Road Trip U.S.A

Matkaan lähden

Elikkä olisin kesäkuun lopussa lähdössä amerikan maalle road tripille ja kyselisin vähän välimatka aikoja (kuin paljon noinn suurinpiirtein päivässa jaksaa/kannattaa ajella).

Toistaiseksi ajo reitti olisi New york - washington dc - jacksonville - tallahassee - nashville - memphis - new orleans - kansas city - mt. rushmore - denver - roswell - las vegas - los angeles - san francisco - eureka - portland - seattle ja aikaa tähän olisi 5 viikkoa.


Onko mahdollista ajella tuossa ajassa tällainen reitti enkä tarkoita että ajaisin moottoriteitä mahdollisimman nopeasti seuraavaan paikkaan vaan mahdollisimman paljon pienenpiä teitä ja tarkoituksena olisi viettää 2 päivää vegasissa ja 3 päivää los angelesissa. matkavinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan mielellään.

Kiitos.

10

2535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tehnyt kolme tällaista pitempää matkaa ja täältä sivustolta löytyy monia muitakin, jotka ovat tehneet vastaavia. Aikaa sinulla on riittävästi ajella tuo reitti, jollei noin 500 km:n maksimi päivämatka tunnu liian pitkältä. Vilkaisepa vaikka blogisivustoani (http://jukksa.blogspot.com/), niin näet, kuinka me nämä reissut teimme. Kun menet matkakertomuksessa olevalle karttalinkille, niin näet ajoreitin ja yöpymispaikat ja hinnat ja ajetut kilometrit. Toivottavasti auttaa vähäsen suunnittelua. Liikaa ei kannata suunnitella, vaan mennä fiiliksen mukaan ilman ennakkovarauksia.
      Kerron mielelläni lisää, jos kysymyksiä tulee mieleen.

      • oldsmobile 66

        Liki neljä viikkoo tuli kierrettyä nevadaa,kaliforniaa ja sitten pikkupätkä utahin puolella. Pisin päivämatka tais olla noin 600km ja keskimääränen 200-300km.Voisi sanoa et matkat tuntuu jotenkin lyhyemmiltä tuolla puolen rapakkoa. 500km suomessa olis mulle tottumattomalle vähän liikaa mut usassa ei oikein mitään.... jokusia päiviä ettei ajettu kun syömään lähikioskille. Itse pidän suunnittelua aika tärkeenä että vähän tietää nähtävyyksistä yms.
        Itellä selvää et jenkkeihin lähetään ennemmin tai myöhemmin uudestaan mutta mihin sinne? Suosituksia? Tykätään katsella luontoa ja sen kummallisuuksia. ei niinkään ostoskeskuksia. Etelä kiehtoo mutta onko siellä nähtävyyksien välit hieman pidempiä kun esim californiassa. Siellä oilkin suht tiheeseen kanjonia ja kaikenmaailman monttua.


      • _roadrunner_
        oldsmobile 66 kirjoitti:

        Liki neljä viikkoo tuli kierrettyä nevadaa,kaliforniaa ja sitten pikkupätkä utahin puolella. Pisin päivämatka tais olla noin 600km ja keskimääränen 200-300km.Voisi sanoa et matkat tuntuu jotenkin lyhyemmiltä tuolla puolen rapakkoa. 500km suomessa olis mulle tottumattomalle vähän liikaa mut usassa ei oikein mitään.... jokusia päiviä ettei ajettu kun syömään lähikioskille. Itse pidän suunnittelua aika tärkeenä että vähän tietää nähtävyyksistä yms.
        Itellä selvää et jenkkeihin lähetään ennemmin tai myöhemmin uudestaan mutta mihin sinne? Suosituksia? Tykätään katsella luontoa ja sen kummallisuuksia. ei niinkään ostoskeskuksia. Etelä kiehtoo mutta onko siellä nähtävyyksien välit hieman pidempiä kun esim californiassa. Siellä oilkin suht tiheeseen kanjonia ja kaikenmaailman monttua.

        Suosittelen Coloradoa sekä Arizonaa, Utahia ja New Mexicoa. Coloradossa Kalliovuoret ovat komeat ja siellä pääsee melko korkealle autoillen. Kannattaa katsastaa esim. Rocky Mountains National Park, Aspen, Ouray, Silverton, Durango. Sitten voi jatkaa naapuriosavaltioihin, joissa on esim. Arches National Park, Monument Valley, Grand Canyon, luonnon ystävälle ne ovat mahtavia kohteita.


      • oldsmobile 66
        _roadrunner_ kirjoitti:

        Suosittelen Coloradoa sekä Arizonaa, Utahia ja New Mexicoa. Coloradossa Kalliovuoret ovat komeat ja siellä pääsee melko korkealle autoillen. Kannattaa katsastaa esim. Rocky Mountains National Park, Aspen, Ouray, Silverton, Durango. Sitten voi jatkaa naapuriosavaltioihin, joissa on esim. Arches National Park, Monument Valley, Grand Canyon, luonnon ystävälle ne ovat mahtavia kohteita.

        Luin hätäsesti tuon jukksan reissut läpi ja vau olihan juttua. Kumpa itsekkin eläkkeelle päästyäni (2035aikasintaan) voisin tehdä moisia reissuja. Tuo on elämää!
        Muista kertoa myös jatkossa meille haaveilijoille usa-matkoistasi. Hyvää huhtikuun matkaa!


    • Raggarit

      Hei!

      Olemme miettineet seuraavanlaista reittiä omalle road tripillemme:
      - Lentäen New Yorkiin, josta jatkamme sisäisellä lennolla San Franciscoon ja jatkamme reittiä: San Francisco – L.A. – Las Vegas – Gran Canyon – Dallas – New Orleans/Memphis – Atlanta – D.C. – Boston (pidempi pysähdys ja tuttavien tapaaminen) – NYC – Helsinki

      Miten kauan kannattaisi varata aikaa? Emme mene omalla autolla, vaan aiomme hankkia buspassin ja ehkä käyttää junaakin. Bostonissa aiomme viipyä n. viikon ja NYC:issä muutaman päivän. Myös San Francisco, L.A. ja Vegas ovat pidempiä pysähdyksiä (2-4 päivää per paikka). Muissa emme ajatelleet pysähtyä kuin päiväksi tai pariksi.

      Kaipaamme kaikenlaisia vinkkejä ensimmäiselle omatoimimatkallemme!

      • Ihmetys...

        Miksi haluat poiketa New Yorkissa kolmesti matkan aikana? Ota menolento suoraan Euroopasta San Franciscoon ja paluu Bostonista. Piipahdatte sitten New Yorkissa matkalla Washington D.C.:stä Bostoniin.


      • Raggarit
        Ihmetys... kirjoitti:

        Miksi haluat poiketa New Yorkissa kolmesti matkan aikana? Ota menolento suoraan Euroopasta San Franciscoon ja paluu Bostonista. Piipahdatte sitten New Yorkissa matkalla Washington D.C.:stä Bostoniin.

        Tulee halvimmaksi tuolla tavoin. Opiskelijabudjetilla matkaillaan...:)


      • lennot USA:han
        Raggarit kirjoitti:

        Tulee halvimmaksi tuolla tavoin. Opiskelijabudjetilla matkaillaan...:)

        Tällä hetkellä ei taida olla hyviä tarjouksia USA:han, mut monesti itärannikon kohteet on 350-400 euroa ja länsirannikko 450-550 euroa. Nuo hinnat kun yhdistää niin pääsemme 400-475 euroon. Itse olen maksanut meno Seattle, paluu New York viime syksynä 425 euroa Lufthansan lennot. Siinä on kuitenkin aina riskinsä lentää ensin New Yorkiin, josta erillisellä lipulla jatko länsirannikolle. Vaihtoaikaa pitää jättää useampi tunti tai jopa joutuu yöpymään New Yorkissa, jolloin tämä kikkailu ei kyllä millään voi tulla halvemmaksi.


      • Raggarit
        lennot USA:han kirjoitti:

        Tällä hetkellä ei taida olla hyviä tarjouksia USA:han, mut monesti itärannikon kohteet on 350-400 euroa ja länsirannikko 450-550 euroa. Nuo hinnat kun yhdistää niin pääsemme 400-475 euroon. Itse olen maksanut meno Seattle, paluu New York viime syksynä 425 euroa Lufthansan lennot. Siinä on kuitenkin aina riskinsä lentää ensin New Yorkiin, josta erillisellä lipulla jatko länsirannikolle. Vaihtoaikaa pitää jättää useampi tunti tai jopa joutuu yöpymään New Yorkissa, jolloin tämä kikkailu ei kyllä millään voi tulla halvemmaksi.

        Mahdollinen yöpyminen New Yorkissa kyllä otettu huomioon, eikä maksaisi mitään koska kavereita asuu siellä.. Kiitos kuitenkin vinkistä, pitää vielä koittaa katsella noita eri mahdollisuuksia, ainakin nopeasti vilkaistuna tuo sisäisen lennon ottaminen näytti tulevan n200e halvemmaksi. (Joudumme matkaamaan sesonkiaikana, siinä luultavasti syy.)


    • tota sun

      reittiä ja ei ollut ihan paras mahdollinen. itse aattelin tällasta, jos noi kaikki haluaa käydä.
      ny-DC-Jakcsonville-Tallahassee-New Orleans-Memphis-Nashville-Kansas City, Denver.........
      Usko pois, sitä siksakkia haluaa välttää tolla matkalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe