Minulla olisi mahdollisuus päästä töihin 2 kuukaudeksi. Kuinka käy sen jälkeen palaaminen ansiosidonnaiselle?
Olen ollut 300 päivää ansiosidonnaisella, toimiiko homma niin että ilmoitan vaan kassaan työtön-työtön-työtön nettilomakkeen sijaan töissä-töissä-töissä. Mun mielestä 2 kuukautta mä en saisi mitään kassasta vaan työnantajalta. Duunin määräaikaisuuden päätyttyä palaisin työtön-työtön-työtön-vaiheeseen ja päivät jatkaisivat rullaamista 300:sta eteenpäin kohti 500:n rajaa. Vanhat tuloni aikanaan olivat aika kovat ja sen mukainen ansiosidonnainen, vaikuttaako 2 kuukauden pätkä ansiosidonnaisen määräytymiseen (enkä tarkoita sitä 34 viikon uudelleenmääräytymisaikaa.
Voisihan tässä talvella lämpimikseen tehdä vähän vajaapalkkaista työtä ja kesällä "kärvistellä" ansiosidonnaisella.
Työkkärin ja kassojen sivut eivät pahemmin käsittele niin hypoteettista asiaa kuin työttömyyden päättymistä työllistymiseen.
Ansiosidonnaiselta töihin!
3
422
Vastaukset
- rtu88
Menet töihin ja ilmoitat työkkäriin että olet töissä aikaa x määräaikaisena. Työn loputtua työnantajasi antaa sulle palkkatodistuksen (ei vaikuta ansiosidonnaiseen tässä tapauksessa) ja todistuksen että työ on loppunut koska se oli määräaikainen. Eikä muuta kuin työkkäriin taas ilmoittautumaan. Kassa haluaa myös molemmat todistukset. Kassa myös huomioi kertyneet lomat työajalta mutta seitsemän päivän omavastuuta ei tule.
- ^^^^^^^
''''vaikuttaako 2 kuukauden pätkä ansiosidonnaisen määräytymiseen''''
Ei vaikuta ennen kuin noita pätkiä on kertynyt 8 kk:n verran 24 kk:n sisään.- raukkaparkarukkanen
Kiitoksia asiallisista vastauksista, menenpä ensiviikolta lähtien kuukaudeksi töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564