Mikä teitä on tympinyt Tunisiassa?

kyselyikäinen

Otsikossa se tulikin :) Mikä asia teitä on tympinyt tai harmittanut Tunisiassa? Ihan sama onko turistin harmituksen aihe vaiko paikallisen ärsytyksen aiheuttaja! Kertokaa vastauksessa olitteko turisti vai Tunisiassa asuja! Kiitos!

33

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä muutama

      julkisilla paikoilla runkkaaminen, naisten perässä läähätys, kusettajat, roistopoliisit, karmea hygieniataso, kulkukoirat, taudit yms

      • MEMMI %&

        tehdään tuota samaa julkisilla paikoilla,sairaita kun ovat,ei se matkakohteesta huonoa tee,mutta se tekee,kun missään ei saa kulkea rauhassa,kun baarinjätkät ja muut paikalliset kaduilla,rannoilla vonkaamassa teetä lipittämään ja maksamaan heidän laskujaan,on se kummaa kun eivät perskutti tajua,että turistit tuovat heille rahaa,työpaikkoja ym. mukavaa paremman elämän toivossa,...Turkkilaiset ja Kreikkalaiset ovat jo tajunneet jutun.......


    • Woman;))

      pitää mainita,niin nämä nks. "oppaat" Medinan lähistöllä,jotka tulisivat neuvomaan sinulle parhaan ostospaikan soukissa,.muuten kaikki ok..ei sitten mitään valittamista,kaikki ihmiset ystävällisiä,ruoka hyvää ja rannat hulppeita ;))

      • hammamet

        Mielestä EI MIKÄÄN!!


    • SanniMarii

      Tunisiassa on harmittanut lähinnä likaisuus,ukkojen munien kaivaminen,hotellihuoneiden taso,kattien pomppiminen ravintelien pöydillä,rantojen likaisuus,turistien aliarvioiminen ja hotellin henkikullan baarijätkien iskuriyritykset,aina kimpussa vonkaamassa johonkin,lähinnä maksajaksi.

      • tää palsta

        Joka maassa on omat hyvät ja huonot asiat ja jokainen meistä yksilönä näkee sekä kokee ne eri tavalla.


        Mua tympii lähinnä tää tunisia palsta täällä missä ei voi mitään asiallista kirjoitella ilman sairaita häirikköjä. Siksi en viitsi edes vastata mikä minua tunisiassa paikallisena asukkaana tympii.


      • tunisia on anuksesta
        tää palsta kirjoitti:

        Joka maassa on omat hyvät ja huonot asiat ja jokainen meistä yksilönä näkee sekä kokee ne eri tavalla.


        Mua tympii lähinnä tää tunisia palsta täällä missä ei voi mitään asiallista kirjoitella ilman sairaita häirikköjä. Siksi en viitsi edes vastata mikä minua tunisiassa paikallisena asukkaana tympii.

        Lähinnä tunisialaisten moukkamainen käytös, julkinen perseen ja munien kaivelu, turistien perään huutelu ja kuvitelma, että kaikki naiset haluavat imeä tunisia-pojun haisevaa kullia ja viedä apinan matkamuistona kotiinsa.
        Kotikadulla erityisesti harmittaa, naapurin lampaan puolesta, kun teinipojat treenaavat.....


    • Tunisiaan-haaveileva

      Aurinkomatkojen huonot hotellit, heidän huonot epäkohteliaat oppaat.
      Mikään muu ei Tunisiassa ole tympiny.
      Rauhassa ollaan aina saatu olla, ehkä niin paljon käyty, että osataan suhtautua kaikkeen olan kohautuksella.
      Saa todellakin olla rauhassa kaikilta miehiltä, kun antaa todella ärsyttävän ämmän kuvan :)

      • KaKe 56

        Aurinkomatkojen Koppavat Oppaat pilaavat koko tunisian maineen,sääli ;(


    • JORMApa

      Ainoastaan Finnmatkojen nokkavat Oppaat,silloin kun heitä yleensäkin saa edes kiinni,pilaavat käyttäytymisellään koko Tunisian maineen :((

      • hamssu

        samaa mieltä edellisen kanssa, tosin en koskaan käytä ko. riistofirmaa, mutta olen kuullut erittäin paljon negatiivista kommenttia, sama koskee deturia. matkoja kyllä myydään esim. hammametiin, hotellitarjonta on suuri, mutta oppaita ei kylillä eikä turuilla. en nyt tarkoita että opasta tarvittaisiin joka mutkassa mutta suomalaiset turistit tuntien niitä tarvitaan, onhan se nähty viimeistään nyt erään ohjelman seurauksena...
        olen käyttänyt aurinkomatkoja tunisiaan 80- luvun alusta, välillä myös alma touria silloin kun kohde heillä vielä oli, toivottavasti tulee takaisin. en koskaan ole tavannut huonoa tai epäkohteliasta opasta aurinkoisilla enkä almallakaan, taitaa olla niin että edellinen kirjoittaja on ollut niin ärsyttävä ämmä että siinä opaskin hermostuu. en suosittele kenellekään finnmatkoja minnekään, heidän oppaansa istuvat kotonaan puhelin vieressä ja vastaavat jos sattuu huvittamaan, hehän ovat niin sanottuja call-cuideja, tämä siis hammametissä, soussesta en tiedä mitä siellä puuhaavat, tokko mitään. tämä ei sitten ollut mikään mainoskirjoitus, vaan totuus on se että maksat matkastasi hinnan ja luulet että siihen sitten sisältyykin kaikki, vaan so so, kannattais lukea mistä maksaa mistä ei ja ennenkaikkea mistä on valmis maksamaan. minulle loman antia on hyvä matkanjärjestäjä, hyvä palvelu alkaen täältä kohteeseen, hyvä hotelli ja hintalappu, jos siinä lukee, viikko 500 egee niin se on se, eikä tule 200 gee kaikenmaailman lisiä siitä ja tästä, koskee kuulkaa myös ale-matkoja. että siittä, katse peiliin hyvät turistit, ihmisiä ne on oppaatkin ja mitä tulee ketjun aloitusviestiin niin vastaus on ei niin mikkään, niin isoa asiaa ei olekkaan että loman pilaisi ja pienistä en välitä. kotona sitten näissä arkisissa asioissa riittää puimisia. tängjuu.


      • Margareeetta
        hamssu kirjoitti:

        samaa mieltä edellisen kanssa, tosin en koskaan käytä ko. riistofirmaa, mutta olen kuullut erittäin paljon negatiivista kommenttia, sama koskee deturia. matkoja kyllä myydään esim. hammametiin, hotellitarjonta on suuri, mutta oppaita ei kylillä eikä turuilla. en nyt tarkoita että opasta tarvittaisiin joka mutkassa mutta suomalaiset turistit tuntien niitä tarvitaan, onhan se nähty viimeistään nyt erään ohjelman seurauksena...
        olen käyttänyt aurinkomatkoja tunisiaan 80- luvun alusta, välillä myös alma touria silloin kun kohde heillä vielä oli, toivottavasti tulee takaisin. en koskaan ole tavannut huonoa tai epäkohteliasta opasta aurinkoisilla enkä almallakaan, taitaa olla niin että edellinen kirjoittaja on ollut niin ärsyttävä ämmä että siinä opaskin hermostuu. en suosittele kenellekään finnmatkoja minnekään, heidän oppaansa istuvat kotonaan puhelin vieressä ja vastaavat jos sattuu huvittamaan, hehän ovat niin sanottuja call-cuideja, tämä siis hammametissä, soussesta en tiedä mitä siellä puuhaavat, tokko mitään. tämä ei sitten ollut mikään mainoskirjoitus, vaan totuus on se että maksat matkastasi hinnan ja luulet että siihen sitten sisältyykin kaikki, vaan so so, kannattais lukea mistä maksaa mistä ei ja ennenkaikkea mistä on valmis maksamaan. minulle loman antia on hyvä matkanjärjestäjä, hyvä palvelu alkaen täältä kohteeseen, hyvä hotelli ja hintalappu, jos siinä lukee, viikko 500 egee niin se on se, eikä tule 200 gee kaikenmaailman lisiä siitä ja tästä, koskee kuulkaa myös ale-matkoja. että siittä, katse peiliin hyvät turistit, ihmisiä ne on oppaatkin ja mitä tulee ketjun aloitusviestiin niin vastaus on ei niin mikkään, niin isoa asiaa ei olekkaan että loman pilaisi ja pienistä en välitä. kotona sitten näissä arkisissa asioissa riittää puimisia. tängjuu.

        Jep,toivottavasti Alma Tours' tulee takaisin Tunisiaan ja Hammametiin,heillä OPPAAT todella ystävällisiä ja ammattiaan arvostavia,aina valppaana palvelemaan,mutta Finnmatkat on ihan peestä ja Oppaat tosi nokkavia,siis silloin kun heitä tavoittaa,sekin on työn takana!


      • Tunisiaan-haaveileva
        hamssu kirjoitti:

        samaa mieltä edellisen kanssa, tosin en koskaan käytä ko. riistofirmaa, mutta olen kuullut erittäin paljon negatiivista kommenttia, sama koskee deturia. matkoja kyllä myydään esim. hammametiin, hotellitarjonta on suuri, mutta oppaita ei kylillä eikä turuilla. en nyt tarkoita että opasta tarvittaisiin joka mutkassa mutta suomalaiset turistit tuntien niitä tarvitaan, onhan se nähty viimeistään nyt erään ohjelman seurauksena...
        olen käyttänyt aurinkomatkoja tunisiaan 80- luvun alusta, välillä myös alma touria silloin kun kohde heillä vielä oli, toivottavasti tulee takaisin. en koskaan ole tavannut huonoa tai epäkohteliasta opasta aurinkoisilla enkä almallakaan, taitaa olla niin että edellinen kirjoittaja on ollut niin ärsyttävä ämmä että siinä opaskin hermostuu. en suosittele kenellekään finnmatkoja minnekään, heidän oppaansa istuvat kotonaan puhelin vieressä ja vastaavat jos sattuu huvittamaan, hehän ovat niin sanottuja call-cuideja, tämä siis hammametissä, soussesta en tiedä mitä siellä puuhaavat, tokko mitään. tämä ei sitten ollut mikään mainoskirjoitus, vaan totuus on se että maksat matkastasi hinnan ja luulet että siihen sitten sisältyykin kaikki, vaan so so, kannattais lukea mistä maksaa mistä ei ja ennenkaikkea mistä on valmis maksamaan. minulle loman antia on hyvä matkanjärjestäjä, hyvä palvelu alkaen täältä kohteeseen, hyvä hotelli ja hintalappu, jos siinä lukee, viikko 500 egee niin se on se, eikä tule 200 gee kaikenmaailman lisiä siitä ja tästä, koskee kuulkaa myös ale-matkoja. että siittä, katse peiliin hyvät turistit, ihmisiä ne on oppaatkin ja mitä tulee ketjun aloitusviestiin niin vastaus on ei niin mikkään, niin isoa asiaa ei olekkaan että loman pilaisi ja pienistä en välitä. kotona sitten näissä arkisissa asioissa riittää puimisia. tängjuu.

        ... huumoria oli toi ärsyttävä ämmä.... otettiin matka netin kautta Aurinkomatkoille. Perhehuone, joka sijaitsi diskon päällä. Vesi oli hotellissa poikki ja hotellin ruuasta yli puolet asukkaista sai salmonellan. Apua ei oppailta saanut tai hyvitystä vaikka olimme varanneet huoneet terassilla jota ei todellakaan huoneessa ollut. Vain haukut siitä että valitettiin kun lämmintä vettä ei tullut tai vesi oli ruskeaa. Aurinkomatkat kun eivät muistaneet ilmoittaa, että hotellissa oli remontti joka haittasi niin puhtautta kuin vedensaantia. Lämmintä vettä tuli rajoitetusti.

        Olen paljon matkustanut ja en valita turhasta. Olen ennen matkustanut paljon Aurinkomatkoilla kunnes heillä alkoi kans hällä väliä meininki. Rahat pois ja turvat tukkoon. Siinä heidän uusi slogan.
        Tjäreborgia on nykyisin käyttänyt. Kalliimpi mutta saanut rahoille vastinetta.

        Kyllä sinäkin hermostuisit jos et saa apua sairaalle pienelle lapsellesi oppaalta. Lääkäri kun puhui vain ranskaa. Kovassa kuumeessa, oksennat ja ripulissa olisi pitänyt heidän perässään juosta eikä mitään apua aluksi heiltä saanut, että olisi saanut lääkärin paikalle. Kun vaatimalla vaadin ja kuumeisena raahauduin paikalle niin lopulta saatiin apua. Ja kun yritimme keskustella asiasta miksi apua ei saanut oli vasta ärsyyntynyt opas, joka valitti ettei joka paikkaan ehdi. Onneksi hotellin henkilökunta hyvitteli meidän saamaa huonoa kohtelua esim. ilmaisilla juotavilla. Hotellin henkilökunta sai myös vauhtia oppaisiin :)


      • .......
        Tunisiaan-haaveileva kirjoitti:

        ... huumoria oli toi ärsyttävä ämmä.... otettiin matka netin kautta Aurinkomatkoille. Perhehuone, joka sijaitsi diskon päällä. Vesi oli hotellissa poikki ja hotellin ruuasta yli puolet asukkaista sai salmonellan. Apua ei oppailta saanut tai hyvitystä vaikka olimme varanneet huoneet terassilla jota ei todellakaan huoneessa ollut. Vain haukut siitä että valitettiin kun lämmintä vettä ei tullut tai vesi oli ruskeaa. Aurinkomatkat kun eivät muistaneet ilmoittaa, että hotellissa oli remontti joka haittasi niin puhtautta kuin vedensaantia. Lämmintä vettä tuli rajoitetusti.

        Olen paljon matkustanut ja en valita turhasta. Olen ennen matkustanut paljon Aurinkomatkoilla kunnes heillä alkoi kans hällä väliä meininki. Rahat pois ja turvat tukkoon. Siinä heidän uusi slogan.
        Tjäreborgia on nykyisin käyttänyt. Kalliimpi mutta saanut rahoille vastinetta.

        Kyllä sinäkin hermostuisit jos et saa apua sairaalle pienelle lapsellesi oppaalta. Lääkäri kun puhui vain ranskaa. Kovassa kuumeessa, oksennat ja ripulissa olisi pitänyt heidän perässään juosta eikä mitään apua aluksi heiltä saanut, että olisi saanut lääkärin paikalle. Kun vaatimalla vaadin ja kuumeisena raahauduin paikalle niin lopulta saatiin apua. Ja kun yritimme keskustella asiasta miksi apua ei saanut oli vasta ärsyyntynyt opas, joka valitti ettei joka paikkaan ehdi. Onneksi hotellin henkilökunta hyvitteli meidän saamaa huonoa kohtelua esim. ilmaisilla juotavilla. Hotellin henkilökunta sai myös vauhtia oppaisiin :)

        lensi meidän matkalla ja katukauppiaat kourivat siskoni häpykarvoja. Oppaalle valitettiin, mutta tämä oli lähdössä yökylään paikallisen rantapojan luo. Hävytöntä toimintaa!


    • jarmelus

      Pommit, irtopäät, ripulit, mädän haju... nuo hieman häiritsivät meidän lomaamme.

    • Samppu 66

      Ihmiset mukavia, ruoka hyvää, palvelu hyvää, edullinen maa! Kauppiaat turistialueilla ehkä tyrkyttää vähän liikaa.
      Aina vaan uudestaan lomalle Tunisiaan ja lapsillekkin mieluinen ja turvallinen paikka! Paikalliset nuoret kohteliaita ja auttavaisia. Runkkarit ja hyväksikäyttäjät taitavat vaan vastailla näillä palstoilla, tuskin uskaltavat Tallinnan laivaa kauemmas!

      • Tunisianmatkailija

        Olen ollut Tunisiassa noin 10 kertaa. En oleskele turistialueilla enkä hotelleissa. Merenrannat on ihania, käyn paikallisten rannoilla (en pukeudu tietenkään bikineihin vain samoin kuten he!), käyn paikallisten suosimissa kaupoissa jne. Ihmiset vaikuttavat todella mukavilta ja ystävällisiltä, lapsia ei tuijoteta vihaisesti vaikka riehuisivat kuten lapset joskus tekee... Lapsille sanotaan aina jotain kilttiä, taputetaan päätä ym. Musliminaista kunnioitetaan eikä ahdistella. Tinkimistä en minäkään osaa mutta otan siihen mukaan sellaisen tutun joka osaa. Ihanaa kun ei näy juoppoja eikä huumeiden käyttäjiä!
        Rukouskutsua on todella miellyttävä kuunnella.


      • ich88
        Tunisianmatkailija kirjoitti:

        Olen ollut Tunisiassa noin 10 kertaa. En oleskele turistialueilla enkä hotelleissa. Merenrannat on ihania, käyn paikallisten rannoilla (en pukeudu tietenkään bikineihin vain samoin kuten he!), käyn paikallisten suosimissa kaupoissa jne. Ihmiset vaikuttavat todella mukavilta ja ystävällisiltä, lapsia ei tuijoteta vihaisesti vaikka riehuisivat kuten lapset joskus tekee... Lapsille sanotaan aina jotain kilttiä, taputetaan päätä ym. Musliminaista kunnioitetaan eikä ahdistella. Tinkimistä en minäkään osaa mutta otan siihen mukaan sellaisen tutun joka osaa. Ihanaa kun ei näy juoppoja eikä huumeiden käyttäjiä!
        Rukouskutsua on todella miellyttävä kuunnella.

        Olen ollut viimeiseen 4 vuoden aikana 7 kertaa tunisiassa ja aina on mukava palata takaisin sinne. Paikalliset nuoret todella ystävällisiä, eivätkä kuvittele olemattomia, jos itse tekee selväksi samantien heille ettei sänkyhommat kiinnosta.

        Sousse on mielestäni erittäin siistissä kunnossa, eikä minua siellä haittaa ns. epähygienisyys, joka on tullut mainituksi täällä. Huomatkaa se, että ollaan kaukana Suomesta ja kaikki on vähän erilaista.

        Ennenkaikkea arvostan suuresti Tunisialaista kulttuuria ja olisihan siellä paljon asioita tuotavaksi suomeen.


      • mahtimeisseli
        ich88 kirjoitti:

        Olen ollut viimeiseen 4 vuoden aikana 7 kertaa tunisiassa ja aina on mukava palata takaisin sinne. Paikalliset nuoret todella ystävällisiä, eivätkä kuvittele olemattomia, jos itse tekee selväksi samantien heille ettei sänkyhommat kiinnosta.

        Sousse on mielestäni erittäin siistissä kunnossa, eikä minua siellä haittaa ns. epähygienisyys, joka on tullut mainituksi täällä. Huomatkaa se, että ollaan kaukana Suomesta ja kaikki on vähän erilaista.

        Ennenkaikkea arvostan suuresti Tunisialaista kulttuuria ja olisihan siellä paljon asioita tuotavaksi suomeen.

        rahaa annoit nuorille jotta jättäisivät rauhaan?


      • AILA.H
        Tunisianmatkailija kirjoitti:

        Olen ollut Tunisiassa noin 10 kertaa. En oleskele turistialueilla enkä hotelleissa. Merenrannat on ihania, käyn paikallisten rannoilla (en pukeudu tietenkään bikineihin vain samoin kuten he!), käyn paikallisten suosimissa kaupoissa jne. Ihmiset vaikuttavat todella mukavilta ja ystävällisiltä, lapsia ei tuijoteta vihaisesti vaikka riehuisivat kuten lapset joskus tekee... Lapsille sanotaan aina jotain kilttiä, taputetaan päätä ym. Musliminaista kunnioitetaan eikä ahdistella. Tinkimistä en minäkään osaa mutta otan siihen mukaan sellaisen tutun joka osaa. Ihanaa kun ei näy juoppoja eikä huumeiden käyttäjiä!
        Rukouskutsua on todella miellyttävä kuunnella.

        Olen ollut myös Hammametissa muutamia kertoja,sekä Soussessa,kaikki ok..mikään ei tympi,olen asunut Romane hotskussa ja siellä on tosi ystävällinen henkilökunta ja mukava uima-allasosasto,jos ei halua rantsuun mennä ja vielä asia ykkönen,siellä ei henkilökunta takerru kimppuun vonkaamaan,vaan arvostavat asiakkaita ja auttavat mieluusti jos on jokin ongelma ;))


    • M&H

      Seikkoja tässä voisi tietenkin mainita,mutta kun olen itse vapaaehtoisesti valinnut niin monesti Hammametin lomakohteekseni,niin tiedän jo epäkohdat,vältän niitä ja nautin lomastani,ja minua ollaan aina vastassa hymyissä suin :) menen sitten hotelliin kuin hotelliin,tuntuu todella hyvälle,mukavia ihmisiä nuo tunisialaiset ;))

    • HANNELE...

      Hotellien baarinjätkät ovat liian innokkaita tyrkyttämään itseään,eivät kaikki naikkoset mene sinne ihastelemaan heidän komeuttaan,todella ärsyttävää takertumista.

    • jooo..........

      Kaikista eniten ärsyttää se "poikasten"pitäminen viikon parhaana tarjouksena ja uusien Lehmälentojen odottaminen Suomesta,mie ku niin hurahdin rakkastumaa,blonti kun oon.

      • viisumin vonkuja

        odottaa karvamela pystyssä viikottaista lehmälentoa Suomesta. Joko nyt onnistaisi tyhmän suomilorton höynäytys?


      • Samara hotellissa
        viisumin vonkuja kirjoitti:

        odottaa karvamela pystyssä viikottaista lehmälentoa Suomesta. Joko nyt onnistaisi tyhmän suomilorton höynäytys?

        Ei mikään tympinyt muuta kuin viikonlomalta Suomeen paluu olis pitänyt olla kaksi viikkoa.Oltiin Samara hotellissa kuuden hengen porukalla kaksi lasta ja neljä aikuista syötiin ihan kaikkia ruokia ravintoloissa ja hotellilla aamiainen joka kuului matkamme hintaan oli todella hyvä seisova pöytä.Jokaisella pöydällä oli omat tarjoilijansa jotka toivat heti paperia lapsille ja veivät muruset lautaset pois kun kävi santsaamassa=) oltiin 2008 huhtikuussa ja hellettä riitti.Lapsilla ja aikuisilla oli kivaa hyvät uimarannat ja vesi skootteri ajelut.Vatsa tautia ei tullut kenellekkään=)


    • Sareena.........

      Harmittaa ja paljon Tunisialaisten poikasten roikkuminen persuuksissa,liikut sitten missä vaan ja varsinkin rannalla ei saa olla rauhassa,yhtenään siinä käy jos jonkinlainen kaupustelija,koruineen tai hedelmineen,eivätkä ymmärrä lähteä pois kuin vasta kovaäänisen metelöinnin jälkeen,samaten Matkanjärjestäjien niukka tieto esimerkiksi nks. Beduiini-illasta,johon olisin viime syksynä halunut mennä,mutta Finnmatkojen "opas" ei tiennyt asiasta mitään??....Olen kuitenkin ollut ainakin viitisen kertaa ko.illassa ystävieni kanssa ja aina haluun mennä uudelleen,jos on Oppaana pitää myöskin tietää ohjelmatarjonnat :(

      Muuten paikkana Tunisia oivallinen lomakohde.

      • CHARLOTTE;)

        Suosittelen DETURIN ja TJÄREBORGIN matkoja,hyät hotellit,hyvät opaspalvelut ja kertovat myös heti alkuun mihin ei kannata mennä syömään ja missä ei kannata liikkua yksin,ainakaan naisten ja tietävät myös nuo Retki/Ohjelmatarjonnat hyvin ja auttavat tarvittaessa muiden matkanjärjestäjien retkille pääsyn,jos omassa ohjelmassa ei ole joitakin juttuja :D

        Tunisialaisiin kuten muihinkin välimerenmaihin poikasiin ei kannata "hurahtaa",ellei sitten kysymyksessä ole todellinen ihastus ja sen kyllä huomaa,kannattaa käyttää järkeä,näissä yhdenillan huumissa,ettei tule itku puseroon :D


      • Woman ;))
        CHARLOTTE;) kirjoitti:

        Suosittelen DETURIN ja TJÄREBORGIN matkoja,hyät hotellit,hyvät opaspalvelut ja kertovat myös heti alkuun mihin ei kannata mennä syömään ja missä ei kannata liikkua yksin,ainakaan naisten ja tietävät myös nuo Retki/Ohjelmatarjonnat hyvin ja auttavat tarvittaessa muiden matkanjärjestäjien retkille pääsyn,jos omassa ohjelmassa ei ole joitakin juttuja :D

        Tunisialaisiin kuten muihinkin välimerenmaihin poikasiin ei kannata "hurahtaa",ellei sitten kysymyksessä ole todellinen ihastus ja sen kyllä huomaa,kannattaa käyttää järkeä,näissä yhdenillan huumissa,ettei tule itku puseroon :D

        Detur ja Tjäreborg ovat hyviä matkanjärjestäjiä ja heillä OPPAAT ammattiaan arvostavia,toisin on Finnmatkoilla ja Aurinkomatkoilla,ei sitten mitään palvelua.

        Edellämainituilla matkanjärjestäjillä molemmilla hyvät/halvatkin hotellit tarjonnassa ja kaikki yleensä pitää paikkansa myös paikan päällä,suosittelen heitä,vaikka en mikään ko.firmojen mainostykki olekkaan,olen vaan aidosti kokenut onnistuneeksi heidän tarjontansa ;)

        Hammamet on ihastuttava "vanhempien"paikka ja Sousse nuorempien,molemmat kokenut kuitenkin hyväksi ;)


      • on paras ja kokenein
        Woman ;)) kirjoitti:

        Detur ja Tjäreborg ovat hyviä matkanjärjestäjiä ja heillä OPPAAT ammattiaan arvostavia,toisin on Finnmatkoilla ja Aurinkomatkoilla,ei sitten mitään palvelua.

        Edellämainituilla matkanjärjestäjillä molemmilla hyvät/halvatkin hotellit tarjonnassa ja kaikki yleensä pitää paikkansa myös paikan päällä,suosittelen heitä,vaikka en mikään ko.firmojen mainostykki olekkaan,olen vaan aidosti kokenut onnistuneeksi heidän tarjontansa ;)

        Hammamet on ihastuttava "vanhempien"paikka ja Sousse nuorempien,molemmat kokenut kuitenkin hyväksi ;)

        Minusta Aurinkomatkoilla on nimenomaan kaikista kokeneimmat ja tietävimmät oppaat. Ovat asuneet tunisiassa varmaan toistakymmentä vuotta. Tuntevat maan, kulttuuriin ja kielen loistavasti. Retkillä eivät lue mitään papereista vaan kaikki tieto tulee päästä kuin vettä vain.

        Deturille pääsee oppaaksi kuka vain turistina Soussessa pari kertaa käynyt kouluttamaton ihminen. He eivät perehdytä työhön juuri mitenkään. Jos huomenna on retki, annetaan tänään luettavaksi paperi siitä mitä retkellä pitää kertoa.. Ja tämä on fakta.

        Finnmatkoilla myös jees oppaita. Tjäreborgista en tiedä.


      • ex-tunis fan
        on paras ja kokenein kirjoitti:

        Minusta Aurinkomatkoilla on nimenomaan kaikista kokeneimmat ja tietävimmät oppaat. Ovat asuneet tunisiassa varmaan toistakymmentä vuotta. Tuntevat maan, kulttuuriin ja kielen loistavasti. Retkillä eivät lue mitään papereista vaan kaikki tieto tulee päästä kuin vettä vain.

        Deturille pääsee oppaaksi kuka vain turistina Soussessa pari kertaa käynyt kouluttamaton ihminen. He eivät perehdytä työhön juuri mitenkään. Jos huomenna on retki, annetaan tänään luettavaksi paperi siitä mitä retkellä pitää kertoa.. Ja tämä on fakta.

        Finnmatkoilla myös jees oppaita. Tjäreborgista en tiedä.

        Aurinkomatkojen oppaat lukevat kaikki ja suoraan paperista,varsinkin lentokenttäkuljetuksilla hotelleihin,turhaa läpinää ,että mukama asuneet toistakymmentä vuotta Tunisiassa :(

        Finnmatkoilla varsinaisia oppaita ei paikalla ole ja jos joskus saa kiinni,käytös enemmän kuin asiatonta :(

        Tjäreborgilla ja Deturilla hyvät oppaat,ammattiaan arvostavia,siis oikealla alalla ja homma skulaa :))

        Alma Tour saisi "rynniä" uudelleen Tunisiaan,niin jo alkaisi palvelu pelaamaan!!!


      • on paras
        ex-tunis fan kirjoitti:

        Aurinkomatkojen oppaat lukevat kaikki ja suoraan paperista,varsinkin lentokenttäkuljetuksilla hotelleihin,turhaa läpinää ,että mukama asuneet toistakymmentä vuotta Tunisiassa :(

        Finnmatkoilla varsinaisia oppaita ei paikalla ole ja jos joskus saa kiinni,käytös enemmän kuin asiatonta :(

        Tjäreborgilla ja Deturilla hyvät oppaat,ammattiaan arvostavia,siis oikealla alalla ja homma skulaa :))

        Alma Tour saisi "rynniä" uudelleen Tunisiaan,niin jo alkaisi palvelu pelaamaan!!!

        Eivät todellakaan lue papereista. Olen ollut useilla heidän retkillä ja ei heillä ole edes ollut papereita mukana. Kun taas Deturin oppailta ei ole koskaan saanut suoraa vastausta asioihin vaan tarkistavat kaiken papereista. Minulla on 16 vuoden matkailukokemus Soussesta eli on aika monta reissua ehditty tekemään ja vertailemaan matkatoimistoja. Aurinkomatkat on soussessa ehdottomasti kokenein ja todellakin heidän oppaat asuvat siellä pysyvästi ympärivuoden eikä missään hotelleissa pari kuukautta vuodessa työskenteleviä nuoria tyttöjä kuten Deturilla.


    • berardi

      Juuri tultiin Soussesta. Ei voi kuin kehua finbmatkojen oppaita. Joka päivä kävivät kaksi kertaa hotellissa ja auttoivat mielellään. Lomamme piteni tuhkapilven vuoksi. Hyvin sujui tiedotusta asiasta ja kaikki pelasi. Hotelli oli hieno ja siisti. Joka yö sai mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Hieno kokemus.

      • Jere ja Henni

        Finnmatkojen kuten muidenkin matkanjärjestäjien Oppaat palvelevat ja auttavat tälläisessä "maailmaamullistavassa" epätavallisessa ilmiössä kylläkin auliisti,mutta miten on palvelu muuten - Finnmatkoiden opasta ei saa kiinni kuin puhelimella jos sittenkään ja esimerkiksi Hamiksessa heillä ei ainakaan viime vuonna ollut opaspalvelua,saimme soittaa tiettyyn numeroon ja oppaan saaminen puhelimen päähän oli tosi työlästä ja sitten kun vihdoin sai,siellä oli nokkava ja typerä immeinen päässä,saimme omin avuin korjata tilanteen joka oli päällä,elikkä huoneessamme oli käyty ja tavaroitamme,matkalaukkujamme kähmitty,mutta ei sille mitään voi,sanoi opas?!! :(

        Että tässä faktaa Finnmatkojen Oppaista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe