Kenelle maksan tasingon?

Hiukan katkera

Meille tuli mieheni kanssa ero ja kaikki menee nyt jakoon, siis kaikki minun omaisuus, mieheni kun on täysin varaton ja suuret velat ulosotossa. Itse en haluaisi tässä tilanteessa antaa miehelleni mitään, mieluiten tilittäisin nuokin rahat vaikka ulosottomiehelle. Onko minun maksettava rahat miehelle vai voinko ohittaa hänet ja maksaa voutille? Vai onko minulla jopa velvollisuus ottaa yhteyttä voutiin kun kerran tiedän mieheni veloista?

10

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllllllllllll

että miehesi on pitänyt teidä elintasoa yllä ja nyt kun mies joutu taloudelliseen umpikujaa niin "rotat hyppää laivasta ensimmäisenä". No miehellesi tulee ero täytenä onnenkantamoisena. Olet elänyt siivellä ja kun olisi maksun aika niin..........

• Hiukan katkera

Minä olen joutunut meidät elättämään, eihän varaton ja velkainen siihen kykene. Nyt vielä lopuksi joudun luovuttamaan puolet omaisuudestani, enkä haluaisi antaa sitä tuolle pettävälle ketkulle, menköön siis ennemmin voudille ja sitä kautta velkojille.

• llllllllllllllllllll
        Hiukan katkera kirjoitti:

Minä olen joutunut meidät elättämään, eihän varaton ja velkainen siihen kykene. Nyt vielä lopuksi joudun luovuttamaan puolet omaisuudestani, enkä haluaisi antaa sitä tuolle pettävälle ketkulle, menköön siis ennemmin voudille ja sitä kautta velkojille.

olet mennyt velkaisen ja varattoman kanssa naimisiin.

• Hiukan katkera.
        llllllllllllllllllll kirjoitti:

olet mennyt velkaisen ja varattoman kanssa naimisiin.

rakkastunut ei kysele tilin saldoa ja yhdessä kun eletään niin silloin pidetään toisesta huolta. Mutta pettämiseen loppu tuo huolenpito.

• nix nax

>>mieheni kun on täysin varaton ja suuret velat ulosotossa>Onko minun maksettava rahat miehelle vai voinko ohittaa hänet ja maksaa voutille?>onko minulla jopa velvollisuus ottaa yhteyttä voutiin kun kerran tiedän mieheni veloista?

• mk

Että kiinnitätä sinun asunnon täydestä arvosta että näyttää että on velkaa talon arvo mutta sovit pankin kanssa että et nosta sitä lainaa vaan paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo ja sitten erossa kun omaisuudesta vähennetään valat niin se plus miinus nolla se varallisuus kun on kiinnitys taydestä arvosta niin et joudu maksamaan mitään tasinkoa miehelle tai yrität saada mihesi kanssa tekemään avioehto jam allekirjoittamaan se ja todistajat ja sitten rekisteröinti maistraattinn että kummallakaan ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen niinse käy.

• pulliainen

nix naxin neuvo oli hyvä.

Mk:n neuvo oli huono. Siihen sisältyy huijausyritys (surkea).

• nix nax

MK se vaan jakelee täällä mitäsattuu-neuvojaan. Tälläkin kertaa yllyttää ap:tä petokseen. Kannattaisi MK:n vähän lueskella rikoslakia. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001)

RL 5:5
        "Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

>>paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo

• Laki mikä laki
        nix nax kirjoitti:

MK se vaan jakelee täällä mitäsattuu-neuvojaan. Tälläkin kertaa yllyttää ap:tä petokseen. Kannattaisi MK:n vähän lueskella rikoslakia. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001)

"Yllytys
        Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

>>paperit näyttää että on velkaa asunnosta täysi arvo

"Yllytys

Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!

Tuntuu vähän että noi lait on kirjoitettu joskus 1900-luvun alussa. Teksti on kuin jostain Raamatun sivulta.

• Säälittävää
        Laki mikä laki kirjoitti:

"Yllytys

Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!

Tuntuu vähän että noi lait on kirjoitettu joskus 1900-luvun alussa. Teksti on kuin jostain Raamatun sivulta.

Niin, kaikki eivät voi ymmärtää vähän vanhempaa ja vaativampaa tekstiä. Joidenkin pitää tyytyä Aku Ankkaan.

"Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä."

"Siis rikoksen tekijä myös tuomitaan yllytyksestä rikokseen. "...tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä!"

No ei. Ei tuosta mitenkään voi saada tuota käsitystä, jos osaa edes jollain lailla lukea ja ymmärtää lukemansa.

Siinä sanotaan täysin selvästi että tuo joka yllyttää, tuomitaan rikoksesta samalla tavalla kuin tekijäkin tuomitaan; siis saa saman rangaistuksen.

Jotta se tarkoittaisi sitä, mitä sinä väität, siinä pitäisi lukea:

"tuomitaan yllytyksestä rikokseen, kuten myös tekijä".

Mutta lue sinä vaan Nakke Nakuttajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      433
      2388
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2189
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1435
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1119
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      59
      1030
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      413
      1012
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      888
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      885
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      849
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      825
    Aihe