Scannasin koneen läpi F-securen online scannerilla muutamaan otteeseen. Jokakerralla löytyi jotakin poistettavaa, vaikka olin edellisellä kerralla tehnyt suositellut poistot ja ohjelma ilmoitti poistojen onnistuneen.
Ajattelin sitten ottaa järeämmät?? aseet käyttöön ja käytin koneessani läpi Malwarebytes-ohjelman, joka löysi kaksi saastunutta osaa, joista toinen ainakin oli jokin troijalainen. Tarkistuksen jälkeen poistin nämä saastuneet osat.
Sitten kokelin taas F-securea ja taas se löytää vakoiluohjelmia, tällä kertaa 6 kappaletta.
Mikisi näitä vakoilijoita vaan tulee kokoajan ja kuinka niistä pääsen eroon?
Virusturvana koneella on avast 4.8. Palomuurina vistan muuri ja tuo vistan defenderikin on käytössä, onko nämä ok ja riittävästi?
Haittaohjelmia tulee kokoajan, mikä avuksi?
20
719
Vastaukset
nuo riittävästi.
f securen online laskee varmaankin osan coocieista vakoiluohjelmiksi, joten poista ensin kaikki tempit ja keksit sun muut ja kokeile sitten. en ole varma, hakeeko se järjestelmänpalautuksesta myös tietoja, siellähän ne tietty muhii.
noista ei kannata huolestua, usko enemmän malwarebytes antimalwarea.- fhdfshh
"kusiis"? Onks ne pibareita ja kexejä?
- Kysyyyyy
http://www.f-secure.com/fi_FI/security/security-lab/tools-and-services/online-scanner/
Onko F-securen on-line-scannauksella jotain eroa koneessa olevan F-Securen virustorunta/palomuuriohjemistoon verrattuna?
Nortonilla oli samanlainen on-line-scannaus. - droidi.
Kysyyyyy kirjoitti:
http://www.f-secure.com/fi_FI/security/security-lab/tools-and-services/online-scanner/
Onko F-securen on-line-scannauksella jotain eroa koneessa olevan F-Securen virustorunta/palomuuriohjemistoon verrattuna?
Nortonilla oli samanlainen on-line-scannaus.Että se online scanneri pitää tracing cookieita viiruksina, vaikkei ne ole. Muuta eroa en tiedä.
- Kysyyyyy
droidi. kirjoitti:
Että se online scanneri pitää tracing cookieita viiruksina, vaikkei ne ole. Muuta eroa en tiedä.
Ei se kyllä tolla pikatarkastuksella mitään löytänyt minun koneesta.
- newbie123
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tosiaan noita cookieita ne uudellen tulevat taisi olla. Ja niiden ei kai pitäisi olla niin vaarallisia tietoturvalle sitte. :)
Toivottavasti vain se paha troijalainen poistui koneesta kokonaan.
- Norttila
Asenna kunnon palomuuri windowsin oman tilalle.Windowsin omalla ei tee mitään:päästää kaikki läpi!
Suositeltavia ílmaisversioita on: Comodo,ZoneAlarm,Sygate......- owkt...
Olipas kerrassaan asiantuntijan neuvo, huh huh.
- Heh,
Pitäisi vähän enemmän tietää, ennen kuin julistaa mitään.
- ööööö..
saatkin sitten bongailla loppuikäsi, ja elämäkin loppuu kesken.
Ja niitä tulee silti. Ei sitä kaikista kannata ottaa stressiä itselle.
Yhden kerran käyt mtv3 sivuilla, niin yläreunan mainos näkyy haittaohjelmana virustutkissa.- hep0nen
veikkopit kirjoitti:
Ei sitä kaikista kannata ottaa stressiä itselle.
Yhden kerran käyt mtv3 sivuilla, niin yläreunan mainos näkyy haittaohjelmana virustutkissa.kumma jos ei kohta tule dr.xyz ja julista että tää on muka joku trolli. Missähän se viipyy? :P
- tri eksyyzetä
hep0nen kirjoitti:
kumma jos ei kohta tule dr.xyz ja julista että tää on muka joku trolli. Missähän se viipyy? :P
Trolli tai täyspönttö!
- newbie123
tri eksyyzetä kirjoitti:
Trolli tai täyspönttö!
aloittelijoiden palsta, joten jos et halua neuvoja antaa mene muualle pätemään. Aika pönttö taidatkin olla itse.
Olet laiminlyönyt ylläpidon, ei muuta kuin kone uudelleenasennukseen ja sitten huolehtii ylläpidosta jatkossa.
- ???
on uudelleenasennuspsykoosi iskenyt? Sitä aiemmin veivasitkin joka vaivaan, ja taas se alkaa.
Ja toinen on psykoosissa F-Securen sun muiden löytöjen takia....
Tarttuva tauti. - trisokoero
??? kirjoitti:
on uudelleenasennuspsykoosi iskenyt? Sitä aiemmin veivasitkin joka vaivaan, ja taas se alkaa.
Ja toinen on psykoosissa F-Securen sun muiden löytöjen takia....
Tarttuva tauti. ??? kirjoitti:
on uudelleenasennuspsykoosi iskenyt? Sitä aiemmin veivasitkin joka vaivaan, ja taas se alkaa.
Ja toinen on psykoosissa F-Securen sun muiden löytöjen takia....
Tarttuva tauti.Kone asennetaan ihan normaalisti uusiksi jos se on kerran vaarannettu. Ei siitä muuten saa mitenkään varmasti turvallista. Poikkeustapauksena täysin paikattu käyttöjärjestelmä ja tavallinen käyttäjätili jolloin virukset ei ole koko konetta korkanneet vaan saastuneen tilin poisto korjaa homman. Nyt ei kyllä vaikuta siltä.
- nortonkin
noista seurantaevästeistä huomauttaa jo poistaa ne jos halutaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483