Mihin aikaan menet nukkumaan yleensä?

epäsäännöllinen

Mikä on sinun suosituin nukkumaanmenoaikasi?
Minulta tahtoo virua ja virua.. on säännöllisen epäsäännöllinen nukkumaanmenoaika.

28

1661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uni-ukko

      Erittäin mielenkiintoista.

      • Valvovaviivi

        on yliveto, mielenkiintoisempaa ei voi olla.


    • unirytmitön,

      Voin mennä yöpuulle ennen puoltayötä, kuten eilen nyt olen jo kahvit nautiskellut ja lueskellut lehtiä.
      Unta vain ei piisaa, päivällä kun otan parintunnin nokoset se tietää sitä ettei illansuussa saa unta.
      Kun sillä ei ole merkitystä milloin nukun, jaan vuorokauteni omaan malliini.
      Lukijoista näkee ettei me olla yksin, he vain eivät kirjoittele yön aikana. Syytä en tiedä?
      Joskus toivoi että tulisi aika jolloin saisi nukkua, nyt ei ole enää siitä kiinni unta ei vain ole!
      Onneksi voi lueskella täällä netissä ja odotella aamunsanomaa luukusta.

      • vähäuninen

        Paljonko keskimäärin sulle tulee unta vuorokaudessa?
        Minä olen ollut elmänikuinen vähäuninen. Uneton sana on väärä, koska sitä ei voi olla, unettomuuteen ihminen kuolee.

        Mulla unta on tullut n. 5-6 tuntia vuorokaudessa parhaimmillaan, monasti jää neljäänkin tuntiin tai kahteen.
        Mutta se on kostautunut terveydentilassa. Mutta minkäst teet, kun unta ei ole, niin ei. Ei edes unilääkkeet ole auttaneet.

        Nyt eläkkeellä ollessa on ihan sama, milloin nukkuu, kunhan vain nukkuu kun vaan unta sattuu olemaan saatavilla.


    • nukku- matti

      Kympin uutisten molemmin puolin. Aamulla nousen kuuden jälkeen, heräilen jo tuntia pari aiemmin.
      Joskus tekisi mieli valvoa kauemmin, mutta ei jaksa.
      Se hyvä puoli on iltaunisuudesta, että aamulla on aina virkeä.

      • demeter

        nyt vain on niin, että lempiohjelmani Mullan alla ja Sopranos tulevat aika myöhään ja yritän sinnitellä niiden vuoksi, vaikka kymmenen pintaan nukuttaa vimmatusti. Olen yleensä herkkäuninen, mutta nyt kun on tällainen huoleton elämänvaihe ja tulee liikuttua ulkona tosi paljon, unikin on syvää ja sitä riittää.


      • demeter kirjoitti:

        nyt vain on niin, että lempiohjelmani Mullan alla ja Sopranos tulevat aika myöhään ja yritän sinnitellä niiden vuoksi, vaikka kymmenen pintaan nukuttaa vimmatusti. Olen yleensä herkkäuninen, mutta nyt kun on tällainen huoleton elämänvaihe ja tulee liikuttua ulkona tosi paljon, unikin on syvää ja sitä riittää.

        Silloin, kun nukahtamislääke alkaa vaikuttaa. Aiemmin on turha yrittää mitään. Varmaan jo 15 v kokemus asiasta...


      • Yks vaan
        sitroen kirjoitti:

        Silloin, kun nukahtamislääke alkaa vaikuttaa. Aiemmin on turha yrittää mitään. Varmaan jo 15 v kokemus asiasta...

        Menen silloin, kun väsyttää. Mulla on tallentava digiboksi, ei tarvi minkään ohjelman takia valvoo.

        Eläkkeelle siirtyessäni, annoin itselleni luvan nukkua koska huvittaa.


      • Anonyymi

        Illan torkku aamun virkku.Tavi aikan nukunn 8h.yöt kertaakan herämättä normaalisti.Elle parveketupakoitisija yö kukuja tupakoi parvekella salaa,Se on kieletty Helsingin kaupungin asunnot. Saan astmakohtaus. Herän siihen siis .Kesä aika nukun 7 h. Joten ilolla heräilen Kello 5. Ei ongelmaa.Päivän ritää aika, ilmaseen likuntaan ulkona kuin monissa senjori keskus nitä järjestetän.Jonne saa mennä työtmät ja eläkeläiset.Niinpä en tarvii illientä eläkseen ja vyötärökin kapea on. Ruoka rytmi,ulkoilu rytmi ja uni rytmi.Saman henkisä ovat ystävänikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illan torkku aamun virkku.Tavi aikan nukunn 8h.yöt kertaakan herämättä normaalisti.Elle parveketupakoitisija yö kukuja tupakoi parvekella salaa,Se on kieletty Helsingin kaupungin asunnot. Saan astmakohtaus. Herän siihen siis .Kesä aika nukun 7 h. Joten ilolla heräilen Kello 5. Ei ongelmaa.Päivän ritää aika, ilmaseen likuntaan ulkona kuin monissa senjori keskus nitä järjestetän.Jonne saa mennä työtmät ja eläkeläiset.Niinpä en tarvii illientä eläkseen ja vyötärökin kapea on. Ruoka rytmi,ulkoilu rytmi ja uni rytmi.Saman henkisä ovat ystävänikin.

        Dementia taitaa kuitenkin vaivata kun et tunnista omia kirjoituksiasi ja pitää samaa sekavaa hoonosoomi settiä jankuttaa joka ketjussa ja moneen kertaan .


    • 1943

      yleensä iltayhdentoista maissa. Telkkari ei määrää, kun sitä ei ole. Kaverin luona olemme yökyöpeleitä eli ltakahteen voi venyä. Tarpeen vaatiessa voin valvoa koko yön, myös nukkua 12 tuntia. Herätyskelloa tarvitsen melko harvoin, ihanan aikataulutonta tämä eläkeläisen olo.

      • vähäuninen

        Mulle taas telkkari on unilääkettä. Silloin kun ukkeli menee nukkumaan toiseen huoneeseen, saan turrutettua itseni uneen telekkaria kattellen.


    • usein 19.00

      menen sänkyyn katselemaan uutisia useimmiten ja edellisen päivän, yön nauhoituksia,
      oikeastaan mitään muuta kuin 19.00 uutiset emme katso suoraan.
      varsinaisesti alan nukkumaan lähes aina 22.00, tai vähän ennen ja herätään puoli kuudelta.

      olen kaikkea yrittänyt, mutta elämäni olen ollut iltauninen (jos kotona olen) ja kun 2-3 tuntia rauhoittuu,
      on todella rauhallista nukkua ja herää pirteänä, eikä ole wc asiaa tms.

      Hieman kyllä aina pelottaa jos joku haluaa tulla kylään, tai vaikka soittaakin iltasella,
      onneksi on voinut sen useille kertoa.

    • 9+17

      ja nukkumatti kutsuu siinä 19-20 välillä illalla. En ole koskaan ollut yökukkuja. Josku saatan herätä jo ennen neljää aamulla, etenkin kun säryt pistää nouseen pystyyn. Toiset menee nukkuun, kun minä nousen ylös. Keitän kahvin ja nautin eka kupillisen parvekkeella, että maistuukin hyvälle.

      Lueskelen tovin, kunnes kirja putoo naamalle, sitten vaan valot pois ja öitä. Päikkärit noin 15-20 minuuttia.
      Herätyskelloa en tarvinnut työelämäni aikana juurikaan. Heräsin viiden paikkeilla oli arki tai pyhä. Silloin nautin hiljaisista aamuista, kun mies ja lapset vielä nukkuivat.

    • 67 v

      Aktiivivuosina oli mentävä 22 jälkeen nukkumaan, kun kello soi kuudelta. Pyrin samaan rytmiin vieläkin, mutta nyt on pahasti sekoittunut. Kun aamulla ei tarvitse minnekään lähteä, saatan nukkua jopa yhdeksään. Illalla sitten uni tulee vasta pikkutunneilla, ja kun jonakin päivänä kuitenkin pitää olla seitsemältä työmaalla, on elämä täysin sekaisin. Täytyy kai ryhdistäytyä ja alkaa nousta kuudelta, vaikka kuinka nukuttaisi .

      • naapurin täti

        Puolen yön tienoilla alkaa sänky kutsua. Toisinaan lueskelen vielä hetken. Aamulla nousen 8- 9 maissa jos ei ole jostain syystä pakko nousta aikaisemmin. Otan päivätorkut jos voin. Vuorokaudessa nukun 7 – 9 h. Olen aina ollut illan virkku ja aamun torkku.
        Eläkkeellä on mukavaa kun ei tarvitse pakottautua sängystä kukonlaulun aikaan. Nuorempana, vielä työelämässä toivoin aina, että voisin aamulla nukkua puoleen päivään, edes joskus. Nyt kun voisin ei nukuta.


      • demeter
        naapurin täti kirjoitti:

        Puolen yön tienoilla alkaa sänky kutsua. Toisinaan lueskelen vielä hetken. Aamulla nousen 8- 9 maissa jos ei ole jostain syystä pakko nousta aikaisemmin. Otan päivätorkut jos voin. Vuorokaudessa nukun 7 – 9 h. Olen aina ollut illan virkku ja aamun torkku.
        Eläkkeellä on mukavaa kun ei tarvitse pakottautua sängystä kukonlaulun aikaan. Nuorempana, vielä työelämässä toivoin aina, että voisin aamulla nukkua puoleen päivään, edes joskus. Nyt kun voisin ei nukuta.

        väitettiin, muistaakseni Markku Partisen tutkimuksiin vedoten, että ihmiset nukkuvat liian vähän ja vähäinen uni on vaaraksi terveydelle. Se voi myös aiheuttaa liikenne- ym. onnettomuuksia.
        Yritin kovasti etsiskellä tietoa siitä, mikä on "normaalimäära" unta ikääntyneelle, mutta en sitä
        tietoa löytänyt. Omalla kohdallani 5-6 tuntia on ehdottomasti liian vähän, vaikka siihenkin on joskus joutunut tyytymään.


      • vähäuninen
        demeter kirjoitti:

        väitettiin, muistaakseni Markku Partisen tutkimuksiin vedoten, että ihmiset nukkuvat liian vähän ja vähäinen uni on vaaraksi terveydelle. Se voi myös aiheuttaa liikenne- ym. onnettomuuksia.
        Yritin kovasti etsiskellä tietoa siitä, mikä on "normaalimäära" unta ikääntyneelle, mutta en sitä
        tietoa löytänyt. Omalla kohdallani 5-6 tuntia on ehdottomasti liian vähän, vaikka siihenkin on joskus joutunut tyytymään.

        Kyllä väite pitää paikkansa. Minulla on silmitön määrä sairauksia, joita katson, että vähäinen uni on olellisin pohjatekijä niiden syntyyn.
        Sydämen vajaatoiminta, mielettömästi ylivoimaisia tulehduksia, ei löydetä syytä, ei saada hallintaan, anemia, munuaissairaus, eteisvärinä, sytäntulehdusta, aineenvaihdunnan häiriötiä, silmätulehdussairauksia, reumaattisia niveltulehduksia jne... loputtomiin, mutta kun unta ei ole, niin ei ole.


      • demeter
        vähäuninen kirjoitti:

        Kyllä väite pitää paikkansa. Minulla on silmitön määrä sairauksia, joita katson, että vähäinen uni on olellisin pohjatekijä niiden syntyyn.
        Sydämen vajaatoiminta, mielettömästi ylivoimaisia tulehduksia, ei löydetä syytä, ei saada hallintaan, anemia, munuaissairaus, eteisvärinä, sytäntulehdusta, aineenvaihdunnan häiriötiä, silmätulehdussairauksia, reumaattisia niveltulehduksia jne... loputtomiin, mutta kun unta ei ole, niin ei ole.

        tuohan kuulostaa hurjalta. Eikö unettomuuttasi ole koskaan tutkittu/hoidettu? Onhan nyt kaiken-laista apuvälinettäkin tutkimuksiin, unipatjaa ja unilaboratorioita - ainakin täällä pääkaupunki-seudulla.


    • 4+20

      useimmiten huomaan klo 23.30-00.01välillä
      siinä vain aika vierähtää mitä milloinkin touhutessa ja tv.tä katsellessa,jos sattuu olemaan mielenkiintoista.
      tulee lehtiä selattua tai,jotain neuloissa.
      enkä osaa päivälläkään nukkua,jos yölläkin satun joskus valvomaan.
      hiltamari

    • Otto-Vaan..

      Lamppu sammuu aikavälillä 22.00-0.30. Syttyy tarpeen mukaan 5.30-6.30. Tämä väli on sitten syvää raskasta unta. Pikku kolinat ei häiritse.

    • kellotta

      Elintoimintoni sekä pitkäaikaisen kumppanini touhut ohjaavat vuorokautisen ajankäyttöni jakaumaa.

      Päivisin olemme hereillä mutta kelloon emme katso.
      Itse otan pöperön jälkeiset päivänokoset joka lieneekin ainoa säännöllisyys unirytmissäni.

      Herämme kun siltä tuntuu. Sama juttu nukkumisen kanssa.
      Viereinen tuhisija nukkuu yöt useimmiten yhtäjaksoisesti.
      Minä herään usein helmeilevälle aamuyön virtsalle jonka jälkeen nukahdan uudelleen.

      Viereisen tuhisijan kertoman mukaan nukahdan aina parissa minuutissa.

      Emme näe mitään muuta syytä kellon tähyilyyn kuin kuukausittaiset laboratoriokäynnit ja matkoille lähtö julkisilla.

    • Anonyymi

      Menen yleensä, klo 21.15, mutta menen tänään klo 1.00

    • Anonyymi

      Kun olin työelämä ja perhe,i aikaa paljon itselle ,ei aikaa kunolla ulkoilla,Työthän aloitin naisena jo 15 vuotiaana.Koska ei vanhempia ja elätäjää.Joten unet olivat vain arkisin 6h.yöt.Jäin eläkelle. Otin kuitenkin kellon haltuuni ja ajan käytön. Joten olen aamun virkku illan torkku.Koskan en ole jänyt elämässäni kiini TV sarjat. Ainoa on uutiset tv1.Kello 20.30.Jonka jälken ilya pesu,ilta palan.Kirja tai lehti hetkeksi ja nukahdan visin siinä kello 21.30..aamusin herän kello 5-6 välillä.Koska asun yksin eläkellä huolehdin vain itsestäni ja mahdolisuus käydä ilmasissa liikunta palvelutalo,Alkavat miloin kello 9 tai 10,Pitää kiini päivissä kuin jo sinne kävely ,säällä kuin säällä.Kotia lounaalle. Kenties 30 minutin päiväunnnet ja ulos yksin kävelee,joka ei tarkoita kaupassa käyntiä säälä kuin säälä.Yksin asuvana usein hoidan viikon kauppa ostokseni lauantai tai sunnutai? Voin hyvin en kärsi unetomuss.Uskon ulkoilussa on voimaa.Sisreni eski rollatorilla kulkee.Käyn huonot sääs hänelle vain kaupassa,hetken istun hänen serassa. Maanantai keskivikko-perjantai on hänen kauppa päivät. Ainoa kun hän ei ulkoile ,ei nuku ja tv puhelin on hänen seralaisena,myös valvottaja.

    • Anonyymi

      Sänkyyn viimeistään klo22 , hetki kirjan parissa ja unessa viim klo24. Aamulla ylös viim klo 7.30 . Yli 8 tuntia ja päikkäreitä en yleensä nuku muulloin kun sairaana, tosin pitkällä bussimatkalla saatan hetkeksi torkahtaa.

    • Anonyymi

      Klo 21, herään noin 4.30.

      • Anonyymi

        Sama, noin suurinpiirtein.


    • Anonyymi

      puolen yön aikaan suunilleen menen nukkumaan,
      jostain syystä ei tahtois mennä nukkumaan ollenkaan, heh, mutt ku muuten ei jaksa päivällä hommia tehdä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe