Kuka saa ja mitä

Ei hyvältä näytä

Lapsellani on yksiö ja siitä on vielä velkaa 50 000 euroa. Avoliitossa on nyt ja meinaavat ostaa isomman asunnon. Velkaa pitää ottaa lisää. Molemmat käy töissä ja velka otetaan puoliksi.

Uusi asunto ostetaan niin, että tyttöni omistaa siitä 70 % ja poikaystävä 30%.

Sen takia, koska tytöllä on enemmän laitettavaa asuntoon.

Mitä jos tulee avoero ? Meneekö asunto 70% ja 30% jakoon ?

Entäs jos menevät naimisiin ? Ja tulee ero ? Mitten silloin jaetaan ? Kannattako tehdä avioehto ?

Meneekö kaikki avioerossa puoliksi ilman avioehtoa, vaikka omistusosuudet on merkitty talon kirjoihin ?

4

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

> Mitä jos tulee avoero ? Meneekö asunto 70% ja 30% jakoon ?

Kyllä menee. Jos siis pariskunta päättää myydä sen, kuten normaalit ihmiset tuollaisessa tilanteessa tekevät. On kyllä sellaisiakin jotka vain jäävät asumaan eivätkä lähde ilman käräjöintiä.

> Entäs jos menevät naimisiin ? Ja tulee ero ? Mitten silloin jaetaan ? Kannattako tehdä avioehto ?

Kannattaa tehdä avioehto ilman muuta, yleensäkin, ja etenkin tuollaisessa tapauksessa. Muuten menee puoliksi jos eroavat.

> Meneekö kaikki avioerossa puoliksi ilman avioehtoa, vaikka omistusosuudet on merkitty talon kirjoihin ?

Kyllä, aviopuolisoilla on avio-oikeus toistensa omaisuuteen ellei sitä ole avioehdolla suljettu pois.
      Rikkaampi joutuu maksamaan köyhemmälle tasinkoa, mutta rikkaampi saa itse päättää mistä omaisuudesta. Mutta ilmeisesti tällä nuorellaparilla ei ole juuri muuta omaisuutta kuin se asunto.

• llllllllllllllllllll

"Rikkaampi joutuu maksamaan köyhemmälle tasinkoa"

Rikas ihminen on semmonen jolla on miljoonien eurojen omaisuus. Suurin osa suomalaisista ei omista yli miljoonaa euroa. En tiedä kenestä rikkaasta puhut?

Mulla on 100 euroa ja kaverilla 10 euroa. Olenko rikas?

• nix nax

>>Meneekö kaikki avioerossa puoliksi ilman avioehtoa, vaikka omistusosuudet on merkitty talon kirjoihin ?

• mk

pysyä avoliitoss aniin ei tule erossa mitä kukin saa kun avoliitossa omaisuus on sen kenen nimissä omaisuus on,.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 87
      3545
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3125
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      82
      2586
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2386
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      212
      2220
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2121
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      898
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      760
    Aihe