Boxmann kennelistä?

Jari.jp

Hei onko kellään omakohtaisia kokemuksia Boxmann kennelistä joka sijaitsee vantaalla?
olen ajatellut ostaa Bokserin sieltä ?

117

4559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vimpura

      Nyt kyllä olen masennuksen mankeli mutta luulenpa ettei tänä päivänä osteta bokseria ihan noin vain .Siis että itse päättää että tuosta kennelistä koiran käyn hakemassa...Itse olen kyseisestä kennelistä pentua tiedustellut vaikka pentuetta ei ollut vielä syntynytkään.Asiallisen vastaanoton sain ja neuvoisinkin että soitat vaan rohkeasti sinne ja keskustelet kasvattajan kanssa.Onnea pennun etsintään!

      • Jari.jp

        soitan pian kyllä ,niin kyllä tuo on totta ,että on vaikea saada Bokserin pentua.

        PS:ekaa bokseria en ole hankkimassa nyt :)


      • +++++
        Jari.jp kirjoitti:

        soitan pian kyllä ,niin kyllä tuo on totta ,että on vaikea saada Bokserin pentua.

        PS:ekaa bokseria en ole hankkimassa nyt :)

        Öh, älä osta sieltä...


      • Jari.jp
        +++++ kirjoitti:

        Öh, älä osta sieltä...

        Olen kuullut että siellä on laadukkaita Boksereita?


      • Toivotonta.
        Jari.jp kirjoitti:

        Olen kuullut että siellä on laadukkaita Boksereita?

        Sinulle en myisi vaikka pakko olisi. Et voi olla oikeasti hankkimassa Boksua?


      • +++++
        Jari.jp kirjoitti:

        Olen kuullut että siellä on laadukkaita Boksereita?

        No kyllä kai sinä haluat rekisteröidyn pennun..? Vilkaise vähän terveystuloksia koiranetistä jossa on kaikki tiedot pentueista


      • jari.jp
        +++++ kirjoitti:

        No kyllä kai sinä haluat rekisteröidyn pennun..? Vilkaise vähän terveystuloksia koiranetistä jossa on kaikki tiedot pentueista

        Kyllä rekisteröidyn ja paperillisen Bokserin pennun haluan ehdottomasti!!! mutta en pidä mitään hoppua tämän uuden pennun kanssa katsellaan ja kuulostellaan mitä löytyy!


      • MimMe_?=
        Toivotonta. kirjoitti:

        Sinulle en myisi vaikka pakko olisi. Et voi olla oikeasti hankkimassa Boksua?

        Hyvä Toivotonta., Tämä viestisi hämmentää minua kummasti. "Sinulle en myisi vaikka pakko olisi. Et voi olla oikeasti hankkimassa Boksua?" Luin tämän viestiketjun läpi muutamia kertoja ja yritin saada järkevän selityksen tähän kommenttiisi. Enkä saanut ainuttakaan merkkiä siitä, että Jari.jp olisi jotenkin huono Bokserin omistaja. Tunnetko hänet entuudestaan eli yhdistitkö nimimerkin johonkin tuntemaasi henkilöön? Ainut järkevä selitys tälle typerälle tokauksellesi olisi, että kun lauantai-iltana tämän kirjoitit niin taidat olla pienessä laitamyötäisessä. :)

        Ystävällisin terveisin, Mimosa


      • jari.jp kirjoitti:

        Kyllä rekisteröidyn ja paperillisen Bokserin pennun haluan ehdottomasti!!! mutta en pidä mitään hoppua tämän uuden pennun kanssa katsellaan ja kuulostellaan mitä löytyy!

        minäkin haluaisin tietää näistä kenneleistä. joten voidaanko pitää tämä ihan asiallisena ketjuna? infoa olisi siis kiva kuulla, miksi ei sieltä, tai mieluummin, että miksi sieltä kannattaa kysellä pentua :D


      • lissuliisa
        dikson kirjoitti:

        minäkin haluaisin tietää näistä kenneleistä. joten voidaanko pitää tämä ihan asiallisena ketjuna? infoa olisi siis kiva kuulla, miksi ei sieltä, tai mieluummin, että miksi sieltä kannattaa kysellä pentua :D

        Itse olen kerran käynyt paikassa ja minua ihmetytti, ettei kyseinen kasvattaja päästänyt sisälle, vaikka ulkona oli todella kylmä ja vihjasin, että pissalle pitäisi päästä..


      • Käyty on
        lissuliisa kirjoitti:

        Itse olen kerran käynyt paikassa ja minua ihmetytti, ettei kyseinen kasvattaja päästänyt sisälle, vaikka ulkona oli todella kylmä ja vihjasin, että pissalle pitäisi päästä..

        Kämppä hirveä läävä ja kasvattaja rekisteröintikiellossa.


      • Jari.jp
        Käyty on kirjoitti:

        Kämppä hirveä läävä ja kasvattaja rekisteröintikiellossa.

        siis olet ihan varma asiasta, että on kasvattaja rekisteröintikiellossa! ? miten tuon asian voi tarkistaa!


      • ....................
        Jari.jp kirjoitti:

        siis olet ihan varma asiasta, että on kasvattaja rekisteröintikiellossa! ? miten tuon asian voi tarkistaa!

        Soittamalla kennelliittoon.


      • Jari.jp
        .................... kirjoitti:

        Soittamalla kennelliittoon.

        No niinpä tietysti soittamalla Kenneliittoon tuokin asia selviää olipas taas tyhmä...


      • Jari.jp
        Jari.jp kirjoitti:

        No niinpä tietysti soittamalla Kenneliittoon tuokin asia selviää olipas taas tyhmä...

        Soittamalla kennelliittoon ,eivät kerro jos kasvattaja on rekisteröintikiellossa,eli se siitä sitten,soitin tänään kennelliittoon ihan turhaan .....eli bokseria en voi ostaa kyseisestä kennelistä:(


      • mustalista
        Jari.jp kirjoitti:

        Soittamalla kennelliittoon ,eivät kerro jos kasvattaja on rekisteröintikiellossa,eli se siitä sitten,soitin tänään kennelliittoon ihan turhaan .....eli bokseria en voi ostaa kyseisestä kennelistä:(

        Toivottavasti tämä kasvattajien mustalista saadaan vielä joskus julkiseksi, koska ajaisi kyllä eri rotujen etua, rehellisten ja kunniallisten kasvattajien etua ja ennenkaikkea ostajan etua, kun tietää mistä ostaa ja mistä ei..


      • Boksupoika68
        mustalista kirjoitti:

        Toivottavasti tämä kasvattajien mustalista saadaan vielä joskus julkiseksi, koska ajaisi kyllä eri rotujen etua, rehellisten ja kunniallisten kasvattajien etua ja ennenkaikkea ostajan etua, kun tietää mistä ostaa ja mistä ei..

        Kyllä julkinen sen listan pitäisi olla!


      • bokserinomistaja
        Käyty on kirjoitti:

        Kämppä hirveä läävä ja kasvattaja rekisteröintikiellossa.

        Yhdyn edelliseen, kämppä niin hirveä läävä, että enää en jalallani astuisi siihen mörskään.

        lissuliisa
        Ole vaan onnellinen, ettet päässyt sisälle ja vessaan. On meinaan sellaisessa kunnossa myös vessa, ettei sinne tervejärkinen ihminen halua eksyä!


      • siivous_piste
        bokserinomistaja kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen, kämppä niin hirveä läävä, että enää en jalallani astuisi siihen mörskään.

        lissuliisa
        Ole vaan onnellinen, ettet päässyt sisälle ja vessaan. On meinaan sellaisessa kunnossa myös vessa, ettei sinne tervejärkinen ihminen halua eksyä!

        No johan on nyt!jotain traagista on tapahtunut hänelle, koska joitain vuosia sitten kävin hänen luonaan kaikki oli ok hänellä!koti oli siisti ja niin edelleen! ihmistä saa ja pitää auttaa,jos huomaa että jotain on pielessä,eikä vaan tällä suomi24-palstalla kertoilla juttuja.itse ainakin meinaan soitaa ja tarjota ilmaista-apua kun olen NS siivous allan ihmisiä!


      • jelppis
        siivous_piste kirjoitti:

        No johan on nyt!jotain traagista on tapahtunut hänelle, koska joitain vuosia sitten kävin hänen luonaan kaikki oli ok hänellä!koti oli siisti ja niin edelleen! ihmistä saa ja pitää auttaa,jos huomaa että jotain on pielessä,eikä vaan tällä suomi24-palstalla kertoilla juttuja.itse ainakin meinaan soitaa ja tarjota ilmaista-apua kun olen NS siivous allan ihmisiä!

        Hienoa,että tarjota apua mutta varaudu kunnon aineilla:)


      • hur hurahtanut
        jelppis kirjoitti:

        Hienoa,että tarjota apua mutta varaudu kunnon aineilla:)

        KASVATTAJALUOKAN VOITTO ERIKOISNÄYTTELYSSÄ:

        (vaikkei kiertopalkintoa jostain kummasta syystä saanutkaan)


      • bokserit1
        Jari.jp kirjoitti:

        Olen kuullut että siellä on laadukkaita Boksereita?

        yäk mitä limanuljaskoita jojot valuu jatkuvasti suupielistä jo pelkästä ruuan tuoksusta


    • kv

      Näiden bokseriyhdistyksen sivuilla olevien kennelien luulisi olevan luotettavia?

      Ainakaan tuon edellä mainitun kennelin nimeä ei noilta listoilta löydy. (ainakaan enää)

      http://www.bokseriyhdistys.fi/16

      • höhlä

        Miksi yhdistyksen kasvattajalistalla on rottweilerkasvattaja jolla ei boksereita ole ?????


    • buksu-

      olla itsenkin skeptinen ja tarkka noiden kasvattajien kanssa.. kaikki ei ikävä kyllä ns. pelaa puhtailla papereilla :(
      pentua voi nykyään olla vaikea saada,mutta hyvä kasvattaja kyllä onkin tarkka siitä kelle pentunsa antaa.
      Kannattaa käydä katsomassa kyseisen kennelin koirien terveystuloksia. Katso myös,että tulevien pentujen vanhemmat on edes perustutkittu (lonkka/selkäkuvat,sydän kuunneltu,siitos % ym.) Paikan päälle pitää ehdottomasti päästä käymään.

      • Tim west

        ''Näiden bokseriyhdistyksen sivuilla olevien kennelien luulisi olevan luotettavia?'' varmasti löytyy vilunkipeliä niistäkin! kandee Jokaisen Bokseria ostoa harkitsevan,tutkia tarkkaan mistä ostaa,Boxmann kennelistä olen aina Bokserin ostanut ja olen ollut tyytyväinen! ja jos mahdollista niin jatkossakin ostan samasta paikasta:)


      • penneli39
        Tim west kirjoitti:

        ''Näiden bokseriyhdistyksen sivuilla olevien kennelien luulisi olevan luotettavia?'' varmasti löytyy vilunkipeliä niistäkin! kandee Jokaisen Bokseria ostoa harkitsevan,tutkia tarkkaan mistä ostaa,Boxmann kennelistä olen aina Bokserin ostanut ja olen ollut tyytyväinen! ja jos mahdollista niin jatkossakin ostan samasta paikasta:)

        Hyvä että edes joku puolustaa kyseistä kenneliä!Ihan sääliksi käy tällainen lynkkaus mitä on harjoitettu.Itselläni ei ole kyseisen kennelin kasvattia mutta kyllä yhdistyksen kasvattajissakin moittimista on.Pentuja saatetaan tehdä liukuhihnalta ja epäilen kyllä että rahan vuoksi tai sitten olen väärässä :)


      • niinpä niin
        penneli39 kirjoitti:

        Hyvä että edes joku puolustaa kyseistä kenneliä!Ihan sääliksi käy tällainen lynkkaus mitä on harjoitettu.Itselläni ei ole kyseisen kennelin kasvattia mutta kyllä yhdistyksen kasvattajissakin moittimista on.Pentuja saatetaan tehdä liukuhihnalta ja epäilen kyllä että rahan vuoksi tai sitten olen väärässä :)

        Eipä ne pienet kennelitkään ole aina parhaimmasta ja rehellisimmästä päästä..
        Kerta virheestä oppineena voin suositella lämpimästi, että kyselee kokeneilta bokserinomistajilta kokemuksia eri kasvattajista..


      • uudestaantaas
        niinpä niin kirjoitti:

        Eipä ne pienet kennelitkään ole aina parhaimmasta ja rehellisimmästä päästä..
        Kerta virheestä oppineena voin suositella lämpimästi, että kyselee kokeneilta bokserinomistajilta kokemuksia eri kasvattajista..

        ainaski sillä on taas pentuja....sääliksi käyp


      • tyytyyväääinen
        uudestaantaas kirjoitti:

        ainaski sillä on taas pentuja....sääliksi käyp

        Mulla on boxmann-kennelistä koira, tosi ihana.


      • urpo22
        tyytyyväääinen kirjoitti:

        Mulla on boxmann-kennelistä koira, tosi ihana.

        Ja jos mulla ei jo olis,niin sieltä ottaisin heti.Mitä jos nyt loppettaisit ton mollaamisen ja hankkisit ittelles elämän ;)


      • speduli
        urpo22 kirjoitti:

        Ja jos mulla ei jo olis,niin sieltä ottaisin heti.Mitä jos nyt loppettaisit ton mollaamisen ja hankkisit ittelles elämän ;)

        Nähtävästi on taas pentuja siellä eikä vanhemmilla taaskaan selkiä kuvattu :( Harmi ettei selkäkauvauspakko ole vielä voimassa. Jotainhan se kertoo tyypistä kun ei voi selkiä kuvauttaa, "terveitä tutkimattomia"...

        Kandee kyllä pentua ottavan tarkistaa meneekö noi pennut edes Suomen rekisteriin kun ovat varmaan laitettu alulle kasvattajan ollessa rekisteröintikiellossa? Eli voi olla, että Kennelliitto ei niitä rekkaa kun pennut ois pitänyt siittää vasta rek.kiellon jälkeen.

        Tai voihan se olla, että jompi kumpi pentueen vanhempien omistajista ottaa noi nimelleen, nehän ovat niitä, jotka hyväksyvät tätä touhua vuodesta toiseen. Surullista kyllä näille pennuille, ei voi muuta sanoa :(


      • onko näin ?
        speduli kirjoitti:

        Nähtävästi on taas pentuja siellä eikä vanhemmilla taaskaan selkiä kuvattu :( Harmi ettei selkäkauvauspakko ole vielä voimassa. Jotainhan se kertoo tyypistä kun ei voi selkiä kuvauttaa, "terveitä tutkimattomia"...

        Kandee kyllä pentua ottavan tarkistaa meneekö noi pennut edes Suomen rekisteriin kun ovat varmaan laitettu alulle kasvattajan ollessa rekisteröintikiellossa? Eli voi olla, että Kennelliitto ei niitä rekkaa kun pennut ois pitänyt siittää vasta rek.kiellon jälkeen.

        Tai voihan se olla, että jompi kumpi pentueen vanhempien omistajista ottaa noi nimelleen, nehän ovat niitä, jotka hyväksyvät tätä touhua vuodesta toiseen. Surullista kyllä näille pennuille, ei voi muuta sanoa :(

        Kyllähän niitä sp4 selkiä omaavien narttujen pentuja ( ei boxmann) rekisteröidään myös,et ei sillä oo väliä onko kuvattu vai ei .Tämähän jatkuu siihen asti kunnes pistetään jalka maahan että jos ei täytä kaikkia vaatimuksia,niin ei rekisteröidä.Jalostus suositukset on p...tä.niin kauan kun mitä vaan saa rekisteröidä.


      • ostaja vaikuttaa
        onko näin ? kirjoitti:

        Kyllähän niitä sp4 selkiä omaavien narttujen pentuja ( ei boxmann) rekisteröidään myös,et ei sillä oo väliä onko kuvattu vai ei .Tämähän jatkuu siihen asti kunnes pistetään jalka maahan että jos ei täytä kaikkia vaatimuksia,niin ei rekisteröidä.Jalostus suositukset on p...tä.niin kauan kun mitä vaan saa rekisteröidä.

        No onneksi on edes ne suositukset.. Ettei mennä boksereiden selkien kanssa samalla tavalla arse edellä puuhun, kuten mm. sakemannien lonkkien kanssa. Niin kauan kun koiralla ei oo virallisia kuvaustuloksia, on koira "terve".. vaikka totuus voi olla se, että kuvausten tulokset ei ole miellyttäny ja kuvia ei ole edes lähetetty lausuttavaksi.

        Kuluttajien pitäisi myös jo nykypäivänä olla valveutuneempia siinä, että pentueen vanhemmat on tutkittuja ja myös terveitä! Miettiä niitä omia kriteereitä, mitä vaatii pentueen vanhemmilta.. niin kauan kun on sellaisia ostajia, jotka eivät "tiedä" ja ymmärrä näistä asioista yhtään mitään tai eivät ole kiinnostuneita, niin kauan voi myydä minkälaisilla tuloksilla tahansa tai tutkimattomista koirista..


      • portsunkaveri
        ostaja vaikuttaa kirjoitti:

        No onneksi on edes ne suositukset.. Ettei mennä boksereiden selkien kanssa samalla tavalla arse edellä puuhun, kuten mm. sakemannien lonkkien kanssa. Niin kauan kun koiralla ei oo virallisia kuvaustuloksia, on koira "terve".. vaikka totuus voi olla se, että kuvausten tulokset ei ole miellyttäny ja kuvia ei ole edes lähetetty lausuttavaksi.

        Kuluttajien pitäisi myös jo nykypäivänä olla valveutuneempia siinä, että pentueen vanhemmat on tutkittuja ja myös terveitä! Miettiä niitä omia kriteereitä, mitä vaatii pentueen vanhemmilta.. niin kauan kun on sellaisia ostajia, jotka eivät "tiedä" ja ymmärrä näistä asioista yhtään mitään tai eivät ole kiinnostuneita, niin kauan voi myydä minkälaisilla tuloksilla tahansa tai tutkimattomista koirista..

        Mä ihmettelen pentujen ostajia.Maksavat saman tai jopa kalliimman hinnan pennusta,jonka vanhempia ei olel tutkittu.Kun tosiaan saa ihan kuvatuista vanhemmista,terveen ja hyvinhoidetun pennun.Kasvattajia on tosiaan erilaisia mutta jo pelkästään ulkoisten asioiden pitäisi kilauttaa kelloa, kun miettii mistä koiransa hankkii.Jos koti on siisti ja pennut siistejä ja lämpimässä ,kertoo sekin omaa kieltään.Mä kävin muutamassa paikassa katsomassa ja ostin paikasta, missä oli puhdasta ja talon muutkin koirat hyvin hoidettuja.Kasvattaja selkeesti välitti eläimistään.


      • €€€€€€€€€
        portsunkaveri kirjoitti:

        Mä ihmettelen pentujen ostajia.Maksavat saman tai jopa kalliimman hinnan pennusta,jonka vanhempia ei olel tutkittu.Kun tosiaan saa ihan kuvatuista vanhemmista,terveen ja hyvinhoidetun pennun.Kasvattajia on tosiaan erilaisia mutta jo pelkästään ulkoisten asioiden pitäisi kilauttaa kelloa, kun miettii mistä koiransa hankkii.Jos koti on siisti ja pennut siistejä ja lämpimässä ,kertoo sekin omaa kieltään.Mä kävin muutamassa paikassa katsomassa ja ostin paikasta, missä oli puhdasta ja talon muutkin koirat hyvin hoidettuja.Kasvattaja selkeesti välitti eläimistään.

        tälläinen yhdistelmä eräällä bokseri "kasvattajalla"...mitäs olette mieltä??

        emä: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN55174/06&R=144

        isä: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN47327/03&R=144

        huh, huh...


      • kaikkee sitä
        €€€€€€€€€ kirjoitti:

        tälläinen yhdistelmä eräällä bokseri "kasvattajalla"...mitäs olette mieltä??

        emä: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN55174/06&R=144

        isä: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN47327/03&R=144

        huh, huh...

        siis isä-tytär astutus... =(


      • kl

      • €€€€€€
        kl kirjoitti:

        No kerros nyt et mikä siinä mättää.Isä tyrär ei todellakaan

        mm. vanhemmilla ei minkäännäköisiä tuloksia mistään (isällä yksi näyttelytulos) ja emällä sivuääni sydämessä, kummallakaan ei ole kuvattu selkiä, jne muita terveystutkimuksia, muuta kuin pakolliset..siinä jotain ensihätään..


      • killi12
        €€€€€€ kirjoitti:

        mm. vanhemmilla ei minkäännäköisiä tuloksia mistään (isällä yksi näyttelytulos) ja emällä sivuääni sydämessä, kummallakaan ei ole kuvattu selkiä, jne muita terveystutkimuksia, muuta kuin pakolliset..siinä jotain ensihätään..

        No entäs tämmöinen "hyvän" kennelin pentue
        Omilta kotisivuilta lainattu

        Tällä hetkellä kaikilta MB-kennelissä jalostukseen käytettäviltä koirilta löytyy SBYn jalostustoimikunnan suosittelemat terveystutkimustulokset (lonkat, selkä, sydän). Tavoitteeni on, että pentujen molemmilta vanhemmilta löytyy myös joku luonnettamittaava tulos.

        ISÄ: Edini con tilia
        •syntynyt 6.4.2009

        ••sukusiitoskerroin 7,01
        •lonkat A/A
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •olkavarret erittäin lievä kasvuhäiriö
        •selkä pieni muutos rintarangassa L13-L14, välikuvattu 13kk iässä
        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vaajaatoiminnasta (ausk. 5/10)

        •ei huomautettavaa terveydessä
        •Liettuan Juniorimuotovalio
        •1 x SERT, 3 x juniori-SERT


        ÄITI
        •MA BAKER'S JIGGY WITH IT
        syntynyt 1.3.2008

        •omistaja kennel Ma Baker's
        •ohjaaja Maija Laine
        •lonkat B/B
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •olkavarsi 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •selkä SP0

        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vajaatoiminnasta (ausk. 3/09)
        •ei huomautettavaa terveydessä
        •MH-testi suoritettu

        On tutkittu joo,mutta miksi käyttää nuorta urosta jolla ei virallista selkälausuntoa ?
        Ja olkavarsissa kasvuhäiriö ?


      • näätätär
        killi12 kirjoitti:

        No entäs tämmöinen "hyvän" kennelin pentue
        Omilta kotisivuilta lainattu

        Tällä hetkellä kaikilta MB-kennelissä jalostukseen käytettäviltä koirilta löytyy SBYn jalostustoimikunnan suosittelemat terveystutkimustulokset (lonkat, selkä, sydän). Tavoitteeni on, että pentujen molemmilta vanhemmilta löytyy myös joku luonnettamittaava tulos.

        ISÄ: Edini con tilia
        •syntynyt 6.4.2009

        ••sukusiitoskerroin 7,01
        •lonkat A/A
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •olkavarret erittäin lievä kasvuhäiriö
        •selkä pieni muutos rintarangassa L13-L14, välikuvattu 13kk iässä
        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vaajaatoiminnasta (ausk. 5/10)

        •ei huomautettavaa terveydessä
        •Liettuan Juniorimuotovalio
        •1 x SERT, 3 x juniori-SERT


        ÄITI
        •MA BAKER'S JIGGY WITH IT
        syntynyt 1.3.2008

        •omistaja kennel Ma Baker's
        •ohjaaja Maija Laine
        •lonkat B/B
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •olkavarsi 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •selkä SP0

        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vajaatoiminnasta (ausk. 3/09)
        •ei huomautettavaa terveydessä
        •MH-testi suoritettu

        On tutkittu joo,mutta miksi käyttää nuorta urosta jolla ei virallista selkälausuntoa ?
        Ja olkavarsissa kasvuhäiriö ?

        minä ihmettelen, että miksi täytyy jokaista maailman murrea käyttää jalostukseen, vaikka omasta mielestä ovatkin maailman upeimpia jne, mutta jos koiralla on todettu juuri esimerkiksi että sydän ei ole terve, miksi sitä täytyy silti käyttää jalostukseen?? Bokseri ei ole muutenkaan niitä terveimpiä rotujamme, niin eikö kannattaisi panostaa sitten niihin terveisiin yksilöihin, itseäni ei ainakaan houkuttaisi ostaa pentua, jolla on sydämessä vikaa, ja pelätä koko ajan milloin sydän pettää..


      • on kummaa jo
        ostaja vaikuttaa kirjoitti:

        No onneksi on edes ne suositukset.. Ettei mennä boksereiden selkien kanssa samalla tavalla arse edellä puuhun, kuten mm. sakemannien lonkkien kanssa. Niin kauan kun koiralla ei oo virallisia kuvaustuloksia, on koira "terve".. vaikka totuus voi olla se, että kuvausten tulokset ei ole miellyttäny ja kuvia ei ole edes lähetetty lausuttavaksi.

        Kuluttajien pitäisi myös jo nykypäivänä olla valveutuneempia siinä, että pentueen vanhemmat on tutkittuja ja myös terveitä! Miettiä niitä omia kriteereitä, mitä vaatii pentueen vanhemmilta.. niin kauan kun on sellaisia ostajia, jotka eivät "tiedä" ja ymmärrä näistä asioista yhtään mitään tai eivät ole kiinnostuneita, niin kauan voi myydä minkälaisilla tuloksilla tahansa tai tutkimattomista koirista..

        Ollaan menty boksujen kanssa paljon pahemmin se "arse edellä puuhun", mitä sakemannien osalta.
        Boksujen sairaustilastot (terveystilastoista ei voi puhua) on sellainen murhenäytelmä, jotta hakee vertaistaan, löytämättä.


      • nirinnarin
        killi12 kirjoitti:

        No entäs tämmöinen "hyvän" kennelin pentue
        Omilta kotisivuilta lainattu

        Tällä hetkellä kaikilta MB-kennelissä jalostukseen käytettäviltä koirilta löytyy SBYn jalostustoimikunnan suosittelemat terveystutkimustulokset (lonkat, selkä, sydän). Tavoitteeni on, että pentujen molemmilta vanhemmilta löytyy myös joku luonnettamittaava tulos.

        ISÄ: Edini con tilia
        •syntynyt 6.4.2009

        ••sukusiitoskerroin 7,01
        •lonkat A/A
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •olkavarret erittäin lievä kasvuhäiriö
        •selkä pieni muutos rintarangassa L13-L14, välikuvattu 13kk iässä
        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vaajaatoiminnasta (ausk. 5/10)

        •ei huomautettavaa terveydessä
        •Liettuan Juniorimuotovalio
        •1 x SERT, 3 x juniori-SERT


        ÄITI
        •MA BAKER'S JIGGY WITH IT
        syntynyt 1.3.2008

        •omistaja kennel Ma Baker's
        •ohjaaja Maija Laine
        •lonkat B/B
        •kyynärät 0/0 (terveet)
        •olkavarsi 0/0 (terveet)
        •polvet 0/0 (rtg, terveet)
        •selkä SP0

        •sydän ei sivuääniä eikä oireita vajaatoiminnasta (ausk. 3/09)
        •ei huomautettavaa terveydessä
        •MH-testi suoritettu

        On tutkittu joo,mutta miksi käyttää nuorta urosta jolla ei virallista selkälausuntoa ?
        Ja olkavarsissa kasvuhäiriö ?

        Jostain kun on jalostuksessa aina tingittävä. Moniko muu kertoo koiransa myös ei niin täydelliset tulokset?Noita ei olisi tarvinnut mainita lainkaan. Vaan yhdistelmä olisi varsin mallikas:) Että silleen, teet niin tai näin aina löytyy valittajia, realiteetitkö hukassa narisioilla?


    • jepjep

      itsellä on 2 bokseria joista vanhempi on boxmannilta. Luonteeltaan aivan loistava koira. Huonoja puolia on huonot lonkat (boxmannilta melko normaalia?) sekä 3 vuoden iässä ilmeisesti kaihia alkaa olemaan molemmissa silmissä (käyn tutkituttamassa lääkärillä loppukuusta). Koirat luonteeltaan loistavia mutta terveydeltä ehkä ei listan kärjessä. Riitta itsessään on mukava ihminen eikä ole pahaa sanottavaa. Kaikki lynkkaajat täällä voi miettiä etteivät itse sitten koskaan ole tehnyt mitään virheitä elämässään?

      • ihmosil

        Saanko kysyä "jepjep", miksi olet ottanut toisen bokserin ko. kennelistä, jos olet jo todennut etteivät ne ole terveitä?

        Bokseri on rotuna luonteelta loistava, yleistyksenä, kaikissa kenneleissä.
        Jos haet harrastusluonnetta tai näyttelyulkonäköä, haluathan silti että koirasi on terve?

        Ylipäänsä haastaisin ihmisiä ajattelemaan ja vertailemaan kenneleitä enemmän.
        Katsokaa koiraa ottaessa minkälainen pentue on terveydellisesti, eli isän ja emän terveystulokset. Jos jokin tulos ei löydy, tai on huono, siirry seuraavaan kenneliin. Ei voi ikinä olla niin kovaa kiirettä saada pentua, ettei ehdi odottaa tervettä. Lisäksi suosittelisin katsomaan kasvatajan edellisiä pentueita, minkälaisia tuloksia ja terveyttä siellä on. Esim. yhdellä kasvattajalla on hyvin paljon kitahuulihalkioisia pentuja (jotka sitten tietenkin lopetettu). Ei kannata kannattaa kasvattajaa joka jatkuvasti tekee jalostusvalintoja jotka aiheuttavat tähän.
        En halua tuoda ketään esiin tai lynkata ketään erityisesti, mutta hyvät bokserin tulevat ostajat, harkitkaa tarkkaan mistä sen pennun otatte! Terveys ennen kaikkea muuta!

        Selkä tulee olla SP0 (varsinkin jos on nuori! spondyloosihan on etenevä sairaus), mutta ei ikinä huonompi kuin SP1.(tai SP2 jos on jo vanha koira.. itse en kyllä ottaisi SP2 selkäiseltä)
        Lonkat A tai B, C:n lonkat jo HUONOT, vaikka niitä saa käyttääkkin.
        Ja tietenkin sydämmessä ei saa ikinä olla sivuääniä.

        Jos näitä tietoja ei löydy, jokin on pielessä!

        Osajien kautta lähtee jalostusvalinnat liikkeelle, jos huonoja boksereita ei osteta, ei niitä toivottavasti tehdäkkään jatkossa.


    • Sivusta seuraaja...

      ^totaa.....eiks hää kirjottanu että : itsellä on 2 bokseria joista vanhempi on boxmannilta.....

    • ihmosil

      Heh, niinpä taisikin kirjoittaa :D
      Kröh, pahoittelen virhettä. Mutta ei ollu pääpoitti se kuitenkaan.

      Lähinnä toin esille terveyden tärkeyttä ja ostajien panosta asiassa!

      • alti-alti

        Ihmosil kirjoittaa todellista asiaa.


      • uutta verta
        alti-alti kirjoitti:

        Ihmosil kirjoittaa todellista asiaa.

        Olen sitä mieltä että kaikissa pentueissa pitäisi olla aina toinen vanhemmista ulkomailta, jotta uutta geeniperimää tulisi suomeen.... ja perinnölliset sairaudet vähenesivät


    • iohfxd

      Justiinsa erimieltä. Suomessa ei ole paljonkaan tietoa ulkomaalaisten koirien perimästä ja siksi homma on mennyt arvailuiksi.
      Suurin osa suomalaisista koirista ON VOIMAKKAASTI ULKOMAALAISISTA SUVUISTA.
      koiranetistä jos seuraat niin kaikilla on viimeistään toisessa polvessa ulkomaalaisia koiria.

    • kjhfdrewq

      Nopea tarkastelu rekisteröinteihin 2011, osoittaa jotta on rekisteröitry ainoastaan yksi pentue, jossa molemmat vanhemmat ja kaikki 4 isovanhempaa ovat suomalaista syntyperää.

      Itseasiassa lähes poikkeuksetta jyllää tuontikoirat. Kysymys kuuluukin, onko olemassa suomalaista bokserijalostusta ?

    • uutta verta

      Tarkoitankin että pitäisi ottaa sitä UUTTA VERTA ulkomailta mukaan, varmasti löytyy kun katsoo maailmanlaajuisesti. Sehän on hyvä että on ulkmaisia koiria.
      Tiedän ainakin yhden kennelin, jossa viimeisimmät pentueet vain omista koirista, ja HYVIN sisäsiittoisia.
      Ei suomen bokserin kasvatus voi ikinä toimia vain suomalaisten bokserien välillä.

      Suomalaisia koiria ei vain ole niin paljon että niillä voisi jalostaa pelkästään.
      Bokseria on jalostettu sen verran vähän aikaa, että tottakai siellä on ulkomaalaisia koiria taustalla, ja näinhän sen pitääkin olla.

      Miksi ei kukaan kommentoi "ihmosil" tekstiä? Osuiko liian arkaan paikkaan hoi bokserin omistajat? Ovatko kaikki samaa mieltä, ja jos on niin miksi silti menee näitä huonoja pentuja kaupaksi ...

    • kjfyre

      Vain tyhmä tai täysin untuvikko ostaa pennun, C-lonkkaisesta, SP2 tai HZ2 bokserista.
      On mielestäni myös edesvastuutonta jatkaa sukua tällaisilla yksilöillä.

      • hehasa

        Jep, tai yhdistelmästä missä on mikään näistä kummallakaan vanhemmista.

        HZ0 periyttää myös eteenpäin sydänvikaa..


    • hapasa

      Paras tapa on tutkia koiranettiä ,soittaa kasvattajille ja ennenkaikkea käydä tutustumassa häneen,samalla näkee millaisissa oloissa koirat on.Se,että on monta pentuette,ei ole tae,että on hyvä kasvattaja.Tuollaiset isä-tytär yhdistelmät eivät ole mitenkään perusteltuja vaan koirat ovat rahantekokoneita.Jotkut trokaa ulkomailta tänne pentuja ja tienaavat sillä.Joten älä luota...

    • gagta

      Niin, ja jos kasvattaja ei osaa vastata tai väheksyy terveystuloksia, siirry seuraavan puheille!

    • todella viittuuntunu

      osta vaan mutta papereita et koirasta saa!!

    • petkutusta

      Kyllähän on Boxmannilla ollut taas pentuja, mutta Kennelliiton rekkarissa niitä ei ole. Jokainen vetäkööt omat johtopäätökset siitä. Ainakin kaksi narttua tehnyt pennut hyvän aikaa sitten ja molemmilla merkintä Koiranetissä, että on pennut, mutta tietoja ei pääse katsomaan. Eli toisin sanoen, pentujen rekkaamista ei ole ikinä maksettu.
      Tukekaa vaan tällasta toimintaa, eipähän tartte paperittoman koiran kanssa osallistua mihinkään. Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kasvattaja kuin kehuisi koirien vanhemmat ja isovanhemmat maasta taivasiin jos ei ole edes rahaa rekata pentueita. Hävytöntä ostajien kusettamista!

    • hessu_anna_47

      Öö itse ostin ihan vähän aikaa sitten kyseisestä kennelistä pennun ja minulla on ihan Kenneliiton paperit.Voisin osallistua näyttelyihin kyl, et silleen:) siis eihän koiraa tarvitse suomen kennelliittoon ilmoitaa :) koiran voi rekisteröidä ulkomaiseen rekisteriin,esim viro/venäjä .... jos osaa hommat vaan-kasvattaja!? .Niin voip säästyy pitkä penni siinä noin :)

    • hwghqa

      Mitä järkeä rekata jonnekkin muualle kuin suomeen? Se kertoo jo ettei ole puhtaat jauhot pussissa. Älkää ikinä ostako kasvattajalta joka ei rekkaa suomen kennelliittoon koiria!!

    • hessu_anna_47

      No tuo on sinun mielipide.-> 'Mitä järkeä rekata jonnekkin muualle kuin suomeen?' Joskus siinä vaan on järkeä rekata ulkomaiseen rekisteriin:) vaikka onkin puhtaat ,jauhot Pussissa ....

    • joopa joo

      Jos pentue on syntynyt Suomessa, niin onkohan se sitten ihan laillista rekata ne ulkomaiseen rekisteriin??? Eipä taida siinä tapauksessa olla ihan puhtaat jauhot pussissa....

    • mummö23

      No ei taida joo! "hessu_anna_47" taitaa olla itse jonkin sortin kasvattaja, joka tuollaista tekee. Jos siinä on järkeä ja jos joku muka niin tekee, niin kerroppa meille, mitä järkeä siinä on!?
      Ja miksi joku tekisi niin, eikä rekkaisi ihan vaan suomen rekisteriin.

      En nää mitään syytä, enkä mitään järkeä olla rekkaamatta suomen rekisteriin.

      Hyvä hessu_anna_47, valaise meitä "tiedollasi"!

    • Hessu_anna_47

      esim jos on kahden maan kansalainen! asuu esim kesät suomessa ?! niin kuin minun yksi tuttu asuu .hän on Toukokuusta syyskuuhun täällä suomessa ja menee sitten pois ...

      • JEPJEPJEP...

        Taitaa kyseinen kasvattaja olla rekisteröintikiellossa Suomessa.....


    • bsbzg

      voi huoh. miksi ei rekata silti suomeen? eli jotain vikaa hommassa on

    • lumpiopolvessa

      No tämä ko. kasvattaja ei ainakaan ole kahden maan kansalainen ;) Melkoista vilunkipeliä kyllä..

    • bsbz

      Jep :D

    • westside_69

      Boxmannilla lopun alku jo häämöttää, hyvin vahvasti! muutama ihminen se jo tietääkin:( voi kun joku osaisi auttaa häntä nyt?!

    • että silleen

      Eipä tuo Boxman-kennel ole ainoa laatuaan. Kyllä tulisi tarpeen saada julkiseksi lista kasvattajista, joilla on rekisteröintikielto päällä (tmv).

    • Kirppu

      Mulla on puoltoistavuotias narttu Boxmannista...huippusuvuista vaan rekisteröimättä kun ei ole maksanut urokselle astutuspalkkioita.
      Tehtiin kanne kennelliittoon ja sille annettiin mahollisuus rekisteröidä pentue EJ-rekisteriin mutta ei lunastanut niitäkään mikä tosin olisi ollut laiha lohtu näyttelyharrastajalle

      • ei jaksa

        Kirppuli, jos ei saada astutustodistusta,niin ei sitä saa pentuette EJ-rekisteriinkään. Ja kyllä näyttelyissä saa käydä EJ-rekisterissä olevalla koiralla


      • Kirppu
        ei jaksa kirjoitti:

        Kirppuli, jos ei saada astutustodistusta,niin ei sitä saa pentuette EJ-rekisteriinkään. Ja kyllä näyttelyissä saa käydä EJ-rekisterissä olevalla koiralla

        Se olis saanu sen EJ-rekisteriin kennelliiton poikkeusluvalla.
        On olemassa pöytäkirja asiasta


    • ullpukka

      ^ Ette kai maksaneet koirasta täyttä hintaa? Toivottavasti nyt vihdoin ja viimein tämä kasvatustyö päättyisi ja loppuisi tuommonen epämääräinen touhu.

    • x

      Kun olette hankkimassa koiraa niin käykää eri kasvattajilla katsomassa ensin,älä osta säälistä.Selvittäkää asioita ennen ostopäätöstä.Pennuilla pitää olla rekkarit kun ovat 7 -8 viikkoisia,poikkeuksena ulkomaan astutukset joskus.Jos narttu on huonokuntoisen näköinen,älä osta.Jos koti on kuin sikolätti,älä osta.Jos pennut ovat kiillottomia,laihoja,arkoja,älä osta.Jos kasvattaja "selittelee", älä osta.Jos ehdot tuntuvat kovilta,selvitä,ovatko ne kennelliiton mukaisia.Sijoituskoira ei ole oma,se ei ole halpa vaan vaatii myös haltijalta paljon,harkitse.Älä ota sijoutukseen koiraa jos kasvattaja vaatii esim.kahta pentuetta (ei ole kennelliiton sääntöjen mukaista,ilmoita siitä) äläkä ota koiraa.Internetin käytöllä ja muutamalla puhelinsoitolla pääsee jos pitkälle ja voi hankkia koiran,jonka kanssa ei tule ongelmia.

      • Sirut

        Pieni oikaisu. Tänäpäivänä kun pennut on sirutettava ennen rekisteröinnin vientiä loppuun. Rekkarit ei ehdi, jos pentu lähtee 7 vko uuteen kotiin. Ell siruttaa yleensä samalla kun tehdään ell tarkastus n 6 vko vanhalle pennulle. Muutoin asiaa....


    • x

      Sirut: pennut sirutetaan 5 viikkoisina,rekkarit tulee nykyään kolmessa päivässä.Ehtii oikein hyvin.Vaikka siruttais 6 viikkoset,siruttaja ilmoittaa ne heti kennelliittoon ja paperit tosiaan on kasvattajalla muutaman päivän päästä,erona vaan ne persaukiset,jotka ei maksa maksuja ajoissa:))

      • sirutus2

        Itse asiassa sirutuksen jälkeen rekkarien tuloaika riippuu mm. myös kennelliiton ruuhkasta (lomista, syntyneiden pentueiden lukumäärästä yms.). Esim. kesäaikaan joillain kasvattajilla kesti sirutuksen jälkeen melkein kuukausi, ennen kuin saivat rekkarit (vaikka olivat maksun heti maksaneet) ja itselläni kesti noin 2 viikkoa ja maksu oli maksettu heti.

        Et siis voi sanoa, että rekkarit tulevat aina jonkin tietyn ajan sisällä.


    • x

      Koiranetin jälkeen on kaikki omat ja tuttujen rekkarit tulleet vähintään viikossa.Tosin edellyttää sitä,että siruttaja laittaa ne tiedot sinne nettiin heti eikä ensi kuussa.Nopein oli kolmantena päivänä:)

    • Tore

      Ostin Boxmannilta (Riitta Åkermanilta) urosboxerin 27.10.10 (syntynyt 5.9.10) Kuukausi sen jälkeen oma eläinlääkäri totesi että sillä on sydänvika. En ole myöskään saanut luvattuja rotupapereita Riitta Åkermanilta. Joten Minä en halua olla missään tekemissä hänen kanssaan.

    • jp_2017

      Hei Tore saitko mitään korvausta tuosta sydänviasta?

    • suru :/

      Tore olen pahoillani.. :( toivottavasti otat ensi kerralla selvää enemmän kasvattajasta ja pentueesta (jos enään koiraa hankit). Boxmann kenneli on ollut rekisteröinti kiellossa, eikä ole yhtään luotettava, eikä ollenkaan terveyttä arvostava. Kenenkään ei pitäisi sieltä koiria ottaa.

      Tsemppiä sydänvian kanssa elämiseen! Toivottavasti koira voi elää oireettomana ja onnellisena.

    • opopopopop

      terve. ostimme Åkmanilta 24.10.2010 uros bokserin jolla myös sydänvika. eikä kyseinen henkilö ota mitään kantaa rekisteröimis asioihin eikä vastaa soittoihin eikä sähköposteihin. joten minä ainakin haen korvausta koiran myyntihinnasta rikosilmoituksen kautta petos nimikkeellä.suosittelen myös muiden tekemään samoin.

      • Veli-Matti

        Sopiiko kysyä, että mikä on tämän pentueen isä?


    • Mökötys ♥

      Boxmann on paras,siitä ei pääse mihikään ! aina ollut rehellinen neuvonut koira asioissa minua ja tullut vastaan myös joissain asioissa eli suuri kiitos vain hänelle kuuluu nyt! en voi sanoa hänestä kyllä mitään pahaa,ihmetyttää kyllä suuresti nämä Riitan parjaukset täällä suomi24 palstalla'?! ihan kuin puhuttaisiin eri ihmisestä!? minua kohtaan hän todellakin ollut aina rehti olen voinut luottaa häneen aina kaikkissa asioissa!

      • isopaharölli

        taidat pestä sen selkää:D


      • Mökötys ♥
        isopaharölli kirjoitti:

        taidat pestä sen selkää:D

        hyi hävytön isopaharölli:( miksi ihmeessä pesisin ,hänellä on kyllä ,selän pesiä ihan omasta takaa!


    • riittanenp

      No entäs nuo koirat? Varmaan faktahan näyttää kuinka sairaita ovat, siihen ei auta vaikka olisi kuinka ystävällinen persoonah

    • boxgirl

      Ei toi boxmann poikkea terveydellisistä jutuista yhtään muista suomalaisista kasvattajista.

    • Tore

      Kiitos viesteistä.
      Bokserillani onneksi ei ole ainakaan vielä näkyviä oireita. Surun ostama bokseri saattaa olla samasta penteestta mistä meidänkin koiramme on. Siinä oli kaksi urosta ja minä valitsin sen missä oli enemmän valkoista naamassa. (Toinen oli synkemmän näköinen). Yhdessä vaiheessa Riitta ilmoitti että koira on rekisteröyty, mutta kun kävimme ultraäänitutkimuksissa niin tarkistivat asian, eikä näin ollut. Kennellittosta olen myös saanut saman tiedon. Pahinta tässä on että Riitta Åkerman ei vastaa sähköposteihin, puhelimeen eikä kirjeisiin. Olen kuluttajaneuovontaan ottanut yhteyttä. Kauppakirja on tehty Riitta Åkermanin nimellä eikä Boxmann kennelin nimiin. Saa nähdä mitä vastausta saan sieltä. Muuten harkitsen minäkin rikosilmoituksen tekemistä.

      • hepulit_jees

        Kyllä rotukoiran osto aina riskipeliä,nykyaikana! sydänvika aika useasti liika jalostuksen syy esim....aidon bokserin luonne on vaan sen verran ihana,et aina sitä vaan haluaa bokserin uudestaan:)


    • opopopopop

      TORE! meillä varmasti myös samasta pentueesta kuin sinulla. ei se pöljä osaa tosiaan vastata mihinkään yhteyden ottoihin, joten sitä saa mitä tilaa... mene sinäkin vaan poliisilaitokselle tekemään se ilmoitus.

    • sad_hill_call
      • Uskoton

        Just joo... Näitä hihhuleiden juttuja! Kaukana todellisesta elämästä!


      • sad_hill_call
        Uskoton kirjoitti:

        Just joo... Näitä hihhuleiden juttuja! Kaukana todellisesta elämästä!

        Uskoton

        Just joo... Näitä hihhuleiden juttuja! Kaukana todellisesta elämästä!

        Jeesus Rakastaa Sinua Uskoton! vaikka et uskoisikaan häneen hän sinun vierelläsi,odottaa sinua muistan sinua Uskoton rukouksissani ! lue lisää :Mitä tarkoitetaan sillä, että Jeesus pelastaa?


        Kysymys: Mitä tarkoitetaan sillä, että Jeesus pelastaa?

        Vastaus: "Jeesus pelastaa" on suosittu lause tarroissa, urheilutilaisuuksien mainoskylteissä ja jopa lentokoneiden perässään vetämissä julisteissa. Valitettavasti harvat tuon lauseen näkevistä todella täysin ymmärtävät sen merkityksen. Noihin kahteen sanaan sisältyy valtaisa määrä voimaa ja totuutta.

        Jeesus pelastaa. Mutta kuka on tuo Jeesus?
        Useimmat ymmärtävät tuon Jeesuksen olleen Israelissa noin 2000 vuotta sitten eläneen miehen. Melkein kaikki maailman uskonnot pitävät Jeesusta hyvänä opettajana ja profeettana. Vaikka se on totta, ne eivät kuitenkaan pidä sisällään Jeesuksen koko olemusta, eivätkä ne selitä kuinka tai miksi Jeesus pelastaa. Jeesus on Jumala ihmisen muodossa (Joh. 1:1, 14). Jeesus on Jumala, joka tuli maan päälle ihmisenä (1. Joh. 4:2). Jumala otti itselleen ihmisen olemuksen Jeesuksessa pelastaakseen meidät. Tästä nouseekin seuraava kysymys: Miksi meidät täytyy pelastaa?

        Jeesus pelastaa, mutta miksi me tarvitsemme pelastusta?
        Raamattu kertoo kaikkien koskaan eläneiden ihmisten tehneen syntiä (Saarn. 7:20; Room. 3:23). Synnin tekeminen tarkoittaa sellaisen tekemistä tai ajattelemista, mikä on ristiriidassa Jumalan täydellisen ja pyhän olemuksen kanssa. Syntiemme tähden me kaikki ansaitsemme Jumalan tuomion (Joh. 3:18, 36). Jumala on täydellisen oikeudenmukainen, niinpä Hän ei voi sallia synnin tekoa ja pahuutta ilman rangaistusta. Koska Jumala on ääretön ja iankaikkinen ja koska kaikki synti on viimekädessä Jumalaa vastaan (Ps. 51:4), vain ääretön ja iankaikkinen rangaistus on riittävä. Iankaikkinen kuolema on ainoa oikea rangaistus synnille. Sen vuoksi me tarvitsemme pelastusta.

        Jeesus pelastaa, mutta kuinka Hän sen tekee?
        Koska me olemme tehneet syntiä ääretöntä Jumalaa vastaan, joko äärellisen ihmisen (meidän) on maksettava syntiemme edestä iankaikkisen pitkän ajan verran, tai äärettömän henkilön (Jeesuksen) on maksettava synneistämme yhden ainoan kerran. Ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Jeesus pelastaa kuolemalla meidän sijastamme. Jeesuksen Kristuksen persoonassa Jumala uhrasi itsensä meidän edestämme, maksamalla sen äärettömän ja iankaikkisen rangaistuksen, jonka ainoastaan Hän saattoi maksaa (2. Kor. 5:21; 1. Joh. 2:2). Jeesus otti päällensä sen rangaistuksen, jonka me ansaitsemme. Näin tehdessään Hän pelasti meidät hirvittävästä iankaikkisesta kohtalosta eli syntiemme oikeudenmukaisesta seuraamuksesta. Suuren rakkautensa tähden meitä kohtaan, Jeesus antoi henkensä meidän edestämme (Joh. 15:13). Hän maksoi meidän ansaitsemamme iankaikkisen rangaistuksen, jota me emme olisi pystyneet maksamaan. Jeesus osoitti ylösnousemuksellaan, että Hänen kuolemansa oli todellakin riittävä maksu kaikkien syntiemme edestä (1. Kor. 15).

        Jeesus pelastaa, mutta kenet Hän pelastaa?
        Jeesus pelastaa kaikki Hänen pelastuksensa vastaanottaneet. Jeesus pelastaa ne, jotka todella täysin luottavat yksin Hänen uhriinsa syntiemme maksuna (Joh. 3:16; Ap. t. 16:31). Vaikka Jeesuksen uhri oli täysin riittävä kattamaan koko ihmiskunnan synnit, Jeesus pelastaa ainoastaan ne, jotka henkilökohtaisesti vastaanottavat Hänen kaikkein arvokkaimman lahjansa (Joh. 1:12).

        Jos sinä nyt ymmärrät, mitä Jeesuksen tarjoama pelastus tarkoittaa ja haluat luottaa yksin Häneen henkilökohtaisena Pelastajanasi, varmistu siitä, että sinä ymmärrät ja uskot seuraavaan ja kerrot sen uskon osoituksena Jumalalle. "Jumala, tiedän olevani syntinen ja sen vuoksi ansaitsevani iankaikkisen eron sinusta. Vaikka en ansaitse sitä, kiitän sinua rakkaudestasi minua kohtaan ja Jeesuksen Kristuksen uhrista ja ylösnousemuksesta syntieni vuoksi. Uskon Jeesuksen kuolleen syntieni tähden ja luotan yksin Häneen pelastuakseni. Tästä hetkestä eteenpäin, auta minua elämään elämääni sinulle sen sijaan, että eläisin synnissä ja siitä nauttien. Auta minua elämään loppuelämäni kiitollisena antamastasi ihanasta pelastuksesta. Kiitos Jeesus siitä, että olet pelastanut minut!"

        Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa linkiä ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” http://www.gotquestions.org/Suomi/pitaisi-tehda.html


    • Tore

      Minkä takia sad-hill-call sekoittaa tätä keskustelua. Kai maallisistakin asioistakin saa ja pitää keskustella ilman että joku täysin ulkopuolinen sekantuu siihen asiaan kuulumattomilla jutuilla olkoon ne sitten kuinka tärkeitä tahansa
      Asiaan: Koiran osto on riskipeliä ja sairaitakin koiria on.
      Tässä on kyse siitä ettei myyjä (Riitta Åkerman) on toimittanut sopimuksessa luvattuja rekisteröintipapereita. Lisäksi sopimuksessa mainitaan sopimisesta jos piilevia vikoja esiintyy myyntitilaisuuden jälkeen. Kun myyjä ei vastaa sähköpostiin, puhelimeen, kirjeisiin eikä näin ollen ota mitään kantaa asioihin ja omiin laiminlyönteihinsa ja sopimusrikkomuksiin niin näen että se on rikollista.

    • sad_hill_call

      Riitta Åkerman on tehnyt todella väärin nyt! muistan kaikkia osapuolia rukouksissani .
      Ja Usko pois rakas ystäväni Jeesus Rakastaa Sinua!

      Kol 3:25
      Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota

      • Uskoton

        sad-hill-call sinun on turha tuputtaa tuota uskoasi!!!! Mulle on ihan sama vaikka uskoisit lapiolliseen Pa...a mutta pidä se itselläsi äläkä muille yritä tuputtaa!!! Pitäisi uskovaisella sen verran olla kunnioitusta meitä muitakin kohtaan. :)


      • sad_hill_cal
        Uskoton kirjoitti:

        sad-hill-call sinun on turha tuputtaa tuota uskoasi!!!! Mulle on ihan sama vaikka uskoisit lapiolliseen Pa...a mutta pidä se itselläsi äläkä muille yritä tuputtaa!!! Pitäisi uskovaisella sen verran olla kunnioitusta meitä muitakin kohtaan. :)

        On vain askel, joka erottaa sinut iäisyydestä.
        Sinä olet kuolevainen.
        Täältä lähtö voi tapahtua hyvinkin pian ja yllättäen.

        Eräs mies makasi kuolinvuoteellaan. Hän oli levoton ja onneton. Ateismi, jonka hän oli elämänsä aikana omaksunut, ei voinut häntä NYT lohduttaa. "Ole luja!" sanoivat ystävät. "Pidä kiinni ajatuksistamme loppuun asti!"
        "Kyllä olisin luja ja pitäisin kiinni", valitti kuoleva, "JOS MINULLA OLISI JOTAIN, MISTÄ PITÄISIN KIINNI!".
        Voit rukoilla esim. seuraavan rukouksen:

        "Rakas Jeesus! Tunnustan, että olen syntinen ihminen ja tarvitsen armoasi. Armahda minua hyvyytesi tähden ja anna minulle kaikki syntini anteeksi suuren laupeutesi tähden. Olet luvannut sanassasi, että joka luoksesi tulee, sitä sinä et heitä pois. Tähän sanaasi ja Sinuun haluan luottaa ja turvata. Sinä kuolit puolestani. Tule minun elämääni."

        Jos rukoilit tuon rukouksen sydämessäsi aivan vilpittömästi, minä julistan sinulle kaikki sinun syntisi anteeksi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

        Huomaa, että jotta voisit kasvaa uskossa, on erittäin tärkeää, että luet Raamattua, rukoilet ja hakeudut seurakuntaan muiden uskovien yhteyteen.
        Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin -myös sinun syntisi.


    • tervesydän

      Mikäs tuossa lokakuussa syyskuussa 2010 syntyneessä pentueessa on emänä? Onko Boxmann Paradise/Boxmann Elysium? Jos on niin sydänvian todennäköisyys on aika suuri kun niiden sisarilla, ainakin kahdella, on sydänvika.

      • urospuoli

        Entä isänä?


      • Tore
        urospuoli kirjoitti:

        Entä isänä?

        Minä sain seuraavat tiedot Kennelliitosta:
        Isä: GLADIATOR DI CASA VERNICE (RKF2136594, LOI06/110020,LOI106/110020)
        Äiti: BOXMANN PARADISE (FIN16635/07)
        Huomasin että sekä isän että äidin isä oli sama koira eli: OLIVER-JONES VON BISPUS.

        Vielä siitä oikeusavusta.
        Kennellitto ei anna mitään apua, ei tietoa eikä otaa asiaan kantaa, vaan kehoitti menemään poliisin puheille. (Heiltä sain kuitenkin maksua vastaan rotupaperit).
        Kuluttaja-asiamieheltä sain tylynvastauksen etteivät voi tehdä mitään jos Riitta Åkerman eivastaa puhelimeen, van neuoivt tekemään rikosilmoituksen polisilla.
        Poliisi totesi ettei tämä kuulu heille vaan ainoa keino on haastaa Riitta Åkermania oikeuteen. Tämä prosessi on minulla nyt alkamassa.
        Jos ei enää samassa paikassa asu, niin kai jostain saa tietää missä piileskelee.


    • el reinos

      siis kaikilla joilla on ongelma Riitan kanssa niin älkää puikko,
      sitä täällä yleisellä palstalla vaan ottakaa yhteys virkavaltaan!

    • joopa joo

      Kennelliittoon voi tehdä valituksen asiasta jos rekisteripapereita ei ole toimitettu tai muuten rikottu sopimusehtoja. Sitä kautta saa kasvattaja rekisteröinti yms. kiellot. Kannattaa olla yhteydessä kennelliitoon/eva benskiin. (en ole varma miten kirjoitettaan tuo nimi)

    • poliisi auttaa

      kennelliitto ei ole lakielin eli aivan turhaa on sinne ilmoitella mistään,raha kelpaa mutta apua ei saa.rikostapauksissa pitää tehdä poliisille rikosilmoitus petoksesta ja siitä se sitten lähtee.toivottavasti tuolla kasvttajalla olis jo järkeä luopua koirista,jotka varmaan eivät ole parhaalla hoidolla:(

    • Minä naapurista

      Nyt se Boxmannin läävä ainakin on tyhjillään, ja myyty, pakkohuutokaupattu. En tiedä, minne Åkerman on koirineen lähtenyt, toivottavasti koirista huolehditaan.
      terv. naapuri

    • yymmylläään

      No mistä me nyt sitten juorutaan ?

    • Jussi_kp

      Ei voi olla totta!:( Tuli kauhean surullinen olo kun muistelee,menneitä koirat kirmaa -pitkin isoa pihaa ,ja aina minulle niin rehti Riitta juttelee viisaita koirista , ,eli se on nyt sitten historiaa:( hö .....
      http://www.youtube.com/watch?v=x13jj0zYzAs&feature=related noh täs hyvää biisi sen muistoksi ja tää biisi viel http://www.youtube.com/watch?v=R8c2kyvvUlU

    • :)))))))))

      Hyvä näin :)

    • anomuka79

      Hei! Itse olen pitemmän aikaa etsint bokserin pentua ja tuntuu että on TODELLA vaikea saada edes yhteyttä kasvattajiin. Mielestäni on hullua että kamalasti kriminalisoidaan sitä jos ottaa koiran esim virosta, mutta mitä muita mahdollisuuksia on jos kasvattajat eivät pentuja myy?? Itse haluaisin ehdottomasti ottaa pennun hyvältä kasvattajalta mutta ei niitä niin vaan saa vaikka rahaa olisi. Useat ovat jopa sanoneet että eivät ensikoiraksi myy bokseria. Itse en ota nyt sitten ollenkaan bokseria vaan ihan toisen rodun pennun joka on helpommin saatavilla. Tarkoitan viestilläni nyt vain sitä että jos kysyntää suomessa on ja bokseri "haluttu" rotu niin miksi kunnollisia kasvattajia/pentuja on niin vähän?? Ymmärrän että monet tässä tapauksessa sortuvat boksun ottamaan jostain ei niin hyvästä kennelistä tai ulkomailta.

    • boksereitavuodesta73

      Se tietty ryhti pitää olla päällä ostajalla!jos haluaa ostaa esim minulta bokserin pennun! en myy boksereita heikkokuntoisille tai heikkohermoisille ihmisille! terveille ja kuntoilua ,ulkoilua harrastaville ihmisille myyn kyllä bokserin pentuja! lääkärintodistus terveydentilasta on iso jos minulta koiran haluaa ! (teen ostajalle aina pienen testin stressinsietokyky ja kuntotestin! )


      PS:Toivoisin että muutkin kasvattajat tekisivät pennun ostaja testit!!

    • urwelo

      Mä taas en ottais suomalaisilta kasvattajilta. Ei oo "siitoseläimet" useimmiten tarpeeksi laadukkaita.

    • valivili

      Höpöä puhuu,joka ei kasvattajiin saa yhteyttä.Kaikkien tiedot löytyvät netistä ja sitten vaan puhelin käteen ja soittamaan.Käymäänkin kannattaa mennä.Omasta viitseliäisyydestä se kiinni on.

    • boksereitavuodesta73

      Eilenkin juostiin metsäpolku reiti , yhden koiran pentu ostajan/ ehdokkaan kanssa ,,kaatuili loppumatkasta :( matka oli vain 6 kilometriä! juoksen itse helposti 17-kilometriä!Noh onneksi ei nyt kaatunut pahemmin! tiistaina olisi uinti osuus hänellä edessä kylmässä järvivedessä noin 1,5 kilometriä,eli saa nähdä ilmaantuuko bokserin pennun-ostaja paikalle?!;) soudan kyllä veneellä vieressä,katon että ei pääse hukkumaan ainakaan,eli näin meillä tehdään ostaja testi!Eli Ei sairaille ja huonokuntoisille koiraa!

    • Kiinnostunut nro007

      Vieläkö tämä frau Boxmann pyörii piireissä?

    • h6i9

      Eräs ulkomainen kasvattaja sanoi minulle,ettei ole yli 10v myynyt bokserin pentua ihmiselle,jolla niitä ei ole ennen ollut.
      Ja syyksi ilmoitti seuraavan: jo bokserin omistaneet tietävät rodun vaatimukset ja "erikoisen" luonteen.Tämän johdosta myös koirien palautukset ovat erittäin harvinaisia.

      Yleensäkään hyvät kasvattajat eivät myy pentujaan vain sillä perusteella,että rahaa on,kyllä siinä pennulle sitä parasta mahdollista kotia haetaan.

      Ja niille jotka näkevät yhdistelmän esim.sby:n sivuilla eivät välttämättä ymmärrä seuraavaa.. pennut voivat olla jo käytännössä varattuja ennen kuin ovat edes syntyneet.Useimmat joilla ei ole kiire ovat paljon yhteydessä kasvattajaan ja ovat tekemisissä myös hyvin pitkään ennen kuin seur.yhdistelmää on edes syntynyt.

      Itsellä on käynyt tuuri ja sain bokserin ilman sen kummempaa kokemusta ko.rodusta (muista roduista kylläkin).

      Vuosien saatossa olen tutustunut useampaan rodun kasvattajaan ja harrastajaan.. omien koirieni kanssa harrastan useita eri lajeja ja silloin tällöin minulle jopa soitetaan ja tarjotaan koiraa ;)

      Itse en sanoisi,ettei bokseri sovi ensi koiraksi,kuitenkin tässä kohtaa se oma olemus ja ulosanti on hyvin tärkeässä roolissa.

    • kokelas15

      Minulle eräs tunnettu kasvattaja sanoi, ettei mielellään myy koiraa sellaiselle jolla on ollut bokseri aiemmin.
      Hän myy vain ensikertalaisille, koska eivät ole niin kaiken tietäviä, eikä hänen tarvitse korjata heidän väärentyneitä kuvitelmiaan. Lisäksi hän myy mieluiten osamaksulla, on kuulemma hyvä syy pitää yhteyttä.

      Ei myöskään ole kuulemma edullista myydä sellaiselle ostajalle joka harrastaa useita lajeja, ei kuulemma tule tulosta mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe