Liittymä

sdimwäi

Seuraavanlainen keissi:

Kesämökki rantakaava-alueella, jossa yhteensä 9 tonttia. ( jonkin matkan päässä enemmänkin)
Alueelle on vedetty sähkölinjat vuonna 2007-2008.
Jokaisen tontin rajaa pitkin menee alueen läpi maakaapeli, josta sitten aina tontin nurkalta nousujohdolla tulee sitten oma sähkö niille, joilla liittymä on.
2 tonttia on kuitenkin ilman liittymää.
Kysyin verkkoyhtiöstä ( Vattenfall) liittymän hintaa toiselle näistä sähköttömistä tonteista.
Hinta oli kova ja hinnan korkeutta hieman taivasteltuani, vastaukseksi tuli, että liittymä on nyt sen hintainen, eikä siitä voi tinkiä.
Mutta 10 vuotta linjan perustamisen jälkeen eli v. 2018 liittymän voisi myydä halvemmalla, koska silloin menee umpeen joku "karenssi" hinnoittelussa. Tämä ilmeisesti liittyy sähkölinjan kustannusten jyvittämiseen alunperin sähköistetyille 7 tontille.
Naapuri, jolla on sähköliittymä, ei tiennyt ko. sopimuksesta ja jyvityksestä mitään, eikä siitä hänen mielestään ole tontin kauppakirjoissa mitään mainintaa.
Olen ostanut tontin sen jälkeen kun ko. sähkölinja ja sopimukset on tehty.
Liittymän hinta on niin kova, että puolella siitä hinnasta saa ostettua suuren viimeistä huutoa olevan aurinkosähköjärjestelmän, jolla kaikki tarvittava mökkielektroniikka saadaan toimimaan 230V jännitteellä.
Kyseessä on siis mökki, jota käytetään vain kesäisin.
Onko liittymäsopimus sitä mallia kuin edellä kuvattu ihan normaali käytäntö ?

2

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VP

Sama juttu meidänkin tontilla Kivijärvellä! Pitäisi ostaa yksin koko muuntaja hinta olis 35 000 euroa! jos olis muita tontin omistajia 8kpl hinta ois9000 euroa että silleen

• Vattenfall_asiantuntija

Hei,
      kiitos kysymyksestä. Voisitko ystävällisesti lähettää yhteystietosi minulle suoraan ([email protected]), niin voin viedä asian eteenpäin ja hankkia sinulle vastauksen.
      Terveisin, Airi Laakkonen,
      Vattenfallin energia-asiantuntija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 578
      9391
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2405
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      188
      1535
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1277
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      960
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      897
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      814
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      812
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      762
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      662
    Aihe