Kaksi runoa yhden hinnalla

Miekko

olen rauhoittunut suhteesi

veden epävireisen
puraisun alla makeaa

äänesi koko pimeän matkan

kahden tuulisen päivän

sen tietyn katseen
pyramidin mittaisen


.......


tarve puhua
lähellä kasvojasi
kannettuna vetenä

selvitä tästä sanasta
kirjaimilla
säikähtäneillä

maapallon laidalla
sinun hengityksesi
sopeutumaton

8

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäinen;
      en osaa oikein sanoa, mitä se synnyttää sisimmässäni
      lukiessa. Jotenkin tulee tunne, että on oppinut lukemaan
      ja tuntemaan toista jo vähän liiankin hyvin. Pyramidin pi-
      tuinen katse, kuin mielettömän pitkä ja viipyilevä -
      ihanasti muuten ilmaistu ja kekattu.

      Toinen;
      hiton hyvä poljento
      ja ' maapallon laidalla Sinun hengityksesi - sopeutumaton '
      jessus mikä ilmaisu, upea sellainen. Runo puhuu jotenkin
      mielestäni siitä, kuinka suuri merkitys puhumisella on.
      Tai niin minä ainakin sen koin ?

      Älyhyviä, näköisiäsi pläjäyksiä molemmat. Moon ihan hurmoksessa
      aina runojasi lukiessa * huoks *

      • Miekko

        Jotenkin ajattelin että nämä muistuttavat joka tapauksessa toisiaan.. jotain samaa olin löytävinäni. Hankala tietysti aina tulkita. Kun toista oppii tuntemaan, niin tuohan se tiettyä turvallisuuden tunnetta.. tietoisuutta siitä mitä kamaluuksia toinen luultavasti ei tule tekemään.. tai sitten kätkee aikeensa tehokkaasti. Ja kyllä.. puhumisella on merkitys, sillä voi pitää toisen lähellä. Runo syntyi halusta asettaa sanansa toisen kasvojen eteen, puhua niin lähellä kasvoja kuin mahdollista. Toisen hengitys, elämisen tapa sopeutumaton.. olen täällä tai tuolla ja poishan minut välillä viedään tunteen mukana.

        Kiitos, Linda. Huokauksesi on kuultu:)


    • herkkäsielu

      Levollisuus sisuskaluissa.
      Hetkellinen tyyneys.
      Huuto ei kuulu.
      Tuijotus silmistä sisälle.
      Ytimeen.
      Huojuvat latvat suudelmassa.
      Puhu pelokkain katsein.
      Kerro rakastavin elein.
      Hengästymmekö toisistamme tänään?

      • Miekko

        Sydämessä rauha
        käteni pidät kiireisinä,
        ajatuksissa rantahiekkaa
        taivaalla haukan huuto.

        Näen silmäsi, silmiisi, silmistäsi.
        Kaiken mitä et suulla kerro.

        Olet hengästys ja polte,
        olemme tässä
        kuin jostakin saapuneina.

        Kiitos, herkkis:) Hengästymmekö toisistamme tänään? on laittamattomasti sanottu. Tykästyin. Eleitä olenkin miettinyt.. kirjoitan runoa, eräs säe kertoo eleistä.. mietin juuri otanko sen pois vai en.. hmm...

        Sisuskaluista tuli mieleen.. eilen tutkin Jobin kirjaa ja siellä oli jae: "Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni." Tuo oli mielestäni hyvin ilmaistu.


      • herkkäsielu
        Miekko kirjoitti:

        Sydämessä rauha
        käteni pidät kiireisinä,
        ajatuksissa rantahiekkaa
        taivaalla haukan huuto.

        Näen silmäsi, silmiisi, silmistäsi.
        Kaiken mitä et suulla kerro.

        Olet hengästys ja polte,
        olemme tässä
        kuin jostakin saapuneina.

        Kiitos, herkkis:) Hengästymmekö toisistamme tänään? on laittamattomasti sanottu. Tykästyin. Eleitä olenkin miettinyt.. kirjoitan runoa, eräs säe kertoo eleistä.. mietin juuri otanko sen pois vai en.. hmm...

        Sisuskaluista tuli mieleen.. eilen tutkin Jobin kirjaa ja siellä oli jae: "Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni." Tuo oli mielestäni hyvin ilmaistu.

        Erottamattomatko?
        Sulautuneena
        kuumuuden huumassa.
        Loppumaton jatkuma
        hiljaisessa toiveessa.
        Liukuvat kosketukset
        väreilevällä iholla.
        Tummanpuhuva
        ruusunkukka
        sulkeutuu nupuksi.
        Yhtä.


      • Miekko
        herkkäsielu kirjoitti:

        Erottamattomatko?
        Sulautuneena
        kuumuuden huumassa.
        Loppumaton jatkuma
        hiljaisessa toiveessa.
        Liukuvat kosketukset
        väreilevällä iholla.
        Tummanpuhuva
        ruusunkukka
        sulkeutuu nupuksi.
        Yhtä.

        Erota
        jotta voi palata kiihkeänä,
        sulatat minut kiinni sinuun.
        Hiljainen toive
        ääneen lausuttuna,
        liukuva tunne,
        viipyilevä hetki.
        Tämä värinä meidät yhdistää.


    • Minanoita

      olen rauhaton
      katseesi valon näen
      lumisen yön valtias
      ylitse tuntureiden
      ......

      kirjaimeni ovat arkoja
      eivät halua muodostaa
      sanoja

      keskellä maapalloa
      pidätän hengitystäni
      ..

      Lyhyt selonteko:

      Pidin runoistasi:))))))

      • Miekko

        olen ulvova susi
        tuntureiden kauhu
        porojen pelko

        kun olen lähellä
        lapinnoidatkin
        kulkevat varpaillaan

        he eivät tiedä mikä heitä odottaa

        kirjaimeni ovat rohkeita
        laadin julkeuden asiakirjoja
        teen sydämen selontekoja

        tämän pohjoistuulen mukana saapuu rakkaus

        ...

        Kiitos Noitsukka. Sinulla onkin aina ollut hyvä maku:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe