Mikä kuuluu kulttuuriin?

haluan elää

Mikä kuuluu kulttuuriin?
16-vuotias tyttö haudattiin elävältä, koska hän puhui pojan kanssa. Onko tätä kulttuuria lupa arvioida ja moittia mielettömäksi?
Onko olemassa yhtään kulttuuria, jonka tekoja ei voisi katsoa kriittisesti?
Miksi mustalaiset haluavat olla maailman ainoa kulttuuri, jonka tekemisiä ulkopuolisilla ei ole lupa katsoa kriittisesti?
On suurta harhaa elää kuplassa ja kuvitella, et toiset eivät näe mitä kuplan sisällä tapahtuu.

13

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäkin haluan elää

      ...kyllä kuulla missä tuommonen asia on tapahtunu ja onko sun uutiselle muuta linkkiä tai todistuspohjaa kuin sun inhomielinen viesti ja typerä asenne muihin kulttureihin.
      Katsotaan nyt taas kerran onko tämä valkolaisen höpinöitä joita eivät pysty todistamaan.

      • ......@

      • Äly hoi
        ......@ kirjoitti:

        Lukisit sinäkin lehtiä. Äläkä hopötä omias.

        http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/169307.shtml

        sää kyllä luet lehtiä mut suomalaisrukan ÄO ei riitä luetun ymmärtämiseen.
        Kyllä siinä oli puhe TURKKILAISISTA. Ei kirjaintakaan romaneista. Että ei kirjottajalla kyllä paljon järki päätä pakota. Nauraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Kaaleilla ei ole mitään kunniamurhia, muuten kyllä pietään kuria lapsillemme niinkun vanhimman kuuluukin. me rakastetaan yleisesti ottaen laspiamme eikä tapeta niitä. Toisin kun te suomalaiset tapatte perheenne sielä menee pikkulapsia hautaan kun vanhin jää työttämäks. Työttämäks jääminenhän käy suomalaisen kunnian päälle että näitä tapauksiahan vois ihan hyvällä omalla tunnolla kutsua "kunniamurhiksi"

        Tämä kääntykin näin päin ja sekös mua mustalaista riemastuttaa.

        Hoplaa


      • hoplaa hoplaa
        Äly hoi kirjoitti:

        sää kyllä luet lehtiä mut suomalaisrukan ÄO ei riitä luetun ymmärtämiseen.
        Kyllä siinä oli puhe TURKKILAISISTA. Ei kirjaintakaan romaneista. Että ei kirjottajalla kyllä paljon järki päätä pakota. Nauraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Kaaleilla ei ole mitään kunniamurhia, muuten kyllä pietään kuria lapsillemme niinkun vanhimman kuuluukin. me rakastetaan yleisesti ottaen laspiamme eikä tapeta niitä. Toisin kun te suomalaiset tapatte perheenne sielä menee pikkulapsia hautaan kun vanhin jää työttämäks. Työttämäks jääminenhän käy suomalaisen kunnian päälle että näitä tapauksiahan vois ihan hyvällä omalla tunnolla kutsua "kunniamurhiksi"

        Tämä kääntykin näin päin ja sekös mua mustalaista riemastuttaa.

        Hoplaa

        Pieniä puutteita sisälukutaidossa? Missään kohtaa ei väitetty, että 16-vuotiaan elävältä haudanneet olisivat romaneita.


      • heh..heh..
        Äly hoi kirjoitti:

        sää kyllä luet lehtiä mut suomalaisrukan ÄO ei riitä luetun ymmärtämiseen.
        Kyllä siinä oli puhe TURKKILAISISTA. Ei kirjaintakaan romaneista. Että ei kirjottajalla kyllä paljon järki päätä pakota. Nauraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Kaaleilla ei ole mitään kunniamurhia, muuten kyllä pietään kuria lapsillemme niinkun vanhimman kuuluukin. me rakastetaan yleisesti ottaen laspiamme eikä tapeta niitä. Toisin kun te suomalaiset tapatte perheenne sielä menee pikkulapsia hautaan kun vanhin jää työttämäks. Työttämäks jääminenhän käy suomalaisen kunnian päälle että näitä tapauksiahan vois ihan hyvällä omalla tunnolla kutsua "kunniamurhiksi"

        Tämä kääntykin näin päin ja sekös mua mustalaista riemastuttaa.

        Hoplaa

        edelleen verikosto voimassa 2000 - luvulla,ei järki päätä pakota.


    • 5-5

      kun lapsena aikuiset pelotteli että mustalaiset heittää meidät keittopataan rottien sekaan ja syövät jos ei olla kiltisti.Kyllä oon pelänny niitä siitä asti kaikkia tummia mutta kilttinä oon sen jälkeen kyllä ollut.

      • ishall

        alun loppu.


    • Vaalea Sveitsistä

      Kun kerran kirjoitat romani palstalla, niin voisit vähän tarkempaa miettiä sitä mitä kirjoitat. Itse ymmärsin viestisi myös väärin, vain koska siitä puuttui yksi kovin tärkä sana: TURKKILAINEN. Tämä sinun kuplajuttu oli myös oikein todella iso kupla.

      Muutenkin ottaa nämä rikosilmoitukset palstalla aivoon. Jokainen voi jos haluaa ja mielenkiinto riittää, lukea pääotsikot netin lehdistä.

      • romani1

        Olen monta kertaa ajatellut että, mitä jos romanit tekivät, samanlaisia rikoksia, kun Arabimaissa, Turkissa ja muissa maissa tehdään ja tuodaan Eurooppaan ja pohjolaan. Nämä kultturimurhat, jotka ovat jokapäiväsiä, näissä maissa. happon heittäminen naisten naamaan, istuvilteen elävänä oli pakko hautaa omaa tyttö. Perheen kunnia vuoksi ym. Jos romanit, tekisivät, sellaisia "kunniarikoksia" jotka voi verrata näihin. Silloin tapettaisiin, niin suuri ryhmä kun vaan voitaisiin ja tuhottaisiin viellä' enemmän romaneita, kun nykyään. Maailma hyväksyy tällaisia murhia ja sen huomaa, vaikka Ruotsin lain käyttämisestä, tällaisissa asioissa. Näissä' kulttuureissa, naiset saavat kärsiä ja ihmisiokeuksia ei ole mutta, nyt tulee Turkki EU:hun mukaan. Silloin EU:n juriidinen struktuuri, tulee muuttumaan. Laajennuskommasari Rehn on pääpuhuja, Turkin puolesta ja mitä viellä. Tulee 6 miljoona romania lisää ja se tuo lissää huonoa oloa, kun meidän ryhmä lisääntyy EU:ssa. Tosiasiassa Turkki ei ole Eurooppalainen maa, vaan Aasialainen maa, vaikka pieni osa on Euroopan sisällä. Eu:n naapureiksi tulee Irak ja Iran, mitä sitten tuo tullessaan. sitäen tiedä mutta, koko EU tulee muuttumaan. Tämä ei tarkoita sitä että, olisin turkkilaisia vastaan. Ei tavallinen Turkkilainen halu tulla. Länsimaaksi. Kyllähän siitä on keskusteltu, heidän kanssa. Nato ja muut intressit, ovat takana. Takaisin asiaan, ei näitä kunnian perään juoksevia tappajia, vihata. Ei niistä ole mitään suuria kirjoituksia. Kiitos Jumala, että he eivät ole romaneita, silloin niitä vihattaisiin ja ainakin, Europpassa, syttyisi suurempi sota heitä vastaan, kun nykyinen sota, on romaneita vastaan, Euroopassa.
        Ei Turkkilaiset halua kristittyyn ryhmään. Seurasin kirjalija Pamukin oikeudenkäyntiä. Siinä oli hyvä että, "näytettiin" Euroopalla ja hän sai pitää henkensä, vaikka oli kritisoinnut Turkin hallitusta. Mut ovat tapettu.
        Olen tehnyt rapoprtin Ismirin romaneissa ja siellä, romanien olot, oli yllättävän hyvät. Asuttiin rinnakain ym. Silloin tajusin että, eihän romanit ole poliittinen varaa, niinkuin kurdit ovat ja se näkyy, hyvin kaupungin kuvassa. Kun sitten taas maailman vanhin romanialue Sukulele, Ankarassa, ja romanit, joutuivat, "mieron tielle". Vielä kerran, tunnen turkkilaisia paljon ja ole työskennellyt heidän kanssa mutta, Eurooppalaisia he eivät ole ja perheen kunnia, oln suurin asia, suvussa. Mutten ihan samanlaisia, kunme muutkin, hyviä ja huonoja.


      • Homblower
        romani1 kirjoitti:

        Olen monta kertaa ajatellut että, mitä jos romanit tekivät, samanlaisia rikoksia, kun Arabimaissa, Turkissa ja muissa maissa tehdään ja tuodaan Eurooppaan ja pohjolaan. Nämä kultturimurhat, jotka ovat jokapäiväsiä, näissä maissa. happon heittäminen naisten naamaan, istuvilteen elävänä oli pakko hautaa omaa tyttö. Perheen kunnia vuoksi ym. Jos romanit, tekisivät, sellaisia "kunniarikoksia" jotka voi verrata näihin. Silloin tapettaisiin, niin suuri ryhmä kun vaan voitaisiin ja tuhottaisiin viellä' enemmän romaneita, kun nykyään. Maailma hyväksyy tällaisia murhia ja sen huomaa, vaikka Ruotsin lain käyttämisestä, tällaisissa asioissa. Näissä' kulttuureissa, naiset saavat kärsiä ja ihmisiokeuksia ei ole mutta, nyt tulee Turkki EU:hun mukaan. Silloin EU:n juriidinen struktuuri, tulee muuttumaan. Laajennuskommasari Rehn on pääpuhuja, Turkin puolesta ja mitä viellä. Tulee 6 miljoona romania lisää ja se tuo lissää huonoa oloa, kun meidän ryhmä lisääntyy EU:ssa. Tosiasiassa Turkki ei ole Eurooppalainen maa, vaan Aasialainen maa, vaikka pieni osa on Euroopan sisällä. Eu:n naapureiksi tulee Irak ja Iran, mitä sitten tuo tullessaan. sitäen tiedä mutta, koko EU tulee muuttumaan. Tämä ei tarkoita sitä että, olisin turkkilaisia vastaan. Ei tavallinen Turkkilainen halu tulla. Länsimaaksi. Kyllähän siitä on keskusteltu, heidän kanssa. Nato ja muut intressit, ovat takana. Takaisin asiaan, ei näitä kunnian perään juoksevia tappajia, vihata. Ei niistä ole mitään suuria kirjoituksia. Kiitos Jumala, että he eivät ole romaneita, silloin niitä vihattaisiin ja ainakin, Europpassa, syttyisi suurempi sota heitä vastaan, kun nykyinen sota, on romaneita vastaan, Euroopassa.
        Ei Turkkilaiset halua kristittyyn ryhmään. Seurasin kirjalija Pamukin oikeudenkäyntiä. Siinä oli hyvä että, "näytettiin" Euroopalla ja hän sai pitää henkensä, vaikka oli kritisoinnut Turkin hallitusta. Mut ovat tapettu.
        Olen tehnyt rapoprtin Ismirin romaneissa ja siellä, romanien olot, oli yllättävän hyvät. Asuttiin rinnakain ym. Silloin tajusin että, eihän romanit ole poliittinen varaa, niinkuin kurdit ovat ja se näkyy, hyvin kaupungin kuvassa. Kun sitten taas maailman vanhin romanialue Sukulele, Ankarassa, ja romanit, joutuivat, "mieron tielle". Vielä kerran, tunnen turkkilaisia paljon ja ole työskennellyt heidän kanssa mutta, Eurooppalaisia he eivät ole ja perheen kunnia, oln suurin asia, suvussa. Mutten ihan samanlaisia, kunme muutkin, hyviä ja huonoja.

        niitä räkäisiä neniänne joka paikkaan". lainaus Putinilta.
        Romani 1.
        salli minun ihmetellä kun sinä nyt kerrot työskennelleesi, milloin turkkilaisien kanssa, milloin taas olet juomassa olutta paavin seurassa parvekkeella - puhumattakaan Elviksen ja muiden julkkiksien sukulaisnuhteista, niitä pyhiinvaeltajan töitä ja askareita sinä olet siellä suorittanut, ja millä kiellellä olet tullut toimeen.
        Sikäli kun minä olen seurannut näitä sinun juttujasi, sinä et niiden perusteella näytä osaavan mitään kieltä, kaikkein viimeksi suomea.


      • Rose garden
        Homblower kirjoitti:

        niitä räkäisiä neniänne joka paikkaan". lainaus Putinilta.
        Romani 1.
        salli minun ihmetellä kun sinä nyt kerrot työskennelleesi, milloin turkkilaisien kanssa, milloin taas olet juomassa olutta paavin seurassa parvekkeella - puhumattakaan Elviksen ja muiden julkkiksien sukulaisnuhteista, niitä pyhiinvaeltajan töitä ja askareita sinä olet siellä suorittanut, ja millä kiellellä olet tullut toimeen.
        Sikäli kun minä olen seurannut näitä sinun juttujasi, sinä et niiden perusteella näytä osaavan mitään kieltä, kaikkein viimeksi suomea.

        Kuuleppas,annetaan kaikkien kukkien kukkia.
        Siunausta sinunkin iltaan.


      • romani1
        Homblower kirjoitti:

        niitä räkäisiä neniänne joka paikkaan". lainaus Putinilta.
        Romani 1.
        salli minun ihmetellä kun sinä nyt kerrot työskennelleesi, milloin turkkilaisien kanssa, milloin taas olet juomassa olutta paavin seurassa parvekkeella - puhumattakaan Elviksen ja muiden julkkiksien sukulaisnuhteista, niitä pyhiinvaeltajan töitä ja askareita sinä olet siellä suorittanut, ja millä kiellellä olet tullut toimeen.
        Sikäli kun minä olen seurannut näitä sinun juttujasi, sinä et niiden perusteella näytä osaavan mitään kieltä, kaikkein viimeksi suomea.

        Turkkilaisten kanssa, olen työskennellyt, Ruotsissa, vuosina 1979-1982. Paavijutulle nauran. Olen ollut tulkina, Elviksen sukulaisille, Ruotsissa, 1982 ja siinä sidottiin, tuttavuuksia. Suuri osa niistä on kuollut mutta osa niistä kävi myöhemmin, Suomessa Elvis fanklubin, kutsumana, ei sukulaisia, vaan ystävi Bill burke. Kävin Ameriikassa 1991 New York, New Orleans, Memphis, Tupelo, Nashwille, Las Vegas, LA Santa Monica. Käytiin ensimmäinen kerta, Suomen Elvis Fanklubin kanssa siellä. Bill Burken (kuollut), tutustuin Ruotsissa. Hän oli Memphiksen lehden toimittaja ja Elviksen kaveri. Hän oli ainoa reportteri, joka sai olla junassa, kun Elvis palasi Armeijasta, Memphikseen. Jos olet nähnyt kuvan, junavaunun sisällä, Elvis armeijan vaateissa ja yksi toimittaja, siilitukkainen, se oli Bill Burke. Vietin viikon Memphisissä ja tutustuin, melkeen kaikkiin, jotka olivat Elviksen "lähellä. Oltiin hänen kuolemapäivänä myös ja hotelleissa, vilisi Elviksen sukulaisia ja ystäviä. Eniten tutustuin Harold Loidiin, joka oli Elviksen isän veljen poika. Siis Vesterin. Tapasin myös hänet. Harold oli, rauhallinen ja vaatimaton mies. Hänen kanssa, olin eniten. Jerry Shilling, joka työskentelee, vielläkin Preleyllä, DJ Fontana, Elviksen rumpali, 1968 asti. Gerge Klain, joka oli Elviksen ystävä, koluvuosilta ja omistaa radioaseman, nykyään. Sam Philips, joka loi Elviksen, Sheryll Nielsen, joka lauloi Elviksen taustana, vuodesta 1972 mm O sole mion, orginaalin ennen Eliksen omaa versioita. James Burton kitaristi, joka ei varmaankaan, tarvitse esitellä, yksi maailman parhaista, joka soitti Elviksen bändissä soolokitaraa 1969-1977. Elviksen sairaanhoitaja, vuosina 1975-1977, oli kiinnostava persoona. Sain tuntea, aivan erilaisen Elviksen, siellä. Tupelossa, käytiin Elviksen syntymäkodissa, oli muuten vaatimaton. Nashwillessä, käytyyn Country and Western musikin Mekassa. Siellä oli paljon Elvikseltä saatua, tavarra. Oli hienoin auto Mersu Pullmann 1969, se millä Elvis ajoi Elvis On Tour, leffassa, 1960 mallin Avo Cadilacin, jossa oli kultaa, TV juoma automaatti, kengänmkiltäjä, puhelin ja kaikki nykyajan "herkut" ym. Las Vegasissa oltiin vain kaksi päivää Peakok Hotellissa, missä muuten osa Viva-Las Vegsista, on kuvattu ja tietysti illalla, Elvis show. Kävin myös International Hotellissa ja kävin Elviksen sviitin, ulkopuolella mutta, en päässyt sisään. Switin varausjono, ole kaksi vuotta ja ne jotka vuokrasi sen, olivat tietysti rikkaita. Sitten mentiin bussilla Los anglesiin ja Santa Monicassa, oltiin viikko. Käytiin Universalin elokuvastudioilla, Disneylandissä ja tietysti Hollyvoodissa. Sen jälkeen, mentiin rajan yli Meksikkoon ja oltiin joitain tunteja Tihuanassa ja takaisi LA ja lento Helsinkiin. Muuten Elviksen lentokone, oli mahtava, Yksi pienepi "suhkari" Hound Dog, oli viellä, firman omistuksesa, ja ne autot ja prätkät, oli se jotain. Tapasin myös Elviksen vanhoja kaverieita. Naisia, jotka oli jotenkin liittyneet Elviksen elämään, vakavalla mielellä. Muistinpa hyvin, osan matkasta, hienoa että, muisti ei aina pätki. Muuten kun pilalit Paavista, tulkoon sanotuksi että, edellinen Paavi, Tjekkeistä, alkujaan, sanoi vierailessaan Las Vegasissa, leikillään. Elviksen Sviittiin, kiitos.
        Mitt bästä språk är svenska, but my english is better than finnish, if I´m writting. My work langue, has been, for the most english. I´m also wordblind, so my writing, in any langue, give me little problom whatewer it is. I´m wery proud abouth my memories, today. With all good memories, from the journey.
        Är mycket lyclig, värkligen, jag mindes så mycket, från resan till USA.
        Kattosie, ei kaiki o miltä näyttä. kyllä se kaalonpoikakin ossa, nuita maailmankieliä.
        Devel modell to mange praal, fintiko roma. Ame fintiko phurano djeeno.
        Oli ihan kiva vastata, tähän viestiin, vaikka oli pilkaukseksi tarkoitettu.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe