Tietääkö kukaan onko ruokohelpi "markkinoilla" muita helpin ostajia kuin VAPO? Voisi olla mielekästä kysyä hintaa muiltakin jos vain polttajia olisi.
Ruokohelpi
3
627
Vastaukset
- heppiheinä
Vapon monopoli,. Eli et saa mitään paaleista.Joutokarjalle rehuksi sopii timotein sekaan.Sellaisenaan ei ole maittavaa.Keväällä korjaten käy kuivikkeeksi.
Suomessa ei taida olla montaa olkikattilaa, joten polttoon voi olla hankala myydä.Osta Tanskasta kattila itse. - ...p...
Taisi olla koko helpi hälinä ihan tyhjää täynnä.
Kävin viime syksynä rautavaaralla päin ja kuljin vapon omien helpi viljelmien ohi. Siellä oli vielä 08 paalitkin käyttämättä. Moni lähti turhaan kokeiluun.- savotta1
Jos edellisten vuosien helpivarastoja on sopimuslohkojen reunalla, se ei kai ole tavatonta. Kun sopimustekstissä on varastoinnista selvästi sanottu että ne paalit voi siellä varastossa kaksi vuotta olla. Ja se on VAPOn asia millaista tavaraa se lämpölaitoksiin haluaa toimittaa. Jos paalit ovat päältä päin suojattu, ei ole mitään ongelmia paalien käsittelyssä kuljetuksen aikana. Mutta jos ne suojattomina ovat niin voi jokunen paali aina hajota nostettaessa. Uusissa sopimuksissa peittäminen on jokaisen myyjän tehtävä, vanhemmissa sopimuksissa se oli suositeltavaa. Varastoaluetta menee tietysti paljon jos edellisten vuosien kasat ovat vielä paikallaan kun uutta pukkaa kasaan. VAPO tilittää helpit sadonkorjuu keväänä punnituksen jälkeen, joten myyjä ei siinä häviä jos paali happanee ja laatu heikkenee ennen lämpökattilaan silppuamista. Rauhoittaahan se kosteampi korsi sitä palamista kattilassa jos meinaa liekki valtoimenaan roihuta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269