Häiden kustannukset?

häähumua

Pieni kysely:
Millainen hääbudjetti teillä on?
Entä kuinka paljon häihin on tulossa vieraita?
Kuka maksaa häät / mistä rahoitus?

67

10367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naimisissa

      Meidän häissä oli vieraita 70 ja rahaa meni 4000€. Häät maksoimme pääsääntöisesti itse mutta molempien vanhemmat antoivat rahaa yhteensä 1500€.

      • yiouiuioj

        "Häät maksoimme pääsääntöisesti itse"
        Eli maksoitte pääsääntöisesti juhlistanne 500€/nenä, kun taas appivanhemmat yhteensä 3000 :'DD


      • selventäjä
        yiouiuioj kirjoitti:

        "Häät maksoimme pääsääntöisesti itse"
        Eli maksoitte pääsääntöisesti juhlistanne 500€/nenä, kun taas appivanhemmat yhteensä 3000 :'DD

        Jos vanhemmat antavat rahaa yhteensä 1500€, se ei ole sillon 3000€ vaan 1500€. He maksoivat siis itse 2500€, joka tekee 1250€ per nuppi.


      • jep jep
        selventäjä kirjoitti:

        Jos vanhemmat antavat rahaa yhteensä 1500€, se ei ole sillon 3000€ vaan 1500€. He maksoivat siis itse 2500€, joka tekee 1250€ per nuppi.

        Mutta ettehän te PERINTEISESTI maksaneet niitä ITSE! Missä oma ymmärtämisesi itse maksamisessa??
        En näköjään ole ainoa jota asia nauratti, vaikkakin joku jo aiemmin laski väärin.


      • nodaa!
        jep jep kirjoitti:

        Mutta ettehän te PERINTEISESTI maksaneet niitä ITSE! Missä oma ymmärtämisesi itse maksamisessa??
        En näköjään ole ainoa jota asia nauratti, vaikkakin joku jo aiemmin laski väärin.

        "Mutta ettehän te PERINTEISESTI maksaneet niitä ITSE! Missä oma ymmärtämisesi itse maksamisessa?? "

        Perinteiseesti? Mitä tekemistä tällä oikein on vastaajan kommentin kanssa?

        "Häät maksoimme pääsääntöisesti itse..."


    • Bride2010

      Budjetti on vain noin 2000e, kaikessa säästetään paitsi ruuassa, joka viekin budjetista noin puolet. Vanhempamme rahoittavat häät, koska olemme työttömiä. Vieraita tulee vain noin 23, läheisimmät ihmiset, joiden kanssa ollaan tekemisissä muutenkin. Häälahjarahoilla toteutamme sitten häämatkan. Pieni budjetti toimii, jos haluaa omanlaiset häät, joissa pyritään yksinkertaisuuteen ja intiimiin tunnelmaan perinteisten hääjuhlinen sijaan.

      • ddssasdgsgd

        Meni n. 8000e mut siitä on kohta 4v, eli kaikki kallistunu. Jos pitopalvelu pitää varata vähintään 25e/henkilö ruokaan, meillä oli 110 vierasta (osa lapsia), noin 100 aikuista. Pitopalvelu oli n. 2500e. Hääpuku kengät noin 1000e, sormus 300e, kampaus väri noin 140e, kutsut yms sälä, kortit yms n. 50e. Paikan vuokra 1000e, bändi 1000e, alkoholit n. 500e.. hääauto kuski 100e, videointi (alennuksella) 250e siihen editoidut videot...
        Koristelut tuli halvalla, lisäksi pöytäliinat, iltapala jne.. eli siinä 8000e kieppeillä. Ite maksettiin puolet ja vanhemmat toisen puolen puoliksi.
        Häät oli perinteiset ja riehakkaat :)


    • Me kuultiin semmoisesta,kuin nyyttärihäät!
      Jos jo ennestään on paljon tavaraa,niin häävieraat voivat nyyttäreiden tavoin tuoda kuka mitäkin syömistä tullessaan..näin ollen häiden kustannukset jäävät suht vähäisiksi:-)))
      Toki hääkakku sentään pitää parin itse tarjota:-)))

      Onnea vaan tulevien häiden johdosta

      • No johan on...

        Vai, että nyyttärihäät? Eiköhän jätetä sitten koko kemut järjestämättä, jos ei ole varaa vieraille tarjota hääjuhlaa. Nyyttärit erikseen ja häät häinä!


    • lgiofgy

      Viimeaikoin varsinkin tuo kuka maksaa/ mistä rahoitus on ollut puheenalla. Häät kustannetaan itse tai vanhempien avustukselle, kuten perinteisiin kuuluu. Ja jos siihen ei ole varaa, nin siiten järjestetään pienemmät juhlat tai ei ollenkaan, Törkeää on maksattaa kustannuksia vierailla, esim. juomat.

      • pekekek

        Jos ei oo fyrkkaa ei kannata mennä naimisiin


      • sgwrgh
        pekekek kirjoitti:

        Jos ei oo fyrkkaa ei kannata mennä naimisiin

        Mikä siinä muuten on et täällä pyörii vaan työttömät?


      • ei viinaa kiitos

        Itselläni on vakaa aikomus maksaa häissäni ainoastaan alkumalja ja kenties ruoan kanssa viiniä, mielestäni häät eivät ole mikään ryyppyjuhla. Toki on mahdollista (jos hääpaikalla on a-oikeudet) järjestää avoin baari josta jokainen ostaa omat viinaksensa, tai on ostamatta. Ja mieluiten niin että aloittavat myynnin vasta muun ohjelman loputtua, siinäpä olisi kaunis näky kun puolet vieraista makaisi sammuneena jo ennen kakun leikkausta.


    • aivomiäs

      kannattaa varautua huolella sillä kustannuksia tulee vähän kaikesta, puvut kannattaa vuokrata koska niitä pidetään vain kerran.meidän häät on ravintolassa joten tilan vuokra on sidoksissa ruoan hinnassa, sitten on kaikkea maksettavaa kukista ja kuvauksesta alusvaatteisiin.. kannattaa tehdä paljon taustatutkimusta ja käydä häämessuilla ihmettelemässä mitä mikäkin maksaa. tärkeintä on muistaa että ne on TEIDÄN juhlat joten asioita ei kannata miettiä miltään muulta kannalta, vierasmäärä on tietenkin ratkaiseva kustannusten suhteen ettei ihan joka serkkua tarvitse kutsua jos niitä ei koskaan tapaa muutenkaan. täällä on ollut paljon kitinää lahjalistoista ja rahatoiveista, niistä ei kannata välittää.. suomalaiset on pitkälti niin nuukia ja asennevammaisia että täällä huudellaan kuinka hääparin pitäisi tarjota viinat ja tyytyä siihen mitä kukin keksii tuoda.. ravintolassa on se hyvä puoli että siellä on baari eli kaikki saa maksaa ördäämisensä itse, koska tuo juomapuoli maksaisi maltaita ja se hillitsee ihmisten juomista kun saa maksaa itse.. ruoka viinit me tarjoamme ja muut ruokajuomat tietysti. häät luonnollisesti maksetaan itse jos kerran aikuisia ollaan..
      budjetista en osaa sanoa muuta kun että markalla saa markan tavaraa ja hinta määräytyy ihan sen mukaan mitää haluaa.. oma budjetti menee sinne 10000e luokille... mutta muistakaa TEIDÄN JUHLAT TEIDÄN JUHLAT TEIDÄN JUHLAT.... ja pihit vinkujat voi jäädä kotiin jos juhlat ei kelpaa... ei se ruoka ilmaista ole eikä ne juhlat ole teidän kunniaksi järjestetty!!!!!

      • Naimisissa

        Tuo pukujen vuokrauskin kannattaa tapauskohtaisesti kattoa kuinka se menee. Me vuokrasimme mieheni saketin. mutta morsiuspukuni ostin omaksi, koska satuimme liikkeeseen oikeaan aikaan ostaminen oli halvempaa kuin vuokraus. Häidemme jatkoilla tarjosimme vieraille pikkupurtavaa ja boolia, mutta ilmoitimme vieraille että jos haluavat vetää pään täyteen sopii ottaa omia juomia mukaan. Viinat kuitenkin vie varmasti suuren osan hääbudjetista jos rupee tarjoamaan kaiken mahdollisen.


    • vinksvonks

      Meillä euroja palaa koko lystiin alle tonni.
      Sormus n. 300e, mökki n. 260e, meikki omasta takaa, hiuksiin väri, leikkaus ja kampaus n. 70e, vaatteet "hieman paremman puoleiset peruskuteet", avioehdon rekisteröinti n. 50e, sapuskat ravintolassa n. 70e ja sapuskat mökille joitain kymppejä..
      huomenlahjat....?

      Eli juhlimme häitä kaksin, vihkiminen maistraatissa ja siitä syömään ja nysväämään möksälle. Jeh!
      Myöhemmin häämatkalle.

      Kyse ei ole siitä etteikö meillä olisi varaa järjestää perinteisiä häitä tai juhlia lähimmille. Emme vain koe sitä tarpeellisena, sillä menemme naimisiin rakkaudesta toisiimme.

      • edullinenkin : )

        Oikein hyvä suunnitelma. Minä olen menossa myös naimisiin tämän vuoden puolella ja meidän ajatus samanlainen. Avioon mennään rakkaudesta, ei siksi, että saadaan isot juhlat pidettyä ja paljon lahjoja tms. Kukin juhlii tyylillään ja haluaa eri asioita hääpäivästään. Varaa olisi toisenlaisiinkin, mutta haluamme näin : ))


    • Hilleri.

      On aivan älytöntä laittaa häihin esim. 10 000€! Sama kun polttais tosta 10 000:sta eurosta puolet takan pesässä. Se on vaan yks hiton päivä. Kyllä, About 5000 eurolla järjestää jo aikamoiset kemut jos on yhtään suhteita tai maalaisjärkeä.

      • vaimo___

        Ei ole yhtään älytöntä!

        Naimisiin mennään rakkaudesta, mutta häät järjestetään siksi, että on aivan mahtavaa järjestää hauskoja juhlia koko suvulle ja ihanille ystäville. Juhlien järjestäminen ja juhliminen on ihanaa, ja mikä olisi parempi syy juhlia kuin naimisiin meno.

        Omista häistä on nyt aikaa kohta vuosi (vieraita 160 ja rahaa paloi n. 8000e) ja koko ajan kutkuttaa, että koska sais seuraavaksi järjestää jotkut supermahtikivat juhlat taas.

        Jos sulle juhliminen ystävien kanssa on sama asia kuin polttaisi rahaa takassa, niin käy kyllä sääliksi sun ystäviä...


      • Hilleri.
        vaimo___ kirjoitti:

        Ei ole yhtään älytöntä!

        Naimisiin mennään rakkaudesta, mutta häät järjestetään siksi, että on aivan mahtavaa järjestää hauskoja juhlia koko suvulle ja ihanille ystäville. Juhlien järjestäminen ja juhliminen on ihanaa, ja mikä olisi parempi syy juhlia kuin naimisiin meno.

        Omista häistä on nyt aikaa kohta vuosi (vieraita 160 ja rahaa paloi n. 8000e) ja koko ajan kutkuttaa, että koska sais seuraavaksi järjestää jotkut supermahtikivat juhlat taas.

        Jos sulle juhliminen ystävien kanssa on sama asia kuin polttaisi rahaa takassa, niin käy kyllä sääliksi sun ystäviä...

        Sulla taitaa olla jonkin näköinen lukemisen ymmärtämis vaikeus.

        )Jos sulle juhliminen ystävien kanssa on sama asia kuin polttaisi rahaa takassa, niin käy kyllä sääliksi sun ystäviä...) Ööö... Missä vaiheessa sanoin näin?!

        Kysenhän oli siitä, että juhlat voi järjestää pienemmälläkin rahasummalla kuin 10000 euroa, vitun tollo!!
        hauskoja juhlia koko suvulle ja ihanille ystäville voi pitää muutenkin kuin rahaa tuhlaamalla.

        Itse olen ollut monesti 15 000 euron häissä sekä 5000 euron häissä. Porukkaa oli kutsuttu suurinpiirtein saman verran. Niin, kyllä pienellä budjetilla saadaan järjestettyä useasti paremmat, hauskemmat, ihmisläheisemmät ja rennommat häät, eikä mistään ole tingitty vaan käytetty luovuutta, mielikuvitusta ja suhteita.

        Sitten verrattaen nämä ison budjetin häät ovatkin olleet sitten kuivailua, jäykistelyä, niin vitun virallisia/teennäisiä ja tylsiä, ollaan olevinaan niin onnellisia ja parempia ihmisia kuin on niin hienoksi kaikki laitettu isolla rahalla. Kyllä oksettaa ja tylsistyttää yleensä näissä häissä!

        Hyvän hää/juhla tunnelman ja meiningin luo ihmiset/vieraat. Ei RAHA! Näin se vaan menee.


      • aivomiäs
        Hilleri. kirjoitti:

        Sulla taitaa olla jonkin näköinen lukemisen ymmärtämis vaikeus.

