Haluaisin maalata pesuhuoneen katon, joka on saunan yhteydessä. Katto on puupanelia, enkä tiedä, onko sitä käsitelty aikaisemmin. Luultavammin ei ainakaan lakattu, koska ei kiillä. Saunoessa ja tietysti suihkussa käydessä tulee kosteutta. Mitä maalia tulisi käyttää? Entä tarvitaanko jotain pohjatöitä?
Pesutilan katon maalaus
3
4340
Vastaukset
- lkkvl ouvultvuk kv
Kyllä kattoon yleensä vedetään jokin saunasuoja tms, jos ei lakata. Mutta ei se mitään haittaa. Paneliin ei hirvittävästi kannata pohjatöitä tehdä. Hankalaa, eikä siitä mitään huippu siistiä saa millään. Hionta tasohiomakoneella parantaa maalin tarttumista, ei kannata yrittääkkään sileää. Oksiin on hyvä laittaa jotain oksalakkaa ja kolot voi kitata. Toi on sellanen asia, että parempi, että puu kuitenkin näyttää puulta.
Jokin pohjamaali ja sitten öljymäälia pari kerrosta. Panelihan voi rakoilla ja elää, mutta kaitpa se vanhakatto on jo paikkansa ja mittansa löytänyt. Meinaan vaan, ettei kovin ala rakoilemaan. Jos rakoja tulee jostain syystä myöhemmin, nehän voi sutia pensselillä sitten uusiksi.
Maalinmerkillä tms ei ole kerrassaan itään merkitystä, maalaa sellaisella minkä hajusta satut tykkäämään :D kunhan on öljymaali. - Jukka-
Kosteisssa tiloissa voi katon vaalentaa käyttämällä Supi saunansuojaa valkoiseslla sävytetttynä.
Kuultavia tuotteita käyttäessäsi tee aina koesively huomaamattomaan paikkaan tai irtonaisella kapulalle, jotta varmistutaan lopputuloksesta. Käsittele paneeli kerrallaan päästä päähän. Näin jatkoskohdista ei tule tummempia ja pinnasta tulee tasainen. Pinnan lopullinen väri riippuu puulajista, puun kovuudesta, alkuperäisestä värisävystä sekä käsittelykertojen määrästä.
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/supi_saunasuoja.509.shtml - -63
vaikka Osmo colorilla
eli puuvahalla, sävyjä löytyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983