Huijarifirmat ja niiden

uhrit

Elisa on yksi kaikkein pahimmista.
Sain juuri Kuluttajansuojan lausunnon, joka oli puolellani.
En nyt vielä kerro kokonaan, mutta myöhemmin kyllä.

Onko muilla ikäviä kokemuksia?

70

777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ikinä enää Elisaa

Hirveimmät mainokset ikinä
      on juuri ELISALLA.
      Pitkät - (ja kalliitkin varmasti) - ja sietämättömän tyhmät.

Muistatteko vielä ne kaksi sinisissä haalareissa hölmöillyttä äijää,
      jotka mainosti ELISAA ?
      Miten joku firma VOI niin tyhmiä mainoksia valita?

Kertoo jotain johtajasta. Ja alaisistaan.

• tiedän

on maalainen, tyhmä ja vielä ilkeäkin.

• viime aikoina
        tiedän kirjoitti:

on maalainen, tyhmä ja vielä ilkeäkin.

laihdutuslääkkeineen on päättänyt höynäyttää suomalaisia.
        Yksi tuttavani oli ostanut isolla rahalla pitkän sarjan niitä
        luullen niiden auttavan vatsamakkaroiden poissaamisessa.
        Mik'ä oli täysin vedätystä.

• <<<<<<

Tykkasin niistä edellisistä mainoksista ja tästä uudestakin, mutta muuten ei firmasta ole hyvää sanottavaa.

• makkaramaha
        viime aikoina kirjoitti:

Elisasta!Tietenkin Elisa laihduttaa lompakkoa, mutta sillä ei liene yhteyttä vatsamakkaroihin. Niihin auttaa, jos enää mikään tässä iässä, vähemmän makeaa ja enemmän liikuntaa.

Itse uskon, että nämä ko. "makkarat" on pysyväistä meidän iällä. Jos laihtuu, niin aina väärästä paikasta. Voihan sitä vertailla ihon kiinteytymiseen esim. käsissä ja kasvoissa. Aina vain veltostuu ja rypistyy.

Juopon pöhötyksen saa pois lopettamalla alkoholin käytön ja vatsakin voi pienentyä. Jos ajattelee, että juo 3-4 litr. olutta peräjälkeen, niin vatsa venyy ja vaatii sitten "joskus" myös enemmän ruokaa täyttyäkseen.

Onhan tässä tietenkin samaa huijausta Elisalla, kuten näillä laihdutus tuotteiden myyjillä, mutta puhelin on tärkeämpi, kuin vatsamakkarat.

Hah, haa! Aletaanko jatkamaan keskustelua 60 palstalla, kummat on paremmat näillä keleillä? Korkokengät vai huopikkaat? Huopikkaat on tällä hetkellä voitolla, mutta kyllä näitä "piikkareitakin" puolustetaan kovasti. Kiitos näiden itä naapureiden kaunottarien.

• Huomataan

Se oli hauska mainos. Ei mainoksen tarkoituskaan ole miellyttää, vaan monet huomattavat mainokset tehdään tarkoitushakuisesti ärsyttäviksi. Ne huomataan parhaiten.

• Allin ystävä.
        viime aikoina kirjoitti:

-10 kg pois. Jätin oluen ja aloin käyttämään reseptivapaita laihdutuspillereitä. Maha poistui. Aikaa meni 12kk.

Joka päivä tunnin sauvakävelylenkki. Pakkasraja 12 astetta.

• Oppia ikä kaikki

että "huijatuksi" tulin elisasta, oli ns. kytkykauppa jota en ole aikaisemmin ikinä tehnyt. Siinä kun sitoutuukin 24 kk:n ajaksi asiakkaaksi, eikä kauppaa ole mahdollista purkaa. Koekäyttöä tai tutustumista tuotteeseen ei sallita näissä kytkyissä, eli ihan kuin ostaisi sian säkissä. Kun on saatu nimi paperiin, niin liike ei enää ole sen laitteen kanssa tekemisissä, tosin takuuta laitteelle annetaan se 24 kk.

Tekisi mieli tehdä valitus kuluttaja-asiamiehelle vaikkakin tässä enää 8 kk jäljellä kytkyä. Samoja kytkyjä on joka ainoolla operaattosilla, näillä koukutetaan asiakas pidemmäksi aikaa ja rahan tulo on varmaa myyjälle. Enpä enää toiste moiseen retkahda.

En näköjään osaa yhteenlaskua, 11 19=30, mutta muuta väittää.

• Kovia kokenut!

Puhelin on aivan kauhea, sitä saa ladata alvariinsa, ja käyttö on vaikeata.
        Nyt vielä 4 kk jäljellä sidottuna olemista, sen jälkeen epäystävälliseen firmaan: N E V E R more!
        EI IKINÄ Elisaa enää!

• tyytyväinen.

Vaikka kytkykaupalla otinkin liittymän, olen jatkanut jo monta vuotta samalla liittymällä samalla operaattorilla. Tyytyväinen olen ollut. Operaattori ei ollut Elisa, vaan Saunalahti. Otin ja pidän liittymää sen takia, että käytän kännykällä nettiä niin paljon, että nettimaksut olisivat poskettomat ilman tätä liittymää, jossa nyt selviä 39 eurolla vaikka kännykällä käyn netissä ja paljon. Puhunkin aika paljon ja tekstaan. Lapset ovat olleet ällikällä, että meidän äidillä niin paljon tekstareita.

• ??
        tyytyväinen. kirjoitti:

Vaikka kytkykaupalla otinkin liittymän, olen jatkanut jo monta vuotta samalla liittymällä samalla operaattorilla. Tyytyväinen olen ollut. Operaattori ei ollut Elisa, vaan Saunalahti. Otin ja pidän liittymää sen takia, että käytän kännykällä nettiä niin paljon, että nettimaksut olisivat poskettomat ilman tätä liittymää, jossa nyt selviä 39 eurolla vaikka kännykällä käyn netissä ja paljon. Puhunkin aika paljon ja tekstaan. Lapset ovat olleet ällikällä, että meidän äidillä niin paljon tekstareita.

kytkyllä aikoinaan otin saunalahden. Netti kk/9.90 sisältäen 1000 tekstaria. En soita tällä. Vain noita käytän.
        Puhelin on saunalahden eliitti . Viime vuosi oli ilmainen, elisan ja saunalahden liittymiin, tänä vuonna maksan 3.95/kk puheluista
        Lapsillani ja suurimmalla osalla tutuistani sama operaattori. Joten eipä ole isot laskut.
        Samalla laskulla tulevat, nuo molemmat.

• arlen
        ?? kirjoitti:

kytkyllä aikoinaan otin saunalahden. Netti kk/9.90 sisältäen 1000 tekstaria. En soita tällä. Vain noita käytän.
        Puhelin on saunalahden eliitti . Viime vuosi oli ilmainen, elisan ja saunalahden liittymiin, tänä vuonna maksan 3.95/kk puheluista
        Lapsillani ja suurimmalla osalla tutuistani sama operaattori. Joten eipä ole isot laskut.
        Samalla laskulla tulevat, nuo molemmat.

Ostin nykyisen kännyn(Nokia)Mulla soneran liittymä ja oli kans 24kk sitoutuminen,vielä 4kk jäljellä ja pitää sit miettiä vaihtaako vai ei.Kuukaudessa puheaikaa 500min.ja tekstareita 150kpl,alle 50e.Tiedä häntä,mitä pitää halpana kukin,mutta kyllä ne jollain lailla nyhdätään eurot,vaikka luvataan aluksi sitä ja tätä.Ainakin tätä kännyä saa jatkuvasti ladata.Kysyinkin kerran heiltä,että miksi täytyy usein ladata,vaikkei nyt paljon puhelekaan,niin on kuulemma senmerkkinen,että pitääkin usein ladata.

• ??
        arlen kirjoitti:

Ostin nykyisen kännyn(Nokia)Mulla soneran liittymä ja oli kans 24kk sitoutuminen,vielä 4kk jäljellä ja pitää sit miettiä vaihtaako vai ei.Kuukaudessa puheaikaa 500min.ja tekstareita 150kpl,alle 50e.Tiedä häntä,mitä pitää halpana kukin,mutta kyllä ne jollain lailla nyhdätään eurot,vaikka luvataan aluksi sitä ja tätä.Ainakin tätä kännyä saa jatkuvasti ladata.Kysyinkin kerran heiltä,että miksi täytyy usein ladata,vaikkei nyt paljon puhelekaan,niin on kuulemma senmerkkinen,että pitääkin usein ladata.

mulla toi eliitti sisältää 50tuntia puhetta ;) mutta sehän on siitä kiinni, onko tuttavilla, lapsilla sama liittymä, eli elisa-saunalahti. Minulla niin on. Pari vain soneran liittymällä. Heille lähetän vain noita ilmaisia tekstareita, tästä nettipuhelimsta. He soittavat sitten su euronpäivänä :)
        Joten yhteensä menee kk alle 14e
        Puhelin on jo maksettu, eli olen irti, ja voin valita. Vaan en ole edullisempia löytänyt.
        Silloin kun oli puhelin maksussa, meni 9e/kk enemmän.
        Akut niissä loppuu, oli mikä tahansa. Kännykkä on ollut niin kauan kuin niitä on ollut olemassa, tiiliskivestä lähtien. -80 luvulta.
        Osta uusi akku, se on siinä.
        Ei ole koskaan huijattu, koska selvitän kaikkien tarjoukset, ja mitä pitää sisällään.

• arlen
        ?? kirjoitti:

mulla toi eliitti sisältää 50tuntia puhetta ;) mutta sehän on siitä kiinni, onko tuttavilla, lapsilla sama liittymä, eli elisa-saunalahti. Minulla niin on. Pari vain soneran liittymällä. Heille lähetän vain noita ilmaisia tekstareita, tästä nettipuhelimsta. He soittavat sitten su euronpäivänä :)
        Joten yhteensä menee kk alle 14e
        Puhelin on jo maksettu, eli olen irti, ja voin valita. Vaan en ole edullisempia löytänyt.
        Silloin kun oli puhelin maksussa, meni 9e/kk enemmän.
        Akut niissä loppuu, oli mikä tahansa. Kännykkä on ollut niin kauan kuin niitä on ollut olemassa, tiiliskivestä lähtien. -80 luvulta.
        Osta uusi akku, se on siinä.
        Ei ole koskaan huijattu, koska selvitän kaikkien tarjoukset, ja mitä pitää sisällään.

Uuden akun ostanut,joten ei siinä ole vikaa,hiljakkoin n.2-3kk sitten.En tiedä oliko vastaus mulle,mutta vastasin nyt kuitenkin.Känny oli toki uusi ja toista vuotta ollut,mutten nyt muista tarkkaan mikä Nokian känny on kyseessä,kun on montaa sorttia ja yritin hakea jos äkkiä löytyis paperit,mutteihan niitä silloin löydä kun jotakin hakee.Vielä mainitsen,että uuden laturinkin ostin hiljakkoin,kun ei lataus lähtenyt käyntiin.

• ??
        arlen kirjoitti:

Uuden akun ostanut,joten ei siinä ole vikaa,hiljakkoin n.2-3kk sitten.En tiedä oliko vastaus mulle,mutta vastasin nyt kuitenkin.Känny oli toki uusi ja toista vuotta ollut,mutten nyt muista tarkkaan mikä Nokian känny on kyseessä,kun on montaa sorttia ja yritin hakea jos äkkiä löytyis paperit,mutteihan niitä silloin löydä kun jotakin hakee.Vielä mainitsen,että uuden laturinkin ostin hiljakkoin,kun ei lataus lähtenyt käyntiin.

takuuaikaa vielä jäljellä?
        Kannattaisiko nokian antaa tarkistaa, jos siinä sitten on jokin vika.
        Yhteen kerran jouduin akun uusimaan, mutta oli oma syy. Latailin pätkissä. Olin töissä vielä silloin, ja se puhelin piti olla mukana.
        Puhelimen akunhan pitäisi antaa tyhjentyä välillä. Varsinkin uuden kanssa se on tärkeää, saadakseen akun kestolle aikaa. Ja sitten kertalataus täyteen. Taas tyhjäksi jne. Silloin akun kestävyys on huomattavasti parempi.
        Minulla kestää enää vrk, mutta netti syö akkua erilailla, kun puhe. Tuon puhelimen mistä soitan, ikä on vasta yli vuoden., ja vaikka puhun tunnin puheluja päivittäin, kestää se n, 4vrk.
        Se on aina päällä, tämä nettipuh ei öisin.
        Epäilisin jotain vikaa, ja veisin huoltoon, ainakin jos on takuuta vielä. Yleensä nokialla on 2v.

• lukukotaidoton?
        Kovia kokenut! kirjoitti:

Puhelin on aivan kauhea, sitä saa ladata alvariinsa, ja käyttö on vaikeata.
        Nyt vielä 4 kk jäljellä sidottuna olemista, sen jälkeen epäystävälliseen firmaan: N E V E R more!
        EI IKINÄ Elisaa enää!

siitä, ettet osaa käyttää puhelinta? Miksi et mene ElisaShoppiin kysymään neuvoa? Minä kävin ja siellä ystävällisesti neuvoivat. Ja on ihan omaa syytä, jos menee ottamaan jonkin kytkyn, kyllä suomalaisilla pitäisi sen verran olla lukutaitoa, että osaa lukea mitä kytkyyn sisältyy. Minullakin on kytkyä vaikka mihin, mutta olen ne tieten tahtoen ottanut, enkä syytä siitä operaattoria. Ja eiköhän kaikilla operaattoreilla ole kytkyt ties millaiset. Yksi toistaan parempi!

• oma on vika juu
        lukukotaidoton? kirjoitti:

siitä, ettet osaa käyttää puhelinta? Miksi et mene ElisaShoppiin kysymään neuvoa? Minä kävin ja siellä ystävällisesti neuvoivat. Ja on ihan omaa syytä, jos menee ottamaan jonkin kytkyn, kyllä suomalaisilla pitäisi sen verran olla lukutaitoa, että osaa lukea mitä kytkyyn sisältyy. Minullakin on kytkyä vaikka mihin, mutta olen ne tieten tahtoen ottanut, enkä syytä siitä operaattoria. Ja eiköhän kaikilla operaattoreilla ole kytkyt ties millaiset. Yksi toistaan parempi!

Suomalaiset kun ovat persoja ilmaisen perään ja tarjousten perään, ja pitävät kytkykauppaakin jonkinlaisena ilmaisjuttuna. Sitten räyhätään ja riehutaan, kun ei olekkaan näin. Kytkynä minäkin ostin, muttei tullut mieleenikään katua ja jatkoin littymää vaikka kytkysopimus loppui.

• kestää ja kestää
        ?? kirjoitti:

takuuaikaa vielä jäljellä?
        Kannattaisiko nokian antaa tarkistaa, jos siinä sitten on jokin vika.
        Yhteen kerran jouduin akun uusimaan, mutta oli oma syy. Latailin pätkissä. Olin töissä vielä silloin, ja se puhelin piti olla mukana.
        Puhelimen akunhan pitäisi antaa tyhjentyä välillä. Varsinkin uuden kanssa se on tärkeää, saadakseen akun kestolle aikaa. Ja sitten kertalataus täyteen. Taas tyhjäksi jne. Silloin akun kestävyys on huomattavasti parempi.
        Minulla kestää enää vrk, mutta netti syö akkua erilailla, kun puhe. Tuon puhelimen mistä soitan, ikä on vasta yli vuoden., ja vaikka puhun tunnin puheluja päivittäin, kestää se n, 4vrk.
        Se on aina päällä, tämä nettipuh ei öisin.
        Epäilisin jotain vikaa, ja veisin huoltoon, ainakin jos on takuuta vielä. Yleensä nokialla on 2v.

Mullon Nokian navigaattoripuhelin, ollut jo 2,5 vuotta, mutta akku kestää hyvin koko päivän, vaikka käytän sitä nettipuhelimena, ja lataan silloin, kun on laturi lähellä, siis pätkälatauksia. Kun tietokoneella on netissä, silloin se akku loppuu aika äkkiä, mut latriin niin siinä se taas täyttyy. On alkuperäinen akku vielä. Toinen miehen saman merkkinen puhelin on 3,5 vuotta vanha, ja nyt osti akun.

• ++??++

Ei ole Elisan palveluista moittimista, ollut vuosiin. Tässä kirjoitan Elisan laajakaistan turvin.

Mikä mahtaa aloittajalla olevan ongelmalana?

• varon..

kalliita kytkyjä tarjotaan jos vaan ottaa vastaan. Sekin kukkaron herraksi ohjelman eläkeläinen lienee huijattu ottamaan huippukallis "paketti" nettiliittymästä ja maksaa siitä kaksi vuotta 125e/kk ja sen päälle vielä kännykkälasku. Vaikka siihen kuuluis tietokone, niin sittenkin on kallis. En muista mainittiinko firman nimeä...

• HTZA

Elisan asiakas kohta 20 vuotta.
      Minulla on vain hyviä kokemuksia, mutta en kerro niistä vielä.
      Kerran kaverni aikoi kirjoittaa Kuluttajansuojaan mutta huomasi sitten itse möhlineensä.
      Kyllä häntä hävetti.
      Yleensä sitä saa mitä tilaa. Jos pää vanhenee kannattaa kysyä lapsenlapsilta, jos on, muuten voi kilauttaa kaverille.

• Uhri xyz

jJos maksaa pari vuotta huonoa kännykkää, joka natisee liitoksissaan la saa tosi huonoa palvelua aina käydessään, sitten saa laskun, johon ei ole mitään aihetta, kun soittaa siitä, niin siitä puhelusta menee parikymmentä €, niin onko kyse silloin itsen vnhenemisesta vai firman huijaus-mentaliteetista?
        Sain vastauksen Kuluttajansuojasta, ja se oli minulle myönteinen.
        He saivat kaikki paperit asiasta. Menen Kuningaskuluttajaan kertomaan ELISAn asialaspalvelusta.
        Se on kaikkien firmojen huonointa.

• arlen
        Uhri xyz kirjoitti:

jJos maksaa pari vuotta huonoa kännykkää, joka natisee liitoksissaan la saa tosi huonoa palvelua aina käydessään, sitten saa laskun, johon ei ole mitään aihetta, kun soittaa siitä, niin siitä puhelusta menee parikymmentä €, niin onko kyse silloin itsen vnhenemisesta vai firman huijaus-mentaliteetista?
        He saivat kaikki paperit asiasta. Menen Kuningaskuluttajaan kertomaan ELISAn asialaspalvelusta.

Ole mitään vikaa kännyssä,jos ei nyt oteta lukuun tuota lataamista siis,kun joka toinen päivä lataan.Toki pitää saadakin mennä välillä ihan tyhjäksi,sen tiedän.Tässä kun oli puhetta liittymistä,niin sillä otin asiaan kantaa.

• järki hoi
        Uhri xyz kirjoitti:

Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Elisa ei valmista minkäänlaista puhelinta. Minä käytin takuuaikana valmistajan takuuhuollossa, ei operaattorilla. Miksi räyhäät operaattorille, mikset käytä puhelimen omaa takuuhuoltopistettä?

Ja jos oma käytöksesi on hyökkäävä, en usko, että asiallinen käytös sinua kohtaa antaisi Sinulle kuitenkaan asiallisen palvelun viestiä, vaan kun olet valmiiksi hyökkäysasemissa, kaikki palvelu on sinulle silloin huonoa.

Pikkusen järkee matkaan.

• ihan vain
        järki hoi kirjoitti:

Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Elisa ei valmista minkäänlaista puhelinta. Minä käytin takuuaikana valmistajan takuuhuollossa, ei operaattorilla. Miksi räyhäät operaattorille, mikset käytä puhelimen omaa takuuhuoltopistettä?

Ja jos oma käytöksesi on hyökkäävä, en usko, että asiallinen käytös sinua kohtaa antaisi Sinulle kuitenkaan asiallisen palvelun viestiä, vaan kun olet valmiiksi hyökkäysasemissa, kaikki palvelu on sinulle silloin huonoa.

Pikkusen järkee matkaan.

OMIAoikeuksiani kyselen.

Kerron myöhemmin tarkemmin, nyt en ennätä.

• kerron.
        ihan vain kirjoitti:

OMIAoikeuksiani kyselen.

Kerron myöhemmin tarkemmin, nyt en ennätä.

että aiheettomasta laskusta sain jo vapauttavan tuomion.

Mutta soitto siitä HEIDÄN aiheuttamastaan virheestä maksoi 20 €.

Siitä seuraava Kuningaskuluttaja-aihe, elleivät peru sitä.

Olisitko sinä maksanut aiheettoman laskun?

Ei ole hyökkäävyyttä selvittää sellainen asia.

Se ELISASTA minun kohdallani.

Paitsi että lupaan mainostaa.

• ??
        kerron. kirjoitti:

on hyökkäävä. Siitä käsitys, minullekin epäasiallisesta käytöksestä myös tuli.
        Olen itse joutunut kerran jonottamaan toiselle operaattorille. Laittoivat samantien puheaikaa reilusti yli puhelun hinnan, kun kauniisti huomautin, joten itseasiassa voitin muutaman euron verran ;D En koskaan ole jäänyt häviölle mistään, mutta pyrinkin ottamaan huomioon myös puhelimen toisessa päässä olevan henkilön, hänhän tekee työtään, eikä ole virhettä aiheuttanut.
        Ystävällisyys kannattaa aina.

• puhepaketti
        kerron. kirjoitti:

Minkämoisen liittymän olet ottanut, että maksoit 20 € puhelinlaskua? Eikö olisi kantsinut ottaa puhepaketti?
        Se on huoletonta hommaa, saa soitella huoletta

• Ei yllättynyt

Puhelin liittymän joka markkinoitiin puhelimitse.(Saunalahti) Luvattiin puolenvuoden puhelut kuukausi perusmaksun hinnalla.
      Tilausvahvistuksen tultua, sopimuksesta ei mainittu hiven haituettakaan.

Elisan toimipisteessä oli aivan ystävällinen palvelu ja purettiin tämä sopimus välittömästi. Tuttu juttu tuntui olevan, yksityinen markkina mies käyttää luvattomia lupauksia markkinoinnissaan.

• sekin mahdollista

Tai ymmärsit kenties hivenen vikaan???

• 6+14
        sekin mahdollista kirjoitti:

Tai ymmärsit kenties hivenen vikaan???

Keskustelun aikana monta kertaa, joten se siitä.

• E L I S A L L A.

Sieltä lähetetään aiheeton iso lasku.
      Menet toimipaikkaan kysymään siitä. Siellä sanotaan, etteivät vastaa laskutuksesta,
      sinne on soitettava.
      Joudut soittamaan ja kuuntelemaan sitä "musiikkia" sietämättömän kauan.

Viimein vastataan. Laskun saat kyllä aiheettomana hävittää,
      mutta tästä puhelusta menee 20€.

NÄIN E L I S A nykyisin toimii.

• demeter

Elisan laajakaistaliittymä on toiminut moitteettomasti, laskutus ja asiakaspalvelu on ollut ala-arvoista.
        Jos teleoperaattorin puhelinpalvelussa joutuu odottelemaan 40 minuuttia (katsoin kellosta) ja kuuntelemaan täysin sietämätöntä musiikkia, alkaa kyllä jo keittää. Laskutuksen kangertelun ja
        -virheet Elisa on julkisesti myöntänytkin. Olen laiska vaihtamaan operaattoria, ja nyt taitaa olla jonkinmittainen sopimuskin päällä, joten "emmä nyt tiedä" .

• sähköposti.

Minä en soittele mihinkään ongelmatilanteissa, vaan aina sähköpostilla, niin on aina mustaa valkoisella. Onhan sinulla varmaan sähköposti, kun kerran nettikin on. Mikset käytä sitä?

Jos on tällainen selvitettävä asia, ja tule laskun muistutuksia, olen ilmoittanut sähköpostilla, etten maksa tästä selvityksessä olevasta laskusta mitään muistutuksia.
        '
        Onhan sellaisiakin tapauksia, että muistutuslasku lähtee jo silloin, kun alkuperäinen lasku on juuri samana päivänä kopsahtanut postilaatikkooan. Siitä olen taas seuraavan laskun kohdalla sähköpostilla informonut, etten maksa mitään huomautuksia, koska se on ollut aiheeton heidän myöhäisen laskun saapumisen johdosta. Toiminut on aina.

Eräs tapaus, ei mikään puhelinoperaattori, mutta muu puhelinmyyntiyritys. Heiltä lähti muistuslaskuja, vakka alkuperäiset laskut oli maksettu ajallaan. Silti sieltä satoi muistustlaskua ja sitten perintään siirto ja perintätoimiston laskuja taas vaikka millä mitalla.

Minä otin myös käyttöön kovaotteiset menetelmät. Aloin uhata heitä myös samalla mitalla rikosilmoituksella kirjanpidon laiminlyönnistä.
        Kun kerroin, koska olin alkuperäisen laskun maksanut ja haukuin firmat täysin kieroksi ja rikolliseksi, koska eivät hoida kirjanpitoaan lainkaan. Että kumma ettei näe tililtään tulleita maksuja ja automaattisesti vain takoo muistutuslaskuja. Haukuin todella pontevasti sekä yrityksen, että perintätoimiston.

Siihen paikkaan loppui vekolu, kun uhkasin rikosilmoituksella jos tämä asia ei selviä tällä kirjeellä. Sieltä tuli aika liuhakkaasti vastaus, että kyllä maksunne on kirjattu tulleeksi sinä ja sinä päivänä, ja perintätoimet myös lopetetaan.

Senttiäkään ei mennyt asian hoitamiseksi. Joten käytä ihmeessä sähköpostia, siitä on aina mustaa valkoisella.

• huopikkaat
        demeter kirjoitti:

Elisan laajakaistaliittymä on toiminut moitteettomasti, laskutus ja asiakaspalvelu on ollut ala-arvoista.
        Jos teleoperaattorin puhelinpalvelussa joutuu odottelemaan 40 minuuttia (katsoin kellosta) ja kuuntelemaan täysin sietämätöntä musiikkia, alkaa kyllä jo keittää. Laskutuksen kangertelun ja
        -virheet Elisa on julkisesti myöntänytkin. Olen laiska vaihtamaan operaattoria, ja nyt taitaa olla jonkinmittainen sopimuskin päällä, joten "emmä nyt tiedä" .

mullon DNA-laajakaista, ja koskaan ei ole laskutuksissa ollut minkäänlaista häikkää. Ja DNA:lta on myös kolmen koneen virusturva, jotka nekin ovat toimineet hyvin.

Kännykkä on Saunalahti, eikä senkään laskutuksessa ole minun aikanani ollut ongemia. Tosin mulla on vasta Saunalahti ollut 4 vuotta. Ja siinä puhepaketti, tyytyväien olen ollut

• ei puheluja
        sähköposti. kirjoitti:

Minä en soittele mihinkään ongelmatilanteissa, vaan aina sähköpostilla, niin on aina mustaa valkoisella. Onhan sinulla varmaan sähköposti, kun kerran nettikin on. Mikset käytä sitä?

Jos on tällainen selvitettävä asia, ja tule laskun muistutuksia, olen ilmoittanut sähköpostilla, etten maksa tästä selvityksessä olevasta laskusta mitään muistutuksia.
        '
        Onhan sellaisiakin tapauksia, että muistutuslasku lähtee jo silloin, kun alkuperäinen lasku on juuri samana päivänä kopsahtanut postilaatikkooan. Siitä olen taas seuraavan laskun kohdalla sähköpostilla informonut, etten maksa mitään huomautuksia, koska se on ollut aiheeton heidän myöhäisen laskun saapumisen johdosta. Toiminut on aina.

Eräs tapaus, ei mikään puhelinoperaattori, mutta muu puhelinmyyntiyritys. Heiltä lähti muistuslaskuja, vakka alkuperäiset laskut oli maksettu ajallaan. Silti sieltä satoi muistustlaskua ja sitten perintään siirto ja perintätoimiston laskuja taas vaikka millä mitalla.

Minä otin myös käyttöön kovaotteiset menetelmät. Aloin uhata heitä myös samalla mitalla rikosilmoituksella kirjanpidon laiminlyönnistä.
        Kun kerroin, koska olin alkuperäisen laskun maksanut ja haukuin firmat täysin kieroksi ja rikolliseksi, koska eivät hoida kirjanpitoaan lainkaan. Että kumma ettei näe tililtään tulleita maksuja ja automaattisesti vain takoo muistutuslaskuja. Haukuin todella pontevasti sekä yrityksen, että perintätoimiston.

Siihen paikkaan loppui vekolu, kun uhkasin rikosilmoituksella jos tämä asia ei selviä tällä kirjeellä. Sieltä tuli aika liuhakkaasti vastaus, että kyllä maksunne on kirjattu tulleeksi sinä ja sinä päivänä, ja perintätoimet myös lopetetaan.

Senttiäkään ei mennyt asian hoitamiseksi. Joten käytä ihmeessä sähköpostia, siitä on aina mustaa valkoisella.

täälläkin. Ei soittoja kuin normaalinumeroon ( esim dna:lla on toistaiseksi ilmainen normaali 044 -alkuinen kännykkäpalvelunumero...ei siis ole 02 tms alkuinen) Tosin siihenkään ei ole tarvinnut soittaa kuin pari kertaa... S-postilla pääsee miltei kaikkiin palveluihin ja kaikkiin olen saanut vastauksen muutaman päivän sisään.

• mutta kun
        sähköposti. kirjoitti:

'

vastausta en saanut ja eräpäivä oli lähellä, ELISAN laskuissa on aina lyhyt varoitusaika.
        Oli saatava ennen sitä selvyys laskusta, joka oli aiheeton.

Olin kesäkuun alussa lopettanut ELISA-laajakaistan käymällä paikallisessa toimistossa.
        Sanoin lopettavani ELISALLA, ja kysyin vielä: voinko lopettaa jo patettisopimuksenikin siihen,
        kun sen määränpää maaliskuussa tulee. Vastaus oli, ettei sitä voi vielä sanoa irti siihen määräpäivään.

Puoli vuotta tämän jälkeen tuli l a s k u ELISALTA laajakaistaan liittyneestä TURVAPALVELUSTA,
        josta ei
        PIENINTÄKÄÄN merkkiä ollut WELHO -laajakaistallani lopettamiseni jälkeen puoleen vuoteen näkynyt,
        vain WELHO turvapalvelu-merkki on joka kerta avatessäni näkynyt ja näkyy aina.

Sen lopettaminen ei siis käynyt lopettaessani laajakaistani kesäkuussa,
        EIKÄ toimihenkilö sanallakaan siitä maininnut ,
        vaikka sanoin LOPETTAVANI nyt ELISALLA ja liityväni WELHOON.

Kuluttajaviranomainen sanoikin heti, että käydessäni ELISAN toimistossa lopettamassa laajakaistani, heidän olisi pitänyt siitä sanoa.

Mutta kun meni uudelleen ELISAN toimistoon tästä laskusta kysymään, aivan rauhallisesti
        ja kohteliaasti, kuten aina, siellä ei voitu laskutuksesta sanoa mitään, vaan kehotettiin soittamaan asiakaspalveluun.

Ensi kertaa soittaessani en saanut ketään asiasta tietävää keskustelemaan, mutta kun soitin sitten uudelleen, siellä oli joku mies, joka sanoi laskun olevan aiheeton, ja että sen voisi hävittää.

Sitten 20 €:n lasku puhelusta asiakaspalveluun, vaikka oioin HEIDÄN omia tekemiään VIRHEITÄ.

Kuulun 170 henkeä käsitäävään kerhoon, toiseenkin, lisäksi minulla on suuri ystäväpiiri.
        Paljon myöskin sukulaisia.

Lupaan mainostaa.

Ellei puhelut jää Elisan huoleksi.

• demeter
        huopikkaat kirjoitti:

mullon DNA-laajakaista, ja koskaan ei ole laskutuksissa ollut minkäänlaista häikkää. Ja DNA:lta on myös kolmen koneen virusturva, jotka nekin ovat toimineet hyvin.

Kännykkä on Saunalahti, eikä senkään laskutuksessa ole minun aikanani ollut ongemia. Tosin mulla on vasta Saunalahti ollut 4 vuotta. Ja siinä puhepaketti, tyytyväien olen ollut

myös Elisalta, F-secure se taisi olla. Pidin sitä kalliina ja poikani asensi ilmaisen AVAST-ohjelman, joka on toiminut täysin moitteettomasti.

• demeter
        sähköposti. kirjoitti:

'

Minulta ei löydy tuota määrää poveria, mutta pidän kyllä tapanani antaa kiukkuista, kirjallista palautetta kohtaamistani epäkohdista, mutta ilmeiseti olen liian nössö. Tiedän kyllä, että kovat on oltava piipussa, jos mielii saada "oikeutta".
        Sähköposti asioitten hoidossa edellyttää kyllä sellaista taitoa ja tottumusta, jota en itse ole tavoittanut.
        Elisankin palvelusivun valikot vilistävät silmissä ja aivot menevät solmuun. Ja sitten kun pitäisi vielä osata kapulakieltä tai
        vähintäinkin välttävästi ATK-slangia niin katson, että puhelu on sittenkin se minulle sopivin asioitten
        hoitoväline.
        Kiitollisuudella otan kyllä kehotuksesi vastaan, ehkä hakeudun taas vaihteeksi ATK-kursseille. Niitähän
        meille ikäihmisille on tarjolla ihan ilmaiseksi.

• E L I S A L L A,
        mutta kun kirjoitti:

vastausta en saanut ja eräpäivä oli lähellä, ELISAN laskuissa on aina lyhyt varoitusaika.
        Oli saatava ennen sitä selvyys laskusta, joka oli aiheeton.

Olin kesäkuun alussa lopettanut ELISA-laajakaistan käymällä paikallisessa toimistossa.
        Sanoin lopettavani ELISALLA, ja kysyin vielä: voinko lopettaa jo patettisopimuksenikin siihen,
        kun sen määränpää maaliskuussa tulee. Vastaus oli, ettei sitä voi vielä sanoa irti siihen määräpäivään.

Puoli vuotta tämän jälkeen tuli l a s k u ELISALTA laajakaistaan liittyneestä TURVAPALVELUSTA,
        josta ei
        PIENINTÄKÄÄN merkkiä ollut WELHO -laajakaistallani lopettamiseni jälkeen puoleen vuoteen näkynyt,
        vain WELHO turvapalvelu-merkki on joka kerta avatessäni näkynyt ja näkyy aina.

Sen lopettaminen ei siis käynyt lopettaessani laajakaistani kesäkuussa,
        EIKÄ toimihenkilö sanallakaan siitä maininnut ,
        vaikka sanoin LOPETTAVANI nyt ELISALLA ja liityväni WELHOON.

Kuluttajaviranomainen sanoikin heti, että käydessäni ELISAN toimistossa lopettamassa laajakaistani, heidän olisi pitänyt siitä sanoa.

Mutta kun meni uudelleen ELISAN toimistoon tästä laskusta kysymään, aivan rauhallisesti
        ja kohteliaasti, kuten aina, siellä ei voitu laskutuksesta sanoa mitään, vaan kehotettiin soittamaan asiakaspalveluun.

Ensi kertaa soittaessani en saanut ketään asiasta tietävää keskustelemaan, mutta kun soitin sitten uudelleen, siellä oli joku mies, joka sanoi laskun olevan aiheeton, ja että sen voisi hävittää.

Sitten 20 €:n lasku puhelusta asiakaspalveluun, vaikka oioin HEIDÄN omia tekemiään VIRHEITÄ.

Kuulun 170 henkeä käsitäävään kerhoon, toiseenkin, lisäksi minulla on suuri ystäväpiiri.
        Paljon myöskin sukulaisia.

Lupaan mainostaa.

Ellei puhelut jää Elisan huoleksi.

tarkoitan siis ELISAN puhepakettia, joka on puhelimessani vielä vähän aikaa voimassa.
        Halusin sanoa senkin irti määräpäivän koitettua, mutta sitä ei vielä voinut,
        koska aikaa oli yli ½ vuotta sihen.

Toivottavasti he eivät jälkeen päin keksi, että se olisi pitänyt irtisanoa Puoli vuotta sitten!

HIH

• että kun
        E L I S A L L A, kirjoitti:

tarkoitan siis ELISAN puhepakettia, joka on puhelimessani vielä vähän aikaa voimassa.
        Halusin sanoa senkin irti määräpäivän koitettua, mutta sitä ei vielä voinut,
        koska aikaa oli yli ½ vuotta sihen.

Toivottavasti he eivät jälkeen päin keksi, että se olisi pitänyt irtisanoa Puoli vuotta sitten!

HIH

lopetit laajakaistan Elisan putiikissa, heidän olisi pitänyt sanoa myös turvapalvelun lopettamisesta erikseen. Se oli siis myyjän oma moka. Kyllä ammattitaitoisen myyfän tuo pitää tietää.
        Asiakkaalta sitä ei voi vaatia.
        Siitä koituneet puhelinsoitot tukevat Elisan maksettaviksi.

• oma sopimus
        että kun kirjoitti:

lopetit laajakaistan Elisan putiikissa, heidän olisi pitänyt sanoa myös turvapalvelun lopettamisesta erikseen. Se oli siis myyjän oma moka. Kyllä ammattitaitoisen myyfän tuo pitää tietää.
        Asiakkaalta sitä ei voi vaatia.
        Siitä koituneet puhelinsoitot tukevat Elisan maksettaviksi.

Eikös turvapallveluista tehdä oma sopimus, meidän puhelinyhtiössä ainakin? Joten siitä on silloin itse tietoinen, ja se lakkaa vain irtisanomisella.

• Sähköposti.
        demeter kirjoitti:

Minulta ei löydy tuota määrää poveria, mutta pidän kyllä tapanani antaa kiukkuista, kirjallista palautetta kohtaamistani epäkohdista, mutta ilmeiseti olen liian nössö. Tiedän kyllä, että kovat on oltava piipussa, jos mielii saada "oikeutta".
        Sähköposti asioitten hoidossa edellyttää kyllä sellaista taitoa ja tottumusta, jota en itse ole tavoittanut.
        Elisankin palvelusivun valikot vilistävät silmissä ja aivot menevät solmuun. Ja sitten kun pitäisi vielä osata kapulakieltä tai
        vähintäinkin välttävästi ATK-slangia niin katson, että puhelu on sittenkin se minulle sopivin asioitten
        hoitoväline.
        Kiitollisuudella otan kyllä kehotuksesi vastaan, ehkä hakeudun taas vaihteeksi ATK-kursseille. Niitähän

Laitanpa tässä kopsun siitä mitä laskuttajafirmaan ja perintätoimistolle laitoin, kun tavanomainen asiallinen kirje/kirjeet eivät saaneet minkäänlaista vastakaikua, ei edes viitsitty vastata, kun ilmoitin, että olen maksanut ne eikä perintään ole minkäänlaista aihetta.

Nyt ensin kirje tavaran toimittajalle / laskuttajalle ja sen jälkeen perintätoimistolle:

# Terve!

Sori, mutta toimintanne saa aikaan todella vastapuolessa kiukkua pohjanmaan kautta ja niinpä en säästele minäkään kiukun tunteitani Teitä kohtaan.

Minkälaista sakkia teillä oikein on ? Ette osaa lukea tilille tulevia tapahtumia, vaan kaikki järjestään laitatte perintään, ja uhkailette oikeudella ja tuomion tuottamilla uhkasakoilla, ja luottotietojen menetyksellä.
        Perintään vain, muka että perintätoimisto muka pystyisi rahastamaan laittomilla keinoillaan jo normaalisti maksetut laskut. Että sillä tavalla teidän yrityksen asiat makaavat

Tämäkö on teidän liiketoimintaideanne? Kaikki laskut vaan perintään, kyllä ne asiakkaat maksavat perintätoimiston pelossa vai?

Näkyy olevan muidenkin kohdalla sama juttu. Joten minäkään en käyttäydy enää asiallisesti vaan annan tulla vihastumisen tunteet tähän kirjeeseen koska siihen on syvästi aihetta. Ja minunkin näkyy olevan aihetta ryhtyä vastatoimenpiteisiin. En vielä tiedä, onko se rikosoikeudellinen tutkintapyyntö menettelytavoistanne, mutta johonkin toimenpiteisiin ryhdyn minäkin.

Menettelytapanne aivan selvästi viittaa vastapuolen huijausyritykseen, väittämällä että maksettu lasku on edelleen maksamatta ja lähettämällä siitä automaattisena maksumuistutuksia siinä toivossa, että jotkut asiakkaat eivät uskalla olla maksamatta uudelleen ja uudelleen samaa laskua, kun pelkäävät luottotietojensa menettämistä.
        Minä en pelkää. Nyt on vastassa sellainen akka, että te vapisette, kun minä prosessin käynnistän. Silloin tongitaan teidän kirjanpitonne viimeistä pilettiä myöden ja pelkäämpä pahoin, että raastupa heilahtaa ja tiilenpäiden lukeminen häämöttää tuollaisella hulttiomaisella rikollisella kirjanpidolla.
        Teitä kaltaisianne onnen onkijoita kyllä riittää. Miten kauan tuollainen toiminta ylipäätään saa Suomessa jatkua? #

- Ja tässä taas listaan laskut, koska maksettu ja kuinka monta maksumuistusta turhaan. Ja kuinka monta sähköpostia olen asiasta lähettänyt saamatta minkäänlaista vastausta. Neljä sähköposti oli lähettänyt eikä minkäänlaista vastausta.
        Jatkuu...

# Muuten fiksuihin asiallisiin yrityksiin mennäkseni, laskustanne puuttuvat e-mailosoite, sekä yrityksen osoite. Postilokero ei ole mikään osoite, vaan kyllä yrityksellä on oltava myös fyysinen osoite.
        Puhelinnumeron yhteydestä puuttuvat hintatiedot. Ne on aina ilmoitettava kun on kysessä nämä kalliit yrityspuhelut, joiden hinta poikkeaa normaalista hinnoittelusta. Joten en lähde soittelemaan teille tähän rahastussampoon.

Siis varsin puutteelisin tiedoin yritätte räpeltää, ja vielä epärehellisin keinoin.

Vaadin pikaista vastausta tähän laskuasiaan, miksei teillä lainkaan toimi tuo tiliotteiden seuranta maksetuista laskuista?
        Ja vaadin välitöntä asian hoitamista niin että tuo perintäfirmanne, jonka nähtävästi - oletettavasti omistatte itse, lakkaa lähettelemästä noita uhkailukirjeitään. Näinhän monet huijariyritykset tekevät, että naamioituvat perintäfirman nimiin, vaikka on aivan sama omistuspohja.
        Sitä paitsi perintään laskua ei voi heti lähettää kuten te nyt toimitte, vaan teidän on itse suoritettava maksumuistutukset ensin. Nyt te käytätte tapaa, että heti perintään, ja sitten sekä perintä, että teidän laskutus lähettelee muistutuksia samasta laskusta. Törkeää, kielii niin julkeaa epärehellisyyttä kuin ikinä vaan voi.

Siis ilmoitus minulle tähän sähkostiin, että koska asia on hoidettu, eli olette saattaneet laskutietonne ajantasalle, ja poistaneet laskuni perinnästä. Ymmärsittekö, ettei minun tarvitse käynnistää vastatoimenpiteitä? #

VASTAUS TULI KAHDESSA VUOROKAUDESSA.

• sähköposti.
        Sähköposti. kirjoitti:

Laitanpa tässä kopsun siitä mitä laskuttajafirmaan ja perintätoimistolle laitoin, kun tavanomainen asiallinen kirje/kirjeet eivät saaneet minkäänlaista vastakaikua, ei edes viitsitty vastata, kun ilmoitin, että olen maksanut ne eikä perintään ole minkäänlaista aihetta.

Nyt ensin kirje tavaran toimittajalle / laskuttajalle ja sen jälkeen perintätoimistolle:

# Terve!

Sori, mutta toimintanne saa aikaan todella vastapuolessa kiukkua pohjanmaan kautta ja niinpä en säästele minäkään kiukun tunteitani Teitä kohtaan.

Minkälaista sakkia teillä oikein on ? Ette osaa lukea tilille tulevia tapahtumia, vaan kaikki järjestään laitatte perintään, ja uhkailette oikeudella ja tuomion tuottamilla uhkasakoilla, ja luottotietojen menetyksellä.
        Perintään vain, muka että perintätoimisto muka pystyisi rahastamaan laittomilla keinoillaan jo normaalisti maksetut laskut. Että sillä tavalla teidän yrityksen asiat makaavat

Tämäkö on teidän liiketoimintaideanne? Kaikki laskut vaan perintään, kyllä ne asiakkaat maksavat perintätoimiston pelossa vai?

Näkyy olevan muidenkin kohdalla sama juttu. Joten minäkään en käyttäydy enää asiallisesti vaan annan tulla vihastumisen tunteet tähän kirjeeseen koska siihen on syvästi aihetta. Ja minunkin näkyy olevan aihetta ryhtyä vastatoimenpiteisiin. En vielä tiedä, onko se rikosoikeudellinen tutkintapyyntö menettelytavoistanne, mutta johonkin toimenpiteisiin ryhdyn minäkin.

Menettelytapanne aivan selvästi viittaa vastapuolen huijausyritykseen, väittämällä että maksettu lasku on edelleen maksamatta ja lähettämällä siitä automaattisena maksumuistutuksia siinä toivossa, että jotkut asiakkaat eivät uskalla olla maksamatta uudelleen ja uudelleen samaa laskua, kun pelkäävät luottotietojensa menettämistä.
        Minä en pelkää. Nyt on vastassa sellainen akka, että te vapisette, kun minä prosessin käynnistän. Silloin tongitaan teidän kirjanpitonne viimeistä pilettiä myöden ja pelkäämpä pahoin, että raastupa heilahtaa ja tiilenpäiden lukeminen häämöttää tuollaisella hulttiomaisella rikollisella kirjanpidolla.
        Teitä kaltaisianne onnen onkijoita kyllä riittää. Miten kauan tuollainen toiminta ylipäätään saa Suomessa jatkua? #

- Ja tässä taas listaan laskut, koska maksettu ja kuinka monta maksumuistusta turhaan. Ja kuinka monta sähköpostia olen asiasta lähettänyt saamatta minkäänlaista vastausta. Neljä sähköposti oli lähettänyt eikä minkäänlaista vastausta.
        Jatkuu...

# Muuten fiksuihin asiallisiin yrityksiin mennäkseni, laskustanne puuttuvat e-mailosoite, sekä yrityksen osoite. Postilokero ei ole mikään osoite, vaan kyllä yrityksellä on oltava myös fyysinen osoite.
        Puhelinnumeron yhteydestä puuttuvat hintatiedot. Ne on aina ilmoitettava kun on kysessä nämä kalliit yrityspuhelut, joiden hinta poikkeaa normaalista hinnoittelusta. Joten en lähde soittelemaan teille tähän rahastussampoon.

Siis varsin puutteelisin tiedoin yritätte räpeltää, ja vielä epärehellisin keinoin.

Vaadin pikaista vastausta tähän laskuasiaan, miksei teillä lainkaan toimi tuo tiliotteiden seuranta maksetuista laskuista?
        Ja vaadin välitöntä asian hoitamista niin että tuo perintäfirmanne, jonka nähtävästi - oletettavasti omistatte itse, lakkaa lähettelemästä noita uhkailukirjeitään. Näinhän monet huijariyritykset tekevät, että naamioituvat perintäfirman nimiin, vaikka on aivan sama omistuspohja.
        Sitä paitsi perintään laskua ei voi heti lähettää kuten te nyt toimitte, vaan teidän on itse suoritettava maksumuistutukset ensin. Nyt te käytätte tapaa, että heti perintään, ja sitten sekä perintä, että teidän laskutus lähettelee muistutuksia samasta laskusta. Törkeää, kielii niin julkeaa epärehellisyyttä kuin ikinä vaan voi.

Siis ilmoitus minulle tähän sähkostiin, että koska asia on hoidettu, eli olette saattaneet laskutietonne ajantasalle, ja poistaneet laskuni perinnästä. Ymmärsittekö, ettei minun tarvitse käynnistää vastatoimenpiteitä? #

VASTAUS TULI KAHDESSA VUOROKAUDESSA.

Sitten heidän perintäfimaansa lähettämäni kirje:

# Kirjeenne 4.9.2009 ja 18.9.2009

Jumankeuta, et minkälaista soopaa viittitte päästellä. Tiijätte varmasti millainen huijarifirma "päämiehenne" on.

Saakeli soikoon, kun lasku/laskut on maksettu ajallaan, kun vaan viittisivät tiliotteita hivenenkään tarkistaa. Mutta kun ei.
        Järjestään laittavat perintään, ja te sitten uhkailette oikeudella ja tuomion tuottamilla uhkasakoilla, ja luottotietojen menetyksellä ja täysin aiheetta.

Kuvitelkaa, että tarkoitushakuisesti toimitte vielä vastoin hyviä liikemistapoja. Tiedätte varsin hyvin, että päämiehenne XXXXXXXXXX ei toimi tervettä yritystapakulttuuria ja hyvää liimetoimintaperiaatteita noudattaen.
        Perintään vain, muka että perintätoimisto muka pystyisi rahastamaan laittomilla keinoillaan jo normaalisti maksetut laskut.

SELVITTÄKÄÄ VÄLINNE PÄÄMIEHENNE KANSSA
        Millainen on "päämiehenne" liiketoimintaidea? Kaikki laskut vaan perintään, kyllä ne asiakkaat maksavat perintätoimiston pelossa useampaan kertaan samat laskut vai?

Näkyy olevan muidenkin kohdalla sama juttu. Ja minunkin näkyy olevan aihetta ryhtyä vastatoimenpiteisiin. En vielä ole lopullisesti päättänyt, onko se rikosoikeudellinen tutkintapyyntö menettelytavoistanne, mutta johonkin toimenpiteisiin täytyy minunkin ryhytä tämän pelleilyn pysäyttämiseksi. #

- Tähän väliin listaan laskut, koska maksettu, minkä pankin kautta
        - Sekä yrityksen aiheettomat maksumuistutukset, ja niistä pernnät, vaikka kaikki on maksettu ajallaan, eivät vaan viitsi tiliotteitaan tarkistaa, tai tarkoitushakuistahan tämä on. Kuluttajan suojassa ilmenee näitä vastaavia tapauksia lukemattomat määrät. Minä vaan en maksanut yhtään ylimääräistä, en edes perinnän pelossakaan.
        Nyt jatkuu tivakka sanailuni perntätoimistolle:

# Vaadin pikaista vastausta tähän laskuasiaan, miksei teillä teidän ja päämiehenne välillä toimi asiallinen maksettujen laskujen ilmoitustieto?

Ja vaadin välitöntä asian hoitamista niin että tuo PERINTÄBUUMINNE loppuu ja kirjaimellisesti tähän näin ja lakkaatte lähettelemästä noita uhkailukirjeitä. Ja kaiken lisäksi VASTAATTE VIESTEIHIN, siis myös näihin sähköpostiviesteihin, jota te ette tähän mennessä ole tehneet. Törkeää menettelyä.

Siis ilmoitus minulle tähän sähkostiin, että koska asia on hoidettu, eli olette saattaneet laskutietonne ajantasalle, ja poistaneet laskuni perinnästä.
        Ymmärsittekö, ettei minun tarvitse käynnistää vastatoimenpiteitä? #

Ja vastaus tuli kahdessa vuorokaudessa. Ja ilmoitettiin, että kaikki maksuni ovat kirjaantuneet pääpiehelle ajallaan ja he lopettavat perinnän tähän.

• sähköposti.
        demeter kirjoitti:

hoitoväline.

Kun äkkiä alko kirkastuu ja selviämään asiat, ja osoitti, että kyllä täälläkin asioista tiedetään, ja samalla lailla aloin uhkailemaan heitä raastuvalla ja tiilenpäillä, jopas asiat selkis kertaheitolla.

Olen kuullut, että monet ovat maksaneet moneen otteeseen samoja laskuja juuri noiden luottotietojen menon pelossa, jota nuo huijariyritykset ja yrittäjät käyttää. On tosiaan tilanteita, joissa kannattaa vetää kovatkin pelikortit peliin.

• ei muista sen olevan
        oma sopimus kirjoitti:

Eikös turvapallveluista tehdä oma sopimus, meidän puhelinyhtiössä ainakin? Joten siitä on silloin itse tietoinen, ja se lakkaa vain irtisanomisella.

erillisen,
        varsinkin, kun ilmoittaa, että NYT lopetan ELISALLA, niin silloin sen myyjän olisi pitänyt sanoa, että se pitää erikseen irtisanoa.
        MITÄÄN merkkiä siitä ei laajakaistalla PUOLEEN VUOTEEN näkynyt.
        Sen sijaan Nykyisen laajakaistan WELHON merkki näkyi ja NÄKYY joka avaamisella.

Sitten puolen vuoden kuluttua yllättäen iso lasku!

Kuvaa oikein hyvin ELISAN toimintatapoja: RAHAN HUIJAUSTA !

• ällikällä lyöty
        ei muista sen olevan kirjoitti:

erillisen,
        varsinkin, kun ilmoittaa, että NYT lopetan ELISALLA, niin silloin sen myyjän olisi pitänyt sanoa, että se pitää erikseen irtisanoa.

jos et papereitasi pidä tallessa, ja muistikin sitten pätkii.
        Eihän se elisan vika voi olla, jos sinä et muista.
        Huhhuhhuuu

• meneppä itseesi
        ei muista sen olevan kirjoitti:

erillisen,

"MITÄÄN merkkiä siitä ei laajakaistalla PUOLEEN VUOTEEN näkynyt."

Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos olet poistanut se Elisan turvan, ja asentanut toisen, niin ei kait se näykkään. Kone ei hyväksy kahta turvajärjestelmää, toinen on poistettava, tai uusi ohjelmasi on voinut ehdottaa, että poistetaan toinen tuvaohjelmisto koneelta.

Tuo on kyll oma mokasi. Ja siitä mehuaat.

• DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
        meneppä itseesi kirjoitti:

"MITÄÄN merkkiä siitä ei laajakaistalla PUOLEEN VUOTEEN näkynyt."

Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos olet poistanut se Elisan turvan, ja asentanut toisen, niin ei kait se näykkään. Kone ei hyväksy kahta turvajärjestelmää, toinen on poistettava, tai uusi ohjelmasi on voinut ehdottaa, että poistetaan toinen tuvaohjelmisto koneelta.

Tuo on kyll oma mokasi. Ja siitä mehuaat.

kielenkäyttösi sen paljastaa.
        Luuletko tuolla tavalla saavasi "firmaasi" asiakkaita?

Itse olen aina hallinnut käyttäytymiseni.
        Myös paperini ovat järjestyksessä.

(Hymyilee ja poistuu oikealle.:)

• siellä on asiat se-
        sähköposti. kirjoitti:

Kun äkkiä alko kirkastuu ja selviämään asiat, ja osoitti, että kyllä täälläkin asioista tiedetään, ja samalla lailla aloin uhkailemaan heitä raastuvalla ja tiilenpäillä, jopas asiat selkis kertaheitolla.

Olen kuullut, että monet ovat maksaneet moneen otteeseen samoja laskuja juuri noiden luottotietojen menon pelossa, jota nuo huijariyritykset ja yrittäjät käyttää. On tosiaan tilanteita, joissa kannattaa vetää kovatkin pelikortit peliin.

kaisin edelleen, ja rahaa lypsetään ihmisiltä.
        VAROKAA! Ja pitäkää puolenne, sillä siellä huijataan!

• Outsider*****
        ällikällä lyöty kirjoitti:

Huhhuhhuuu

Kyllä Elisan virkailijan olisi kuulunut mainita asiasta!
        Aivan aiheeton lasku, se on oikea tulkinta tapahtuneesta.

• tua taas rahaa,
        ällikällä lyöty kirjoitti:

Huhhuhhuuu

mutta turha toivo, jos tulen äitiini, niin hän vielä 30 vuotta minua vanhempana hoiti
        hienosti omaa firmaansa!
        Ja jos isääni olen tullut, niin sama juttu.

Älkää panko epätoivoanne meihin vanhoihin.

Kannattaa hoitaa työnsä hyvin ja r e h e l l i s e s t i!
        Se on ohjeeni Elisalle ja sen myyjille.
        Muuten ei tule mitään.
        Kohteliaskin kannattaa olla.
        Asiakas ei ole vastapuoli, kuten luulette, ja kohtelette huonosti siksi.
        Kannattaa pitää asiakkaan puolta, neuvoa häntä ystävällisesti ja rehdisti.
        Niin tehdään HYVÄSSÄ firmassa.

-

• meneppä..
        DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD kirjoitti:

kielenkäyttösi sen paljastaa.
        Luuletko tuolla tavalla saavasi "firmaasi" asiakkaita?

Itse olen aina hallinnut käyttäytymiseni.
        Myös paperini ovat järjestyksessä.

(Hymyilee ja poistuu oikealle.:)

Suruksesi olen vain DNA:n asiakas, ja kun yritettiin vaihtaa virusturvaa, eihän se onnistunut, kun piti poistaa koneelta kaikki edellisen virusturvan tiedostot. Ja ne kun oli poistettu, eihän kone mistään näytä enää sitä edellistä turvan symbooleita. Niin siinä on varmasti ko. valittajalla käynyt. Taisi olla omaa ymmärtämättömyyttään, ettei sopimus pääty siihen, että sen tiedostot koneelta poistaa. Onhan se ihan järkeen käypä todellisuus.

• väärin..
        Outsider***** kirjoitti:

Kyllä Elisan virkailijan olisi kuulunut mainita asiasta!
        Aivan aiheeton lasku, se on oikea tulkinta tapahtuneesta.

Ei kait virusturvasta ole aiheellinen lasku siitä syystä, että asiakas on sen poistanut koneeltaan ja laitattanut toisen virursturvan. Ei sopimus siihen lopu.

• ELISAN suhteen,
        meneppä.. kirjoitti:

Suruksesi olen vain DNA:n asiakas, ja kun yritettiin vaihtaa virusturvaa, eihän se onnistunut, kun piti poistaa koneelta kaikki edellisen virusturvan tiedostot. Ja ne kun oli poistettu, eihän kone mistään näytä enää sitä edellistä turvan symbooleita. Niin siinä on varmasti ko. valittajalla käynyt. Taisi olla omaa ymmärtämättömyyttään, ettei sopimus pääty siihen, että sen tiedostot koneelta poistaa. Onhan se ihan järkeen käypä todellisuus.

niin kuin Kuluttajaneuvontakin päätti,
        ettei siinä mitään ELISAN turvapalvelua OLE enää edes OLLUT,
        - he yrittivät silti laskuttaa TYHJÄSTÄ, - ja vasta puolen vuoden jälkeen,
        että lasku ehtisi oikein isoksi kasvaa!

HYVÄSSÄ firmassa asiakasta neuvotaan ystävällisesti toimimaan omaksi edukseen,
        ja silloin se tulee myöskin firman eduksi.

Sillä asiakas pysyy HYVÄSSÄ firmassa.

• Ei pikkujuttuja
        ELISAN suhteen, kirjoitti:

niin kuin Kuluttajaneuvontakin päätti,
        ettei siinä mitään ELISAN turvapalvelua OLE enää edes OLLUT,
        - he yrittivät silti laskuttaa TYHJÄSTÄ, - ja vasta puolen vuoden jälkeen,
        että lasku ehtisi oikein isoksi kasvaa!

HYVÄSSÄ firmassa asiakasta neuvotaan ystävällisesti toimimaan omaksi edukseen,
        ja silloin se tulee myöskin firman eduksi.

Sillä asiakas pysyy HYVÄSSÄ firmassa.

Pieniä laskuja ei laskuteta joka kuukausi. Ne laskutetaan monen kuukauden jaksoissa, kun riittävä summa on kertynyt. Jos virusturva maksaa esim. 2,5 euroa kuukaudessa, siiinä ei alta puolen vuoden laskutettavaa tulekkaan, josko edes silloinkaan.

• Asiakasta ei neuvota
        Ei pikkujuttuja kirjoitti:

Pieniä laskuja ei laskuteta joka kuukausi. Ne laskutetaan monen kuukauden jaksoissa, kun riittävä summa on kertynyt. Jos virusturva maksaa esim. 2,5 euroa kuukaudessa, siiinä ei alta puolen vuoden laskutettavaa tulekkaan, josko edes silloinkaan.

ollenkaan, vain tällaista. Nyt riitti Elisa.

• entinen asiakas
        Asiakasta ei neuvota kirjoitti:

ollenkaan, vain tällaista. Nyt riitti Elisa.

TÄLLÄ tavoin, - ilkeilemällä,

saavanne asiakkaita?

Muuttakaa tyylinne ystävälliseksi ja rehelliseksi, ELISAN myyjät!

Teidän pitäisi antaa tietoa ja neuvoja.

• saunalahti
        entinen asiakas kirjoitti:

TÄLLÄ tavoin, - ilkeilemällä,

saavanne asiakkaita?

Muuttakaa tyylinne ystävälliseksi ja rehelliseksi, ELISAN myyjät!

Teidän pitäisi antaa tietoa ja neuvoja.

Voi voi tuota raukkamaista mesomista. Kukaan isoista yrityksisä ei lueskele näitä palstoja. Ja tuo mesomisesi on niin niin lapsellista, ettei sillä ole mitään vaikutusta, vaikka kuinka riehuisit näillä palstoilla. Ja tuo kerronnan tasosi ei ole lainkaan vakuuttavaa. Ja ylipäätään ihmettelen, miten olet mennyt ottamaan koko liittymää. Etkö ole vertaillut hintoja?
        Minä kyllä vertailin hintoja ja Sonera Elisa ovat omaa luokkaansa hinnoittelussa, niihin en sotkeudu. On ollut Elisaa ja on ollut Soneraa, ja Telefinlandiaa. Saunalahteen olen ollut tyytyväinen jo vuosia.

Saunalahdellakin on aikoinaan ollut ongelmia laskutusten kanssa. On tullut tuplalaskuja mutta ei minun aikanani. Tyttäreni otti Saunalahden liittymän silloin kun Saunalahti tuli telemarkkinoille, ja silloin esiintyi kovasti ongelmia, mutta nyt ne näkyy olevan saatu kuntoon, kun minun liittymäaikanani ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Mitähän tätä asiakkuutta on nyt kestänyt, jotain 4-5 vuotta.

• heti otsikossa,joten
        saunalahti kirjoitti:

Voi voi tuota raukkamaista mesomista. Kukaan isoista yrityksisä ei lueskele näitä palstoja. Ja tuo mesomisesi on niin niin lapsellista, ettei sillä ole mitään vaikutusta, vaikka kuinka riehuisit näillä palstoilla. Ja tuo kerronnan tasosi ei ole lainkaan vakuuttavaa. Ja ylipäätään ihmettelen, miten olet mennyt ottamaan koko liittymää. Etkö ole vertaillut hintoja?
        Minä kyllä vertailin hintoja ja Sonera Elisa ovat omaa luokkaansa hinnoittelussa, niihin en sotkeudu. On ollut Elisaa ja on ollut Soneraa, ja Telefinlandiaa. Saunalahteen olen ollut tyytyväinen jo vuosia.

Saunalahdellakin on aikoinaan ollut ongelmia laskutusten kanssa. On tullut tuplalaskuja mutta ei minun aikanani. Tyttäreni otti Saunalahden liittymän silloin kun Saunalahti tuli telemarkkinoille, ja silloin esiintyi kovasti ongelmia, mutta nyt ne näkyy olevan saatu kuntoon, kun minun liittymäaikanani ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Mitähän tätä asiakkuutta on nyt kestänyt, jotain 4-5 vuotta.

vain:
        hyppään yli viestisi!
        MOOI!

• Inhottaa
        Ei pikkujuttuja kirjoitti:

valehtelu.

• tarkkuutta
        Inhottaa kirjoitti:

valehtelu.

Olisi vakuuttavampaa, jos kertoisit, mitä Elisan tietoturva sitten maksaa. Vaikeaa on asiasta umpimähkään keskustella, kun sinä vain haukut. Johan tuo tuli ilmi, että sopimuksen olit tehnyt, mutta sitten poistanut ohjelman koneeltasi laittaaksesi toisen tietoturvan, muttet sanonut irti ja nyt meuhkaat siitä että Sua laksutetaan, vaikkei koneella näykkään tietoturvaa.

joten noin epävarmoista tiedoista lähtöistin on vaikea ottaa kantaa, kun et kerro, mitä se Elisan tietoturva sitten maksaa? Ei minulla 3 koneen tietotuvastakaan minun puhelinyhtiöltäni tule laskua kuin muutaman kuukauden väliin.

• HYVÄ, etten soittanu
        tarkkuutta kirjoitti:

Olisi vakuuttavampaa, jos kertoisit, mitä Elisan tietoturva sitten maksaa. Vaikeaa on asiasta umpimähkään keskustella, kun sinä vain haukut. Johan tuo tuli ilmi, että sopimuksen olit tehnyt, mutta sitten poistanut ohjelman koneeltasi laittaaksesi toisen tietoturvan, muttet sanonut irti ja nyt meuhkaat siitä että Sua laksutetaan, vaikkei koneella näykkään tietoturvaa.

joten noin epävarmoista tiedoista lähtöistin on vaikea ottaa kantaa, kun et kerro, mitä se Elisan tietoturva sitten maksaa? Ei minulla 3 koneen tietotuvastakaan minun puhelinyhtiöltäni tule laskua kuin muutaman kuukauden väliin.

tänään sinne,
        asiat ovat siellä täysin hoitamatta.
        Myyjä ei osaa edes niin yksinkertaista neuvoa asiakkaalleen antaa, että sekä
        virussuojaus että tietoturva pitää muistaa erikseen lopettaa, vaikka asiakas on
        ilmoittanut lopettavansa nyt ELISAlla.

ILKEILYÄ tuntuu sen sijaan riittävän vaikka kuinka paljon.

Oli oikea ratkaisu lopettaa tuollaisissa firmoissa, ne ovat menneet niin alas.

• jäi siis sanomatta
        HYVÄ, etten soittanu kirjoitti:

tänään sinne,
        asiat ovat siellä täysin hoitamatta.
        Myyjä ei osaa edes niin yksinkertaista neuvoa asiakkaalleen antaa, että sekä
        virussuojaus että tietoturva pitää muistaa erikseen lopettaa, vaikka asiakas on
        ilmoittanut lopettavansa nyt ELISAlla.

ILKEILYÄ tuntuu sen sijaan riittävän vaikka kuinka paljon.

Oli oikea ratkaisu lopettaa tuollaisissa firmoissa, ne ovat menneet niin alas.

Lopettavansa Elisalla, mutta mitä lopettavansa? Se jäi asiakkaalta sanomatta.

• tyyppi?:))))))))))))
        jäi siis sanomatta kirjoitti:

Lopettavansa Elisalla, mutta mitä lopettavansa? Se jäi asiakkaalta sanomatta.

Minun ei noin tyhmälle kannata kertoa, mitä olen sanonut.
        Et ole täysipäinen selvästikään.

JATKA!

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• *_*

olen samaa mieltä,se on todella kaikkein kallein operaattori,
      vaikka sielläkin on joitain tarjouksia, ovat ne "aina" muita kalleimpia
      ja lisäksi,
      sieltä ei saa samaan liittymään useampia tarjouksia/etuja,
      kuten muihin.

en kyllä tiedä mitään etuja siellä,
      oikeina numeroina kerrottuna.,

• !!!

ELISAn myyjät ovat TYHMIÄ.

Mainokset ovat samanlaisia kuin johtaja ja myyjät: tyhmiä.

"Emmää ny tierä!" on ELISAN linja, rahaa vain yrittää huijata!

• Riitti minulle!
        !!! kirjoitti:

ELISAn myyjät ovat TYHMIÄ.

Mainokset ovat samanlaisia kuin johtaja ja myyjät: tyhmiä.

"Emmää ny tierä!" on ELISAN linja, rahaa vain yrittää huijata!

Täytynee ottaa siitä selvää ennen uuteen liittymistä.
        En myöskään,( kuten sinäkään et varmaan halua), halua enää ikävyyksiä tai epäystävällistä palvelua kalliiseen hintaan.

• .......

Ei enää ikinä saunalahden kytkykauppaa, varoitan!! Kaksi vuotta löysässä hirressä.

• Nykyinen DNA

Elisan mielikuvituksellista laskutusta! En olisi pitänyt aikaisemmin mahdollisena.

Vaihdoin 2,5-vuotta sitten Elisan kaapelimodeemin Saunalahden mokkulaan ( joka tökki koko ajan ).
      Elisa laskutti laajakaistan ja virusturvan 2kk eteen päin vastoin sopimusta.

Puhelimessa päädyimme siihen, etten maksa ylimääräistä mutta kuitenkin laitan tietoturvan maksuun.
      Espanjassa ollessamme minulla ei ole omaa konetta mukana vaan käyn nettikuppilassa kerran viikossa.
      Kurkatessani pankkiin totesin Elisan nyysineen tililtäni 118878€!
      = tietoturva 1000-kertaisena.

Asian oikaisu oli vaikeaa koska kaksi ensimmäistä Elisan mammaa väittivät ettei heille ole tullut ko. suoritusta vaikka se oli tapahtunut jo 4 pankkipäivää aikaisemmin.
      Kolmas mamma otti minut todesta ja tarkisti reskontrasta.
      Ilmoitti tiliäni hyvitettävän ko. summa - tietoturva, kahden tunnin sisällä.
      Niin myös tapahtui.

Kyse ei ollut näppäilyvirheestä eikä suoraveloituksesta.
      Pankkineuvojani kertoi tapahtuvan kummempiakin mokia.

Enää en luota mihinkään!

Ps. Loppuvuoden puheluista ja tekstiviesteitä ei tullut Elisan laskua. 3kk maksutonta mutta laiha lohtu vitutuksesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe