Veljeni sairastaa aspergerin syndroomaa ja hän sanoi hankkivansa ilmakiväärin. Saako sellaisen ilman aselupaa? Tiedän hänen myös sairastaneen masennusta, pystyykö ilmakiväärillä tekemään itsemurhan? Anteeksi tietämättömyyteni, mutta olen huolissani veljestäni...
ilmakiväärit
tabu82
163565
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Perussuomalaiset kokoomuksen ohiNyt se tapahtui: PS ohitti kokoomuksen https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/106360ab-693f-4474-a7b7-31aa991a5aba
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 16
Vanhimmat
Minulla on lievä aspergerin syndrooma. Jos joku velipojistani rupeaisi kyyläämään tekemisiäni tai metsästys/ampumaharrastustani en tunnustaisi sitä enää veljekseni. Toivon että veljesi pääsee sinusta eroon.
Täysi-ikäinen voi hankkia sellaisen ilman erillistä lupaa. Sillä voi suorittaa itsemurhan, vaikka varsin vaikeaa se onkin. Epäonnistumisen ja pysyvän vammautumisen todennäköisyys on suuri.
On siihen hommaan niin paljon parempiakin vehkeitä, että on vaikea kuvitella kenenkään hankkivan ilma-asetta sitä varten.
Itsemurhan suorittaminen vaikeaa? Senkun ampuu silmämunan kautta aivoihin vaikka Crosman C11 ilmapistoolilla. Se siitä vaikeudesta. :D Tämä ei ole kannatus. Käytä ilma aseita vain asian mukaisesti.
Mistä niitä parempia vehkeitä saa, jos ei ole aselupaa?
joten sen saa hankkia iliman lupaa. ikää vaan pitää olla tarpeeksi.
Minu mielestä ainakin osia ilmakiväärejä voi hankkia jo 15-vuotiaana!
Ilmakivääri on tappava ase, mutta niinkuin eellä sanottiin on tappaminen suht vaikeeta. helpompiakin tapoja on!
Ilmakiväärit eivät ole aselain tarkoittamia ampuma-aseita, joten viranomaisen lupaa sellaisen hankintaan ei tarvita. Vaikka onkin sairas niin ei se merkitse sitä etteikö saisi tehdä mitään. Hyvä harrastus voi auttaa masentuneisuuteen. Aika harva taitaa aloittaa jonkin uuden harrasteen itseään kiusatakseen, joten eiköhän hän pyri tekemään sitä mistä on kiinnostunut. Jos itsensä tappaa haluaa niin siihen varmaan löytyy jokaisesta taloudesta parempiakin keinoja kuin heikkotehoinen ja pitkäpiippuinen ilmakivääri.
"Veljeni sairastaa aspergerin syndroomaa ja hän sanoi hankkivansa ilmakiväärin. Saako sellaisen ilman aselupaa? Tiedän hänen myös sairastaneen masennusta, pystyykö ilmakiväärillä tekemään itsemurhan? Anteeksi tietämättömyyteni, mutta olen huolissani veljestäni..."
Miksi vihaat veljeäsi ja haluat hänelle vaikeuksia? Jokin perintöriita menossa?
Päätin juuri, että tapan itseni. Kaapissa on 4,9 kaliiberin ilma-ase. Riittääkö se ja mihin kohtaan pitää ampua, että henki lähtee nopeasti?
Koska ilma-aseen teho on rajallinen, kannattaa hyödyntää jo olemassa olevia ruumiin aukkoja.
Suosittelen että ammut itseäsi peräaukkoon. Muista työntää piippu riittävän syvälle ennen laukaisua
Ilma-aseella ei oikein kannata ampua peräaukkoon, koska siitä voi saada ilmavaivoja.
Kyllä pystyy
Miksi vastasit? asia oli tullut jo selväksi. Onko sinulla joku fetissi kaivella vanhoja viestejä?
Palstavahtikin ehti paikalle.
Mä haluan kuolla
perus taittopiippuinen ilmakivääri motonetistä 269,9€ riittä siihen että voi tehdä oldschool itsemurhan sillä ja ampua leuan alta aivoihin, 29J 4.5mm, kevyet teräväkärkiset riittävät.
Kunha vaa tähtää sopivassa kulmassa että se menee aivon keskiosaan.
Ei ole helppoa, tutulla löytyi myöhemmin ilmakiväärin luoti päästä röntgenkuvassa, oli lapsena ammuttu silmän reunasta sisään ilman vammoja, eikä siihen silloin ollut vanhemmatkaan kiinnittäneet huomiota.