Kutina menkkojen jälkeen...

Mikä mul voi olla?

Viime keväänä erään seksikontaktin jälkeen (kortsua käytettiin!) minulla alkoi pian elämäni ensimmäinen hiiva. Oli kovaa kutinaa koko alapään alueella. Kävin testauttamassa hiivan ja otettiiin emätintuledustestitkin, myös klamydia ja tippuri. Hiiva oli ainostaan plussalla. Söin kuurin, ja oireet helpotti.

Tämän ekan hiivan jälkeen oli muutaman kuukauden tauko. Mutta sen jälkeen lähes aina kuukautisten jälkeen alkaa sietämätön kutina alapäässä. Mistä se voi johtua? Ja mikä avuksi?
3410
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Viime ke´väästä on aikaa, joten voisit mennä uudelleen lääkäriin.

Estrogeenitaso tippuu kuukautisiin ja se antaa hiivalle paremmat mahdollisuudet hyökätä. Eli voi olla hiivaa. Kysymyksessä voi olla myös pelkkä kuivuus. Ceridalia voit kokeilla, jos siitä on apua. Tuota öljyä saa apteekista.

Koska sinulta on otettu papa? hp-virus voi myös aiheuttaa kutinaa.

Äänestä
  • Papakoe on otettu 1.5 vuotta sitten. Ja oli puhdas. Kuinka usein papassa muuten tulisi käydä?

    Minulla kyllä ollut kondylooma vuosia sitten, tosin se hyvin "lievänä", ainoastaan kaksi kondynäppyä. Joten en usko että kutina johtuisi kondystä, koska kutina on myös ulkosynnyttimissä jossa ei kondyä näy. Ja jos kutina johtuisi kondyloomasta niin luulisin sen oireen jatkuvan myös kuukautiskierron muissavaiheissa....

    Nyt viime kuukautisten jälkeen oli taas kutinaa. Laitoin sunnuntai-iltana emättimeeni gynolactin Ja ulkosynnytinen alueelle canesten-voidetta. Ja päivällä vielä ceridalia suihluttelin. Ja nyt kutina taas poissa.
    Olisi vain kiva tietää että kuinka jatkossa tätä hoidan. Nyt vain halusin saada nopeasti loppumaan, joten kokeilin kaikkea jota "lääkekaapistani" löytyi...

    Ehdotit,että varaisin lääkärille ajan sisätutkimuksia varten... kannattaakohan aika varata kutina aikana vai muulloin? Tätä mietin lähinnä siksi, että samalla voisi laittaa lähetteen varmaaa sinne labraan, ni varmistaisi sen,että onko hiivaa vai mitä...?

    Äänestä

Mitä kuukautissuojia käytät? Kertakäyttösiteet hankaavat ja hauduttavat, kutina voi johtua myös niistä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kutikuti kirjoitti:

Mikä mul voi olla?

Viime keväänä erään seksikontaktin jälkeen (kortsua käytettiin!) minulla alkoi pian elämäni ensimmäinen hiiva. Oli kovaa kutinaa koko alapään alueella. Kävin testauttamassa hiivan ja otettiiin emätintuledustestitkin, myös klamydia ja tippuri. Hiiva oli ainostaan plussalla. Söin kuurin, ja oireet helpotti.

Tämän ekan hiivan jälkeen oli muutaman kuukauden tauko. Mutta sen jälkeen lähes aina kuukautisten jälkeen alkaa sietämätön kutina alapäässä. Mistä se voi johtua? Ja mikä avuksi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu