Mitkä on oikeen lämmöt?

Ekakerta

Tässä pohdiskelen oman koneeni jumiutumisia ja kun mitään muutakaan en keksi enää, niin ajattelin kokeilla tätäkin. Olen ihan aloittelija näissä konehommissa, mutta mulla on toi Aida -ohjelma ja se kertoo emolevyn ja prossun lämmöiksi jotaa 37 ja 50 astetta, en muista kummin päin ne oli. Onko ne liikaa? Tai kertokaas mitkä on sopivat lämmöt ja minkä alla pitäis pysyy?

4

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testailija

Sekä emosi että prossun lämpötilat
      ovat normaalit, kaatuilun syy
      ei johtune lämmöistä.

Jos vielä kerrot koneesi kokoonpanon,
      ja missä tilanteissa kaatuilee,
      on helpompi antaa lisävinkkejä
      kaatuiliun korjaamiseksi.

• winMe

Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.
        Kaatuilee ihan millon sattuu, ei ihme kyllä koskaan kesken pelien ja pelaan kyllä monta tuntia päivässä (valitettavasti!), vaan esimerkiksi Resurssienhallintaa selatessa, netissä (Firefox) vaikkapa hiiren rullalla alaspäin rullatessa - aivan järjettömissä tapauksissa. Tai käynnistäessä konetta. Työpöytä saattaa tulla näkyviin, mutta pikakuvakkeet eivät ja hiiressä jää pyörimään tiimalasi - ja pyörii siinä sitten vaikka loppupäivän. No, se sentään jää pyörimään, usein jumahtaa täysin liikkumattomaksi. Huraa - tänään sellaista ei ole tapahtunut!
        Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia.

• Testailija
        winMe kirjoitti:

Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.
        Kaatuilee ihan millon sattuu, ei ihme kyllä koskaan kesken pelien ja pelaan kyllä monta tuntia päivässä (valitettavasti!), vaan esimerkiksi Resurssienhallintaa selatessa, netissä (Firefox) vaikkapa hiiren rullalla alaspäin rullatessa - aivan järjettömissä tapauksissa. Tai käynnistäessä konetta. Työpöytä saattaa tulla näkyviin, mutta pikakuvakkeet eivät ja hiiressä jää pyörimään tiimalasi - ja pyörii siinä sitten vaikka loppupäivän. No, se sentään jää pyörimään, usein jumahtaa täysin liikkumattomaksi. Huraa - tänään sellaista ei ole tapahtunut!
        Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia.

Tuo Win ME ei ole mikään vakain
        mahd. käyttis, syy kaatuiluun
        voi johtua ihan siitä. Jos et ole
        asentanut Winukkaa koneen oston jlk,
        puhdas uudelleenasennus voi korjata
        kuvailemasi epävakausongelmat.

• IronGuard
        winMe kirjoitti:

Tietysti ongelma voi olla jopa XP:ssä tuttu explorer.exe eli työpöydän/resurssienhallinan omituinen jumiutuminen. Se lähtee kesken selailun syömään muistia tuhottomasti ja käyttää prosessorin ajan kokonaan. Minulla ongelmaan auttoi päivitys. Oliko tietoinen että WinME on Win98:n "service pack"? Toisin sanoen en yhtään ihmettele jos windows kaatuilee, minulla se kerta tuhosi itse itsensä. Melkein suosittlen käyttiksen vaihtamista Windows XP:seen, 2000:seen tai win98:iin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3464
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      588
      2218
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      89
      2177
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1980
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1628
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1608
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      67
      1510
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      1427
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1426
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1359
    Aihe