Hain äsken auton merkkihuollosta ja kertoivat, että kaksoismassapyörä pitää kolinaa ja mennee vaihtoon pian. Kysyin, että oliko tyyppivika joka korvataan takuuajan jälkeen. Ei kuulemma ollut. No takuu meni umpeen tammikuun alussa jota ennen autosta korjattiin tukku muita vikoja ennen umpeutumista. Silloin massapyörästä ei tietenkään vielä kuulunut mitään :).
Auto on 08 mallinen Variant, 125 kW ja varustettu DSG-vaihteistolla, ajokilometrejä hieman yli 100k. Eli kysymys kuuluu, että mitä massapyörän rikkoutuminen tai epäkunto vaikuttaa ajamiseen? Olen valittanut DSG-vaihteiston toimintaa paikaltaan lähtiessä jo kauan korjaamolla. Se ikäänkuin pyörähtää kierroksen tyhjää, ennenkuin kytkin ottaa kiinni ja sitten auto nykäisee rajusti liikkeelle lähtiessä. Vähän niinkuin manuaaliautolla nostaisi kytkimen liian nopeasti. Kun matkaan on päästy laatikko toimii hienosti. Mielestäni koeajoauto ei tehnyt samaa eikä minunkaan auto uutena. Lisäksi jos liruttaa ruuhkassa eteenpäin niin kaasua painettaessa tekee saman. Tämä jotenkin voisi viitata siihen, että massapyörä ei toimi kuten pitää. Jos olen oikeassa sen tehtävä on tasata juuri liikettä paikalta lähtiessä.
En haluaisi maksaa remonttia joka "sopivasti" löytyi kuukausi takuun umpeuduttua. Kiitos rakentavista vastauksista.
Kaksoismassapyörä entinen?
21
20515
Vastaukset
- 10cc
Voihan se pehmentää lähtöjä, mutta pääsiassa käsittääkseni sen tehtävä on vähentää moottorin värinöitä. Mutta jos huolto jo totesi että kolisee, niin kaputthan se jo on. Vaihtoon vaan. Aika normaalia tuntuu olevan noiden hajoaminen.
Kannattaa muuten postata tämä kysymys vagarena.fi ja ultimatevw.com, noissa on paljon DSG autonomistajia ja asiallinen linja. - vw....
Eli mulla pultit kehi auki tosta massapyörästä 435tkm kohalla. Ilmeni räminänä ja kolinana tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ajossa muuten oli "hiljainen". Tuo massapyörähän on pyöreä peltilevy jossa on kehällä hampaat starttia varten. Ulkokehältään kiinnittyy momentinmuuntimeen ja keskiosalta kampiakseliin. Minun tapauksessa olivat just nuo ulkokehän pultit kehineet lähes auki.vanhasta 4 lovisesta automaatista. Massapyörä meni uusiksi kun oli kiinnitysreijät kuluneet soikeiksi. Eli uutta pantiin kampiakselin stefa(varalta),
massapyörä(472e) ja täydellinen lootan huolto öljyt suod. Tekivät päivän töitä ja vika korjaantui ja lootakin alkoi pelaamaan jouheammin kuin ennen(saatiin kaikki vanhat öljyt pois). Kaikki tämä Pörhöllä Keminmaassa muistaakseni jos ei ihan kympilleen 1100e. Sinuna tinkaisin sen takuuseen koska vika on ollut jo tavallaan päällä takuun aikanakin. Ei se vika päivässä tule mullakin alkoi vähitellen muistaakseni pari kuukautta ennenkuin ääni oli häiritsevä ja aloin selvitellä sen alkuperää. Ajelin sillä vaan ja ajattelin että vanhassa kuuluu yhtä jos toista. Meet vaan tinkaamaan!! En suosittele ajamista että ei korkkaa kokonaan ne pultit ja tule kopasta ulos koska eivät mahdu massapyörien ja kopan väliin.- pass(k)at
Kuulin kaverilta, että DSG vaihdelaatikon takuu olisi nykyään 5 vuotta.
- varmasti
pass(k)at kirjoitti:
Kuulin kaverilta, että DSG vaihdelaatikon takuu olisi nykyään 5 vuotta.
Kuulit väärin. Fiatilla on 5 vuoden takuu, ei VW:llä. VAG-konserni menisi konkurssiin takuuhuoltojen runsauden takia.
Kaksoismassavauhtipyörä taisi aiheuttaa useammankin tulipalon rikkoutuessaan mm. Touraneissa. - pass(k)at
varmasti kirjoitti:
Kuulit väärin. Fiatilla on 5 vuoden takuu, ei VW:llä. VAG-konserni menisi konkurssiin takuuhuoltojen runsauden takia.
Kaksoismassavauhtipyörä taisi aiheuttaa useammankin tulipalon rikkoutuessaan mm. Touraneissa.Kaveri on vag miehiä, takuu on 5 vuotta.
- fghjiklö
pass(k)at kirjoitti:
Kuulin kaverilta, että DSG vaihdelaatikon takuu olisi nykyään 5 vuotta.
Kaksoismassavauhtipyörä ei ole DSG-vaihteiston osa vaan ko. pyörä löytyy myös manuaalivaihteisista autoista. Joten oli DSG-laatikon takuu vaikka 100 vuotta niin se ei koske kaksoismassavauhtipyörää.
- - minä vain -
fghjiklö kirjoitti:
Kaksoismassavauhtipyörä ei ole DSG-vaihteiston osa vaan ko. pyörä löytyy myös manuaalivaihteisista autoista. Joten oli DSG-laatikon takuu vaikka 100 vuotta niin se ei koske kaksoismassavauhtipyörää.
Mielestäni myöskään Varma Ratkaisu-takuu ei korvaa kaksoismassavauhtipyörää...
- passatmen
- minä vain - kirjoitti:
Mielestäni myöskään Varma Ratkaisu-takuu ei korvaa kaksoismassavauhtipyörää...
varma ratkaisu tai ei mut mulle vaihtoivat kaksoismassan 250tkm ajettuun pasunaan jonka ostin laakkoselta
- 5+6=?
varmasti kirjoitti:
Kuulit väärin. Fiatilla on 5 vuoden takuu, ei VW:llä. VAG-konserni menisi konkurssiin takuuhuoltojen runsauden takia.
Kaksoismassavauhtipyörä taisi aiheuttaa useammankin tulipalon rikkoutuessaan mm. Touraneissa.Ulkomailla tapahtui pari tulipaloa ainakin muiden kirjoittelujen mukaan. Suomessa en ole saanut varmistettua yhtään tapausta.
Ja näiden takanahan oli se ilmausventtiilin väärä asennus joka sain massapyörän kulumaan ennen aikaisesti tai ylikuumenemään ja tämä aiheutti palovaaraan. - Anonyymi
pass(k)at kirjoitti:
Kaveri on vag miehiä, takuu on 5 vuotta.
Pidempi VW takuu tarkoittaa enempi tutkintaa, lisäksi siitä pidemmästä takuusta pitää maksaa erikseen, mikä takuu se sellanen on jossa asiakas maksaa suunnitteluvirheet?
- bobby turust
Mulla Passatissa sama ongelma ja oireet. Tämän vuoksi olen asian tiimoilta nettiä selaillut. Auto saksasta tuotu Passat variant 2.0 TDI 125 kW DSG -07 ajettu n. 100 tkm. Auto ehti olla käytössä pari viikkoa ja sitten rikkoitui pumppusuutin. Meni ihme ja kyllä maahantuojan takuuseen vaikka auto tuotu saksasta ja takuu ummessa. Samalla jouduttiin vaihtamaan pumppusuuttimien keinuvipuakseli. Täsyä oli öljykanavan tulppa lähtenyt irti ja meni omaan piikkiin kustannukset. Merkki huollossa VW autossa tuolloin maininta vauhtipyörän ääntämisestä. Kyselin tämän vaihtoa tai mitä pitää tehdä, niin vastaus oli hyvin epämääräistä ja oikeastaan mitään ei siitä saanut irti. Vauhtipyörän vaihto noin 1400-1500 €.
Autolla ajaessa liikkeelle lähdössä auto nykii ja varsinkin jos yrittää liuttaa vaihde päällä auto nykyy äryttävästi. Veto menee päälle voimakkakkaasti nykäsemällä. Autolla on vaikea lähteä liikkeelle nätisti. Ajaessa ei ole ongelmaa. Tyhjäkäynnillä erottaa selvästi kuuluvan epäsäännöllisen säksätyksen vautipyörän suunnalta.
Soitto toiseen paikalliseen merkkihuoltoon, joka ei kyseistä autoa myy, sai asiasta parempaa tietoa. Sanoivat heti että kaksoismassavauhtipyörässä ongelma pitää vaihtaa, ei itsestään korjaannu. Sanoivat että jotkut ajavat autolla silti vaikka on tuota ongelmaa, mutta pidemmän päälle saattaa tulla lisää vaurioita. Vautipyörän hinta on kai 750 € paikkeilla ja vaihto yhden päivän työ.
Onko kenelläkään tietoa meneekö maahantuojan tai siis auton valmistajan piikkiin. Kyseessä mielestäni valmistusvika, joka ei kestä siltä odotettua käyttöikää. Näin auton takuulla ei ole mitään merkitystä tämän asian suhteen.- te ny
jo OPI.
Pysykää kaukana noista Kansanautoista joissa on DSG vaihteisto. Ne laukee heti kohta takuuajan jälkeen ja myös takuuaikana. On liian hienoo tekniikkaa Niksmannalaisten tehdä. Itämaanpojat kyl osais mut ne tekee edelleen omia vaihteistoja jotka kans toimii.
Mikään ei oo niin varma maksuposti ku DSG takuuajan jälkeen.. Verottajakin on melkein helpompi saada palauttamaan rahaa kun Kansalaisutoliike. - VW:hen pettynyt
Olen viestiketjun aloittaja ja mulla auto oli takuun viimeisenä päivänä korjauksessa jossa korjattiin kaikki takuuviat joita löysin. Sitten tietysti 3 viikkoa myöhemmin syttyi huotovalo ja oli normihuollon aika jossa sitten kerrottiin vauhtipyörän hajonneen. Jos tämä ei haise niin ei mikään. Ja ei mennyt takuuseen. Vauhtipyörästä sain 70% alennuksen joka tarkoittaa sitä, että maahantuojan 30% ja jälleenmyyjän 40% kate puuttui. Kukaan ei jäänyt siis tappiolle. Mutta itse asennus (3h/580 egeä) jouduin maksamaan. Yhteensä joku 800 euroa jos en väärin muista. Täytyy sanoa, että jos tuo olisi mennyt takuuseen saattaisi mielipide autosta olla aivan toinen mutta tuo pilasi koko homman. Se on jyrkkä EI VW:n tuotteille. Kerta riittää kun huomaa tulleensa kusetetuksi.
- Pilipali*
VW:hen pettynyt kirjoitti:
Olen viestiketjun aloittaja ja mulla auto oli takuun viimeisenä päivänä korjauksessa jossa korjattiin kaikki takuuviat joita löysin. Sitten tietysti 3 viikkoa myöhemmin syttyi huotovalo ja oli normihuollon aika jossa sitten kerrottiin vauhtipyörän hajonneen. Jos tämä ei haise niin ei mikään. Ja ei mennyt takuuseen. Vauhtipyörästä sain 70% alennuksen joka tarkoittaa sitä, että maahantuojan 30% ja jälleenmyyjän 40% kate puuttui. Kukaan ei jäänyt siis tappiolle. Mutta itse asennus (3h/580 egeä) jouduin maksamaan. Yhteensä joku 800 euroa jos en väärin muista. Täytyy sanoa, että jos tuo olisi mennyt takuuseen saattaisi mielipide autosta olla aivan toinen mutta tuo pilasi koko homman. Se on jyrkkä EI VW:n tuotteille. Kerta riittää kun huomaa tulleensa kusetetuksi.
niin Avensiksestakin(4D4 2004) meni massapyörä ja töineen päivineen tuli 1800€ lasku.
Nykyautot ovat pilipaleja merkistä riippumatta. - Rajuboy
Pilipali* kirjoitti:
niin Avensiksestakin(4D4 2004) meni massapyörä ja töineen päivineen tuli 1800€ lasku.
Nykyautot ovat pilipaleja merkistä riippumatta.Näin on, eikä mikään kestä tänäpäivänä kuten ennen, (kaupan pitää tietenkin käydä) nooh poikkeuksena täytyy kyllä sanoa että kortongit tuntuvat kestävän jopa paremmin, mikähän siinäkin on että ainoastaan tuosta tuotteesta on saatu kehitettyä kestävämpiä?
- vaari60vee
Olen istunut muutaman kerran työkaverin passatin kyydissä ja aina liikkeellelähdössä liikennevaloista yms, lähettiin tyyliin "lämä tiskiin" ja automaatti REPI äkäisenä passattia vauhtiin aina seuraaviin valoihin jossa sama toistui, siinä tuli väkisinkin mieleen että kyllä vahvan pitää vetopyörästön ja DSG:n olla että moista käsittelyä pitkään kestää, ja eikä se sitten kauan enää kestänytkään kun se meni vauhtipyörän takia pajalle, ja olivat joutuneet tuota laatikkoakin laittamaan.
Itselläni on sama passatti manuaalilaatikolla mittarissa 110th, km, kokoajan kytkimen käyttö on ollut jouhevaa ja jos tuo kaksoismassapyörä tuolla käsittelyllä hajoo niin heikkouttaanhan se silloin hajoo, (enkä nyt silti väitä ettei se olisi heikkokohta). - 2 + 3
vaari60vee kirjoitti:
Olen istunut muutaman kerran työkaverin passatin kyydissä ja aina liikkeellelähdössä liikennevaloista yms, lähettiin tyyliin "lämä tiskiin" ja automaatti REPI äkäisenä passattia vauhtiin aina seuraaviin valoihin jossa sama toistui, siinä tuli väkisinkin mieleen että kyllä vahvan pitää vetopyörästön ja DSG:n olla että moista käsittelyä pitkään kestää, ja eikä se sitten kauan enää kestänytkään kun se meni vauhtipyörän takia pajalle, ja olivat joutuneet tuota laatikkoakin laittamaan.
Itselläni on sama passatti manuaalilaatikolla mittarissa 110th, km, kokoajan kytkimen käyttö on ollut jouhevaa ja jos tuo kaksoismassapyörä tuolla käsittelyllä hajoo niin heikkouttaanhan se silloin hajoo, (enkä nyt silti väitä ettei se olisi heikkokohta).Nykyautoissa alkaa voimaa ja vääntöä olla siihen malliin, että paikat kyllä saa kohtuudella hajalle jos vain on raskas kaasujalka. Kytkimien, voimansiirron ja alustan osien kestävyys ei varmasti ole kasvanut samassa suhteessa etenkin kun toiminnan pitää kuitenkin olla pehmeää, joustavaa ja äänetöntä. Sen vuoksi rakenteista tehdään monimutkaisia ja se korreloi yleensä negatiivisesti kestävyyden kanssa. Eipä sen puoleen, autotehtaat ovat hyvin tarkasti laskeneet, minkä verran auton tarvitsee kestää - ei sen mikään ikiliikkuja ole tarkoituskaan olla. Sillä tavalla pysyy elinkeinoelämän rattaat liikkeellä ja saadaan rahat pois kuluttajilta.
- Anonyymi
Mitenhän tämä nyt on kun uuden karhee skoda superb naapurissa joutui jo tuommoiseen vauhtipyöräremonttiin. autossa on hieno automaattivaihteisto ja kilometrejä 150 000km. remontti maksoi tonnikaupalla. korjaamo sanoi että nämä tyypillisesti hajoavat näillä kilometreillä kun olin autoa hakemassa naapurin kanssa. ite ajelen 16v vanhalla mb e sarjan diisselillä. ostohetkellä oli 100 000km ja nyt jo yli 400 000km. onkohan minunkin autossa moinen vauhtipyöra tai vaivaako uudempia mersuja sama vauhtipyöräongelma. ite meinasin ostaa myös superb diisselin mutta taidan jättää ostamatta ei eläke kestä moisia remonttilaskuja.
- Anonyymi
Automaattivaihteiston kanssa ei tarvi käyttää kaksoismassavauhtipyörää. Momentinmuunnin hoitaa homman. Oliko muuta epäselvää ?
- Anonyymi
Paitsi DSG:n ja dieselin yhdistelmässä se on sillä DSG:ssä ei ole momentinmuunninta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi DSG:n ja dieselin yhdistelmässä se on sillä DSG:ssä ei ole momentinmuunninta.
Niinpä, jos pitää dsg.tä automaattina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822