Lahja, Lilja ja Louna?

kohtakolmenkopla

Heippa ihmiset. Meillä on kaksi tytärtä, Lahja Vanamo ja Lilja Viola. Kolmas syntyy piakkoin, tosin ei nyt ihan varmoja siitä olla onko se edes tytär, saattaa hyvin poikakin olla. Meillä vaan on taas "tyttötunne" joka ei ainakaan kahden ekan kohdalla osoittautunut vääräksi... Joten siis. Olisiko Louna kaunis nimi? Älkää vaan sanoko että tulee vain lounas mieleen : / ? Kun tavoitelatais mieluummin sitä lounatuuli-mielikuvaa, joka on huomattavasti ateriaa kauniimpi ajatus.

Ongelma numero 2: Ollaan tehty siinä mielessä lyhytnäköinen päätös, että on annettu lapsille molemmille L-alkuinen etunimi ja V-alkuinen tokanimi. Tietysti tuntuu että linjaa on jatkettava. Vielä sattuu olemaan että kaikki on merkitysnimiä. V-kirjaimella ei oikein merkitysnimiä enää keksi, vai mitä? Ei ainakaan pidempiä, jotka passais Lounan perään. Esim. Vanessat ja Vivekat ei meidän tyyliä. Mielessä on käynyt ajatus väliviivanimestä, esim Vilja-Maria / Vilja-Sofia... Vaikka en kyllä ole koskaan hirveästi viivanimiä kannattanut...Yksi miehekkeen ehdotuksista oli Louna Tuulia. Itse pidin sitä eka ihan vitsinä. Nyt olen makustellut ja ja... Toisaalta haluaisin säilyttää V-linjan. Mikä nyt eteen?

10

2736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs lukija

Louna on todella kaunis nimi, ei ollenkaan tule lounas (siis ruoka) mieleen! Voisin antaa omalle lapsellenikin, ja olen suht nirso nimien suhteen. ;-) Varmasti harvinaiset nimet jakavat mielipiteitä ihmisissä, mutta en jättäisi nimeä antamatta sen takia, jokainen nimi on joskus ollut harvinainen... Louna on myös selkeästi suomalainen nimi, ja sopii hyvin yhteen sisarusten nimien kanssa.

Louna Vellamo ja Louna Vadelma omaavat jonkinlaisen merkityksen, mutta V-linjaa ei toki ole pakko jatkaa, etenkin kun etunimissä jonkinlainen sarja on jo olemassa.

• ääääääääääääääääääää

Louna on nätti nimi. Muita l-alkuisia voisi olla Lumia, Linnea, Luna, Leida ja Liisi.
      Lounan toinen nimi voisi olla viliina, vilhelmiina, veronika.

• JebulisBenjamin

mielummin tilalle Linnea joka on todella kaunis! Linnea Vanamo kuulostaa kauniilta! Linnea ei taida vaan tarkoittaa mitään..
        entäpäs Laina Valpuri? Tai Lyydia/Lyyli Vellamo?

• Carl Linne
        JebulisBenjamin kirjoitti:

mielummin tilalle Linnea joka on todella kaunis! Linnea Vanamo kuulostaa kauniilta! Linnea ei taida vaan tarkoittaa mitään..
        entäpäs Laina Valpuri? Tai Lyydia/Lyyli Vellamo?

No haloo, vanamon tieteellinen nimi on Linnea borealis! Eli Linnea = Vanamo!

• Primrose

Louna on jotenkin kolkko nimi ilman tuulta. Louna Tuulia tai Louna-Tuuli ovat parempia.

Entäpä Leija, Leila, Lempi, Lumi tai Lyyti?

Toiseksi nimeksi Valpuri tai Vellamo.

• 1943

on kaunis. Esim. Louna Veronika. Veronika on tädyke, esim. nurmitädyke on erittåin kauniin sininen. Linnea on vanamon latinankielinen sukunimi.

• ^^

Louna Vellamo on todella kaunis. Wikipedian mukaan Vellamo tarkoittaisi myös aallokkoa.
        Tai miten olisi Louna Vilja-Tuulia, tai ilman viivaa Louna Viljatuulia?

• jenna.
        ^^ kirjoitti:

Louna Vellamo on todella kaunis. Wikipedian mukaan Vellamo tarkoittaisi myös aallokkoa.

Louna on ihan kiva, mutta muita ehdotuksia:

Linnea Vanilja
        Laura Viktoria
        Lumi Vilhelmiina

• 1943
        ^^ kirjoitti:

saa uusia, esim. Louna Virvatuuli, Vernaleea, Virpihelmi

• Täti

Louna Vellamo saa minunkin ääneni... Lempi Vellamokaan ei ole hassumpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe