Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Luvattomat käynnit

asunnoissa.

Asun Pohjois-Haaagan alueella ja olen pari kertaa huomannut, että asunnossani on käyty, muttei minkälaista lappua suoritetuista toimenpiteistä ole jätetty.
Joka talonyhtiössä tai talonmiehen toimesta luovutetaan luvattomasti avaimia uteliaisuuden tarkoituksessa mummoille, tai sitten he ovat itse teettäneet luvattomasti löytämästä avaimesta kappaleen.
Myöskään poliisi ei pääse milloin tahansa asuntoihin suorittamaan kotietsintää, etc. tointa.

14

3190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke.kl

      Ja jos on jo niin sarjoita se uudelleen.Ei varmuuslukon avainta ole pakko antaa kenellekkään ei edes isännöitsijälle.Ainoa siinä tapauksessa jos sattuu joku vahinko ja joudutaan menemään asuntoon lukkosepän kanssa sinä maksat sen sitten.Minä laitoin kunnon varmuuslukot ja vaikka talonmies valitteli ei voinut mitään on oikeudet vuokralaisellakin.Kun muuttaa pitää tietenkin jätää lukko paikoilleen ja 3 avainta.Eikä siitä saa mitään hyvitystä.

    • 6**********

      **Myöskään poliisi ei pääse milloin tahansa asuntoihin suorittamaan kotietsintää, etc. tointa.

      Poliisi pääsee aina, jos asia ei siedä viivytystä. Tällöin poliisi käyttää joko sorkkarautaa tai moottorisahaa ja avaa oven saranapuolelta.
      Inisijälle tiedoksi, että esim. pommiuhkaukset ovat tällaisa asioita, jotka eivät siedä viitystystä.

    • 18

      tulin kotiin niin ilmaisjakelu lehdet oli noussut ihmeellisesti lattialta eteisen piirongin päälle. Taloyhtiössä oli juuri vaihdettu uudet lukota ja kaikki uudet avaimet olivat vielä minulla. Isännöitsijätoimiston vastaus oli se että olin itse ne lehdet laittanut siihen, eli huono muisti. Jos epäilee että omassa asunnossa joku käy "runkkailemassa" niin kannattaa laittaa teippi oveen jollloin näkee onko siellä todella joku käynyt. Löytyy myös liikkeestä/puheesta käynnistyviä nauhureita tai viedekameroita jos haluaa tietää onko vinoharhainen vai ei.

      • ...minne?

        "Jos epäilee että omassa asunnossa joku käy "runkkailemassa" niin kannattaa laittaa teippi oveen jollloin näkee onko siellä todella joku käynyt."

        Minne se teippi laitetaan? Sisäpuolelle ei ulkoapäin voi laittaa, ja esim. välioven ulkopuolelle laitetun teipinhän saa sisäänmenijä poistettua tosta vaan.


      • teippailia..
        ...minne? kirjoitti:

        "Jos epäilee että omassa asunnossa joku käy "runkkailemassa" niin kannattaa laittaa teippi oveen jollloin näkee onko siellä todella joku käynyt."

        Minne se teippi laitetaan? Sisäpuolelle ei ulkoapäin voi laittaa, ja esim. välioven ulkopuolelle laitetun teipinhän saa sisäänmenijä poistettua tosta vaan.

        oveen vain. Ei semmoista kukaan huomaa katsoa. Ei mitään väriteippejä.


    • turbooooh

      "olen pari kertaa huomannut, että asunnossani on käyty"

      Mistä tiedät, että asunnossa on käyty?

      • jatkuvassa pelossa e

        Poliisi porasi lukot auki.
        Huomasin useaan otteeseen, että asunnossanin käytiin. Sinitakithan ne kävivät, turvakameroiden mukaan. Vaihdatin lukot, mutta ei heitä mitkään lukot pitele. Olin kuulema jättänyt hakematta haastehakemuksen oikeuteen. Lopulta osuivat yhtäaikaa paikalle enkä avannut kenellekään ovea keskellä yötä. Niin he tunkeutuivat lukkosepän avulla sisään ja veivät normaalin työtätekevän naisen yöksi poliisin kovalle penkille odottamaan papereiden valmistumista ja lopulta sai vain haasteen. Tiukkasin koko esitutkinta materiaalia - en saanut eikä saanut lakitoimistonikaan usealla pyynnöllä. Lopulta tuli oikeudenkäynti ja hetken jo harkitsin, että perumme sen kokonaan kunnes saamme esitutkinta materiaalin. Menimme kuitenkin ja pari viikkoa sitten oltiin oikeudessa ja ne syyteet kaatuivat oikeudessa.

        Nyt pelkään eniten sitä, että ko kyttiä alkaa risomaan, kun eivät saa minua mistään "kiinni" ja kenties he sopivat ex- mieheni kanssa, jonkin paketin toimittamisesta asuntooni, jonka he sitten "sattumalta löytävät". Pari outoa lääkerasiaa yms on jo löytynyt, mutta ne olen tuhonnut.


    • 8+13

      Miten tämä liittyy ryöstö -palstalle?

      • pahapaska

        kun jää lääkkeet ottamatta siten...


      • eräs vaan
        pahapaska kirjoitti:

        kun jää lääkkeet ottamatta siten...

        Minunkin asunnossani on käyty taasen tänä keväänä useita kertoja.
        Asuntoni sijaitsee Länsi-Helsingissä

        Kokeilin kaikkia mekaanisia lukkoja kuten boda, abloy exec, protec, sento ja kaba expert.
        Kaikista ne meni läpitte ennemmin tai myöhemmin
        Tavallisesti siinä meni viikko tai kaksi.
        Luultavasti jossakinpäin Hesaa on suuria määriä erilaisia avaimia jota voi kokeilla.
        En voi Helsingissä suositella niitä kenellekään muuta kun johonkin toisarvoiseen vaatehuoneenoveen.

        Nyt otin koko lukkosylinterin pois ulkopuolelta ja asennutin sähkölukon.
        Sitten siellä ei ole enää käynyt ulkopuoliset. Ulkopuolella taitaa olla käyty edelleenkin, mutta ei sisällä.
        Se ihan turhaa pistää mitään reikää rikollisille, johon ne voi tökätä jonkun metalliesineen.

        Sitten kannattaa pitää turvalukko päällä yölläkin koska ne rorvot tulee yölläkin.
        Siinä sitä sitten herää kun joku pyörittelee niitä lukkosylintereitä.
        Sitten sisimmäksi kannattaa pistää sellainen tappi jolla voi sulkea oven vain sisältä.
        Sitten ne yrittää päästä sisään siitä tapillisestakin ovesta siinä onnistumatta.

        Sitten hälytyslaitteista että noita magneettiovi-ilmaisimia voi huijata ulkopuolisellä magneetilla.
        Liiketunnistimet ja valotunnistimet ovat parempia.

        Sitten noi halvemmat turvakamerat ei ole luotettavia.
        Tietty voihan niistä katsoa koska itse on siitä kulkenut.


      • kotipioneeri
        eräs vaan kirjoitti:

        Minunkin asunnossani on käyty taasen tänä keväänä useita kertoja.
        Asuntoni sijaitsee Länsi-Helsingissä

        Kokeilin kaikkia mekaanisia lukkoja kuten boda, abloy exec, protec, sento ja kaba expert.
        Kaikista ne meni läpitte ennemmin tai myöhemmin
        Tavallisesti siinä meni viikko tai kaksi.
        Luultavasti jossakinpäin Hesaa on suuria määriä erilaisia avaimia jota voi kokeilla.
        En voi Helsingissä suositella niitä kenellekään muuta kun johonkin toisarvoiseen vaatehuoneenoveen.

        Nyt otin koko lukkosylinterin pois ulkopuolelta ja asennutin sähkölukon.
        Sitten siellä ei ole enää käynyt ulkopuoliset. Ulkopuolella taitaa olla käyty edelleenkin, mutta ei sisällä.
        Se ihan turhaa pistää mitään reikää rikollisille, johon ne voi tökätä jonkun metalliesineen.

        Sitten kannattaa pitää turvalukko päällä yölläkin koska ne rorvot tulee yölläkin.
        Siinä sitä sitten herää kun joku pyörittelee niitä lukkosylintereitä.
        Sitten sisimmäksi kannattaa pistää sellainen tappi jolla voi sulkea oven vain sisältä.
        Sitten ne yrittää päästä sisään siitä tapillisestakin ovesta siinä onnistumatta.

        Sitten hälytyslaitteista että noita magneettiovi-ilmaisimia voi huijata ulkopuolisellä magneetilla.
        Liiketunnistimet ja valotunnistimet ovat parempia.

        Sitten noi halvemmat turvakamerat ei ole luotettavia.
        Tietty voihan niistä katsoa koska itse on siitä kulkenut.

        Minullakin on kokemusta että joku hiippari kulkee öisin kokeilemassa ulko-ovea. Olen nimittäin joskus helleaikaan joutunut pitämään ovea hiukan raollaan kun ilmanvaihto ei toimi. Se hiippari lie silloin iskenyt silmänsä minun ulko-oveeni ja käy sitä testaamassa. Varmaan ihan hyvässä tarkoituksessa. Luultavasti se on joku hyvää tarkoittava Äiti-Teresa tai muu pyyteetön pyhimys sädekehineen tilpehööreineen kaikkineen. Haluaisi varmaan lahjoittaa minulle englannikruununjalokivet mutta on niin ujo ettei kehtaa soittaa ovikelloa?

        Tarkkaan on kuitenkin ovea tutkinut koska ei sitä raollaan oloa olisi yöllä satunnainen ohilkulkija havainnut. Minulla on toki hakoja ovessa, sellainenkin haka joka putoaa alas vasta kun ovea raotetaan. Ovea vasten minulla on nojallaan pitkiä esineitä jotka kaatuvat tunkeilijan päälle jos joku oven väkisin avaa. Päättäväisempää tunkeilijaa saattaa oven jälkeen odottaa erikoisyllätys jonka vanhana pioneerina olen hänelle valmistanut. John Rambokin jäisi tässä jalossa lajissa toiseksi.


      • pieni vihreä mies
        kotipioneeri kirjoitti:

        Minullakin on kokemusta että joku hiippari kulkee öisin kokeilemassa ulko-ovea. Olen nimittäin joskus helleaikaan joutunut pitämään ovea hiukan raollaan kun ilmanvaihto ei toimi. Se hiippari lie silloin iskenyt silmänsä minun ulko-oveeni ja käy sitä testaamassa. Varmaan ihan hyvässä tarkoituksessa. Luultavasti se on joku hyvää tarkoittava Äiti-Teresa tai muu pyyteetön pyhimys sädekehineen tilpehööreineen kaikkineen. Haluaisi varmaan lahjoittaa minulle englannikruununjalokivet mutta on niin ujo ettei kehtaa soittaa ovikelloa?

        Tarkkaan on kuitenkin ovea tutkinut koska ei sitä raollaan oloa olisi yöllä satunnainen ohilkulkija havainnut. Minulla on toki hakoja ovessa, sellainenkin haka joka putoaa alas vasta kun ovea raotetaan. Ovea vasten minulla on nojallaan pitkiä esineitä jotka kaatuvat tunkeilijan päälle jos joku oven väkisin avaa. Päättäväisempää tunkeilijaa saattaa oven jälkeen odottaa erikoisyllätys jonka vanhana pioneerina olen hänelle valmistanut. John Rambokin jäisi tässä jalossa lajissa toiseksi.

        Vähän vaikuttais, että tän aiheen keskustelut kuuluvat paremmin tuonne Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys -osioon...


      • pienempi vihreä
        pieni vihreä mies kirjoitti:

        Vähän vaikuttais, että tän aiheen keskustelut kuuluvat paremmin tuonne Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys -osioon...

        Varmaankin tulee jo pistorasioista savua ja tupakanhajua.... ja kuka sieltä ilmanvaihtokanavasta pudottelee risuja ja roskia asuntoon...


      • eräs vaan
        eräs vaan kirjoitti:

        Minunkin asunnossani on käyty taasen tänä keväänä useita kertoja.
        Asuntoni sijaitsee Länsi-Helsingissä

        Kokeilin kaikkia mekaanisia lukkoja kuten boda, abloy exec, protec, sento ja kaba expert.
        Kaikista ne meni läpitte ennemmin tai myöhemmin
        Tavallisesti siinä meni viikko tai kaksi.
        Luultavasti jossakinpäin Hesaa on suuria määriä erilaisia avaimia jota voi kokeilla.
        En voi Helsingissä suositella niitä kenellekään muuta kun johonkin toisarvoiseen vaatehuoneenoveen.

        Nyt otin koko lukkosylinterin pois ulkopuolelta ja asennutin sähkölukon.
        Sitten siellä ei ole enää käynyt ulkopuoliset. Ulkopuolella taitaa olla käyty edelleenkin, mutta ei sisällä.
        Se ihan turhaa pistää mitään reikää rikollisille, johon ne voi tökätä jonkun metalliesineen.

        Sitten kannattaa pitää turvalukko päällä yölläkin koska ne rorvot tulee yölläkin.
        Siinä sitä sitten herää kun joku pyörittelee niitä lukkosylintereitä.
        Sitten sisimmäksi kannattaa pistää sellainen tappi jolla voi sulkea oven vain sisältä.
        Sitten ne yrittää päästä sisään siitä tapillisestakin ovesta siinä onnistumatta.

        Sitten hälytyslaitteista että noita magneettiovi-ilmaisimia voi huijata ulkopuolisellä magneetilla.
        Liiketunnistimet ja valotunnistimet ovat parempia.

        Sitten noi halvemmat turvakamerat ei ole luotettavia.
        Tietty voihan niistä katsoa koska itse on siitä kulkenut.

        Näytää kovasti siltä että kerrostaloasunnoissa sisääntunkeutujat tulee postiluukun kautta purkamalla sen lukon sisäkautta pois. Niillä on ilmeisesti laite jossa on joku ruuvinpyöritin siellä päässä ja ne purkaa sen lukon suojakuvun pois ja sitten ne pääsee käsiksi lukkoon ja purkaa pois senkin. Sitten sen jälkeen niillä on jäljellä enää lukkokoneisto jonka ne pyöräyttää auki isolla ruuvimeisselillä.

        Siinä ei tartte osata tiirikoida lukkoa auki kun kerran noi avaimet noihin ruuveihin on standarditavaraa.

        Kannattaa pistää lukon ruuvinpäät täyteen liimaa tai joku tulppa ettei niitä lukkoja noin vaan pureta sisäkautta.

        Apuna ne luultavasti käyttää pientä kameraa joka näyttää kuvaa lukosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe