Haluaisin maalata pesuhuoneen katon, joka on saunan yhteydessä. Katto on puupanelia, enkä tiedä, onko sitä käsitelty aikaisemmin. Luultavammin ei ainakaan lakattu, koska ei kiillä. Saunoessa ja tietysti suihkussa käydessä tulee kosteutta. Mitä maalia tulisi käyttää? Entä tarvitaanko jotain pohjatöitä?
Vastaukset 3
- lkkvl ouvultvuk kv
Kyllä kattoon yleensä vedetään jokin saunasuoja tms, jos ei lakata. Mutta ei se mitään haittaa. Paneliin ei hirvittävästi kannata pohjatöitä tehdä. Hankalaa, eikä siitä mitään huippu siistiä saa millään. Hionta tasohiomakoneella parantaa maalin tarttumista, ei kannata yrittääkkään sileää. Oksiin on hyvä laittaa jotain oksalakkaa ja kolot voi kitata. Toi on sellanen asia, että parempi, että puu kuitenkin näyttää puulta.
Jokin pohjamaali ja sitten öljymäälia pari kerrosta. Panelihan voi rakoilla ja elää, mutta kaitpa se vanhakatto on jo paikkansa ja mittansa löytänyt. Meinaan vaan, ettei kovin ala rakoilemaan. Jos rakoja tulee jostain syystä myöhemmin, nehän voi sutia pensselillä sitten uusiksi.
Maalinmerkillä tms ei ole kerrassaan itään merkitystä, maalaa sellaisella minkä hajusta satut tykkäämään :D kunhan on öljymaali. - Jukka-
Kosteisssa tiloissa voi katon vaalentaa käyttämällä Supi saunansuojaa valkoiseslla sävytetttynä.
Kuultavia tuotteita käyttäessäsi tee aina koesively huomaamattomaan paikkaan tai irtonaisella kapulalle, jotta varmistutaan lopputuloksesta. Käsittele paneeli kerrallaan päästä päähän. Näin jatkoskohdista ei tule tummempia ja pinnasta tulee tasainen. Pinnan lopullinen väri riippuu puulajista, puun kovuudesta, alkuperäisestä värisävystä sekä käsittelykertojen määrästä.
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/supi_saunasuoja.509.shtml - -63
vaikka Osmo colorilla
eli puuvahalla, sävyjä löytyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459