Suunnitteilla on 1,5 vkon kesälomareissu Itävaltaan. Tarkoituksena patikoida päiväretkiä vuoristossa ja iltaisin rentoutua, syödä hyvin ym. Vuorien lisäksi järvi-/jokimaisema olisi plussaa. Majoitus voisi olla hyvätasoinen hotelli, huoneisto tms omalla parvekkeella, jossa voisi iltaisin nauttia maisemista, kirjasta ja viinilasillisesta:-) Autoa ei ole tarkoitus vuokrata, joten yhdestä kohteesta käsin liikkuisimme sekä jalan että julkisilla. Mitä paikkaa suosittelisitte näillä toiveilla? Oletan, että kohteeksi kannattaisi valita hieman suurempi paikka, jotta kylä ei olisi ihan läpikotaisin tutkittu yhdessä illassa. Jos vertaa Insbruckia ja Zell am Seeta, kummasta pääsisi kätevämmin patikoimaan? Onko Insbruck sen verran suuri city, että patikkareitit löytääkseen on ensin matkattava busilla lähemmäs? Ja millaiset patikointimahdollisuudet Insbruckin ympärillä ylipäätään on?
Vastaukset 1
- useasti käynyt
Innsbruckista en osaa juuri kertoa, sielläkin ollaan pariin otteeseen kyllä käyty tallustelemassa, mutta ollut auto käytössä ja patikkareitit ovat alkaneet aina kaupungin ulkopuolelta. Maisemat toki tosi kivat sielläkin. Mutta Zell am Seetä suosittelen silti enemmän, kaupunki on nätti kuin mikä ja vaihtoehtoja kokoon nähden on reilusti, kun kyllästyy koluamaan Schmittenhöhen eri rinteitä, voi suunnistaa naapurikyliin kuten Kapruniin ja sen takaisille patojärville, joihin pääsee todella hyvin paikallisbussilla tai vaikka vuokrafillarilla, jolla kannattaa myös kiertää järven ympäri. Kaprunista pääsee jopa jäätikölle saakka ja maisemat ovat hulppeat, alppimajataloja on riittämiin taukoja varten ja niiden anti on erinomaista. Zellistä pääsee myös retkibussilla Grossglocknerin tunnetulle alppitielle, kannattaa uhrata päivä tähän bussiretkeen, sen verran komeat maisemat ja ihqut kiharat. Zell ei ole mikään iso kaupunki, mutta siellä on runsaasti hyviä ravintoloita, paljon majatalotyyppistä majoitusta sekä Zellissä itsessään kuin lähikylissäkin - suosittelen nimenomaan Zellin kaupunkia, tarkista aina kartalta sijäinti, ettet joudu tois puol järvee. Olemme majailleet idyllisissä pensionaateissa ihan kävelymatkan päässä keskustasta puolivälissä Schmittenhöhen hissiasemalle, mm Martha ja Alpenrose ihan kivat, mutta samanlaisia ne ovat kaikki ja yhtä hyviä ja hyvinhoidettuja, ei mitään riskiä, vaikka valitsee minkä tahansa. Tuo reitti on rannasta alkaen reipasta ylämäkeä, mutta jos se ei haittaa, majapaikat ovat rauhallisemmalla alueella eikä kylän läpi puksuttava juna ole haitaksi. Myös ihan rannalla olevat hotellit ovat kivoja, mutta rauhattomampia, niihn kantautuu kylän 'meteli' paremmin, tosin ei se niin kauhiaa ole ;) www.zellamsee.at
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.135795Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja262456Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
- 29374
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24366