Kenelle maksan tasingon?

Hiukan katkera

Meille tuli mieheni kanssa ero ja kaikki menee nyt jakoon, siis kaikki minun omaisuus, mieheni kun on täysin varaton ja suuret velat ulosotossa. Itse en haluaisi tässä tilanteessa antaa miehelleni mitään, mieluiten tilittäisin nuokin rahat vaikka ulosottomiehelle. Onko minun maksettava rahat miehelle vai voinko ohittaa hänet ja maksaa voutille? Vai onko minulla jopa velvollisuus ottaa yhteyttä voutiin kun kerran tiedän mieheni veloista?

10

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllllllllllll

      että miehesi on pitänyt teidä elintasoa yllä ja nyt kun mies joutu taloudelliseen umpikujaa niin "rotat hyppää laivasta ensimmäisenä". No miehellesi tulee ero täytenä onnenkantamoisena. Olet elänyt siivellä ja kun olisi maksun aika niin..........

      • Hiukan katkera

        Minä olen joutunut meidät elättämään, eihän varaton ja velkainen siihen kykene. Nyt vielä lopuksi joudun luovuttamaan puolet omaisuudestani, enkä haluaisi antaa sitä tuolle pettävälle ketkulle, menköön siis ennemmin voudille ja sitä kautta velkojille.


      • llllllllllllllllllll
        Hiukan katkera kirjoitti:

        Minä olen joutunut meidät elättämään, eihän varaton ja velkainen siihen kykene. Nyt vielä lopuksi joudun luovuttamaan puolet omaisuudestani, enkä haluaisi antaa sitä tuolle pettävälle ketkulle, menköön siis ennemmin voudille ja sitä kautta velkojille.

        olet mennyt velkaisen ja varattoman kanssa naimisiin.


      • Hiukan katkera.
        llllllllllllllllllll kirjoitti:

        olet mennyt velkaisen ja varattoman kanssa naimisiin.

        rakkastunut ei kysele tilin saldoa ja yhdessä kun eletään niin silloin pidetään toisesta huolta. Mutta pettämiseen loppu tuo huolenpito.


    • nix nax

      >>mieheni kun on täysin varaton ja suuret velat ulosotossa>Onko minun maksettava rahat miehelle vai voinko ohittaa hänet ja maksaa voutille?>onko minulla jopa velvollisuus ottaa yhteyttä voutiin kun kerran tiedän mieheni veloista?

    • mk

      Että kiinnitätä sinun asunnon täydestä arvosta että näyttää että on velkaa talon arvo mutta sovit pankin kanssa että et nosta sitä lainaa vaan paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo ja sitten erossa kun omaisuudesta vähennetään valat niin se plus miinus nolla se varallisuus kun on kiinnitys taydestä arvosta niin et joudu maksamaan mitään tasinkoa miehelle tai yrität saada mihesi kanssa tekemään avioehto jam allekirjoittamaan se ja todistajat ja sitten rekisteröinti maistraattinn että kummallakaan ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen niinse käy.

      • pulliainen

        nix naxin neuvo oli hyvä.

        Mk:n neuvo oli huono. Siihen sisältyy huijausyritys (surkea).


      • nix nax

        MK se vaan jakelee täällä mitäsattuu-neuvojaan. Tälläkin kertaa yllyttää ap:tä petokseen. Kannattaisi MK:n vähän lueskella rikoslakia. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001)

        RL 5:5
        "Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

        >>paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo


      • Laki mikä laki
        nix nax kirjoitti:

        MK se vaan jakelee täällä mitäsattuu-neuvojaan. Tälläkin kertaa yllyttää ap:tä petokseen. Kannattaisi MK:n vähän lueskella rikoslakia. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001)

        RL 5:5
        "Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

        >>paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo

        RL 5:5
        "Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

        Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!

        Tuntuu vähän että noi lait on kirjoitettu joskus 1900-luvun alussa. Teksti on kuin jostain Raamatun sivulta.


      • Säälittävää
        Laki mikä laki kirjoitti:

        RL 5:5
        "Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

        Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!

        Tuntuu vähän että noi lait on kirjoitettu joskus 1900-luvun alussa. Teksti on kuin jostain Raamatun sivulta.

        Niin, kaikki eivät voi ymmärtää vähän vanhempaa ja vaativampaa tekstiä. Joidenkin pitää tyytyä Aku Ankkaan.

        "Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

        "Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!"

        No ei. Ei tuosta mitenkään voi saada tuota käsitystä, jos osaa edes jollain lailla lukea ja ymmärtää lukemansa.

        Siinä sanotaan täysin selvästi että tuo joka yllyttää, tuomitaan rikoksesta samalla tavalla kuin tekijäkin tuomitaan; siis saa saman rangaistuksen.

        Jotta se tarkoittaisi sitä, mitä sinä väität, siinä pitäisi lukea:

        "tuomitaan yllytyksestä rikokseen, kuten myös tekijä".

        Mutta lue sinä vaan Nakke Nakuttajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe