Yöheräily

joka ikinen yö

Millä saan kannettavan lopettamaan yöheräilynsä? Se on ruvennut käynnistymään itsekseen joka yö, mikä herättää myöskin minut.

Onko muita vaihtoehtoja kuin ottaa se viereensä, jolloin ei tarvitse nousta ylös sammuttamaan tai viedä se toiseen huoneeseen nukkumaan, jolloin en kuule sen heräämistä?

Ei auta, vaikka pyydän konetta etsimään ratkaisuja. Ongelman nimi lienee blue screen.

17

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Katkaise virrat, kun konetta ei käytetä.

      • ap.

        irrotan iltaisin koneesta kaikki johdot, mutta se ei auta.


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        ap. kirjoitti:

        irrotan iltaisin koneesta kaikki johdot, mutta se ei auta.

        eli katsottava koneen virrankäyttöasetukset ohjauspaneelin kautta, vai mikä sitten lieneekin käyttöjärjestelmä, jota emme tiedä. Kuten emme tiedä koneestakaan edes merkkiä.
        Liekö Windows- tai Linux-pohjainen Braun-partakone?


      • ap.
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        eli katsottava koneen virrankäyttöasetukset ohjauspaneelin kautta, vai mikä sitten lieneekin käyttöjärjestelmä, jota emme tiedä. Kuten emme tiedä koneestakaan edes merkkiä.
        Liekö Windows- tai Linux-pohjainen Braun-partakone?

        Fujitsu Siemens.


      • naurattaa!
        ap. kirjoitti:

        Fujitsu Siemens.

        ei ole akku koneessa ollenkaan. Ja illalla katkaisen virrat siten kun ensin olen laittanut "sammuta! Silloin se menee siihen tilaan, ettei ole virtoja ollenkaan. Ikinä ei tuosta tilasta ole "heräillyt". Kyllä on ftaas tehty kärpäsestä härkänen!


      • ap.
        naurattaa! kirjoitti:

        ei ole akku koneessa ollenkaan. Ja illalla katkaisen virrat siten kun ensin olen laittanut "sammuta! Silloin se menee siihen tilaan, ettei ole virtoja ollenkaan. Ikinä ei tuosta tilasta ole "heräillyt". Kyllä on ftaas tehty kärpäsestä härkänen!

        jotenkin sekava vastaus. Miten muuten korreloivat keskenään sanat "aloittelija" ja "ikinä"? Uskotko, että härkänen muuttuu ikuisuuden jälkeen kärpäseksi?


      • kurppaava tölli
        ap. kirjoitti:

        jotenkin sekava vastaus. Miten muuten korreloivat keskenään sanat "aloittelija" ja "ikinä"? Uskotko, että härkänen muuttuu ikuisuuden jälkeen kärpäseksi?

        normaaliälyinen hoksaa poistaa virtalähteen eli tässä tapauksessa akun ja virtapiuhat tai viedä läppärinsä korjaamolle tarkastettavaksi. En usko että neuvomalla saadaan ratkaisua aikaan tällä kertaa. Vaihtoehtoja on hieman liikaa eli rautavika, haittaohjelmat tai vaan windowsissa on taas jotain sekaisin ynnä muuta.


    • 12
      • ap.

        havainnollisesta ja informatiivisesta esityksestä.


    • näpy ..näpy...

      ota vain vierihoitoon se.
      se kaipailee sinun näpytyksiäsi;)

      • ap.

        että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...


      • on paljon
        ap. kirjoitti:

        että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...

        >että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...<

        Ota se hiiri pois koneen sisältä niin rapina loppuu!


      • ap.
        on paljon kirjoitti:

        >että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...<

        Ota se hiiri pois koneen sisältä niin rapina loppuu!

        että sen häntä olisi jäänyt puristuksiin? Ok, ensi yönä sekä minä että hiiri nukumme sikeästi.


    • ............

      Tuo WakeOnLan tuolla tulikin jo kuvakaappuksen kera. Biosissa on usein myös RTC-alarm jolla kone saadaan käynnistymään tiettyyn kellonaikaan, käynnistyykö kone jokayö samaan aikaan ? Entä onko taloudessa lemmikkejä, kissa esim. ? Riippuen BIOS asetuksista kone voi herätä jonkun USB laitteen takia, esim. hiiren liikuttelu voi herättää koneen jos asetukset ovat sopivat (hiirellä leikkivä kissa voi olla syyllinen).

      Ota kaikki USB laitteet irti ja katso tapahtuuko käynnistyminen samaan kellonaikaan joka yö. Jos herää aina samaanaikaan niin katso löytyykö BIOSista RTC-alarm tai RTC wakeup tyyppisiä säätöjä. Jos USB laitteiden irrotus lopettaa tuon niin laite kerrallaan takaisin voi kertoa syyllisen herättävän laitteen (Tai laita BIOS asetukset niin ettei kone herää USB:n kautta).

      • Vilkaise ohjauspaneelista automaattisille päivityksille asetettua aikaa.

        Ota virranhallista lepotila pois käytöstä ja laita virtakytkimien arvoksi sammuta.

        Minulla ainakin oli apua.


    • heipaapparipaa

      Elikkäs olet nyt törmännyt niin sanottuun paranormaaliin toimintaan... huoneessasi on poltergeist ilmiö. Itselläkin pöytäkone heräili joskus yöllä "unitilasta" itekseen, koska joku oli liikuttanut hiirtä/painanut jotain nappia. Ota yhteyttä paranormaaleita ilmiöitä tutkiviin ihmisiin.

      • hep0nen

        Koneessa on vuoren varmasti paha henki. Upotapa vihkiveteen tai kastemaljaan kerran pari niin ei enää heräile itsekseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2466
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1153
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      79
      1094
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      709
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    10. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    Aihe