Wizzair

lennot

Onko kenelläkään kokemuksia Wizzairin lennoista, esim. Turusta Budapestiin?

46

8415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

      On paljon myönteisiä kokemuksia, ei kuitenkaan Turku-Budapest reitiltä, koska se on vasta alkamassa. Gdanskiin sen sijaan ja muualla Euroopassa on lennetty. Symppis ja tehokas yhtiö.

      • ???

        Miten matkatavarat, kuinka tarkkoja ovat käsimatkatavaroista, punnitsevatko nekin? Tietääkseni ruumaan menevästä laukusta pitää maksaa erikseen, paljonko? Onko tarjoilu eri hintaan ja onko kallistakin, vaikkapa kuppi kahvia ja sämpylä?
        Minkä maalaista on lentohenkilökunta? Onko yhtiö unkarilainen?


      • 15+10
        ??? kirjoitti:

        Miten matkatavarat, kuinka tarkkoja ovat käsimatkatavaroista, punnitsevatko nekin? Tietääkseni ruumaan menevästä laukusta pitää maksaa erikseen, paljonko? Onko tarjoilu eri hintaan ja onko kallistakin, vaikkapa kuppi kahvia ja sämpylä?
        Minkä maalaista on lentohenkilökunta? Onko yhtiö unkarilainen?

        Käsimatkatavara saa painaa 10 kg. Ruumaan menevät kassit maksavat erikseen (10e/suunta), ja saavat painaa 15 kg (lisäkiloja saa ostaa). Kaikki tarjoilu koneessa maksaa erikseen - kuten halpalentoyhtiöillä aina. Yhtiö on unkarilainen, Puolan lennon miehistö oli käsittääkseni puolalainen (riippuu ihan siitä mistä/mihin lennetään).
        Me olemme lentäneet Turusta Gdanskiin, ja olemme oikein tyytyväisiä. Koneet ovat uusia ja siistejä, lennot ajallaan ja muutenkin homma tehokasta, toimivaa ja edullista.


      • kiitti!
        15+10 kirjoitti:

        Käsimatkatavara saa painaa 10 kg. Ruumaan menevät kassit maksavat erikseen (10e/suunta), ja saavat painaa 15 kg (lisäkiloja saa ostaa). Kaikki tarjoilu koneessa maksaa erikseen - kuten halpalentoyhtiöillä aina. Yhtiö on unkarilainen, Puolan lennon miehistö oli käsittääkseni puolalainen (riippuu ihan siitä mistä/mihin lennetään).
        Me olemme lentäneet Turusta Gdanskiin, ja olemme oikein tyytyväisiä. Koneet ovat uusia ja siistejä, lennot ajallaan ja muutenkin homma tehokasta, toimivaa ja edullista.

        Kiva kuulla, kiitos vastauksesta joka oli hyvin selventävä:
        "Koneet ovat uusia ja siistejä, lennot ajallaan ja muutenkin homma tehokasta, toimivaa ja edullista. "
        Jos ei ole paljon matkatavaroita niin pääsee siis edullisesti. Malevillahan saa viedä ruumassa 23 kg ja Finskillä 20 kg. Täytyypä vaihteeksi kokeilla Turusta Budapestiin meneviä lentoja.
        Mukavaa kun on enemmän tarjontaa, todennäköisesti lippujen hinnatkin ovat silloin edullisia kuten kyllä viimeaikoina on muutenkin ollut.


      • Muatuska
        kiitti! kirjoitti:

        Kiva kuulla, kiitos vastauksesta joka oli hyvin selventävä:
        "Koneet ovat uusia ja siistejä, lennot ajallaan ja muutenkin homma tehokasta, toimivaa ja edullista. "
        Jos ei ole paljon matkatavaroita niin pääsee siis edullisesti. Malevillahan saa viedä ruumassa 23 kg ja Finskillä 20 kg. Täytyypä vaihteeksi kokeilla Turusta Budapestiin meneviä lentoja.
        Mukavaa kun on enemmän tarjontaa, todennäköisesti lippujen hinnatkin ovat silloin edullisia kuten kyllä viimeaikoina on muutenkin ollut.

        hei! eli siis malevilla saa ruumaan menevä laukku painaa tuon 23 kg??kiitos tiedosta jos näin on koska olemme piakkoin matkustamassa budaan malevin kyydillä :)


      • kokemuksella
        Muatuska kirjoitti:

        hei! eli siis malevilla saa ruumaan menevä laukku painaa tuon 23 kg??kiitos tiedosta jos näin on koska olemme piakkoin matkustamassa budaan malevin kyydillä :)

        Malev ja Finski lentävät paljon yhteisoperoituja lentoja jomman kumman yhtiön koneilla mutta tuo 3 kg on Malevin eduksi. Tiedä sitten kuinka kauan tuo kilomäärä säilyy mutta toistaiseksi kuitenkin vielä näin. Kannattaakin olla nykyään tosi tarkkana tuon kilomäärän suhteen koska usein punnitsevat myös käsimatkatavarat. Maksamaan joutuu jos määrä ylittyy ja hinta on melkoinen.


      • Missä työpaikat?
        kiitti! kirjoitti:

        Kiva kuulla, kiitos vastauksesta joka oli hyvin selventävä:
        "Koneet ovat uusia ja siistejä, lennot ajallaan ja muutenkin homma tehokasta, toimivaa ja edullista. "
        Jos ei ole paljon matkatavaroita niin pääsee siis edullisesti. Malevillahan saa viedä ruumassa 23 kg ja Finskillä 20 kg. Täytyypä vaihteeksi kokeilla Turusta Budapestiin meneviä lentoja.
        Mukavaa kun on enemmän tarjontaa, todennäköisesti lippujen hinnatkin ovat silloin edullisia kuten kyllä viimeaikoina on muutenkin ollut.

        Suosi suomalaista, osta kotimaista, sillä se kaikki on kotiinpäin. Ehkä siinä lennon valinnassa pitäisi pikku hiljaa painaa muukin kuin hinta? Pelkän hinnan perusteella valitseva tuijottaa vain omaan tyhjään napaansa.


      • jaetaan
        Missä työpaikat? kirjoitti:

        Suosi suomalaista, osta kotimaista, sillä se kaikki on kotiinpäin. Ehkä siinä lennon valinnassa pitäisi pikku hiljaa painaa muukin kuin hinta? Pelkän hinnan perusteella valitseva tuijottaa vain omaan tyhjään napaansa.

        Kaunis ajatus mutta vaikeaa toteuttaa nykymaailmassa jossa koko maailmankaikkeus pyörii rahan ympärillä. Suomalaiset yrittävät suosia kotimaataan ja suomalaisuuttaan ajatellen että se kaikki hyvä tulisi takaisin meille mutta kun ei...jotkut jakaa sen kaiken hyvän toisella kädellä muualle. Samassa veneessä ollaan koko maapallo.


      • hyöty
        jaetaan kirjoitti:

        Kaunis ajatus mutta vaikeaa toteuttaa nykymaailmassa jossa koko maailmankaikkeus pyörii rahan ympärillä. Suomalaiset yrittävät suosia kotimaataan ja suomalaisuuttaan ajatellen että se kaikki hyvä tulisi takaisin meille mutta kun ei...jotkut jakaa sen kaiken hyvän toisella kädellä muualle. Samassa veneessä ollaan koko maapallo.

        Eihän perinteiset suomalaiset yhtöt useinmiten ole enää edes suomalaisessa omistuksessa ja näin taitaa käydä Finnairillekin. Samalla kun suosit suomalaista frrmaa voi rahasi mennä jonnekin ihan muualle kuin tuottamaan lisää suomalaisille työpaikkoja, esimerkiksi Intiaan Nokian työntekijöille jos ostat Nokian kännyköitä.


      • Suomen valtio
        hyöty kirjoitti:

        Eihän perinteiset suomalaiset yhtöt useinmiten ole enää edes suomalaisessa omistuksessa ja näin taitaa käydä Finnairillekin. Samalla kun suosit suomalaista frrmaa voi rahasi mennä jonnekin ihan muualle kuin tuottamaan lisää suomalaisille työpaikkoja, esimerkiksi Intiaan Nokian työntekijöille jos ostat Nokian kännyköitä.

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.


      • rikassika
        Suomen valtio kirjoitti:

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.

        Tottakai mietin...

        Sillä jolla halvimmalla pääsee ja palvelu pelaa. Tämä suosi suomalaista jeesustelu on niin lyhytnäköistä


      • uskotaan
        Suomen valtio kirjoitti:

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.

        Kirjoituksesi oli hyvin selventävä, näinhän se on tämä rusinat pullasta juttu. Hyvä kirjoitus!


      • toivossa eläjä
        Suomen valtio kirjoitti:

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.

        Toivottavasti Finskille ei käy niin kuin Maleville joka myös oli Unkarin kansallinen lentoyhtiö ja myytiin ukrainalaisille. Tuntuis pahalle jos Finskin omistajat olisivat ulkomaalaisia. Se siitä sitten, sinivalkoisista siivistä.


      • raha ei kasva puussa
        Suomen valtio kirjoitti:

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.

        Mietipä sinä "suomen valtio" millä ajat, mitä syöt, millaisia vaatteita käytät !
        Valtaosa niistä on ulkolaisia, joten älä jeesustele Finnairista tippaakaan.
        Jos sinulla on varaa käyttää Finnairia, käytä. Ne, joilla ei ole, voivat ihan hyvällä omallatunnolla käyttää sitä lentoyhtiötä, johon on varaa.
        Vaihda sinä se vanha toyotasi Porsche Boxteriin niin kauan kun Porsche on "suomalainen", sen jälkeen ajeletkin sitten Ugissa valmistetulla golfkärryllä !


      • Suomen valtio
        raha ei kasva puussa kirjoitti:

        Mietipä sinä "suomen valtio" millä ajat, mitä syöt, millaisia vaatteita käytät !
        Valtaosa niistä on ulkolaisia, joten älä jeesustele Finnairista tippaakaan.
        Jos sinulla on varaa käyttää Finnairia, käytä. Ne, joilla ei ole, voivat ihan hyvällä omallatunnolla käyttää sitä lentoyhtiötä, johon on varaa.
        Vaihda sinä se vanha toyotasi Porsche Boxteriin niin kauan kun Porsche on "suomalainen", sen jälkeen ajeletkin sitten Ugissa valmistetulla golfkärryllä !

        Normaalilla suomalaisen palkansaajan elintasolla on varaa ostaa suomalaisia tuotteita. Tuollainen ajattelu, että ostetaan mistä halvimmalla saa, johtaa älyttömään raaka-aineiden ja tavaroiden kuljetukseen, suuriin hiilidioksidipäästöihin sekä työpaikkojen siirtymiseen saastuttviin ja alipalkattuihin kehitysmaihin. Fiksu ihminen tosiaan ajattelee, mitä ostaa, mitä syö ja millaisia vaatteita käyttää.

        Monissa tuotteissa on nykyään MIPS, tai ekologinen jalanjälki kuvattuna. Se on yhä usemmalle kuluttajalle hyvin tärkeä. Ne saasteet tulevat samalla tavalla maapallon ilmakehään sieltä Aasiastakin, vaikka siellä ei noudateta päästörajoja kuten Euroopassa. Tottakai Euroopassa tuotetut tulevat sitten kalliimmiksi, koska täälä noudatetaan ilmastosopimuksia ja maksetaan kunnon palkkoja. Ihme, että Aasiassa epäeettisesti valmistettuja tavaroita yleensä saa myydä täällä. Ja vielä suurempi ihme on, että täältä löytyy edelleen noita ääliöitä, jotka ostavat niitä tuotteita.

        Sitä paitsi siihen Wissardin hintaan pitää lisätä edestakaiset matkat Turkuun, joten ei se pääkaupunkiseudulla asuvalle niin edulliseksi tule. Edestakainen junalippu Turku-Hki maksaa n. 60 euroa, ja siihen päälle taksi Turun asemalta lentokentälle n. 40 euroa. Eli pk-seudulla asuva voi heti lisätä siihen Wizzardin lipun hintaan 100 euroa. Jos sensijaan lento lähtee Helsinki-Vantaalta, niin kentälle pääsee kuukausilipulla ilman ylimääräisiä kuluja.


      • ei savolaisten kaupu
        Suomen valtio kirjoitti:

        Normaalilla suomalaisen palkansaajan elintasolla on varaa ostaa suomalaisia tuotteita. Tuollainen ajattelu, että ostetaan mistä halvimmalla saa, johtaa älyttömään raaka-aineiden ja tavaroiden kuljetukseen, suuriin hiilidioksidipäästöihin sekä työpaikkojen siirtymiseen saastuttviin ja alipalkattuihin kehitysmaihin. Fiksu ihminen tosiaan ajattelee, mitä ostaa, mitä syö ja millaisia vaatteita käyttää.

        Monissa tuotteissa on nykyään MIPS, tai ekologinen jalanjälki kuvattuna. Se on yhä usemmalle kuluttajalle hyvin tärkeä. Ne saasteet tulevat samalla tavalla maapallon ilmakehään sieltä Aasiastakin, vaikka siellä ei noudateta päästörajoja kuten Euroopassa. Tottakai Euroopassa tuotetut tulevat sitten kalliimmiksi, koska täälä noudatetaan ilmastosopimuksia ja maksetaan kunnon palkkoja. Ihme, että Aasiassa epäeettisesti valmistettuja tavaroita yleensä saa myydä täällä. Ja vielä suurempi ihme on, että täältä löytyy edelleen noita ääliöitä, jotka ostavat niitä tuotteita.

        Sitä paitsi siihen Wissardin hintaan pitää lisätä edestakaiset matkat Turkuun, joten ei se pääkaupunkiseudulla asuvalle niin edulliseksi tule. Edestakainen junalippu Turku-Hki maksaa n. 60 euroa, ja siihen päälle taksi Turun asemalta lentokentälle n. 40 euroa. Eli pk-seudulla asuva voi heti lisätä siihen Wizzardin lipun hintaan 100 euroa. Jos sensijaan lento lähtee Helsinki-Vantaalta, niin kentälle pääsee kuukausilipulla ilman ylimääräisiä kuluja.

        Jos sinä olet normaali suomalainen palkansaaja niin ole onnellinen, monet elävät paljon pienemmillä tuloilla. Eivätkö he saa ostaa ulkomailla tuottettuja, halvempia hyödykkeitä, eivätkö he saa lentää Wizzairilla ?
        Euroopassa noudatetaan ilmastosopimuksia, maksetaan kunnon palkkoja ???? Haloo pahvi, missä pullossa sinä oikein asut ??? Miksi kehittyneet maat siirtävät tuotantoaan halpoihin itä-euroopan maihin, matalien palkkojen ja olemattomien velvotteiden vuoksi !

        Sitä paitsi suomalaiset asuvat kehäkolmosen ulkopuolella, sisäpuolella asuvat vain hesalaiset ja monellekaan matka Turkuun ei maksa läheskään niin paljoa kuin matka Helsinkiin, puhumattakan matkustamisen välillisistä kuluista.


      • Revi siitä ... fakta
        ei savolaisten kaupu kirjoitti:

        Jos sinä olet normaali suomalainen palkansaaja niin ole onnellinen, monet elävät paljon pienemmillä tuloilla. Eivätkö he saa ostaa ulkomailla tuottettuja, halvempia hyödykkeitä, eivätkö he saa lentää Wizzairilla ?
        Euroopassa noudatetaan ilmastosopimuksia, maksetaan kunnon palkkoja ???? Haloo pahvi, missä pullossa sinä oikein asut ??? Miksi kehittyneet maat siirtävät tuotantoaan halpoihin itä-euroopan maihin, matalien palkkojen ja olemattomien velvotteiden vuoksi !

        Sitä paitsi suomalaiset asuvat kehäkolmosen ulkopuolella, sisäpuolella asuvat vain hesalaiset ja monellekaan matka Turkuun ei maksa läheskään niin paljoa kuin matka Helsinkiin, puhumattakan matkustamisen välillisistä kuluista.

        Melkein puolet eli 2,2 miljoonaa suomalaisista asuu Etelä-Suomen läänissä, jos ei aivan Helsingissä niin Helsingin lähellä.

        Pitkään aikaan enää ei ole kehittyneet maat siirtäneet tuotantoaan Itä-Euroopan maihin, koska koko EU-aluetta sitovat samat sopimukset. Aasiakin alkaa olla jo osin kannattamaton. Bangladeshin ja Laosin jälkeen tuotanto viedään todennäköisesti Afrikkaan, mutta siellä ei vielä ole infra riiittävän kunnossa.

        Mutta sehän on tiedossa, että kaikki ihmiset eivät koskaan opi ajattelmaan vastuullisesti, vaan tuijottavat pelkästään omaan napaansa. Kuvittelevat varmaan vieläkin olevansa köyhiä, kuten Suomessa oikeasti joskus 1940-luvulla vielä oltiin. Olisi kyllä jo aika kääntää se "köyhä"-nappi pois päältä. Jos ei ole vara lentää eettisesti oikein ja kunnon koneilla, niin sitten lennetään sen verran harvemmin.


      • revi siitä
        Revi siitä ... fakta kirjoitti:

        Melkein puolet eli 2,2 miljoonaa suomalaisista asuu Etelä-Suomen läänissä, jos ei aivan Helsingissä niin Helsingin lähellä.

        Pitkään aikaan enää ei ole kehittyneet maat siirtäneet tuotantoaan Itä-Euroopan maihin, koska koko EU-aluetta sitovat samat sopimukset. Aasiakin alkaa olla jo osin kannattamaton. Bangladeshin ja Laosin jälkeen tuotanto viedään todennäköisesti Afrikkaan, mutta siellä ei vielä ole infra riiittävän kunnossa.

        Mutta sehän on tiedossa, että kaikki ihmiset eivät koskaan opi ajattelmaan vastuullisesti, vaan tuijottavat pelkästään omaan napaansa. Kuvittelevat varmaan vieläkin olevansa köyhiä, kuten Suomessa oikeasti joskus 1940-luvulla vielä oltiin. Olisi kyllä jo aika kääntää se "köyhä"-nappi pois päältä. Jos ei ole vara lentää eettisesti oikein ja kunnon koneilla, niin sitten lennetään sen verran harvemmin.

        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Eipä tuo finnair enään eroa halpalento yhtiöistä muuta kuin hinnoillaan. Palvelu halppis luokkaa mutta hinnat oikeiden yhtiöiden tasolla.


      • Näinkin on....
        Suomen valtio kirjoitti:

        Suomen valtio omistaa Finnairin osake-enemmistön eli 55,8 prosenttia. Finnair työllistää nimenomaan suomalaisia ja verotulot tulevat Suomeen.

        Kansallisten lentoyhtiöitten on kulkuyhteyksien säilyttämiseksi lennettävä myös muita kuin eniten tuottavia reittejä, mutta n.s. halpalentoyhtiöt voivat keskittyä lentämään vain niitä reittejä, jotka tuottavat eniten. Tällä rusinat pullasta -periaatteella toimimalla voi laskea hintoja huomattavasti. Tällaisen toiminnan tukeminen on kuitenkin hyvin lyhytnäköistä ja johtaa pahimillaan tilanteeseen, jossa kansalliset lentoyhtiöt eivät enää voi toimia, kaikki hankalampiääsyisiset paikat jäävät ilman yhteyksiä ja lentoliikenne keskittyy vain muutamille tuottaville reiteille. Halpalentoyhtiöitten tulot menevät yleensä veroparatiiseihin yksityisille omistajille.

        Finnairin reittimatkustus on kääntynyt lievään nousuun. Toivottavasti suunta jatkuu. Mieti millä lennät.

        Ei Finnairi lennä suoraan Turusta Budabestiin, Malev lentää.

        Minusta ei ole isänmaallista tukea ylikorkeitakin hintoja, suurta byrokratiaa ja Finnairin menneisyydenkin jäänteitä, mm. lentää moniin euroopan maihin jonne lennetään Suomesta paljon muutenkin muitten toimesta, mm. Saksa. Ja toisaalta jättää monien Suomen maakuntien lennot huonoonkin jamaan....


      • Näinkin on....
        Näinkin on.... kirjoitti:

        Ei Finnairi lennä suoraan Turusta Budabestiin, Malev lentää.

        Minusta ei ole isänmaallista tukea ylikorkeitakin hintoja, suurta byrokratiaa ja Finnairin menneisyydenkin jäänteitä, mm. lentää moniin euroopan maihin jonne lennetään Suomesta paljon muutenkin muitten toimesta, mm. Saksa. Ja toisaalta jättää monien Suomen maakuntien lennot huonoonkin jamaan....

        Korjaus: Ei Malev vaan Wissair... Korjaa Näinkin on.,,,,


    • Unkariin mielivä

      Hei!

      Jos nyt tuhkapilven takia pääsee niin pitäs lähteä la 24.4. Budapestiin. Aika tarkkaan niitä maksujuttuja saa lukea ettei hinta paisu. Esim check-in maksaa kahdelta 40,00 eur edestakaisin. Jos ostaa netistä etukäteen sen palvelun hinta on 20,00 eur. Jos hoitaa itse netissä 0,00 eur. Tääkin valkeni mulle vast nyt tarkemmin ehtoja lukiessa. Itse vähä kielitaidoton niin kaveri tilas matkan. Mut nyt googlen kääntäjän kans olen lueskellu huonoa suomen kieltä. Onko siinä joku ongelma hoitaa check-in itse? Olen matkustanu aika vähän niin en tiedä... Mut veroineen ja matkalaukkuineen edestakainen hinta kahdelta on 280,00 eur ja Finnairilla nyt 580,00 eur et on siinä vielä varaa tohon check in maksuun... täl hetkel jos varais matkan olis hinta vieläkin halvempi.

      • via wizzair

        Joo, hyvä että huomasit kiinnittää huomiota tähänkin asiaan.

        Airport check-in fee
        via wizzair.com & call centre Per flight per passenger 5 EUR / 4 GBP
        Airport check-in fee
        at the airport Per flight per passenger 10 EUR / 8 GBP


    • -k-

      Jeps sen verran, että pitivät minua Budapestin puolella 2 tuntia turvatarkastuksessa vyön takia (joka oli ruumaan menevässä matkalaukussa). Tällöin lento oli jo puolessa välissä Suomea. Korvaukseksi sain ilmaisen lennon samaan kohteeseen, joka oli vasta 2 päivän päästä. Mahdollisuus oli myös ostaa lippu tukholmaan, josta olisi jatkoyhteydet suomeen... Paskat vaan ollut mitään jatkoyhteyksiä....

      • eiymmärrä?

        Mitä ihmettä???? Kuullostaa hurjalta, voihan jokaisella matkustajalla olla vyö housuissaaan tai matkalaukussaan!!!


    • Milloinmissäkin

      On tullut wizzairilla lennettyä Budapestiin pariin otteeseen (Skavsta-Budapest ja Tku-Budapest)
      ja täytyy myöntää että jos ei ole niin kranttu mistä terminaalista lähtee niin suosittelen ja sekin myönteistä Turun terminaali 2 oli ettei pahemmin ruuhkaa missään ja ovat ajoissa ja palvelu on asiallista... Mitäpä muuta voi toivoa Euroopan lennolta kuin että on edullista ja saa sen mitä on sovittu :)

      • untsis

        Just ostin lennot tku-budapest-tku. Helmikuulle ja 55 euroa meno-paluu. Aion checkata netin kautta ajoissa lennoille, onko kellään kokemusta siitä? Toimiiko hyvin?
        Samaan syssyyn kysyn teiltä joilla tietoa että maksaako taksi paljon lentokentältä keskustaan?


      • 25
        untsis kirjoitti:

        Just ostin lennot tku-budapest-tku. Helmikuulle ja 55 euroa meno-paluu. Aion checkata netin kautta ajoissa lennoille, onko kellään kokemusta siitä? Toimiiko hyvin?
        Samaan syssyyn kysyn teiltä joilla tietoa että maksaako taksi paljon lentokentältä keskustaan?

        Budapestissa lentokenttätaxi Zóna maksaa n. 25 euroa ja matkaa n. 25 km


    • gulassikeitto

      Kokemukseni Wizzairista Turku-Budapest akselilla.

      Turun terminaali 2 aivan karseassa kunnossa, toisaalla se preppaa porukkaa siihen minne on matkalla, ei tule ränsistynyt ulkokuori sitten yllätyksenä Budapestissa kenellekään. Terminaalin henkilökunta tehokasta, siitä plussaa. Romantiikka hyvin kaukana askeettisen terminaali/varastohallin takia.

      Budapest onkin oma lukunsa. Priority Boarding-optiosta ei mitään mainittavaa hyötyä. Priorityn omaavat kyllä pääsevät ensimmäisenä nauttimaan kesäaikaan helteisestä bussista omaan karsinaansa, tuuletuksesta ei tietoakaan. Kermaksi kakun päälle on random odotusaika bussissa, joka Unkarilaisen "rennon meiningin" takia saattaa venyä hyvinkin pitkäksi. Lapsiperheet ovat Priority Boarding lunastaneiden kanssa samalla viivalla, eli samaan aikaa bussiin odottelemaan. Näille perheen pienimmille tämä odottelu ei ole mitään herkkua. Lapsien vanhemmat tekevät parhaansa pitääkseen jälkikasvun hiljaisena, mutta tämä käsittämätön odottelu tekee vanhempien työstä turhan.

      Kun tämä lentokenttäbussi vihdoin ja viimein lähtee liikenteeseen, saapuessaan koneelle kaikki ovet aukeavat samaan kellonlyömään. Hyvästi Priority Boarding! Röyhkeimmät tönivät ja kaaosta on ilmassa. Kannattaa muistaa että, Wizzairilla matkustaa muitakin kuin Suomen kansalaisia, joidenkin tavat saattavat jopa hämmentää, joten malttia mukaan!

      Parhaat paikat saa, kun ostaa Extra Leg Roomin. Edes Priority Boardingilla ei pääse etuilemaan näille paikoille.

      Nämä halpalennot ovat niin oma lukunsa ilmailuhistoriassa. Toisille sopii, toisille ei sitten ollenkaan. Jos on tottunut jeesustelemaan ykkösluokassa, kannatta jättää nämä elämysmatkat suosiolla väliin.

    • fes3

      On kamalaa,kun kahdentunnin lennolla ei ole makuupaikkaa ,vaikka on hienokortti taskussa
      On aivan sama vaikka istuisi telttatuolissa lentoajan.
      Mutta toivottavasti joskus Wizzair lähtee Turusta pois , esim . Tampereelle ,kun Tampereelle tulee uusi halpayhtiöiden terminaali.

    • tanneli**

      Olen käyttänyt kyseistä firmaa ja olen ollut tyytyväinen.Turun kakkosterminaali ei kyllä hääppöinen ole.Koneet olivat uudet mutta lentoemojen puhe nopeaa ja vaikeaselkoista.

    • ei finnairilla

      Homma pelaa hyvin Wizzairilla. On hyvä että alkaa myös Rayanairkin lentämään sinne Tampereelta.
      Viimeksi kun tulin Finnairilla ,kesti 11 tuntia matka . Eikä vieläkään korvauksia tilillä.
      Lennosta noin kk

    • Wizzzz

      Ollaan pian lähdössä emännän kanssa Wizzairilla turusta gdanskiin ja ollaan siellä viikko.
      No nyt tuli ajankohtaiseksi sitten mitata meidän käsimatkalaukut, 56cm korkeita, eli sentin sallittua korkeampia, muut mitat on annettujen mittojen rajoissa.
      Eli kuinka tarkkoja ne ovat lentoasemmilla, kuinka tarkkaan niitä mittaillaan vai onko esim turun 2.terminaalissa Ryanairista tuttu metallikehikko mihin kasimatkatavarat mallataan?
      Pääsisi paitsi helpommalla, niin myös puolet halvemmalla kun ei tarvitsisi niitä laittaa ruumaan,

    • fgvbg

      Kyllä Turun terminaalissa on kehikkö. Rayanair on tarkempi mitoissa kuin Wizzair.
      Lähinnä se kehikkö on laukun paksuuden ja leveydenmitta.
      Luulisin ,ettei tule murheita. Mutta niistä vakuuteen menee.
      Ota laukusta pyörät pois ,jos lähtee helposti ,niin saat vähän pelivaraa

      • diipaduu

        Ihan ok yhtiö.
        Nyt ollaan lennetty 4 reissu ja aina on hyvin pelannut.
        Matkalaukku saa painaa 32kg!
        Tosin äskettäin tuli ilmoitus, että rupeavat hinnoittelmaan 10€ sen normi matkujstamolaukun jollain reiteillä. Mukamas koneen lastaamisen ja purkamisen nopeuttamiseksi. rahastahan siinä on kysymys.


    • elizza

      Onko kokemuksia Wizzairin maksutavasta?
      Olenko ymmärtänyt oikein, että jos Visalla maksaa niin 8€/ suunta/ hlö.
      Tarkoittaako bank transfer laskua?
      Eli sillä tavalla jos saisi (4€/suunta), niin 5 henkisen perheen laskun loppusummasta putoaa 40€?

      • ekita

        Kun maksat pankin kautta on hinta 4 euroa/henkilö


    • ter3

      Onko wizzair lopettanut lennot Turusta budaan. Ei löydy lentoja vielä. Jos vaikka taas huhtikuussa pääsis reissuun.

      • Jees Ryanair

        Tiettävästi keväällä aloittaa taas lennot
        Ryanair lentää kaksikertaa viikossa nyt Tampereelta


    • Petjushkoi

      Pakko lentää halpalentoyhtiöillä kun ei enää kotimaisia ole. Köyhän on pakko olla ottamatta ns. Suomalaisen Finnairin huonoa palvelua :( Joutuu viemään "verorahansa" nyt näihin maihin jossa sivistys on vähintään 1000 vuotta edellä Turkua saati Tamperetta ;)

    • Ryanair jees

      Aerofolt onkin hyväyhtiö . Lennä sillä köyhä !!

    • matkailija83

      Wizzairin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia. Lentänyt Turusta sekä Budabestiin että Gdanskiin. henkilökunta ei puhu suomea, ymmärtää perussanastoa kyllä ja on ystävällisempää kuin esim Finnairilla.

      Ovat tarkkoja matkatavaroiden koosta ja painosta, kuten kaikilla yhtiöillä nykyään. Ruumaan menevä matkalaukku maksaa 10€/suunta ja saa painaa 30kg. Joten siihen on aina meillä ainakin mahtunut 2 henkilön pitkän viikonlopun tavarat sekä useampi pullo tuliaisviinejä.

      Lentokoneet ovat olleet siistejä. Todella positiivinen yllätys ollut tämä lentoyhtiö :)

      • gdansk/budapest

        Aivan olen samaa mieltä edellisen kanssa, mukavasti lennot ovat sujuneet noihin kohteisiin. Ei mitään valittamista, edullisesti kyllä on päässyt kun on katsellut hintoja ajoissa.


    • Hyvä Ryanair

      ´Harm i,kun ei lennä talvella Budapestiin.
      Onneksi lentää Ryanair myös talvella.

      On helvetin hyvä , ettei tarvitse Finnairin asuntokauppoja rahotella, ja katsella tarjoilijoiden tympeitä naamoja koneissa

      • Hessu vaan

        Siis hei, mitä sä tolla tarkoitat, enkö saisi poikaystäväni kanssa käydä Budapestissä katsomassa omistamaani asuntoa jonka olen omalla työlläni ansainnut!!!
        Olen siis Finnairilla Stuerttina senkin brutaali aasi!!


    • Paska ammatti

      Sinä olet puupää sitten tarjoilijana Finnairilla.
      Muista olla töykeä , siinä kun olet tarjoilijana hintti!

    • Anonyymi

      Kannattaa välttää. Peruu lentoja mielivaltaisesti. Tekee äärimmäisen vaikeaksi rahojen takaisin saaminen. Ei korvaa maksettuja rahoja täysimääräisesti. Lähettää "tuleva lentosi" sähköposteja peruutetuille lennoille. Kaiken kaikkiaan äärimmäisen amatöörimäistä toimintaa tämän päivän EU:ssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe