittää kirjoitti:

        Luulen, että nimimerkki "juuri näin" halusi vain meuhkata kihlauksestaan, joka ei ole kihlaus, koska tuli siitä hieman onnellisemmaksi. Harvoin tapaa ihmistä, joka olisi noin sumea ja kieltäytyy ymmärtämästä, että sanoilla on muitakin merkityksiä kuin niitä, mitkä hän on itse keksinyt niille antaa.

        Toivotaan nyt kuitenkin, että tuollaisia ihmisia ei päästetä kovin vastuullisille paikoille säätämään.

        kuulehan rakkaani!

        kerrotko mulle mitä ovat nämä vastuulliset paikat??


        OLETTE KAIKKI IDIOOTTEJA!!! TUOMITSETTE MUT JA MUN TEKEMISENI VAIKKEI TEISTÄ KUKAAN MUA TUNNE OLLENKAAN!!!

        TULKAA LUOKSENI KAHVILLE JA TUTUSTUTAAN RAUHASSA!!! SANOKAA SITTEN VASTA MINUSTA MITÄ HALUATTE!!!

        TURHA TÄÄLLÄ ON HAUKKUA KUN ETTE TODELLAKAAN TUNNE MUA ETTEKÄ TIEDÄ ELÄMÄSTÄNI MITÄÄN!!!


      • juuri näin....
        Yritä itse käsittää kirjoitti:

        Siis et ole teini, mutta kuitenkin kirjoitat kuin teini. No, ei se ainakaan mikään meriitti sinulle ole!

        Ja tähän loppuun oikein monta nauruhymiötä, kas näin:

        = D
        = D
        = D

        kirjoitan kuin teini???

        vittuakos se sulle helvetin kalkkis kuuluu???

        vittu mähän kirjotan just niin ku vittu haluun... vittu!!!

        voi vittu mitä vitun pellejä te vittu ootte!!! voi vittu teiän juttuja!!!

        vittu te ootte kyl jonku vitun lääkityksen tarpeessa vittu!!!


        näinkö kirjoittaa aikuinen sitten???

        on se vaan niin kumma että ihmiset tuomitaan siitä että haluavat kertoa vain omasta elämästään tarinan joka saattaisi auttaa keskustelun aloittajaa!!!


        VITUN KATKEROITUNEET IDIOOTIT!!!!

        OOTTE VAIN KATEELLISIA KUN OLEN ONNELLINEN KULTANI KANSSA!!!! ja olen saanut maailman parhaimman miehen vierelleni!!!


      • juuri näin...
        ggklj kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan arvostele kenenkään ratkaisua mennä tai olla menemättä naimisiin! Vaan sitä ettet sä tajua että kosinta=on pyyntö avioliittoon. Jos kosintaan vastataan myöntävästi, mennään kihloihin = on lupaus avioliittoon menemisestä. Kihloissa voidaan siis olla, vaikkei sormuksiakaan olisi. Sormukset vasemmassa nimettömässä ovat merkkinä ulkopuolisille, että ollaan kihloissa.

        Se, että vaihdetaan sormuksia ja luvataan toisilleen olla yhdessä loppuelämä, ilman että mennä naimisiin, ei ole kihloihin menemistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi yhtä merkityksellinen asia teille, kuin avioliittoon meneminen. Kihloihin menemistä se ei kuitenkaan ole, sillä KIHLOIHIN MENEMINEN TARKOITAA LUPAUSTA AVIOLIITOSTA! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Otteita Wikipediasta:

        "Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen. Kihlaparin miestä sanotaan sulhaseksi, naista morsiameksi ja heidän sanotaan olevan kihloissa. Samaa sukupuolta olevien rekisteröityjen parisuhteiden mahdollistuttua, on kihlaus-sanaa toisinaan käytetty myös lupautumisesta rekisteröidyn parisuhteen solmimiseen."

        "Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”

        "Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista."

        Tajuatko siis, että lakikin sanoo jo, että kihlaus on lupaus avioliitosta!

        Vaikka kihlaus olisi sanana kuinka vanha, se ei tarkoita, että sille voisi keksiä mitä tahansa uusia merkityksiä. Aika monet käyttämämme sanat ovat vanhoja, mutta se ei tee niistä vanhanaikaisia tai tarkoita, että voisimme yht´äkkiä sinun laillasi älyvapaasti keksiä niille uusia merkityksiä!

        Menisköhän tää asia vihdoin sun kalloon, urpo; Jos et ole kumppanisi kanssa lupautunut menemmän naimisiin, ette ole kihloisaa, eikä teitä ole kosittu!!!

        Wikipediasta:

        "Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Hyväksytty kosinta aikaansaa sopimuksen avioliiton solmimisesta eli kihlauksen"

        Aika moni täällä on nyt koittanu sulle selittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan... Milloinkohan tajuaisit?

        NIIN????


        anna nyt herran jumala anteeksi idioottimaisuuteni ja tyhmyyteni.... katsos kun en osaa lukea... tule ihmeessä kertomaan tuosta tarkemmin kahvikupposen ääreen minulle henkilökohtaisesti!!!

        OLEN KIHLOISSA KULTANI KANSSA VAIKKA IKUISESTI!!! KUINKA VITTU SE SUN MAAILMAAS VAIKUTTAA????


      • Miespako
        juuri näin.... kirjoitti:

        kirjoitan kuin teini???

        vittuakos se sulle helvetin kalkkis kuuluu???

        vittu mähän kirjotan just niin ku vittu haluun... vittu!!!

        voi vittu mitä vitun pellejä te vittu ootte!!! voi vittu teiän juttuja!!!

        vittu te ootte kyl jonku vitun lääkityksen tarpeessa vittu!!!


        näinkö kirjoittaa aikuinen sitten???

        on se vaan niin kumma että ihmiset tuomitaan siitä että haluavat kertoa vain omasta elämästään tarinan joka saattaisi auttaa keskustelun aloittajaa!!!


        VITUN KATKEROITUNEET IDIOOTIT!!!!

        OOTTE VAIN KATEELLISIA KUN OLEN ONNELLINEN KULTANI KANSSA!!!! ja olen saanut maailman parhaimman miehen vierelleni!!!

        Noh, edellisestä teiniviestistä varmaan voikin päätellä, millaisen järjen jättiläisen kanssa ollaan tekemisistä. Osanottoni.


      • Nelivitonen2
        kolmekymppinen.. kirjoitti:

        Nykynuoriso ei osaa sitoutua eikä tiedä mitä avioliitto tarkottaa

        Totta! Tuokin, joka sanoo olevansa kihloissa, vaikkei olekaan, ei uskalla todellisuudessa sitoutua. Sen sijaan hän on valmis kutsumaan ventovieraita ihmisiä kotiinsa selittämään hänelle, mitä sana kihlaus tarkoittaa.


      • Antreanna
        juuri näin.... kirjoitti:

        kuulehan rakkaani!

        kerrotko mulle mitä ovat nämä vastuulliset paikat??


        OLETTE KAIKKI IDIOOTTEJA!!! TUOMITSETTE MUT JA MUN TEKEMISENI VAIKKEI TEISTÄ KUKAAN MUA TUNNE OLLENKAAN!!!

        TULKAA LUOKSENI KAHVILLE JA TUTUSTUTAAN RAUHASSA!!! SANOKAA SITTEN VASTA MINUSTA MITÄ HALUATTE!!!

        TURHA TÄÄLLÄ ON HAUKKUA KUN ETTE TODELLAKAAN TUNNE MUA ETTEKÄ TIEDÄ ELÄMÄSTÄNI MITÄÄN!!!

        Hei, jos sulla on paha mieli siitä, että miehes ei ole kosinut, niin pitääkö siitä tänne tulla huutelemaan? Puhukaa keskenänne, se tuulettaa suhdetta kummasti.


      • juuri näin....
        Antreanna kirjoitti:

        Hei, jos sulla on paha mieli siitä, että miehes ei ole kosinut, niin pitääkö siitä tänne tulla huutelemaan? Puhukaa keskenänne, se tuulettaa suhdetta kummasti.

        ??? miten nii mieheni ei ole mua kosinut...

        kuulehan nyt.. mies on todellakin kosinut ja voin kertoa sulle salaisuuden... meillä kuule suhde toimii täydellisesti... mut sulla tuskin...


      • gghjl
        juuri näin... kirjoitti:

        NIIN????


        anna nyt herran jumala anteeksi idioottimaisuuteni ja tyhmyyteni.... katsos kun en osaa lukea... tule ihmeessä kertomaan tuosta tarkemmin kahvikupposen ääreen minulle henkilökohtaisesti!!!

        OLEN KIHLOISSA KULTANI KANSSA VAIKKA IKUISESTI!!! KUINKA VITTU SE SUN MAAILMAAS VAIKUTTAA????

        Mulla on tapana käydä kahvilla vähän järkevämpien ihmisten kanssa...

        Se, että sä kutsut teidän olemista kihlaukseksi, niin voisit saman tien väittää teidän olevan naimisissa. Te ETTE ole kihloissa. Vaikka sä kuinka niin väittäisit. Jos te ette ole lupautuneet menemään naimisiin toistenne kanssa, te ETTE ole kihloissa.

        Sä voit SANOA teidän olevan kihloissa. Mäkin voin SANOA olevani Jumala. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisin Jumala. Te ette kuitenkaan ole kihloissa. Te olette menneet kihloihin vasta, kun olette lupautuneet menemään toistenne kanssa avioliittoon.

        Tuliko sanottua asia tarpeeksi selkeästi?


      • gghjl
        juuri näin.... kirjoitti:

        ??? miten nii mieheni ei ole mua kosinut...

        kuulehan nyt.. mies on todellakin kosinut ja voin kertoa sulle salaisuuden... meillä kuule suhde toimii täydellisesti... mut sulla tuskin...

        Sua ei ole kosittu, jos sua ei ole pyydetty menemään avioliittoon sun miehen kanssa.

        Sillä ei ole mitään tekemistä teidän suhteen toimivuuden tai toimimattomuuden kanssa.

        Kyse on suomenkielen sanoista ja siitä mitä ne tarkoittaa. YM-MÄR-RÄT-KÖ???
        Esim. porkkana on suomenkieltä ja tarkoittaa erästä vihannesta. Jos mä tulisin tänne väittää, että porkkana sana tarkoittaa moottorilla kulkevaa ajoneuvoa, aika moni väittäis varmaan vastaan tai ainakin pitäis mua yhtä idioottina kuin sua nyt.

        Kyse on nyt siitä, että toisin kuin kaikki muut täällä, sinä et ymmärrä, mitä suomenkielen sanat kihlaus ja kosiminen tarkoittavat. Ja sua tuntuu harmittavan että musta ei muutu valkoiseksi vaikka sä kuinka vänkäisit!

        Vielä kertaukseki:

        Sana kosinta: Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen.

        Sana kihlaus: Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta.

        Oon huomannut, että lukemisen ymmärtämine (tai no, minkään muunkaan ymmärtäminen) ei oo sun vahvin laji, mut jos kerran vielä kokeilisit...


      • hehhee....
        ggklj kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan arvostele kenenkään ratkaisua mennä tai olla menemättä naimisiin! Vaan sitä ettet sä tajua että kosinta=on pyyntö avioliittoon. Jos kosintaan vastataan myöntävästi, mennään kihloihin = on lupaus avioliittoon menemisestä. Kihloissa voidaan siis olla, vaikkei sormuksiakaan olisi. Sormukset vasemmassa nimettömässä ovat merkkinä ulkopuolisille, että ollaan kihloissa.

        Se, että vaihdetaan sormuksia ja luvataan toisilleen olla yhdessä loppuelämä, ilman että mennä naimisiin, ei ole kihloihin menemistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi yhtä merkityksellinen asia teille, kuin avioliittoon meneminen. Kihloihin menemistä se ei kuitenkaan ole, sillä KIHLOIHIN MENEMINEN TARKOITAA LUPAUSTA AVIOLIITOSTA! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Otteita Wikipediasta:

        "Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen. Kihlaparin miestä sanotaan sulhaseksi, naista morsiameksi ja heidän sanotaan olevan kihloissa. Samaa sukupuolta olevien rekisteröityjen parisuhteiden mahdollistuttua, on kihlaus-sanaa toisinaan käytetty myös lupautumisesta rekisteröidyn parisuhteen solmimiseen."

        "Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”

        "Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista."

        Tajuatko siis, että lakikin sanoo jo, että kihlaus on lupaus avioliitosta!

        Vaikka kihlaus olisi sanana kuinka vanha, se ei tarkoita, että sille voisi keksiä mitä tahansa uusia merkityksiä. Aika monet käyttämämme sanat ovat vanhoja, mutta se ei tee niistä vanhanaikaisia tai tarkoita, että voisimme yht´äkkiä sinun laillasi älyvapaasti keksiä niille uusia merkityksiä!

        Menisköhän tää asia vihdoin sun kalloon, urpo; Jos et ole kumppanisi kanssa lupautunut menemmän naimisiin, ette ole kihloisaa, eikä teitä ole kosittu!!!

        Wikipediasta:

        "Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Hyväksytty kosinta aikaansaa sopimuksen avioliiton solmimisesta eli kihlauksen"

        Aika moni täällä on nyt koittanu sulle selittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan... Milloinkohan tajuaisit?

        juuri noin se nimittäin on.
        voi hän sanoa lehmää kukaksi jos niin haluaa, koska rakastaa miestään ja ovat onnellisia ja me kaikki muut olemme vain niin v*tun kateellisia xD


      • gghjl kirjoitti:

        Sua ei ole kosittu, jos sua ei ole pyydetty menemään avioliittoon sun miehen kanssa.

        Sillä ei ole mitään tekemistä teidän suhteen toimivuuden tai toimimattomuuden kanssa.

        Kyse on suomenkielen sanoista ja siitä mitä ne tarkoittaa. YM-MÄR-RÄT-KÖ???
        Esim. porkkana on suomenkieltä ja tarkoittaa erästä vihannesta. Jos mä tulisin tänne väittää, että porkkana sana tarkoittaa moottorilla kulkevaa ajoneuvoa, aika moni väittäis varmaan vastaan tai ainakin pitäis mua yhtä idioottina kuin sua nyt.

        Kyse on nyt siitä, että toisin kuin kaikki muut täällä, sinä et ymmärrä, mitä suomenkielen sanat kihlaus ja kosiminen tarkoittavat. Ja sua tuntuu harmittavan että musta ei muutu valkoiseksi vaikka sä kuinka vänkäisit!

        Vielä kertaukseki:

        Sana kosinta: Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen.

        Sana kihlaus: Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta.

        Oon huomannut, että lukemisen ymmärtämine (tai no, minkään muunkaan ymmärtäminen) ei oo sun vahvin laji, mut jos kerran vielä kokeilisit...

        Ggjhl on oikeassa. Minkä ikäinen olitkaan, "juuri näin"? Voisin päätellä kaksivuotiaaksi kun kerran on symbolifunktio noin hukassa. (Symbolifunktio = jokin tietty sana tarkoittaa jotakin tiettyä asiaa.)


      • 5+10
        juuri näin.... kirjoitti:

        kuulehan rakkaani!

        kerrotko mulle mitä ovat nämä vastuulliset paikat??


        OLETTE KAIKKI IDIOOTTEJA!!! TUOMITSETTE MUT JA MUN TEKEMISENI VAIKKEI TEISTÄ KUKAAN MUA TUNNE OLLENKAAN!!!

        TULKAA LUOKSENI KAHVILLE JA TUTUSTUTAAN RAUHASSA!!! SANOKAA SITTEN VASTA MINUSTA MITÄ HALUATTE!!!

        TURHA TÄÄLLÄ ON HAUKKUA KUN ETTE TODELLAKAAN TUNNE MUA ETTEKÄ TIEDÄ ELÄMÄSTÄNI MITÄÄN!!!

        miten vajaa oikein olet tai haluat näytellä olevasi. Epäilen vahvasti provoksi, koska kukaan ei voi oikeasti olla noin hölmö. Tai sitten olet 15-vuotias korkeintaan.

        Mansikka ei ole mustikka, vaikka kuinka niin väittäisit. Kihlaus on tarkoittanut ennen merkkiä naimisiinmenosta ja niin se tarkoittaa nykyäänkin. Ihan lainkin mukaan.

        Tässä sinulle muutama fakta:

        1. Ihminen voi olla erittäin onnellisesti toisen ihmisen kanssa yhdessä menemättä koskaan naimisiin tai kihloihin

        2. Sormukset voi vaihtaa oman huvin vuoksi vaikkapa merkiksi sitoutumisesta, eikä siihen tarvitse liittää avioliittoaikeita.

        3. Kosinta tarkoittaa sitä, että pyydetään toista aviopuolisoksi.

        4. Kihlaus on merkki avioliittolupauksesta.

        5. Kihlaus voi kestää vaikka monta vuotta, mutta sen on aina tarkoitus johtaa avioliittoon

        6. Ns. teinikihlatkin voivat olla ihan oikeita kihloja, toisin kuin tuo teidän leikki"kihlauksenne"

        7. Sinä et ole kihloissa

        Ja ymmärrä nyt, että kukaan ei tuomitse sinua tai tekemisiäsi, kunhan vain sanomme sen mikä on faktaa kertomasi mukaan. Ei meidän tarvitse tietää elämästäsi muuta, kuin että sanot olevasi kihloissa, vaikka ette ole menossa naimisiin. Ihan yksin sen perusteella voimme sanoa, että olet väärässä. Ei sen sanomiseen tarvitse tuntea sinua tai kahvitella kanssasi tai tietää hiustesi väriä.

        Näin kotipsykologina olen muuten sitä mieltä, että kirjoituksesi perusteella haluisit kovasti, että sinua olisi oikeasti kosittu ja että menisitte naimisiin. Nyt sinua harmittaa, kun näin ei ole, ja haluat uskotella kaikille ja itsellesi varsinkin, että olette oikeasti kihloissa. Tämä nyt on tietenkin vain spekulointia. Lisäksi vaikuttaa siltä, että sinulla on jonkinasteinen vihanhallintaongelma.


      • 19+4
        rouva x kirjoitti:

        Kyllä vain olimme kihloissa 10v ja mitä sitten? Joku on kuukauden ja menee naimisiin, joku sen vuoden tms. Me todellakin olimme 10v kihloissa. Ja oli pakko laittaa sinulle viesti, koska alkoi lievästi huvittaa tuo kommentointisi. Miksi väittää, että emme ole olleet kihloissa 10 vuotta?Ei missään määrätä/määritellä aikaa kauanko kihloissa voi olla, että pitää mennä sen ajan jälkeen naimisiin :))

        Ja kiitos komppauksesta niille, jotka tajusivat jutun pointin.

        sanonutkaan, ettei kihloissa voisi olla vaikka sitä kymmentä vuotta. Mutta sinä sanoit, että sen 10 vuoden jälkeen mies kosi, jonka jälkeen menitte naimisiin. Joten tuon perusteella olitte kihloissa vain sen kosinnan ja naimisiinmenon välisen ajan, ette kymmentä vuotta.


      • juuri näin...
        hehhee.... kirjoitti:

        juuri noin se nimittäin on.
        voi hän sanoa lehmää kukaksi jos niin haluaa, koska rakastaa miestään ja ovat onnellisia ja me kaikki muut olemme vain niin v*tun kateellisia xD

        niinhän se on....

        se mitä mä en teidän mielestänne tajua olen siis idiootti ja tyhmä... ja teini ja kakara... ja paskiainen ja tyhmä... ja keskenkasvuinen ja kaikkea mitä vain keksitten...

        VITTU ANTAKAA ANTEEKS ET EES SANOIN TÄÄLLÄ MITÄÄN!!!


      • juuri näin...
        Nelivitonen2 kirjoitti:

        Totta! Tuokin, joka sanoo olevansa kihloissa, vaikkei olekaan, ei uskalla todellisuudessa sitoutua. Sen sijaan hän on valmis kutsumaan ventovieraita ihmisiä kotiinsa selittämään hänelle, mitä sana kihlaus tarkoittaa.

        ihanko???

        sen takia ehkä olen "kutsumassa" ventovieraita kotiini koska.. TE VITUN VENTOVIERAAT SANOTTE MULLE MITÄ MUN MUKA PITÄIS VITTU SANOA JA TEHÄ ELÄMÄLLÄNI!!!!!
        EN VOI OLLA KIHLOISSA TEIÄN MIELESTÄNNE KU EN OLE VIELÄ TODELLAKAAN NAIMISIIN MENOSSA!!!!

        JOTEN MISSÄ MENEE RAJA TAAS???


      • Virtuaaliaalto
        5+10 kirjoitti:

        miten vajaa oikein olet tai haluat näytellä olevasi. Epäilen vahvasti provoksi, koska kukaan ei voi oikeasti olla noin hölmö. Tai sitten olet 15-vuotias korkeintaan.

        Mansikka ei ole mustikka, vaikka kuinka niin väittäisit. Kihlaus on tarkoittanut ennen merkkiä naimisiinmenosta ja niin se tarkoittaa nykyäänkin. Ihan lainkin mukaan.

        Tässä sinulle muutama fakta:

        1. Ihminen voi olla erittäin onnellisesti toisen ihmisen kanssa yhdessä menemättä koskaan naimisiin tai kihloihin

        2. Sormukset voi vaihtaa oman huvin vuoksi vaikkapa merkiksi sitoutumisesta, eikä siihen tarvitse liittää avioliittoaikeita.

        3. Kosinta tarkoittaa sitä, että pyydetään toista aviopuolisoksi.

        4. Kihlaus on merkki avioliittolupauksesta.

        5. Kihlaus voi kestää vaikka monta vuotta, mutta sen on aina tarkoitus johtaa avioliittoon

        6. Ns. teinikihlatkin voivat olla ihan oikeita kihloja, toisin kuin tuo teidän leikki"kihlauksenne"

        7. Sinä et ole kihloissa

        Ja ymmärrä nyt, että kukaan ei tuomitse sinua tai tekemisiäsi, kunhan vain sanomme sen mikä on faktaa kertomasi mukaan. Ei meidän tarvitse tietää elämästäsi muuta, kuin että sanot olevasi kihloissa, vaikka ette ole menossa naimisiin. Ihan yksin sen perusteella voimme sanoa, että olet väärässä. Ei sen sanomiseen tarvitse tuntea sinua tai kahvitella kanssasi tai tietää hiustesi väriä.

        Näin kotipsykologina olen muuten sitä mieltä, että kirjoituksesi perusteella haluisit kovasti, että sinua olisi oikeasti kosittu ja että menisitte naimisiin. Nyt sinua harmittaa, kun näin ei ole, ja haluat uskotella kaikille ja itsellesi varsinkin, että olette oikeasti kihloissa. Tämä nyt on tietenkin vain spekulointia. Lisäksi vaikuttaa siltä, että sinulla on jonkinasteinen vihanhallintaongelma.

        Hei tämä oli huippuvastaus. Ken sen kirjoitti, ansaitsee virtuaalituuletuksen!

        Teinikirjoittajalla taitaa olla vihanhallinan ja symbolifunktioiden hallinnan lisäksi muitakin ongelmia, mutta toivottavasti ne ratkeavat ajan kanssa. (tiedänhän minä, että näin ei käy, mutta koska maanantai on viikon positiivisin päivä, päätin sanoa noin)


      • 13+19
        juuri näin... kirjoitti:

        ihanko???

        sen takia ehkä olen "kutsumassa" ventovieraita kotiini koska.. TE VITUN VENTOVIERAAT SANOTTE MULLE MITÄ MUN MUKA PITÄIS VITTU SANOA JA TEHÄ ELÄMÄLLÄNI!!!!!
        EN VOI OLLA KIHLOISSA TEIÄN MIELESTÄNNE KU EN OLE VIELÄ TODELLAKAAN NAIMISIIN MENOSSA!!!!

        JOTEN MISSÄ MENEE RAJA TAAS???

        Nyt älyän, että tämä todellakin on provo. Ihan hyvä veto, "juuri näin".


      • asdfsdf
        juuri näin.... kirjoitti:

        kirjoitan kuin teini???

        vittuakos se sulle helvetin kalkkis kuuluu???

        vittu mähän kirjotan just niin ku vittu haluun... vittu!!!

        voi vittu mitä vitun pellejä te vittu ootte!!! voi vittu teiän juttuja!!!

        vittu te ootte kyl jonku vitun lääkityksen tarpeessa vittu!!!


        näinkö kirjoittaa aikuinen sitten???

        on se vaan niin kumma että ihmiset tuomitaan siitä että haluavat kertoa vain omasta elämästään tarinan joka saattaisi auttaa keskustelun aloittajaa!!!


        VITUN KATKEROITUNEET IDIOOTIT!!!!

        OOTTE VAIN KATEELLISIA KUN OLEN ONNELLINEN KULTANI KANSSA!!!! ja olen saanut maailman parhaimman miehen vierelleni!!!

        .
        "vittu mähän kirjotan just niin ku vittu haluun... vittu!!!, voi vittu mitä vitun pellejä te vittu ootte!!! voi vittu teiän juttuja!!!

        näinkö kirjoittaa aikuinen sitten??? "

        Sitä en tiedä, mutta SINÄ kirjoitat juuri noin. Tämän vittu-esittelysi jälkeen käytit vittua aika monta kertaa myöhemmissä viesteissä, joten aivan suotta esität olevasi muuta kuin olet.


      • Morsian2010
        juuri näin... kirjoitti:

        juurihan minutkin on täällä teiniksi haukuttu kun olen mielipiteitä julki tuonut..

        on se vaan niin outoa että tuon mielipiteeni julki ja mikä on lopputulos?
        haukutaan teiniks ja mun ei pitäis mennä naimisiin eikä mitään muutakaan tehdä... ja kaikki tämä vain siksi että olen tuonut oman kokemukseni tänne!!

        mun päätökseni olla menemättä naimisiin ei todellakaan johdu siitä että tekisin sen "hähää" meiningillä... en alas vajoa.. kiitos vain...
        se vain on päätökseni siinä etten näe mitään syytä mennä naimisiin... mikä on avioliiton virka??

        kihlaus on sinun mielestäsi lupaus avioliitosta.. minulle se on yhtä vahva sitoutumis tapa kuin itseavioliitto!

        Aiemmin kirjoitit näin:

        "koska kirkkohäitäkään en kuunaan tule saamaan!!! "

        ja sitten selitit, ettet muka niitä haluaisikaan. Aika läpinäkyvää.


      • Nykyajan
        juuri näin.... kirjoitti:

        kirjoitan kuin teini???

        vittuakos se sulle helvetin kalkkis kuuluu???

        vittu mähän kirjotan just niin ku vittu haluun... vittu!!!

        voi vittu mitä vitun pellejä te vittu ootte!!! voi vittu teiän juttuja!!!

        vittu te ootte kyl jonku vitun lääkityksen tarpeessa vittu!!!


        näinkö kirjoittaa aikuinen sitten???

        on se vaan niin kumma että ihmiset tuomitaan siitä että haluavat kertoa vain omasta elämästään tarinan joka saattaisi auttaa keskustelun aloittajaa!!!


        VITUN KATKEROITUNEET IDIOOTIT!!!!

        OOTTE VAIN KATEELLISIA KUN OLEN ONNELLINEN KULTANI KANSSA!!!! ja olen saanut maailman parhaimman miehen vierelleni!!!

        tuotos olet, vailla minkäänlaista kasvatusta tai sivistystä. Sokeasti ympärillesi ruikkiva puberteetti-ikäinen vajakki. Tulikos edes peruskoulu kahlattua läpi? Potkivatko vanhemmat pois pesästä huonon käytöksen takia? Kun oma lapseni rupesi käyttämään tuollaista kieltä meitä vanhempia kohtaan, pistettiin lapsi jäähylle joksikin aikaa. Tuli viikon päästä nöyränä takaisin kotiin eikä ole sen jälkeen ainakaan kotona haistatellut eikä vittuja huudellut. Taisi maailma lastaan vähän opettaa.


      • sil sil
        juuri näin... kirjoitti:

        niinhän se on....

        se mitä mä en teidän mielestänne tajua olen siis idiootti ja tyhmä... ja teini ja kakara... ja paskiainen ja tyhmä... ja keskenkasvuinen ja kaikkea mitä vain keksitten...

        VITTU ANTAKAA ANTEEKS ET EES SANOIN TÄÄLLÄ MITÄÄN!!!

        En minä sinua ole haukkunut niin kuin ei ole suurin osa meistä muistakaan miksi siis suutut meille?
        Nettikiusaus on hyvin yleistä foorumeissa, mutta ei me kaikki olla haukuttu tai edes olla samaa mieltä noista teini ja idiootti jutuista mitä jotkut nössöt kirjoittaa. Ihan lapsellista ruveta haukkumaan tuntemattomia ihmisiä.
        Minä ainakin vain yritin asiallisesti keskustella.
        Siis asiasta että mitä se kihlaus oikeasti tarkoittaa, eikä tarkoitus ollut sinua mitenkään pilkata sillä.


      • vk

      • vk
        aikakoneeseen kirjoitti:

        ja tule tälle vuosituhannelle. Että sinäkin ymmärtäisit mistä rakastamisessa ja parisuhteessa on kyse niin nosta se nenä siitä mumman etikettikirjasta nuorille neidoille ja ala elää ennen kuin on liian myöhäistä. Vai että kihlat ja vuosi aikaa mennä naimisiin ettei "sopimus" purkaannu.

        Ei mikään ihme että avioerot on niin yleisiä.

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


      • vk
        Yritä itse käsittää kirjoitti:

        Siis et ole teini, mutta kuitenkin kirjoitat kuin teini. No, ei se ainakaan mikään meriitti sinulle ole!

        Ja tähän loppuun oikein monta nauruhymiötä, kas näin:

        = D
        = D
        = D

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


      • vk
        niin niin kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse kuka hyväksyy ja mitä. Nyt ei ollut idea et minkä ikäisiä ihmiset ovat kun ne menevät kihloihin, sillä jos ne toisiaan rakastavat ja haluavat tehdä LUPAUKSEN mennä NAIMISIIN niin hyvä.

        Minusta ei ole hyvä idea mennä kihloihin tai naimisiin sen takia että muutkin tekee niin ja ei oikein tiedä mitä muutakaan tekisi. Se idea on vain ihan pelkästään siinä ettei sitä voi sanoa kihlautumiseksi jos ei lupaa mennä naimisiin myöhemmin.

        Inhottava on jos teitä on painostettu ennen aikojaan tekemään lapsia ja naimisiin. Kuulostaa siltä kun olisi hyvin katkera miten sinua on painostettu ja haukuttu (en tietenkään voi tietää tätä, mutta kuulostaa siltä) Minullekin vanhemmat, isovanhemmat ja tutut tivaa koko ajan naimisiin menoa ja lapsia, mutta annan niiden pitää omat mielipiteensä, mutta en aijo myöskään katkeroitua ja miettiä et hähhää siitäs saatte eipas mennäkään ikinä naimisiin kun painostatte.

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


      • vk
        ggklj kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan arvostele kenenkään ratkaisua mennä tai olla menemättä naimisiin! Vaan sitä ettet sä tajua että kosinta=on pyyntö avioliittoon. Jos kosintaan vastataan myöntävästi, mennään kihloihin = on lupaus avioliittoon menemisestä. Kihloissa voidaan siis olla, vaikkei sormuksiakaan olisi. Sormukset vasemmassa nimettömässä ovat merkkinä ulkopuolisille, että ollaan kihloissa.

        Se, että vaihdetaan sormuksia ja luvataan toisilleen olla yhdessä loppuelämä, ilman että mennä naimisiin, ei ole kihloihin menemistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi yhtä merkityksellinen asia teille, kuin avioliittoon meneminen. Kihloihin menemistä se ei kuitenkaan ole, sillä KIHLOIHIN MENEMINEN TARKOITAA LUPAUSTA AVIOLIITOSTA! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Otteita Wikipediasta:

        "Kihlaus on sopimus (lain mukaan) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen. Kihlaparin miestä sanotaan sulhaseksi, naista morsiameksi ja heidän sanotaan olevan kihloissa. Samaa sukupuolta olevien rekisteröityjen parisuhteiden mahdollistuttua, on kihlaus-sanaa toisinaan käytetty myös lupautumisesta rekisteröidyn parisuhteen solmimiseen."

        "Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”

        "Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista."

        Tajuatko siis, että lakikin sanoo jo, että kihlaus on lupaus avioliitosta!

        Vaikka kihlaus olisi sanana kuinka vanha, se ei tarkoita, että sille voisi keksiä mitä tahansa uusia merkityksiä. Aika monet käyttämämme sanat ovat vanhoja, mutta se ei tee niistä vanhanaikaisia tai tarkoita, että voisimme yht´äkkiä sinun laillasi älyvapaasti keksiä niille uusia merkityksiä!

        Menisköhän tää asia vihdoin sun kalloon, urpo; Jos et ole kumppanisi kanssa lupautunut menemmän naimisiin, ette ole kihloisaa, eikä teitä ole kosittu!!!

        Wikipediasta:

        "Kosinnan tarkoitus on johtaa avioliittoon eli naimisiin tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Hyväksytty kosinta aikaansaa sopimuksen avioliiton solmimisesta eli kihlauksen"

        Aika moni täällä on nyt koittanu sulle selittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan... Milloinkohan tajuaisit?

        http://vk.com/reg18561877 VK on koko maailman opiskelijoiden eliitti yhteisö.
        Rekisteröinti on ilmaista.


    • 8+13=813?

      Totta on, että se varmasti tuntuu kipeältä, jos kosii ihan tunnelissa.

      Tässä ei ilmeisesti puhuta pienestä paukusta, jotta saa kaikki itsetunnon ja rohkeuden rippeet esille, vaan ihan kunnon nelivedosta.

      Ymmärrän molempien kannan, vaikka miehesi ei täällä itseään ole edustamassa. Hän todennäköisesti jännittää ja samalla pelkää aloittaa "virallisesti" sen yhteisen matkan, jonka polkua käsikädessä aloitettu.

      Sinä taas toivoisit, että hän kosisi täysin tosissaan ja harkitusti, jolloin vastauskin on sama kun virallistaminen.
      Rohkaise häntä puhumaan asiasta, sanot hänelle kun "en taas muista mitään", että hän kosi ja et vastannut. Tässä kohtaa hän viimeistään kerää kaikki alle 10 sekunnissa menetyt kunnian rippeet ja huomaa, että sinä odotat sitä kysymystä yhtä paljon, kun hän odottaa sinun vastausta.


      RKA:

      "Joku saattaa pitää minua itsekkäänä, mutta itse en aio kosia kertaakaan. Näin nyt on vaan vuosikymmenien saatossa tullut tavaksi, että mies suo naiselle sen yhden onnellisen ja romanttisen hetken"

      Eiköhän se kosimis tilanne ole kyllä molemmille onnen hetki yhtälailla kuin romanttinenkin...Hääpäivä on naiselle varattu onnenpäivä, hääyö miehelle. Kosinta on se kohta, milloin molempien pitää olla yhtä onnellisia yhteisestä rakkaudesta.

      Näin miehen näkökulmasta, saattaapi tulla turpiin virtuaalisesti tämän jälkeen, mutta ei se mitään!

    • Terve.Et ole yhtään liian vaativainen. Minusta on aivan oikeus ja kohtuus,että mies on selvin päin kun tekee päätöksen, että kosii naista.

      • menoa

        mies on alkoholisti ennen kuin saa kosinnan tehtyä. Noooo, sitten vaimo saa uuden ruikutuksen aiheen.


      • Voi Noita Lapsia!
        menoa kirjoitti:

        mies on alkoholisti ennen kuin saa kosinnan tehtyä. Noooo, sitten vaimo saa uuden ruikutuksen aiheen.

        olevan miesehdokas ja varmaan vielä nuorikin, samoin kuin tuo tytön hetukka.
        Taitaa jäppinen ryypätä kaikki viikonloput ja on muistamattomuusharhoja?
        Ei tule mitään tuosta parisuhteesta. Molemmat elää pinnallisessa kuoressa,
        mitään aitoja syviä tunteita ei ole kummallakaan, vain kuvitelmia "minä rakastan"
        tunteista.
        Tietysti jpos asuvat jossain korvessa syrjäkylällä, liitto saattaisi kestää pitempään
        kuin kaksi vuotta ja jos lapsia tulisi, jäppisen alkoholiongelma pahenisi.


    • Onnellinen.

      ja hanki parempi mies, niitäkin nimittäin on.

    • raitis mies pitää ol

      ei voi luottaa sellaiseen... mulle kävi samoin. Olimme seurustelleet jo pari kuukautta kun miesystäväni kertoi rakastavansa kännissä minua, exän nimeä mainiten. Myöhemmin sama on tapahtunut uusille yrityksille toisten naisten kanssa, joilloin se olenkin ollut minä jota rakastaaa ja kosinutkin. Juoppo.

    • mies;:

      Ole

      • RAITIS NAINEN

        teillä on suurempi ongelma miehesi alkoholin käyttö. Jos hän juo joka päivä niin hänhän on kännissä aina. Milloin hän kosis raittiina sitten. Sitä saat odottaa. Itse en välitä kännikaloista tippaakaan. Olen täysin raitis ja toivon että tuleva mieheni on myös raitis.


      • ihmisen 4:ksi paras
        RAITIS NAINEN kirjoitti:

        teillä on suurempi ongelma miehesi alkoholin käyttö. Jos hän juo joka päivä niin hänhän on kännissä aina. Milloin hän kosis raittiina sitten. Sitä saat odottaa. Itse en välitä kännikaloista tippaakaan. Olen täysin raitis ja toivon että tuleva mieheni on myös raitis.

        selvinpäin kattele pirukaan.Eikä römpsälle muuten pääse jos ei asialle tee mitään.Pullo kossua ja vähän yritystä."Ssshhhmm tulishiik...ko muijjaskemmemme...hik!"Kiiittooosshhik!!
        Hik!!!


      • aloittaja
        RAITIS NAINEN kirjoitti:

        teillä on suurempi ongelma miehesi alkoholin käyttö. Jos hän juo joka päivä niin hänhän on kännissä aina. Milloin hän kosis raittiina sitten. Sitä saat odottaa. Itse en välitä kännikaloista tippaakaan. Olen täysin raitis ja toivon että tuleva mieheni on myös raitis.

        Ei mies oikeasti juo usein, silloin kun juo, juosit siihen ettei muista.
        Minä olen paljon poissa opiskelun ja muiden hommien takia, kun ollaan yhdessä ollaan vain usein vierekkäin jopa ihan sanomatta toisillemme mitään.

        Minä en juo mitään ja miehelle olen sanonut ettei minun aikanani juo kirkkaita, koska sitä en katsele. On silloin niin ääliö. Hyvin on totellut. kaljaa juo kun juo ja nekin on aina sellaisia porukka tilanteita, et haluu kavereiden kanssa olla.


      • Huh huh huhuu
        aloittaja kirjoitti:

        Ei mies oikeasti juo usein, silloin kun juo, juosit siihen ettei muista.
        Minä olen paljon poissa opiskelun ja muiden hommien takia, kun ollaan yhdessä ollaan vain usein vierekkäin jopa ihan sanomatta toisillemme mitään.

        Minä en juo mitään ja miehelle olen sanonut ettei minun aikanani juo kirkkaita, koska sitä en katsele. On silloin niin ääliö. Hyvin on totellut. kaljaa juo kun juo ja nekin on aina sellaisia porukka tilanteita, et haluu kavereiden kanssa olla.

        koko mies. Tai siis jo on. Tuo itsensä "muistamattomaksi" juopottelu kertoo, ettei räkänokkasi hallitse ollenkaan juomistaan. TODELLA PAHA merkki. Mistä tiedät mitä hän tekee kun "olet paljon poissa"? Tissuttelee salaa jne. Alapa etsiä hänen pullopiilojaan. Voi löytyä sekä juomattomia muutama mutta tyhjiä valtava varasto. Kannattaa koljata kellarit ekaksi.


      • ..........
        Huh huh huhuu kirjoitti:

        koko mies. Tai siis jo on. Tuo itsensä "muistamattomaksi" juopottelu kertoo, ettei räkänokkasi hallitse ollenkaan juomistaan. TODELLA PAHA merkki. Mistä tiedät mitä hän tekee kun "olet paljon poissa"? Tissuttelee salaa jne. Alapa etsiä hänen pullopiilojaan. Voi löytyä sekä juomattomia muutama mutta tyhjiä valtava varasto. Kannattaa koljata kellarit ekaksi.

        taitaa mies vaan keksiä ettei muka muistaisi mitään... ettei vaan joudu "vastuuseen" kosinnastaan...


    • aloittaja

      Eli otin härkääsarvita, teidän rohkaisusta. Sanoin miehelle kun se oli selvinpäin et hei yks juttu on mistä haluan puhua. Kerroin kuinka hän saa minut onneni kukkuloille kun puhuu kihlauksesta ja samalla masentuneeksi kun hän tekee sen kännissä. Se loukkaa minua myös paljon että aina kännissä hän puhuu KAIKILLE siis minun sukulaisille, vanhemmille, vieraille et toi on mun vaimo. Ja sit minulta kaikki tutut odottaa ja vihjailee sitä kosintaa koko ajan.

      No loppupeleissä mies ei tiennyt mitään kännikosimisista. Oli pahoillaan myös että oli satuttanut ja oli kuitenkin miettinyt kosintaa mutta ei olisi aatellut tehdä sitä vielä muutamaan vuoteen.
      Minulla on niin petetty olo. Hän kosii minua useamman kerran kännissä puolentoistavuoden ajan ja sit ilmoittaa ettei oikeasti haluis viel muutamaan vuoteen mennä kihloihin.
      en oikein osannut sanoa siihen enää muuta. Sanoin vain että halusin että hän kuulee miltä minusta tuntuu.

      Nyt mietinkin että en kai nyt paninostanut häntä kosimaan. Haluaisin koko sydämmestä että hän tekisi sen että loppuisi tämä hirveä pohdiskelu, odottelu ja epätietoisuus. Kun kuulin että hän ei vielä sitä kuitenkaan halunnut, en halua minäkään että hän kosii sen takia että minä puhuin siitä. Haluan että hän kosii kun hän oikeasti haluaa sitä, ettei tule sit katumapäälle tai tunne tulleensa painostetuksi.

      Vielä kysyisin että milloin kihlauksen jälkeen kuuluu mennä naimisiin vai onko siinä mitään sellaista rajaa?
      Kihlaus kuitenkin on lupaus mennä naimisiin joten minusta se on valehtelua jos ei sit kuitenkaan ole jotain hajua milloin se sit tapahtuisi. Mies minun mielestäni luulee et sit mennään heti naimisiin kun on kihlauduttu, mut kai sen voisi sopia vaikka siihen muutaman vuoden päähän, vai?

      • Fresh

        Kannattais ehkä tehdä, joko tai ratkaisu.Kun kerran itse haluat,että kositaan ja normaalia tietä naimisiin,niin tuo se ilmi ja sano ettet aio vuosia vartoilla.
        Jos ei onnistu,niin katso itselles uusi raitis miehinen mies,joka uskaltaa pistää itsensä likoon ja sitoutua.
        Jos oikeasti rakastaa naistaan,ei tommosen kihlauksen kanssa vuosia vetkutella.Vuoden, parin aikana ensi tapaamisesta pitäisi olla jo naimisissa,jos rakkautta on.


      • että näin

        Olin aikanaan 7 v kihloissa. Mies sanoi aina ettei naimisiinmeno mitään muuta, mitä sen pitäis muuttaakkaan. Meillä on yhteinen lapsi. Aikanaan halusin eron, niin mies halusi vielä jutella. Nyt se olisi vienyt mut vihille. 25v jälkeen. Sanoin vaan että mulla ei ole enää tunteita sitä kohtaan,että vähän myöhäistä.


      • Täysaikuinen
        Fresh kirjoitti:

        Kannattais ehkä tehdä, joko tai ratkaisu.Kun kerran itse haluat,että kositaan ja normaalia tietä naimisiin,niin tuo se ilmi ja sano ettet aio vuosia vartoilla.
        Jos ei onnistu,niin katso itselles uusi raitis miehinen mies,joka uskaltaa pistää itsensä likoon ja sitoutua.
        Jos oikeasti rakastaa naistaan,ei tommosen kihlauksen kanssa vuosia vetkutella.Vuoden, parin aikana ensi tapaamisesta pitäisi olla jo naimisissa,jos rakkautta on.

        hevon vittua. Naureskelen täällä yksiksesi kun kaksi henkisesti keskenkasvuista plöröä leikkii avoliittoa. Tuo naikkonenkin on niin pihalla elämästä kuin olla voi. Kumpikaan ei ole aitoja omiaan.
        Heko heko ja huomenna leco palikat esiin ja yhdessä rakentamaan sulle mulle palikkaa.


      • hjguj
        Fresh kirjoitti:

        Kannattais ehkä tehdä, joko tai ratkaisu.Kun kerran itse haluat,että kositaan ja normaalia tietä naimisiin,niin tuo se ilmi ja sano ettet aio vuosia vartoilla.
        Jos ei onnistu,niin katso itselles uusi raitis miehinen mies,joka uskaltaa pistää itsensä likoon ja sitoutua.
        Jos oikeasti rakastaa naistaan,ei tommosen kihlauksen kanssa vuosia vetkutella.Vuoden, parin aikana ensi tapaamisesta pitäisi olla jo naimisissa,jos rakkautta on.

        "Vuoden, parin aikana ensi tapaamisesta pitäisi olla jo naimisissa,jos rakkautta on. "
        Tää oli varmaan vitsi. Ensimmäisen vuoden aikanahan parit katsovat vähän kaikkea vaaleanpunaisten lasien takaa kun ovat vielä rakkaudenhuumassa, olisi itsemurha mennä silloin naimisiin, kahta kovemmin arki lyö kasvoihin kun toinen on kaikkea muuta mitä on kuvitellut.

        .... Eikä siinä mitään aika rajaa ole kuinka pian kihlojen jälkeen naimisiin voi mennä. Voi mennä vaikka samana kuukautena tai 10 vuoden päästä tai ei koskaan. Se riippuu ihan teistä milloin naimisiin haluatte mennä.


      • erotilasto
        että näin kirjoitti:

        Olin aikanaan 7 v kihloissa. Mies sanoi aina ettei naimisiinmeno mitään muuta, mitä sen pitäis muuttaakkaan. Meillä on yhteinen lapsi. Aikanaan halusin eron, niin mies halusi vielä jutella. Nyt se olisi vienyt mut vihille. 25v jälkeen. Sanoin vaan että mulla ei ole enää tunteita sitä kohtaan,että vähän myöhäistä.

        olisiko naimisiin meno tehnyt niitä tunteita lisää? Vai olisiko johonkin väliin pistetty eroilmoitus?


      • jeannette_1981

        Olemme miesystäväni kanssa olleet kaksi ja puoli vuotta, mies on sanonut ettei mee naimisiin koskaan, olen sanonut hänelle ettei se voi niin sanoa, mitäpä se muuttais ei meidän rakkautta ainankaan. Lapsista ollaan juteltu mutta se siihen molemmat tiedetään ettei hän ole valmis vielä. haluamme jossain vaiheessa oman perheen, mutta siihen menee aikaa. Hänen kanssaan on vaikea puhua tunteista koska ei hän osaa. Mutta silti ilman sormuksia ja vaihtoehtoa jätän sut jos et ala mennä kihloihin... Ei se muuta mitään, ole rauhassa. Miehesi on sinun annat vain aikaa tottakai se sattuu , jos antaa ymmärtää, mutta niin se vain menee. Minulla itselläni on edellisestä kihlauksesta lapsi tullut. tiedämme että jatkettais elämää samaan tahtiin.Vaikka mulla olisi 10 hänen antamaa sormusta. Anna miehesi aikaa ja lomaa ajatuksesta naimisiin menosta etc. Hän voi pelästyä jos on samallainen jästis kuin mullakin. Olen pahoillani jos satuttaa mutta näin itse koen asiat ja joka kerta kun tunnen pahaa tapahtuvan olen lähdössä mutta tästä on hyvä jatkaa... Ainakin meillä on mennyt hyvin pitkästä aikaa. Hän tarvitsee aikaa ja kosintapyyntö jos on tarkoitettu tulee varmasti...

        Onnea teille ja menestystä!! Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato kun uskonsa menetti...


    • --m--

      Et ainakaan vaativa ole. Jos ei selvinpäin pysty kosimaan, niin mieleen tulee onko hän ollenkaan tosissaan. Kännissähän on helppo sanoa ja tehdä vaikka mitä. Itse ainakin haluan ja toivon että jos minua joskus kositaan se tapahtuu selvinpin, tottakai. Keskustelkaa asiasta vaikka kahvikupposen äärellä. Toivottavasti löydätte ratkaisun :)

    • Gevlor

      Katsos viina heikentää näkökykyä, ota vain kosintatarjous vastaan. Vai että äijä haluaisi pikkispyykille. Avioliitonkesto 1,5 vuotta. Ajattele tai kysy kaverilta.

      • renttuvesi

        Kannattaako humalaisen kanssa edes ruveta väleihin.


    • Heppu

      se on miehen heikkoutta...mutta tuntuu olevan sama malli naisillakin,mistä näitä humalaisia naisia riittää???

    • MIES, Ulvila

      Jätä tommoinen kännikala äkkiä ja eti ittelles mies joka hallitsee itsensä ja juomisensa. Jos mies juo niin paljon jo nyt ettei muista sen jälkeen tekojaan, niin tilanne hyvin todennäköisesti vain pahenee. Sinä tuskin merkkaat hänelle kovinkaan paljon, jossei selvinpäin kosi ja tunteilla on tapana vielä laimentua ja viilentyä vuosien mittaan. Lähde äkkiä kun vielä voit. Kyllä niitä selväpäisiäkin kunnon miehiä löytyy. Itse olen aivan hyvin voinut kosia selvinpäin, koska RAKASTAN vaimoani kovasti, enkä ikinä tekisi tuollaista hänelle, koska myös kunnioitan häntä. Nyt meillä 7 vuotta kihloihin menosta, reilu vuosi häistä ja pikkuinenkin jo tulossa ensi kesänä.

    • Onnellinen selvänäki

      Jos kosii vain kännissä, niin haluaa elää vain kännissä.
      On kovin paljon esimerkkejä niin miehistä kuin naisistakin, jotka ovat pitkälle alkoholisoitumisen tiellä.
      Eivät ymmärrä tilannettaan.

      Suosittelen nyt aluksi 6kk täysraittiusjaksoa. Jos sitten on tullut niin tutuksi, että selväjärkisenäkin kosii, voit harkita. Jos ei täyspäisenä eli selvänä kosi, niin rakkaus ei ole aitoa. Ehkä vain olet hyvä petikaveri hänelle. Pelkällä rakastelullakin liitto toki pysyy muutaman vuoden kasassa. Joskus tulee kuitenkin vaiheita, ettei homma yksin pidä liittoa kasassa.
      Ei liittoa pidä rakentaa ryyppäämisen ja naimisen varaan.

    • pullossa kasvanut

      Riittääkö sinulle koskaan mikään?

      Jos miehesi kosisi sinua selvinpäin, niin seuraavaksi valittaisit, että oli sinun mielestäsi väärässä paikassa tai väärät vaatteet päällä jne?

    • foreigner married

      Ilmeisesti sen takia naiset haluavat aina juoipon miehen, heiltä kuulee kännissä aina sen mitä nainen haluaakin kuulla, ja krapulassa sitten ollaan niin vaisuja ja kilttejä että..... mutta, suomi vapaa maa ja juoppoja täynnä, paratiisi naisille!

      • nauk..

        Hieno vastaus ja kaiken lisäksi aivan totta.


    • nankka

      Hah hah, kosiiko joku oikeasti kännissä? Onpas aika säälittävää, eikö muuten kehtaa? Kumpi siinä on liian jännittävää, kysyminen vai pelko siitä että saa kieltävän vastauksen?

      Jos ei uskalla leikkiä kotileikkejä selvin päin, niin ehkä kannattaisi aikuistua vielä muutama vuosi.

    • ..hommaan!

      Älä vain suostu kännisen kosintaan. Se on asia joka tehdään selvinpäin ja täydessä järjessä. Itse en etes suostuisi miehen kosintaan, joka silloin tällöin on kännissä!!! Sorry vaan!

      • tarkk..

        Ilan muuta pukupäällä ja maahan kontalleee ja pari testi kysymystä


      • täyd..

        Sinä oletkin täydellinen


    • yxximuumio

      Se tyyppi on varmaan sitten vihilläkin juovuksissa, älä usko juopuneen juttuja. Jos mies on niin arkajalka että saa rohkeutta kosintaan vasta juopuneena niin anna olla. Hänhän sitten kosinnan ja häitten jälkeen vetoaa siihen ettei ole kosinut eikä häitäkään ole vietetty, vaikka vihkitodistuksen näyttäisit. Sit sinä vasta pyöritykseen joudut. Ei tollanen on oo oikean aikuisen miehen touhua, pikkupojan kanssa yrität suhdetta pitää yllä.
      Anna hatkat tyypille, kyllä maailmassa löytyy sellaisiakin miehiä, jotka uskaltavat kosia selvin päin, avioliitto voi olla siten paljon vankemmalla pohjalla, juominen ja juovuksissa lupaileminen pilaa niin monet suhteet, vaikkakin selvin päin ollen ajoittain toimiikin hyvin, mut onko tässä rakkaudesta kyse, vaiko vain tavasta ja riippuvuudesta ja siitä että kiintyy jonkun naamaan niin ettei voi eroa tehdä. Ja jos ei voi eroa tehdä, voihan sitä olla avoliitossa, sitähän suurin osa parisuhteista on. Ja kun vihille mennään niin pienin syin ja sitten kohta erotaan....

      • seilissä

        Ole tosiaan varovainen häiden jälkeen kun se ei muista sua niin se varmaan tappaa sunt.


      • Bimbot naimisiin.
        seilissä kirjoitti:

        Ole tosiaan varovainen häiden jälkeen kun se ei muista sua niin se varmaan tappaa sunt.

        lärvit, kusee häävuoteeseen, kysyy seuraavana päivänä kenen häissä me oltiin, panee kerran krapulassa äkkiä ja jatkaa juomista koko viikonlopun. Kenties on törttöillyt hääillan aikana. seuraavaks rupee kännissä ehdottelee avioeroa.
        Mut jäppinen on 100% sopiva tuollaiselle bimbolle ku alottaja on.


    • Vanha akka

      Asia voi olla niinkin, että selvin päin mies ei yksinkertaisesti kehtaa ruveta kosimaan. Rohkaisuryypyksihän viinan ottoa myös sanotaan. Enpä silti tiedä, suostuisinko itsekään kännipäin tehtyyn kosintaan. Minua kosittiin aikanaan pimeässä autossa heti kun tievalaistus loppui. Mutta ihan selvin päin. Kyllä se toisaalta niinkin on, että miehen on haluttava nainen vaimokseen myös selvänä, joten odottele sitä kosintaa tai jos siltä alkaa tuntua, niin maailmassa tulee kyllä vastaan muita miehiä, jotka haluavat sinut selvin päin.

      • ei tipp..

        Aika harvassa on apsolutikat , on hän ennenkin ryypännyt mikset ole heivannut kun se nyt on niin tarkkaa.


      • hulluutta monenlaist
        ei tipp.. kirjoitti:

        Aika harvassa on apsolutikat , on hän ennenkin ryypännyt mikset ole heivannut kun se nyt on niin tarkkaa.

        yleensä pitää kosia?
        Minä olin saman naisen kanssa 12 vuotta.Yhdessäkin asuttiin 8 vuotta.Sitten hän 12 vuoden jälkeen sanoi:"koska kosit?" Sanoin etten koskaan.Kaksi viikkoa myöhemmin asuimme omilla tahoillamme kumpikin.
        Seuraava muijja kyseli samaa jo kolmen vuoden päästä,kun olimme vuoden asuneet yhdessä.Vastasin hänelle samoin:"en koskaan".Kuukauden päästä oli kummallakin oma kämppä.Meni kolem vuotta kun tapasin seuraavan kumppanin.Hänelle tein selväksi heti etten koskaan mene naimisiin.Se sopi hänelle hyvin.Nyt ollaan 7 vuotta pidetty yhteistä korteeria ja naimisiin ei mennä IKINÄ!!


      • gbfgbfgb
        hulluutta monenlaist kirjoitti:

        yleensä pitää kosia?
        Minä olin saman naisen kanssa 12 vuotta.Yhdessäkin asuttiin 8 vuotta.Sitten hän 12 vuoden jälkeen sanoi:"koska kosit?" Sanoin etten koskaan.Kaksi viikkoa myöhemmin asuimme omilla tahoillamme kumpikin.
        Seuraava muijja kyseli samaa jo kolmen vuoden päästä,kun olimme vuoden asuneet yhdessä.Vastasin hänelle samoin:"en koskaan".Kuukauden päästä oli kummallakin oma kämppä.Meni kolem vuotta kun tapasin seuraavan kumppanin.Hänelle tein selväksi heti etten koskaan mene naimisiin.Se sopi hänelle hyvin.Nyt ollaan 7 vuotta pidetty yhteistä korteeria ja naimisiin ei mennä IKINÄ!!

        Just. Et kyllä naimisiin edes pääsisikään. Eikös tuo naimisiinmenokammo ole jo lapsellisuuden huipentuman ruumiillistuma! ?! ;o) Älä sentään kuoliaaksi naurata naurettavilla periaatteillasi!


      • naimisiinmeno hölmöä
        gbfgbfgb kirjoitti:

        Just. Et kyllä naimisiin edes pääsisikään. Eikös tuo naimisiinmenokammo ole jo lapsellisuuden huipentuman ruumiillistuma! ?! ;o) Älä sentään kuoliaaksi naurata naurettavilla periaatteillasi!

        periaatteeni pitänyt.Pitää myös löytää sellainen kaveri joka itsekin ajattelee samoin.Onneksi en ole kakaroita tehnyt.Nyt mulla on kaksi aikuista lapsipuolta . Pojan kanssa ollaan niinkuin isä ja poika.
        Mitä se sulle kuuluu ja sun periaatteitasi liikuttaa jos me ollaan tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseen.J tyytyväisiäos sitte niin käy ettei enää ollakkaan,niin helpompaa on erota.


    • Solber

      Kun olette selvin päin, niin sit.

    • :(

      luuseri... älä tuhlaa aikaasi häneen.. ihan luuserilta kuulostaa..
      . nimerkki.. 20 vuotta odottanut, ei vieläkään naimisissa

    • Vaikeaa Naiselle

      Miksi ihmeessä seurustelet juopuvaisuuteen ja sitten avautuvaan henkilöön? Kysehän on puoleltasi "testaamisesta" ja nöyryytyksestä. Mielestäni tuo tilaisuus kosimiseen juopuneena ja selvinpäin tulisi tehdä selväksi. Hämmästelen miksi moista asiaa pitää yleensäkkään vedättää.?

      Mies kosii selvinpäin jos on tosissaan , juopuneena hän leikkii niikuin itsekkin antaudut siihen. En ikinä suostuisi juopuneen kosintaan enkä sen jälkeen selvinkään päin.

      Myös ensiksi avioehto molemmin puolin .

    • ?????

      meinaat vanhanaikaisella ? Kyllä entisaikaan ukot kosi päissään ja naimisiinkin menivät hyvinkin tukevassa humalassa, tappelutkin kuuluivat perinteisiin.

    • vai unelmia

      No jos olet vakavissaan ajatellut omaishoitajan uraa loppuelämäksi, ensimmäiseksi kannattaisi tilata yhteinen aika parheneuvotteluun ja psykiatrille.

    • todella pettynyt

      Joo tutun kuuloista..minuakin kosittiin kännissä,suostuin ja sitten aamulla kun herättiin niin kaveri ei muistanut mitään tokas vaan et lähtee "kaverin" kanssa pizzalle kun on kuulema parempaa seuraa..en koskaan ole haaveillut häistä enkä kihloista yms. tällaisesta,mutta nykyään näin vanhemmiten olen sitä jo harkinnut että jos sitä kumminkin naimisiin menis onhan se merkki vakavasta suhteesta ja siitä että olet valmis sitoutumaan vakavissasi kumppaniisi..seurustelen edelleen tämän samaisen tyypin kanssa erillaisten riitojen ja erojen ja taas uudelleen seurustelujen myötä olin valmis sitoutumaan..menemään naimisiin ja niin edes päin.. hän on sitä myös ehdotellut jokaisen riidan selvitys tilanteen yhdeydessä että jos ne sormukset ostettais ja mentäis kihloihin..nooh odottelin ja odottelin että koskas se sitten tapahtuis..nooh turhaan odottelin ja otinkin härkää sarvista ja kysyin ja vastaus oli ettei hän sitä tosissaan ja siinä merkityksessä ehdottanyt..petyin todella ja nyt kaveri saa lähteä elämästäni lopullisesti.. teinkö väärin?ehkä..ehkä en..

      • jjjjjjj

        Jos sinä haluat elää parisuhteessa, joka on virallinen, niin pakene tätä naimakammoista ja hanki tilalle joku, joka ei lähde häntä koipien välissä karkuun, kun on "tosi" kyseessä. Jos hän sinustä oikeasti välittäisi, niin uskaltaisi sen myös virallistaa. On paljon luusereita, jotka ei edes maistraattii kykene, kun eivät oikeasti kumppanistaa välitä, tai ovat muuten vaan traumatisoituneita. Annetaan niitten elää vapaasti kekenään ilman sitoumuksia ja eletään me muut mennen naimisiin, kun se mukava elämänkumppani löytyy.


      • aloittaja

        Teit ihan oikein. Ei rakkaalle ihmisella sanota et meen pizzalle kun ei ole parempaa seuraa täällä.

        Niin kiitos ihan asiallisesta palautteesta.
        Mies on oikeasti aina kiltti ja kohtelias. Hän ei sano pahaa sanaa minulle.
        hän ei vain ymmärtänyt kuinka paljon hänen sanansa vaikuttivat minuun. Hän innostuu aina kännissä. Ei siis kuitenkaan ole aina kännissä aika harvoin nykyään. Ehkä minäkin innostuin liikaa ja aloin odottaa jotain mikä ei olisi edes ollut ajankohtaista.

        minä rakastan häntä ja se ei muutu kosinnasta. Jos hän on jo luvannut kosia se muuttaa asioita jos ei pidä sanaansa.


    • päässä :-)

      Humalassa ei mitään pysyvää rakenneta. Hyvä että pidät pääsi .Pitäähän sen verran MIESTÄ olla
      että vakavat ratkaisut tehdään selvinpäin ! Alkoholin taakse ei pidä piiloutua...teko syy ;(

    • Tigip

      Rankka väite tuo ettei mikään toimi kun itse örveltää. Haluat tämän miehen kanssa mennä kihloihin? Ota silloin sormus ja mene kosimaan selvin päin. Sillä se selviää.

      Jokin sinusta tekee vaikeastilähestyttävän kun mies valitsee kännit. Jos mies ei muista seuraavana päivänä ja muutenkin, sinun tulisi ehkä puhua asiasta kun olette selvin päin.

    • pöhelö

      Tommonen mies pystyy selvinpäin tekemään muitakaan tärkeitä päätöksiä,
      jos suostut känniläisen kosintaan, niin tämähän voi jälkeenpäin vedota siihen että : Mitäpä noista
      humalaisen höpötyksistä, mut eikö olekin juoppo nöyrä ja helppo käsiteltävä katumuspäivänään ??

    • ent solisti nyk holi

      Tämä ns poikaystäväsi on alkoholisti. Ensin hänen pitäisi hoitaa oma psyykeensä kuntoon ennen kuin voi muita rakastaa, toki voit lähteä tukemaan häntä rahallisesti vaikka jos tykkäät holistia jeesata.

      • :)

        No mites jos unohdatte paineet naimisiin menosta vähaksi aikaa. Uskon että poikaystävääsi jännittää naimisiinmeno, onhan se aika suuri elämänmuutos. Ehkä hän pelkää ettei pysty antamaan sinulle mitä tarvitset, eli olemaan aviomiehesi juuri nyt. Aika saattaa antaa enemmän itsevarmuutta,kun hän huomaakin ettei se välttämättä ole niin suuri asia, suuri lupaus tietenkin, muttei niin suuri asia ettei hän siitä selviäisi.
        Humalassahan sanotaan monesti ne asiat, joita ei selvinpäin uskalleta sanoa.


    • kypsynyt

      Nimimerkillä "kokemusta on" voin sanoa, että ehdottomasti kannattaa olla varovainen, jos näin tärkeässä asiassa ei mies pysty selvin päin toimimaan, silloin on ongelmia tiedossa. Oma sulhaseni oli hiprakassa jopa vihkimistilaisuudessa..nyt ollaan oltu naimisissa jo 17 vuotta, mutta alkoholi on edelleen ongelma. Kun lapset ovat jo "isoja", 13 ja 17, aion jättää mieheni. Vaikka ei mies olisi kännissä edes joka viikonloppu, alkoholin käyttö vaikuttaa käytökseen muutenkin.. ja aina löytyy syy ryypätä. Ole varovainen.

    • raitis..

      Haluutko sä tosiaan jonkun juopporetkun miehekses sulla täytyy olla tosi surkee oman arvon tunto tai huono maku kun haluut juopon miehen itelles pistä ehdoks vähintään puolitoista vuotta vesiselvänä ennen älä pidä yhteyttä.

    • Viininlehti

      Jos ja kun on kyseessä AIKUINEN MIES ja hän ei pysty selvinpäin kosimaan, niin - heitä kuikkaa tommosella miehellä! Ajattele, mitä kaikkea ja todella vaikeaa voi elämässä tulla, miten se mies sitten kaiken kestää ilman viinaa! Höpöpuheita, ettei mukamas uskalla tai muuta vastaavaa!

      • yxäxä

        miksi näin tärkeä asia kuin kosinta / avioliitto/ elin-ikäinen elämäntapa on niin arka ja varjeltu asia, ettei siitä puhuta avoimesti ja suunnitella niinkuin koulutusta, talon hankitaa ym. sellaista vaan se pitää olla niinku yhden miehen kosinnan takana ja siihen sitten vastataan joka myöntävästi (yleensä) tai kieltävästi.

        Päätös tehdään yht´äkkiä ilman yhteistä suunnittelua ja seuraamukset ovat koko elämän mittaiset. Ei ihme, jos erotaankin sitten yhtä spontaanisti. Loppupeleissä sitten lapset kärsivät siitä, että aikuiset eivät osaa keskutella ja suunnitella.

        Tässä tapauksessa ja yleensäkään ei ole tärkeää, kuka kosii ja milloin vaan avoin keskustelu milloin vaan kun siihen on sopiva hetki. Yhtä hyvin kännissä kuin selvinpäin. Selvinpäin voi jatkaa sitten siitä, mihin kännissä jäätiin.
        Eikä kännisen kysymykseen tarvitse heti vastata mitään, mutta keskustelua asiasta kannattaa jatkaa ja parempi jos mahdollinen päätös syntyisi yhteisesti suunnittelun jälkeen, puoleen tai toiseen. Silloin yhteiselämälle olisi jo ihan erilaiset perusteet kuin yht´äkkinen kosiminen ja sitten shokki päätöksessä pysyminen, vaikka fakta näyttäisi toiselta.


      • linjoilla...
        yxäxä kirjoitti:

        miksi näin tärkeä asia kuin kosinta / avioliitto/ elin-ikäinen elämäntapa on niin arka ja varjeltu asia, ettei siitä puhuta avoimesti ja suunnitella niinkuin koulutusta, talon hankitaa ym. sellaista vaan se pitää olla niinku yhden miehen kosinnan takana ja siihen sitten vastataan joka myöntävästi (yleensä) tai kieltävästi.

        Päätös tehdään yht´äkkiä ilman yhteistä suunnittelua ja seuraamukset ovat koko elämän mittaiset. Ei ihme, jos erotaankin sitten yhtä spontaanisti. Loppupeleissä sitten lapset kärsivät siitä, että aikuiset eivät osaa keskutella ja suunnitella.

        Tässä tapauksessa ja yleensäkään ei ole tärkeää, kuka kosii ja milloin vaan avoin keskustelu milloin vaan kun siihen on sopiva hetki. Yhtä hyvin kännissä kuin selvinpäin. Selvinpäin voi jatkaa sitten siitä, mihin kännissä jäätiin.
        Eikä kännisen kysymykseen tarvitse heti vastata mitään, mutta keskustelua asiasta kannattaa jatkaa ja parempi jos mahdollinen päätös syntyisi yhteisesti suunnittelun jälkeen, puoleen tai toiseen. Silloin yhteiselämälle olisi jo ihan erilaiset perusteet kuin yht´äkkinen kosiminen ja sitten shokki päätöksessä pysyminen, vaikka fakta näyttäisi toiselta.

        Naimisiin mennään, kun ollaan yhdessä siihen valmiita! Tärkeistä asioista sovitaan yhdessä ja tietysti selvinpäin.

        Tuntuu, että monille naisille on järjettömän tärkeää saada suunnitella itsensä ympärillä pyörivät muka-hauskat hössötysjuhlat tyllikaarineen ja painettuine servetteineen, mutta se ei onnistu, jos mies ei kosi "oikeaoppisesti". Menee kaikki pilalle ja elämä romahtaa. Yhyy.


      • hgfdbn

        Jos ei tuosta selviä ilman viinaa, niin miten sitten oikeista ongelmista. Helppo ennustaa ongelmia.


    • itse läpikäynyt

      Jos haluat säästää itsesi ja ehkä tulevat lapsesi valtavasta kärsimyksestä, kannattaisi panna piste koko seurustelulle, vaikka sanoit, että muuten menee hyvin. Aikansa voi mennä, mutta epäilen, ettei kauan. Hänen käytöksensä kertoo sen, sanat eivät riitä rakkauteen.

    • zadim

      Pelasta itsesi ja unohda mies ei täysperseenä ottanut jätä tapojaan. Kännikalaako rakastat? Hei hyvä ihminen ajattele järjelläsi! Ootko miettinyt mitä tulevaisuudessa, sama humalainen juritus jatkuu, etkä tiedä kumman kaa olet; selvinpäin olevan vai kännisen tyypin. Haloo ovat yksi ja sama ihminen!

    • uusavutonnnn.

      Ihme vässytystä molemmin puolin! Ens kerran lyöt lapun eteen ja mustaa valkoselle kosinnasta, aamulla jos ei aikomuksiaan muista, niin kahvin kera hyvä lueskella faktoja.

    • jeh jeh

      Miehesi ei voi edes ajatella sinua vaimonaan selvin päin mutta humalassa sinä tunnut loistavalta vaimolta siinä ehkä syy.

    • Takkutakku

      ...on se, etten itse kuunapäivänä suostuisi menemään naimisiin, jos ei miehessä ole vehjettä sitä vertaa että kosii selvinpäin! Tietenkään en tunne mitenkään teidän tilannettanne, onko hän tosi ujo tms.. mutta tämä onkin siis vain oma mielipiteeni :) Minä ottaisin sen niin, että jos hän ei selvinpäin kykene sitä tekemään, niin hän ei ole tosissaan! Ja miksi hän siitä voi ottaa nokkiinsa, jos sinä suutut siitä? Mielestäni tuokin on jotenkin outoa, että hän on tehnyt sen jo monta kertaa.. eikä koskaan kunnioita sitä mitä sinä haluat. Ei se todellakaan ole liikaa vaadittu, etkä ole missään nimessä liian vaativa! Toivon suuresti, että pysyt kannassasi. Minulle naimisiinmeno vain on niin iso juttu, että en itse henk.koht. suostuisi moiseen. Toivon Sinulle ja teille kaikkea hyvää ja toivottavasti saatte asian jokin päivä toimimaan :)

      • julius-C

        Hunalaas se on kivaa mut kyllä ilman sitäkin
        rakastaa pitää onko humallassa vai selvinpäin oikeastaa selvinpäi se vasta on
        Ei voi olla ihmistä joka vaan humalassa. minä en hyväkssyis rakasta joka ei selvinpäin sanois samaa, sori olen nies
        enkä tahdo että minua hyvväksyttäis


    • loulou329

      Selvin pain on kosittava!!!

    • Sä tiedät

      Vaikka se on luullut sua joksikin muuksi tai pikku-ukoksi.

    • th

      Ota kosinta vastaan, ei kosi muuten koskaan. Jos rakastat ja tykkäät, niin suostu kosintaan. Ei kai se nyt niin ihmeellistä ole. Menette kauppaan ja ostatte sormukset - sen sitten voi tehdä selvin päin. Hyvää ja ihanaa elämää Teille!

      • ajat samatein

        aa-klinikalle ja perhepsygologille ja kirkon päihdeapuun ja lyömättömään linjaan sekä ittelesi ja sille Mikki- hiirelles. Perhe suunnittelu linikalle ja sen sellaiseen sitten jos mikki hiiresi osoittautuu sen verta mieheks että osaa lyyä korkin pulloon pysyvästi koska oikeesti kiinnostaa olla kanssasi koska oikeasti rakastaa. Kantee tietenki olla realisti ja tajuta että sitä päivää ei tuu ku ei ole jo tullu.


    • vapaa sielu

      Jätä se mies.Minä voin kosia sinua selvinpäin.!

      • ?????!!!!!!!!

        Voi hyvät hyssykät sentään!!! En jaksa ymmärtää mitä hemmetin hössötystä v. 2010 tuommoisen kosinnan kanssa ylipäätään?! En ymmärrä koko aloittajan kysymystä, sillä tuommoinen mies olisi saanut minulta jo kenkää. Lapsellisen kuuloista vouhkaamista! Kuka sen sanoo että vain miehellä on lupa kosia???? Kosi itse jos tuon tissuttelijan haluat riesaksesi... Voi hyvää päivää!


      • Niin miten ois?

        mä voisin kans ottaa tuollasen vapaan raittiin uroon ;) miten ois?


    • n

      OLET!!!!

    • joku ihme henkilö

      Joskus kosinta aiheuttaa paineita. On helpompi kosia jos on rento. Alkoholi tekee rennoksi

      • *Susanna*

        tykkäisi, jos minua olisi kosittu kännissä. Onneksi on muutenkin mies joka osaa ilmaista tunteensa joka päivä, eikä siihen tarvita alkoholia. 10 vuotta ollaan oltu naimisissa ja rakastamme toisiamme jokapäivä enemmän. Ai niin, eikä me muutenkaan käytetä alkoholia, kuin ihan poikkeustapauksissa, eikä olla uskovaisia eikä muutenkaan omituisia. Elämässä nyt vaan voi tehdä muutakin.. ;) niin ja ollaan jo yli 40 vuotiaita ;)


      • kännissä on kivaolla
        *Susanna* kirjoitti:

        tykkäisi, jos minua olisi kosittu kännissä. Onneksi on muutenkin mies joka osaa ilmaista tunteensa joka päivä, eikä siihen tarvita alkoholia. 10 vuotta ollaan oltu naimisissa ja rakastamme toisiamme jokapäivä enemmän. Ai niin, eikä me muutenkaan käytetä alkoholia, kuin ihan poikkeustapauksissa, eikä olla uskovaisia eikä muutenkaan omituisia. Elämässä nyt vaan voi tehdä muutakin.. ;) niin ja ollaan jo yli 40 vuotiaita ;)

        ja mervikin on aina humalassa ja hyvin sujuu,ilman turhia huolia ja riitoja :-)


    • Toivo Kuula

      Kuule kulta, vilkaise peiliin. Vika on ihan sinussa jos miehesi kosii jurrissa. Uros viestii jo käytöksellään, ettei halua panna tikkua ristiin yhteiseen kekoonne. Jos hyväksyt humalaisen kosinnan, et ansaitse parempaa. Mies haluaa naiselta sähäkkyyttä ja edes minimaalista vaatimustasoa. Jos annat panna itseäsi halvalla elämän tärkeimmissä kohtauksissa, tuskin ansaitset b-luokan teatteria jatkossakaan. Tyypillistä suomineidon alistumista, hoh-hoijaa.

    • Entinen hyväuskoinen

      Jätä tuollainen mies. Alkoholista ei hyvää seuraa jos ei edes seuraavana aamuna edes muista mitä on tehnyt. EI EDES KOSIMISTA!!!! Pakene hyvä ihminen ajoissa tuollaisesta suhteesta.

    • Mitäsitätyhyjää

      Laita kartanolle koko ukko! Tuollaisen tyypin kanssa ei aikaa kannata uhrata, joka on kännissä erilainen kuin selvinpäin. Muutenkan ei liikaa juovien kanssa kannata alkaa millekään. Ei seurustelemaan eikä yhteistyöhön muutenkaan, ellei tällä ole selvä oma halu päästä viinasta eroon ja myös tunnusta olevansa alkoholista riippuvainen. Viinaa voi kyllä asiallisesti ottaa, mutta ei liikaa. Silloin on otettu liikaa, jos puhuu vähäsenkin eri asioista erilailla kuin ilman alkoholia. Onko se noin vaikea tajuta? Tuollaisten kanssa sitten vielä tehtäisiin lapsia ja heille tietenkin periytyy samat ongelmát. Heittäkää hulluus pois!

    • Niuvanniemestä

      Mies jatkoi kosmista ja jatkoi kosmista . Olisiko sinun aika siirtyä Pelle Hermanni osastolle ja ottaa lääkitys.

      • aa

        kännissä aina palturia ole. Mä olen huomannut itsestäni, että silloin on helpompi puhua asioista, jotka ovat vaan jääneet muulloin puhumatta. Ja sit on sekin asia puhuttu ja hyvä niin. Meitä on niin moneksi.

        Ehkä ukkos ei huomaa, ettei juuri kännin takia saa vastausta.
        Sano sille, että palataan asiaan selvinpäin. Ja sittenhän siitä on helppo puhua myöhemmin.
        Ellei olekaan niin silloin poikki koko juttu.


    • pöpöpää

      Luin vain etusivun "lööpistä" aloitusksesi: Mies kosii vain...."
      Älä suostu!

    • kalypso

      no hyvänenaika,mies on KÄNNISSÄ eli aivot ei toimi normaalisti ja kännissähän ihminen tekee kaikenlaista mitä myöhemmin katuu.ei sillä että suhteellanne voisi mennä hyvin,mutta mies on liian sulkeutunut ellei pysty kosimaan kuin kännissä.mikä tilanteesta ees tekee hienon kun toinen koittaa jokeltaa jotain järkevää.ei helvetti,en minä ainakaa suostu kännisen miehe kosintaa.eikä jatkuva juominen hyvästä ole.

    • Kokemusta on

      Ei kyllä kannata ottaa tosissaan koko kosimista, jos ei selvin päin pysty asiaa esittämään. On aika nyhjerö mies, kun ei pysty asiaa esittämääm kuin kännissä. Ole kuin mitään ei olisi edes tapahtunut. Mieti tarkoin kannaattaako sellaisen kanssa edes suunnitella mitään vakavampaa.

    • Maija P.

      Jos mies ottaa kännejä, jotka vievät muistin, kehottaisin unohtamaan koko äijän. Alkoholistin kanssa on vaikea elää ja kasvattaa lapsia. Tai vaikeuksia on ainakin edessä. Suomessa on käsittämätön alkoholikulttuuri siinä, että noinkin runsasta alkoholinkäyttöä ylipäänsä pidetään sopivana saati normaalina. Avioliitto lienee yleensä - siis onnistuessaan ja vuosien mittaan - lähinnä ystävyyssuhde ja kuvittelisin puolisoiden usein keskenään sopivan parisuhteen ns. virallistamisesta eikä niin, että odotetaan toisen - siis lähinnä miehen - lällyelokuvista tuttuun tapaan polvistuvan ja pyytävän neidon kättä.

    • taapuzkainen

      Voi paska mikä tilanne! kyllä minun mielestä miehen pitäisi uskaltaa kosia ihan selvinpän, silloin ainakin tietää, että myös tosissaan hän sitä tarkoittaa!! en epäile, etteikö hän sinua rakastaisi, mutta varmasti sinusta tuntuu pahalta, kun mies ei voi tehdä sitä, niinkuin olet toivonut. Ukot on kyllä joskus outoja, kännissä ollaan niin rohkeita, niin rohkeita, että alta pois! mutta annas olla, kun tosipaikka tulee eteen ilman viinaa niin sitten ollaan tuppisuuna!!!!??? Tsemppiä ja voimia sinulle, toivon, että mies ymmärtää antaa arvoa toiveellesi tehdä kosinta selvinpäin, näyttää vaan vievän turhan paljon aikaa...

      • 24v nainen

        TEE MIEHELLESI SELVÄKSI ETTÄ JOKO MINÄ TAI ALKOHOLI............
        KOKEMUSTA ON. MIEHENI VALITSI MINUT(OLI ENT ALKOHOLISTI) NYT OLLAAN ONNELLISESTI NAIMISISSA,ILMAN ALKOHOLIA JO 4 VUOTTA TAKANA..

        (esim) ALKOHOLISMI ON ASIA JONKA VOI PARANTAA, VAATII AITOA RAKKAUTTA, KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, TAHTOA, PÄÄTTÄVÄISYYTTÄ JA ANTEEKSI ANTAMISTA JA PYYTÄMISTÄ....

        ASIOILLA ON TAPANA JÄRJESTYÄ=)


      • Clasu 44
        24v nainen kirjoitti:

        TEE MIEHELLESI SELVÄKSI ETTÄ JOKO MINÄ TAI ALKOHOLI............
        KOKEMUSTA ON. MIEHENI VALITSI MINUT(OLI ENT ALKOHOLISTI) NYT OLLAAN ONNELLISESTI NAIMISISSA,ILMAN ALKOHOLIA JO 4 VUOTTA TAKANA..

        (esim) ALKOHOLISMI ON ASIA JONKA VOI PARANTAA, VAATII AITOA RAKKAUTTA, KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, TAHTOA, PÄÄTTÄVÄISYYTTÄ JA ANTEEKSI ANTAMISTA JA PYYTÄMISTÄ....

        ASIOILLA ON TAPANA JÄRJESTYÄ=)

        Taas jonkun pöntön höpinöitä. Tuskin ukkeli viinaa jättää tässä maailmassa yhdenkään naisen takia; ainakaan suomi24-palstalla kirkuvan himmelin takia;) kippis ja eukko kiertoon siinä missä auto, vähintään viiden vuoden välein.

        Kolmatta kertaa naimisissa taas yhden hömpän kanssa.


    • Marron

      samma här.... aina kännissä, mutta ei koskaan selvistäpäin :((
      Kun otettiin olutta, niin pienessä hiprakassa mies alkoi pyydellä, että mennään kihloihin ja naimisiin. Suuttui, kun en vastannyt siihen mitään, vaan vaihdoin puheenaihetta. Seuraavana päivänä muistutin, mitä yöllä oli ollut puhetta, niin senkuin naureskeli asialle. Näin tapahtui monta kertaa, ja kosintaa ei koskaan kuulunut seuraavana päivänä. Loukkasi todella kovaa, niinpä otin kimpsuni ja lähdin.

      • Selvänä

        Selvinpäin tietenkin. Ja mieti haluatko miehen, joka on usein humalassa...


    • aloittaja

      Yleisesti täällä tuntuu olevan sellainen luulo että mies on juoppo.
      Hän ei ole. Jos se että mies juo muutaman kerran kuukaudessa yhen tai kaks kaljaa ja on tässä kahdessa vuodessa ottanut muutamia kertoja kunnon kännin, niin ei se minusta ole juoppoutta.
      Hän lopetti viinan juomisen kun sanoin että se ei käy päinsä juo vain kaljaa enää.

      Minä rakastan häntä ja hän minua. En tiedä onko se miehille vaikeampaa sanoa ääneen, koska mies ei ole koskaan hirmuisesti sitä sanonut, mutta hän osoittaa sen muuten. Hän tuo minulle lahjoja. Pieniäkin ihan arkipäivinä. ilmapalloja, jätskin tai vaikka kukan kauppareissun varrelta.

      Emmekä ole mitään kakaroita, mies on jo yli kolmenkymmenen.

      kiitos kaikille jostka ovat laittaneet asiallista palautetta.
      Taidatte olla oikeassa, ehkä miehelle on vain vaikea sanoa asioita noinkin tärkeitä ääneen.
      puhuin hänelle ja hän sanoi pelkäävänsä että jätän hänet kuin kaikki muutkin ovat hänet jättäneet.
      Ehkä hän vain pelkää etten kuitenkaan vastaisi myöstyvästi.
      tai hän ei vain ymmärtänyt kuinka tärkeä asia se on minulle.

    • mies on aina mies ja jos ei ole, et ole hänen naisensa, kas niin helppoa tämäkin kasio...

    • 6915

      Muista että alkoholi on aine joka vahvistaa tunnetiloja. Onhan se toki hankalaa kun mies ei selvinpäin kosi, mutta se kännissä kosiminen on myös merkki siitä että siellä sisimmässään hän haluaa elää sun kanssa loppuelämänsä.

    • Hei! Teet ihan oikein kun et känniselle vastaa! Jos vastaat tulet sen myös huomaamaan mahdollisessa liitossasi! Varmaan hän sitten väittää asiat selvin päin ihan toisin. Puhun kokemuksesta!

    • 20

      Tärkeä päätös mennä naimisiin on se kumma jos ei voi selvinpäin tehdä.

    • 3 lapsen äiti

      Jos sulle on häpee puhua avioliitosta kun mies on selvinpäin oletan että olet myös neitseellinen. Sillä mitä virkaa vanhoilla tavoilla on jos ei kaikista pidä kiinni. Itse aikoinaan sanoin, jos emme ole naimisissa kun valmistun vaihdan uuteen. Minä kun olen senverran vanhanaikainen, etten susiparina viitsinyt elää! Joten päätäppä mitä teette tai tee hälle raja-aika sillä ei se rakkaus ikuista ole eikä nuoruuskaan. Kiintymys pitää parit yhdessä.

    • married

      häpäisisit äijäs, missä feodaali yhteiskunnassa sä elät, tai ookko joku islamuskonen? etkö oo kuullu sanontaa että totuus tulee humalaisen ja lapsen suusta?
      sä tiedät ukkos kannan ni kosi ite, helvetti sulla menee elämä ohi ootellessa että äijääs oottelet

    • Emppuli_

      Olisi tyytyväinen, että mieä ylipäätänsä kosii sua!!!! Toisilla ei oo sitä toivoo ollenkaan, sama kai se onko mies selvä vai vähän maistissa mutta mä ainakin haluaisin edes jonkinlaisen kosinnan, vaan eipä tuu!!!

      • MÄ VAAN

        haistakaa vittu kaikki naimisiin menevät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! T: katkera kanssasisrenne.


    • nuor ori

      Varmastikkin ukkos kosinta tulee sytämmestä, mutta puhukaa asiasta selvänä. On myös paljon naisissa tätä kännikosintaa tahi muuta lasten hankinta ehotuksia. Se on vaan suomalaisille luontainen tapa, arat asiat tuodaan ilmi ensin kännissä... siis ns. kokeillaan kepillä jäätä. Ja säästyy nöyryytykseltä jos tulee pakit kun tokasee vuan että "Olin aikas humalassa".

    • Epa66

      hyvä ihminen miestä! Voiko edes mieheksi kutsua tuollaisen käytöksen takia... Jos ei selvinpäin voi/osaa kosia, lieneekö edes tosissaan?! Älä alistu moiseen käytökseen.

    • Wanha Isäntä

      Kuka sitä nyt selvinpäin naimisiin menisi. Yleensä se tapahtuu vain silloin kun miehenpuoli on nuori ja ei pysty mieltämään tekonsa seurauksia. Mutta kukas naisten käskee odottaa miehen selviämistä, voihan sitä itsekin kokeeksi kosaista.

    • Scrappy

      no ei mene hyvin sinullakaan. Minua ovat kosineet sellaiset miehet joista en ole välittänyt ja sitten taas ne, joista todella olen tykännyt, eivät ole kosineet.
      Kuitenkin avioliitto on aika vakava asia ja ehkä sen kosinnan ajaksi olisi syytä jättää ilojuomat nauttimatta. Olet kyllä ihan oikeassa. Vaan niinhän se tuppaa olemaan että suomalainen mies ei siis kerta kaikkiaan pysty päätöksiä selvin päin tekemään. Suotakoon se kuitenkin heille anteeksi koska yleisesti ottaen ovat kilttejä ja siistejä.
      Olen ollut avoliitossa englantilaisen miehen kanssa ja se jokapäiväinen bacon-sandwich rutiini alkoi kyllä hiillostaa. Suomeen tultuani tapasin ihanan miehen, mutta tämä otti ja kuoli kaulavaltimon tukokseen kesken kaiken.
      Koita siis kestää ja rakasta sitä miestä niin kauan kuin voit. Jokainen päivä voi olla viimeinen.

      • aloittaja

        sitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
        Sinä ymmärsit juuri sen asian että miehet ovat miehiä. Niiden kanssa menee välillä hermo, mut jos on vieressä se jota rakastaa niin minkäs teet. Miehillä vaan kyllä tuntuu olevan hankala puhua aroista asioista tunteista ja sellaisesta, kait niitäkin kovan ulkokuoran alla pelottaa miten toinen reakoi.

        pitää yrittää rohkaista miestä :D
        Ne nyt kuitenkin haluaa olla niitä ritareita valkean ratsun kanssa ;)


      • totta tosiaan
        aloittaja kirjoitti:

        sitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
        Sinä ymmärsit juuri sen asian että miehet ovat miehiä. Niiden kanssa menee välillä hermo, mut jos on vieressä se jota rakastaa niin minkäs teet. Miehillä vaan kyllä tuntuu olevan hankala puhua aroista asioista tunteista ja sellaisesta, kait niitäkin kovan ulkokuoran alla pelottaa miten toinen reakoi.

        pitää yrittää rohkaista miestä :D
        Ne nyt kuitenkin haluaa olla niitä ritareita valkean ratsun kanssa ;)

        Olisi enemmän tollaisia vaimoja tai naisia yleensä, niin elämä olisi paratiisi. Lykkyä sulle.


    • rukkanen xx

      ei kyllä kännikosimisella ole mitään virkaa. en itsekkään hyväksyisi tuollaista.

      minusta niin kauan kun mies röhkii vain kännikosimisia niin ne voi antaa mennä toisesta sisään toisesta ulos ja jättää täysin omaan arvoonsa ilman mitään virkaa. ehkä se mieskin tajuaa jotain. niin ja jos on aina sellasessa kunnossa ettei muista mitään jne ei alkoholin käyttö ole kovin terveellä pohjalla..
      maailmassa on aina parempiakin miehiä, joten vaihtoakin harkitsisin..

    • nauttikaa yhdessä ol

      Mietein tuossa että ota asia puheeksi selvinpäin hänen kanssaan ja olen sitä mieltä että ehdottomasti ottaisin kosinnan selvinpäin todesta mutta kännissä...en totisesti. Ujo voi olla mutta jos toista rakastaa tosissaan pystyy tuohon ilman alkoholiakin. Jotenkin tuntuu että teillä tuo on toistunut jo aika monta kertaa ja aina tulee riitaa asiasta,luulisi että kyllästytte jankkaamaan tuota samaa. Antakaa ajan kulua ja nauttikaa toisistanne!!!!!!!!!! Älkää pitäkö tuon asian kanssa turhaa kiirettä, opetelkaa tuntemaan toisenne.
      Tehkää jotain muutakin kivaa ja rentoutukaa,pitäkää toisianne hyvänä. Kaikkea hyvää teille!

    • liian vaativa

      vaan liian lihava

      • huk..

        Mitä lihavuus kosintaan vaikuttaa, sulla on pallo hukassa.


      • päin
        huk.. kirjoitti:

        Mitä lihavuus kosintaan vaikuttaa, sulla on pallo hukassa.

        Päin vastoin pulska emäntä se olla pittää.


    • miää

      Olet. Siis liian vaativa. Anna miehen puhua silloin, kun se hänelle on luontevinta. Siis jurrissa, ja ole iloinen kun hän ylipäätään kysyy. Ei ukot osaa puhuu muulla tavalla... Oletko itse epävarma, kun ei kelpaa. Vai onko se kaveri ainä kännissä??? Sit kandee ehkä vähän miettii...

      • kylmmaar

        Jos se on aina jurris eikä ota eteen niin sit sen kyl ymmärtää.


    • jippu-

      Kyllä miehen pitäs pystyä puhuun mistä tahansa asiasta rakkaansa kanssa selvinpäin ja varsinkin kun on kyse iloisesta asiasta niin ei pitäis olla vaikeeta ellei sitten mies pelkää saamaansa kieltävää vastausta ja sitä "häpeää" mitä sitä vois seurata.

      En itse suostuisi miehen kosintaan jos se olis tuhannen kännissä... ehkä pari rohkasu kaljaa ei haittais, mutta ei enempää.

    • Kannattaa harkita

      millaiset tulevaisuuden näkymäsi ovat tällaisen miehen rinnalla, joka ei pysty puhumaan tunteistaan kuin
      "täysperseet" ottaneena ja kokee loukkauksena sen, että haluat itseäsi kosittavan selvin päin? Toivon,
      että pystyt olemaan täysin totuudenmukainen itsellesi huolimatta rakkauden tunteistasi miestä
      kohtaan. Voisitko uskoa tahtovasi / ansaitsevasi vakaan, luotettavan kumppanin rinnallesi, lapsillesi
      isän, joka ei sano yhtä ja petä sitten lupauksiaan juovuksissa? Sinuna miettisin tulevaisuuttasi
      monelta kannalta ennen sitoutumista alkoholiriippuvaiseen. Älä vähättele omia toiveitasi ja tulevaisuuden-
      haaveitasi normaalista elämästä ja onnellisesta elämästä, et ole liian vaativa - päin vastoin!
      Toivon sinulle rohkeutta tehdä oikeat johtopäätökset, toimia niiden mukaan ja pitää kiinni oikeudestasi
      päihteettömään kosintaan / kosijaan sekä tulevaisuuteen.
      Nimim. alkoholiriippuvaisten avioliittoa ja perhe-elämää seurannut

    • tuplasti parempi

      Hyvä olet juttuinesi. - Mikä ettei vaatimaan samaa selvin päin.

      Muuten tietysti on ihan urbaanilegenda siitä, mitä töppäilyjä voi tulla tehdyksi ei-selvin päin, kuten soittelemalla kännipuheluita, joita ei muuten ehkä uskaltaisi soittaa, mutta loppujen lopuksi voi olla hyvä, että uskaltaakin soittaa. Joten kännijutuista sama toistettuna selvin päin niin hyvin menee eikö?

    • yks yh-äiti

      hei,

      älä suostu kosintaan, koska ei osaa kosia selvinpäin. Ongelmaksi tulee todennäköisesti muodostumaan tämä miehen juominen. Minäkin rakastuin aikanaan hauskaan veikkoon, joka oli aina tavatessamme 'pienessä'. Hän oli hauska, puhelias ja antelias, mutta anna olla kun arki koitti: ei puhetta, ei tekoja -aina väsynyt ja ärtyisä. Saimme kaksi lasta, jotka sain yksin kasvattaa ja myöhemmin tämä hauska veikko muutti asumaan paikalliseen baariin. Viimeisten kahden avioliittovuoden aikana emme kunnolla edes nähneet, koska hän nukkui aamulla minun lähtiessäni työhön ja illalla kun palasin töistä, hän oli poistunut baariin ja palasi aina vasta yöllä kun olin jo nukkumassa. Sain hoitaa kaikki perheen raha-asiat, autojen katsastukset - kaiken. Jälkeenpäin ajatellen hän osasi ottaa rakastuneesta naisesta kaiken irti. Hän osottautui vuosien saatossa kolmanneksi lapseksemme. Kun sitten vihdoin tajusin erota, aloin huomata mitä tarkoittaa sanonta, että rakkaus on sokea. Sitä se on. Ikävintä on se, että vielä monen vuoden jälkeenkin suhtaudun miehiin erittäin varoen eikä hirveästi kiinnosta alkaa uuden miehen huoltajaksi. Ehkä me naiset ollaan liian vahvoja ja itsenäisiä, ja miehet on jääneet sinne kivikautiselle tasolle, että naisen paikka on tosiaankin kotona hellan ja jääkaapin välissä ja miehen sängyssä lämmittäjänä.
      Katkera valitus, mutta täyttä totta kohdallani. Jatketaan hymyillen eteenpäin. Kyllä niitä kunnollisiakin miehiä on olemassa. Onnea etsintään. 55-v lapsistaan onnellinen ja ylpeä yh-äiti.

    • Ojennukseksi

      Oo koskaan kosinu kännissä.
      Mutta jos mies ei kosi selvinpäin, kandee antaa asian olla.
      Selvinpäin toimii viisaasti, kännissä ei...

      Kohta kolkyl vuotta naimisissa saman naisen kanssa, enkä päivääkään
      vaihtaisi pois!

      Jo nuorena alkoholismiin taipuvan kanssa ei pidä avioitua, ei naisen ei mihen.
      Saatikka jos molemmat kännää!

    • Primrose

      naimisissa 23 vuotta, kaksi lasta, ja ei vieläkäään kosintaa. Ilmeisesti olen niin yhdentekevä..

    • g5wf

      "Minä en voi kosia koska häpäisisin mieheni."
      Myönnä vaan, ettet kosi sen takia kun et uskalla.

      "Sekä minusta miehille tämä on isompi asia..."
      Ei se mikään sellainen asia, jonka mies välttämättä haluais tehdä, niinkuin olet jo huomannut ja saanut kuulla. Et sit vissiin vain kuuntele.

    • kjhgfghn

      Mikäs vika juopoissa on? Tiedät ainakin mitä saat.

    • jarkimo

      Odota karkausvuotta ja kosaise sitten itse ja selvinpäin, katso ostaako mies sulle hamekankaan vai suostuuko... ;)) Sitten ainakin tiedät onko hää tosissaan eli ei !!!

    • mää vaa

      Ei ole rumia naisia on vain liian vähän viinaa

      • jeannette_1981

        Ei millään pahalla mutta olet aika ilkeä, tiedätkö että toi sattuu varmaan aika lailla joihinkin.....


    • jeannette_1981

      Olemme miesystäväni kanssa olleet kaksi ja puoli vuotta, mies on sanonut ettei mee naimisiin koskaan, olen sanonut hänelle ettei se voi niin sanoa, mitäpä se muuttais ei meidän rakkautta ainankaan. Lapsista ollaan juteltu mutta se siihen molemmat tiedetään ettei hän ole valmis vielä. haluamme jossain vaiheessa oman perheen, mutta siihen menee aikaa. Hänen kanssaan on vaikea puhua tunteista koska ei hän osaa. Mutta silti ilman sormuksia ja vaihtoehtoa jätän sut jos et ala mennä kihloihin... Ei se muuta mitään, ole rauhassa. Miehesi on sinun annat vain aikaa tottakai se sattuu , jos antaa ymmärtää, mutta niin se vain menee. Minulla itselläni on edellisestä kihlauksesta lapsi tullut. tiedämme että jatkettais elämää samaan tahtiin.Vaikka mulla olisi 10 hänen antamaa sormusta. Anna miehesi aikaa ja lomaa ajatuksesta naimisiin menosta etc. Hän voi pelästyä jos on samallainen jästis kuin mullakin. Olen pahoillani jos satuttaa mutta näin itse koen asiat ja joka kerta kun tunnen pahaa tapahtuvan olen lähdössä mutta tästä on hyvä jatkaa... Ainakin meillä on mennyt hyvin pitkästä aikaa. Hän tarvitsee aikaa ja kosintapyyntö jos on tarkoitettu tulee varmasti...

      Onnea teille ja menestystä!! Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato kun uskonsa menetti...

    • Oikeuksien puolesta

      Loukkaat miehesi kansalaisoikeuksia vaatimalla häntä kosimaan sinua selvinpäin. En minäkään kosisi selvinpäin noin kiukkuista ja vaativaa naista. Ettäs kehtaatkin torjua miehesi kosinnat ja aiheutat hänelle mielipahaa :(

      • naisia tulee..

        älä missää nimessä ole tekemisissä "tollasen" kundin kanssa. ansaitset parempaa..


    • böööö

      Joku mättää jos ei selvinpäin voi kosia.

    • Olly

      Miksi haluat naimisiin?

    • minttu 23

      Ajattele mihin paskaan olisit suostumassa. Tommoset kännäävät räpeltäjät on paras jättää heti alkumetreillä sillä ikinä ne eivät siitä miksikään muutu vaan viina hallitsee heidän elämäänsä hamaan loppuun asti. Takaan ettei sinunkaan aviosi tommosen tyypin kanssa kestäisi kovin pitkään koska känäämisestä tulisi ajan mittaan aivan liian iso taakka ja paljon riitoja.
      Mä polonen sorruin kaks vuotta sitten tommoseen tyyppiin, avio kesti reilun vuoden mut sitten oli pakko erota koska ei siitä mitään tullut kuitenkaan. Nyt yksin lapsen kanssa ja oon tutustunut ihanaan mieheen joka ei juo.

    • Jeudi 13

      Jos mies juo itsensä muistamattomaan tilaan (ja on muutenkin liikakäyttäjä), unohda koko juttu.
      Avioliitto hänen kanssaan olisi sinetti muutenkin todennäköisesti jo tuskalliselle elämällesi. Mitä
      siltä avioliitolta haet? Eikö tällaisen miehen kanssa olisi parempi pysyä vapaana? Vai onko sinulla
      taloudellisia motiiveja? Ymmärrätkö rakkaudesta? Vai riittääkö sinulle humalaisen nussiminen?
      Aseta itsellesi kysymyksiä! Yritä vastata niihin! Jos koet neuvottomuutta, ota yhteyttä ammatti-ihmisiin.
      Heidän kanssaan voit päästä alkuun. Etsinnässäsi oikean kosinnan löytämisessä. Voi olla pitkä tie, mutta
      arvostathan elämääsi. Ainokaistasi.
      Olen mies, alkoholisti, ja nytkin koko yön tasaisesti kännännyt. Niin paljon on ikää kertynyt, että
      ymmärrän jo jotakin. Siis että lähimmäinen on todella lähimmäinen. Olen ollut rehellinen ja se on
      voittanut minulle rakkaita ihmisiä lähelle. Kultani antaa minulle rauhan läpikäydä kärsimystäni ja minä
      hänelle tunteen, ettei tarvitse pelätä, ei fyysistä aggressiota, ei henkistä, jollaiseksi nämä känniset
      kosinnat käsitän.
      Hyvä ihminen, kosi itseäsi ja ala rakastaa!
      T. Enzo

    • en huolisi

      Jotkut jaksaa selittää, miten jännittää ja kaikkea, mutta tosiasia on se, että jos seurustelee, ja on tosissaan, aikoo mennä naimisiin ja sitoutua, pitäää pystyä olemaan selvinpäin. Tässä näät miten teillä tullaan arat, nolot, vaikeat, rohkeutta vaativat ja kaikki haasteelliset asiat hoitamaan ja keskustelemaan: kännissä. Jos miehestä ei ole, niin ei ole, itse en kyllä edes harkitsisi meneväni känniläiskosijan kanssa naimisiin ja känniehdotukset etoo muutenkin. Jos on niin vaikeaa, ettei selvinpäin uskalla omaa rakastaan, omaa kumppaniaan, parasta ystäväänsä ja elämänsä rakkautta (niin...??????) kosia, niin säälittävää on.

      No, ja en edes harkitsisi itse kosivani. Kuvaa sekin hyvin: no, jos se ei osaa, minä teen, ja niinhän sinä sitten tekisin. Kaikki vaikeat ja hankalat asiat. Mies vetää lärvit, inisee ja lintsailee ja loukkaantuu: ja sinä teet.
      Että sillä että sä kosisit, ei tarkoittaisi miehesi nolausta, vaan omaa epätoivoa päästä naimisiin.

      Puolitoista vuotta on lyhyt aika, mutta saa siinä jotain selville, kuten tuon suunnan. Kandee aika tarkkaan miettiä, onko kaikki todella muuten todella hyvin. Onko se mies oikeesti mies?

    • Minna xxx

      Mene tyttö hoitoon ja äkkiä!!!!

    • niintäs ollaanmuutki

      sanosille vitun gigollolles et ottaa lapionkäteen ja painuu lumitöihin

      • sdsmdnsdnsjkn

    • asiallisuutta

      kun et ymmärrä aikuisen ihmisen vastuualueesta mitään. Kuka tahansa normaalijärkinen ymmärtää että kosiminen pitää ottaa vakavasti. Sitä ei tehdä humalassa tai muutenkaan epänormaalissa mielentilassa. Moiten edes kehtaat kysyä tuollaista asiaa. Parempi kun menet vielä vanhempiesi hoiviin jos niin nuori olet että et ymmärrä systeemiä. Jos olet jo iäkkäämpi niin omat vammat ovat selvästi nähtävissä niin että tasapainoiseen perhe-elämään ei ole edellytyksiä sinulla. Ei ole silloin ihme että kaverisi humalassa toikkelehtii. Sekopäiseksihän sekin tulee.

    • saman kokenut

      eli mies kosi humalassa ollessaan eikä yksi kerta vaan kolmesti, sanoin hänelle suoraan että jos saman kysyt selvinpäin niin vastauksen saat. Esitteli kavereilleen ja sukulaisilleen minut tulevana vaimonaan, mutta miten uskoa miestä jos hän vain humalassa tuon tekee ja selvinpäin sitten "ei kannata humalaisen jorinoita uskoa".
      Ken on hän joka tahtoo itseään noin loukattavan, kysyn vain.
      Kosintaa ei ole kuulunut sen jälkeen eikä pahemmin ole muutoinkaan tavattu,joten nopeasti katosi "rakkaus" jota mies kokoajan kuulutti jokaiselle. Minun on ollut todella vaikea käsittää miksi toista haluaa loukata noin ja sitten olan kohautuksella kaiken ohittaa, miksi ei voi sanoa suoraan tavataanko vai ei ja miten eteenpäin, miksi kadota yhtäkkiä toisen elämästä ilman että mitään sanoo.
      Olen kertonut hänelle suoraan omat tunteeni kuten hänkin välillä teki ja sitten taas vetäytyi että hups mitä tulikaan sanottua.
      Enkä ole mikään nuori vaan menneisyydestä löytyy 20 vuoden avoliitto, joten kyllä itse uskallan sitoutua ja en odota kuuta taivaalta vaan normaalia yhteiseloa, yhdessäoloa elämän iloineen ja suruineen, mutta tämä on ehkä nykyaikana liikaa vaadittu.. pitäisi vain pelleillä jokaisen tunteilla ja vaihtaa miestä kuten housuja. Minusta vaan ei ole tuollaiseen käytökseen, en voi sietää pettäjiä.

    • Vk
    • pieru-erkki

      aina narisko samoista jonninjoutavista asioista. On se nyt niin kauheaa jos mies tuo tunteitaan esille kun on pikkusen ottanut. Ihme ettei tollaset narisijat ookkaan kihloissa.

      • hienoa kun mies

        puhuu tunteista edes kännissä, mut veis sit edes asian loppuun asti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe