Yöheräily

joka ikinen yö

Millä saan kannettavan lopettamaan yöheräilynsä? Se on ruvennut käynnistymään itsekseen joka yö, mikä herättää myöskin minut.

Onko muita vaihtoehtoja kuin ottaa se viereensä, jolloin ei tarvitse nousta ylös sammuttamaan tai viedä se toiseen huoneeseen nukkumaan, jolloin en kuule sen heräämistä?

Ei auta, vaikka pyydän konetta etsimään ratkaisuja. Ongelman nimi lienee blue screen.

17

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Katkaise virrat, kun konetta ei käytetä.

      • ap.

        irrotan iltaisin koneesta kaikki johdot, mutta se ei auta.


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        ap. kirjoitti:

        irrotan iltaisin koneesta kaikki johdot, mutta se ei auta.

        eli katsottava koneen virrankäyttöasetukset ohjauspaneelin kautta, vai mikä sitten lieneekin käyttöjärjestelmä, jota emme tiedä. Kuten emme tiedä koneestakaan edes merkkiä.
        Liekö Windows- tai Linux-pohjainen Braun-partakone?


      • ap.
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        eli katsottava koneen virrankäyttöasetukset ohjauspaneelin kautta, vai mikä sitten lieneekin käyttöjärjestelmä, jota emme tiedä. Kuten emme tiedä koneestakaan edes merkkiä.
        Liekö Windows- tai Linux-pohjainen Braun-partakone?

        Fujitsu Siemens.


      • naurattaa!
        ap. kirjoitti:

        Fujitsu Siemens.

        ei ole akku koneessa ollenkaan. Ja illalla katkaisen virrat siten kun ensin olen laittanut "sammuta! Silloin se menee siihen tilaan, ettei ole virtoja ollenkaan. Ikinä ei tuosta tilasta ole "heräillyt". Kyllä on ftaas tehty kärpäsestä härkänen!


      • ap.
        naurattaa! kirjoitti:

        ei ole akku koneessa ollenkaan. Ja illalla katkaisen virrat siten kun ensin olen laittanut "sammuta! Silloin se menee siihen tilaan, ettei ole virtoja ollenkaan. Ikinä ei tuosta tilasta ole "heräillyt". Kyllä on ftaas tehty kärpäsestä härkänen!

        jotenkin sekava vastaus. Miten muuten korreloivat keskenään sanat "aloittelija" ja "ikinä"? Uskotko, että härkänen muuttuu ikuisuuden jälkeen kärpäseksi?


      • kurppaava tölli
        ap. kirjoitti:

        jotenkin sekava vastaus. Miten muuten korreloivat keskenään sanat "aloittelija" ja "ikinä"? Uskotko, että härkänen muuttuu ikuisuuden jälkeen kärpäseksi?

        normaaliälyinen hoksaa poistaa virtalähteen eli tässä tapauksessa akun ja virtapiuhat tai viedä läppärinsä korjaamolle tarkastettavaksi. En usko että neuvomalla saadaan ratkaisua aikaan tällä kertaa. Vaihtoehtoja on hieman liikaa eli rautavika, haittaohjelmat tai vaan windowsissa on taas jotain sekaisin ynnä muuta.


    • 12
      • ap.

        havainnollisesta ja informatiivisesta esityksestä.


    • näpy ..näpy...

      ota vain vierihoitoon se.
      se kaipailee sinun näpytyksiäsi;)

      • ap.

        että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...


      • on paljon
        ap. kirjoitti:

        että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...

        >että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...<

        Ota se hiiri pois koneen sisältä niin rapina loppuu!


      • ap.
        on paljon kirjoitti:

        >että herään joitain sekunteja ennen koneen käynnistymistä. Ehkä siitä kuuluu jotain rapinaa ennen varsinaista heräämistä...<

        Ota se hiiri pois koneen sisältä niin rapina loppuu!

        että sen häntä olisi jäänyt puristuksiin? Ok, ensi yönä sekä minä että hiiri nukumme sikeästi.


    • ............

      Tuo WakeOnLan tuolla tulikin jo kuvakaappuksen kera. Biosissa on usein myös RTC-alarm jolla kone saadaan käynnistymään tiettyyn kellonaikaan, käynnistyykö kone jokayö samaan aikaan ? Entä onko taloudessa lemmikkejä, kissa esim. ? Riippuen BIOS asetuksista kone voi herätä jonkun USB laitteen takia, esim. hiiren liikuttelu voi herättää koneen jos asetukset ovat sopivat (hiirellä leikkivä kissa voi olla syyllinen).

      Ota kaikki USB laitteet irti ja katso tapahtuuko käynnistyminen samaan kellonaikaan joka yö. Jos herää aina samaanaikaan niin katso löytyykö BIOSista RTC-alarm tai RTC wakeup tyyppisiä säätöjä. Jos USB laitteiden irrotus lopettaa tuon niin laite kerrallaan takaisin voi kertoa syyllisen herättävän laitteen (Tai laita BIOS asetukset niin ettei kone herää USB:n kautta).

      • Vilkaise ohjauspaneelista automaattisille päivityksille asetettua aikaa.

        Ota virranhallista lepotila pois käytöstä ja laita virtakytkimien arvoksi sammuta.

        Minulla ainakin oli apua.


    • heipaapparipaa

      Elikkäs olet nyt törmännyt niin sanottuun paranormaaliin toimintaan... huoneessasi on poltergeist ilmiö. Itselläkin pöytäkone heräili joskus yöllä "unitilasta" itekseen, koska joku oli liikuttanut hiirtä/painanut jotain nappia. Ota yhteyttä paranormaaleita ilmiöitä tutkiviin ihmisiin.

      • hep0nen

        Koneessa on vuoren varmasti paha henki. Upotapa vihkiveteen tai kastemaljaan kerran pari niin ei enää heräile itsekseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe