Heippa,
viime vuosien aikana olen päässyt tekemään pieniä maalauskeikkoja ja olen innostunut alasta joka kerta vain enemmän. Työ tuntuu raskaalta ja voin vain kuvitella kuinka raskaita ulkona tehtävät isot maalaustyöt ovat. Olen kuitenkin harkinnut hakeutuvani aikuisopiskelemaan maalariksi, jotta voisin jonain päivänä tehdä maalarin töitä esim. yrittäjänä. Minua askarruttaa kuitenkin hyvin paljon se, riittääkö maalarin töitä vastavalmistuneelle, vaikka työkokemusta olis jo jonkin verran? Minua kiinostaisi tietää ihan maalareilta itseltään, miten he kokevat työmääränsä..? Olisiko kannattavampaa hakeutua opiskelujen jälkeen ensin toiselle töihin, kuin että lähtisi heti yrittäjäksi? Olen enemmänkin huolissani siitä että riittääkö alalla töitä joka arkipäivälle? Kuinka haastavaa on saada uusia asiakkaita? Olen 26-vuotias nainen (jos se yhtään vaikuttaa tähän).
Kiitos jo etukäteen niille fiksuille vastaajille.
Riittääkö maalarille töitä?
3
598
Vastaukset
- puig44
kun otat repertuaasi kylppäri rempat ja sisustus timpurin hommat niin duunia riittää. Ja toivottavasti lähivuosina maksajiakin.
- Verottaja maksaa
Remonttitöiden maksajia aina löytää, koska kotitalousvähennyksellä voi vähentää 60 prosenttia hinnasta ja enintään 6 000 euroa pariskunnalla.
- wertyo
opiskelen itse tällä hetkellä vähän vastaavaa alaa (sisustusrakennus), ja meillä on paljon yhteisiä aineita maalareiden kanssa.
Kyllä tälläisillä aloilla töitä riittää, itselläkin olisi töitä ni paljon kuin opiskelujen ohessa jaksaisi tehdä joista suurin osa nimenomaan maalaus ja tapetointi keikkaa. Mutta eihän nekää ittestään selvyyksiä ole.
Suosittelenkin että koulun penkille vaan ei ne koulutukset mitenkään hirveen pitkiä ole, ja ikähaarukka on opiskelijoilla 16-48 ikävuoteen. Mutta kun hakee aikuisopiskelemaan kannattaa olla tarkkana minne menee ja miksi valmistuu, tämän kaltaisilla aloilla on nykyään niin monenlaisia nimikkeitä, ja toiset ovat todellakin paljon arvostetumpia, eli ei kannata sieltä mistä aita on matalin eli valita kurssi joka kestää parikuukautta.
Aiempi kokemus on AINA hyödyksi, varsinkin jos on hoitanut hommansa hyvin ja osannut saada puskaradion pyörimään. Tällälailla saa suurimman osan keikoista, kuulemma myös yrittäjänä. Kokemusta kannattaa ehdottomasti hakea lisää,ja mikäli sinulla ei ole kokemusta maalikaupan myyjänä vielä kannattaa sitä ehdottomasti hankkia, koska ensinäkin opit tuntemaan työvälineesi (maalit ym. perinpohjaisesti ja ystävällinen palvelu synnyttää pitkiä asiakassuhteita joista saattaa sit poikia niitä töitäkin.
Ja vielä siitä, että olet nainen. Kummasti nyt oman vuosikurssini maalareista 15:sta vain 3 on miehiä :D, eli ala on muuttumassa yhä naisvaltaisemmaksi, joskaan ei sitä vielä ole mikä ilmenee kyllä kun haet rakennus/maalausfirmoihin joiden pomo on sitä vanhaa koulukuntaa, semmoinen keski-ikäinen mies, joka sitten haastattelussa kehuu kyl mutta jossai vaiheessa sanoo sitten: "mutta sä olet nainen", nimimerkillä kokemusta tästä löytyy. Toki ei kaikki ole tuollaisia mut tuohon kannattaa varautua, eli panostaa itsensä ja taitojensa myymiseen toden teolla, cv ym. työnäytteitä... Usein kuitenkin todennut että yksityisasiakkaista jopa nuo keskiikäiset miehet ovat todenneet, että nasimaalarit tekevät tarkempaa työtä ja suosivat heitä, rautakaupatkin mainostavat osasta näin.
Joo eli tuos oli nyt jotai, tarkempiaki juttuja toki löytyy, mut en nyt viitsi ihan omiin ammattisalaisuuksiin mennä :D Onnea yrittämiseen, itsestä tälläsil aloil menestys kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829