        )Jos sulle juhliminen ystävien kanssa on sama asia kuin polttaisi rahaa takassa, niin käy kyllä sääliksi sun ystäviä...) Ööö... Missä vaiheessa sanoin näin?!

        Kysenhän oli siitä, että juhlat voi järjestää pienemmälläkin rahasummalla kuin 10000 euroa, vitun tollo!!
        hauskoja juhlia koko suvulle ja ihanille ystäville voi pitää muutenkin kuin rahaa tuhlaamalla.

        Itse olen ollut monesti 15 000 euron häissä sekä 5000 euron häissä. Porukkaa oli kutsuttu suurinpiirtein saman verran. Niin, kyllä pienellä budjetilla saadaan järjestettyä useasti paremmat, hauskemmat, ihmisläheisemmät ja rennommat häät, eikä mistään ole tingitty vaan käytetty luovuutta, mielikuvitusta ja suhteita.

        Sitten verrattaen nämä ison budjetin häät ovatkin olleet sitten kuivailua, jäykistelyä, niin vitun virallisia/teennäisiä ja tylsiä, ollaan olevinaan niin onnellisia ja parempia ihmisia kuin on niin hienoksi kaikki laitettu isolla rahalla. Kyllä oksettaa ja tylsistyttää yleensä näissä häissä!

        Hyvän hää/juhla tunnelman ja meiningin luo ihmiset/vieraat. Ei RAHA! Näin se vaan menee.

        eili siis jos käyttää juhlimiseen rahaa niin juhlat on surkeat, missä logiikka? eli siis jos nyt soittelen ravintolaan jossa juhlimme että jättävät puolet menusta pois juhlista tulee paremmat, itse voin kaivaa pieruverkkarit pyykkikorista juhlapäiväksi.. on se niin luovaa ja mielikuvituksekasta.. hommaa hilleri itselles duunipaikka niin ei tarvi olla kateellinen toisten rahoista... rakkautta siellä juhlitaan hinnalla millä hyvänsä. sitäpaitsi ihan itse ollaan tehty kutsut, hääkarkkirasiat, pöytäohjelmat yms.. se on se ruoka mikä maksaa, jos haluaa vierailleen tarjoilla jotain oikeasti hyvää. niin ja vaikka rahalla ei sitä rakkautta saa niin kyllä se sormuskin maksaa kohtalaisen paljon, itse ostin KÄTEISELLÄ vaimolle sellaisen sormuksen että on kaikki ämmät kateellisia... alkais hillerinkin silmiä särkeä jos näkisi, tosin mun muija ei käy sossussa eikä lidlissä joten jääpä näkemäti:)


      • tuleva morsian.
        aivomiäs kirjoitti:

        eili siis jos käyttää juhlimiseen rahaa niin juhlat on surkeat, missä logiikka? eli siis jos nyt soittelen ravintolaan jossa juhlimme että jättävät puolet menusta pois juhlista tulee paremmat, itse voin kaivaa pieruverkkarit pyykkikorista juhlapäiväksi.. on se niin luovaa ja mielikuvituksekasta.. hommaa hilleri itselles duunipaikka niin ei tarvi olla kateellinen toisten rahoista... rakkautta siellä juhlitaan hinnalla millä hyvänsä. sitäpaitsi ihan itse ollaan tehty kutsut, hääkarkkirasiat, pöytäohjelmat yms.. se on se ruoka mikä maksaa, jos haluaa vierailleen tarjoilla jotain oikeasti hyvää. niin ja vaikka rahalla ei sitä rakkautta saa niin kyllä se sormuskin maksaa kohtalaisen paljon, itse ostin KÄTEISELLÄ vaimolle sellaisen sormuksen että on kaikki ämmät kateellisia... alkais hillerinkin silmiä särkeä jos näkisi, tosin mun muija ei käy sossussa eikä lidlissä joten jääpä näkemäti:)

        Hohhoijaa, aina sitä vaan vetäistään kateuskortti-hihasta, jos sanoo yhtäänkään poikkeavan mielipiteen. Ei näin, ei todellakaan näin.

        Eikä myöskään minun mielestäni tuo edellinen väittänyt, että kalliimmat häät ovat aina huonommat kuin halvemmat. Toki se lähtee ihmisistä itsestään millaiset juhlat tulevat olemaan, budjetilla ei ole paskaakaan väliä. Mutta jos tuolla edellisellä oli känyt omalla kohdallaan niin, että pienemmän budjetin häät olivat mukavammat kuin suuremman budjetin, niin silloin ne olivat, vaikka sinä kuinka siinä keuhkoaisit ja vetelisit hihata viisikymmentä kateus- ja köyhyyskorttia.

        "eli siis jos nyt soittelen ravintolaan jossa juhlimme että jättävät puolet menusta pois juhlista tulee paremmat, itse voin kaivaa pieruverkkarit pyykkikorista juhlapäiväksi.."

        Kymmenen euron ja viidentoista tuhannen euron välistä voisi järkiajattelulla löytyä se kompromissi. Ei se aina tarkoita, että kuljetaan verkkareissa, jos ei laiteta älyttömiä summia yhteen päivään. Käytähän järkeäsi.

        "hommaa hilleri itselles duunipaikka niin ei tarvi olla kateellinen toisten rahoista..."

        Eikä myöskään näin. Vaikka kävisi töissä, niin ei siltikään kaikilla ole halua tai kiinnostusta käyttää viisinumeroista summaa yhden päivän juhlintaan.

        "rakkautta siellä juhlitaan hinnalla millä hyvänsä." "itse ostin KÄTEISELLÄ vaimolle sellaisen sormuksen että on kaikki ämmät kateellisia..."

        Tärkeintäkö on näyttää se, että on paljon rahaa. Huhhei ja kippis vaan.


        Mutta ihan tosi, kyllä pienemmälläkin budjetilla saa paljon aikaiseksi, itsekään en aio noin viittätuhatta euroa enempää käyttää. (Ja ei, näihin mielipiteisiin ei syynä köyhyys tai kateus.) En vain näe järkeä pulittaa hirveitä summia, jos vähän vaivaa näkemällä saa kuluja roimasti tiputettua.


        Kuinkahan paljon paskaa tulee niskaan tämän jälkeen ;>


      • Nicit
        tuleva morsian. kirjoitti:

        Hohhoijaa, aina sitä vaan vetäistään kateuskortti-hihasta, jos sanoo yhtäänkään poikkeavan mielipiteen. Ei näin, ei todellakaan näin.

        Eikä myöskään minun mielestäni tuo edellinen väittänyt, että kalliimmat häät ovat aina huonommat kuin halvemmat. Toki se lähtee ihmisistä itsestään millaiset juhlat tulevat olemaan, budjetilla ei ole paskaakaan väliä. Mutta jos tuolla edellisellä oli känyt omalla kohdallaan niin, että pienemmän budjetin häät olivat mukavammat kuin suuremman budjetin, niin silloin ne olivat, vaikka sinä kuinka siinä keuhkoaisit ja vetelisit hihata viisikymmentä kateus- ja köyhyyskorttia.

        "eli siis jos nyt soittelen ravintolaan jossa juhlimme että jättävät puolet menusta pois juhlista tulee paremmat, itse voin kaivaa pieruverkkarit pyykkikorista juhlapäiväksi.."

        Kymmenen euron ja viidentoista tuhannen euron välistä voisi järkiajattelulla löytyä se kompromissi. Ei se aina tarkoita, että kuljetaan verkkareissa, jos ei laiteta älyttömiä summia yhteen päivään. Käytähän järkeäsi.

        "hommaa hilleri itselles duunipaikka niin ei tarvi olla kateellinen toisten rahoista..."

        Eikä myöskään näin. Vaikka kävisi töissä, niin ei siltikään kaikilla ole halua tai kiinnostusta käyttää viisinumeroista summaa yhden päivän juhlintaan.

        "rakkautta siellä juhlitaan hinnalla millä hyvänsä." "itse ostin KÄTEISELLÄ vaimolle sellaisen sormuksen että on kaikki ämmät kateellisia..."

        Tärkeintäkö on näyttää se, että on paljon rahaa. Huhhei ja kippis vaan.


        Mutta ihan tosi, kyllä pienemmälläkin budjetilla saa paljon aikaiseksi, itsekään en aio noin viittätuhatta euroa enempää käyttää. (Ja ei, näihin mielipiteisiin ei syynä köyhyys tai kateus.) En vain näe järkeä pulittaa hirveitä summia, jos vähän vaivaa näkemällä saa kuluja roimasti tiputettua.


        Kuinkahan paljon paskaa tulee niskaan tämän jälkeen ;>

        Asiallista ja todellakin totta, Hilleri ja Tuleva morsian :)


      • Hilleri.
        aivomiäs kirjoitti:

        eili siis jos käyttää juhlimiseen rahaa niin juhlat on surkeat, missä logiikka? eli siis jos nyt soittelen ravintolaan jossa juhlimme että jättävät puolet menusta pois juhlista tulee paremmat, itse voin kaivaa pieruverkkarit pyykkikorista juhlapäiväksi.. on se niin luovaa ja mielikuvituksekasta.. hommaa hilleri itselles duunipaikka niin ei tarvi olla kateellinen toisten rahoista... rakkautta siellä juhlitaan hinnalla millä hyvänsä. sitäpaitsi ihan itse ollaan tehty kutsut, hääkarkkirasiat, pöytäohjelmat yms.. se on se ruoka mikä maksaa, jos haluaa vierailleen tarjoilla jotain oikeasti hyvää. niin ja vaikka rahalla ei sitä rakkautta saa niin kyllä se sormuskin maksaa kohtalaisen paljon, itse ostin KÄTEISELLÄ vaimolle sellaisen sormuksen että on kaikki ämmät kateellisia... alkais hillerinkin silmiä särkeä jos näkisi, tosin mun muija ei käy sossussa eikä lidlissä joten jääpä näkemäti:)

        Kolme ammattia lukeneena eli multiosaajana, itsellänihän on ollut mukava duunipaikka jo viimeiset kahdeksan vuotta joten, palkkanikin on ihan mukava ;)

        Ruoka kyllä maksaa mutta, edullisestikin saa ihan oikeasti hyvää ruokaa! Missä sun logiikka on tässä, että mitä kalliimpi ruoka, niin sitä parempi ruoka?! Samoista raaka-aineista ne tehdään.

        Enkä myöskään käy sossussa, enkä Lidlissä.

        Sääliks käy sua ja sun "Muijaas" :)


      • vaimo___
        Hilleri. kirjoitti:

        Sulla taitaa olla jonkin näköinen lukemisen ymmärtämis vaikeus.

        )Jos sulle juhliminen ystävien kanssa on sama asia kuin polttaisi rahaa takassa, niin käy kyllä sääliksi sun ystäviä...) Ööö... Missä vaiheessa sanoin näin?!

        Kysenhän oli siitä, että juhlat voi järjestää pienemmälläkin rahasummalla kuin 10000 euroa, vitun tollo!!
        hauskoja juhlia koko suvulle ja ihanille ystäville voi pitää muutenkin kuin rahaa tuhlaamalla.

        Itse olen ollut monesti 15 000 euron häissä sekä 5000 euron häissä. Porukkaa oli kutsuttu suurinpiirtein saman verran. Niin, kyllä pienellä budjetilla saadaan järjestettyä useasti paremmat, hauskemmat, ihmisläheisemmät ja rennommat häät, eikä mistään ole tingitty vaan käytetty luovuutta, mielikuvitusta ja suhteita.

        Sitten verrattaen nämä ison budjetin häät ovatkin olleet sitten kuivailua, jäykistelyä, niin vitun virallisia/teennäisiä ja tylsiä, ollaan olevinaan niin onnellisia ja parempia ihmisia kuin on niin hienoksi kaikki laitettu isolla rahalla. Kyllä oksettaa ja tylsistyttää yleensä näissä häissä!

        Hyvän hää/juhla tunnelman ja meiningin luo ihmiset/vieraat. Ei RAHA! Näin se vaan menee.

        sori. luin väärin ton rahanpolttokohdan. olitkin kirjoittanut, että polttaisi PUOLET eikä kaikkea.

        eli olet kuitenkin sitä mieltä, että häät saa järkätä ja niistä saa maksaa. vedän siis takaisin säälini kavereitasi kohtaan.

        nyt säälin vain vähän sinua, kun kirjoittelet noin tökerösti ja haukut tuntemattomia ihmisiä urpoiksi ja vitun tolloiksi. vähän käytöstapoja saa olla myös nimettömissä keskusteluissa...

        ja tosiaan häiden järkkäily pienelläkin budjetilla onnistuu, mutta on monesti työläämpää ja edellyttää suhteita. eli jos rahaa on, niin miksei sitä saisi käyttää.


      • Ei kiitos

        Miks nailla palstoilla aina oletetaan etta kenellakaan ei ole rahaa? Joillekin se 10 tuhatta ei ole mikaan iso summa ja jokainen jarjestaa haat omien tulojensa perusteella. Asun ulkomailla ja talla 30 tuhatta on keskimaarainen summa mita haihin kaytetaan. Toki ihmiset myos tienaavat enemman. Pitaako kateellisten olla heti haukkumassa jos joku haluaa unelmiensa haat ja on valmis maksamaan siita enemman? Ihme hurskastelua. Just taman takia en asu enaa Suomessa.


    • larah87

      Kyllä meillä menee se 10 000€ aika tarkalleen: juhlapaikka, ruoat ja juomat yht.5950€, pukuihin varattu 1000€, muihin hää tarvikkeisiin 200€(sukkanauhat ja muut), sormus 500€, meikki 80€, kampaukset mulle ja kaasoille 80€, hotelli 150€, kukkiin 300€, DJ 500€, valokuvaaja 500€, kutsu-, menu- ja paikkakortit 160€, kaasojen ja bestmanien lahjat ??, lapsien ylläripussukat 100€, sit kaikki vieraskirjat yms ??, Hummer omasta takaa. Nii ja vieraita 100. Eikä meitä vituta laittaa rahaa, ajateltiin kerran mennä naimisiin tässä elämässä niin kyl häistä mun mielestä voi maksaa! Itse kustannamme kaiken.

      • jessus...

        Hummer omasta takaa... Ei sillon varmaan kymppitonni häihin missään tunnukaan. Hienoa kun on millä mällätä, niinku Viivin Petskulla!


      • Jakos

        Ei Hilleri sanonutkaan, että vituttaisi laittaa paljon rahaa vaan on tyhmyyttä laittaa paljon rahaa :) Ja meneehän sitä paljon jos ei ole suhteita, kaikki otetaan ostopalveluina täydellä hinnalla (kun ei jakseta /viitsitä nähdä yhtään vaivaa, kun asian voisi kustantaa edullisemminkin) ja itsellä ei ole kuin hummeri...

        Hummer omasta takaa ja itse kustannamme kaiken... Joo, nää oli tärkeitä pointteja sun tekstissä!

        Kyllä nykyajan pennuilla menee hyvin kun vanhemmat on ladannu koko elämänajan rahaa tiskiin kun on tarve vähänkään sitä vaatinut. Noo... Kyllä se elämä vielä opettaa nämäkin pennut tavoille :)


    • JIIKOO_S

      Meillä oli kokonaisuudessan hieman reilut 16.000e
      Vieraita 100
      Itse maksoimme ja muutamma tonni meni lainarahalla

      • Tönör

        Kiva maksella häitä jälkeenpäin :)


    • cwire81

      50 000 euroa - rahat tulee Nova Groupilta

    • joopasss

      Meidän häät maksoi jotain 4000-5000e. Ne pidettiin kunnon hotellissa josta otimme tietty ruoat, no siihen upposi suurin osa..Salivuokra oli 400e, bändiä emme ottaneet..Hääpuku maksoi kenkineen 800e ja miehen jotain 300e, teimme löydön tämän kohdalla ja siihen sisältyi koko puku, paita,solmio vyö, ja sitten tietty kengät erikseen ja liivi, pukujen hintoja ei ole lisätty häiden hintaan.Kukkakoristeet tuli tose halvalla, täti hankki suhteilla, minun hääkimppu oli 50e sis rintaruusun. Hääkampaus oli ilmainen sillä sisko on parturi, meikki tutulta, maksoi jonkun 80e tai jotain...meillä ei oolut mitään budjettia,ideana oli että maksaa sen verta kun maksaa, emme kuitenkaan halunneet mit ökyhäitä.niin ja huone hääyöksi oli jonkun 100e.. alkoholia meidän häissä ei ollut, kaikki sai juoda baarista sen mitä halusi..Molempien porukat maksoivat puolet, me teimme itse pikkuhankintoja kuten sormukset yms

    • HETA66

      Oletko kuullut että on yrityksiä jotka järjestävät sinun budjettisi / toiveidesi mukaan juhlasi.
      Olisitko kiinnostunut kokeilemaan sellaista palvelua. Laskutus kulkee vain käytetyn ajan mukaan.
      MUISTATHAN OLLA LIIKKEELLÄ TARPEEKSI AJOISSA.

    • Hienot muistot

      Meillä oli vain kuusi vierasta eli molempien vanhemmat sekä parhaat ystävät. Mietittiin alussa myös niitä isompia perinteisiä häitä, mutta päädyttiin sitten tuohon ratkaisuun, joka tuntui paljon enemmän "omalta". Ja osoittautuikin aivan loistavaksi jutuksi. Häistä jäi tosi hyvä muisto.

      Rahaa silti meni ihan kiitettävästi. Meidät vihittiin hotellissa, johon vihkijä tuli maistraatista. Siihen aikaan (joitakin vuosia sitten) vihkijät eivät saaneet ottaa erillistä maksua, jos vihkiminen tapahtui arkipäivänä työaikana, joten ostimme hänelle lahjan sen sijaan. Hääpäivällinen oli saman hotellin ravintolan kabinetissa.

      Morsiamen puku ja "tilpehöörit" (kengät, alusvaatteet, laukku): 400 euroa (onnistuin hankkimaan puvun älyttömän Lontoon reissulla; onnenkantamoinen)
      Morsiamen kampaus ja meikkaus: 200 euroa
      Morsiuskimppu: 100 euroa
      Sulhasen frakin vuokra: 100 euroa
      Sulhasen "sulhashoito": 80 euroa
      Lahja vihkijälle: 50 euroa
      Laulukvartetti: 300 euroa
      Hääkuvaus: 460 euroa
      Ajelu limousinella: 200 euroa
      Sviitti hotellissa, jossa vihkiminen: 573 euroa
      Huone hotellissa vieraille: 200 euroa
      Hääpäivällinen juomineen 8 hengelle: 868 euroa
      Ilmoitukset kahteen eri lehteen: 142 euroa

      Eli yhteensä 3673 euroa plus noin 800 euroa sormuksiin.

      Kaikki maksettiin tottakai itse; olimme naimisiin mennessä jo aikuisia, puolessavälissä neljääkymmentä, ja molemmat olleet työelämässä vuosia.

      • Hienot muistot

        Niin, siis onnistuin hankkimaan puvun älyttömän EDULLISESTI Lontoon reissulla.. :-)


      • EiEnääKöyhä
        Hienot muistot kirjoitti:

        Niin, siis onnistuin hankkimaan puvun älyttömän EDULLISESTI Lontoon reissulla.. :-)

        Kyllä kunnon häiden pitää maksaa reilusti yli 10 000€, muuten niistä tulee niin tavallisen rahvaan oloiset, on sitä sitten mukavampi kehua töissä että meidän häät maksoi 13 000€ kun me niin tykätään kerskailla raha jutuilla, silleesti todellisen oikeesti;)


    • Turusta2

      Meillä 30 vierasta, paikka Turun Linnan Herrainkellari, ite tein ruoat, omat juomat sai viedä, hiukan alle 2000€.
      Astiat vuokrattiin/ ostettiin
      Paikka vuokra 380€ vaksi 48,80€/h
      Loput meni vaatteisiin ja ruokiin ja juomiin, koristeluun ei mennyt paljon koska paikka oli jo muutenkin hieno.
      Ruokana oli karitsaa,kermaperunoita,punaviinikastiketta,uunijuureksia, grravilohta, savulohta, rapusalaatti, mozzarellasalaatti, sienisalaatti, ite tehty hääkakku, keksit sun muut pikku purtavat.
      Juomana Kuohuviini, punaviiniä, valkoviiniä, kaljaa, boolia.

      Eli kyllä halvallakin pääsee ja saa järjestettyä hienot häät.

      • juhlapaikka merkkaa

        Joo, samaa mieltä. Olen itse sitä sukupolvea, että vanhempani maksoivat ainoan tyttärensä häät. Hinnasta on turha puhua, koska siitä on jo aikaakin.

        Ensin ajateltiin paikkakunnan perinteisiä hääpaikkoja, joita olisi kuitenkin pitänyt koristella, ja tehdä kunnon kartat ja opasteet, kun kaikki vieraat olis tulleet kauempaa. Sitten keksittiin paikkakunnalla n. vuoden toiminut ravintola, jonka ravintolapäällikkö sattui olemaan työkaverini puoliso (selvisi vasta kun paikka oli jo varattu). Paikka oli kaunis, mitään koristeita ei tarvittu. Sekin raha meni sitten ruokaan ja tarjoiluihin.
        Hienot juhlat saatiinkin, ja varmasti jäi sukulaisten mieleen, kun suurin osa serkuista on mennyt naimisiin lähes kahden kesken, itse muistan olleeni kautta vuosien vain kahden serkkuni häissä ennen omiani, ja juuri eilen laskin, että serkkuja/mahdollisia häitä olisi voinut olla parikymmentä (jälkeenpäin olen ollut kahden serkun häissä). Nyt suunnitellaan serkkutapaamista ensi kesäksi.


    • Helmimorsian

      Budjetti hieman vajaa 4000€.
      Vieraita 20 me.
      Maksamme häämme itse!

    • ruttokansantuote

      Häät on hyvää bisnestä, vuosittain noin 30 000 paria menee naimisiin ja jos keskiverto summa olisi noin 3000 euroa niin tekee se noin 90 miljoonaa euroa. Joka vuosi eroaa reippaasti yli 10 000 paria niin bisnes senkuin kukoistaa.

    • naimisiin..

      Ajattelin siviilivihkimistä,,ei paljoo kuluja,,vihitään vaan ja sitten kabinetti kAHVEET, erilaista kuin perinteiset kirkkohäät!!!

    • ikionnellinen3

      Meidän häihin menee varmaan reilut pari tonnia. Tarkoituksena olisi itse maksaa mahdollisimaan paljon kustannuksista, mutta koska itse olen opiskelija ja vain puolisoni käy töissä, voi raha mennä vähän tiukille ja ehkäpä nuo vanhemmat jotain haluaavat kustantaa.
      Sen verran tiedän kustannuksista, että juhlapaikka maksaa 450 e ja minun pukuni 400 e. Ruoat ja tarjoilut hoitaavat tuttavamme jotka eivät luultavasti paljoa vaadi palkkaa, siinä säästämme aika paljon.

      • ikionnellinen3

        Niin, ja häihimme kutsutaan vajaat 60 henkilöä.


      • isot häät
        ikionnellinen3 kirjoitti:

        Niin, ja häihimme kutsutaan vajaat 60 henkilöä.

        Meille on tulossa melko isot häät, 100 vierasta kutsutaan. Budjetti on 13 000 euroa. Jos joku nyt noita pitää ökyhäinä niin siitä vaan, ei meille silti mitään ihmeellisyyksiä tule. Haluttiin hyvä ja laadukas pitopalvelu, kaunis ja tilava juhlapaikka (melko kallista pääkaupunkiseudulla) sekä hyvä bändi. Nämä nielaisevat valtaosan budjetista. Mieheni on keskipalkkainen ja minä vielä opiskelija. Maksamme itse noin 60 prosenttia häistä, minun vanhempani tarjoutuivat itse maksamaan pitopalvelun ja sulhasen vanhemmat avustavat pienemmällä summalla. Tämä sopii meille oikein hyvin ja olemme sulhasen kanssa molemmat sitä mieltä, että kunnon juhlat järjestetään eikä tingitä ainakaan mistään sellaisesta mikä vaikuttaa vieraiden viihtyvyyteen. Olemme säästäneet vuoden verran häihin ja kyllä tässä ihan säästöillä selvitään kun muuten eletään kohtuullisesti, ei mm. käydä juuri ulkona syömässä, leffassa tai muuten kuluteta rahaa kuin sen mitä on päivittäisiin juttuihin pakko kuluttaa. Ja eikös se ole kuitenkin jokaisen oma asia miten paljon rahaa niihin häihin käyttää ja millaiset juhlat järjestää? Viittaan vaan näihin halveksuviin kommentteihin joita on esitetty jos häät maksavat yli kymppitonnin....


    • Ajoissa nainut..

      Onneksi menin naimisiin jo 2008. Silloin sain 70 vieraalle kunnon juhlat n. 7 000 eurolla. Nyt samantasiosten juhlian summa olisi päälle 10 000 euroa.

    • Henni78

      Häät olivat tosin jo jokin aika sitten, mutta budjetti oli noin 10 000 euroa. Rahaa meni loppujen lopuksi
      12 000 euroa ja siihen vielä häämatka päälle. Vieraita oli vajaat 90 hlöä.

      Itse maksoimme kaiken, ehkä noin 3000 meni luottokortilla ja loput ihan käteisellä (ei lainarahaa).

      Hankintoja tehtiin pikkuhiljaa, tietty ruokalasku lopussa ja esim hääpuvun maksu oli isoja paukkuja kerralla maksettavaksi, mutta hyvin selvittiin. Emme olleet säästäneet mitään häitä varten, vaan heti alkoi hankintojen teko kun häistä sovittiin.

    • ananas212

      Meillä oli 60 hengen häät ja lähestulkoon kaikki aikuisia. Suurin menoerä oli tietysti pitopalvelu ja juomat. Yhteensä häihin meni n. 5000 euroa. Tuohon summaan sisältyi myös sormukset ja hääyö. Itse maksettiin.

    • heinä2010

      Meidän hääbudjetti oli aluksi 2000 euroa josta pidetään edelleenkin kiinni, mutta kun kaikki matkakulut yms ottaa huomioon voi budjettimme venyä n. 3000 euroon. Itse maksamme KAIKEN ja säästämällä vuoden olemme saanet tämän!
      Hääbudjettiimme isomiseen vaikutti se että kummallekaan ei löydy vuokrapukua hääpukuliikkeestä, itselleni lyhyen pituuteni vuoksi(alle 150cm) ja miehelle ison koonsa vuoksi (reilu 180cm, ja kilojakin on) Yhteensä näihin meni n.1000euroa. Ruokailuun juomineen menee n.1000 euroa.
      Vieraita kutsutaan reilu 100 ja näistä tulee n.80 - 90 henkeä.
      Bändiin olemme varanneet 500-700 euroa, nämä ovat puolituttuja ja hinnasta ei ole tullut vielä tarkkaa tietoa.
      Paikan saimme työsuhteilla, jossa pidämme häät. Hääauto on oma jota ei pahemmin koristella. Kukkiin menee n.100 euroa ja kukkatauluun saman verran. Muuhun menee sitten loput 100 euroa.
      Hinta ei tunnu kovin pahalta kun pystyy pitkin vuotta ostamaan osan ostoksista, kuten korttitarvikkeet, viinat, kankaat puvuihin (näihin ei ole vielä käytetty ollenkaan säästöjä vaan ihan kuukausipalkkaa.)

      • hämmästynyt!

        Ihan mielenkiinnosta kysyn, että teettekö itse kaikki ruuat ja mitä tarjoatte juomina jos 80-90 hengelle saa ruuat ja juomat tonnilla? Ja vaikka tekisittekin itse niin mitä tarjoatte jos noin halvalla selviätte?


    • kesä201045

      Meillä menee noin 6000e. Suurin osa on omia säästöjä mutta myös kummankin vanhemmat ovat luvanneet auttaa vähän. Ja pieni summa joudutaan hakee lainaa. Mutta olen päättänyt että jos kerran naimisiin mennään ni ei sitten ainakaan pihdata juotavissa... ;)

      Suurin menoerä on pitopalvelu n 2600€, juotavat n.1000€, juhlapaikka 200€ dj 500€, ja kaikki muut "pienet" jutut onkin sitten loppu...

      Eli kyllä sitä rahaa saa kulumaan vaikka kuinka paljon. Ja enemmänkin saisi jos vaan olisi... =)

      • edellinen

        ja siis vieraita 120


      • rockmama-3
        edellinen kirjoitti:

        ja siis vieraita 120

        Kääk, mulle tuli lukiessa paniikki miten saadaan sählättyä n.70 hengen häät alta 4tonnin sisältäen pitopalvelun, kaksi bändiä,juhlapikan,viinat,puvut,sormukset.......ja kaikki muut. No joko riittää tai ei, mutta toivottavasti ei jouduta tinkimään kuitenkaan hyvästä meinigistä ;)


      • qgeq
        rockmama-3 kirjoitti:

        Kääk, mulle tuli lukiessa paniikki miten saadaan sählättyä n.70 hengen häät alta 4tonnin sisältäen pitopalvelun, kaksi bändiä,juhlapikan,viinat,puvut,sormukset.......ja kaikki muut. No joko riittää tai ei, mutta toivottavasti ei jouduta tinkimään kuitenkaan hyvästä meinigistä ;)

        10€ pelirahaa, ei riskiä, ei talletusta eikä kierrätysvaatimusta, voitot kotiin 2 päivässä.

        http://www.bingoon.fi?i=mimmuliini

        linkin kautta 10€ pelirahaa, ilman koodia mimmuliini 5€ pelirahaa.

        Suosittelijakohtaan toi mimmuliini!


    • toukorouva

      Meillä meni häihin reilu 7000 euroa ja maksoimme kaiken itse.. vieraita oli vähän päälle 100 henkeä. häät olivat todella onnistuneet ja joka pennin arvoiset :)

    • IK

      Haiden budjetti 50 000 euroa.
      Vieraita 130.
      Me maksamme suurimmat osan. Molempien vanhemmat halusivat antaa haalahjana rahaa haita varten, yhteensa 15 000 euroa.

    • näin meillä..

      meillä menee 3000-4000e häihin,meillä on vielä kakkukahvi häät..
      hääpaikka siivous 700e
      hääpuvut yht 500e
      morsiammen tiara ym asusteet 150e
      ruuat 300e
      juomat(viinat) 47e
      sormus 200-300e
      häämatka 530e
      hääkoristeet 150e
      kutsut 20e
      hääkimppu 120e
      hääautona meijän oma auto
      häihin on kutsuttu 70henkeä...

    • Bride to be

      60 vierasta, budjetti 15 000.

      Suurin osa budjetista menee tilan vuokraan (2000) ja vieraiden majoittamiseen (4000) sekä pitopalveluun (3800) ja tietenkin hääpukuun (1000) ja hyvään bändiin (2000).

      Rahaa menee myös juhlajuomiin ja muutamiin esityksiin sekä tietenkin kuljetuksiin.

    • vaimoliini

      Budjetti oli 15 000 € (tosin siihen kuuluivat myös sormukset) ja vieraita oli noin 150. Häät maksoimme itse.

    • soontobe

      Huh.. luulin jo olevani ainoa jolla menee häihin suuret summat rahaa. Olen nimittäin yrittänyt laskea budjettia 90 hengen häihimme, ja päälle 10t€ menee laskin miten päin vain.

      Eniten menee paikkaan, joka hoitaa tarjoilut, tarjoilijat, koristelut, kimput, eli n. 6t€. Siihen päälle juomat (toinen suuri menoerä), puvut, kampaajat, kuljetukset, hotelliyö, sormus, kutsu paikkakortit, bändi, ja paljon muuta pientä piperrystä.

    • Miss morsian

      Meillä on budjetti 10 000e, vielä en tiedä meneekö yli tai ali. Tuo budjetti sisältää jo häämatkan 3000e, mutta lahjatoiveissamme on myös "häämatkarahaa" tilinumeron kera, eli periaatteessa saatamme saada osan häämatkakuluista takaisin.

      Joka tapauksessa, budjetti kymppitonni, ja vieraita kutsulistalla n.115kpl. Itse maksaisimme kyllä kaikenkin ja rahaa emme ole keneltäkään pyytäneet, mutta molempien vanhemmat haluavat osallistua ja isovanhemmatkin mahdollisesti vähän osallistuvat (koska itse haluavat), joten oletan että loppujen lopuksi maksamme ehkä puolet, ja muut maksavat loput. Vaikea arvioida etukäteen.

      Ei säästetty häihin mitenkään, vaan kihlapäivän jälkeen pikkuhiljaa on hankittu sitä sun tätä (kihloista hääpäivään on aikaa 1 vuosi). Tosin molemmilla oli tietysti jo muutenkin säästössä rahaa, kun ei koskaan olla yli varojemme elelty kumpikaan, eikä opintolainaa tms ole kummallakaan.

      Budjettiimme sisältyy siis kaikki mahdollinen: häämatka, puvut, tilanvuokra ja ruuat, kakut, valokuvat, kutsut, hääkarkit ja koristeet, kukat, meikki & kampaus, hääauto, bändi, jne...

      Kuluja ei ole säästelty erityisesti missään, vaan ostettu sitä mitä mieli on tehnyt. Hääkarkeille tilasin astiat ulkomailta, kun olivat edullisia, ja samalla tilauksella tuli myös organza-kaitaliinaa kun oli paljon edullisempaa kuin Suomessa! Eli ei erityisemmin olla törsäiltykään, vaan edullisesti ostettu jos on sattunut löytymään.

      Ainoa törsäily taitaa olla kenkäni, vielä on tosin mietinnässä että ostanko vai enkö osta... Olisivat niin täydelliset, mutta maksavat yli 200e! Mutta en ole mitään muita hyviä kenkiä löytänyt, joten voipi olla että sorrun tuon verran törsäilyyn... :)

      • ok

        miss morsian,
        mistä tilasit organzaliinaa, kun kirjotit että ulkomailta tilannut?
        aikas kallista täällä suomessa..jos viittit laittaa nettiosotetta.. Kiitoss! : )


      • Miss morsian
        ok kirjoitti:

        miss morsian,
        mistä tilasit organzaliinaa, kun kirjotit että ulkomailta tilannut?
        aikas kallista täällä suomessa..jos viittit laittaa nettiosotetta.. Kiitoss! : )

        Moi!

        Toivottavasti joskus huomaat vastaukseni, mutta siis:

        Tilasin ne organzat ja karkkirasiat nettikaupasta nimeltään cchobby.
        http://www.cchobby.fi/organza-10-m_4.aspx

        Tuolta löytyy monenmoista kivaa, toivottavasti on iloa! :)


    • Häähumua

      me ainakin pistimme rahaa sivuun parin vuoden ajan että saisimme juuri meidän näköiset häät. Ne ovat kuitenkin vain kerran elämässä!! Ja onhan se mukavaa kun ihmiset vielä vuodenkin jälkeen puhuisi että oli siellä hienot häät.
      Minusta ne ovat juhlat joihin kannattaa panostaa. Meillä oli omia säästöjä 7000e ja molempien vanhemmilta saimme yhteensa 6000e.
      Vieraita häihin tulee parilla yli 150 ja juhlissa kenenkään ei tarvitse tuoda omia eväitään, juomia saatika seistä :) Panostakaa ihmiset juhliinne :) (ei toki överi häitä!!) :D

    • kirkko oli tilattu

      Mun häät olisivat maksaneet noin 80 000 jos vaimo ei olis käynyt vieraissa.

      • pienet häät

        Ollaan menossa muutaman viikonpäästä vihille ja me meinattiin selvitä päälle tonnilla (jos ei ihmeita tapahdu):

        - sormukset molemmille about 500e
        - miehen puku, paita jne. 150e
        - mun puku 150e
        - ruuat 5hlölle ravintelissa 300e

        yht. 1100e

        sellaiset pienet kiva, oman näköiset häät tulossa :)


    • Hilleri yms=tolloja

      Sillä, kuinka paljon tai vähän rahaa on juhlaansa laittanut, ei ole mitään tekemistä hauskuuden kanssa. Taitaa 'hillerin' ym aivoissa viirata pahemman kerran.

      Mieleisensä juhlat saa pienelläkin rahalla; riippuu millaisesta ruuasta, paikasta, puvuista, koristeluista, ohjelmasta jne pitää. Varmasti saa edulliset juhlat, jos pitää kotiruokatyyppisestä menuusta, sattuu tykästymään edulliseen juhlapaikkaan, vuokraa puvut, tekee itse koristeet, kutsut ym, pistää musiikit läppäriltä tms, tykkää kaikenmaailman peleistä ja kilpailuista, hoitaa meikit ja kampaukset itse tai tutun kanssa jne...


      Meillä 'valitettavasti' menee aikamoinen summa, koska itselleni mieleiset asiat 'once-in-the-lifetime'-päiväksi sattuvat olemaan kalliimmanpuoleisia. Se ei ole mikään tarkoitus, itseisarvo saati ylpeyden aihe, mutta jos on taloudellisesti mahdollista, niin tietysti yritän saada mieleisiäni asioita. Ruuan haluan olevan visuaalisesti näyttävää juhlan kunniaksi. Juhlapaikka sattui olemaan kallis (ja vieläpä keskellä HKIä). Molempien puvut yksilöllisesti meille suunniteltuja ja ommeltuja. Musiikkiesitykset ei kai ihan tavallisimmasta päästä (haluamme panostaa siihen, koska inhoamme kaikkia pelejä ja kilpailuja eikä sulhon kotimaassa ole tapanakaan). Koristeluissa (ne eivät varmaankaan hirveän kalliita, koska haluan paljon luonnonmateriaaleja) ym järjestämisessä käytän ammattilaisia koska en jaksa askarrella ja stressata kun ammattilaisilla homma paremmin hanskassa... Sitten vielä valokuvaaja(t), kampaajat, meikit, kutsut ja kiitokset jne jne...

      Mutta edelleen korostan, että ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa järjestää juhlia. On vain erilaisia makuja, voimavaroja, kapasiteettejä ja haluja. En myöskään ole samaa mieltä, että älytöntä maksaa sitä tai tätä juhlista. Nyyttärit on eri juttu kuin juhlat, ja suomalaiset juhlivat (siis juhlivat kännäämisen sijaan) liian vähän. Juhlat ovat aina kivat sekä järjestää että osallistua ja omasta mielestäni juhlan pitää näyttää juhlalta eikä tavalliselta illanvietolta (eikä siis kulutetulla rahasummalla ole tämän kanssa paljonkaan tekemistä). Onko tämä alituinen vinkuminen, toisten halveksiminen ja haukkuminen joku Suomi-junttien tapa? Tuntuu vähän siltä, tosi säälittävältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe