Tyhmyyden huippu !

Järkeä saa käyttää.

Eli jos henkilöt tekevät avioehtoja naimisiinmenon jälkeen. Täysin käsittämätön ajatus. Kirjotellaan että miksi et tekisi avioehtoa tai hyväksyisi sitä ja menitkö pelkästään rahasta naimisiin. HERÄTYS KÖYHÄT !. Luuletteko te tyhmät köyhät että rikkaat perheet ovat hokkuspokkus menetelmällä rikastuneet ja vaurastuneet. Ei todellakaan. Kyllä sitä vaurautta on kasvatettu menemällä naimisiin paremmissa piireissä ja saatu suuria perintöjä sukupolvesta toiseen. Teille köyhille annetaan typeriä ajatuksi pieniin aivoihinne ettette edes vahingossa pääse hyötymään toisen varallisuudesta. Te ja teidän lapsenne pysytte aina köyhinä.

8

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttppii

      siis sinä olet mennyt rahan vuoksi naimisiin, ja asia on mielestäsi ihan ok?
      Good for you.

      • Punte on punte.

        Aloittaja on oikeassa että laskelmoituja naimakauppoja on harjoitettu kautta aikojen. Kahden rikkaan suvun suuret omaisuudet ovat yhdistettäessä muuttuneet kaksinkertaisiksi ja ehkä samalla on voitu pelastaa toinen suku siltä että omaisuutta olisi pitänyt myydä heikolla hetkellä.

        Hullua että maajussit saavat pitää perhettään avioliiton aikana maaorjina ja selittää kuinka tämä raskas työ on kaikki MEIDÄN ja tilan yhteiseksi hyväksi mutta eron tullessa huudetaan että ison perintöä ette vie kun MINÄ olen sitä vaalinut ja MINÄ olen sen saanut.


      • rjidoygjhodf
        Punte on punte. kirjoitti:

        Aloittaja on oikeassa että laskelmoituja naimakauppoja on harjoitettu kautta aikojen. Kahden rikkaan suvun suuret omaisuudet ovat yhdistettäessä muuttuneet kaksinkertaisiksi ja ehkä samalla on voitu pelastaa toinen suku siltä että omaisuutta olisi pitänyt myydä heikolla hetkellä.

        Hullua että maajussit saavat pitää perhettään avioliiton aikana maaorjina ja selittää kuinka tämä raskas työ on kaikki MEIDÄN ja tilan yhteiseksi hyväksi mutta eron tullessa huudetaan että ison perintöä ette vie kun MINÄ olen sitä vaalinut ja MINÄ olen sen saanut.

        tuon toisen kappaleen "maaorjuuden"? Omakohtaista kokemusta?


      • tilallista jotka
        rjidoygjhodf kirjoitti:

        tuon toisen kappaleen "maaorjuuden"? Omakohtaista kokemusta?

        maksaa perheelleen (puoliso ja lapset) palkkaa tilan töistä? Tiedän monta tilaa jossa ei makseta ja tiedän että erotessa ei se yhteinen työpaikka ja vuosien työpanos ole merkinnyt muuta kuin että sai katon pään päälle ja ravinnon elääkseen, eli toisen "elämäntyö" ei yht´äkkiä olekaan ollut minkään arvoista. Mini Neuvostoliittoja kaikki tyynni.


    • mk

      Vanhempien omistava omaisuus pysyy vain minun suvussani eikä mene naiseni suvulle koska olen vain avoliitossa ja perin joskus vanhemmiltani jotain ja silloin rakastuessa nuorena ei kukáan tiedä mitä avioliitto tarkoitta ja kuvitellaan että ollaan aina kimpassa mutta silti ero voi tulla. Jos puolisoiden tulotaso on huima ero niin kyllä ottaa päähän jos toinen joutuu maksamaan toiselle semmoisesta omaisuudesta mihin toinen ei ole maksanut mitään esim. perinnöt ja jos mies ottaa kotitilan maataloudessa hoitoonsa ja ei tehdä avioehtoa ja jos ero tulle niin vituttaa jos tila ollut suvussa vaikka 200 vuotta ja kiukkuinen puoliso otta erossatuhkatkin pesästä. Rikkaat suvut kyllä huolehtii siitä ettei aviopuolisot pääse käsiksi rikkaan suvun omaisuuteen. Se on sitten eri asia jos ei koskaan tule avioeroja niin omaisuus pysyy suvussa. Itse avoliitossa ja kaikki puolison kanssa hankittu puoliksi ja maksettu puoliksi ja kumpikin omistaa puolet eikä itsellä tulisi mieleenkään huötyä puolisoni perinnöstä kun en ole sitä ollut maksamassakaan.

      • Blaahaa

        Mä ymmärrän avioehdon ainoastaan jos on kyse isoista kiinteistöistä siis lähinnä perinnön kautta tu.leista sukutiloista ja -kartanoista. Ne kannattaa suojata, koska sellaisen säilyttäminen on aika hankalaa, harvalla tuskin on käteisenä sitä paria sataa tuhatta, joka tasingon maksuun erotilanteessa tarvittaisiin. Mutta muuten musta avioehto on täysin järjetön juttu. Minkä ihmeen takia meette ylipäätään naimisiin jos ei ole valmis ottamaan riskiä ja jakamaan koko elämäänsä puolison kanssa. Onko ihmekään että koko ajan hirveästi avioeroja kun jo ennen avioliittoa varmistetaan että eron tullessa voi oma elämä jatkua siitä mistä ennenkin. Kohta keksitään varmaan tunnesuoja, eli erotessa kumppanilla ei ole oikeus syyllistää tai syytellä tai muutenkaan aiheuttaa pahaa oloa kumppanilleen.


      • Fiktio.......
        Blaahaa kirjoitti:

        Mä ymmärrän avioehdon ainoastaan jos on kyse isoista kiinteistöistä siis lähinnä perinnön kautta tu.leista sukutiloista ja -kartanoista. Ne kannattaa suojata, koska sellaisen säilyttäminen on aika hankalaa, harvalla tuskin on käteisenä sitä paria sataa tuhatta, joka tasingon maksuun erotilanteessa tarvittaisiin. Mutta muuten musta avioehto on täysin järjetön juttu. Minkä ihmeen takia meette ylipäätään naimisiin jos ei ole valmis ottamaan riskiä ja jakamaan koko elämäänsä puolison kanssa. Onko ihmekään että koko ajan hirveästi avioeroja kun jo ennen avioliittoa varmistetaan että eron tullessa voi oma elämä jatkua siitä mistä ennenkin. Kohta keksitään varmaan tunnesuoja, eli erotessa kumppanilla ei ole oikeus syyllistää tai syytellä tai muutenkaan aiheuttaa pahaa oloa kumppanilleen.

        ovat seksiorjia kun maalaistaloon menevät jos avioehdon tekevät. Isännällä ei ole huolen päivää ja voi nauttia elämästä täysin rinnoin. Riski on lähes olematon ja kun kyllästyy vaimoonsa tai vaimo ei rupee enää tekemään niin kuin isäntä sanoon voi avioeron tehdä ja uusi vaimo tilalle. Naiset ovat maalaistalossa orjatyöläisiä ilman palkkaa. Miksiköhän noi maalaispoja ovat poikamiehiä? Ehkä juuri sen takija kun haluavat se avioehdon. Kuka tietää.


      • pidettyä
        Fiktio....... kirjoitti:

        ovat seksiorjia kun maalaistaloon menevät jos avioehdon tekevät. Isännällä ei ole huolen päivää ja voi nauttia elämästä täysin rinnoin. Riski on lähes olematon ja kun kyllästyy vaimoonsa tai vaimo ei rupee enää tekemään niin kuin isäntä sanoon voi avioeron tehdä ja uusi vaimo tilalle. Naiset ovat maalaistalossa orjatyöläisiä ilman palkkaa. Miksiköhän noi maalaispoja ovat poikamiehiä? Ehkä juuri sen takija kun haluavat se avioehdon. Kuka tietää.

        edes rahalla. Vain tarpeeksi hyväuskoiset naiset yrittävät rakentaa sitä maaseudun onnelaa mistä saduissa aina kerrotaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe