Milloin ja miten tajusit olevasi lesbo?

Shame^on^me

Itse olen alkanut miettiä, että merkit olivat ehkä selvät jo lapsena. Minua oudosti kiehtoivat naiset, ei nyt ehkä ihastumisesta voi puhua, mutta saatoin ihailla kovasti jotain naista. Teini-iässä koin kyllä tämän normaalin vaiheen, että ihastuin julkkismiehiin, mutta oikeassa elämässä koin suurinta kiinnostusta naisia kohtaan. En silloin tajunnut yhdistää asioita, ei minun lapsuudessani homoista tai lesboista puhuttu, saati että yhtäkään olisi kuulunut lähipiiriin.
Minulla on takana kaksi pitkää suhdetta miesten kanssa, ja pitkään pohdinkin olevani biseksuaali, koska kuitenkin kykenin normaaliin suhteeseen miehen kanssa ilman että se olisi tuntunut suuremmin väärältä tai vastenmieliseltä. Mutta siitä puuttui se jokin. Kykenin elämään miehen kanssa, asumaan yhdessä, jopa harrastamaan seksiä, mutta silti miehet tuntuivat aina jotenkin välttämättömältä "pahalta" jotka vain kuuluivat normaaliin elämään, siitä huolimatta että he ovat minusta tuntuneet aina ihan vierailta taivaankappaleilta. Minun on aina ollut vaikea ymmärtää miehiä, olen kokenut naiset aina paljon läheisemmiksi, ja seksuaaliset haluni seurustelukumppaneitani kohtaan katosivat pian sen jälkeen kun alkuhuuma oli laantunut. Silti kykenin seksielämään miehen kanssa kun tarpeeksi "tsemppasin" itseäni.

Minun on ollut kovin vaikea myöntää itselleni kiinnostukseni naisia kohtaan, en ole myöntänyt sitä täysin vieläkään. Yksi nainen elämäni aikana on avoimesti ilmaissut kiinnostuksensa minua kohtaan, mutta en päässyt hänen kanssaan alkua pidemmälle kun olin niin hämmentynyt itseni kanssa. Tuntui myös, että hän oli minun makuuni liian naisellinen. Olen itse aika naisellinen ja pidän enemmän vähän poikamaisista naisista, melko pitkistä ja laihoista ja lyhythiuksisista.

Myös se ahdistaa, että jos alkaisin seurustella naisen kanssa, niin saisin varmasti vuositolkulla selitellä asiaa lähipiirilleni, ja tuskin moni edes asiaan osaisi suhtautua tai hyväksyisi sitä. En uskaltaisi tulla kaapista. Tiedän että on tyhmää ajatella mitä ihmiset sanovat, mutta en voi sille mitään.

Syy, miksi nyt koin tarvetta tulla tänne avautumaan, on että olen ihastunut. Olen ihaillut häntä tähän mennessä vain kaukaa, kerran vaihtanut muutaman sanan. Tahtoisin niin kovasti antaa hänelle puhelinumeroni tai tehdä jonkin liikkeen suuntaan tai toiseen. Mutta minua pelottaa niin mahdottomasti.
Entä jos hän onkin hetero, naimisissa oleva pienten lasten äiti...

Tahtoisin kuulla muiden ihmisten kertomuksia siitä, milloin huomasitte lesboutenne, minkä ikäisenä? oletteko löytäneet kumppanin? oletteko tulleet ns. kaapista? jne... Jos olette niin miten lähipiirinne on suhtautunut? Ja ennen kaikkea se, että miten tunnistatte samanlaiset ihmiset vai onko useinkin käynyt niin että olette iskeneet silmänne heteroon?

159

13512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tauku

      Tajusin että olin jotenkuten kiinnostunut tytöistä tarha-iässä, taisi olla nelivuotiaana. Olin itse asiassa todella poikatyttö ennen kuin tulin teini-ikään jolloin ns. muutuin naiselliseksi, ja samalla konservatiivisesti meikkaavaksi ja pukeutuvaksi. Olen kyllä potenut nuorempana jonkinlaista syyllisyyttä siitä että en ollut ihan varma suuntautumisestani, enkä halunnut että ihmiset kohtelisivat erilaisesti, sillä halusin tai en, on ihmisiä jotka eivät hyväksi seksuaalivähemmistöjä, saati käyttäytyisivät asiallisesti heitä kohtaan. Olen myös niin nössö, että en halua leimautua 'lepakoksi'.

      Ihastumiseni ovat suuntautuneet lähes aina naisiin, ja jos harrastan seksiä miehen kanssa pitää olla alkoholia mukana, jokin mielikuva tai aivan hervoton tyyppi. Eli ehkäpä olen lesbo vaikka näen itseni binä. En ole koskaan ollut suhteessa (olen aika nuori vielä), enkä ole oikeastaan koskaan ollut rakastunutkaan. En ole mahtipontisesti astunut virallisesti kaapista ulos, mutta kaapin ovi on auki, ja selkeää vihjailua olen heittänyt, joten lähipiirini tietää että olen yltiöliberaali, vähemmistöjä puolustava, mahdollisesti seksuaalivähemmistöön kuuluva. Lähipiirini on aika liberaali, joten en usko että dramaattinen ulostulo katkaisisi tai tuhoaisi välimme.

      Tutkani on todella heikko enkä tunnistaisi lesboa edes lepakkoheijastin, sateenkaaripaita - yhdistelmästä, puhumattakaan biseksuaaleista. Olen kyllä joskus huomaavinani jonkun naisen/tytön vilkuilevan minua, mutta oletan että olen jotenkuten nolannut itseni, tai että housujeni vetoketju on auki. Olen itse ujo kuin tulee iskemiseen mutta olen muuten sosiaalinen ja kynnykseni tuntemattomien kanssa puhumiseen on todella matala. Olen ehkä joskus muistaakseni vihjaillut todella humalassa naiselle jotain, mutta en ole varma, sillä muistikuvat ovat sumeat.

      Olen vielä nuori (parikymppinen) joten minulla on vielä kaikennäköistä edessä.

      • nainen613

        mullakin seksiä miesten kanssa vain kaatokännissä. Kumma etten mitään tajunnut vaikken koskaan ole pystynyt seksiin miehen kanssa kuin aivan tajuttomassa humalassa. Se oli muuten yksi syy miksi käytin nuorempana reippaasti alkoholia, oltiin baarissa seuraa etsimässä ja mun piti olla aina nakit silmillä että pystyi jonkun kundin kanssa läheiseen suhteeseen.
        Ja sitten aamulla järkytys ja hirveellä kiirellä ulos missä sitä sattui olemaankin.


    • Aspeth

      Olen ihastunut naisiin jo nuorena: opettajiin, ystäviin, työkavereihini, psykiatriini jne. Listalle on kertynyt mittaa, mutta suhteessa en ole naisen kanssa ollut. Toisaalta olen myös ollut ihastunut miehiin ja seurustellut miesten kanssa. Olen heterosuhteessa tälläkin hetkellä. Tätä ja aiempia miessuhteitani yhdistää se, että en tunne olevani rakastunut. Olen halunnut seksiä miesten kanssa ja nauttinut siitä, mutta miesten kanssa tunteeni eivät ikinä ole olleet kovin syviä. Tunteeni naisia kohtaan ovat olleet aivan toisenlaisia, jollain lailla kokonaisvaltaisempia ja vahvempia. Olen ollut naisen kanssa kerran sängyssä, ja tiedän, että homma toimii myös fyysisesti. Olen aivan umpikujassa, en tiedä, mitä tekisin. Mieheni rakastaa minua, ja minun on toisaalta ihan hyvä olla hänen kanssaan. Toisaalta pelkään sitä, etten ikinä koe todellista rakkautta, jos jään nykyiseen suhteeseeni. Saan seksiä, mutta se ei ole rakastelua. Itkettää, kun kirjoitan tätä. Olisi niin helppoa, jos olisi 100-prosenttisesti lesbo tai hetero eikä jotain epämääräistä siltä väliltä.

      • reijak

        Kirjoitin tästä samasta kipeästä aiheesta aiemmin. Uskon että voisit oppia omista tekemisistäni jotain ja siitä voisi olla neuvoa omalle tiellesi. Tiesin siis itse olevani todellisuudessa jotain muuta kuin hetero jo nuoruudestani lähtien, mutta jotenkin en osannut suuntautua siten. En saanut ajatustani myöhemmin irti eräästä naisesta ja tuskailin oman avioliittoni sekä perheeni kanssa, joka tuntui olevan "vaakakupissani" silloin kakkonen. Jostain syystä löysin miehestänikin viime vuosien ajalta pelkkiä vikoja ja seksi hänen kanssaan alkoi jopa inhottamaan. En pystynyt antamaan miehelleni sitä mitä hän vaati ja tämä taas vaikeutti tilannetta entisestään. Mieheni ei pystynyt tyydyttämään tarpeitani mitenkään ja päädyin lopulta jättämään hänet ... ja siinä ohessa menetin myös jotain teini-ikäisissä lapsissani. siispä kaiken tämän ainoastaan rakkaudesta toiseen naiseen. Tuo rakkauteni kohde ei kuitenkaan koskaan vastannut fantasioitani ja huomasin näin jälkikäteen tehneeni virheen hänen suhteensa. Olen jo pitkään "tarponut" asian kanssa enkä kuitenkaan löytänyt sitä fantasioideni naista jota mielessäni kaipaan. Seksuaalisia kokemuksiaki olen saanut jopa epätoivoisien yritysteni kanssa, mutta niistä on jälkikäteen jäänyt mieletön morkkis. Nyt näin myöhemmin olen myös kokenut, että tunnen jotain miestäni kohtaan ja ehkäpä myös kaipaan jopa hänenkin kosketustaan. Tämä on tietenkin myöhäistä vaikka tiedän mieheni tunteet minua kohtaan, sillä hän jäi erossamme jalkoihini. Kun mieheni nyt vihdoin on löytänyt ehkä sen uuden rakkauden, en vain tohdi mennä siihen väliin ... näin olen tyttärelleni luvannut. Elämä on minulle avoin, mutta jotenkin tyhjää. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja oikeita valintoja tielläsi.


      • Coooooooool

        Oikee asenne miehii kohtaan


    • Teini-iässä noin 14-15-vuotiaana huomasin olevani enemmän kiinnostunut tytöistä kuin pojista. Reilua vuotta myöhemmin koin ensimmäisen rakastumisen samanikäiseen tyttöön ja seurustelimme "salaa" muutaman kuukauden. Sen jälkeen seurustelin vähän aikaa pojan kanssa, mutta se tuntui oudolta ja lopetin pian suhteen. En ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa ja usein minulta kysytäänkin (heterot) miten voin olla varma että olen lesbo jos en ole edes ollut miehen kanssa kertaakaan, mikä on todella naurettavaa. En ole itse henk.kohtaisesti tavannut toista lesboa joka on ns. aina tiennyt olevansa lesbo ja että on ollut ainoastaan naisten kanssa. Taidanpa siis olla yksi todella harvoista.

      • Mau..

        Täällä toinen joka ei ole koskaan mm harrastanut seksiä miehen kanssa vaan tiennyt että naiset ovat ainoa rakkauteni kohde.

        Elikkäs historiaani. Väitän olleeni ihastunut päiväkodissa yhteen hoitajista. Vasta myöhemmin ymmärsin, että jonkinsortin ihastuksesta taisi olla kyse. 11 vuotiaana menin ja ihastuin ensimmäistä kertaa kunnolla ja palavasti opettajaan niin että pieni tyttö oli aivan päästään pyörällä mitä tapahtuu. Seurustelin kuitenkin poikien/miesten kanssa 11-17 vuotiaaksi asti - mutten koskaan kyennyt harrastamaan seksiä. Lopetin suhteen kun alettiin etenemään liian pitkälle. Väitän että taisin rakastuakin yhteen poikaan hetkisen, mutten siltikään kyennyt seksiin. 18 vuotiaan seurustelin salaa tytön kanssa muutaman kuukauden ja nautin toisen ihmisen läheisyydestä ensimmäisen kerran kunnolla. Opettelimme seksin saloja ja rakastuimmekin. Tunteet kuitenkin loppuivat ja polulleni eksyi nainen, joka laittoi kaiken elämässäni uusiksi.

        Rakastuin tulisesti ja uskon tämän olevan elämäni rakkaus, elämäni nainen. Hän on minua vanhempi ja jo sinut vähemmistöön kuulumisen kanssa ja tämä antoi minulle rohkeutta olla oma itseni. Vanhempani sanoivat minun kuolleen heille kun kerroin suhteestani ja suuntautumisestani. Nykyisin jollain tavalla pystymme keskustelemaan, mutta huonosti. Ystävistäni tietävät ne, jotka ovat minulle todella tärkeitä ja joiden kanssa olen tekemisissä. Muutin uudelle paikkakunnalle opiskelupaikan perässä, lähemmäs naistani ja olemme yhdessä lähes jokaisen viikonlopun. Koulussani luokkatoverini eivät tiedä tyttöystävästäni ja elämästä jota elän koulun ulkopuolella. Vaikka heidät ystäväkseni luokittelen en siltikään VIELÄ ole kertonut..

        Mm, ikää minultakin löytyy hädintuskin 20.


    • Cissa-

      En oo oikein vieläkään tajunnut, enkä oikein tiedä mikä olen. Välillä katselen miehiä, välillä naisia. Nyt on menossa sellainen kausi, että ihastun naisiin, eikä miehet kiinnosta. Kesällä olin helpottunut, kun luulin "löytäneeni" itseni ja pidin itseäni heterona, koska silloin vilkuilin miehiä. Sitä ennen olin ollut melkein varma, että olen ainakin bi, mutta kesällä ajattelin, että kiinnostuminen naisiin oli ollut jotain ohimenevää.

      Olen 20-vuotias, enkä ole tähän mennessä seurustellut tai kokenut syvempiä ihastuksia. Olen ollut lähinnä kiinnostunut (ehkä ihastunut) sekä miehistä että naisista. En edes tajua, että olenko oikeasti ollut edes kiinnostunut romanttisessa mielessä, vai onko se ollut jotain muuta kiinnostusta, jonka olen sekoittanut ihastumiseksi. Haluan olla varma, ennen kuin lokeroin itseäni mihinkään. :)

      • Anonyymi

        Saatat olla omni, Eli ihastuksen kohteen sukupuolella ei ole väliä.


    • Zzi

      Lapsuudesta muistan että olen ollut kiinnostunut molemmista sukupuolista. Varmaankin sellaista perus lapsen kiinnostusta ja uteliaisuutta, sekä tyttöjen että poikien olemusta kohtaan. Tytöt kiehtoivat enemmän, mutta pojista kiinnostuminen oli ympäristössäni "normaalia", joten tähän minäkin yritin mukautua. Tämä siis kuusi vuotiaasta eteenpäin...

      Olen edelleen kovin haluton luokittelemaan itseäni. Mutta voin kertoa tähän astisesta elämätäni... Olen ollut muutamassa pitkässä suhteessa miehen kanssa. Olen ollut ihastunut ja tuntenut jonkinlaista määrittelemätöntä ohimenevää vetoa miehiä kohtaan. Seksiä olen harrastanut, mutta olen pystynyt nauttimaan siitä vain harvoin. Ja tarkoitan siis: todella harvoin. Seksi oli lähinnä "pakko" koska se "kuuluu suhteeseen" etc. Suhteet miehiin ovat olleet toimattomia kaikin puolin, tällä hetkellä olen siis sinkku.
      Ajan kanssa olen alkanut olemaan sinut seksuaalisen suuntautumiseni kanssa, mikä se sitten onkaan... Pidän, unelmoin ja kiinnostun naisista. Katselen naisia. Olen ollut ihastunut naisiin. Itse asiassa olen tälläkin hetkellä. :) Haluan jakaa elämäni naisen kanssa. Miehet kuvottavat minua seurustelu- ja seksimielessä. En usko että voisin koskaan rakastua mieheen.

      Tulin kaapista ulos joskus aikuisiän saavutettuani. (Olin siis suhteessa miehen kanssa tällöin.) Kerroin ensin silloiselle parhaalle ystävälle, että "taidan pitää naisistakin". Ystäväni tokaisi että "ai jaa". Ja asiasta keskusteltiinkin syvällisesti pariin kertaan. Ystävyytemme jatkui kuten aina ennenkin. :) Tästä sain rohkeutta kertoa kaikille kavereilleni, ja myöhemmin myös veljelleni. Tällä hetkellä luultavasti ainoita jolle en ole suoraan sanonut on omat vanhempani ja sellaiset hyvän päivän tutut. Ei mulla ole tarvetta kuuluttaa asioitani kirkossa. ;) Vanhemmilleni en ole kertonut koska ovat helluntailaisia... Mutta kerron jos joskus (toivottavasti) kohtaan ihanan naiseni ja rakastun.

      Kiinnostunut olen varmaan ollut heteroistakin, mutta ihastunut en. Ihastun kunnolla muutenkin aika harvoin. Ja kyllä samanhenkiset oppii tunnistamaan ajan kanssa. :) Vaikka eihän kenenkään homotutka 100% varma ole...

      • -Rikki-

        Olin 15-vuotias kun tapasin Yläasteella ihanan tytön, tytön katse oli minuun ja minun tietysti häneen. Juteltiin ja vaihdettiin numeroita.Soiteltiin melkeimpä jokapäivä ja muutaman kuukauden päästä tyttö kysyi, että seurustellaanko, olin ihan sanaton, mutta sain vastatuksi kyllä. Olen nyt 17-vuotta ja meidän suhde on kestänyt tämän 2 vuotta ja olen siittä tosi onnellinen.Kaverinikin ovat onnellisia minun puolesta kokoajan ne ovat niin "Miten teillä menee".Asumme yhdessä ja sanoin tytölleni, että en ole vielä valmis seksiin 15-16 vuotiaana,mutta nyt olemme harrastaneet ja se oli ihanaa.. Nyt kullallani on minulle yllätys onhan kohta ystävänpäivä..


    • spock13+3

      Olen aina jollain tasolla tiennyt tykkääväni naisista. En tietystikään lapsena oikein tiennyt mikä minulla on mutta 10-vuotiaana ihastuin leiriohjaajaani. Ajattelin häntä jatkuvasti ja halusin koko ajan olla hänen seurassaan. Leirin loppuessa (tämä oli siis sellainen summercamp amerikassa jossa ollaan koko kesä) kerroin äidilleni että rakastan sitä tyttöä ja että olen lesbo. Äitini ei ottanut ihan tosissaan, no en minäkään ottaisi kymmenvuotiaan puheita niin tosissaan. No kuitenkin mulle jäi silloin siitä ihan hyvä mieli koska äiti sanoi että katotaan nyt sit vähän vanhempana että mitä mieltä sitten olen, mutta että ei sillä ole väliä ja että hän aina hyväksyy minut sellaisena kuin olen.

      Sen jälkeen olikin aika hiljaiseloa, en ainakaan muista mitään erityisiä ihastuksia, enkä juurikaan miettinyt mieltymyksiäni, keskityin kouluun ja urheiluun. Lähinnä pidin muita tyttöjä vähän hulluina kun jatkuvasti juoksivat jonkun pojan perässä. Yläasteen jälkeisenä kesänä tapasin sitten pojan joka vei jalat alta. Se kylläkin jäi kesäromanssiksi mutta oli ihana kokemus, seksikin oli upeaa ja sen jälkeen aloin kyllä jonkin verran katsella poikia. No mutta kuitenkin lukiossa sitten tapasin naisen johon ihastuin niin palavasti että vieläkin oikein hikoiluttaa kun häntä ajattelen, tästä on siis jo kymmenen vuotta aikaa:) Ihastuin myös toiseen tyttöön ja sitten vielä myöhemmin vähän poikaankin. No se oli sitä ihanaa lukioaikaa. Lukiossa pidin itseäni sitten jonkinlaisena bi:nä, mutta olen kyllä mielestäni lesbo. En ole ainakaan viiteen vuoteen innostunut yhdestäkään miehestä joskus oikein kaatokännissä olen miehen kanssa näinäkin vuosina ollut, mutta ei ole mua varten. Nyt olen löytänyt kaikin puolin ihanan naisen ja haluan vain hänet enkä ketään muuta!

      • Anonyymi

        No on sulla ollu paljon ihastumisia.
        Itel 30 vuoden aikana ihan pari ihastusta. Kun ihastun niin ei se niin vaan sammu. Ei sitten millään.


    • Women love

      Kyllä se murrosiässä alkasi tulla selväksi että naiset kiinnosti enemmän kun miehet. Mutta pitkään en sitä itse halunnu hyväksyä. Halusin olla kuin muut ikäsieni tytöt. Ja yritinkin olla ja seurustella poikien kaa. Mutta jokin ei tuntunu hyvältä olin niin eri aaltopituudella. Aina oon ollu poikien kaa hyvää pataa ja ollu aina heidän leikeissään mukana. Ne nukke ja prinsessa jutut ei ollu mua varten.

      Ajattelin jotenkin että jos naisen kaa tuun joskus olemaan niin se on niin syvällä kaapissa kun vaan voi olla. Tiesin miten äitini on aina puhunu homoista ja lesboista ja tehnyt selväksi että se ei ole oikein. Että se on joku sairaus. Mutta elämä meni eteenpäin ja mä kielsin tunteeni. Ammattikoulussa seurustelin yhden pojan kaa useamman vuoden mutta en voi sanoa että olin onnellinen jotain vain puuttui. Suhde muuttui enemmän kaveruudeksi kuin seurusteluksi. Suhde sit lopulta päättyi ja kova paikka se kuitenkin oli.

      Se loppu oli kuitenkin uuden ajan alku josta oikeastaan alkoikin sellanen itsensä etsiskely aika. Joka kesti monta vuotta. Mä mietin ja pohdin asioita itsekseni enkä tuntunu oikeen pääsevän mihinkään. Olin aina ollu sellanen joka tekee niin kuin muut tahtoo ja unohtanu sen mitä oikeasti itse tahdon. Olin väsyny siihen en enää halunnu elää niin. Totesin että minäkin olen tärkeä ja mullakin on tarpeet. Ongelmani oli ainoastaan se että en koskaan puhunu siitä kenellekkään vaan pyöritin sitä yksin omassa päässäni. Olin miesten kaa kavereita mutta en enää suostunu seurusteluun oli aika alkaa elään sellasta elämää mitä halusin.

      Aloin kirjoitteleen netissä palstoille ja jakaan fiiliksiä ihmisten kaa. Kävin setan juhlis jonkusen kerran ja hain paikkaani. Se ei ollut helppoa mutta jotenkin tunsin että jos vaan istun kotona enkä tee asioille mitään ei ne mee myöskään mihinkään. Kunnes sitten aikanaan tuli vastaan nainen joka sai sukat pyöriin jaloissa. Tutustuin häneen netin kautta ja seurusteltiinkin jokunen kuukausi ja tajusin heti et se seurustelu naisen kaa on mun juttu. Mulle avautui ihan uusi maailma sen jälkeen. Suhteita oli ja suhteita meni mutta mä olin löytänyt itseni joka tuntui niin hyvältä.

      Vanhemmilleni kerroin vasta parin vuoden päästä ja olihan se kova paikka heille mutta kyllä se sit siitä helpotti kun aika kului. Ja oikeastaan silloin kun kerroin niin mulle oli kyl aika sama miten ne suhtautuu. Mä en aikonu hukuttaa tunteitani enää kenenkään takia. Olin itsenäinen nainen ja seisoin omilla jaloilla. En oo katunu hetkeäkään ja oon niin onnellinen siitä mitä oon. Mielestäni on niin ihana seurata ja katsoa naisia kaduilla kuin baareissa avoimesti eikä piilotella sitä ihastelevaa katsetta.

      Musta tuntuu että kaikilla se on erillainen prosessi löytää itsensä ja tulla ulos. Ei kai se ikinä oo helppoo mut mikä täs elämäs nyt sitten on. Ei se siellä kaapissakaan oo aina niin hääviä. Se riippuu niin monesta asiasta. Toisilla se ottaa kauemmin ja toisilla vähemmän aika. Mutta sitä toivon että naiset ei elä kaapissa ja piilottele tunteitaan sen takia että muiden on hyvä olla. Se loppuu ennen pitkään sitä ei enää jaksa. Ja toiset taas sit vanhempana kovasti katuu sitä et antoi vaan ajan kulua.

      Oon nyt jo yli 30 ja eläny useamman vuoden hyvässä parisuhteessa ja se tuntuu hyvältä. Tsemppiä kaikille mitä ikinä päädyttekin tekemään.

    • Musta tuntuu hyvältä olla lesbo. Jos en olis koskaan myöntäny itelleni, et pidän naisista, niin olisin saannu varmaan elää koko loppuelämäni ahdistuneena. Ja vaikka on ihmisiä joiden mielestä on outoa, et musta tuntuu hyvältä olla lesbo, niin en kenenkään vuoksi enää haluis teeskennellä muuta kuin olen. Tosin en turuilla ja toreillakaan tätä aio suureen ääneen kuuluttaa(ellei sitten Pridea oteta lukuun, jos joskus sinne menen).Asiat tulee enemmän julki jos on tullakseen. Mut nyt mää voin kuitenkin sanoo, et pidän itestäni enemmän naisena. Aikasemmin olin ihan ummessa niin fyysisesti kuin henkisesti, en tuntenu itteeni seksuaalisestikaan. Nyt olen avautunu enemmän ja joka päivä menen pienin askelin kohti sitä ihmistä, jollainen oikeasti olen. Musta on välillä tosi hienoo avata silmät ja katsoa ulos maailmaan ja huomata, että kaikki on niin kaunista, luonto on kaunista, naiset on kauniita ja et kaikki kääntyy hyväksi, kunhan vain uskaltaa elää omana itsenään ja luottaa siihen, että elämä hymyilee.

    • Agnes2

      Tajusin olevani lesbo noin 13-vuotiaana eli yläasteen alkupuolella. En ensin ajatellut sen olevan ihastumista. En vain saanut joitain tyttöjä mielestäni. Haaveilin meitä tekemässä jotain yhdessä ja haaveilin, miten olisimme lähekkäin. Yläasteen alkupuolella tuli elokuva Fucking Åmål, jossa on päähenkilö lesbo, ja muistan ikuisesti sen tunteen, kun tulin elokuvateatterista. Kävelin sieltä kotiin kuin olisin leijunut ilmassa enkä oikein tajunnut mitään. Kirjoitin silloin päiväkirjaani, että se elokuva kertoi kuin minusta: yksinäinen, koulukiusattu tyttö, joka on ihastunut toiseen tyttöön.

      Ensimmäiset merkit muistan jo ala-asteelta, mutta en silloin ymmärtänyt tai ajatellut sen olevan lesbouteen liittyvää. Ensimmäinen muistoni on jopa ihan ala-asteen ensimmäisiltä vuosilta. En tiedä, oliko se varsinaista ihastumista, mutta jollain tavalla ajattelin paljon yhtä ylemmällä luokalla olevaa tyttöä tai halusin olla koko ajan jonkun ohjaajan lähellä. Eniten varhaisia merkkejä muistan ala-asteen viimeisiltä vuosilta.

      Nykyään olen 31. En ole kokenut lesbouttani ongelmaksi missään vaiheessa. Tämä on minulle niin luonnollinen asia, etten edes ajattele olevani lesbo. Olen vain minä itse. En kuuluta suuntautumistani ja suurin osa ihmisistä ei tiedä siitä. Töissä en ole kertonut kenellekään. Olen myöskin sinkku ja varmaan siksikään se ei ole tullut julki. Tavallaan olen siis edelleen kaapissa ainakin osittain tai suurimmaksi osaksi. Jos joku utelee poikakavereista, ei tule selitettyä asiaa tarkemmin. En kuitenkaan häpeä lesbouttani ja olen aina ollut sinut sen kanssa. Joskus pelkään muiden suhtautumista.

      • En määkään ole tullu kaikille kaapista(esim.isälle) ja olen myös sinkku. Jos joku utelee multa poikaystävistä, en vastaa tai sanon ettei ole. Minäkään en mitenkään häpeä lesbouttani, I am what I am. Jos jotkut ei pidä siitä, niin sit ei pidä. Tosin kyllä joskus mietin miten siihen suhtaudutaan. Isän suhtautumista etenkin mietin, jos hän joskus sais ietää, hänellä kun on välillä enemmän tai vähemmän huonoja mielipiteitä meist lgbt-ihmisistä.


    • Anzzukin

      ...olin koko ikäni siinä luulossa etten voi rakastaa ketään...eikä kukaan minua..pidin itseäni jotenkin poikkeavana, erilaisena...keskitin kaikki tarmoni ja energiani työntekoon, en kaivannut mitään enkä ketään. Olin täysin tyytyväinen elämääni, kunnes viiskymppisenä, työhaastattelussa rakastuin tulisesti ja ensimmäisen kerran elämässäni ! Ja Naiseen! Sitten se olikin menoa, kaikki entinen murentui ja palaset löysivät paikkansa...
      Nimittäin se vastapuolikin rakastui... hän oli aloitteentekijä, itse en olisi uskaltanut, olin kuitenkin sen verran vanhempi... no, sydänhän siinä särkyi...aikaa on mennyt mutta tuota ihanaa aikaa muistellessa tulee vieläkin paha mieli...

    • Ananasvaibanaani

      Täällä kirjoittaa yksi joka ei tiedä "mitä ja kuka on". Pitkä parisuhde miehen kanssa ja lapsikin. Ahdistus on todella todella suuri. Välillä helpottaa. Mahdolllisuus "olla lesbo" ahdistaa ihan äärettömän paljon. Ei ole käynyt mielessä, vaikka avoin olen,mutta sitten yht äkkiä aivan kauhean järkytyksen kera iski ajatus, että "olenko". Sen jälkeen menin jotenkin ihan jäihin. Ahdistaa ajoittain ja sitten on hyviä päiviä. pääsin jo ajatukseen että ehkä naiset kiinnostaa jollain tasolla, miehen kanssa olen ollut onnellinen ja onnekaskin kokenut olevani. Olen siis oikeasti rakastanut. Nyt ahdistaa kun en tiedä meneekö tämä ohi? Miksi yht äkkiä ahdistaa? Miksi yht äkkiä menin näin sekaisin ja tällaista tulee mieleen. Olen avoin sen suhteen että jokaisella on oikeus olla kenen kanssa haluaa jne. Mutta mulla on tässä elämä valmiina. Lisänä tähän siis se että elämäntilanne on ollut todella stressaava ja mulla on vahvaa taipumusta jonkinlaiseen " yli analysointiin". Helposti "diagnisoin" itselleni vaikka mitä ja mietin että voiko nyt stressin jälkeen tämä olla tapa keksiä uusi "stressi" ja koska tätä ei voi verikokeilla poistaa...
      Olen lukenut (vähän koska en uskalla nut lukea"liikaa" ahdistaa jo kaikki muutenkin) että myös itsensä heteroksi ajattelevat helposti "antavat mielikuvituksen viedä",mutta en tiedä tosiaan miten kaikki muka voisi yht äkkiä muuttua, sekunnissa?
      Analysoin koko ajan nyt kaikkea, "ajatteleeko muut näin? Onko tää ja toi normaalia!"
      Miestä rakastanut kaikki nämä vuodet,nyt olen aivan jumissa ja kaikki ahdistaa jollain tasolla.
      Olen käynyt juttelemassa psykhoitajan kans,mutta en ole puhunut "tästä", kun en tiedä onko puhuttavaa ja "ylianalysointi" on kuulemma yksi stressiin liittyvä ahdistuksen "oire".
      Todella sekava kirjoitus,ja sekava ihminen näytön takana.
      En edes tiedä vastaako tähän kukaan,mutta muualle en ole uskaltanut :(.

      • Moikka! Sää saatat olla biseksuaali, ei siinä sen kummempaa. Tosin toisen puolesta on aina paha mennä tekemään arvioita, mut toi sun kirjotus viittais siihen. Kirjotit et mietit kiinnostaisko naisetkin sua jollain tasolla ja sit et oot onnellinen sun miehes kanssa ja rakastunutkin häneen(tämä viittais mahdolliseen biseksuaalisuuteen).


      • Ananasvaibanaani
        Sateenkaarenalla kirjoitti:

        Moikka! Sää saatat olla biseksuaali, ei siinä sen kummempaa. Tosin toisen puolesta on aina paha mennä tekemään arvioita, mut toi sun kirjotus viittais siihen. Kirjotit et mietit kiinnostaisko naisetkin sua jollain tasolla ja sit et oot onnellinen sun miehes kanssa ja rakastunutkin häneen(tämä viittais mahdolliseen biseksuaalisuuteen).

        Kunpa mä vaan tietäisin... Olen todella avoin ja oikeasti sitä mieltä että jokaisella on oikeus olla onnellinen, rakastaa sitten vaikka postilaatikkoa. Mutta jotenkin tää koko asia pamahti niin pahasti että en ole varma olenko sen takia menossa juttelemaan ammattilaisen kanssa vai onko mun reaktio niin vahva "kaiken muun takia". Toki minä kai sen vastauksen saan joku päivä, ehkä itseltäni,mutta tässä välissä on paha olla. Olen siis aivan lukossa enkä _todellakaan_ pysty puhumaan tästä kenekään kanssa. Pelotti jo aikaisemmin kirjoittaa tätä. En siis tiedä pystynkö edes puhumaan tuolla ammattilaisella. Erään alan ammattilaisen mukaan mulla olis "elämäntilanne kriisi" menossa, siksi päässä sata asiaa ja kysymystä ja tunteet ihan sekaisin jne jne. Onko tää vähän niinkuin "kolmenkympinkriisi", sellainen kun ajatellaan että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella ja kerran täällä vaan eletään.
        Pakko siis lisätä vielä että mitään ihastuksia ei ole ollut oikein suuntaan tai toiseen (miehiin tai naisiin), vaan olen keskittynyt tähän suhteeseen ja pientä harmitonta flirttiä/roisia huumoria on ollut yhden kanssa ja sekin oli mies.
        Kiitos sulle sateenkaarenalla yllättävän asiallisesta vastauksesta. Netissä ihmiset yleensä kivittää milloin mistäkin...


      • Mää aina yritän kirjottaa mahdollisimman asiallisesti, vaikka viestin sisältö ei oliskaan aina ihan positiivista, mutta hyvin usein mun kommentit on positiivisia ja harvemmin negatiivisia. Enkä mää suoralta kädeltä ketään halua lytätä, kun kaikilla on oikeus omiin tunteisiinsa ja toinen ihminen ei voi sanoa mitä toinen saa tuntea ja mitä ei. Se että joku ihminen vain sattuisi olemaan biseksuaali, ei ole mulle ongelma. Ongelma asiasta voi tulla sitten, jos sattuisi olemaan ihastunut naiseen, joka on biseksuaali, joka naimisissa miehen kanssa, jota ei aio jättää eli haluais vain seksiä sun kanssa tai olis suhteessa binaisen kanssa, joka liikaa pelkäis olla yhessä oman sukupuolensa edustajan kanssa ja lähtis suhteesta ja menis piiloon heteroliiton taakse, mutta muuten biseksuaalisuus ei ole ongelma eikä mikään. Voisin olla yhdessäkin binaisen kanssa, jos hän olis vapaa ja uskaltais olla yhessä oman sukupuolensa edustajan kanssa. Ei siinä kai sen huonommin menis ku jos olis yhessä toisen lesbon kanssa. Ihmisen luonne se ennen kaikkea ratkaisee, et natsaako sen suhteen.


      • Analysointiaanalysointia
        Ananasvaibanaani kirjoitti:

        Kunpa mä vaan tietäisin... Olen todella avoin ja oikeasti sitä mieltä että jokaisella on oikeus olla onnellinen, rakastaa sitten vaikka postilaatikkoa. Mutta jotenkin tää koko asia pamahti niin pahasti että en ole varma olenko sen takia menossa juttelemaan ammattilaisen kanssa vai onko mun reaktio niin vahva "kaiken muun takia". Toki minä kai sen vastauksen saan joku päivä, ehkä itseltäni,mutta tässä välissä on paha olla. Olen siis aivan lukossa enkä _todellakaan_ pysty puhumaan tästä kenekään kanssa. Pelotti jo aikaisemmin kirjoittaa tätä. En siis tiedä pystynkö edes puhumaan tuolla ammattilaisella. Erään alan ammattilaisen mukaan mulla olis "elämäntilanne kriisi" menossa, siksi päässä sata asiaa ja kysymystä ja tunteet ihan sekaisin jne jne. Onko tää vähän niinkuin "kolmenkympinkriisi", sellainen kun ajatellaan että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella ja kerran täällä vaan eletään.
        Pakko siis lisätä vielä että mitään ihastuksia ei ole ollut oikein suuntaan tai toiseen (miehiin tai naisiin), vaan olen keskittynyt tähän suhteeseen ja pientä harmitonta flirttiä/roisia huumoria on ollut yhden kanssa ja sekin oli mies.
        Kiitos sulle sateenkaarenalla yllättävän asiallisesta vastauksesta. Netissä ihmiset yleensä kivittää milloin mistäkin...

        Vanha ketju, mutta Ananasvaibanaanin jutut kuulostaa ihan OCD:ltä.. Itsellä se ja pakkoajatusten mylläys just tuommoista. Aiheet kyllä vaihtelee.


    • ffghghng

      Mä luulen että löysit bi seksuaalisuutesi ja nyt pelkäät että poksahdat yhtäkkiä lesboksi. Olen kokenut ihan saman kun tajusin että en olekaan ihan puhdas hetero. Mä luulen että jokainen bisse joka on tottunut ajattelemaan olevansa hetero kokee saman. Ei susta lesboa tule sen takia että huomasit pitäväsi miesten lisäksi naisista.

    • 4vtajusin

      Itse tiesin heti kun sain tietää että heitä on olemassa. Joten ei kukaan voi sanoa että olen vain muodin takia lesbo, kun silloin kun tajusin olevani ennen tiennyt sen olevan muodissa. Se vain tuntui oikealta.

    • The_DaneDonski

      Tähän en osaa vielä vastata, mutta luulisin että muutaman vuoden päästä osaan sanoa varmaksi.

    • Liina1

      Olen tajuttoman ihastunut 10 vuotta vanhempaan työkaveriini jolla on 3 lasta, mutta eronnut. Olen 24v.
      Tää ihastus on saanut pääni sekaisin,en nuku kunnolla ja ajatukset harhailee väkisin aina tähän ihanaan naiseen. En uskalla ottaa mitään kontaktia häneen, koska en usko että voisi millään tapaa olla minusta kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Minäkin olen Lesbo mut en Oo kertonut mitä

    • Anonyymi

      Tajusin oliko siitä 4kuukautta että rakastuin vain tyttöihin enkä poikiin nykyään minulla on ollut vahva parisuhde tytönkanssa ja siitä tajuaa että on lesbo jos ei rakastu ollenkaan miehiin vain naisiin

      • Anonyymi

        Suhteesi tyttöön on vielä kovin tuore. En nyt vielä vetäisi johtopäätöksiä. Aika näyttää. On eri asia olla rakastunut kuin rakastaa. Siinä vaiheessa ruvetaan suunnittelemaan yhteistä kotia., avioliittoa, ehkä tyttöystäväsi tai itsekin haluat lapsenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhteesi tyttöön on vielä kovin tuore. En nyt vielä vetäisi johtopäätöksiä. Aika näyttää. On eri asia olla rakastunut kuin rakastaa. Siinä vaiheessa ruvetaan suunnittelemaan yhteistä kotia., avioliittoa, ehkä tyttöystäväsi tai itsekin haluat lapsenkin.

        Lapsen haluaminen tai saaminen ei edellytä heteroksi ryhtymistä.


    • Anonyymi

      En oo vaan yhdessäkään miehessä nähnyt mitään... Siis en ole mieheen koskaan ihastunut. Eivät herätä tuntemuksia

    • Anonyymi

      Hauskaa, että tää ketju nostettiin nyt, kun palsta on täynnä heterosuhteessa eläviä naisia. Elävät täällä jossain fantasiamaailmassa, mutta eivät koskaan ole olleet eivätkä tule olemaan suhteessa naisen kanssa.

      • Näinkö on?


      • Anonyymi

        Kuulostat pettyneeltä.


    • Anonyymi

      Jollainlailla tajusin kai jo yläasteella, mutta rakastuttuani "opettajaani" 2017-2018 ja tämän tunteen kestäneen tähän päivään saakka (pitkiäkin aikoja näkemättä) olen viimein alkanut hyväksymään tämän puolen itsessäni ja uskallan olla avoimesti sitä mitä olen. Enää en koe että mun pitäisi olla niinkuin kaikki muutkin ja piilotella jotain osaa itsestäni vain siksi että kuuluisin joukkoon tai etten tulisi syrjityksi/kiusatuksi tms. Hän on elämäni suurin rakkaus ja toivon mukaan myös viimeinen 🥰💖

      • Anonyymi

        Ja tämä vetovoima on siis sekä henkistä että fyysistä, jos tuosta edellisestä sai jonkun muun käsityksen 😘


    • En ole tajunnut vieläkään mikä mä olen, mutta tiedostan himoitsevani naisvartaloa. Ainoa asia mikä saa mut kiipeilemään pitkin seiniä ja vaipumaan päiväuniin.

      • Anonyymi

        Okei... Mut saa sekaisin ainoastaan nainen johon olen ihastunut ja rakastunut.

        Mie arvasin et sun kohdalla kyse ei oo niinkään lesboudesta vaan esteettisyydestä ja pelkän kauniin vartalon tuijotuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei... Mut saa sekaisin ainoastaan nainen johon olen ihastunut ja rakastunut.

        Mie arvasin et sun kohdalla kyse ei oo niinkään lesboudesta vaan esteettisyydestä ja pelkän kauniin vartalon tuijotuksesta.

        Ei se nyt niinkään mene. Ootas hetki.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei se nyt niinkään mene. Ootas hetki.

        Tuossa miten mä asian jotakuinkin koen.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17244672/ruotsin-kuninkaan-homoilusta-on-tulossa#comment-111799754

        Mä olen kauneimmat rakkausrunoni kirjoittanut naisesta ja kehtaan sanoa, että ne on kauniita. Ja niissä on tunnetta. Oli, poltin ne runot. Teki niin kipeää säilyttää niitä, kun ne liittyy yhteen ihmiseen. Joka mun täytyy unohtaa.

        Mä oon vaan visuaalinen sen lisäksi, että olen tunteellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei... Mut saa sekaisin ainoastaan nainen johon olen ihastunut ja rakastunut.

        Mie arvasin et sun kohdalla kyse ei oo niinkään lesboudesta vaan esteettisyydestä ja pelkän kauniin vartalon tuijotuksesta.

        Luulen, että olen vaan vielä vietikkäämpi kun sinä. Sillehän ei itse mitään voi miten kiihottuu tai viehättyy jostakin, ei ole mikään itsevalintainen juttu.


      • JasuM kirjoitti:

        Luulen, että olen vaan vielä vietikkäämpi kun sinä. Sillehän ei itse mitään voi miten kiihottuu tai viehättyy jostakin, ei ole mikään itsevalintainen juttu.

        Mutta hyvät joulut. Palaillaan taas jossain kohtaa.

        https://youtu.be/i3_4OZ4BYqY


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Luulen, että olen vaan vielä vietikkäämpi kun sinä. Sillehän ei itse mitään voi miten kiihottuu tai viehättyy jostakin, ei ole mikään itsevalintainen juttu.

        No epäilen. Kun ihastun niin en voi edes kuvailla tuntemuksiani.
        Ne tunteet mitä mul olis vaan useita naisia kohtaan kropan tms takia niin ne kaikki tunteet painottuu yhteen naiseen. Himoa mulla on aina vaan yhtä naista kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No epäilen. Kun ihastun niin en voi edes kuvailla tuntemuksiani.
        Ne tunteet mitä mul olis vaan useita naisia kohtaan kropan tms takia niin ne kaikki tunteet painottuu yhteen naiseen. Himoa mulla on aina vaan yhtä naista kohtaan.

        Itse haluisin myös et kumppani olis samanlainen tunteiltaan syntyjään. Mut sitähän ei voi tietää toisesta. Koska ei sellaisia toiselle puhuta et oh onpa hyvännäköinen nainen tuossa.tai no itselleni ei suhteessa koskaan ole kukaan toinen kiinnostanut. Mun mielestä silloin parisuhteessa on jokin pielessä jos ihastuu suhteessa ollessaan toiseen.
        Kamalaa ajatella jos toiselle olis niin käynyt eikä kertois siitä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No epäilen. Kun ihastun niin en voi edes kuvailla tuntemuksiani.
        Ne tunteet mitä mul olis vaan useita naisia kohtaan kropan tms takia niin ne kaikki tunteet painottuu yhteen naiseen. Himoa mulla on aina vaan yhtä naista kohtaan.

        No sovitaan, että mitä sä tunnet on oikein ja mitä mä on väärin.

        Ei muhun siis kannata kenenkään rakastua, mähän olen seksuaalinen. Nään kauneutta ympärilläni. Tietysti kaikki tää voi johtua siitäkin, etten saa purkaa tunteitani ja siitä kasvaa möykky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse haluisin myös et kumppani olis samanlainen tunteiltaan syntyjään. Mut sitähän ei voi tietää toisesta. Koska ei sellaisia toiselle puhuta et oh onpa hyvännäköinen nainen tuossa.tai no itselleni ei suhteessa koskaan ole kukaan toinen kiinnostanut. Mun mielestä silloin parisuhteessa on jokin pielessä jos ihastuu suhteessa ollessaan toiseen.
        Kamalaa ajatella jos toiselle olis niin käynyt eikä kertois siitä...

        Samanlaiset leikkii parhaiten keskenään. Etsi se samanlainen. Ei kai siinä muu auta?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No sovitaan, että mitä sä tunnet on oikein ja mitä mä on väärin.

        Ei muhun siis kannata kenenkään rakastua, mähän olen seksuaalinen. Nään kauneutta ympärilläni. Tietysti kaikki tää voi johtua siitäkin, etten saa purkaa tunteitani ja siitä kasvaa möykky.

        No ei sun väärin ole. Mut eroaa siinä mielessä muhun et sä kuulut siihe joukkoon et jos on "ihastunut" useampaan kerralla niin monen kohdalla se tarkoittaa vain himoa.
        Mut enkö mä siis ole seksuaalinen sun mielestä jos tunnen himoa vain yhtä kohtaan ja hän on se jota rakastan?

        Huoh, oon niin huono selittämään mitä tarkoitan. Turhauttaa itseäni


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Samanlaiset leikkii parhaiten keskenään. Etsi se samanlainen. Ei kai siinä muu auta?

        Ehkä sun on sit parempi hakea vaan seksiseuraa kun sulle tuskin yks nainen riittäisi?
        Se on täysin ok. Ne on sellasia asioita jotka vaan on tai ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei sun väärin ole. Mut eroaa siinä mielessä muhun et sä kuulut siihe joukkoon et jos on "ihastunut" useampaan kerralla niin monen kohdalla se tarkoittaa vain himoa.
        Mut enkö mä siis ole seksuaalinen sun mielestä jos tunnen himoa vain yhtä kohtaan ja hän on se jota rakastan?

        Huoh, oon niin huono selittämään mitä tarkoitan. Turhauttaa itseäni

        Miksi sä luulet, että ihastun useisiin kerralla? Tiedätkö edes kuinka harvoin ihastun ylipäänsä? Et sä voi päätellä yhtään mitään kenenkään kyvyistä sitoutua tai tuntea tunteita sen perusteella, miten viehättävänä se jotkut naiset näkee.

        Ei se niin yksioikoisesti mene.

        Onko se sitten väärin himoita ketään? Ja jos himoitsee onko pakko siirtyä tekoihin?

        Et nyt poikkea musta mitenkään, vaikka niin näyt luulevan. Minä vaan olen vietikkäämpi eli suomeksi nään seksikkyyttä muissakin kun yhdessä. Tilanne on toinen jos mulla on se oma kulta. Ei mulla ole, eikä miessukupuolinen taas pysty poistamaan mun haluani naissukupuolta kohtaan.

        Se on mies, se ei ole nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun on sit parempi hakea vaan seksiseuraa kun sulle tuskin yks nainen riittäisi?
        Se on täysin ok. Ne on sellasia asioita jotka vaan on tai ei ole.

        Olipa kivasi sanottu tuntemattomalle, omien johtopäätösten pohjalta. Nice.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun on sit parempi hakea vaan seksiseuraa kun sulle tuskin yks nainen riittäisi?
        Se on täysin ok. Ne on sellasia asioita jotka vaan on tai ei ole.

        Ainakin mä haluan sellaisen naisen, jos naisen joskus pyydystän, että sillä on itsetunto sen verran rautainen, ettei se epäile mua tuolleen turhaan. Ja maalaile mielikuva mörköjä hatustaan.

        Mulle melkoinen loukkaus nuo oletukset, jos ne tulee kumppanin suusta. Vähättelyä ja aiheetonta epäilyä. En tykkää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ainakin mä haluan sellaisen naisen, jos naisen joskus pyydystän, että sillä on itsetunto sen verran rautainen, ettei se epäile mua tuolleen turhaan. Ja maalaile mielikuva mörköjä hatustaan.

        Mulle melkoinen loukkaus nuo oletukset, jos ne tulee kumppanin suusta. Vähättelyä ja aiheetonta epäilyä. En tykkää.

        Toivottavasti löydät sellaisen. Aidosti toivon 🤗

        Osuit ihan oikeaan, mun itsetunto ei ole terveellä pohjalla. Eikä se hyvältä tunnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti löydät sellaisen. Aidosti toivon 🤗

        Osuit ihan oikeaan, mun itsetunto ei ole terveellä pohjalla. Eikä se hyvältä tunnu.

        Mut haluaisin kehittyä ihmisenä ja toivoisin löytäväni naisen joka mut näin hyväksyy ja olis ymmärrystä mun omiin epävarmuuksiin. 💔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut haluaisin kehittyä ihmisenä ja toivoisin löytäväni naisen joka mut näin hyväksyy ja olis ymmärrystä mun omiin epävarmuuksiin. 💔

        Mulle ei myöskään seksikkyys ole pelkkää pintaa tai ulkonäköä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti löydät sellaisen. Aidosti toivon 🤗

        Osuit ihan oikeaan, mun itsetunto ei ole terveellä pohjalla. Eikä se hyvältä tunnu.

        No ei se ole nyt ajankohtaista. Mä tiedän, että joskus varmasti on edessä vielä. Muttei nyt. En ole valmis monellakaan tavalla monestakaan syystä uusiin ihmisiin, uusiin suhteisiin.

        Elämän hyrskyn myrskyn laittamiseen. Eikä pelkkä himo voi syy pistää kaikkea ylös alaisin. Mä en toimi niin.


        Toivottavasti saat itsetuntoasi vahvistettua, mä luulen että se on mahdollista sulle, on se ollut kerta mullekin. Mullakin on ollut heikko itsetunto, toisin kun monella muulla koulukiusaus yms. ihmisten dissaamiset ja päälle hyökkimiset on vaan vahvistaneet mun itsetuntoa, eikä heikentäneet ja nujertaneet. Vaikka se niillä oli varmaan tarkoitus, tuhota arka ujo lapsi ja nuori aikuinen.

        Toisin kävi.

        Tsemiä. 😊


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No ei se ole nyt ajankohtaista. Mä tiedän, että joskus varmasti on edessä vielä. Muttei nyt. En ole valmis monellakaan tavalla monestakaan syystä uusiin ihmisiin, uusiin suhteisiin.

        Elämän hyrskyn myrskyn laittamiseen. Eikä pelkkä himo voi syy pistää kaikkea ylös alaisin. Mä en toimi niin.


        Toivottavasti saat itsetuntoasi vahvistettua, mä luulen että se on mahdollista sulle, on se ollut kerta mullekin. Mullakin on ollut heikko itsetunto, toisin kun monella muulla koulukiusaus yms. ihmisten dissaamiset ja päälle hyökkimiset on vaan vahvistaneet mun itsetuntoa, eikä heikentäneet ja nujertaneet. Vaikka se niillä oli varmaan tarkoitus, tuhota arka ujo lapsi ja nuori aikuinen.

        Toisin kävi.

        Tsemiä. 😊

        Kiitos samoin ☺️

        Kukaan ei oo koskaan mua kiusannut enkä oo koskaan kuullut et mua haukuttaisiin tms.
        Kukaan tuskin aavistakaan kuinka huono itsetunto mulla on. Pari läheistä tietää kun oon kertonut... Ne on vaan jotain ihme pään sisäisiä lukkoja.. En tajua mistä ne kumpuaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos samoin ☺️

        Kukaan ei oo koskaan mua kiusannut enkä oo koskaan kuullut et mua haukuttaisiin tms.
        Kukaan tuskin aavistakaan kuinka huono itsetunto mulla on. Pari läheistä tietää kun oon kertonut... Ne on vaan jotain ihme pään sisäisiä lukkoja.. En tajua mistä ne kumpuaa

        Okei. No toivottavasti kuitenkin joskus saat lukot auki ja helpottaa. 🥴


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Miksi sä luulet, että ihastun useisiin kerralla? Tiedätkö edes kuinka harvoin ihastun ylipäänsä? Et sä voi päätellä yhtään mitään kenenkään kyvyistä sitoutua tai tuntea tunteita sen perusteella, miten viehättävänä se jotkut naiset näkee.

        Ei se niin yksioikoisesti mene.

        Onko se sitten väärin himoita ketään? Ja jos himoitsee onko pakko siirtyä tekoihin?

        Et nyt poikkea musta mitenkään, vaikka niin näyt luulevan. Minä vaan olen vietikkäämpi eli suomeksi nään seksikkyyttä muissakin kun yhdessä. Tilanne on toinen jos mulla on se oma kulta. Ei mulla ole, eikä miessukupuolinen taas pysty poistamaan mun haluani naissukupuolta kohtaan.

        Se on mies, se ei ole nainen.

        Älä lähde ton jankkaajan matkaan. Mä viehätyn hyvin useasti eri naisista ja seksiseuraa haen aika useastikin. Tuo jankkaaja on olevinaan joku rakkauden jumala joka sekstailee vaan kun rakkaus kukoistaa. Jokainen tyylillään.. Mä vaan vähän luulen että sillä ei oikeesti käy ikinä flaksi ja täällä huutelee että pitää olla rakkautta ennen ku voi edes ajatella naisen vartaloa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde ton jankkaajan matkaan. Mä viehätyn hyvin useasti eri naisista ja seksiseuraa haen aika useastikin. Tuo jankkaaja on olevinaan joku rakkauden jumala joka sekstailee vaan kun rakkaus kukoistaa. Jokainen tyylillään.. Mä vaan vähän luulen että sillä ei oikeesti käy ikinä flaksi ja täällä huutelee että pitää olla rakkautta ennen ku voi edes ajatella naisen vartaloa

        Heh, no mä olen itsekin vähän sellainen demiseksuaalinen, että pitää tulla tunne molemminpuolisesta luottamuksesta ja täytyy olla ihastunut edes, että ees mietin mitään seksiin ryhtymistä.

        En ole keräilijä. Mielummin jään ilman, kun haukkaan hatullisen paskaa.

        Mutta näköjään kuitenkin kaavani naisia kohtaan on joustavampi, kun miehiä kohtaan. Ainakin ajatuksen tasolla. Tai sitten vaan ihastun tosiaan naissukupuoleen herkemmin, koska tunnen fyysistä vetoa toisin kun miehiin sitä fyysisyyttä täytyy itselleen perustella pidemmän kaavan mukaan.

        Olla emootioita yllin kyllin. Vaikka enpä usko että enää niilläkään huijaisin itseäni jatkossa.


      • JasuM kirjoitti:

        Heh, no mä olen itsekin vähän sellainen demiseksuaalinen, että pitää tulla tunne molemminpuolisesta luottamuksesta ja täytyy olla ihastunut edes, että ees mietin mitään seksiin ryhtymistä.

        En ole keräilijä. Mielummin jään ilman, kun haukkaan hatullisen paskaa.

        Mutta näköjään kuitenkin kaavani naisia kohtaan on joustavampi, kun miehiä kohtaan. Ainakin ajatuksen tasolla. Tai sitten vaan ihastun tosiaan naissukupuoleen herkemmin, koska tunnen fyysistä vetoa toisin kun miehiin sitä fyysisyyttä täytyy itselleen perustella pidemmän kaavan mukaan.

        Olla emootioita yllin kyllin. Vaikka enpä usko että enää niilläkään huijaisin itseäni jatkossa.

        Ts. naisen kohdalla voisin livetä ja tehdä poikkeuksen kaavaani niistä tunteista, toisin kun miesten kanssa en kaavastani ole lipsunut. Jos ei ole tunteita, jatka matkaas, ei kiinnosta ukko mitenkään. Ei ees hipasta.


        Sen täytyy liittyä fyysiseen vetovoimaan, joka voi ohittaa jopa emootiot, kun kyse on naisesta joka viehättää.


      • JasuM kirjoitti:

        Ts. naisen kohdalla voisin livetä ja tehdä poikkeuksen kaavaani niistä tunteista, toisin kun miesten kanssa en kaavastani ole lipsunut. Jos ei ole tunteita, jatka matkaas, ei kiinnosta ukko mitenkään. Ei ees hipasta.


        Sen täytyy liittyä fyysiseen vetovoimaan, joka voi ohittaa jopa emootiot, kun kyse on naisesta joka viehättää.

        Siis onko tässä ajatuskuviossa mitään järkee? Osasinko ees avata asiaa ymmärrettävästi?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Heh, no mä olen itsekin vähän sellainen demiseksuaalinen, että pitää tulla tunne molemminpuolisesta luottamuksesta ja täytyy olla ihastunut edes, että ees mietin mitään seksiin ryhtymistä.

        En ole keräilijä. Mielummin jään ilman, kun haukkaan hatullisen paskaa.

        Mutta näköjään kuitenkin kaavani naisia kohtaan on joustavampi, kun miehiä kohtaan. Ainakin ajatuksen tasolla. Tai sitten vaan ihastun tosiaan naissukupuoleen herkemmin, koska tunnen fyysistä vetoa toisin kun miehiin sitä fyysisyyttä täytyy itselleen perustella pidemmän kaavan mukaan.

        Olla emootioita yllin kyllin. Vaikka enpä usko että enää niilläkään huijaisin itseäni jatkossa.

        No nimittäkää mua ihan vapaasti vaikka miksi. Olen mitä olen. Ilman tunteita mulla ei ole kiinnostusta seksiin. En vaan ihastu usein enkä helposti. Mut kun ihastun niin se ei sammu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nimittäkää mua ihan vapaasti vaikka miksi. Olen mitä olen. Ilman tunteita mulla ei ole kiinnostusta seksiin. En vaan ihastu usein enkä helposti. Mut kun ihastun niin se ei sammu

        Öööö? En puhunut susta mitään. Ingenting.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Öööö? En puhunut susta mitään. Ingenting.

        Et niin, mun kommentti tuli vahingossa sun tekstin perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde ton jankkaajan matkaan. Mä viehätyn hyvin useasti eri naisista ja seksiseuraa haen aika useastikin. Tuo jankkaaja on olevinaan joku rakkauden jumala joka sekstailee vaan kun rakkaus kukoistaa. Jokainen tyylillään.. Mä vaan vähän luulen että sillä ei oikeesti käy ikinä flaksi ja täällä huutelee että pitää olla rakkautta ennen ku voi edes ajatella naisen vartaloa

        Ole sinä sitten vapaasti seksijumala ☺️
        Jokainen tyylillään. Tärkeintä on kuunnella omia tunteitaan ja sydäntään. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa olla, kunhan ei ketään satuteta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole sinä sitten vapaasti seksijumala ☺️
        Jokainen tyylillään. Tärkeintä on kuunnella omia tunteitaan ja sydäntään. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa olla, kunhan ei ketään satuteta.

        "Tärkeintä on kuunnella omia tunteitaan ja sydäntään. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa olla, kunhan ei ketään satuteta."

        Samaa mieltä. 😊👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde ton jankkaajan matkaan. Mä viehätyn hyvin useasti eri naisista ja seksiseuraa haen aika useastikin. Tuo jankkaaja on olevinaan joku rakkauden jumala joka sekstailee vaan kun rakkaus kukoistaa. Jokainen tyylillään.. Mä vaan vähän luulen että sillä ei oikeesti käy ikinä flaksi ja täällä huutelee että pitää olla rakkautta ennen ku voi edes ajatella naisen vartaloa

        Mielestäni sulla taitaa olla aika kapeakatseinen kuva asioista. Onhan aseksuaaleita myös. Mitää ihmeellistä siinä on ettei koe vetoa vaan kärjistettynä joka toiseen vastaan tulevaan naiseen?

        Joku ei halua harrastaa koskaan seksiä, joku taas harrastaa irtosuhteita.
        Mä nyt vaan on sellanen et ennen seksiä pitää olla vahvaa ihastumista ennenkuin kokisin vetoa seksiin toisen kanssa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        En koe itseäni aseksuaaliana mut hyvä kirjoitus:
        En ole termeihin tutustunut mut mua saattais ehkä kuvastaa demiseksuaalisuus


        https://kehraaja.com/kolumni-millaista-on-olla-aseksuaali-joka-pitaa-seksista/?fbclid=IwAR0nejLNdgdlyMa2ajkMkHJRvoo6PsTW3XwyTUWB70HJb_rZBpc2yM61d_w

        Okei. Mielenkiintoinen artikkeli.

        Itse olen kokenut olevani edes termiä muinoin tietämättä aseksuaali, joka ei kiihoittunut miehistä, eikä nauttinut seksistä miesten kanssa, mutta fantasioin naisista mm. masturboidessani. Aina naisista.

        Olen kuiteskin romantikkokin, joka mielellään miellyttää rakastettuaan saaden mielihyvän toisen ilosta, mielihyvästä ja onnesta.

        Termit demiseksuaali ja sapioseksuaali sopii myös hyvin minuun ja kuvioon miten kiinnostun ihmisistä. En tunne välittömästi kipinöintiä ihmisen kanssa ekan kerran kihdatessa. Pitää tuntea tyyppi kunnolla, ihastua.

        Mutta jos olen ennen ekaa tapaamista viestien tai jutellen aktiivisesti luurissa hurmaantunut tyypistä älyllisesti, keskustelut saa mut innostumaan tyypistä, olen jo ekan kerran kohdatessa helposti kipinöivä. Ellei käytös irl osoita mun luoneen ihan väärän mielikuvan tyypistä. Sitten pakitan.

        Eli jos demikaava on toteutettu sapiokaavan kautta jo ennen tapaamista.

        Muutoin muhun tutustuminen irl onkin verkkaisen hidasta, jos oottelee lämpenemistä itseensä. Täytyy nähdä usein ja kyetä hurmaamaan älyllisesti tapaillessa, että ehkä alkaa kipunoimaan muutenkin.


      • JasuM kirjoitti:

        Okei. Mielenkiintoinen artikkeli.

        Itse olen kokenut olevani edes termiä muinoin tietämättä aseksuaali, joka ei kiihoittunut miehistä, eikä nauttinut seksistä miesten kanssa, mutta fantasioin naisista mm. masturboidessani. Aina naisista.

        Olen kuiteskin romantikkokin, joka mielellään miellyttää rakastettuaan saaden mielihyvän toisen ilosta, mielihyvästä ja onnesta.

        Termit demiseksuaali ja sapioseksuaali sopii myös hyvin minuun ja kuvioon miten kiinnostun ihmisistä. En tunne välittömästi kipinöintiä ihmisen kanssa ekan kerran kihdatessa. Pitää tuntea tyyppi kunnolla, ihastua.

        Mutta jos olen ennen ekaa tapaamista viestien tai jutellen aktiivisesti luurissa hurmaantunut tyypistä älyllisesti, keskustelut saa mut innostumaan tyypistä, olen jo ekan kerran kohdatessa helposti kipinöivä. Ellei käytös irl osoita mun luoneen ihan väärän mielikuvan tyypistä. Sitten pakitan.

        Eli jos demikaava on toteutettu sapiokaavan kautta jo ennen tapaamista.

        Muutoin muhun tutustuminen irl onkin verkkaisen hidasta, jos oottelee lämpenemistä itseensä. Täytyy nähdä usein ja kyetä hurmaamaan älyllisesti tapaillessa, että ehkä alkaa kipunoimaan muutenkin.

        Harva ihminen omaa niin vahvaa seksuaalista viehätysvoimaa, että irl retkahtaisin tuosta vaan kaulaan. Ehkä tasan 2 sellaista tavannut elämäni aikana, jonka charmi oli luokkaa, että oisin voinut...

        Ja he molemmat oli naisia.


    • Anonyymi

      Äiti oli etäinen eikä mm. imettänyt maitoa.
      Kehittyi voimakas naisen puute ja käännyin lesboksi.

      • Anonyymi

        Onko näin?


      • Anonyymi

        Haha, käännyin?! Käännyit mistä? Risteyksestä? Ihan pelkkää bullshittiä taas ja trollailua.


    • Anonyymi

      ensimmäistä kertaa kuulen koko sanan 'lesbo'

    • Anonyymi

      Hmm.. vaikutat suurelta vapaa-ajattelijalta.. hmmpf ..

    • Anonyymi

      silloin kun siitä tuli trendikästä
      hyppäsin heti mukaan kelkkaan
      olen tarpeeksi muotitietoinen
      en tiedä, onko minullä älliä sanotaan
      mutta ei tässä asiassa sellaista tarvita!

      • Anonyymi

        Väestöliiton mukaan heteronaisten kokeilunhalu lesboseksistä on levinnyt aika tavalla!


    • Anonyymi

      Onko täällä yhtään lesboja joka oli ensin hetero. Siitä heräsi olevansa bi ja sen jälkeen kokeilujen naisten kanssa jälkeen ymmärsi olevansa umpi lesbo. Vai onko kaikki täällä ollut lesboja aina murrosiässä lähtien kun huomasi pitävänsä naisista.

      • Anonyymi

        Ei kaikilla ole mitään bi vaiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla ole mitään bi vaiheita.

        Ei suurimmalla osalla olekaan. Mutta on näitäkin muutama.


      • Jonkun tutkimuksen mukaan likipitäen kaikki on bissejä ketkä ei ole homoseksuaaleja.

        Kuten kaikki tutkimukset, voi uskoa ja voi epäillä.

        Vaikea kysymys, kun mikäli en olisi puolisoni kanssa yhdessä (miespuolinen), niin en miehille soisi ajatustakaan kaveria enempää. Seksuaalisen vetovoimani mukaan olen lesbo bi twistillä. Eli puolisoni verran miehistä kiinnostunut.

        Muut miehet ei kiinnosta eikä seksuaalisesti etenkään yhtään. 0%

        Niinpä määrittelen itseni bi:ksi, niin kauan kun olen miehen kanssa parisuhteessa. Ihan sama tunnenko häneen fyysistä vetoa vai en.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jonkun tutkimuksen mukaan likipitäen kaikki on bissejä ketkä ei ole homoseksuaaleja.

        Kuten kaikki tutkimukset, voi uskoa ja voi epäillä.

        Vaikea kysymys, kun mikäli en olisi puolisoni kanssa yhdessä (miespuolinen), niin en miehille soisi ajatustakaan kaveria enempää. Seksuaalisen vetovoimani mukaan olen lesbo bi twistillä. Eli puolisoni verran miehistä kiinnostunut.

        Muut miehet ei kiinnosta eikä seksuaalisesti etenkään yhtään. 0%

        Niinpä määrittelen itseni bi:ksi, niin kauan kun olen miehen kanssa parisuhteessa. Ihan sama tunnenko häneen fyysistä vetoa vai en.

        Sigmund Freud toi sen päivänvaloon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sigmund Freud toi sen päivänvaloon!

        Juu. Näinhän sitä on muutama tutkiva psykologiryhmä sanot.

        "People who claim bisexuality, according to these critics, are usually homosexual, but are ambivalent about their homosexuality or simply closeted. "You're either gay, straight or lying," as some gay men have put it."

        Lähde: TheNewYorkTimes


      • JasuM kirjoitti:

        Juu. Näinhän sitä on muutama tutkiva psykologiryhmä sanot.

        "People who claim bisexuality, according to these critics, are usually homosexual, but are ambivalent about their homosexuality or simply closeted. "You're either gay, straight or lying," as some gay men have put it."

        Lähde: TheNewYorkTimes

        Ja itsensä bisseiksi määrittävät monesti kiihottuvat enemmän joko miehistä tai naisista. Toisen sukupuolen ollen vähemmän vetoava. Tämän väitteen mä uskonkin kyllä.

        Ihan omaan kokemuspohjaan nojaten. Miehet ei fyysisesti kiihota yhtään, silti seksiä voi harrastaa kuten aseksuaalikin miellyttääkseen ihmistä jota rakastaa. Itse silti saamatta muuta kuin antamisen ilon.

        Ikään kuin vastalahja rakkaudesta ja kiintymyksestä. Eli valinta. Ei kutsumus, eikä vetovoima.

        Ja ihmistä voi tuntea vetoa joko vain psyykkisten ominaisuuksien vuoksi tai vain fyysisten ominaisuuksien vuoksi tai sekä että.


      • JasuM kirjoitti:

        Ja itsensä bisseiksi määrittävät monesti kiihottuvat enemmän joko miehistä tai naisista. Toisen sukupuolen ollen vähemmän vetoava. Tämän väitteen mä uskonkin kyllä.

        Ihan omaan kokemuspohjaan nojaten. Miehet ei fyysisesti kiihota yhtään, silti seksiä voi harrastaa kuten aseksuaalikin miellyttääkseen ihmistä jota rakastaa. Itse silti saamatta muuta kuin antamisen ilon.

        Ikään kuin vastalahja rakkaudesta ja kiintymyksestä. Eli valinta. Ei kutsumus, eikä vetovoima.

        Ja ihmistä voi tuntea vetoa joko vain psyykkisten ominaisuuksien vuoksi tai vain fyysisten ominaisuuksien vuoksi tai sekä että.

        Ihmistä kohtaan..


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ihmistä kohtaan..

        Ymmärrätkö sä idiootti, että sä spämmäät tätä palstaa tolla bi scheissella jatkuvasti ja kaiken lisäksi vastailet omiin kommentteihisi. Eiköhän se jo kerro, että sun kanssa ei haluta keskustella ja että sulla on tälle palstalle väärä agenda. Tajuatko? Lesbopalsta. Tää on lesbopalsta! Mene helvettiin miestarinoittesi kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö sä idiootti, että sä spämmäät tätä palstaa tolla bi scheissella jatkuvasti ja kaiken lisäksi vastailet omiin kommentteihisi. Eiköhän se jo kerro, että sun kanssa ei haluta keskustella ja että sulla on tälle palstalle väärä agenda. Tajuatko? Lesbopalsta. Tää on lesbopalsta! Mene helvettiin miestarinoittesi kanssa.

        Suuta soukemmalle raivopää. Vastaan jos kysytään, tykkää mitä tykkäät. Piste.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Juu. Näinhän sitä on muutama tutkiva psykologiryhmä sanot.

        "People who claim bisexuality, according to these critics, are usually homosexual, but are ambivalent about their homosexuality or simply closeted. "You're either gay, straight or lying," as some gay men have put it."

        Lähde: TheNewYorkTimes

        Antiikin Kreikkalaiset ja Roomalaisetkaan eivät todellakaan olleet mitään heteroita.
        Eivät todellakaan!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antiikin Kreikkalaiset ja Roomalaisetkaan eivät todellakaan olleet mitään heteroita.
        Eivät todellakaan!!!

        Sille se vaikuttas historiakirjojenkin mukaan. Ehkäpä koko heterous/heteronormi on käsite jota on vakiinnutettu uskontojen myötä, sitä ennen ihmiset on saattaneet olla avoimemmin mitä vain ja rakastaa suvereenimmin sitä ketä halusi, kuten halusi?

        Vaikuttaa, että heterous on pitkälti opittu juttu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Suuta soukemmalle raivopää. Vastaan jos kysytään, tykkää mitä tykkäät. Piste.

        Mun sanomisiin ei vaikuta se, mitä sä ruma hetero piipität. Oot aidosti raskain tyyppi, kehen olen koskaan törmännyt. Tää palsta on sun ilmestymisen jälkeen, millä kaikilla nimillä ootkin tänne tunkenut, ollut täynnä kuraa miehistä ja heteroseksistä. Mä olen surullinen tämän palstan puolesta ja lesbojen puolesta, joilla ei ole enää tätäkään kanavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla ole mitään bi vaiheita.

        Niimpä, kun kysyt muilta ymmärtääksesi itseäsi ei kellään ole vastauksia. No sen verran omaan ymmärrystä että tiesin se jo etukäteen. Mutta kun näitä juttua lukee välillä on löytänyt pienen oivalluksen itsestäänkin. En tiedä onko minusta tulossa lesbo tai olenko sitä mutta mieli laittaa vielä vastaan. Yritän vain ymmärtää itseäni. Tietysti tämä on väärä palsta. Mutta etsinkin täältä myöhäisheränneuden lesbojen ajatuksia. Sitten puhutaan kuinka kukaan ei selviä itse. Olen huomannut ettei muista ole mitään oikeaa apua vaan on selvittävä oman ällin varassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun sanomisiin ei vaikuta se, mitä sä ruma hetero piipität. Oot aidosti raskain tyyppi, kehen olen koskaan törmännyt. Tää palsta on sun ilmestymisen jälkeen, millä kaikilla nimillä ootkin tänne tunkenut, ollut täynnä kuraa miehistä ja heteroseksistä. Mä olen surullinen tämän palstan puolesta ja lesbojen puolesta, joilla ei ole enää tätäkään kanavaa.

        Sä vastaavasti olet perusluonteeltasi mäntti, joka ei kykene miettimään kuplan ulkopuolisia asioita ollenkaan osana elämänkaarta hermostumatta.

        Puhu sinä lesboudesta suu vaahdossa, se on äkkiä puhuttu. Mutta älä tule toisia neuvomaan mitä he saa puhua ja mihin liittyen.

        Sä voit mennä sinne whatsuppiin puhumaan vaikka pilluista, jos et kykene asiallusesti kohtaamaan erilaisia ihmisiä lesbouden ääreltä täällä.

        Toivottavasti ei irl kohdata, pyörittäisin sut lumihangessa. Ja mitään et mahtas olkoon miten suuri rääväsuu tahansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, kun kysyt muilta ymmärtääksesi itseäsi ei kellään ole vastauksia. No sen verran omaan ymmärrystä että tiesin se jo etukäteen. Mutta kun näitä juttua lukee välillä on löytänyt pienen oivalluksen itsestäänkin. En tiedä onko minusta tulossa lesbo tai olenko sitä mutta mieli laittaa vielä vastaan. Yritän vain ymmärtää itseäni. Tietysti tämä on väärä palsta. Mutta etsinkin täältä myöhäisheränneuden lesbojen ajatuksia. Sitten puhutaan kuinka kukaan ei selviä itse. Olen huomannut ettei muista ole mitään oikeaa apua vaan on selvittävä oman ällin varassa.

        No asioista pitää saada puhua, vaikka joku fanaattinen lesbo huutaiskin tuossa välissä omiaan. Se on kuitenkin vertailupohjana hyvä, kun juttelee asioista.

        Yksin kuitenkin täytyy lopputulos ynnätä.


      • JasuM kirjoitti:

        No asioista pitää saada puhua, vaikka joku fanaattinen lesbo huutaiskin tuossa välissä omiaan. Se on kuitenkin vertailupohjana hyvä, kun juttelee asioista.

        Yksin kuitenkin täytyy lopputulos ynnätä.

        Ei tälläkään palstalla ole rajattu keskustelua niin, että vain jo syntyessään lesbo lampun sytyttäneet saa täällä jutella asioista ja me muut, jotka on vanhempana alettu näitä asioita purkamaan erilaisin taustoin ja ihmissuhde kokemuksin jouduttas olemaan hiljaa. Ei tämä ole yhtään väärä palsta siihen asiaan. Puhutaan kuutenkin lesboudesta ja miten kukin asian kokee ja on lesbouden äärelle päätynyt tai päätymässä.

        Näistä mäkämäkä ämmistä ei tartte välittää. Ei täällä kukaan määrää kenenkään ajatuksia tai kirjoituksia mitä pohdit lesboudesta tai elämästäsi sen äärellä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei tälläkään palstalla ole rajattu keskustelua niin, että vain jo syntyessään lesbo lampun sytyttäneet saa täällä jutella asioista ja me muut, jotka on vanhempana alettu näitä asioita purkamaan erilaisin taustoin ja ihmissuhde kokemuksin jouduttas olemaan hiljaa. Ei tämä ole yhtään väärä palsta siihen asiaan. Puhutaan kuutenkin lesboudesta ja miten kukin asian kokee ja on lesbouden äärelle päätynyt tai päätymässä.

        Näistä mäkämäkä ämmistä ei tartte välittää. Ei täällä kukaan määrää kenenkään ajatuksia tai kirjoituksia mitä pohdit lesboudesta tai elämästäsi sen äärellä.

        Sä olet norsu posliinikaupassa. Oma agenda, omat kokemukset, oma heterous on pakko tuutata joka ketjuun. Mikä sä luulet, että on sussa niin uniikkia, että meitä kiinnostaa kuulla just sun elämästä uudestaan ja uudestaan? Sä voit lähteä sinne lumihankeen riehumaan, koska ai niin sä olet masc. Ja ai niin sun pitää muutenkin mennä, koska olet väärässä paikassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet norsu posliinikaupassa. Oma agenda, omat kokemukset, oma heterous on pakko tuutata joka ketjuun. Mikä sä luulet, että on sussa niin uniikkia, että meitä kiinnostaa kuulla just sun elämästä uudestaan ja uudestaan? Sä voit lähteä sinne lumihankeen riehumaan, koska ai niin sä olet masc. Ja ai niin sun pitää muutenkin mennä, koska olet väärässä paikassa.

        Ehkä sä vaan olet mimosa eli yliherkkä. Onko juolahtanut mieleen?

        Niin tai näin, sinun on turha hyökkiä siinä mun päälle. Ei liikuta suuntaan ei toiseen, täällä muutkin puhuu hetero ja bi juttuja, sääli jos et nimimerkkiä erota anonyymeistä vaan sotket kaikki yhdeksi. Satutko olemaan vielä foliohattu salaliittoteoreetikkokin?

        Joka tapauksessa, joudut kestämään. Ota mukava asento ja siedäty. En ole menossa mihinkään. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet norsu posliinikaupassa. Oma agenda, omat kokemukset, oma heterous on pakko tuutata joka ketjuun. Mikä sä luulet, että on sussa niin uniikkia, että meitä kiinnostaa kuulla just sun elämästä uudestaan ja uudestaan? Sä voit lähteä sinne lumihankeen riehumaan, koska ai niin sä olet masc. Ja ai niin sun pitää muutenkin mennä, koska olet väärässä paikassa.

        Ja mussa erikoisinta onkin just se, että uskallan ja osaan puhua asioista joista botkut vaikenee tai heidät vaiennetaan. Mua ei vaienneta, puhun mistä puhun kun asia on jotenkin liitännäinen ja voi auttaa jotakuta toistakin samansorttisen asian äärellä.

        Ennenhän lesbot oli kaapissa ja heterosuhteissa, muista nyt se historia. On tärkeetä puhua asioista avoimesti, jotta kukin nainen uskaltaa tulla kuorestaan ja kaapistaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jonkun tutkimuksen mukaan likipitäen kaikki on bissejä ketkä ei ole homoseksuaaleja.

        Kuten kaikki tutkimukset, voi uskoa ja voi epäillä.

        Vaikea kysymys, kun mikäli en olisi puolisoni kanssa yhdessä (miespuolinen), niin en miehille soisi ajatustakaan kaveria enempää. Seksuaalisen vetovoimani mukaan olen lesbo bi twistillä. Eli puolisoni verran miehistä kiinnostunut.

        Muut miehet ei kiinnosta eikä seksuaalisesti etenkään yhtään. 0%

        Niinpä määrittelen itseni bi:ksi, niin kauan kun olen miehen kanssa parisuhteessa. Ihan sama tunnenko häneen fyysistä vetoa vai en.

        Jos tuo väite pitäisi paikkansa, maailma olisi ihan toisenlainen. Ei olisi mitään heteronormatiivisuutta. Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen? Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?

        Ei, kyllä se menee niin että bisset on samalla lailla vähemmistö kuin me lesbotkin, vaikka muuta yrittävät toivorikkaasti foorumeilla välillä uskotella itselleen ja muillekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo väite pitäisi paikkansa, maailma olisi ihan toisenlainen. Ei olisi mitään heteronormatiivisuutta. Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen? Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?

        Ei, kyllä se menee niin että bisset on samalla lailla vähemmistö kuin me lesbotkin, vaikka muuta yrittävät toivorikkaasti foorumeilla välillä uskotella itselleen ja muillekin.

        Ehkä, pitää kuutenkin muistaa, että uskonnot on muokanneet ihmisen seksuaalikäyttäytymistä aika rajusti ja määritellyt heteronormatiivisuuden normaaliksi. Siinä valossa ei siis ihme, että kaapien ovet kolisee.


      • JasuM kirjoitti:

        Ehkä, pitää kuutenkin muistaa, että uskonnot on muokanneet ihmisen seksuaalikäyttäytymistä aika rajusti ja määritellyt heteronormatiivisuuden normaaliksi. Siinä valossa ei siis ihme, että kaapien ovet kolisee.

        Ehdollistamisopit on aikoinaan olleet myös rajuja. Yhäkin leikkis homot heteroa, jos joutuis jalkapuuhun tms. rangaistus langetettais homoudesta. Itse uskon, että heterous on vähäisempää kun uskotellaan olevan. Ihmiset vaan noudattaa opittuja normeja ohjelmoidun tarkasti ja nöyrästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun sanomisiin ei vaikuta se, mitä sä ruma hetero piipität. Oot aidosti raskain tyyppi, kehen olen koskaan törmännyt. Tää palsta on sun ilmestymisen jälkeen, millä kaikilla nimillä ootkin tänne tunkenut, ollut täynnä kuraa miehistä ja heteroseksistä. Mä olen surullinen tämän palstan puolesta ja lesbojen puolesta, joilla ei ole enää tätäkään kanavaa.

        Niimpä. Miks hetero tulee tänne riehumaan ja sanomaan mielipiteitään, koska tämä on lesbo palsta??? Toisella keskustelu palstalla, sitten vatvoo mies asioitaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä. Miks hetero tulee tänne riehumaan ja sanomaan mielipiteitään, koska tämä on lesbo palsta??? Toisella keskustelu palstalla, sitten vatvoo mies asioitaan..

        Hetero vai bi? Luonnollisesti vatvon eri osastolla miesasioitani vai haluatko ne tänne? 😆

        Sinä vatvot sitten minua, yksinäinen elämä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo väite pitäisi paikkansa, maailma olisi ihan toisenlainen. Ei olisi mitään heteronormatiivisuutta. Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen? Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?

        Ei, kyllä se menee niin että bisset on samalla lailla vähemmistö kuin me lesbotkin, vaikka muuta yrittävät toivorikkaasti foorumeilla välillä uskotella itselleen ja muillekin.

        "Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen?"

        Miksi ihmiset ylipäänsä laatii yhteiskuntia, lakeja, säädöksiä, normeja mitä he eivät edes sisäistä tai ymmärrä? Jokainen meistä noudattaa joka päivä jotain ulkopuolisten määrittelemiä normeja omaksi kiusakseenkin, koska niin vaan kuuluu tehdä, miettimättä miksi? Kuka käskee? Miksi käskee?

        Helppo kaava.


      • JasuM kirjoitti:

        "Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen?"

        Miksi ihmiset ylipäänsä laatii yhteiskuntia, lakeja, säädöksiä, normeja mitä he eivät edes sisäistä tai ymmärrä? Jokainen meistä noudattaa joka päivä jotain ulkopuolisten määrittelemiä normeja omaksi kiusakseenkin, koska niin vaan kuuluu tehdä, miettimättä miksi? Kuka käskee? Miksi käskee?

        Helppo kaava.

        "Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?"

        Koska normit. Koska vaan täytyy, niin olla kaapissa. Koska naapuri, pomo, sisko, äiti, isä, kaverit ei hyväksy kun poikkeat ooitusta normista.

        Koitappa heittäytyä uhkarohkeesti tällaisen normiviidakon edessä keskellä katua huutamaan, hei oon bisse ja haluan seuraa miehistä tai naisista. Kokeile homona samaa ja näät miten käy.


      • JasuM kirjoitti:

        "Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?"

        Koska normit. Koska vaan täytyy, niin olla kaapissa. Koska naapuri, pomo, sisko, äiti, isä, kaverit ei hyväksy kun poikkeat ooitusta normista.

        Koitappa heittäytyä uhkarohkeesti tällaisen normiviidakon edessä keskellä katua huutamaan, hei oon bisse ja haluan seuraa miehistä tai naisista. Kokeile homona samaa ja näät miten käy.

        Saattaa jopa toiset bisset ja homot täräyttää vähintään vittumaisen mulkaisun päällesi ellei jopa sano jotain negaa sulle avoimuudestasi tai koppaa kuontaloon.

        Eihän nyt jumalauta avoin saa olla. Eiku takas kaappiin ja kuplamuoviin.


      • JasuM kirjoitti:

        Saattaa jopa toiset bisset ja homot täräyttää vähintään vittumaisen mulkaisun päällesi ellei jopa sano jotain negaa sulle avoimuudestasi tai koppaa kuontaloon.

        Eihän nyt jumalauta avoin saa olla. Eiku takas kaappiin ja kuplamuoviin.

        Näkeehän sen tällä palstallakin. Joku miettii mahdollista lesbouttaan ja miten se matka siihen kulki, niin jo on änkyrät työntämässä suukapulaa suuhun ja takas sinne heteroiden pariin ja turpa kiinni.

        Ei niinkun saa tulla kaapista ulos eikä ääneen kertoa miten se tapahtui tai miettiä identiteettiään. Ei helvetissä. Pitää olla valmis lesbo leima perseessä, että täällä saa puhua. 🤣

        Voi vittu sanon minä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        "Ja miksi ne aina valittavat sitä kuinka niiden on vaikea löytää samankaltaista seuraa, jos kerran suurin osa kadulla dallaajista olisi sitä omaa jengiä?"

        Koska normit. Koska vaan täytyy, niin olla kaapissa. Koska naapuri, pomo, sisko, äiti, isä, kaverit ei hyväksy kun poikkeat ooitusta normista.

        Koitappa heittäytyä uhkarohkeesti tällaisen normiviidakon edessä keskellä katua huutamaan, hei oon bisse ja haluan seuraa miehistä tai naisista. Kokeile homona samaa ja näät miten käy.

        No en usko nykypäivänä et juuri kukaan olis kaapissa. Siis Suomessa
        Fakta on vaan se et suurin osa on heteroita.
        Itse en näe miehessä yhtään mitään. En edes osaa kuvitella et voisin seurustella miehen kanssa tai ihastua. Mihinkään läheisyyteen en pystyisi halausta enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en usko nykypäivänä et juuri kukaan olis kaapissa. Siis Suomessa
        Fakta on vaan se et suurin osa on heteroita.
        Itse en näe miehessä yhtään mitään. En edes osaa kuvitella et voisin seurustella miehen kanssa tai ihastua. Mihinkään läheisyyteen en pystyisi halausta enempää.

        Ei se uskon asia ookkaan, moni vielä on kaapissa syvällä. Mutta onneksi ilmapiiri on pikkusen helpompi yleisesti ottaen.

        Moni voi olla myös latentti bi tai homo.

        Pitääkin ihastua ihmismieleen, ei niinkään kehoon. Silloin se ei ole niin kehokeskeistä.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei se uskon asia ookkaan, moni vielä on kaapissa syvällä. Mutta onneksi ilmapiiri on pikkusen helpompi yleisesti ottaen.

        Moni voi olla myös latentti bi tai homo.

        Pitääkin ihastua ihmismieleen, ei niinkään kehoon. Silloin se ei ole niin kehokeskeistä.

        Nuoret nyt taitaa uskaltaa olla jo avoimesti mitä ovat. Mutta me keski-ikäiset, arkavarpaat. Meitä on varmasti kaapissa yhä monia. Ja kieltää itseltään asian, jottei joudu prosessoimaan koko elämää uusiksi.

        Voi olla helpompaa jatkaa kaapissa, kun pistää koko elämä uusiksi.


      • JasuM kirjoitti:

        Nuoret nyt taitaa uskaltaa olla jo avoimesti mitä ovat. Mutta me keski-ikäiset, arkavarpaat. Meitä on varmasti kaapissa yhä monia. Ja kieltää itseltään asian, jottei joudu prosessoimaan koko elämää uusiksi.

        Voi olla helpompaa jatkaa kaapissa, kun pistää koko elämä uusiksi.

        Jätän tämän tähän, huolestuttavaa. Meidän lasten koulussa ja päiväkodissa on puhuttu, että tyttöjen ja poikien kuuluu mennä yhteen. Lapseni oli ihmeissään, kun kerroin ettei sen niin tarvitse olla. Yhtä hyvin tyttö voi rakastua tyttöön ja seurustella tämän kanssa ja poika poikaan.

        https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b13ca6d4-cdd6-4445-ac39-d770df613802


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jätän tämän tähän, huolestuttavaa. Meidän lasten koulussa ja päiväkodissa on puhuttu, että tyttöjen ja poikien kuuluu mennä yhteen. Lapseni oli ihmeissään, kun kerroin ettei sen niin tarvitse olla. Yhtä hyvin tyttö voi rakastua tyttöön ja seurustella tämän kanssa ja poika poikaan.

        https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b13ca6d4-cdd6-4445-ac39-d770df613802

        Sanoin tuon et se on fakta senkin perusteella että mun vanhemmat kyseenalaistaa jatkuvasti et olisin kiinnostunut naisista. Se sattuu ja tuntuu pahalta. Vertaavat et "niin eli taidat kuitenkin tykätä myös vähän miehistä kun tuon jätkän näköisen kanssa olet."
        Joo olen pian 30 v.. Et Hoh hoijaa sanon minä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin tuon et se on fakta senkin perusteella että mun vanhemmat kyseenalaistaa jatkuvasti et olisin kiinnostunut naisista. Se sattuu ja tuntuu pahalta. Vertaavat et "niin eli taidat kuitenkin tykätä myös vähän miehistä kun tuon jätkän näköisen kanssa olet."
        Joo olen pian 30 v.. Et Hoh hoijaa sanon minä

        Ikävää, kun ne on vielä ne omat vanhemmat joiden hyväksyntä ja tuki olisi tärkeää.

        Vanhemmat osaa olla fakkiutuneita uskomaan heteronormiinsa ja kokee jotenkin kauheena asiana, jos lapsi on muuta kuin hetero. Ei tietenkään kaikki vanhemmat, onneksi on niitäkin jotka osaa ajatella laajemmin.

        Niin minunkin vanhemmat jaksaa aina järkyttyä, kun joku on homoseksuaali, transsukupuolinen tai miten vaan poikkeaa perus 50-lukulaisesta heterosta.

        Pikkusen ovat pehmenneet, kun olen itsepäisesti jankannut asioita heille ja pyytänyt asettumaan itse ihmisen asemaan, joka on vähemmistönä toisten pilkattavana ja syynättävänä.

        Välillä ovat lähteneet kyläilyltä kiireesti kotiin, kun ovat ahdistuneet suorasanaisesta palautteestani. Pahin taisi olla tieto, jota eivät meinaa niellä, kun kerran vähän kovaan ääneen jo käytiin taas heterot ja vähemmistöt vääntöä ja päräytin, että yhtälailla seurustelisin naisen kanssa, kun miehen kanssakin olen seurustellut. Jos rakastun naiseen rakastun ja hän on mun kumppani tykätkööt muut mitä tykkää. En kysele keltään lupaa kenen kanssa olen parisuhteessa.

        Se on heille shokki ja asia mitä ei voi niellä. Maskuliinisuuteni ei sen sijaan ole heille mikään ylläri, ovat tienneet koko elämäni että olen poikatyypillinen. Äiti etenkin itsekin sanoo, että on aina tiennyt sen puolen minusta, olen ollut aina enemmän kuin pojat kuin tyttö. Kiinnostunut poikamaisista jutuista ja poikien seurasta kaverina.

        Sitkeessä on joillain hyväksyminen.

        Meillä taas on asioista omille muksuille juteltu niin, että on okei olla sellainen kun on ja rakkaus ei katso sukupuolta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ikävää, kun ne on vielä ne omat vanhemmat joiden hyväksyntä ja tuki olisi tärkeää.

        Vanhemmat osaa olla fakkiutuneita uskomaan heteronormiinsa ja kokee jotenkin kauheena asiana, jos lapsi on muuta kuin hetero. Ei tietenkään kaikki vanhemmat, onneksi on niitäkin jotka osaa ajatella laajemmin.

        Niin minunkin vanhemmat jaksaa aina järkyttyä, kun joku on homoseksuaali, transsukupuolinen tai miten vaan poikkeaa perus 50-lukulaisesta heterosta.

        Pikkusen ovat pehmenneet, kun olen itsepäisesti jankannut asioita heille ja pyytänyt asettumaan itse ihmisen asemaan, joka on vähemmistönä toisten pilkattavana ja syynättävänä.

        Välillä ovat lähteneet kyläilyltä kiireesti kotiin, kun ovat ahdistuneet suorasanaisesta palautteestani. Pahin taisi olla tieto, jota eivät meinaa niellä, kun kerran vähän kovaan ääneen jo käytiin taas heterot ja vähemmistöt vääntöä ja päräytin, että yhtälailla seurustelisin naisen kanssa, kun miehen kanssakin olen seurustellut. Jos rakastun naiseen rakastun ja hän on mun kumppani tykätkööt muut mitä tykkää. En kysele keltään lupaa kenen kanssa olen parisuhteessa.

        Se on heille shokki ja asia mitä ei voi niellä. Maskuliinisuuteni ei sen sijaan ole heille mikään ylläri, ovat tienneet koko elämäni että olen poikatyypillinen. Äiti etenkin itsekin sanoo, että on aina tiennyt sen puolen minusta, olen ollut aina enemmän kuin pojat kuin tyttö. Kiinnostunut poikamaisista jutuista ja poikien seurasta kaverina.

        Sitkeessä on joillain hyväksyminen.

        Meillä taas on asioista omille muksuille juteltu niin, että on okei olla sellainen kun on ja rakkaus ei katso sukupuolta.

        Joo ja aika kuluttavaa kun he usein sanovat et mun pitäis antaa miehille mahdollisuus. Valittavat kun en voi edes yrittää katsella miehiä. Uskomatonta. En tiedä mikä heidän päässä napsahtaa tässä asiassa kun tuntuu et aina näistä asioista puhuessa heiltä katoaa täysin järki. 🤯


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja aika kuluttavaa kun he usein sanovat et mun pitäis antaa miehille mahdollisuus. Valittavat kun en voi edes yrittää katsella miehiä. Uskomatonta. En tiedä mikä heidän päässä napsahtaa tässä asiassa kun tuntuu et aina näistä asioista puhuessa heiltä katoaa täysin järki. 🤯

        He ei sisäistä, ettet ole huviksesi naisiin päin. Vaikkei pitäis olla vaikea tajuta, jos osaa yhtään rinnastaa miten itse tuntee vetoa kumppaniinsa. Sukupuoli vaan on eri.

        Mutta vetovoima tuskin juuri muuten poikkeaa sen enempää mitä eri yksilöiden välillä muutenkin poikkeaa.

        Jostakin syystä vanhemmat voi kuvitella, että se on valinta vaan, minkä voi naps vaan muuttaa. He kun ei kykene ehkä ymmärtämään miten naisena voi hullaantua toisesta naisesta.

        Edes heteromiesten luulis pääsevän jyvälle...


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        He ei sisäistä, ettet ole huviksesi naisiin päin. Vaikkei pitäis olla vaikea tajuta, jos osaa yhtään rinnastaa miten itse tuntee vetoa kumppaniinsa. Sukupuoli vaan on eri.

        Mutta vetovoima tuskin juuri muuten poikkeaa sen enempää mitä eri yksilöiden välillä muutenkin poikkeaa.

        Jostakin syystä vanhemmat voi kuvitella, että se on valinta vaan, minkä voi naps vaan muuttaa. He kun ei kykene ehkä ymmärtämään miten naisena voi hullaantua toisesta naisesta.

        Edes heteromiesten luulis pääsevän jyvälle...

        No joo isä on enemmän hiljaa. Mut äiti ei voi ollenkaan ymmärtää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ehkä sä vaan olet mimosa eli yliherkkä. Onko juolahtanut mieleen?

        Niin tai näin, sinun on turha hyökkiä siinä mun päälle. Ei liikuta suuntaan ei toiseen, täällä muutkin puhuu hetero ja bi juttuja, sääli jos et nimimerkkiä erota anonyymeistä vaan sotket kaikki yhdeksi. Satutko olemaan vielä foliohattu salaliittoteoreetikkokin?

        Joka tapauksessa, joudut kestämään. Ota mukava asento ja siedäty. En ole menossa mihinkään. 😉

        Haha, mun ei tarvi sua sietää. Mulla on oikea elämä ja oikea nainen, jonka kanssa elän rakkaussuhteessa. Sä voit jäädä tänne miettimään, mitä naisen kanssa rakastelu on ja katselemaan kuvia naisten vartaloista, lol.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haha, mun ei tarvi sua sietää. Mulla on oikea elämä ja oikea nainen, jonka kanssa elän rakkaussuhteessa. Sä voit jäädä tänne miettimään, mitä naisen kanssa rakastelu on ja katselemaan kuvia naisten vartaloista, lol.

        Jaa. Oletko vähän lapsellinen kuiteskin? Taidat olla. Hyvää rakastelua. Muistathan halata myös. 😉


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        "Koska siinä ei olisi mitään järkeä, miksi bisset olisivat sellaisen järkänneet, omaksi kiusakseen?"

        Miksi ihmiset ylipäänsä laatii yhteiskuntia, lakeja, säädöksiä, normeja mitä he eivät edes sisäistä tai ymmärrä? Jokainen meistä noudattaa joka päivä jotain ulkopuolisten määrittelemiä normeja omaksi kiusakseenkin, koska niin vaan kuuluu tehdä, miettimättä miksi? Kuka käskee? Miksi käskee?

        Helppo kaava.

        I don't buy it.

        Uskonnot ovat ihmisten omia luomuksia, samoin kuin ovat myös normit, asetukset, lait ja muut käyttäytymistä ja elämää yleensä ohjaavat raamit. Ja ne on tehty enemmistön ehdoilla ja heidän elämäntapaansa tukeviksi. Ei kukaan voi olla niin ymmärtämätön, että ryhtyisi tosissaan ja pitkällä aikaskaalalla järjestämään itsellensä kiusaksi noita edellä mainittuja. Tämän bissen teorian mukaan asia olisi noin, tai sitten ne olisi ehkä antanut noudatettavaksi joku ulkopuolinen taho. Marsilaiset? Jumala? You name it.

        Tuon ontuvan teorian takaa paistaa ihmisen yritys lukea itsensä johonkin suurempaan joukkoon kuuluvaksi, ja siten kokea saavansa hyväksyntä sille mitä on. Vaikka tärkeintä olisi itse hyväksyä itsensä, oli sitten enemmistön tai vähemmistön edustaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        I don't buy it.

        Uskonnot ovat ihmisten omia luomuksia, samoin kuin ovat myös normit, asetukset, lait ja muut käyttäytymistä ja elämää yleensä ohjaavat raamit. Ja ne on tehty enemmistön ehdoilla ja heidän elämäntapaansa tukeviksi. Ei kukaan voi olla niin ymmärtämätön, että ryhtyisi tosissaan ja pitkällä aikaskaalalla järjestämään itsellensä kiusaksi noita edellä mainittuja. Tämän bissen teorian mukaan asia olisi noin, tai sitten ne olisi ehkä antanut noudatettavaksi joku ulkopuolinen taho. Marsilaiset? Jumala? You name it.

        Tuon ontuvan teorian takaa paistaa ihmisen yritys lukea itsensä johonkin suurempaan joukkoon kuuluvaksi, ja siten kokea saavansa hyväksyntä sille mitä on. Vaikka tärkeintä olisi itse hyväksyä itsensä, oli sitten enemmistön tai vähemmistön edustaja.

        Ihmiset on aina omien luomusten ja uskomusten vankeja, simple as that.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ihmiset on aina omien luomusten ja uskomusten vankeja, simple as that.

        Ihmiset (lue: enemmistö) ovat luoneet ne omaa elämäntapaansa tukeviksi, olkoonkin että ne ovat monessa kohtaa nykyaikaa ajatellen edelleen puritaanisia tai ainakin konservatiivisia. Se taas johtuu niiden iästä, monet perusajatukset ovat satoja ellei tuhansia vuosia vanhoja. Jos silloin enemmistö olisi ollut bissejä, niin tuskinpa he olisivat ryhtyneet papyruskääröihinsä kirjoittamaan jotain sellaista säännöstöä joka olisi sotinut heidän omaa ajatusmaailmaansa vastaan. Koska sille ei olisi ollut mitään motiivia, eikä kukaan heitä ei siihen olisi pakottanut. Heterot vähemmistönä olisivat saaneet vain katsella sivusta, heillä olisi ollut se osa mitä näihin päiviin saakka ja vielä paljolti tänäänkin on muilla vähemmistöillä.

        Mistähän se johtuu, että moni bisse aika ajoin väittävää heitä olevan todellisuudessa eniten, mutta samaan harhaan ei koskaan sorru homoseksuaalit...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset (lue: enemmistö) ovat luoneet ne omaa elämäntapaansa tukeviksi, olkoonkin että ne ovat monessa kohtaa nykyaikaa ajatellen edelleen puritaanisia tai ainakin konservatiivisia. Se taas johtuu niiden iästä, monet perusajatukset ovat satoja ellei tuhansia vuosia vanhoja. Jos silloin enemmistö olisi ollut bissejä, niin tuskinpa he olisivat ryhtyneet papyruskääröihinsä kirjoittamaan jotain sellaista säännöstöä joka olisi sotinut heidän omaa ajatusmaailmaansa vastaan. Koska sille ei olisi ollut mitään motiivia, eikä kukaan heitä ei siihen olisi pakottanut. Heterot vähemmistönä olisivat saaneet vain katsella sivusta, heillä olisi ollut se osa mitä näihin päiviin saakka ja vielä paljolti tänäänkin on muilla vähemmistöillä.

        Mistähän se johtuu, että moni bisse aika ajoin väittävää heitä olevan todellisuudessa eniten, mutta samaan harhaan ei koskaan sorru homoseksuaalit...

        Historiassa kirjoitetaan miten usein ja paljon bisseyttä harjoitettiin estoitta. Se oli normi.

        Sitten tuli Jumala ja kristinusko.

        Ihmiset eristetään vankiloihin, he alkaa harjoittaa seksiä oman sukupuolen kanssa. Kyllä se bisse koodi enemmistössä on, aktivointia vailla. Aivan sama miten vängätä.


      • JasuM kirjoitti:

        Historiassa kirjoitetaan miten usein ja paljon bisseyttä harjoitettiin estoitta. Se oli normi.

        Sitten tuli Jumala ja kristinusko.

        Ihmiset eristetään vankiloihin, he alkaa harjoittaa seksiä oman sukupuolen kanssa. Kyllä se bisse koodi enemmistössä on, aktivointia vailla. Aivan sama miten vängätä.

        Ja ainahan bisseys ei tarkoita seksin harrastamista, vaan se voi jäädä vain ihastumiseen ja romanttisten tunteiden tuntemiseen. Mutta yhäkin biseksuaalisuutta.

        Eristetäänpä lauma naisia omaan poteroon muutamaksi vuodeksi ja väitän että moni on vähintäänkin ihastunut, solminut emootioita toiseen naiseen ja moni on löytänyt seksinkin toisen naisen kanssa. Vähintään hellyyttä ja hoivaa toisistaan hakien.

        Homous ei ehkä jousta, bisseys sen sijaan on seksuaalisuuden ja romanttisten tunteiden joustavuutta.


      • JasuM kirjoitti:

        Ja ainahan bisseys ei tarkoita seksin harrastamista, vaan se voi jäädä vain ihastumiseen ja romanttisten tunteiden tuntemiseen. Mutta yhäkin biseksuaalisuutta.

        Eristetäänpä lauma naisia omaan poteroon muutamaksi vuodeksi ja väitän että moni on vähintäänkin ihastunut, solminut emootioita toiseen naiseen ja moni on löytänyt seksinkin toisen naisen kanssa. Vähintään hellyyttä ja hoivaa toisistaan hakien.

        Homous ei ehkä jousta, bisseys sen sijaan on seksuaalisuuden ja romanttisten tunteiden joustavuutta.

        Ja olen ihan varma, että tulevaisuudessa tutkijat tulevat toteamaan tämän saman. Nyt jo tutkimukset osoittaa, että etenkin naisissa tapahtuu kiihoittumista, kiinnostumista niin naisten kun miestenkin kuvia katsellessa.

        Siis niiden itseään umpiheteroina pitävienkin. Minä olen sitä mieltä, että biseksuaalisuus on yleistä ja se on seksuaalisuutta, joka joustaa ihmisen perustarpeiden, kuten hellyys, seksuaalisuus, kumppanuus jne. täyttymiseksi.

        Aivan kuten panseksuaalisuuskin. Ja umpihetero, umpihomo he kuolevat yksinäisyyteen mikäli eivät kykene löytämään kumppania kaltaisistaan, eivätkä joustamaan seksuaalisuudessaan.


      • JasuM kirjoitti:

        Ja olen ihan varma, että tulevaisuudessa tutkijat tulevat toteamaan tämän saman. Nyt jo tutkimukset osoittaa, että etenkin naisissa tapahtuu kiihoittumista, kiinnostumista niin naisten kun miestenkin kuvia katsellessa.

        Siis niiden itseään umpiheteroina pitävienkin. Minä olen sitä mieltä, että biseksuaalisuus on yleistä ja se on seksuaalisuutta, joka joustaa ihmisen perustarpeiden, kuten hellyys, seksuaalisuus, kumppanuus jne. täyttymiseksi.

        Aivan kuten panseksuaalisuuskin. Ja umpihetero, umpihomo he kuolevat yksinäisyyteen mikäli eivät kykene löytämään kumppania kaltaisistaan, eivätkä joustamaan seksuaalisuudessaan.

        Mikäli maailmaa kohtaisi jokin katastrofi, olisi biseksuaalit ja panseksuaalit vahvoilla mitä tulee selviytymiseen. Vielä jos evoluutiossa tapahtuisi ihme ihmislajin säilymiseksi ja kaksi saman merkkistä pystyisi lisääntymään keskenään. Mutta vaikkei näinkään, niin ihmislajin säilymisen kannalta joustavuus on elinehto. Oikeen kun nnyt ääripäähän tämä viedään.

        Mut nyt mäkeä laskemaan. Mukavaa päivää kaikille. ☺️


      • JasuM kirjoitti:

        Mikäli maailmaa kohtaisi jokin katastrofi, olisi biseksuaalit ja panseksuaalit vahvoilla mitä tulee selviytymiseen. Vielä jos evoluutiossa tapahtuisi ihme ihmislajin säilymiseksi ja kaksi saman merkkistä pystyisi lisääntymään keskenään. Mutta vaikkei näinkään, niin ihmislajin säilymisen kannalta joustavuus on elinehto. Oikeen kun nnyt ääripäähän tämä viedään.

        Mut nyt mäkeä laskemaan. Mukavaa päivää kaikille. ☺️

        Mie taasen oon sitä mieltä, jotta ihan puhas ja samanaikanen kaksneuvosuus olis se paras, ei tarttis niin neuvotella 😁Hyviä luisuja ja mukavaa päivää sinnekin!


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Mie taasen oon sitä mieltä, jotta ihan puhas ja samanaikanen kaksneuvosuus olis se paras, ei tarttis niin neuvotella 😁Hyviä luisuja ja mukavaa päivää sinnekin!

        Näinpä, ei ihmisen tarttisi ajaa itseään nurkkaan. Olis aina yhteisymmärryskin mukana. 😄👍

        Kiitos.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja ainahan bisseys ei tarkoita seksin harrastamista, vaan se voi jäädä vain ihastumiseen ja romanttisten tunteiden tuntemiseen. Mutta yhäkin biseksuaalisuutta.

        Eristetäänpä lauma naisia omaan poteroon muutamaksi vuodeksi ja väitän että moni on vähintäänkin ihastunut, solminut emootioita toiseen naiseen ja moni on löytänyt seksinkin toisen naisen kanssa. Vähintään hellyyttä ja hoivaa toisistaan hakien.

        Homous ei ehkä jousta, bisseys sen sijaan on seksuaalisuuden ja romanttisten tunteiden joustavuutta.

        Totuuden perää tekstissäsi on. Itse uskon myös tuohon


        Mut itse en vois kuvitellakaan mitään läheisyyttä halausta enempää miehen kanssa. Mieluummin olisin yksin kuin väkisin esittäisin tunteita miestä kohtaan. En pystyis.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja olen ihan varma, että tulevaisuudessa tutkijat tulevat toteamaan tämän saman. Nyt jo tutkimukset osoittaa, että etenkin naisissa tapahtuu kiihoittumista, kiinnostumista niin naisten kun miestenkin kuvia katsellessa.

        Siis niiden itseään umpiheteroina pitävienkin. Minä olen sitä mieltä, että biseksuaalisuus on yleistä ja se on seksuaalisuutta, joka joustaa ihmisen perustarpeiden, kuten hellyys, seksuaalisuus, kumppanuus jne. täyttymiseksi.

        Aivan kuten panseksuaalisuuskin. Ja umpihetero, umpihomo he kuolevat yksinäisyyteen mikäli eivät kykene löytämään kumppania kaltaisistaan, eivätkä joustamaan seksuaalisuudessaan.

        En usko et olen koskaan kokenut kiihottumista jos katson kuvia. 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden perää tekstissäsi on. Itse uskon myös tuohon


        Mut itse en vois kuvitellakaan mitään läheisyyttä halausta enempää miehen kanssa. Mieluummin olisin yksin kuin väkisin esittäisin tunteita miestä kohtaan. En pystyis.

        Uskon et suurin osa heteroita bi romanttisella vivahteella.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Historiassa kirjoitetaan miten usein ja paljon bisseyttä harjoitettiin estoitta. Se oli normi.

        Sitten tuli Jumala ja kristinusko.

        Ihmiset eristetään vankiloihin, he alkaa harjoittaa seksiä oman sukupuolen kanssa. Kyllä se bisse koodi enemmistössä on, aktivointia vailla. Aivan sama miten vängätä.

        Mistä se Jumala tuli? Kristinusko? Kyllä ne on kaikki ihmisten kirjoittamia opuksia, mihin uskonnot perustuu. Tai sitten maalauksia luolan seinässä, alkujaan. Jos heterot olisivat olleet vähemmistönä, niin miksi bisset olisivat mukisematta alistuneet siihen mitä muutamat yhteisöstä olisivat vaatineet noudatettavaksi? Enemmistö päätti, ja niin se on mennyt, edelleen.

        Vaikka viihteelliset tv-sarjat muuta joskus väittäisivät, niin vankiloissa ei homoseksuaaliset suhteet jyllää. Sitä tapahtuu kyllä, mutta kokonaismäärä lienee suurin piirtein suhteellisesti samaa luokkaa mitä ulkopuolisessa maailmassakin. Sekin on ilmeisen totta, että naisilla siihen on suurempi taipumus, ja erityisissä olosuhteissa se saattaa vielä voimistua. Mutta mitä omaelämänkertoja on lukenut, niin esimerkiksi keskitysleireillä toisen maailmansodan aikaan näitä saman sukupuolen keskisiä suhteita (seksuaalisia) ei ollut merkittävästi enempää. Tietysti siinä vaiheessa kun jokapäiväinen elämä alkoi olla kamppailua hengissä pysymisestä, ei varmaan hormonit juuri hyrränneet. Romansseja vastakkaisen sukupuolen kanssa siellä myös tapahtui, vaikka se merkitsi usein itsensä vaaraan asettamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se Jumala tuli? Kristinusko? Kyllä ne on kaikki ihmisten kirjoittamia opuksia, mihin uskonnot perustuu. Tai sitten maalauksia luolan seinässä, alkujaan. Jos heterot olisivat olleet vähemmistönä, niin miksi bisset olisivat mukisematta alistuneet siihen mitä muutamat yhteisöstä olisivat vaatineet noudatettavaksi? Enemmistö päätti, ja niin se on mennyt, edelleen.

        Vaikka viihteelliset tv-sarjat muuta joskus väittäisivät, niin vankiloissa ei homoseksuaaliset suhteet jyllää. Sitä tapahtuu kyllä, mutta kokonaismäärä lienee suurin piirtein suhteellisesti samaa luokkaa mitä ulkopuolisessa maailmassakin. Sekin on ilmeisen totta, että naisilla siihen on suurempi taipumus, ja erityisissä olosuhteissa se saattaa vielä voimistua. Mutta mitä omaelämänkertoja on lukenut, niin esimerkiksi keskitysleireillä toisen maailmansodan aikaan näitä saman sukupuolen keskisiä suhteita (seksuaalisia) ei ollut merkittävästi enempää. Tietysti siinä vaiheessa kun jokapäiväinen elämä alkoi olla kamppailua hengissä pysymisestä, ei varmaan hormonit juuri hyrränneet. Romansseja vastakkaisen sukupuolen kanssa siellä myös tapahtui, vaikka se merkitsi usein itsensä vaaraan asettamista.

        Latentti bisseys on varmasti hyvinkin yleistä, olosuhteet vaikuttaa, ei vain seksuaalinen suuntautuminen.

        Miten Hitleri sai tapettua niin paljon ihmisiä porukkansa kanssa, ellei olisi ollut etevä manipulaattori ja aivopesijä? Miksi ihmiset ryhtyi holokaustiin? Miksi homous piilotettiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se Jumala tuli? Kristinusko? Kyllä ne on kaikki ihmisten kirjoittamia opuksia, mihin uskonnot perustuu. Tai sitten maalauksia luolan seinässä, alkujaan. Jos heterot olisivat olleet vähemmistönä, niin miksi bisset olisivat mukisematta alistuneet siihen mitä muutamat yhteisöstä olisivat vaatineet noudatettavaksi? Enemmistö päätti, ja niin se on mennyt, edelleen.

        Vaikka viihteelliset tv-sarjat muuta joskus väittäisivät, niin vankiloissa ei homoseksuaaliset suhteet jyllää. Sitä tapahtuu kyllä, mutta kokonaismäärä lienee suurin piirtein suhteellisesti samaa luokkaa mitä ulkopuolisessa maailmassakin. Sekin on ilmeisen totta, että naisilla siihen on suurempi taipumus, ja erityisissä olosuhteissa se saattaa vielä voimistua. Mutta mitä omaelämänkertoja on lukenut, niin esimerkiksi keskitysleireillä toisen maailmansodan aikaan näitä saman sukupuolen keskisiä suhteita (seksuaalisia) ei ollut merkittävästi enempää. Tietysti siinä vaiheessa kun jokapäiväinen elämä alkoi olla kamppailua hengissä pysymisestä, ei varmaan hormonit juuri hyrränneet. Romansseja vastakkaisen sukupuolen kanssa siellä myös tapahtui, vaikka se merkitsi usein itsensä vaaraan asettamista.

        Suomen viimeisimmässä sodassa oli homosuhteita ja lesbosuhteita joista vaiettiin. Bissejä kuutenkin enemmistö näistä suhteilijoista.

        Ihmiset on kautta aikain opetettu häpeämään asioita, vaikka raipalla ja rangaistuksilla. Mielipuolet saa propagandalla aikaan lampaita.


      • JasuM kirjoitti:

        Suomen viimeisimmässä sodassa oli homosuhteita ja lesbosuhteita joista vaiettiin. Bissejä kuutenkin enemmistö näistä suhteilijoista.

        Ihmiset on kautta aikain opetettu häpeämään asioita, vaikka raipalla ja rangaistuksilla. Mielipuolet saa propagandalla aikaan lampaita.

        Ei tarvi kun osata syyllistää ja saada ihminen häpeämään itseään, kokemaan vialliseksi, niin jo ihminen kätkee epätoivotut asiat sisäänsä.

        Ei tarvita tiettyä määrää ihmisiä, tarvitaan vain tarpeeksi vakuuttavia ihmisiä jotka keinoja kaihtamatta pusertaa tahtonsa läpi.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei tarvi kun osata syyllistää ja saada ihminen häpeämään itseään, kokemaan vialliseksi, niin jo ihminen kätkee epätoivotut asiat sisäänsä.

        Ei tarvita tiettyä määrää ihmisiä, tarvitaan vain tarpeeksi vakuuttavia ihmisiä jotka keinoja kaihtamatta pusertaa tahtonsa läpi.

        Mielenkiintoinen teksti, jos tahdotte lukea.

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jiihooantikainen/206293-tutkijat-yksimielisina-myos-naisista-suurin-osa-on-biseksuaaleja/

        Minusta tuntuu, että ihmisen seksuaalisuuden muotoutumisesta ei tiedetä vielä kaikkea, eikä pelkät inah3 alueetkaan sitä yksistään selitä tai tule selittämään. En usko että puhutaan yksinkertaisesta ja yhdenlaisesta käsitteestä seksuaalisen suuntautumisen syntyyn ja muovaantumiseen.

        Osa heterona eläneistä kun todellakin oli tyytyväisiä heteroinakin, mutta jokin sysäsi heidät bisseiksi tai homoseksuualeiksi. Jokin muuttuu, mutta mikä?


    • Anonyymi

      Siinä 16 vuoden ikäisenä tajusin kiinnostuvani ja ihastuvani vain naisiin.

    • Anonyymi

      Minä muistan lapsena katelleeni anttilan postimyyntikuvastosta mammani luona naisten rintsikkamainoksia, mut ajat on ollut niin erit vielä silloin, oon syntynyt -67 ,ja homous on ollut silloin vielä rankaistava teko. Muistan vanhempieni suhtautumisen homouteen, se on varmaan vaikuttanut 🤔, omaan "kieltäytymykseeni ", mut sitten huomasin/hyväksyin lesbouteni, aika myöhään 😂. Mut nyt oon lähimmäisilleni mielisairas 😂, ja se naurettavinta, et jos oisivat jaksaneet hyväksyä, ni tajuaisivat et yhä edelleen oon ihan sama ihminen kuin ennenkin, et heidän sairauttaan kun eivät minua hyväksy 🙂❤

      • Et sentään yrittänyt kumittaa rintaliivejä ja pikkujousuja pois kuvista? Minä yritin..😄


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Et sentään yrittänyt kumittaa rintaliivejä ja pikkujousuja pois kuvista? Minä yritin..😄

        Olisit laittanut kumipampun sisään ja kuvitellut miestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laittanut kumipampun sisään ja kuvitellut miestä?

        Kelle? Olen osannut aina samaistua miessukupuoleen tietyiltä osin. Ihan ilman miehisiä vehkeitäkin.


    • Anonyymi

      Olen aina tykännyt naisista. Vaimoni on hiukan mustasukkainen.

      • Anonyymi

        Harmi kun aina miehistä kertovia sarjoja. Ei kiinnosta ollenkaan


    • Anonyymi

      Äiti ei rakastanut minua, lesboilun kautta saan tarvitsemani.

    • Anonyymi

      Myönsin itselleni, kun nuolin antaumuksella silloista tuttavaa… olin tehnyt sitä ennenkin joitakin kertoja, antanut ja saanut ja se oli se yksi kerta, kun tuntui että en halua lopettaa ollenkaan ja melkein itse sain siitä himosta mitä koin kun sain toisen kokonaan sulamaan, ilman että hän ehti minuun edes koskea. Pitkään kielsin itselleni koko asian ja tuon yhden kerran jälkeen suihkussa tajusin, etten edes muista sellaista hetkeä, että olisin nähnyt mitään muuta kuin naisia ympäristössä. Siinä hetkessä ja sen jälkeen mun oli pakko myöntää itselleni mikä olen, joku raja meni yli. Siihen hetkeen en ollut asialla päätäni vaivannut, mutta silloin vain toteaisin asian ja jatkoin elämää… joka oli jo ohjautunut muutenkin sellaiseksi, huomaamatta.

      • Anonyymi

        Sulle oli lopulta seksi naisen kanssa viimein askel lesbouden hyväksymiseen. Se murti viimeisen mielesi lukon. Kuvittelisin palsta psykologina. Tuntuu jotenkin rehellisemmältä kuin ne ainaiset jutut kuinka hyväksyi itsensä kun käveli naisen kanssa käsi lyödessä.


    • Anonyymi

      Maanjärinät on parhaita. Suurten set säiden vaihtluitten kaa.

    • Anonyymi

      Äitini on tiennyt jo siitä asti, kun olin n. 4v :D Itsehän aloin tajuamaan aika myöhään (n. 18v), että hei, enpäs muuten tykkää yhtään miehistä selvin päin. En ole vielä kaapista tullut, enkä varmaan koskaan uskallakaan. Tiedän, että ainakin perheeni ja ystäväni minut hyväksyisivät ja kannustaisivat olemaan oma itseni, siksi vähän mietityttääkin mikä tekee asiasta niin vaikeaa. Ehkä omituinen suhdekuvio parhaan kaverini kanssa :D Hän siis sanoo olevansa hetero, mutta olemme harrastaneet seksiä epäsäännöllisen säännölisesti jo pari vuotta. Ehkä pelkään, että jos tulen kaapista niin että hän ei enää voi jatkaa edes ystävänäni oloa. Tiedän myös ettei asia niin ole, kuitenkin pieni pelko elää.

      • Anonyymi

        Äidit tietåä. Multa äiti kysyi kun olin lähdössä 19v ulos. "Onko se poika vai tyttö"?


    • Anonyymi

      Kerran tunsin kuin lämpimän veden valuvan lävitseni ja olin aika hämilläni mikä nyt tuli. Silloin ymmärsin pitäväni naisistakin. Kyllä, olen siis bi. Olen lukenut useammankin tarinan missä tuota itsensä hyväksi mistä kuvataan lämpimän veden valumisen kehon läpi. Koin sen itsekin mutta mitä siinä tapahtuu aivoissa? En ole koskaan kokenut mitään tuollaista edes rakastuneena. Kun koin ton olin kuin shokissa. Menin sängylle makaamaan ja mietin kaiken olevan lopussa. En saakaan koskaan lapsia ja perhettä. Se pelotti kun tuntui että koko maailma meni ympäri. Kun ajatus rupesi kulkemaan rupesin sulattelemaan asiaa. Huomasin olevani sama ihminen joka oli "löytänyt" lisäominaisuuden.

      • Anonyymi

        Hyvä esimerkki miten bi voi jatkaa heteronormatiivista elämäänsä kaikessa rauhassa.
        Homoilla ja lesboilla ei ole pelastusrengasta siihen maailmaan. "Lisäominaisuusnaisten" valitus vähemmistöasemansa heikkoudesta onkin siksi harvinaisen rasittavaa kuultavaa homojen keskuudessa. Oman nenän tuijottelua. Ottaen huomioon miten paljon bisseillä on vielä asennetta että samansukupuoliset ihmiset on nimenomaan hänen seksuaalisen vaihtelunsa välineitä. Näkyy ihan seuranhaussakin. Tekopyhyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki miten bi voi jatkaa heteronormatiivista elämäänsä kaikessa rauhassa.
        Homoilla ja lesboilla ei ole pelastusrengasta siihen maailmaan. "Lisäominaisuusnaisten" valitus vähemmistöasemansa heikkoudesta onkin siksi harvinaisen rasittavaa kuultavaa homojen keskuudessa. Oman nenän tuijottelua. Ottaen huomioon miten paljon bisseillä on vielä asennetta että samansukupuoliset ihmiset on nimenomaan hänen seksuaalisen vaihtelunsa välineitä. Näkyy ihan seuranhaussakin. Tekopyhyys.

        Minkäs biseksuaali biseksuaaliudelleen mahtaa? Eihän nämä asiat ole mitään valintoja, luulisi sinun sen tietävän vai valitsitko itse olla homoseksuaali?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs biseksuaali biseksuaaliudelleen mahtaa? Eihän nämä asiat ole mitään valintoja, luulisi sinun sen tietävän vai valitsitko itse olla homoseksuaali?

        Sepäse, ei tuo valinta ole. Eikä kannata ehkä ihan kauheesti välittää tästä palstan vakkari-bii-huutelijasta 😉


    • Anonyymi

      On niin selvä olo että olisin lesbo mutta mistä minä sen voin tietää kun olen vasta 10:(

    • Anonyymi

      Se tapahtui niin että tapasin kauniin ja älykkään naisen, tunsin kemiaa heti vaikka en osannut yhdistää seksuaalisuuteen aluksi.
      Joitakin merkkejä tunnistan jälkiviisaana elämän varrelta sekä lukioikäisenä, kun tunsin lievää pettymystä hyvännäköisten tyttöjen aloittassa seukkailut poikien kanssa. 😀Muistan ennen kaikkea ulkopuolisuuden kokemuksen noilta ajoilta.

    • Anonyymi

      Tajusin joskus teini-ikäisenä, lapsena ihastuin television naishahmoihin vaikken sitä vielä silloin tajunnut. Muutenkin olen aina kiinnittänyt enemmän huomiota naisiin kuin miehiin. Joskus 12-vuotiaana ajattelin olevani biseksuaali, mulla oli alakoulussa pari lyhytaikaista poikaihastusta. Kun yläasteella ihastuin vahvasti tyttöön eikä pojat enää kiinnostaneet niin oli jo aika selvä peli.

    • Anonyymi

      minäkin olen mahdollisesti lesbo ja huomasin sen vasta kun aloin miettiä onko minulla vain hyvä kaverisuhde vai haluaisinko olla hänen kanssaan yhdessä. En tiedä voinko edes seurustella hyvillä mielin muitten kanssa koska olen vasta 11

    • Anonyymi

      minulla on kavei joka on lesbo ja hän pitää minusta mutta minäkin ole n lesbo mutta en pidä hänestä vaikka hän on mukava kaveri ja meidän opettajamme ei hyväksy sitä että olemme molemmat lesboja mutta en ole kertonut äitille vielä tästä mutta häntä ei haittaa vaikka olisin

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe