Haittaohjelmia tulee kokoajan, mikä avuksi?

newbie123

Scannasin koneen läpi F-securen online scannerilla muutamaan otteeseen. Jokakerralla löytyi jotakin poistettavaa, vaikka olin edellisellä kerralla tehnyt suositellut poistot ja ohjelma ilmoitti poistojen onnistuneen.
Ajattelin sitten ottaa järeämmät?? aseet käyttöön ja käytin koneessani läpi Malwarebytes-ohjelman, joka löysi kaksi saastunutta osaa, joista toinen ainakin oli jokin troijalainen. Tarkistuksen jälkeen poistin nämä saastuneet osat.
Sitten kokelin taas F-securea ja taas se löytää vakoiluohjelmia, tällä kertaa 6 kappaletta.

Mikisi näitä vakoilijoita vaan tulee kokoajan ja kuinka niistä pääsen eroon?

Virusturvana koneella on avast 4.8. Palomuurina vistan muuri ja tuo vistan defenderikin on käytössä, onko nämä ok ja riittävästi?

20

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuo riittävästi.

      f securen online laskee varmaankin osan coocieista vakoiluohjelmiksi, joten poista ensin kaikki tempit ja keksit sun muut ja kokeile sitten. en ole varma, hakeeko se järjestelmänpalautuksesta myös tietoja, siellähän ne tietty muhii.
      noista ei kannata huolestua, usko enemmän malwarebytes antimalwarea.

      • fhdfshh

        "kusiis"? Onks ne pibareita ja kexejä?


      • Kysyyyyy

      • droidi.

      • Kysyyyyy
        droidi. kirjoitti:

        Että se online scanneri pitää tracing cookieita viiruksina, vaikkei ne ole. Muuta eroa en tiedä.

        Ei se kyllä tolla pikatarkastuksella mitään löytänyt minun koneesta.


      • newbie123

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tosiaan noita cookieita ne uudellen tulevat taisi olla. Ja niiden ei kai pitäisi olla niin vaarallisia tietoturvalle sitte. :)

        Toivottavasti vain se paha troijalainen poistui koneesta kokonaan.


    • Norttila

      Asenna kunnon palomuuri windowsin oman tilalle.Windowsin omalla ei tee mitään:päästää kaikki läpi!
      Suositeltavia ílmaisversioita on: Comodo,ZoneAlarm,Sygate......

      • owkt...

        Olipas kerrassaan asiantuntijan neuvo, huh huh.


      • Heh,

        Pitäisi vähän enemmän tietää, ennen kuin julistaa mitään.


    • ööööö..

      saatkin sitten bongailla loppuikäsi, ja elämäkin loppuu kesken.
      Ja niitä tulee silti.

    • +++
      • Ei sitä kaikista kannata ottaa stressiä itselle.
        Yhden kerran käyt mtv3 sivuilla, niin yläreunan mainos näkyy haittaohjelmana virustutkissa.


      • hep0nen
        veikkopit kirjoitti:

        Ei sitä kaikista kannata ottaa stressiä itselle.
        Yhden kerran käyt mtv3 sivuilla, niin yläreunan mainos näkyy haittaohjelmana virustutkissa.

        kumma jos ei kohta tule dr.xyz ja julista että tää on muka joku trolli. Missähän se viipyy? :P


      • tri eksyyzetä
        hep0nen kirjoitti:

        kumma jos ei kohta tule dr.xyz ja julista että tää on muka joku trolli. Missähän se viipyy? :P

        Trolli tai täyspönttö!


      • newbie123
        tri eksyyzetä kirjoitti:

        Trolli tai täyspönttö!

        aloittelijoiden palsta, joten jos et halua neuvoja antaa mene muualle pätemään. Aika pönttö taidatkin olla itse.


    • Olet laiminlyönyt ylläpidon, ei muuta kuin kone uudelleenasennukseen ja sitten huolehtii ylläpidosta jatkossa.

      • ???

        on uudelleenasennuspsykoosi iskenyt? Sitä aiemmin veivasitkin joka vaivaan, ja taas se alkaa.
        Ja toinen on psykoosissa F-Securen sun muiden löytöjen takia....
        Tarttuva tauti.


      • trisokoero

      • ??? kirjoitti:

        on uudelleenasennuspsykoosi iskenyt? Sitä aiemmin veivasitkin joka vaivaan, ja taas se alkaa.
        Ja toinen on psykoosissa F-Securen sun muiden löytöjen takia....
        Tarttuva tauti.

        Kone asennetaan ihan normaalisti uusiksi jos se on kerran vaarannettu. Ei siitä muuten saa mitenkään varmasti turvallista. Poikkeustapauksena täysin paikattu käyttöjärjestelmä ja tavallinen käyttäjätili jolloin virukset ei ole koko konetta korkanneet vaan saastuneen tilin poisto korjaa homman. Nyt ei kyllä vaikuta siltä.


    • nortonkin

      noista seurantaevästeistä huomauttaa jo poistaa ne jos halutaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2466
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1153
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      79
      1094
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      709
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    10. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    Aihe