Mitä mieltä olette miesten urheilupaidoista lavatansseista. Nykyään monet miehet käyttävät mustia urheilupaitoja tansseissa. Jotkut vielä ovat pitkähihaisissa kauluspaidoissa solmioineen. Osalla on jopa puvuntakki päällä. Omasta mielestäni on siisti asu, kauluksellinen urheilupaita jota vaihdan illan mittaan. Myös naisilla näkyy olevan jo noita urheilutekstiilejä.
Pukeutuminen tanssipaikoille
56
2116
Vastaukset
- eivas,
On nii loppuun kulutettu aihe jo et keksi muuta,,
- Harmaata
Kiskottua jotain? Luovuttaa hajua hitaammin kuin 60-70 luvun kravaattipaita.
- ____
"On nii loppuun kulutettu aihe jo et keksi muuta,, "
Ei oo pakko osallistua. Vuosia palstalla roikkuneille asia varmaankin tuntuu vanhan kertaamiselta, mutta aina tulee uusia ihmisiä, joita se kiinnostaa ja jotka eivät ole lukeneet ko. aiheesta aiemmin.
- Tyylitietoinen N
Kauluspaidat ok. Urheilupaidat kuuluvat lenkille ja kuntosalille, ei tanssipaikalle. pitää muistaa kunnioittaa solisteja, jotka osaavat pukeutua mm. Tomi Markkola, eikä mennä urheilutamineissa tansseihin. Jos tanssisaleista tehdään kuntoilukeskuksia, niin ehdotan, että live musiikkia ei niissä enää soiteta. Hävettää oikeasti solistien puolesta, kun ei enää osata pukeutua, vaan puetaan päälle mitä tahansa kaapista löytyvää. Miettikääpäs vähäsen.
- tailors
No ei ainakaan mikään oikea kauluspaita ole tanssipaikan asuste!
Puvuntakki tanssijalla on yhtä viisasta kuin paperipalttoo sateella.
Tomi Markkola pukeutuu tietysti hyvin kun menee esiintymään palkkansa maksajille, sitä me vaadimmekin. - Just joo
"pitää muistaa kunnioittaa solisteja, jotka osaavat pukeutua mm. Tomi Markkola, eikä mennä urheilutamineissa tansseihin."
Joa vaan Markkolaa kuuntelemassa käyt, niin pukeudu vaan samalla tavalla kuin hän. Jos meet tanssimaan niin vaatetus pitää olla ehkä hieman erilainen kuin puku.. heh. on meinaan hieman hikisempää meininkiä tuo tanssi kuin laulaminen tai fanikuorossa patsastelu. - Kauluspaita
Urheilupaita on hengittävä,ja siisti mielestäni,
puvuntakki keväällä alkaa muhimaan hienhajusta.
Siistejä kauluspaitoja löytyy kaapista montaa.
Pidän urheilupaitaa sinun kiusallakin,,kierrä
minut kaukaa,katselle vaikka minun uusia
kiiltäviä glakerikenkiäni.
Minusta ei ole kivaa katsella isoa lyyliä.
- itse viihdyt
Pukeudu sillälailla että itse viihdyt. Naisena mielestäni ei ole väliä muuten, kunhan on puhdas paita tai huppari. Huomautan tässä sellaisesta, mielestäni ihmeellisestä oireesta, kysellä toiselta, mitä laittaa päälle?
Tuo mieleen sellaisen ylihuolehtivän äidin joka on pilannut lapsensa itsetunnon valitsemalla lapselle vaatteet ja pakottamalla pakottanut ja manipuloinut lapsen laittamaan ne päälle. Sillälailla riisutaan lapsen oma mielikuvitus ja tahto, sekä annetaan huono itsetunto tilalle. Periaate, että saa hävetä, kun ei laita sitä äidin hössöttämää vaatekappaletta päälle istuu lujassa. Ei aikuiset ihmiset välitä yleensä mitä toisilla on päällä kunhan on puhdasta. Onhan se tyhmää jos kaikki ajattelisivat noin. Olisi vaan ja ainoastaan noita mustia kauluspaitoja tansseissa, joka on varma merkki jonkinlaisesta tyylitajusta. Pukutakki ei mielestäni sovellu tanssiin kankeutensa takia ja on liian kuuma, että jätä narikkaan. Jos naisen katsetta haet laita vaan hieno paita päälle ja väeillä ei väliä, kunhan kannat sitä tyylikkäästi ja sen näköisenä että on oma valinta.- Harkinnan tulos
Tosiaan on kyse ylihössötetystä ja täysin ulkopuolisen manipuloimasta puketumis protokollasta kun kysellään muilta "mitä päälle laittais".
Edellinen on pirunoikeassa siinä että, tanssijankin tulee laittaa toimintaansa ja itsensä viihtyvällä tavalla asunsa, jotta se antaa tarkoitukselleen vahvistavan tuen. Puuvilla paidat ja puvun takit sekä solmiot ei sovi alkuunkaan tanssipaikoille.
Esimerkki on hyvä kun tytöille ja pojille kurotaan ne "pakkopaidat" päälle. Tulee tätä kyselijä porukkaa. Lisäksi on se itsetunto hämminki kun kiinnittää suuren huomion ensiksi itsensä "täydellisyyteen" ja sitten vahtii toisten pukeutumista haukansilmin.
Muuten orkesteri pukeutuu työpaikalleen sekä toimii esiintyjänä eli palvelun tuottajana. Tanssijat pukeutuu viihtymiseen /harrastamiseen ja toimii palvelun käyttäjinä. Ei esiintyjinä kenellekkään. Bändin tyypit nauttii viihtyvistä ihmisistä eikä jäkkäniskaisista "operettigaalavieraista" .
Muuten miksi naisen pukeutumisena hyvin moninainen sekapukeutuminen ym ihmeelliset vaihtoehdot ovat yleisesti hyväksytympiä kuin miesten. Miehille edelleen on muka tunnustettua "hyvää pukeutumista" tuo kauluspaita tummapuku yhdistelmä? Kun nainen laittaa esimerkiksi punaisen puvun/asun hän on vain yksi naisten joukossa kaikkien mielestä. Kun mies laittaa punaisen tai turkoosin puvun on hän avaruusolio kaikkien mielestä, joukossa!
- Naisellinen sinkku :
Ja aina on vientiä parketin ulkopuolellakin ;) Rintakarvat esiin .....
- Ylänappikiinni
puheenollen, paidankauluksesta tursuava karvoitus ällöttää!
- IMHO.
Kuten moni muukin, olen sitä mieltä, ettei urheilupaidassa tulisi tanssia. Kauluspaita se olla pitää.
- kuuma..
Minä puolestani pidän teknisistä paidoista. Jos tanssilattialla viihtyy tanssien alusta loppuun ja tanssii lähes jokaisen kappaleen, tulee ainakin minulle tavallisessa paidassa aivan liian kuuma. Tekninen paita ei myöskään tunnu ilkeän märältä, vaikka kostuisikin. Ja jos ilta on todella kuuma, niitäkin tarvitaan useampia :)
- Paidat vaihtoon
kuuma.. kirjoitti:
Minä puolestani pidän teknisistä paidoista. Jos tanssilattialla viihtyy tanssien alusta loppuun ja tanssii lähes jokaisen kappaleen, tulee ainakin minulle tavallisessa paidassa aivan liian kuuma. Tekninen paita ei myöskään tunnu ilkeän märältä, vaikka kostuisikin. Ja jos ilta on todella kuuma, niitäkin tarvitaan useampia :)
"Ja jos ilta on todella kuuma, niitäkin tarvitaan useampia :) "
Tosi hienoa, että miehet vaihtavat paitaa. Toivoisin, että sitä harrastaisivat useammat miehet, kun siihen ehdottomasti olisi tarvetta. "paidankuivatustauot" eivät aja samaa asiaa, jos on hajuongelma. Keinokuituiset polyesterpuuvillasekoitepaidat ovat todella ilkeäntuntuisia, kun tanssinlomassa sellaista käyttävän miehen selkään osuu käsi. Tulisi myös muistaa, että samoja tanssipaitoja ei käytettäisi vuosikausia, kuten jollain on tapana. - ei mukavaa
kuuma.. kirjoitti:
Jos teknisissä paidoissa tulee liian kuuma menetkö seuraavaksi pelkissä kalsareissa?
Pidä taukoa tai lopeta hikoilu. Nämä limanuljaskat ovat inhottavia tansseissa - pukeissa
ei mukavaa kirjoitti:
Jos teknisissä paidoissa tulee liian kuuma menetkö seuraavaksi pelkissä kalsareissa?
Pidä taukoa tai lopeta hikoilu. Nämä limanuljaskat ovat inhottavia tansseissaAsiallisesti aina pukeudun - ja ainakaan minua et tule näkemään tansseissa pelkissä kalsareissa, tokkopa tuo olisi kovin kauan mahdollistakaan ja jo sisäänpääsy tuottaisi ylitsepääsemättömän ongelman ;) Rintakarvojanikaan en näyttele (niitä molempia), vaikka joku niistä kuulemma innostuisikin?
Sillä paitojen vaihdolla eliminoin kostean paidan kosketuksen kohtuullisen hyvin. Taukoja harvemmin pidän, sillä tanssi on liian mukavaa vain seurattavaksi. Hikoilu, ja sen määrä, on yksilöllinen juttu eli sitä en pysty lopettamaan. Jos se mahdollista olisi, olisin jo aikoja sitten lopettanut hikoilun :)
Olen muuten tähän saakka pitänyt limanuljaskaa ihan muunlaisena tyyppinä... Lienenkö sitten väärässä?
Siihen kategoriaan en katso kuuluvani. - hyhhyh
kuuma.. kirjoitti:
Tekninen paita kyllä vie hien läpi... mutta jättää hajun paitaan.
Eli jos haluat tuoksua kuin minkin raato niin siitä vaan teknistä paitaa päälle. - -----
"Kuten moni muukin, olen sitä mieltä, ettei urheilupaidassa tulisi tanssia. Kauluspaita se olla pitää."
- kyllä urheilupaidoissakin löytyy kaulusversioita - Asuntoauto 2009
hyhhyh kirjoitti:
Tekninen paita kyllä vie hien läpi... mutta jättää hajun paitaan.
Eli jos haluat tuoksua kuin minkin raato niin siitä vaan teknistä paitaa päälle.Minulla mukanani noin 5 urheilupaitaa kerralla,
suihkussa käyn tauolla autossa ja vaihdan uuteen,
ei muuten haise.
Vertaan vanhaa puvuntakkiin,jota pidetään vuodesta
toiseen,hankittu kirppikseltä.
Hyvälaatuinen urheilupaita maksaa noin 40-50€ vaan. - tuokin...
Asuntoauto 2009 kirjoitti:
Minulla mukanani noin 5 urheilupaitaa kerralla,
ei muuten haise.
Hyvälaatuinen urheilupaita maksaa noin 40-50€ vaan.Hyvä että edes hygieniasta huolehdit kun tyylitaju tuntuu olevan ns. hakusessa.
Tanssipaikalle ei, kuten ei muihinkaan julkisiin tilaisuuksiin, pukeuduta itseä varten vaan otetaan huomioon tilaisuuden luonne ja muut paikalla olevat. Tanssipaikalle siis siisti tyylikäs asukokonaisuus, urheilupaidasta ei hevin saa tyylikästä osaa mihinkään muuhun kuin urheilutapahtumaan, ja siihenkin vain silloin kun itse on suorittajan roolissa. Mutta kukin tyylillään. Jos tyyliksi valitsee mauttomuuden niin siitä vaan. - luonne...
tuokin... kirjoitti:
Hyvä että edes hygieniasta huolehdit kun tyylitaju tuntuu olevan ns. hakusessa.
Tanssipaikalle ei, kuten ei muihinkaan julkisiin tilaisuuksiin, pukeuduta itseä varten vaan otetaan huomioon tilaisuuden luonne ja muut paikalla olevat. Tanssipaikalle siis siisti tyylikäs asukokonaisuus, urheilupaidasta ei hevin saa tyylikästä osaa mihinkään muuhun kuin urheilutapahtumaan, ja siihenkin vain silloin kun itse on suorittajan roolissa. Mutta kukin tyylillään. Jos tyyliksi valitsee mauttomuuden niin siitä vaan.Minä puolestani haen naistenhaun aikana mieluimmin sitä urheilupaitaista kuin pukumiestä. Urheilupaitaan pukeutunut mies viestittää asullaan, että osaa tanssia ja on tullut paikalle juuri sitä varten.
Puku päällä oleva mies on todella harvoin hyvä tanssija (tanssiravintolasta tosin voi joskus löytää helmen, joka on esim. ollut kokouksessa tms. ja jää loppuillaksi tansimaan. Puvuntakki silloin pian kuitenkin joutaa tuolin selkämykselle :)
Urheilupaidoistakin löytyy nykyään kauluksellisia malleja ja logoissakin löytyy sellaisia, etteivät ne ainakaan minun esteettistä silmääni haittaa.
Ai niin, minultakin löytyy sen kellohelman yläosana usein urheiluliikkeestä ostettu paita ;) - ei golfaaja
tuokin... kirjoitti:
Hyvä että edes hygieniasta huolehdit kun tyylitaju tuntuu olevan ns. hakusessa.
Tanssipaikalle ei, kuten ei muihinkaan julkisiin tilaisuuksiin, pukeuduta itseä varten vaan otetaan huomioon tilaisuuden luonne ja muut paikalla olevat. Tanssipaikalle siis siisti tyylikäs asukokonaisuus, urheilupaidasta ei hevin saa tyylikästä osaa mihinkään muuhun kuin urheilutapahtumaan, ja siihenkin vain silloin kun itse on suorittajan roolissa. Mutta kukin tyylillään. Jos tyyliksi valitsee mauttomuuden niin siitä vaan.Taitaa esimerkiksi golfinpelaajien asusteiden tyyli olla valovuosia edellä monista "oikein pukeutujista".
Golfareiden pelivermeet luetaan varmasti urheiluasuiksi. - 1.2.3.4.
Asuntoauto 2009 kirjoitti:
Minulla mukanani noin 5 urheilupaitaa kerralla,
ei muuten haise.
Hyvälaatuinen urheilupaita maksaa noin 40-50€ vaan.naistenmetsästäjä taidat olla.
- tuollainen...
Urheilupaita on todella mauton, mutta sopiii toki sellaiselle joka ei ymmärrä tyylistä muutenkaan mitään, ja niitähän parketeilla riittää. Samat urheilupaitatyypit viisveisaavat myöskään muista tanssijoista kukkopojan lailla parketilla painaessaan.
Tanssilattialle pukeutudaan tyylikkäästi, rennon tyylikkäästi. Jokaisella on oma tapansa korostaa tyylikkyyttä, joten ei se aina kaulustaita j akravati tarvitse olla, mutta ei se missään tapauksessa urheilupaitakaan ole.- horzales
Ei tuosta ole kauankaan kun farkut olivat niin mauttomat ettei niissä päässyt ravintolaan. Tai siis siniset farkut olivat, mustissa farkuissa pääsi. Niin ne ajat muuttuu.
Yleensä mauttomuus muuttuu muodiksi siinä vaiheessa kun Madonna käyttää jotain siihen asti mautonta - kuten lenkkareita New Yorkin kadulla, siinä vaiheessa tekin "hyvän maun pukeutujat" vaihdatte mielipidettä.
- ex pertti
Urheilupaita on ainoa toimiva asuste tanssiessa. Pikkutakki ja/tai kauluspaita jäivät 50-luvulle.
- 1+1= 2
Ompa tällä tanssipalstalla riidanhaluista porukkaa. Jos erehtyy kirjoittamaan jostain niin joko teilataan mammanpojaksi tai muuten vain nimitellään. Ei uskoisi aikuiseksi väeksi vai eläkeläisetkö täällä riitelee.
- 17
1+1= 2 kirjoitti:
Ompa tällä tanssipalstalla riidanhaluista porukkaa. Jos erehtyy kirjoittamaan jostain niin joko teilataan mammanpojaksi tai muuten vain nimitellään. Ei uskoisi aikuiseksi väeksi vai eläkeläisetkö täällä riitelee.
Eläkeläisiä täällä on paljon. Näkeehän sen siitä, että on joutoaikaa kirjoittaa päivälläkin.
- Kohta kotiin
17 kirjoitti:
Eläkeläisiä täällä on paljon. Näkeehän sen siitä, että on joutoaikaa kirjoittaa päivälläkin.
"Eläkeläisiä täällä on paljon. Näkeehän sen siitä, että on joutoaikaa kirjoittaa päivälläkin. "
- ootkos tietoinen, että aika moni tekee työtä tietokoneella, joten samalla on helppo piipahtaa täällä vääntämässä aiheesta kuin aiheesta :D - vai joutoaikaa
Kohta kotiin kirjoitti:
"Eläkeläisiä täällä on paljon. Näkeehän sen siitä, että on joutoaikaa kirjoittaa päivälläkin. "
- ootkos tietoinen, että aika moni tekee työtä tietokoneella, joten samalla on helppo piipahtaa täällä vääntämässä aiheesta kuin aiheesta :Doletko ajatellut,että nykyään myös työttömiä.......
- ja tuntuu
Kun tanssimaan lähden, käytän Nano paitoja joka toisella tunnilla. ainut mikä vaivaa on ettei ehdi kuivua välillä. Suurin osa kokee ne tosi hyväksi.
- ????
Mitä on Nanopaidat?
- tantantanssimaan
maksan itse lippuni, ja päätän myös itse kuinka pukeudun. toiseksi on aivan sama kuinka soittajat ja laulaja pukeutuvat, en mene heitä kyttäämään vaan nauttimaan musiikista ja tanssimaan.
- Kunnioitus
Nykyajan täydellisyys itsekseen. Vallalla taitaa olla yleisesti käsitys että, maksamalla saa toimia niikuin oma etu vaatii omasta mielestä. Toki on joustavaa hakea itselle mieluisia ratkaisuja mutta tuo maksaminen ei kyllä oikeuta mihinkään sen kummemmin. Muuta kuin ajattelemaan ympäristöstä haluamallaan tavalla.
Metsä vastaa siten kuin sinne huudetaan niin pukeutumisessakin. - TyylitietoinenN
Pitää osata arvostaa ja kunnioittaa myös muita, eikä aina vaan Minä itse periaatteella. Suomialaiset kaipaisivat jonkinlaista tapa/pukeutumiskoulutusta.
- joeman
TyylitietoinenN kirjoitti:
Pitää osata arvostaa ja kunnioittaa myös muita, eikä aina vaan Minä itse periaatteella. Suomialaiset kaipaisivat jonkinlaista tapa/pukeutumiskoulutusta.
"Suomalaiset kaipaisivat jonkinlaista tapa/pukeutumiskoulutusta."
Eivät suomalaiset pukeudu yhtään huonommin kuin mikään muukaan kansakunta. Ranskalaisetkin ovat ihan samanlaista resuseurakuntaa kun mennään pois Pariisin keskustasta.
Entäs sitten kolkka josta/jonka kautta kaikki muoti tulee - menkää katsomaan millä tavalla pukeudutaan tansseihin Kaliforniassa - miehillä hyvin yleisesti venähtänyt puuvillainen T-paita ja shortsit, tyylikkäimmillä farkut. Niissä tansseissa joissa pukeudutaan paremmin, = ballroom dance, pukeutuminen on silmiinpistävästi ns. parempaa, se on hyvin lähellä tavallista suomalaista lavatanssipaikkaa. - tantantanssimaan
TyylitietoinenN kirjoitti:
Tuohon voisin vain vastata että mistä sinä voit tietää kuinka paljon tarvitsen tapa/pukeutumiskoulutusta? Tyylejäkin voi, ja pitää olla useita, kuvitteletko että vain sinun "TyylitietoinenN" -tyylision juuri se ainoa oikea? Jonkun mielestä se voi olla aivan hirveä, mutta juuri SINÄ ITSE olet sen vaöinnut, että se siitä Minä itse periaatteesta.
- tantantanssimaan
tantantanssimaan kirjoitti:
Tuohon voisin vain vastata että mistä sinä voit tietää kuinka paljon tarvitsen tapa/pukeutumiskoulutusta? Tyylejäkin voi, ja pitää olla useita, kuvitteletko että vain sinun "TyylitietoinenN" -tyylision juuri se ainoa oikea? Jonkun mielestä se voi olla aivan hirveä, mutta juuri SINÄ ITSE olet sen vaöinnut, että se siitä Minä itse periaatteesta.
sori vaan, tuli vähän kirjoitusvirheitä, juuri heränneenä.... ;-)
- tyylitietoinenN
tantantanssimaan kirjoitti:
En ole väittänyt, että tyylini olisi ainoa oikea ja mistä edes kuvittelet tietäväsi miten pukeudun? Kaikki urheilutamineet kuuluvat urheiluun, eikä tanssipaikalle ja vielä vähiten ravintolaan. Miten pukeudutte esim. häihin, kun sielläkin tanssitaan? Ilmeisesti urheilupaitaan ja niin voin todellakin uskoa. Edelleen olen sitä mieltä, että ihminen pukeutumisellaan viestittää itsestään hyvin, hyvin paljon, että siitä vaan urheilupaidat päälle ja vaikka kaksi päällekäin.
- pumppi-s
tyylitietoinenN kirjoitti:
En ole väittänyt, että tyylini olisi ainoa oikea ja mistä edes kuvittelet tietäväsi miten pukeudun? Kaikki urheilutamineet kuuluvat urheiluun, eikä tanssipaikalle ja vielä vähiten ravintolaan. Miten pukeudutte esim. häihin, kun sielläkin tanssitaan? Ilmeisesti urheilupaitaan ja niin voin todellakin uskoa. Edelleen olen sitä mieltä, että ihminen pukeutumisellaan viestittää itsestään hyvin, hyvin paljon, että siitä vaan urheilupaidat päälle ja vaikka kaksi päällekäin.
Sinullahan piti olla sitä tyylitajua, häihin ei mennä tanssimaan mutta tanssipaikalle mennään. Kun tanssii 4-5h illassa ja hikoaa niin pitää olla tavallisen pöljä joka vaatii pukeutumaan kuten juhlapaikalle.
- ei häätanssija
" Miten pukeudutte esim. häihin, kun sielläkin tanssitaan? "
-taidat olla aika tampio kun tuollaisen vertauksen laitat. Heh, joo hääkutsuja pukkaakin harva se viikko ja joka kerta niissäkin tanssitaan 4-5 tuntia ja urheilupaidassa jeeeee :DD - päälle...
pumppi-s kirjoitti:
Sinullahan piti olla sitä tyylitajua, häihin ei mennä tanssimaan mutta tanssipaikalle mennään. Kun tanssii 4-5h illassa ja hikoaa niin pitää olla tavallisen pöljä joka vaatii pukeutumaan kuten juhlapaikalle.
Tyylitaju ja paikan & tilanteen, siis ennenkaikkea MUIDEN huomioon ottaminen on se pointti, joka tekee urheilupaidasta tyylirikkeen tanssipaikalla.
Toki itsekkäästi ajattelevat ajattelevat vain omaa hikoiluaan ja omaa mukavuuttaa, sellaisten ei toki tarvitse pukeutumiskoodista mitään välittääkkään. Ja niitä niiloja meillä riittää.... - tarkoituksena
päälle... kirjoitti:
Tyylitaju ja paikan & tilanteen, siis ennenkaikkea MUIDEN huomioon ottaminen on se pointti, joka tekee urheilupaidasta tyylirikkeen tanssipaikalla.
Toki itsekkäästi ajattelevat ajattelevat vain omaa hikoiluaan ja omaa mukavuuttaa, sellaisten ei toki tarvitse pukeutumiskoodista mitään välittääkkään. Ja niitä niiloja meillä riittää....Otan mielestäni todellakin muut huomioon pukeutuessani urheiluliikkestä ostamiini vermeisiin. Jos puen päälleni tavallisenn kauluspaidan se kostuu - auttamattomasti. Märkä paita näyttää epämiellyttävältä ja tuntuu vielä epämiellyttävämmältä, niin paidan kantajasta kuin tanssiparistakin. Siksi siis pukeudun urheilupaitaan, jatkossakin :)
- siepponen
Sinä olet varmasti se, joka pukeutuu tanssipaikalla korkeakorkoisiin saappaisiin ja farkkuihin, sitten koikkelehdit koukkupolvin pitkin salia käsilaukku olalla ja siiderilasi toisessa kädessä ja ihmettelet miksi kukaan ei hae tanssimaan.
Jos se sinusta on tyyliä niin oletpa tyylilyyli, vau! - tantantanssimaan
tyyliä ja tyhmyyttäkin? Taidat olla niin täynnä itseäsi ja omaa "tyyliäsi" ettet ymmärrä yhtään mitään. Olenko jossakin kohdassa kertonut käyttäneeni urheilupaitoja tansseissa? Olet sä aivan lukutaidoton? Mutta taidankin alkaa pukeutua kolmeen teepaitaan, ja kaksiin verkkareihin, ja jalkaan laitan kumisaappaat..... ;-)
- linjallasi...
tarkoituksena kirjoitti:
Otan mielestäni todellakin muut huomioon pukeutuessani urheiluliikkestä ostamiini vermeisiin. Jos puen päälleni tavallisenn kauluspaidan se kostuu - auttamattomasti. Märkä paita näyttää epämiellyttävältä ja tuntuu vielä epämiellyttävämmältä, niin paidan kantajasta kuin tanssiparistakin. Siksi siis pukeudun urheilupaitaan, jatkossakin :)
Kuten todettua, tyyli se on urheilupaitatyylikin. Varmasti käyttäjästään mukava, ja tanssipariakin miellyttävä siinä mielessä ettei ole läpimärkä.
Toinen asia on sitten hyviin käytöstappoihin liittyvä tilaisuuden luonteen ja muiden läsnäolijoiden huomioiminen. Olet varmasti niitä suorituskeskeisiä ihmisiä jotka tanssimaankin menevät vain suorittamaan mahdollisimman monta teknisesti moitteetonta tanssia. Vaan kun siellä joukossa on iso osa niitäkin, joille tanssi-ilta on irtiotto arjesta ja jopa jonkinasteinen juhlahetki, heille tanssi ei ole suorittamista vaan iloista yhdessäoloa. Siksi pukeutumiskoodin kanssa on oltava muut huomioiva.
Mutta toki voit jatkaa urheikupaitalinjaasi.
- Ihan tavalliee mies
Ei urheilutekstiiliä. Käytän samoja vaatteita kuin "siviilissäkin" Ja koska olen niin hyvä tanssimaan naiset tanssivat kanssani vaikka olisin siellä kalsareissa. Osaamattomien ja itsetunto-oggelmaisten juttua saatte sitten lukeakkien tuossa alempana. :)
- VäriNainen
Olisi kiva, jos miehetkin käyttäisivät enemmän värejä pukeutumisessaan. Musta on hyvä väri, kun siinä ei hikiläiskät näy, mutta se on useimmille liian vaativa väri kasvojen kalpeutta vasten. Itseäni joskus tökkii jopa naisten ravintolapukeutuminen helmikuussa mustavoittoisiin asuihin, vaikka kevätvärit on jo tulossa.
Itse haen ja ilmaisen fiiliksiäni väreillä ja pukeudun myös niihin. Miehillä olisi aivan tosi seksikästä ja kiehtovaa, arvatkaapa mikä? Vaaleanpunainen paita (olkoon urheilumalli tai mikä vaan) ja tumma tukka -yhdistelmä. Tai kerrospukeutuminen, ruutupaita/lyhythihainen alle pidempi nuorisotyyliin. Ylipäätänsä rennompi pukeutuminen tansseihinkin olisi nautittavaa. Vaatekaupat pursuaa ihania miestenvaatteita joten antakaa palaa. Ei aina iänikuista mustaa, please, ellet ole rokkari/punkkari/gootti vai mitä olikaan näitä väripukeutujia.
- jivevaari
Olen myös ihmetellyt ,miksi miehet pukeutuvat usein mustiin paitoihin. Onko jossain tanssiseurassa myyty tai sovittu yhtenäisestä pukeutumisesta. Itse käytän mieluummin valkoista tai vaaleaa puuvillapaitaa ,jonka voi pestä tarpeeksi kuumalla vedellä. Hyvä konsti on käyttää alla verkkopaitaa. Hyviä tanssihetkiä kaikille ,myös synkkäasuisille!
...hiukan ympärilleen niin havaitsee, että mustapaitaiset miehet ovat (ainakin aktiivitanssijoiden joukossa) pienenä vähemmistönä.
Itsekään en käytä oikeastaan koskaan mustaa paitaa (PNP:n illat ovat joskus poikkeus, koska olen viime kesänä yhtyeen mustan paidan saanut, joten keikoillaan sitä toisinaan pidän -kolme kertaa vain tähän mennessä.)
Tuttavapiirissäni ei ole juuri ketään mustaa paitaa yhtään säännöllisemmin käyttävää miestä.
Voihan tietysti olla, että joillakin syrjäisemmillä lavoilla niitäkin näkee.
Vaaleiden paitojen käytöstä rupesin aikanaan luopumaan, kun havaitsin, miten hankalaa on saada huulipunatahroja niistä pois.- punaistakos
Truehum kirjoitti:
...hiukan ympärilleen niin havaitsee, että mustapaitaiset miehet ovat (ainakin aktiivitanssijoiden joukossa) pienenä vähemmistönä.
Itsekään en käytä oikeastaan koskaan mustaa paitaa (PNP:n illat ovat joskus poikkeus, koska olen viime kesänä yhtyeen mustan paidan saanut, joten keikoillaan sitä toisinaan pidän -kolme kertaa vain tähän mennessä.)
Tuttavapiirissäni ei ole juuri ketään mustaa paitaa yhtään säännöllisemmin käyttävää miestä.
Vaaleiden paitojen käytöstä rupesin aikanaan luopumaan, kun havaitsin, miten hankalaa on saada huulipunatahroja niistä pois.paitaa oikein pidät,kun kerroit,että mustaa vain harvoin,ja vaaleiden paitojen käytöstä olet luopunut huulipunatahrojen vuoksi.Ilman paitaakos tanssit?
punaistakos kirjoitti:
paitaa oikein pidät,kun kerroit,että mustaa vain harvoin,ja vaaleiden paitojen käytöstä olet luopunut huulipunatahrojen vuoksi.Ilman paitaakos tanssit?
...kapea tietomääräsi väreistäkin. Sehän on jo aiemmin lukuisia kertoja käynyt ilmi, ettet mistään muustakaan mitään tiedä etkä ymmärrä.
Jo pelkästään päävärejä on kolme (sininen, punainen, keltainen). Sateenkaaressakin on ihmisen silmin havaittavia värejä seitsemän. Erilaisia sekoituksia ja sävyjä noista löytyy määrättömästi.
http://www.lapua.fi/tekstiilisuunnittelu/vari/sivu1_vari.html
Tuon siis tietävät normaalit ihmiset jo peruskouluun mennessään. Siellä apukoulussa ei varmaan tuotakaan asiaa sinulle opetettu.
RGB-systeemissä (tietokone, televisio, jne) päävärit ovat punainen, vihreä ja sininen.
Lue tästä:http://help.adobe.com/fi_FI/Photoshop/10.0/help.html?content=WSECCD001A-4989-4451-A752-63D5EF9D5619.html- ohje
Truehum kirjoitti:
Vaaleiden paitojen käytöstä rupesin aikanaan luopumaan, kun havaitsin, miten hankalaa on saada huulipunatahroja niistä pois.Nestemäistä BioLuvilia suoraan tahralle koneeseen pyörimään .
näin minä pesen epämääräiset sotkut vaateistani
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472