Liittymä

sdimwäi

Seuraavanlainen keissi:

Kesämökki rantakaava-alueella, jossa yhteensä 9 tonttia. ( jonkin matkan päässä enemmänkin)
Alueelle on vedetty sähkölinjat vuonna 2007-2008.
Jokaisen tontin rajaa pitkin menee alueen läpi maakaapeli, josta sitten aina tontin nurkalta nousujohdolla tulee sitten oma sähkö niille, joilla liittymä on.
2 tonttia on kuitenkin ilman liittymää.
Kysyin verkkoyhtiöstä ( Vattenfall) liittymän hintaa toiselle näistä sähköttömistä tonteista.
Hinta oli kova ja hinnan korkeutta hieman taivasteltuani, vastaukseksi tuli, että liittymä on nyt sen hintainen, eikä siitä voi tinkiä.
Mutta 10 vuotta linjan perustamisen jälkeen eli v. 2018 liittymän voisi myydä halvemmalla, koska silloin menee umpeen joku "karenssi" hinnoittelussa. Tämä ilmeisesti liittyy sähkölinjan kustannusten jyvittämiseen alunperin sähköistetyille 7 tontille.
Naapuri, jolla on sähköliittymä, ei tiennyt ko. sopimuksesta ja jyvityksestä mitään, eikä siitä hänen mielestään ole tontin kauppakirjoissa mitään mainintaa.
Olen ostanut tontin sen jälkeen kun ko. sähkölinja ja sopimukset on tehty.
Liittymän hinta on niin kova, että puolella siitä hinnasta saa ostettua suuren viimeistä huutoa olevan aurinkosähköjärjestelmän, jolla kaikki tarvittava mökkielektroniikka saadaan toimimaan 230V jännitteellä.
Kyseessä on siis mökki, jota käytetään vain kesäisin.
Onko liittymäsopimus sitä mallia kuin edellä kuvattu ihan normaali käytäntö ?

2

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VP

      Sama juttu meidänkin tontilla Kivijärvellä! Pitäisi ostaa yksin koko muuntaja hinta olis 35 000 euroa! jos olis muita tontin omistajia 8kpl hinta ois9000 euroa että silleen

    • Vattenfall_asiantuntija

      Hei,
      kiitos kysymyksestä. Voisitko ystävällisesti lähettää yhteystietosi minulle suoraan ([email protected]), niin voin viedä asian eteenpäin ja hankkia sinulle vastauksen.
      Terveisin, Airi Laakkonen,
      Vattenfallin energia-asiantuntija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      219
      13410
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      307
      2332
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1501
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1087
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      982
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      918
    7. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      917
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      902
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      864
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      51
      862
    Aihe