Elikkä, mulla olisi sellaista asiaa että:
haluaisin oman koiran, joka kiintyisi MINUUN ja olisi tavallaan vain MINUN koirani jos käsitätte mitä ajan takaa. Eli haluaisin koiran joka ei seuraisi muita perheenjäseniä vaan kulkisi minun kannoillani ja joka tulisi automaattisesti minun sänkyyni nukkumaan ja joka ilahtuisi juuri minun näkemisestäni. MUTTA koska käyn koulussa, ja äitini on päivät kotona, voiko tämä onnistua, vaikka käyttäisisin kaiken vapaa-aikani koirani kanssa olemiseen?? voiko koira mitenkään tulla "minun koirakseni" ja olisi uskollinen minulle vai kiintyykö se enemmän äitiini koska hän olisi enimmäkseen koiran kanssa?? olisin todella kiitollinen jos kertoisitte omia kokemuksianne tai vastaisitte mieltäni askarruttaviin kysymyksiin! kiitos! :D
Koiran kiintymys
6
524
Vastaukset
- ....
Meillä toinen koirista on kyllä iloinen aina kun joku perheestä tulee kotiin mutta aina se katsoo nukkumapaikan niin että näkee minut ja jos jotain tapahtuu se odottaa minun reaktiotani . Varmasti koira kiintyy omaan "laumaansa" ei siitä saa täysin välinpitämätöntä muita perheenjäseniä kohtaan ja koska ilmeisesti asut vielä kotona niin eikö se kuitenkin olisi kaikille parasta että koira tulisi kaikkien kanssa hyvin toimeen ja kuuntelisi myös muuta perhettä .
Meillä on kissa joka ei juuri muusta perheestä välitä mutta lapset....se on aivan rakastunut niihin ja haluaisi aina nukkumaan lastenhuoneeseen ja kehrää aina jonkin lapsen sylissä ...aikuisille sitten näytetäänkin sitten nyrpeää naamaa ja ollaan vain ruokaa vailla .. :P
Jos sinä olet se joka koiran kouluttaa ja antaa ruuat ja asettaa rajat niin eiköhän sinun ja koirasi välille kehity kuitenkin se "jokin"... vaikka se heiluttelisikin häntäänsä muille . Meillä rakastetaan kaikkia mutta minä olen se johon luotetaan että "tuo pitää huolen kaikesta ,tuohon voi luottaa " .
Varmasti myös rotu vaikuttaa ...itselläni ei ole kokemusta kuin paimenista niin hankala sanoa .. :) - :)
Uskoisin kans että kaikista tulee jollakin tavalla tärkeitä, mutta omien kokemusten mukaan koiralle tärkeitä ovat etenkin he jotka ruokkivat ja lenkittävät koiraa. Sen lisäksi koiraa ei kannata pakottaa nukkumaan juuri sinun kanssasi tai niin että väkisin tunkeutuisi koko ajan koiran seuraan. Eli kun koira ilmaantuu kotiin ja jos otat sen nukkumaan viereesi tai se tulee itse, anna koiran itse etsiä paikkansa ja anna sen olla siinä ihan rauhassa :) Perustan tämän mielipiteeni siihen kun olen huomannut miten koirat usein välttävät yli-innokkaita lapsia jotka haluaisivat jatkuvasti mämmäköidä ja siirrellä erityisesti pentuja paikasta toiseen.
Ei siis millään pahalla, eikä todellakaan nämä asiat koske jokaista koiraa, mutta itse olen huomannut jotenkin näiden asioiden olevan tärkeitä.. :)- 12+6
Je se kunnioittaa vain yhtä ylikaiken eli lauman johtajaa eli sitä joka perheessä määrää.Äiti tai isä.Se voi olla kaveri muiden kanssa,mutta aina se kunnioittaa vain lauman johtajaa ja kaikki ei voi olla niitä.Koira huomaa kaiken ja toimii sen mukaan.
- Koira tietää
12+6 kirjoitti:
Je se kunnioittaa vain yhtä ylikaiken eli lauman johtajaa eli sitä joka perheessä määrää.Äiti tai isä.Se voi olla kaveri muiden kanssa,mutta aina se kunnioittaa vain lauman johtajaa ja kaikki ei voi olla niitä.Koira huomaa kaiken ja toimii sen mukaan.
Totta että koira pitää laumansa johtajana JUURI sitä jota muukin perhe pitää! Eli juuri lapsien vanhempia. Silloin kun minäkin asuin vielä kotona ja meillä koiria oli, niin kyllä ne koirat AINA tiesivät kenen kanssa ei temppuilla ja kenen perässä ne kulkivat ja se oli meidän iskä. Sitä samaa me lapsetkin teimme. Tietysti koirat tottelivat ja kunnioittivat jokaista perheenjäsentä, mutta isä oli se kuka oli niiden isäntä ja the boss. Nykyisin kun minulla on oma koira niin kyllä se tietää, että minä olen sen emäntä ja on kiintynyt minuun paljon enemmän kuin mieheeni, joka ei hirmuisesti koiran kanssa touhua.
- 1 labbis
12+6 kirjoitti:
Koulutuksella varmasti huomattava merkitys hierakiassa 1 perheessä alistaa koiran nurkkaan
laumanjohtaja mielestäsi ? ketä koira kunnioittaa.Ainakin labbis oikein opetettuna uskoo kaikkia perheenjäseniä tasapuolisesti en ole huomannut minkään laista ylikunnioitusta 1 henk kohtaan.Labbiksetkin ovat monesti jääneet opettamatta.
- hthyii,iy,o
itse olin 12 vanha kun sain koiran ja kuljin sen kanssa joka päivä ja ruokin etc..ja se oli minun vahvasti..mutta kun lähdin tutulleni pariksi viikkoo se ikävöi minua ihan sikana..no tottui että saatoin olla poiskin..kun tulin 18v lähdin kotoa koiraani en voinut ottaa mukaani koska oli paukkuarka ja menin opiskelemaan armeijan lähelle jossa oli tykistö. Koirani pelkäsi ja oli tottunut omaan elinalueeseen hajuineen eli ei sopeutunutkaan... no ei auttanut kuin hyväksyä asia ja antaa koira takaisin äidilleni johon oli kiintynyt erittäin paljon ja vielä koirani kiintymystä oli lisännyt se että äitini oli aina kotona minä en..joten meidän roolimme vaihtui minä olin kakkonen sen elämässä ja äitini se ykkönen.
En laittanut tuota pahakseni sillä tärkeintä oli että rakas koirani voi hyvin.
nykyinen rotuni on sama myös foxy että sopeutuu tilanteisiin ja olen opettanut sen olemaan myös aikoja muuallakin ettei ikävöi ..sillä yhteen ihmiseen sitoutuminen on rankkaa koiralle kun tulee lomia työmatkoja ja se jää kotimieheksi. Tai vaikka sairastuisi pahasti ja joutuu sairaalaan jms elämänilannemuutos.
näitä yhden ihmisen koiriakin on mutta aattele myös että koira elää 14v ja tilanteet voi muuttua. Ja yhden ihmisen koira ottaa sen ihmisen palvottavaksi kenen haluaa yleensä sen joka huolehtii eniten. Itse pidän siitä että koira on sopeutuvainen ja tietää että poissaoloista huolimatta voi hyvin jonkun muun hoidossa hetkellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760