puolikkaan vetäville lisää

massaa/kitkaa

kokeilkaapa joku jolla akselipainomittari veto-akselilla, mitä vaikuttaa akselimassaan jos laskette kärrystä jouset alas ja jätätte lasku asentoon jolloin kärryn viimeinen akseli kantaa koko telin sijasta eli laskennallinen tukipiste siirtyy akselivälin verran (131 cm ? ) taakse ja vetäjän massa kasvaa mutta miten paljon? uteliaana odottelen kokemuksia

9

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rfvr

      Sisu ja nostoteli NOUSEE KUORMAL YLÖS.

    • just niin.

      ...tyhmälle, kun jos minä lasken kärrystä jouset alas, ja jätän ne alas, niin auton vetoaskelilta katoaa painoa aika rutkasti.

      • Hunsvotti..

        Eikö takimmaiselle akselille tule eniten painoa. Eli jos kärrin etumaisissa akseleissa ei ole painoa, silloin se siirtyy vetotapille.


      • tukijalat

        on unohtuneet veivata ylös jos vetäjältä vainot katoaa..... alumperin tarkoitin pussien tyhjennustä kokonaan jolloin kärryn paino on viimeisen akselin ja vetopöydän varassa eli kärryssä hiukan "nokka pystyssä" normaalistihan telissä akseli painot menee tasan joka akselilla


    • Yrittäjä111

      Lisääntyyhän toi pito aika rutkasti, eli auttaa kiperissä tilänteissa, mutta kääntösäde kasvaa sitten NIIN REIPPASTI että ei sillä voi yleisillä teillä ajaa...
      Ja kärrystä riipuen jouset hakkaa pohjaan sitten jos ihan alahalla...

      HOmmaa vain keventäjät joka akselille, niin saat tarvittaessa painon joke etu tai taka aksilalle... ps. katsastruksessa ei ongelmia, toisin kuin monesti jos meinaa nostoteliä asen´taa, niin tulee kääntyvyysmääräykset eteen.... :/

      • EuroJorma

        Tämä ei ehkä vastaa täysin kysymykseesi, mutta: Itse vaakasin nostettavalla kärrin 1. akselilla varustetun retelin 30,5 tn kuormalla. Kärrin teli nostettuna vetoakselille tuli 1700kg lisää painoa. Jossain paikassa sekin voi pelastaa. (Eikä tuosta nostotelistä koskaan natistu katsastuksessa, eikä ratsioissa... ...vaikka se pikkasen laiton lieneekin)


      • efver
        EuroJorma kirjoitti:

        Tämä ei ehkä vastaa täysin kysymykseesi, mutta: Itse vaakasin nostettavalla kärrin 1. akselilla varustetun retelin 30,5 tn kuormalla. Kärrin teli nostettuna vetoakselille tuli 1700kg lisää painoa. Jossain paikassa sekin voi pelastaa. (Eikä tuosta nostotelistä koskaan natistu katsastuksessa, eikä ratsioissa... ...vaikka se pikkasen laiton lieneekin)

        Ostakaa yt se nostoteli sisuu ni nousee kuarmal kiakkarit ylös


      • norjankuski
        efver kirjoitti:

        Ostakaa yt se nostoteli sisuu ni nousee kuarmal kiakkarit ylös

        Takateliseen autoon teliin norjan säädöt, eli nostaa telin täydellä kuormalla ylös ja kärrystä ensimmäinen akseli nousevaksi, niin pääsee aika pahasta paikasta. Ja jos ei pääse, niin ainahan voi heittää ketjut vetäviin.


    • pussit

      kun täyttää veturin pussit kuin että tyhjää kärristä. vaikutus on paljon suurenpi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe