Jormala myyty?

voi eikä!

Jorman baari on myyty kuubalaiselle. Missä suomalaiset tästä lähin Puertossa tapaavat?

29

2300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanttiini

En minä ainakaan ole koskaan Jorman baarissa käynyt, vaikka Puertossa joka vuosi visiteeraankin. Enhän mene sinne toisia suomalaisia tapaamaan. Miksi ihmeessä menisin, näkeehän noita joka päivä täällä kotomaassakin?

• Mikä on tietolähteesi? Sanoisin ihan lonkalta, että en usko.

• Älä sitten usko!

• Senoritaksi kutsutaa

Hei, tuolla Plazalla Misama laitti tuon tiedon, myyty on. Varmasti monelle vakikävijälle harmistuksen paikka, mulle ei niinkään vaikutusta kun en liiemmin siellä ole käynyt. Uskoisin että pidemmillä lomilla ja siellä asuvilla on ollut mukava tavata tuttujaan ja puhella kotimaata koskevista asioista.

• ookkekara
        Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

Hei, tuolla Plazalla Misama laitti tuon tiedon, myyty on. Varmasti monelle vakikävijälle harmistuksen paikka, mulle ei niinkään vaikutusta kun en liiemmin siellä ole käynyt. Uskoisin että pidemmillä lomilla ja siellä asuvilla on ollut mukava tavata tuttujaan ja puhella kotimaata koskevista asioista.

on, jatkaa entiseen malliin, näin olen antanut itseni ymmärtää. Kevääseen, eli tämän loppusesongin ajan.

• ookkekara kirjoitti:

on, jatkaa entiseen malliin, näin olen antanut itseni ymmärtää. Kevääseen, eli tämän loppusesongin ajan.

Ei heilauta Sotiksen sielunrauhaa mihinkään suuntaan. Kiva paikka, mutta muitakin löytyy. Kuulin, että toiminta jatkuu myös kesällä.

• All-Marino kirjoitti:

Älä sitten usko!

Mitä tuolla poikkeuksellisen (vrt höpinäsi) runsassanaisella kommentillasi nyt oikeasti haluat sanoa?

• yx 50+
        Sotavento kirjoitti:

Ei heilauta Sotiksen sielunrauhaa mihinkään suuntaan. Kiva paikka, mutta muitakin löytyy. Kuulin, että toiminta jatkuu myös kesällä.

tietääkö kukaan miksi, ei ainakaan konkkaa ole voinut tehdä, koska paikka aina täynnä suomalaisia.

• ghdgh7

sehän on hienoa! Jospa uusi omistaja ymmärtäisi tyhjentää jalkakäytävän pöydistä ja tuoleista että ihmiset pääsisivät kulkemaan esteettä tästäkin kohtaa.

• Se koko ympäristöhän on tällä hetkellä melkoisessa myllerryksessä katutöiden takia. Hienoa, että kunnostetaan, ei siinä mitään. Tuskin JB:n tuolit ovat kulkuasi häirinneet, täytyyhän siinä mahtua myös henkilökunnan liikkumaan. Oletko vilkaissut sitä naapurikuppilaa tarkastusmatkallasi? Siinä voisi jo olla huomauttamisen paikka...

• ookkekara
        Sotavento kirjoitti:

Se koko ympäristöhän on tällä hetkellä melkoisessa myllerryksessä katutöiden takia. Hienoa, että kunnostetaan, ei siinä mitään. Tuskin JB:n tuolit ovat kulkuasi häirinneet, täytyyhän siinä mahtua myös henkilökunnan liikkumaan. Oletko vilkaissut sitä naapurikuppilaa tarkastusmatkallasi? Siinä voisi jo olla huomauttamisen paikka...

osa paikan viehätyksestä häviäisi, jos kaikki Puerton baarien ns. terassit poistettaisiin. Voisi tulla vielä suurempi turistikato, mutta pääsisit sinä ghdgh7 ainakin liikkumaan esteettömästi. Pienenä vinkkinä, kierrä paikka, vai oletko kuitenkin utelias, kukahan siellä mahtaa örveltää?

• misama

Tuo on toiveajattelua, sillä ne baarien omistajat joilla ulkopaikkoihin on mahdollisuus, maksavat kaupungille siitä että he saavat pitää pöytiään ja tuolejaan jälkakäytävillä. He siis vuokraavat ulkotilan omaan käyttöönsä. Siihen pitää jättää tila myös ohikulkijoille. Tänä päivänä on havaittavissa että pöytien määrä vain lisääntyy. Tämän lisääntymisen huomaat hyvin kun menet katsomaan penkki jä pöytä vyöryä Avenida Colonille.

• canarcanar
        misama kirjoitti:

Tuo on toiveajattelua, sillä ne baarien omistajat joilla ulkopaikkoihin on mahdollisuus, maksavat kaupungille siitä että he saavat pitää pöytiään ja tuolejaan jälkakäytävillä. He siis vuokraavat ulkotilan omaan käyttöönsä. Siihen pitää jättää tila myös ohikulkijoille. Tänä päivänä on havaittavissa että pöytien määrä vain lisääntyy. Tämän lisääntymisen huomaat hyvin kun menet katsomaan penkki jä pöytä vyöryä Avenida Colonille.

kaiken huippu, jos ei ulkona voisi istuskella baareissa. Kuka hullu sellasta toivoo? Kaikkihan haluavat istuskella ulkosalla, tietenkin.
        Jos Jorma on myynyt paikkansa, niin kai sitä joku jatkaa, toivon mukaan.
        Minä muistan vielä sen pikkuisen kiireisen espanjalais-ukkelin, joka pita paikkaa ihan yksin ennen Jormaa.

• misama
        canarcanar kirjoitti:

kaiken huippu, jos ei ulkona voisi istuskella baareissa. Kuka hullu sellasta toivoo? Kaikkihan haluavat istuskella ulkosalla, tietenkin.
        Jos Jorma on myynyt paikkansa, niin kai sitä joku jatkaa, toivon mukaan.
        Minä muistan vielä sen pikkuisen kiireisen espanjalais-ukkelin, joka pita paikkaa ihan yksin ennen Jormaa.

Baari toimii ihan entiseen malliin, ja säilyttää ymmärtääkseni entisen nimenkin. Vain baarin omistaja on vaihtunut. Henkilökunta ja palvelut on entiset.
        Jotain uudistuksia on kuulemma myöhemmin tulossa, jonkinlaisen remontin muodossa.

• ....
        misama kirjoitti:

Baari toimii ihan entiseen malliin, ja säilyttää ymmärtääkseni entisen nimenkin. Vain baarin omistaja on vaihtunut. Henkilökunta ja palvelut on entiset.
        Jotain uudistuksia on kuulemma myöhemmin tulossa, jonkinlaisen remontin muodossa.

no minnes jorma läks?

• 26
        Sotavento kirjoitti:

Se koko ympäristöhän on tällä hetkellä melkoisessa myllerryksessä katutöiden takia. Hienoa, että kunnostetaan, ei siinä mitään. Tuskin JB:n tuolit ovat kulkuasi häirinneet, täytyyhän siinä mahtua myös henkilökunnan liikkumaan. Oletko vilkaissut sitä naapurikuppilaa tarkastusmatkallasi? Siinä voisi jo olla huomauttamisen paikka...

ei kuule kiinnosta mahtuko tarjoiija, sehän on täysin yhdentekevää mahtuko tarjoilija vai ei. Ei kuppilan asia ole levittäytyä kadulle, eivät kadut ole ravintoloita varten.
        Ei silläkään ole mitään merkitystä mtä muute tekee, ei suomalaiset kaljabaarilla ole oikeutta vaikka muut tekeväkin niin.
        Järjenkäyttö on joskus sallittua ja jopa toivottavaa.

• tyyli muuttunut

Pitää paikkansa. Omistaja on vaihtunut. Toivottavasti talvella on taas suomalaista henkilökuntaa paikalla jotta tarjoilu alkaa pelaamaan. Avajaiset oli ja meni, aika fiasko.

• Paikkahan on mainio ja toivon sille aiemmin hyvin hoidetulle kuppilalle menestystä myös jatkossa.
        En vaan ymmärrä, miksi henkilökunnan pitäisi olla suomalaista? Las Palmasin suomalaisomisteisessa Ankkurissa oli henkilökunnassa myös muita kansallisuuksia ja asiakkaina paljolti muita kuin suomalaisia.
        Samoilla kulmilla on useita kivoja pistäytymispaikkoja ja jos omistajan vaihdos tuntuu vieraalta, vaihtoehtoja kyllä löytyy. Esim. El Campitossa tien toisella puolella istuu usein suomalaisia. On kiva paikallisten pitämä edullinen paikka. Ja tietysti koko kaupunki on täynnä sekä paikallisia, että eri kansallisuuksiin vihittyjä paikkoja. Itse suosin mieluiten paikallisia.

• puerta***
        Sotavento kirjoitti:

Paikkahan on mainio ja toivon sille aiemmin hyvin hoidetulle kuppilalle menestystä myös jatkossa.
        En vaan ymmärrä, miksi henkilökunnan pitäisi olla suomalaista? Las Palmasin suomalaisomisteisessa Ankkurissa oli henkilökunnassa myös muita kansallisuuksia ja asiakkaina paljolti muita kuin suomalaisia.
        Samoilla kulmilla on useita kivoja pistäytymispaikkoja ja jos omistajan vaihdos tuntuu vieraalta, vaihtoehtoja kyllä löytyy. Esim. El Campitossa tien toisella puolella istuu usein suomalaisia. On kiva paikallisten pitämä edullinen paikka. Ja tietysti koko kaupunki on täynnä sekä paikallisia, että eri kansallisuuksiin vihittyjä paikkoja. Itse suosin mieluiten paikallisia.

Olen Sotaventon kans samaa mieltä, miksi pitäis henkilökunnan olla suomalaista? Eiköhän se olis hyvä että jos vierasmaalainen omistaa paikan, niin hän tarjoaa työtä paikallisille. Näin minä sen asian näen.
        Ja onhan se mukavampaa ulkomaillaki mennä paikkaan missä ei tutuntylyet suomalaiset häärää, muka "baarimikkona". Niitä kun täällä Suomessa on yllinkyllin.

• puerta*** kirjoitti:

Olen Sotaventon kans samaa mieltä, miksi pitäis henkilökunnan olla suomalaista? Eiköhän se olis hyvä että jos vierasmaalainen omistaa paikan, niin hän tarjoaa työtä paikallisille. Näin minä sen asian näen.
        Ja onhan se mukavampaa ulkomaillaki mennä paikkaan missä ei tutuntylyet suomalaiset häärää, muka "baarimikkona". Niitä kun täällä Suomessa on yllinkyllin.

Sen verran kuitenkin vielä sanon, että Jorma oli sen paikan sielu ja sydän - aivan samoin kuin Las Palmasin Ankkurin isäntä Jussi. Ihan saman ilmiön olen nähnyt myös paikallisten paikoissa, missä isännällä on vahva rooli suhteessa asiakkaisiinsa. Ja puhun nyt yhtä hyvin ruokaravintoloista, kuin baareistakin. Kaikissa paikoissa ei ole varsinaista isäntää, mutta kantahenkilöstö, kyllä tunnistaa aiemmin käyneet asiakkaat. Annan suuren arvon heidän työlleen ja äänestän kukkarollani hyvin hoidettuja paikkoja ja palveluja jatkossakin.

Työllisyysnäkökulmasta olen kanssasi puerta*** täysin samaa mieltä. Saarten viimeksi kuulemani työttömyysaste on 30%:n pinnassa, mikä on kolminkertainen Suomeen verrattuna. Viime talvena vietin saarilla yhteensä 12 viikkoa ja monissa paikoissa henkilöstö oli kovin huolissaan turistimäärän vähenemisestä ja sen suorista tai välillisistä vaikutuksista työllisyyteen. Kuulin myös joistain lomautuksista talvisesongin jälkeen. Toivon vilpittömästi, että asiat saarilla olisivat pikkuhiljaa menossa parempaan suuntaan.

• ???
        Sotavento kirjoitti:

Sen verran kuitenkin vielä sanon, että Jorma oli sen paikan sielu ja sydän - aivan samoin kuin Las Palmasin Ankkurin isäntä Jussi. Ihan saman ilmiön olen nähnyt myös paikallisten paikoissa, missä isännällä on vahva rooli suhteessa asiakkaisiinsa. Ja puhun nyt yhtä hyvin ruokaravintoloista, kuin baareistakin. Kaikissa paikoissa ei ole varsinaista isäntää, mutta kantahenkilöstö, kyllä tunnistaa aiemmin käyneet asiakkaat. Annan suuren arvon heidän työlleen ja äänestän kukkarollani hyvin hoidettuja paikkoja ja palveluja jatkossakin.

Työllisyysnäkökulmasta olen kanssasi puerta*** täysin samaa mieltä. Saarten viimeksi kuulemani työttömyysaste on 30%:n pinnassa, mikä on kolminkertainen Suomeen verrattuna. Viime talvena vietin saarilla yhteensä 12 viikkoa ja monissa paikoissa henkilöstö oli kovin huolissaan turistimäärän vähenemisestä ja sen suorista tai välillisistä vaikutuksista työllisyyteen. Kuulin myös joistain lomautuksista talvisesongin jälkeen. Toivon vilpittömästi, että asiat saarilla olisivat pikkuhiljaa menossa parempaan suuntaan.

jorman baari on edelleen auki, on suomalaisia työntekijöitä ja ainakin yksi espanjalainen, uusi omistaja kuubalainen ja pitää kaiken ennallaan myöskin nimen, remontin teki kesällä. Jorma vaan väsyi hommaan sen takia lopetti. teneriffalla edelleen asuu :)

• ??? kirjoitti:

jorman baari on edelleen auki, on suomalaisia työntekijöitä ja ainakin yksi espanjalainen, uusi omistaja kuubalainen ja pitää kaiken ennallaan myöskin nimen, remontin teki kesällä. Jorma vaan väsyi hommaan sen takia lopetti. teneriffalla edelleen asuu :)

Kyllä vaan, noita uutisia on kantautunut eri lähteistä. Ihan mielenkiinnosta käyn lähiviikkoina tsekkaamassa, mikä on meininki.
        Puhuin tuolla aiemmin isännän merkityksestä paikalle. Mielessäni on Costa del Silencion alueelta yksi kiva baari, missä usein poikettiin ja kerran vietettiin myös uuden vuoden juhlaa. Se oli ihan merkillistä, että kun hyvin karismaattinen isäntä saapui paikalle, tuntui, kuin joku olisi sytyttänyt valot. Jormalla oli vähän samanlainen vaikutus, arvostin häntä kovasti.

• ghdgh7
        Sotavento kirjoitti:

Kyllä vaan, noita uutisia on kantautunut eri lähteistä. Ihan mielenkiinnosta käyn lähiviikkoina tsekkaamassa, mikä on meininki.
        Puhuin tuolla aiemmin isännän merkityksestä paikalle. Mielessäni on Costa del Silencion alueelta yksi kiva baari, missä usein poikettiin ja kerran vietettiin myös uuden vuoden juhlaa. Se oli ihan merkillistä, että kun hyvin karismaattinen isäntä saapui paikalle, tuntui, kuin joku olisi sytyttänyt valot. Jormalla oli vähän samanlainen vaikutus, arvostin häntä kovasti.

kaikki täällä luuhaavat jo tietäne, että olet menossa sinne. Joten voit lopettaa tuon turhanaikaisen mainostamisen.

• ghdgh7 kirjoitti:

kaikki täällä luuhaavat jo tietäne, että olet menossa sinne. Joten voit lopettaa tuon turhanaikaisen mainostamisen.

Ketjun aloitus liittyy nimenomaan Jorman baariin, josta olen puhunut kaikissa viesteissäni.
        Oliko sinulla jotain erityistä sanottavaa itse aiheeseen? Joskus kateellinen ihminen käyttäytyy aika oudosti.
        Mukavaa loppuviikkoa!

• EH
        Sotavento kirjoitti:

Ketjun aloitus liittyy nimenomaan Jorman baariin, josta olen puhunut kaikissa viesteissäni.
        Oliko sinulla jotain erityistä sanottavaa itse aiheeseen? Joskus kateellinen ihminen käyttäytyy aika oudosti.
        Mukavaa loppuviikkoa!

Mistä ja miksi?

Aika monta suomalaista viettää talvikauden Kanarialla joten miksi juuri sinua kadehdittaisiin? Ehkä syynä kyllästymiseen on hieman ylimielinen tyylisi. Olet tietävä ihminen joten älä ole niin tietoviisasta ja kopeaa.

• EH kirjoitti:

Mistä ja miksi?

Aika monta suomalaista viettää talvikauden Kanarialla joten miksi juuri sinua kadehdittaisiin? Ehkä syynä kyllästymiseen on hieman ylimielinen tyylisi. Olet tietävä ihminen joten älä ole niin tietoviisasta ja kopeaa.

Kaikkia en voi miellyttää. Jos olen ystävällinen, moititaan mielistelystä. Jos keskityn asiaan, tulee palautetta ylimielisyydestä. Kiitän palautteestasi ja noteeraan sen kyllä.
        Totean kuitenkin, että en ole lainkaan ainoa, joka täällä on puhunut omista talvimatkoistaan.
        Oikein mukavaa syyskuun jatkoa sinulle EH.

• Puerttolainen

Myyty on kuubalainen omistaja,henkilökunta suomalainen sama touhu kuin ennenkin!!!!!

• lontoon murre

Dicks bar

• JULLI.K
        lontoon murre kirjoitti:

Dicks bar

No sehän sopii hyvin kun suomessa heppiä sanotaan toisinaan Jormaksi ja enkuissa se on "DICK" ;))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      55
      3173
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      55
      2359
    3. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      31
      2355
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      89
      2252
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      108
      2156
    6. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1872
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1633
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      60
      1399
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      142
      1352
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1277
    Aihe