Inhottava naapuri

Pitäisikö muuttaa

Onko teillä kokemuksia inhottavista naapureista. Minulla on. Naapurini piinaa meitä ja yrittää kääntää muita naapureita meitä vastaan. Vuosi sitten naapuri rakensi aidan aivan rajaan kiinni (kysymättä meiltä) ja sitten kun huomautin asiasta häneelle, alkoi älytön hyökkäys minua kohtaan! Kun minä en ole tehnyt yhteisen pihan/tien eteen mitään ja hän on joutunut tekemään kaiken. Minulle tuli todella paha mieli sen puheista (tai oikeastaan huudoiista). Ja nyt talvelle riitaa tulee joka päivä lumitöistä.Pari vuotta sitten meidä naapuuriin muutti uusi perhe joka rakensi talon, ja tämä aikaisempi naapuri on selvästikin ystävystynyt heidän kanssaan. Viettävät illanistujaisia, joihin meitä ei kutsuta mutta tehdään kyllä selväksi että heillä on hauskaa ja siitä keskustellaan koko viikko kovaan ääneen pihalla. Meille sanotaan vain moi ja ei huomioida mitenkään ja samoin kohdellaan meidän lapsia vaikka muiden naapureiden lapsien kanssa jutellaan / leikitään... Muiden naapureiden kanssa kyllä tullaan toimeen ja jutellaan.

6

1969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi muut kun sanoa tyypillistä suomalaista:Sosiaalinen eristäminen yksi kiusaamismuodoista,oletko kenties ulkomaalaisperäinen mutta puhut täydellistä suomea? taitaa olla perinnöllisiä ongelmia Suomi pullollaan kun kattoo lähtökohtaisesti paljonko eronneita vanhempia,yh äitejä yms.Rikkonaista on ja pahemmaksi menee nettiaikakaudella kun sosiaaliset taidot kuihtuu ja jää tälläiseksi kirjoitteluksi vain kun itseasiassa pitäisi rohkeasti mennä fyysisellä tasolla hoitamaan asiat mutta näinhän se on että on vaikeeta käsitellä kielteisiä asioita etenkin varmasti tämän ko.henkilön kanssa kanssa ja muka pitäisi asioita selvitellä.Moniongelmainen kansakunta ja samaa on muuallakin vain eri kielillä tai ei ehkä niin vulgaarilla kielellä kuten suomi jossa tuntuu puuttuvan kaikki kielioppi kohteliaisuudet tai ainakaan niitä ei käytetä.Tyhjentävää on huomata että vanhat suomen valtionrajat muosostavat melkeimpä krusifiksin muodon tai "ihmishahmon"(Mistä lienee muoto saanut alkunsa ken tietää) ja pääkäupunki on Hell-sin-ki.Elämmekö me maanpäällisesssä helvetissä jossa kaikki ahkeroi syntejä?

      • peiliin vaan

        katoppa kuule peiliin niin tajuat miks naapurisi sulle suuttu. itekkin sanoit että heti menit valittamaan sille et miks se rakensi aidan ilman lupia? vaik saahan sitä omalle pihalle tehdä mitä haluaa,,kai ny vähemmästäkin nokka pystyssä nipottamisesta ja vittuilusta käämit palaa. olisit sanonu vaik päivää..sen sijaan että heti ensimmäiseksi alat valittamaan syyttä jostain vitun aidasta. oma on syys jos naapurisi ei pidä tollasesta narsistista.


      • väpeltäjä
        peiliin vaan kirjoitti:

        katoppa kuule peiliin niin tajuat miks naapurisi sulle suuttu. itekkin sanoit että heti menit valittamaan sille et miks se rakensi aidan ilman lupia? vaik saahan sitä omalle pihalle tehdä mitä haluaa,,kai ny vähemmästäkin nokka pystyssä nipottamisesta ja vittuilusta käämit palaa. olisit sanonu vaik päivää..sen sijaan että heti ensimmäiseksi alat valittamaan syyttä jostain vitun aidasta. oma on syys jos naapurisi ei pidä tollasesta narsistista.

        Rajalle rakennettaviin aitoihin yleensä pitää olla hyväksyntä kummaltakin naapurilta,sekä lupa riippuen aidasta.
        Yleensä ne vielä rakennetaan yhdessä tai ainakin kustannukset jaetaan aita tarvikkeiden osalta,tietysti jos
        toimitaan yhteisymmäryksessä.
        Joten se siitä narsistista!.


      • Naapurisopu
        peiliin vaan kirjoitti:

        katoppa kuule peiliin niin tajuat miks naapurisi sulle suuttu. itekkin sanoit että heti menit valittamaan sille et miks se rakensi aidan ilman lupia? vaik saahan sitä omalle pihalle tehdä mitä haluaa,,kai ny vähemmästäkin nokka pystyssä nipottamisesta ja vittuilusta käämit palaa. olisit sanonu vaik päivää..sen sijaan että heti ensimmäiseksi alat valittamaan syyttä jostain vitun aidasta. oma on syys jos naapurisi ei pidä tollasesta narsistista.

        En kylläkään ensimmäiseksi ruvennut valittamaan, vaan kysyin (sen jälkeen kun olin tervehtinyt) oliko sillä lupa tehdä aita rajaan kiinni. Ja omalle pihalle saa rakentaa, mutta ei rajaan kiinni eli sä voisit ensin tutkia asiat loppuun ennen kuin rupeat ohjeitas muille jakaa. - Taidat ite kuulua narsistiluokkaan.


      • serssr
        Naapurisopu kirjoitti:

        En kylläkään ensimmäiseksi ruvennut valittamaan, vaan kysyin (sen jälkeen kun olin tervehtinyt) oliko sillä lupa tehdä aita rajaan kiinni. Ja omalle pihalle saa rakentaa, mutta ei rajaan kiinni eli sä voisit ensin tutkia asiat loppuun ennen kuin rupeat ohjeitas muille jakaa. - Taidat ite kuulua narsistiluokkaan.

        Aika outoa, että aitaa ei saa tehdä rajalle. Minne se sitten pitäisi sijoittaa, keskelle pihaako?

        Jos kyse on pensasaidasta, niin silloin ymmärrän, että pitää olla etäisyyttä rajaan, koska muuten oksat tunkevat toisen puolelle. Lauta- ja verkkoaidoissa tätä ongelmaa ei ole.


      • selvennystä
        serssr kirjoitti:

        Aika outoa, että aitaa ei saa tehdä rajalle. Minne se sitten pitäisi sijoittaa, keskelle pihaako?

        Jos kyse on pensasaidasta, niin silloin ymmärrän, että pitää olla etäisyyttä rajaan, koska muuten oksat tunkevat toisen puolelle. Lauta- ja verkkoaidoissa tätä ongelmaa ei ole.

        "Naapurintontin rajalle rakennettava kiinteä aita tulee perustuksineen rakentaa kokonaan luvan hakijan tontin puolelle, ellei sen rakentaminen perustu yhteiseen kirjalliseen sopimukseen. Rakentamisetäisyys on yleensä vähin­tään 10 cm. Aitaa on pystyttävä huoltamaan ja hoitamaan omalta puolelta, minkä vuoksi korkeammissa aidoissa suositeltava etäisyys on vähintään 30 cm. "

        Ei ollenkaan outoa...Tosin voit sijoittaa sen myös keskelle pihaasi..kukaan ei kiellä vaikka laittaisit sen olohuoneeseesi :):).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe