Mitkä on oikeen lämmöt?

Ekakerta

Tässä pohdiskelen oman koneeni jumiutumisia ja kun mitään muutakaan en keksi enää, niin ajattelin kokeilla tätäkin. Olen ihan aloittelija näissä konehommissa, mutta mulla on toi Aida -ohjelma ja se kertoo emolevyn ja prossun lämmöiksi jotaa 37 ja 50 astetta, en muista kummin päin ne oli. Onko ne liikaa? Tai kertokaas mitkä on sopivat lämmöt ja minkä alla pitäis pysyy?

4

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testailija

Sekä emosi että prossun lämpötilat
      ovat normaalit, kaatuilun syy
      ei johtune lämmöistä.

Jos vielä kerrot koneesi kokoonpanon,
      ja missä tilanteissa kaatuilee,
      on helpompi antaa lisävinkkejä
      kaatuiliun korjaamiseksi.

• winMe

Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.
        Kaatuilee ihan millon sattuu, ei ihme kyllä koskaan kesken pelien ja pelaan kyllä monta tuntia päivässä (valitettavasti!), vaan esimerkiksi Resurssienhallintaa selatessa, netissä (Firefox) vaikkapa hiiren rullalla alaspäin rullatessa - aivan järjettömissä tapauksissa. Tai käynnistäessä konetta. Työpöytä saattaa tulla näkyviin, mutta pikakuvakkeet eivät ja hiiressä jää pyörimään tiimalasi - ja pyörii siinä sitten vaikka loppupäivän. No, se sentään jää pyörimään, usein jumahtaa täysin liikkumattomaksi. Huraa - tänään sellaista ei ole tapahtunut!
        Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia.

• Testailija
        winMe kirjoitti:

Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.