Onko kokemuksia silja symphonyn commodore hyteistä? Varattuna on maaliskuulle commodore hytti (ei parveketta)-- minne päin näkymät sieltä on, sivuille vai eteenpäin?. Millainen on commodore hytti yleensä, onko siellä siistimpää kuin esim. b-hyteissä.. olen kuullut että commodore hytti käytävillä on ovet lukittuina ja sinne pääsevät vain commodore asiakkaat! onkohan näin? onko hintaan sisältyvä erikois-aamiainen parempi kuin tavan meriaamiainen.
sinäänsä symphony on tuttu laiva, mutta commodoressa matkustan ekaa kertaa.
kertokaaahan hieman hytistä ja kokomuksistanne.
ainiin... ja mikäs on tämä commodore-lounge osasto/kahvila tms...? =)
Silja Symphony Commodore-luokka
40
13297
Vastaukset
- Hiihto-HousuNainen
Hei!
Commodore hyttien ikkunat ovat laivan sivulle. Commodore hytti on iso ja ylellinen. Iso parivuode ja leveä sohvatuoli, josta saa myös nukkumapaikan tehtyä. Lisäksi on pöytä ja tuolit vielä.
Jääkaappi sisältöineen ja televisio ovat hytissä. Lisäksi pelikone, johon voi hakea pelejä Loungesta.
Common käytävillä on lukitut ovet, joten sinne ei pääse kuin common matkustajat. Se erikoisaamiainen on tässä tapauksessa Bon Vivant-aamiainen siellä kävelykadun Gourmet ravintolassa. Se on viihtyisä ja lämminruoka aamiaisella tarjoillaan erikseen pöytään. Leikkeleet, puurot, murot jne ovat esillä itse otettavissa.
En tiedä välttämättä onko aamiainen sinänsä ruokien suhteen parempi kuin muissakaan aamiaispaikoissa, mutta helpompaa se kyllä on kun tilauksesta tulee se lämminlautanen pöytään. Siihen voi toivoa mitä haluaa. Myös tee ja kahvi tuodaan pöytään kannussa.
Commodore Lounge on siellä ihan keulassa käytävän päässä ja siellä on tarjolla koko päivän ja illan kahvia teetä ja pikkusuolaisia ja leivonnaisia ihan vapaasti. Loungesta on upeat näköalat isoista ikkunoista suoraan eteenpäin. Siellä on sohvia ja nojatuoleja ja se on oleskelutila nimensä mukaisesti. Siellä on myös paljon lehtiä ja muuta ajanvietettä.
Commodore-sauna on myös käytössä. Commosasa on hytti emännät, joille voi tehdä pöytävarauksia laivan ravintoloihin ja jotka auttavat myös muissa mahdollisissa kysymyksissä.
Minusta Commodore hytit ovat tosi mukavia ja toimivia. Ja tietenkin miellyttävän tyylikkäitä pylväineen kaikkineen.
Näin talviaikaan voi ollakin parempi ottaa parvekkeeton hytti kun voi olla kylmä olla parvekkeella vaikka sen saakin suljettua ulospäin lasiseinällä. Ilman parveketta olevat Commo-hytit ovat sitten sisätiloiltaan sen parvekkeen verran isompia.
Hyvää ja Ylellistä Matkaa Commodoressa!- matkustavaimmeinen
juu, tuossa tulikin jo iso satsi tarvittavaa tietoa, juu tosiaan otin huomioon että kannattaa valita parvekkeeton hytti näin talvisaikaan. Siis nyt olen todellisiseesa matka jännityksessä, kuulostaa hyvin ylelliseltä!
- Saunoja+++
oletko kokeillut millainen se aamiainen on hyttiin tilattuna,kun sivuilla luki että suppeampi.
Kerrotko millainen on se saunaosasto,kun en ole ikinä käynyt sillä osastolla.
Tuli varattua matka commodore hyttiin.
Kiitos jos viitsti vastata.
Hyvää jatkoa sinulle. - ei minulle
Tarkennan hiihtohousun vastausta sen verran, että commodore-luokassa on kaksi hyttiä 11. kannella, joiden ikkunat ovat eteenpäin. Muuten ne käsittääkseni ovat täysin samanlaisia kuin muut parvekkeettomat hytit, mutta niissä on ikkunoissa omaan silmään omituinen "sisäänveto", eli hytin kätevä käyttöala ei jatku ikkunaan asti, vaan siinä on syvennys, jossa ei juuri voi olla kuin lapsi. Ainakaan itse en siihen välittäisi konttailla, vaikka syvennyksessä tyynyt istumista varten onkin. Joku tykkää niistäkin, sen huomaa vaikka FCBS-foorumin luksushyttikeskustelusta, mutta me olemme aina pyytäneet hytin käytävän varrelta. Toistaiseksi on onnistunutkin toive, mutta tuskin moinen pieni "käyttökelvottomuus" matkaa sitten haittaisi, jos omalle kohdalle osuisi. Sinänsä ihmeellinen ratkaisu kumminkin, kun samaa ei ole käytetty alemman kannen loungessa eli mikään rakenteellinen pakko se ei ole.
Joku on ottanut nettiinkin aiheesta kuvia, joista hiukan valkenee, mitä omaan silmään sopimaton syvennys tarkoittaa käytännössä:
http://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT JA MERI/SILJA LINE/SILJA SYMPHONY/SIS%C4KUVAT/_MG_2058_edited-1.jpg
http://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT JA MERI/SILJA LINE/SILJA SYMPHONY/SIS%C4KUVAT/_MG_2159_edited-1.jpg
esim. tästä kuvasta taas saa vähän näkymää, ettei loungessa ole vastaavaa sisäänvetoa
http://www.jonihuopana.com/laivat/displayimage.php?album=36&pos=18
Mutta jossain viestissä tosiaan näitä kehuttiin kovasti eteenpäin olevan näköalan vuoksi, joten makuasia tämäkin, mutta ne siis on olemassa, mitä hiihtohousun vastauksesta ei selvinnyt. - Silläpälailla
Saunoja+++ kirjoitti:
oletko kokeillut millainen se aamiainen on hyttiin tilattuna,kun sivuilla luki että suppeampi.
Kerrotko millainen on se saunaosasto,kun en ole ikinä käynyt sillä osastolla.
Tuli varattua matka commodore hyttiin.
Kiitos jos viitsti vastata.
Hyvää jatkoa sinulle.En ole HHN, mutta vastaan kuitenkin, kun tuoreita kokemuksia sattuu olemaan. Hyttiaamiaisessa ei ole lämpimiä ruokia vaan tee/kahvi, tuoreita sämpylöitä, tummaa ja vaaleaa leipää, runsaasti leikkeleita, vihanneksia ja hedelmiä.
Saunaosasto taas tarkoittaa kahta saunaa puku- ja suihkuhuoneineen, kulku loungesta. Molemmissa on ikkuna ulos, joten on mukava ihailla merimaisemaa saunoessa. - Saunoja+++
Silläpälailla kirjoitti:
En ole HHN, mutta vastaan kuitenkin, kun tuoreita kokemuksia sattuu olemaan. Hyttiaamiaisessa ei ole lämpimiä ruokia vaan tee/kahvi, tuoreita sämpylöitä, tummaa ja vaaleaa leipää, runsaasti leikkeleita, vihanneksia ja hedelmiä.
Saunaosasto taas tarkoittaa kahta saunaa puku- ja suihkuhuoneineen, kulku loungesta. Molemmissa on ikkuna ulos, joten on mukava ihailla merimaisemaa saunoessa.Kiitos vastauksesta.
- commomatkaaja
Olisit löytänyt paljon infoa selaamalla vanhoja keskusteluja, mutta tässä muutama ajatukseni / mielipiteeni joulukuiselta risteilyltä.. nyt hiihtolomalla seuraavan kerran menossa. Eli minusta mukavin hyttiluokka matkustaa Tukholmaan. On tosiaan omana osastonaan, hyttikäytävälle ovi joka aukeaa hytin avainkortilla. Osastolla lounge jossa mahdollisuus käydä saunassa, sauna miehille ja naisille. Avoinna 14-20 ja sitten kaksi viimeistä tuntia varattavissa yksityiskäyttöön vaikka perheen yhteistä saunahetkeä varten.
Hintaan sisältyy lougessa tarjolla olevaa mehua, vettä, kahvia, hedelmiä, pientä suolaista ja makeaa veloituksetta. Lisäksi siellä baari josta voi ostaa drinkkejä ja nauttia rauhaisasti loungen tiloissa tai vaikka viedä omaan mukavaan hyttiinsä =). Jos pelailusta tykkää voi Xboxiin vuokrata pelejä ja dvd-elokuvia. Hyttiemäntä auttaa tosiaan pöytävarausten teossa ym. jos tarpeen.
Aamupala tarjotaan Bon Vivantissa, johon eivät pääse kuin commodore ja sviitti matkustajat. Halutessaan voi käydä myös esim. erikoisaamiaisella Maximessa tai tilata aamupalan hyttiin.
Laivaan commodorematkustajat pääsevät puoli tuntia muita aikaisemmin eli klo 15 alkaen.. jos ajoissa satamassa mukava etu kun ei tarvitse tungoksessa sisään mennä.
Mitähän vielä.. makuasia tuo haluaako parvekkeen vai ei. Tilaa hiukan enemmän jos ei parveketta, parvekkeellisen etu kylpyamme. Ja kesäaikaan ehdottoman mukava.
Mukavaa matkaa, varmasti odottamisen arvoinen jos aiemmin matkannut vain "tavallisissa" hyttiluokissa.
Perheemme enää harvoin päätyy perushyttiin kun on näistä mukavuuksista nauttinut.- Turku10
Olen menossa tässä kuussa Silja Symphonyn Sviittiin ja loppukesästä commodore-luokan parvekkeelliseen hyttiin. Ja lisäsi keväällä vilä pari Tallinan reissua.
Ja olen iloinen että päädyin valitsemaan ns. paremman luokan hytit.
Koska olen huomannut jo Helsinki-Tallinna reiteillä että jos risteilylle menee kannattaa ottaa sviitti tai reittimatkoilla Busines Lounge ehdottomasti. Meillä on kokeiltu lastenkin kanssa yhdesti HKI-Tallinna reittimatkaa kansipaikoin sekä muutaman kerran Busines Lougea ja lapsetkin jo toivovat matkaa suunnitellessani että mennään Businekseen.
Näin matkustaminen sujuu rauhallisesti koska ko. luokista puuttuu (yleensä) örveltäjät. Ja Busineksen hintaan kuuluu syötävää ja kaikki juotavat mitä haluat , joten siltä osinkin hiukan korkeampi hinta tulee edulliseksi.
Lisäksi olen tajunnut että kun valitsee Tallinnan hotelleistakin sviitin saa eniten vastinetta rahoilleen.
Ja kun etsii tarjouksia sviiteistä hintakin pysyy kohtuullisena.
Ja näin matkustaminen lasten kanssakin on mukavampaa, Sviiteissä kun on enemmän tilaa kuin tavallisessa huoneessa. Ja monissa hotelleissä ja Siljalla Sviitti matkustajat saavat "etuja" mitka on kivoja lasten kanssa matkustaessa. Ja tietenki yleensä palvelu on loistavaa.
Esim. laivalla ja hotelleissa kylpylä/saunaosaston vapaa käyttöoikeus. Mikä on lapsiperheelle ihanteellinen asia. - Rapuliini
Turku10 kirjoitti:
Olen menossa tässä kuussa Silja Symphonyn Sviittiin ja loppukesästä commodore-luokan parvekkeelliseen hyttiin. Ja lisäsi keväällä vilä pari Tallinan reissua.
Koska olen huomannut jo Helsinki-Tallinna reiteillä että jos risteilylle menee kannattaa ottaa sviitti tai reittimatkoilla Busines Lounge ehdottomasti. Meillä on kokeiltu lastenkin kanssa yhdesti HKI-Tallinna reittimatkaa kansipaikoin sekä muutaman kerran Busines Lougea ja lapsetkin jo toivovat matkaa suunnitellessani että mennään Businekseen.
Näin matkustaminen sujuu rauhallisesti koska ko. luokista puuttuu (yleensä) örveltäjät. Ja Busineksen hintaan kuuluu syötävää ja kaikki juotavat mitä haluat , joten siltä osinkin hiukan korkeampi hinta tulee edulliseksi.
Lisäksi olen tajunnut että kun valitsee Tallinnan hotelleistakin sviitin saa eniten vastinetta rahoilleen.
Ja näin matkustaminen lasten kanssakin on mukavampaa, Sviiteissä kun on enemmän tilaa kuin tavallisessa huoneessa. Ja monissa hotelleissä ja Siljalla Sviitti matkustajat saavat "etuja" mitka on kivoja lasten kanssa matkustaessa. Ja tietenki yleensä palvelu on loistavaa.
Esim. laivalla ja hotelleissa kylpylä/saunaosaston vapaa käyttöoikeus. Mikä on lapsiperheelle ihanteellinen asia.Jos varaan Sviitin Symphonyltä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle. Onhan sinne sijattavissa sitten molemmille lapsille petipaikka?
Ettei tarvitsisi toista ottaa parisänkyyn aikuisten kanssa nukkumaan.
Tietääkö kukaan? - Clubi-
Turku10 kirjoitti:
Esim. laivalla ja hotelleissa kylpylä/saunaosaston vapaa käyttöoikeus. Mikä on lapsiperheelle ihanteellinen asia.uskallatkin puhua sviiteistä tai paremmistä hyttiluokista tällä palstalla?? ;)
Ihme kun palstahäirikkö ei ole jo iskenyt.
Mutta asiaa kirjoitat - pubi-
Clubi- kirjoitti:
uskallatkin puhua sviiteistä tai paremmistä hyttiluokista tällä palstalla?? ;)
Mutta asiaa kirjoitatOletko katsonut peiliin, näkyykö siellä kasvot jotka erittelevät ihmisiä eri kasteihin tai luokittelee mielensä mukaan.
Eiköhän tuo yllä oleva kirjoituksesi ole häiriköintiä pahimmasta päästä, arvostele jos sinulla olisi siihen varaa, älä tee sitä kun sinulla ei siihen todellaan ole varaa. Ja sen voi todeta myös täysin turhaksi Kuten niin monet lähinnä matkustajia eriarvoistavat tekstisi
Ps. tulin pyynnöstäsi esiin verhojen takaa. - Maarinanhamina4
Clubi- kirjoitti:
uskallatkin puhua sviiteistä tai paremmistä hyttiluokista tällä palstalla?? ;)
Mutta asiaa kirjoitatNimenomaan ns. paremmanluokan hyteistä..
Kuten kirjoitin:)
näköjään se härikkökin iski
- kalleison67
Commosta...
Itse matkustan aina Commossa ja satamassa ollessani ajoissa saatan toivoa, että hytistä on nykymät eteenpäin. Itseäni tuo moinen ikkuna syvennys ei haittaa, enemmänkin miellyttää. Upeat näkö-alat 11. kannelta onkin eteenpäin merelle.
Hyvä puoli vieläpä 11. kannen ´Commoissa on se, että ne ovat hyvin rauhallisella omalla käytävällä ja keulahytit ovat siistimpiä kuin muut Commot (tämä siis symphonylla), huonoimmat commot ovay ehdottamasti 11. kannen nurkassa sijaitsevat hytit. niiden ikkunat ovat syvällä ja ulko puolelle ikkunasta jää ärsyttävää tilaa, näkyvyys siis ei kovin hyvä!
11. kannen Commodore hyttikäytävältä on suoraan keulahyttien vierestä kierreportaat Commo/suite matkustajien olohuoneeseen/kahvilaan, josta tosiaan on miellyttävät näkymät keulaan päin.
Mieletäni Commodore on kahdelle hengelle, eikä sinne pysty majoittamaan lapsia kahden henkilön lisäksi.
Ellei vuodesohvaa saa liitettyä ''lastensängyksi''.
Joka tapauksessa siis. Serellä ja Sympilla on kaksi commoa, joista on näkymät eteenpäin...
ps. valitkaa COMMODORE- silläpälailla
Meillä on kaksi teiniä ja leikki-ikäinen. Parin viikon päästä mennään taas. Teinit nukkuvat levitetyssä sohvassa ja pienin meidän välissä sängyssä. Hyvin mahdutaan (luonnollisesti paljon paremmin kuin tavallisessa hytissä). Näin matkustetaan aina, eikä koskaan ole tullut ongelmia varatessa, varasi sitten netissä tai puhelimitse.
Sviitistä en osaa sanoa, mutta uskon, että onnistuu kyllä kahden lapsen majoittaminen. Varatessahan se selviää. - commondoreen
Olemme olleet risteilyllä commondore hytissä (sekä Serenadella että Symphonyllä) 2 aikuista ja 2 lasta.
Kaksi lasta mahtuu aivan hyvin nukkumaan sohvasta sijattavalle vuoteelle. Meillä on 10v ja 15v. pojat eli ei edes ihan pieniä enää. Kesällä meillä oli parvekkeellinen hytti, joka on sisätiloiltaan sen parvekkeen verran pienempi ja silloin siirsimme tuolit ja pöydät parvekkeelle,( muuten ei olisi mahtunut avaamaan sohvaa). Siinä ilman parveketta olevassa hytissä on enemmän tilantuntua ja lasten kanssa ehkä mukavampi matkustaa. Vaikka eihän sitä vuodesohvaa tarvitse pitää auki levitettynä päivällä tilaa viemässä. - felixers
commondoreen kirjoitti:
Olemme olleet risteilyllä commondore hytissä (sekä Serenadella että Symphonyllä) 2 aikuista ja 2 lasta.
Kaksi lasta mahtuu aivan hyvin nukkumaan sohvasta sijattavalle vuoteelle. Meillä on 10v ja 15v. pojat eli ei edes ihan pieniä enää. Kesällä meillä oli parvekkeellinen hytti, joka on sisätiloiltaan sen parvekkeen verran pienempi ja silloin siirsimme tuolit ja pöydät parvekkeelle,( muuten ei olisi mahtunut avaamaan sohvaa). Siinä ilman parveketta olevassa hytissä on enemmän tilantuntua ja lasten kanssa ehkä mukavampi matkustaa. Vaikka eihän sitä vuodesohvaa tarvitse pitää auki levitettynä päivällä tilaa viemässä.KARLEISON67 kirjoitti, että eteenpäinhytit ovat siistimpiä,, jaah! itse asiassa, ne ovat epäsiistimpiä, jostain syystä. lisäksi näin talvisin merellä tulee lumista hilettä etuikkunoihin ja yhden risteilyn ajan (maaliskuun 3. viime vuonna.) koko ikkunasta ei näkynyt mitään. olen tyytymätön tähän ja siksi valitkaa jos voitte sivuille päin oleva hytti!!
- M.Satonen
felixers kirjoitti:
KARLEISON67 kirjoitti, että eteenpäinhytit ovat siistimpiä,, jaah! itse asiassa, ne ovat epäsiistimpiä, jostain syystä. lisäksi näin talvisin merellä tulee lumista hilettä etuikkunoihin ja yhden risteilyn ajan (maaliskuun 3. viime vuonna.) koko ikkunasta ei näkynyt mitään. olen tyytymätön tähän ja siksi valitkaa jos voitte sivuille päin oleva hytti!!
Itse otan aina commodoressa parvekkeellisen hytin. Oli sitten kesä tai talvi. Viimeksi olimme commossa tammikuun kovilla pakkaskeleillä. Siitä huolimatta siellä parvekkeella tarkeni olemaan kun se on kuitenkin hyvin suojaisa parveke ja ne lasit saa kiinni tai niitä voi pitää vain vähän auki. Minä kun valitettavasti polttelen tupakkia niin silloin tuo parveke on mukava olla. Mutta toki parveke on kesäisin huomattavasti tärkeämpi "varuste" kuin talvella.
- persehyti
varasimme viime marraskuussa commodore parveke-hytit. kun astelimme hyttiin oli parvekkeen lasit auki ja se oli todella kylmä. petyimme rutkasti! a-hytit siistimpiä!
- tarmo52
Tämän palstan aloittaja kirjoitti, kertokaa kokemuksia commosta. ja täällä aletaan höpistä jostain majoitus jutuista.
Itse olen ollut commossa 14 kertaa. ja suosittelen. erikoisaamianinen, o mahtava =) - ihdqq
Commodore on epä ylellinen, toisin kuin tämän palstan kirjoituksista saattaa ymmärtää. itse makustan aina duluxe hytissä, josta näkymät ihanalle promenadellle. säästäkää rahaa ja valitkaa parempi, DeluXEEE, josta voitte ihaille pariisin teemaa promenadella. VIIHTYY!!
- de sviitti
ei mahdu kuin 1-2 hlöä, joten lapsien kanssa matkustaessa tämä valinta ei käy.
Siksi Commo tai Sviitti:)
- hihihaaaoo
siinä on oikeeta laivamatkailun luksusta.
- siljacruising
Onko siellä commodore loungen saunaosastolla muuten pore- tai kylpyammetta?
- naistenpuoli
siljacruising kirjoitti:
Onko siellä commodore loungen saunaosastolla muuten pore- tai kylpyammetta?
Ainakaan siinä ei ole, joka on päivisin naistensaunana (illallahan voi pari tuntia varata kumman hyvänsä). Eikä ole matkaseura maininnut koskaan, että miestenpuolellakaan olisi. Muutenkin saunaosasto on vähän hulppea nimitys. Ainakin naisten puoli on sauna, pesutila, käytävä (jonka varrella vessa) ja pukutila sillä käytävällä. Oikein kiva, kun osuu itsekseen eli saa koko tilan omaan käyttöön, mutta tiukkaa tekisi, jos olisi enemmän väkeä (vieraammista puhumattakaan).
- ParvekkeellinenCommo
Varattuna olisi Commodore Balcony (parvekkeellinen) -hytti lokakuun sunnuntailähdölle, jonka matkustus-ajankohta sijoittuu syyslomiin.
Täten ajattelin kysyä teiltä, että onko jollakin mahdollisesti kokemusta ks. matkustus-ajankohdan lähdöistä, että ovatko yleensä tuolloin kaikki Commodoret ja Sviitti varattuina?
Vaikkakin Commodore- ja Sviitti-hyttiluokkien hytit sijaitsevat omalla rauhallisella hyttikäytävillä keulassa kansilla 10 ja 11, niin olisi varmaan mukavampaa matkustaa ks. hyttiluokassa, mikäli kaikki ks. hyttiluokkien hytit eivät olisi täynnä?
Kysyn myös, että millainen matkustajakunta ks. hyteissä yleensä matkustaa - onko matkassa mukana usein lapsiperheitä, pariskuntia vai kaveriporukoita?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi "valaista" minua mukavilla vastauksilla. :) - commo
Syyslomien aikana laivat ovat yleensä täynnä, eivätkä commodore-hytitkään tyhjinä seilaa. Osastolla matkustaa porukkaa laidasta laitaan, lapsiperheitä on aina, pariskuntia, ystäväporukoitakin. Lasten kanssa on mukava matkustaa commossa kun on tilaa. Ns. rellestysporukkaa harvemmin on, kun kyseiset hytit ovat kuitenkin aika arvokkaita.
- Haluaisi tietää
Paljonko commodore maksaa neljälle henkilölle?
- vinkki:
www.tallinksilja.com/fi/ tuolta kun katselet asiaa niin hakeva löytää.
vaikea suoraan sanoa, hinnat kun vaihtelevat ajankohdan mukaan - Siinä se
Kerro yhden hytin hinta kahdella. Tulo on vastaus.
- juusoonparas
paljon on kokemuksia siisteys on hyvää kahvilasta saa kaikkea mehuu kahvii pullaa hedelmii sivulle päin on näkymät.
- Commodore Forever
Eilen tulimme Commodore risteilyltä (1.5.2013), joten tieto on tuore. Olimme perheen kanssa (4 henkeä) matkalla. Hytin hinta oli 540€. Hytissä oli parveke joka oli ihan mukava, noin viitisen astetta viileempi kuin muut hyttitilat. Parvekkeen ikkunalasit vihelsivät tuulessa mutta siellä oli hyvä säilyttää matkalaukkuja ja muuta sellaista, muu hytti pysyi siistinä. Laiva on yli 20 vuotta vanha joten se näkyi jonkin verran kulumisena pinnoissa. Pientä päivitystä olisi hyvä tehdä! Jääkaappi oli kyllä hurjan kulunut ja epäsiisti, hyvä kuin ovi pysyi kiinni. Taulu-TV ja DVD-soitin oli ihan riittävän uusi ja ok. Kylpyhuone on mukava kun sinne mahtuu aikuinen mieskin kääntymään ja kylpyammeen suihkussa oli kunnon pehmeä sadettaja, parempi kuin kotona :-)
Sängyt olivat ok ja lapsille sohvalle pedattu sänky toimi kanssa hyvin. Sohvatuolit ja sohvapöytä oli siirretty parvekkeelle kun sohva oli pedattu. Hyttihenkilökunta kävi petaamassa sohvan haluttuna ajankohtana. Jääkaapissa oli Bernad-Massard kuohuviinipullo, 2 kpl Lapin Kulta tölkkiä, 2 kpl Fanta tölkkiä ja 2 kpl mineraalivesi tölkkiä. Jääkaappi täydennettiin kun olimme Tukholmassa.
Hytissä oli Tuoreita kukkia, kulhossa 2 päärynää, 2 luumua, mandariini ja viinirypäleitä. Pikkukulhossa Siljan makeisia. Kaikki tavalliset esitteet löytyivät esitetelineestä. Valaistussa vaatekomerossa oli housuprässi.
Commodore Loungessa oli tosi tuoreita suussa sulavia kahvileipiä (kakkua, pullaa, keksejä, pikkusuolaista jne jne). Klo 16 aukesi sitten baaritiski ja sampanjaa sai heti pikkupulloissa (Lanson perus ja Pommery POP Rose champagne). Alkoholijuomista ja lounasvoileivistä (katkarapu, paisti ym.)maksetaan erikseen mutta muu tarjolla oleva sisältyy hytin hintaan.
Commodoren saunassa oli mukava piipahtaa Tukholmassa pyörityn päivän jälkeen. Yksin sai saunassa olla, muita ei ollut. Löylyhuoneesta oli kiva katsella kun laiva peruutti ulos Värtanista. Kaksi suihkua. Pukuhuoneen ovessa oli kyltti jossa sanottiin että aamutakissa ja/tai pyyhkeessä ei saa oleskella Commodore Loungessa. Läpi kävelin kyllä aamutakissa, muuten olisin joutunut kiertämään koko osaston. Saunan pukuhuoneessa oli puhtaita pyyhkeitä.
Porukka oli aika kirjavaa: rauhallisia eläkeläispareja jotka katsoi puolihappamana kun pienistä lapsista lähti ääntä. Lapsiperheitä jonkin verran. Muutama silmät punaisena olevia kaveriporukoita. Yöllä kyllä juhliaporukat ravasivat ees-taas hytteihinsä ja joku huutelikin mennessään hyttiin klo 04.00 aamuyöstä....
Loungessa oleva hyttihenkilökunta oli mukavaa ja ystävällistä. Asiat ja toivomukset onnistuivat ammattitaidolla. Valitettavasti Bon Vivantin ravintolan henkilökunta oli pari pykälää koppavampaa. Bon Vivantin baaritiskillä on hyvin mukavaa ja ammattitaitoista henkilöstöä. Bon Vivantin aamupala oli tosi hyvä ja riittävä. Tunnelmaa rauhallinen. Puolikoppavat keski-ikäiset tarjoilija rouvat yrittivät hieman pilata tunnelmaa, mutta siinä onnistumatta :-). Ei kyllä kaikki toimi ihan hyvin ja uudestaan menemme taas mielellään Commodore risteilylle vuoden päästä.
Suomalaisten matkustajien käyttäytymisessä on aina parantamisen varaa. Vois järjestää kurssin "Miten käyttäydyn Commodore osastolla". Se ei riitä että omistetaan rivitalon pätkä, perhe-Volvo ja työpaikalla ollaan päästy osastopäälliköksi. Sitten olisi vielä hyvä opiskella "Hyvän käytöksen alkeet" jos ei niitä eväitä ole kotona peruskasvatuksen mukana tullut... - 4h yöunet
Ensimmäinen ja viimeinen kerta commodore hytissä.
Kun ostat tämän hintaisen hytin ajattelet että saat jotain erityistä ja Siljan mainoksessakin lupaaman rauhan, mutta olet TODELLA väärässä.
Kumpaankin suuntaan meidän viereisessä hytissä oli bileet. Nämä rantaruotsalaisien uusrikkaiden muksut majoitetaan tietenkin commodore hyttiin ja sviitteihin. Kävin sanoo heille mutta nauroivat asialle ja jatkoivat mekastusta. Seiniin hakattiin ja musiikki pauhas kajareista.
Ilmoitin asiasta henkilökunnalle mutta sanoivat ettei voi asialle mitään.
Yöllä loungessa oli myös poruukkaa ja mekastus oli kovaäänistä.
Mieti vielä kerran ennenkuin varaat ylihinnoitellun ja turhia lupaksia olevan hyttiluokan.
Terveisin: 4h yöunilla sitä jaksaa Tukholmassa. - KIINA-MESTARI
Joo.Commodore luokka on hyvä.Kohtuuhinta johon sisältyy bon vivant-erikoisaamiainen.Pidän paljon commodore loungen juomista ja suolaisista sekä makeista leivonnaisista.Aion itsekin mennä jouluna parvekettomaan commodoreen.Olen laivalla usein käyn noin 5 kertaa vuodessa.Commodoren saunoissa on upeat näkymät ikkunasta päivällä ja illalla ei kyllä tosin ikkunasta näy muuta kuin pimeää.
- Saunassa käynti
Haippa
Meillä parin vuoden tauon jälkeen commodore-hytti tiedossa lähiajan risteilylle. Nykyään ei vissiin ole enää Bon Vivantissa erikoisaamiaista lainkaan, vaan pelkästään Maximessa, vai kuinka?
Onko saunaosasto avoinna jo kello 15.00? Aikaisemminhan se taisi aueta jo kello 14.00, mutta kysyn, kun ei aina noista mahdollisista muutoksista tiedä, ja olisi kiva etukäteen valmistautua, pääseekö heti saunaan vai ei.- Kaikki selviää
Kyllä tuo aamiaispaikka lukee selvästi matkalipuissa.
Muukin selviää laivalla. - 10+1
On Bon Vivantissa aamiainen.
Saunaan pääsette heti saunaan. - 10+1
10+1 kirjoitti:
On Bon Vivantissa aamiainen.
Saunaan pääsette heti saunaan.Anteeksi,
Saunaan pääsette heti
- Laatutietoisille
Commodoressa matkaavat laatua ja rauhallisuutta arvostavat. He eivät aseta hintaa ratkaisutekijäksi.
Rahvas matkaa niissä alemmissa kerroksissa. - Tilanteen mukaan
Taisit haluta vähän piruilla.
Ei se nyt ainakaan useimpien kohdalla ihan noin ole. Itse reissaamme useita kertoja vuodessa laivalla, ja vähän eri tarkoitusten ja tilanteiden mukaan tulee satsattua hyttin. Joskus ns. normihytti (Prome, A-luokka tai De Luxe) toivovat oikein mainiosti, kun vaikka äkkilähdöllä innostuu isomman porukan kanssa yhdessä matkaan, jolloin hytissä ei tule paljon hytistyä.
Myös tarjoukset vaikuttavat. On sulaa hulluutta pistää paljon enemmän rahaa tai pisteitä comoon, jos ihan ok hytin saa lähes ilmaiseksi. Käytän sitten vaikka enemmän rahaa laivalla (erikoisaamiaiseen ym ravintoloihin) sekä maissa.
Como-hyttiin liitty sellainen mukavuus, että sieltä ei ns. kaipaa samalla tavalla muihin rientoihin. Como-hytit ovat omiaan oman pienen porukan (esim. pariskunnan) pieneen irtautumiseen arjesta.
Itse en edes haluaisi aina matkustaa saman hyttiluokan hytissä, koska niinhän se menee, että vaihtelu virkistää. - Anonyymi
Mukavuudesta ja palvelusta kandee maksaa. Kesällä parvekkeellinen, muulloin ei parveketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3192382Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2632232Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511377Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.221312- 871291
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta451246- 1021236
- 821221
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1621215Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e861141