E- MALLIN MERSU jos löytää alle 150tkm ajetun esim vm, 02-05 niin mitä niistä pitäs tarkistella että ei tule kukkarokataria ja kyse suomi mersusta, kun nää saksan tuonti ei oikein, km saattaa olla jotain muuta ja onko se muuten ok auto, joku tyyppi samo mulle että takapotku menee lepikkoon herkästi?
270 CDI
63
27608
Vastaukset
- mesman
Jos automaatti niin glykolitesti laatikkoon,SBC-jarrujen moottorin kunto(onko vaihdettu),normaalien huoltojen tarkistus(onko huollettu),ruostetta ei pitäisi pahasti enää 211 mallissa olla ja siinäpä ne tärkeimmät.
ps.Miksi ei samantein 320CDI?- kato ennekuin
Itellä oli sekä e270 cdi, että vähän aikaa 320cdi. Käyntiääni on varsinkin pienikoneisessa kauhea.
2 vuoden aikana mersuun tuli ongelmia juurikin sbc-jarrun kanssa, samoin sivutuuliherkkyys vaivasi, vaikka kaikki alustan osat oli vaihdettu ja renkaat/rengaspaineet ok.
Vaihdoin E60 bemariin, on eri auto.
itse en ostaisi ko. mersua - kato ennekuin
kato ennekuin kirjoitti:
Itellä oli sekä e270 cdi, että vähän aikaa 320cdi. Käyntiääni on varsinkin pienikoneisessa kauhea.
2 vuoden aikana mersuun tuli ongelmia juurikin sbc-jarrun kanssa, samoin sivutuuliherkkyys vaivasi, vaikka kaikki alustan osat oli vaihdettu ja renkaat/rengaspaineet ok.
Vaihdoin E60 bemariin, on eri auto.
itse en ostaisi ko. mersuaja lepikkoon menosta vielä, esp:hän noissa on eli pitää olla surkia kuski jos lepikkkoon ajaa.
bemarin esp toimii paremmin, mursun etuna sisusta, se on hieno. - mersumies.
kato ennekuin kirjoitti:
ja lepikkoon menosta vielä, esp:hän noissa on eli pitää olla surkia kuski jos lepikkkoon ajaa.
bemarin esp toimii paremmin, mursun etuna sisusta, se on hieno.Mersun CDI-koneissa on hyvä varautua suutin- ja korkeapainepumppu vikoihin. Näitä vikoja saattaa esiintyä jo alle 100 tkm ajetuissa. Suuttimiin olisi hyvä tehdä ohivuoto testi niin näkee niiden kunnon. Pirun kalliit uutena mutta vanhoja pystyy korjaamaan ja helppo vaihtaa myös itse. Jos tyhjäkäynti ei ole tasaista, railpaineen säätöventtiili/anturi rikki. Lisäksi termostaatit hajoilevat => lämmöt ei nouse. Lisäksi "ilmavaivoja" saattaa esiintyä => pa-letkuihin täytyy vaihtaa o-renkaita. E- ja C-mallin mersut ovat tyylikkäitä ja hyviä ajaa, kunhan vaan toimivat. Tosin suurin osa remonteista on helppo itsekin tehdä.. muuten voi tulla kallista!
- ongelma-auto
mersumies. kirjoitti:
Mersun CDI-koneissa on hyvä varautua suutin- ja korkeapainepumppu vikoihin. Näitä vikoja saattaa esiintyä jo alle 100 tkm ajetuissa. Suuttimiin olisi hyvä tehdä ohivuoto testi niin näkee niiden kunnon. Pirun kalliit uutena mutta vanhoja pystyy korjaamaan ja helppo vaihtaa myös itse. Jos tyhjäkäynti ei ole tasaista, railpaineen säätöventtiili/anturi rikki. Lisäksi termostaatit hajoilevat => lämmöt ei nouse. Lisäksi "ilmavaivoja" saattaa esiintyä => pa-letkuihin täytyy vaihtaa o-renkaita. E- ja C-mallin mersut ovat tyylikkäitä ja hyviä ajaa, kunhan vaan toimivat. Tosin suurin osa remonteista on helppo itsekin tehdä.. muuten voi tulla kallista!
Ite teetätin suutinrempan, joka maksoi 2000 euroa. Samoin aiempi auto -98 cdi c-sarjan mersu, siinä suuttimet vuoti. Muutenkaan tuo w211 ei ole ollut epätavallinen näky korjaamolla. Autolla ajettu vasta 120 tkm ja rahaa paloi paljon. En ole laskenut mutta 3 vuoden aikana puhutaan monista tuhansista euroista.
Nyt möin auton ,enkä mersua tuskin osta vähään aikaan. Hyvähän sillä on ajaa mutta samalla rahalla saa luotettavampia autoja. Pelkkä pieni kulutus ei tee autosta oston arvoista. - käskäs..
ongelma-auto kirjoitti:
Ite teetätin suutinrempan, joka maksoi 2000 euroa. Samoin aiempi auto -98 cdi c-sarjan mersu, siinä suuttimet vuoti. Muutenkaan tuo w211 ei ole ollut epätavallinen näky korjaamolla. Autolla ajettu vasta 120 tkm ja rahaa paloi paljon. En ole laskenut mutta 3 vuoden aikana puhutaan monista tuhansista euroista.
Nyt möin auton ,enkä mersua tuskin osta vähään aikaan. Hyvähän sillä on ajaa mutta samalla rahalla saa luotettavampia autoja. Pelkkä pieni kulutus ei tee autosta oston arvoista.lisäks onkos tässä mallissa samaa vikaa kuin 270 sessä vai onko jotenkin paree?
- kato ennekuin
käskäs.. kirjoitti:
lisäks onkos tässä mallissa samaa vikaa kuin 270 sessä vai onko jotenkin paree?
320cdi on parempi ja kestävämpi MUTTA
- Cdi suutinongelmat vaivaavat sitäkin
320 cdi tehot ovat hyvät
kulutus ei nouse taivaisiin
kestävyys
Mutta valittetavasti 25000 eurolla ei saa alle 150tkm ajettua 320cdi:tä suomiautona!
Glykoliongelmat ja monet muutkin ongelmat ovat poistuneet v. 2005 mallissa, osta se jos ostat!
Itse en ostaisi enää mutta jokainen tekee päätöksen itse! - w212
kato ennekuin kirjoitti:
320cdi on parempi ja kestävämpi MUTTA
- Cdi suutinongelmat vaivaavat sitäkin
320 cdi tehot ovat hyvät
kulutus ei nouse taivaisiin
kestävyys
Mutta valittetavasti 25000 eurolla ei saa alle 150tkm ajettua 320cdi:tä suomiautona!
Glykoliongelmat ja monet muutkin ongelmat ovat poistuneet v. 2005 mallissa, osta se jos ostat!
Itse en ostaisi enää mutta jokainen tekee päätöksen itse!Mersujen ongelmana on edelleenkin sivutuuliherkkyys. Ei tarvitse olla edes kova tuuli kun auto tuntuu vaikealta pitää tiellä.
Tätä ongelmaa oli väyrysessä ja nyt tässä w211 mallissa. Pikkuisen parempi tämä on kuin väyrynen mutta siltikin esim. peltoaukealle tultaessa mersu meinaa lähteä tuulen mukaan.
Yhdyn ongelmiin laattikko-ongelmiin, samoin suutinpuolen rempat ovat tuttuja, itse tein huollon 980 euroa. SUomiautojen varustelutaso heikko, esim. vakiovalot ovat huonot, xenonit ovat ehdottomat tähän autoon!
Itsellä on Avantgarde-malliversio ja olen ajanut myös classicin. Täytyy sanoa, että avantgarde on ainoa vaihtoehto. Ajettavuus on ihan toista luokkaa kuin karvalakkiversiossa. Tosin talvella pitää olla varuillaan koska maavara on aika pieni. Kyllä sillä pärjää kunhan muistaa alustan mataluuden.
Huomiona on myös muoviosien natinat, väyrystä vaivasi ne ja vaivaa tätäkin. Hammastikulla sain yhden ärsyttävän natinan pois.
Hyvää on tilat, ulkonäkö, kulutus, kohtuullinen hankintahinta (käytettynä)
Tämä on kuitenkin parempi kuin väyrynen! - 10
w212 kirjoitti:
Mersujen ongelmana on edelleenkin sivutuuliherkkyys. Ei tarvitse olla edes kova tuuli kun auto tuntuu vaikealta pitää tiellä.
Tätä ongelmaa oli väyrysessä ja nyt tässä w211 mallissa. Pikkuisen parempi tämä on kuin väyrynen mutta siltikin esim. peltoaukealle tultaessa mersu meinaa lähteä tuulen mukaan.
Yhdyn ongelmiin laattikko-ongelmiin, samoin suutinpuolen rempat ovat tuttuja, itse tein huollon 980 euroa. SUomiautojen varustelutaso heikko, esim. vakiovalot ovat huonot, xenonit ovat ehdottomat tähän autoon!
Itsellä on Avantgarde-malliversio ja olen ajanut myös classicin. Täytyy sanoa, että avantgarde on ainoa vaihtoehto. Ajettavuus on ihan toista luokkaa kuin karvalakkiversiossa. Tosin talvella pitää olla varuillaan koska maavara on aika pieni. Kyllä sillä pärjää kunhan muistaa alustan mataluuden.
Huomiona on myös muoviosien natinat, väyrystä vaivasi ne ja vaivaa tätäkin. Hammastikulla sain yhden ärsyttävän natinan pois.
Hyvää on tilat, ulkonäkö, kulutus, kohtuullinen hankintahinta (käytettynä)
Tämä on kuitenkin parempi kuin väyrynen!Tämä palsta ei ole kovin luotettava mutta tässä tapauksessa allekirjoitan nuo edellä mainitut asiat.
Kato myös Helsingin Sanomien ylläpitämä vikalista ko. autoista!
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mercedes-Benz
Huomaat, että auto on oikea ongelmapesäke, moni noista ongelmista on kalliita korjata! - On varoitettu
10 kirjoitti:
Tämä palsta ei ole kovin luotettava mutta tässä tapauksessa allekirjoitan nuo edellä mainitut asiat.
Kato myös Helsingin Sanomien ylläpitämä vikalista ko. autoista!
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mercedes-Benz
Huomaat, että auto on oikea ongelmapesäke, moni noista ongelmista on kalliita korjata!Osta jos siltä tuntuu mutta muista, että sinua on VAROITETTU!
Saat varautua isoihin remontteihin mutta jos sinulla on rahaa niin anna mennä.
Onhan se arvokkaan näköinen peli mutta korjaamo tulee tutuksi varmasti.
Yllättävintä on se, miten paljon väyrysen murheista on siirtynyt tuohon uudempaan malliin
Onhan siinä toki parempaa tekniikkaa mutta paljon myös asioita, jotka eivät ole
muuttuneet. 25000 eurolla saat auton mutta varaa ylläpitoon reilusti rahaa. - kerrohan
On varoitettu kirjoitti:
Osta jos siltä tuntuu mutta muista, että sinua on VAROITETTU!
Saat varautua isoihin remontteihin mutta jos sinulla on rahaa niin anna mennä.
Onhan se arvokkaan näköinen peli mutta korjaamo tulee tutuksi varmasti.
Yllättävintä on se, miten paljon väyrysen murheista on siirtynyt tuohon uudempaan malliin
Onhan siinä toki parempaa tekniikkaa mutta paljon myös asioita, jotka eivät ole
muuttuneet. 25000 eurolla saat auton mutta varaa ylläpitoon reilusti rahaa.Onko sinulla vaihtoehtoja auton suhteen vai onko Mersu ainoa vaihtoehto?
- riisseli
On varoitettu kirjoitti:
Osta jos siltä tuntuu mutta muista, että sinua on VAROITETTU!
Saat varautua isoihin remontteihin mutta jos sinulla on rahaa niin anna mennä.
Onhan se arvokkaan näköinen peli mutta korjaamo tulee tutuksi varmasti.
Yllättävintä on se, miten paljon väyrysen murheista on siirtynyt tuohon uudempaan malliin
Onhan siinä toki parempaa tekniikkaa mutta paljon myös asioita, jotka eivät ole
muuttuneet. 25000 eurolla saat auton mutta varaa ylläpitoon reilusti rahaa.Taksi renkinä ajanut, väyrysellä ja tuolla seuraavallakin, ei isäntä tuommoisista vioista moottorissa mitään puhunut. Väyrynen oli 220cdi ja automaatti. Itse huomasin kans noi ajovalojen tehottomuuden, muuten hyvä ajaa ja kulkevatkin hyvin. Epäilen tuota 120000km ajettua, paljonkohan oli rullattu pois?? Ruostevikaa esiintyi 1999/2000- malleissa.
- JP
riisseli kirjoitti:
Taksi renkinä ajanut, väyrysellä ja tuolla seuraavallakin, ei isäntä tuommoisista vioista moottorissa mitään puhunut. Väyrynen oli 220cdi ja automaatti. Itse huomasin kans noi ajovalojen tehottomuuden, muuten hyvä ajaa ja kulkevatkin hyvin. Epäilen tuota 120000km ajettua, paljonkohan oli rullattu pois?? Ruostevikaa esiintyi 1999/2000- malleissa.
Itsellä on ollut Saksantuonti 270 CDI nyt kaksi vuotta. Mittarissa on 130 tkm. Auto on ollut todella hyvä ja luotettava. Tehoja riittävästi ja auto pelaa kuin unelma. Edellinen auto BMW 250 TDI E39, joka oli hajalla koko ajan ja oli kallista remonttia. En kyllä enää Bemariin vaihtaisi.
- ei ole
JP kirjoitti:
Itsellä on ollut Saksantuonti 270 CDI nyt kaksi vuotta. Mittarissa on 130 tkm. Auto on ollut todella hyvä ja luotettava. Tehoja riittävästi ja auto pelaa kuin unelma. Edellinen auto BMW 250 TDI E39, joka oli hajalla koko ajan ja oli kallista remonttia. En kyllä enää Bemariin vaihtaisi.
Ja tuulellakin pelaa, eikä ole ongelmia ollut?
Sulla ei ole ko. autoa - Naputtaja
10 kirjoitti:
Tämä palsta ei ole kovin luotettava mutta tässä tapauksessa allekirjoitan nuo edellä mainitut asiat.
Kato myös Helsingin Sanomien ylläpitämä vikalista ko. autoista!
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mercedes-Benz
Huomaat, että auto on oikea ongelmapesäke, moni noista ongelmista on kalliita korjata!komeita vikoja HS:llä "saattaa olla vikoja", mutta mistäköhän johtuu ettei kohdalleni eikä meseni kohdalle ole sattunut niitä.
Olisiko tuo lista suhteessa siihen kuinka paljon autoja on tehty ja tuotu maahamme. Toinen mikä tuli mieleen, että kuinka monet viat on itse aiheutettu, kun tuo tekninen osaaminen ja tietäminen ei kuulu kansanhuveihin ja olisiko se myöskin omistajaryhmän ominaisuus, kun pyritään ostamaan luotettava auto, kun itsellä ei ole tuo tekniikka hallussa.
Tuo tuuliherkkyys eli vetely sivuille johtui ainakin minun autossani renkaista, mutta eihän sekään ole auton vika jos joku älypää pistää sellaiset autoon alle. - cd iiikö ?
kerrohan kirjoitti:
Onko sinulla vaihtoehtoja auton suhteen vai onko Mersu ainoa vaihtoehto?
on myös volvo V70 DIESEL mutta kun tsiikaa niin tuntuu että tässäkin on pirusti pientä vikaa, kun katsoo kommentteja! Taitaa olla viisinta pysytellä TOJOTAN penkillä edelleen!
- ongelmat
Naputtaja kirjoitti:
komeita vikoja HS:llä "saattaa olla vikoja", mutta mistäköhän johtuu ettei kohdalleni eikä meseni kohdalle ole sattunut niitä.
Olisiko tuo lista suhteessa siihen kuinka paljon autoja on tehty ja tuotu maahamme. Toinen mikä tuli mieleen, että kuinka monet viat on itse aiheutettu, kun tuo tekninen osaaminen ja tietäminen ei kuulu kansanhuveihin ja olisiko se myöskin omistajaryhmän ominaisuus, kun pyritään ostamaan luotettava auto, kun itsellä ei ole tuo tekniikka hallussa.
Tuo tuuliherkkyys eli vetely sivuille johtui ainakin minun autossani renkaista, mutta eihän sekään ole auton vika jos joku älypää pistää sellaiset autoon alle.Niin, harvapa meistä kehtaa sanoa, että kallis mersu onkin laadullisesti pettymys.
Minä olen kyllä kertonut avoimesti omastani e270cdi automaatistani ja sen ongelmista.
Tuuliherkkyyttä on vaikka olisi mitkä renkaat alla, samoin oli väyrysessä. Auton myynti on haastavaa, koska näitä on paljon tarjolla. Autoani on huollettu uudesta lähtien merkkihuollossa, joten en ole itse rikkonut tätä vaan vika on ollut auton tekniikassa.
Mersuforumilla saa hyvän käsityksen, mitä oikeasti nämä ovat! - MBmies.
Naputtaja kirjoitti:
komeita vikoja HS:llä "saattaa olla vikoja", mutta mistäköhän johtuu ettei kohdalleni eikä meseni kohdalle ole sattunut niitä.
Olisiko tuo lista suhteessa siihen kuinka paljon autoja on tehty ja tuotu maahamme. Toinen mikä tuli mieleen, että kuinka monet viat on itse aiheutettu, kun tuo tekninen osaaminen ja tietäminen ei kuulu kansanhuveihin ja olisiko se myöskin omistajaryhmän ominaisuus, kun pyritään ostamaan luotettava auto, kun itsellä ei ole tuo tekniikka hallussa.
Tuo tuuliherkkyys eli vetely sivuille johtui ainakin minun autossani renkaista, mutta eihän sekään ole auton vika jos joku älypää pistää sellaiset autoon alle.Tuossa HS-vikalistassa ei ole mitään järkeä. Kaikissa merkeissä samat viat! E/C-mallin mersut ovat hyvä vaihtoehto niille, jotka osaavat itse tehdä remontteja. Kalliiksi tulee jos täytyy Veholla käyttää. Joku aikaisemmin mainitsi laittaneensa 2000 euroa suutinremppaan, itse korjautin omastani kaikki 5 suutinta yhteensä 600 €, vaihtotyön tein itse! Helppo homma oli.
- ei kaiki
MBmies. kirjoitti:
Tuossa HS-vikalistassa ei ole mitään järkeä. Kaikissa merkeissä samat viat! E/C-mallin mersut ovat hyvä vaihtoehto niille, jotka osaavat itse tehdä remontteja. Kalliiksi tulee jos täytyy Veholla käyttää. Joku aikaisemmin mainitsi laittaneensa 2000 euroa suutinremppaan, itse korjautin omastani kaikki 5 suutinta yhteensä 600 €, vaihtotyön tein itse! Helppo homma oli.
Joillakin on rahaa laittaa merkkiihuoltoon, eikä halua liata näppejä!
- Mesellä mennään
ei kaiki kirjoitti:
Joillakin on rahaa laittaa merkkiihuoltoon, eikä halua liata näppejä!
Tuo HS:n vikalista on aika suurpiirteinen. Itselläni edellinen auto oli 607 peugeot. HS:n mukaan vikoja ei paljon ole, mutta todellisuudessa vähintään kerran vuodessa jotain isompaa ja yllättävää (kerran jätti tienpäällekkin). Kuitenkin autolla oli ajettu alle 100 tkm.
Nyt olen ajanut MB C220 farkulla. Ostettaessa mersussa oli kilometreja jo yli 150.000. Vielä ei ole ilmaantunut yhtään vikaa. Öljyt vaihdan säännöllisesti, huollossa käytän kun tietokone tarpeen näyttää.
Noilla kokemuksilla uskoisin, että 607 on 200.000 ajokilometrin jälkeen paali kamaa. Mersulla ajaa tuplaten tuon ilman suurempia riesoja. - Juha1234
JP kirjoitti:
Itsellä on ollut Saksantuonti 270 CDI nyt kaksi vuotta. Mittarissa on 130 tkm. Auto on ollut todella hyvä ja luotettava. Tehoja riittävästi ja auto pelaa kuin unelma. Edellinen auto BMW 250 TDI E39, joka oli hajalla koko ajan ja oli kallista remonttia. En kyllä enää Bemariin vaihtaisi.
"Edellinen auto BMW 250 TDI E39, "
Mikähän auto tuo on? Et taida olla omistanut kun mallimerkintäkin menee noin sekaisin. - on paska
Mesellä mennään kirjoitti:
Tuo HS:n vikalista on aika suurpiirteinen. Itselläni edellinen auto oli 607 peugeot. HS:n mukaan vikoja ei paljon ole, mutta todellisuudessa vähintään kerran vuodessa jotain isompaa ja yllättävää (kerran jätti tienpäällekkin). Kuitenkin autolla oli ajettu alle 100 tkm.
Nyt olen ajanut MB C220 farkulla. Ostettaessa mersussa oli kilometreja jo yli 150.000. Vielä ei ole ilmaantunut yhtään vikaa. Öljyt vaihdan säännöllisesti, huollossa käytän kun tietokone tarpeen näyttää.
Noilla kokemuksilla uskoisin, että 607 on 200.000 ajokilometrin jälkeen paali kamaa. Mersulla ajaa tuplaten tuon ilman suurempia riesoja.minulla on ollut niitä viisi kappaletta ja enimmillään niillä on ajettu noin 220 tuhatta. Siihen mennessä on saanut tehdä aika paljon remppaa. Kallein oli automaattilaatikon remontti.
Nykyisin tehdään jo kunnon autojakin, joten mersukotteroon ei kannata rahojaan haaskata.
No, vanhan äijät eivät pysy autokehityksen mukana ja ostavat tietysti vanhasta muistista mersuja ja suotakoon se heille. No, omistajista useimmat näyttävät olevan jo eläkeiässä, joten heillä on tietysti aikaa ropeltaa romujaan, tai jonottaa korjaamoilla. - JP
Juha1234 kirjoitti:
"Edellinen auto BMW 250 TDI E39, "
Mikähän auto tuo on? Et taida olla omistanut kun mallimerkintäkin menee noin sekaisin.Joo 250 TDS se oli eikä TDI. Sekoitin sen aiempaan Passatiin, jolla ajelin 350000 km ilman ongelmia. Luotettava auto oli Volkkarikin, mutta ei ajoltaan eikä varusteiltaan Mersun luokkaa. Bemarissa oli kaikki Hesarin vikalistan viat ja aika paljon enemmänkin. Vaihdoin pois, kun samoja vikoja olisi pitänyt jo toista kierrosta alkaa korjata. Tehoiltaankin melko onneton. Alavääntöä ei ollut lainkaan toisin kuin Mesessä.
- Naputtaja
on paska kirjoitti:
minulla on ollut niitä viisi kappaletta ja enimmillään niillä on ajettu noin 220 tuhatta. Siihen mennessä on saanut tehdä aika paljon remppaa. Kallein oli automaattilaatikon remontti.
Nykyisin tehdään jo kunnon autojakin, joten mersukotteroon ei kannata rahojaan haaskata.
No, vanhan äijät eivät pysy autokehityksen mukana ja ostavat tietysti vanhasta muistista mersuja ja suotakoon se heille. No, omistajista useimmat näyttävät olevan jo eläkeiässä, joten heillä on tietysti aikaa ropeltaa romujaan, tai jonottaa korjaamoilla.tietävät jo mitä ostaa siksi Mersu on listalla jos vain on kaikki riisit jo pussitettu.
Tieto syntyy kokemuksesta, jota itsekin hain 60 vuotta sitten se selvisi, kun olen jääräpäinen Suomalainen ja uskoin kaikenmaailman höpinöitä tuontiautojen vaaroista mitä ilmeisesti myyntipropakandana täällä julistetaan ja jossa katsastajatkin ovat hyvänä kakkosena mukana niitä tuhoamassa. - heha11
on paska kirjoitti:
minulla on ollut niitä viisi kappaletta ja enimmillään niillä on ajettu noin 220 tuhatta. Siihen mennessä on saanut tehdä aika paljon remppaa. Kallein oli automaattilaatikon remontti.
Nykyisin tehdään jo kunnon autojakin, joten mersukotteroon ei kannata rahojaan haaskata.
No, vanhan äijät eivät pysy autokehityksen mukana ja ostavat tietysti vanhasta muistista mersuja ja suotakoon se heille. No, omistajista useimmat näyttävät olevan jo eläkeiässä, joten heillä on tietysti aikaa ropeltaa romujaan, tai jonottaa korjaamoilla.Taidan haistaa kateutta.... köyhä raukka! sinua taitaa olla helppo kusettaa autokaupoissa! Maailmassa on kahden laisia autoja. Vanhoja- ja uusia mersuja.
- -helevettiläinen-
Mikä glykolitesti?
Meneekö mesessä laatikon öljynjäähdyttimestä jäähdytysnestettä askin öljyihin?
Outoa kun vaihteistoölyä vaihdetaan huolto-ohjeen mukaan vain kerran. 60 tkm kohdalla, koko auton iän aikana.
Kusetetaanko (glykolitetaanko) auton ostajia? - AWP_MB
-helevettiläinen- kirjoitti:
Mikä glykolitesti?
Meneekö mesessä laatikon öljynjäähdyttimestä jäähdytysnestettä askin öljyihin?
Outoa kun vaihteistoölyä vaihdetaan huolto-ohjeen mukaan vain kerran. 60 tkm kohdalla, koko auton iän aikana.
Kusetetaanko (glykolitetaanko) auton ostajia?W 211 270 CDI A Elegansse vm 2004 on navit ja muut tilipehöörit, ostettu Ranskasta
huollettu Veholla 20 60 80 100 120 ja kohta 140 ei ne huoltohinnat niin pahat ole 200 - 400 € välillä ovat pyörineet, ei ole tielle jättänyt uskaltaa lähtee pitemmällekkin, itse olen käynyt Espanjassa samalla autolla jo 4 kertaa, jaksaa mennä Kasselin mäet kevyesti ja navilla löytää kaikki mitä tienpäällä tarttee.
yksi parhaimmista autoista. ja lämmin talvella ei huurru
---------------------------------suosittelen------------------------------------- - erig1
mersumies. kirjoitti:
Mersun CDI-koneissa on hyvä varautua suutin- ja korkeapainepumppu vikoihin. Näitä vikoja saattaa esiintyä jo alle 100 tkm ajetuissa. Suuttimiin olisi hyvä tehdä ohivuoto testi niin näkee niiden kunnon. Pirun kalliit uutena mutta vanhoja pystyy korjaamaan ja helppo vaihtaa myös itse. Jos tyhjäkäynti ei ole tasaista, railpaineen säätöventtiili/anturi rikki. Lisäksi termostaatit hajoilevat => lämmöt ei nouse. Lisäksi "ilmavaivoja" saattaa esiintyä => pa-letkuihin täytyy vaihtaa o-renkaita. E- ja C-mallin mersut ovat tyylikkäitä ja hyviä ajaa, kunhan vaan toimivat. Tosin suurin osa remonteista on helppo itsekin tehdä.. muuten voi tulla kallista!
Minulla on toinen 270 cdi mesu, tällä nykyisellä on ajettu 255000 km, eikä ole ollut mitään vikaa. Jos ko e mallin mersu olisi huono niin miksi taxsi autoilijat valitsevat 90 % mersun. Tiedän erään mesun jolla on ajettu 712000 km ja menee edelleen.
Pieni vinkki, jos haluat 270 cdi lisää tehoja niin optimoi autosi. Mun autoon on asennettu 1 vaiheen ja 2 vaiheen ohjelmointi ( ei tule lastua)
Käytin penkissä tehon mittauksessa, tulos olis vääntä 610 ja hevosia 236 .
Elikkä nämä tehot tulee pyörille. Kulutus on 90-100 km 4.8 litraa, seka ajo 6, 4 litraa.
Joten kannattaa optimoida autosi. ( se kestää sen ) - miljoonamersu
on paska kirjoitti:
minulla on ollut niitä viisi kappaletta ja enimmillään niillä on ajettu noin 220 tuhatta. Siihen mennessä on saanut tehdä aika paljon remppaa. Kallein oli automaattilaatikon remontti.
Nykyisin tehdään jo kunnon autojakin, joten mersukotteroon ei kannata rahojaan haaskata.
No, vanhan äijät eivät pysy autokehityksen mukana ja ostavat tietysti vanhasta muistista mersuja ja suotakoon se heille. No, omistajista useimmat näyttävät olevan jo eläkeiässä, joten heillä on tietysti aikaa ropeltaa romujaan, tai jonottaa korjaamoilla.Ittelläni ollu sama mersu vuodesta 01 320cdi w210 ja helposti voinu ajaa 1,5 miljoonaa kilometriä. Enkä muista millon olisin tehnyt autoon yli 2000e remonttia. Mersut on hyviä autoja jos niitä jaksaa korjata ja pitää huolta. Itse suosin mersuja.
- Bussiyrittäjä
JP kirjoitti:
Itsellä on ollut Saksantuonti 270 CDI nyt kaksi vuotta. Mittarissa on 130 tkm. Auto on ollut todella hyvä ja luotettava. Tehoja riittävästi ja auto pelaa kuin unelma. Edellinen auto BMW 250 TDI E39, joka oli hajalla koko ajan ja oli kallista remonttia. En kyllä enää Bemariin vaihtaisi.
Kyseinen kone kestää n.800th jopa miljoona kilometriä ajaa.Mulla pikkulinja-autossa sama kone 830000km ajettu mutta nyt rikkoontui kun virrattomana hinattiin väkisin käyntiin.Huh.
- Anonyymi
ongelma-auto kirjoitti:
Ite teetätin suutinrempan, joka maksoi 2000 euroa. Samoin aiempi auto -98 cdi c-sarjan mersu, siinä suuttimet vuoti. Muutenkaan tuo w211 ei ole ollut epätavallinen näky korjaamolla. Autolla ajettu vasta 120 tkm ja rahaa paloi paljon. En ole laskenut mutta 3 vuoden aikana puhutaan monista tuhansista euroista.
Nyt möin auton ,enkä mersua tuskin osta vähään aikaan. Hyvähän sillä on ajaa mutta samalla rahalla saa luotettavampia autoja. Pelkkä pieni kulutus ei tee autosta oston arvoista.Ostitko järkimiehenä toyotan?minä ainakin vaihdoin merkkiä mersusta muuhun,se oli 500e minimissään selällään jos jotain tuli,jos ei oo valtavan paljon ajoa niin kiia ta toyota niin ei tarvii leikkii ennee pajoilla.
- Anonyymi
Mesellä mennään kirjoitti:
Tuo HS:n vikalista on aika suurpiirteinen. Itselläni edellinen auto oli 607 peugeot. HS:n mukaan vikoja ei paljon ole, mutta todellisuudessa vähintään kerran vuodessa jotain isompaa ja yllättävää (kerran jätti tienpäällekkin). Kuitenkin autolla oli ajettu alle 100 tkm.
Nyt olen ajanut MB C220 farkulla. Ostettaessa mersussa oli kilometreja jo yli 150.000. Vielä ei ole ilmaantunut yhtään vikaa. Öljyt vaihdan säännöllisesti, huollossa käytän kun tietokone tarpeen näyttää.
Noilla kokemuksilla uskoisin, että 607 on 200.000 ajokilometrin jälkeen paali kamaa. Mersulla ajaa tuplaten tuon ilman suurempia riesoja.Voi jumalalvita,et kai tahvo edes vertaa 607 pököttiä c sarjan kirppu linttaan?
Voi vitalus noita ,siis sarja jota minä en pidä edes mersuna.
Kaikkea sitä saa lukeakkin vaikka lienee kirjoittanut yli kymmene vuotta sitten tuon niin pitää olla nyllä melko pönttö jos c sarjaa ilkee kehua,pökötin suurenpaan matka autoon. - Anonyymi
w212 kirjoitti:
Mersujen ongelmana on edelleenkin sivutuuliherkkyys. Ei tarvitse olla edes kova tuuli kun auto tuntuu vaikealta pitää tiellä.
Tätä ongelmaa oli väyrysessä ja nyt tässä w211 mallissa. Pikkuisen parempi tämä on kuin väyrynen mutta siltikin esim. peltoaukealle tultaessa mersu meinaa lähteä tuulen mukaan.
Yhdyn ongelmiin laattikko-ongelmiin, samoin suutinpuolen rempat ovat tuttuja, itse tein huollon 980 euroa. SUomiautojen varustelutaso heikko, esim. vakiovalot ovat huonot, xenonit ovat ehdottomat tähän autoon!
Itsellä on Avantgarde-malliversio ja olen ajanut myös classicin. Täytyy sanoa, että avantgarde on ainoa vaihtoehto. Ajettavuus on ihan toista luokkaa kuin karvalakkiversiossa. Tosin talvella pitää olla varuillaan koska maavara on aika pieni. Kyllä sillä pärjää kunhan muistaa alustan mataluuden.
Huomiona on myös muoviosien natinat, väyrystä vaivasi ne ja vaivaa tätäkin. Hammastikulla sain yhden ärsyttävän natinan pois.
Hyvää on tilat, ulkonäkö, kulutus, kohtuullinen hankintahinta (käytettynä)
Tämä on kuitenkin parempi kuin väyrynen!Höpö höpö. Sivutuuli!
- Anonyymi
cd iiikö ? kirjoitti:
on myös volvo V70 DIESEL mutta kun tsiikaa niin tuntuu että tässäkin on pirusti pientä vikaa, kun katsoo kommentteja! Taitaa olla viisinta pysytellä TOJOTAN penkillä edelleen!
Molempi parempi. Mese/ Volvo!
- Anonyymi
MBmies. kirjoitti:
Tuossa HS-vikalistassa ei ole mitään järkeä. Kaikissa merkeissä samat viat! E/C-mallin mersut ovat hyvä vaihtoehto niille, jotka osaavat itse tehdä remontteja. Kalliiksi tulee jos täytyy Veholla käyttää. Joku aikaisemmin mainitsi laittaneensa 2000 euroa suutinremppaan, itse korjautin omastani kaikki 5 suutinta yhteensä 600 €, vaihtotyön tein itse! Helppo homma oli.
Suuttimen remppa hintaan suuttimet/ työkalu, joka lainassa. Eipä kirpaissut !
- fdsaf
niin, kyllähän ne mersutkin vaativat huoltoa ja niihinkin tulee vikoja, kuten kaikkiin autoihin. Se ero vaan siinä mersujen ja muiden autojen kohdalla on kilometreissä, ne suuret remontit ja hajoamiset tulevat mersuihin paaaaljon suuremmilla ajomäärillä. Itselläni on lähes 300 tkm ajettu isomoottorinen diesel-mersu ja vain jarrupaloja on vaihdettu. Ei ole tarvinnut automaattiin eikä suuttimiin koskea! öljyt vaihdettu säännöllisesti.
- wek
Hyvä auto. Itselläni 04 211 000 km. Ei vikoja, ei sivutuuliherkkä. Paras MB mitä on ollut. Hmmm, W124 300D Autom. -88, oli kestävä mutta häviää ajo-ominaisuuksissa. Varmaan hinnat ovat yli 20 tonnia.
- kalkua
Tuo 270 on viisimukinen kone, ja paljon vikaherkempi kuin 320 kutonen..
Osta samantien 320. - Bimmer22145512
http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
Paskoja vehkeitä. Konettakin joutuu kokoajan remppaamaan..- BMW The Best
Katsoppas sinne merkkikorjaamon henkilökunnan parkkipaikalle moniko tulee töihin Mersulla ?Ehkä ne 2-3 jotka joutuvat ajamaan työsuhde autoilla.Kun töissä näkee kuinka paska ja kallis pidettävä auto se on niin ei kenenkään tavallisen duunarin ole varaa ostaa Mersua.
LADA LAATUA MERSUN HINNALLA ! - EMW The BEST
BMW The Best kirjoitti:
Katsoppas sinne merkkikorjaamon henkilökunnan parkkipaikalle moniko tulee töihin Mersulla ?Ehkä ne 2-3 jotka joutuvat ajamaan työsuhde autoilla.Kun töissä näkee kuinka paska ja kallis pidettävä auto se on niin ei kenenkään tavallisen duunarin ole varaa ostaa Mersua.
LADA LAATUA MERSUN HINNALLA !BMW mies ei korjaa autoaan? No ehkä ei niin paljon -80-90 luvun bemaria tarvinnutkaan korjata, toista ovat nämä -90-luvun lopun ja -00 puolen ongelmavyyhdit,, lue vähän vaikka bemarifoorumia tai juttele tuttujen asentajien kanssa, voi tulla eri käsitys asiasta, EI IKÄÄN ENÄÄ UUDEMPAA BMW,tä, ENNEMMIN VAIKKA LADA LAATUA!
- Arska Vaan
BMW The Best kirjoitti:
Katsoppas sinne merkkikorjaamon henkilökunnan parkkipaikalle moniko tulee töihin Mersulla ?Ehkä ne 2-3 jotka joutuvat ajamaan työsuhde autoilla.Kun töissä näkee kuinka paska ja kallis pidettävä auto se on niin ei kenenkään tavallisen duunarin ole varaa ostaa Mersua.
LADA LAATUA MERSUN HINNALLA !Tuostapa utli hyvä vinkki; kannattaa ostaa semmosta merkkiä jonka merkkihuollossa useimmat ajavat sillä itsekin.
Selvittäminen vaatii vähän vaivaa tosin, eikä ole silti luotettava osoitus kestävyydestä, vaan ominaisuuksien summan suhteesta omistajansa mieltymyksiin...
- näin se vaan on....
Tuonikäisestä noilla kilsoilla ajetusta yrittäisin selvittää että montakosataatuhatta kilomertiä on mittarista poistettu.
Se käy saksalaisjobbareitten aparaateilla huoltoliittimestä hetkessä. - Pera-autoilija
Pakko kirjoittaa omista ja kaverini kokemuksista. Minulla on ollut kaksi 607 2,2 HDi pösöä ja kummassakin on ollut yksi ainoa tyyppivika: sähkötoimiset ikkunan nostimet. Molemmilla ajettu yli 300 000 km. Voin sanoa että erittäin luja ja hyvä ajaa, hiljainen eikä ruostu.
Minulla on ollut 5 pösöä ja lujempaa autoa kuin 406 2,1 TD saa etsiä. Varmaan w124 pärjää sille tosin ruostuu. Olen ajanut 1,5 milj km yhteensä. Työkaverini osti vuonna 2001 vm 1998 2,1 406 TD pösön joka oli entinen taksi. Sillä oli ajettu ostaessa 300 tkm. Nykyään autoolla ajettu 760 000 km ja kone ei syö edes öljyä niin paljoa että 10 tkm välillä pitäisi lisätä ja savutusarvo 1,3. Autossa ei ole ensimmäistäkään ruostepisamaa ja kori ei ole kulahtanut kuten japseissa käy kilometrien myötä eli ei nitise, natise vaan on säilyttänyt ryhtinsä. Se kertoo laadusta Toki korjauksia on tehty eli vaihdettu usein pallonivelet, raidetangon päät, linnin luut. Turboon piti vaihtaa tiivisteet 560 000 km:ssä mutta harvalla autolla pääsee noihin kilometriin pienin kustannuksin. Alustan osat ovat nimittäin hyvin edullisia.- megemies
tuli juuri -05 mallin e 270 cdi automaattiin 400tkm täyteen, ei ole konetta eikä suuttimia purettu..alustan osia vaihdettu ja pyöränlaakerit. on tällä menty miljoonakin taksissa..ei ole vielä dpf-järjestelmää tukkimassa konetta!
- vuosi kerta 51
mese 270 cdi takaiskarit vuotaa. onkohelppo vaihtaa itse .mitä on kappale.?
Mistä kantsis kysellä?http://merteil.fi/verkkokauppa/
http://kl-varaosa.fi/
Siinä pari varaosaliikettä. Suosittelen käyttämään alkuperäisiä iskareita. En tiedä mitkä ne ovat tuohon malliin, mutta ennen mersu käytti Bilsteineja.- viti
mersumies_ kirjoitti:
http://merteil.fi/verkkokauppa/
http://kl-varaosa.fi/
Siinä pari varaosaliikettä. Suosittelen käyttämään alkuperäisiä iskareita. En tiedä mitkä ne ovat tuohon malliin, mutta ennen mersu käytti Bilsteineja.Terve! Kun lukee näitä teinipoikien juttuja niin viisitoistavuotiaitten kommentteja.
Itselläni ollut neljä 270cdi ja pelaa kun enkeli nykyiselläni ajettu 270.000 t
Kyllä lujempaa autoa saa hakea kun tämä W211 korinen. mutta juttuhan on niin kun köyhä yrittää ajaa mersulla eikä päivänvanhaa satasta lompsassa tietäähän sen miten siinä käy kaikki tuntu kalliilta. Annan yhden neuvon ostakaa Oiva niminen polkupyörä ja ajelkaa on luja ja köyhille valmistettu. - Ajokoiramies
viti kirjoitti:
Terve! Kun lukee näitä teinipoikien juttuja niin viisitoistavuotiaitten kommentteja.
Itselläni ollut neljä 270cdi ja pelaa kun enkeli nykyiselläni ajettu 270.000 t
Kyllä lujempaa autoa saa hakea kun tämä W211 korinen. mutta juttuhan on niin kun köyhä yrittää ajaa mersulla eikä päivänvanhaa satasta lompsassa tietäähän sen miten siinä käy kaikki tuntu kalliilta. Annan yhden neuvon ostakaa Oiva niminen polkupyörä ja ajelkaa on luja ja köyhille valmistettu.Näin on !
Mulla on 345000 km ajettu MB 270 CDI vm.2003,auto saa kovaa kyytiä, etuakseliston osia pitää vaihtaa joka vuosi ja nyt meni imusarja.En silti valita, hyvä auto.
- mesemies
Mulla 270 CDI, mikä öljytilavuus ja mitä öljyä suosittelette ?
- h2oooooooooooooo
Motonetistä halvinta kuraa 8,2 litraa menee
- mesemies
h2oooooooooooooo kirjoitti:
Motonetistä halvinta kuraa 8,2 litraa menee
jopa menee...
- Ajokoiramies
mesemies kirjoitti:
jopa menee...
Öljyä menee 6,5 L , itse käytän Castrol 0-40w .....siis mb270cdi ..
- voi voi voi
Tuossa näytti olevan (pera autoilijalla kirjoituta 2012). No
pösöllä meni,sama kone oli citröen c5 2.2 hdi ja olipa halpaa ajaa 540000km .
Ei huolia ,vaihdoin hullu cdi vitoon ja se oli virhe,piti myydä se 380000km kun poiki käsiin joka puolelta.
No mesen sain vaihdettua tai tuli vaihdossa toyotaan maasturiin pakettiauton verolla,kuin kello käyntiin -30 c pakkasissa.
Tälläkin on työnetty 440000km eikä koneeseen ole kajottu samoin kuin citröenilla 540000km eikä starttia eikä latureita nykäistykään,samoin citikan iskarit alkuperäiset.
Kyllä kun katsoo noita nykymersujen vikoja niin ei edes naurata vaan itkettää,minullakin oli mersuja 11kpl mutten osta enään jos ei saa melkein lahjaksi,mutten maksa noista mitään enään.- mesemies
mulla ajettu 170.000, eikä mitään vikaa...
- MB mb..
mesemies kirjoitti:
mulla ajettu 170.000, eikä mitään vikaa...
Kaverilla 350 d alle 300tkm kansi piti hitsata, uusi noin 2000 e töineen jotain 4000 luokkaa. johtosarja ois pitäny uusia, korjasivat pahimpia hapettumia.
- Kantapäänkauttaopittava
Mahtaako keltää löytyy mb 270 cdi Turboa??
- perttimies
itellä nyt kokeilussa 270 cdi 2003vm. ajoin noin 13tkm kokonaisuudessaan 318000km niin moottrinmerkkivalo syttyili ja sammuili sitten kaksipäivää tämän jälkeen autosta meni jarruohjainyksikkö hinta osalla mukavat 1500e taitaa lähtee mese myyntiin ei rahaa ajaa tälläisiä ostan kunnon passatin. turusta hakemaan jos kiinnostaa...
- savuvainpölähtää
Mersu on huono ja Passat myös jos diesel koneella. En muista moottori tyyppiä mut tiedän useita joista kiertokanki läpi lohkosta ja sehän tietää jonkinasteista remonttia.
- Anonyymi
Kyllä se lepikkoon meneminen on täysin ja ainoastaan kuljettajasta kiinni...
- Anonyymi
Kyllä sitä ei 2000 luvun jälkeen cdi mersua pidä enään kenenkään hankkia riesakseen,tai antaa niiden vatipäiden ajaa savuissaan,eipä tuo haittaa.
jUST NOIN ,Kuskista noi ulos ajot on kiinni.piste-AINA!!
- Anonyymi
NOI VÄITTEET ULOSAJOISTA ON KYLLÄ TÄYSIN KULJETTAJASTA KIINNI. EI SIINÄ LUITONESTOILLA ON KUIN MINIMAALINEN APU KÄYTÖSSÄ-PISTE !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33484131 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692308- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91351- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181771290RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421187