imetysvaatteet

mökkihöperöwaw

yöimetyksestä mietin kun ite en oo koskaan öisin pitänyt rintsikoita ja nyt kun imetän joudun oleen ihan ilkosillani, pyyhe lakanan päällä. on 4 vuotias poikapuoli joka välillä öisin kans ryömii meidän viereen. eli siinä on koko perhe sitten samassa sängyssä. Olis vaan mukava pitää yöpukua päällä kun poikakin sen ikänen että voipi muistaa lapsuuden jutuista nuo mun nakuilu keikkumiset kun pitää vauvaa syötellä.. en sitä muuten harmittelisi mutta mietin mitä äitinsä tuumais.
Mitä teillä on yleensä päällä kun imetätte öisin?
tai päivisinkin? ite käytän puolivalmista itsekyhättyä tummaa imetystoppia joista ei oo vielä hihansuitakaan huoliteltu sen lisäksi vaaleat verkkarit. en pääse päivisin mihkään joten saan odottaa kesään että vaihdan vaatteita. JOS kirppareilta löytyy tai sitten vaan lopetan imetyksen vaatepulan takia. paremmat neuvolavierailuvaattet on mutta niitä ei viitti tuhlata pukluun ettei tartte pestä niin usein (kulumia haaroissa maalia lahkeissa, lyhennetty polven alta josta sauma alkaa jo ratkeilla ettei kestä enää montaa pesua) Tää ei muuten harmittais yhtään mutta ois kiva olla edes miehen silmissä hyvännäköinen.
katkera en oo (tärkeintähän on että lapsella on mukava) mutta harmittaa kun ennen raskautta ja synnytystä monet sanoi ettei tyylin tartte muuttua miksikään.. silti mistään ei löydy xs-koon istuvia vaatteita raskaana oleville joka korostais muutakin kun mahaa ja kaikki vaatteet on kalliimpia kuin "normaali" ihmisille. narutopeista näkyy rintsikkaolkaimien lisäksi myös koko imetysliivien yläosa. Mun tyyli on ainakin muuttunut päästä varpaisiin.
Anteeksi avautuminen.

6

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3kkvauv. äiti

pääse ennen kesää päivisin mihinkään? Mitenkäs vauvan ulkoilut , kauppareissut ym.?
      Johtuuko tämä vaatepula siitä ettet löydä sopivan kokoisia vaatteita?
      Olen s-kokoa ja olen tilaillut netistä niin raskaus-kuin imetysvaatteitakin, esim. Briteissä on paikkoja joista saa ihania vaatteita.

Öisin minulla on pyjamahousut ja imetystoppi, päivisin ihan ns. normivaatteet, farkut ym. alaosana, toki yläosa on sitten "imetysystävällinen". Onhan imettäville äideille saatavilla pilvin pimein vaatteita.

Jos et ole käyttänyt etkä käytä öisin rintsikoita, niin mitä tekemistä sillä on sen asian kanssa että sinun pitäisi olla alasti? Miksi alasti?

En nyt tajunnut oikein koko viestiäsi.

• mökkihöperöwaw

mies käy kaupassa kun sillä on kortti auto
        tuo tilaaminen on mun mielestä aika riskaapelia puuhaa. vaikka ois kuinka viiden euron puseroa niin jos sen edes suomestakin tilaa niin kyllä siihen tulee ties mitä laskuja päälle ja onko sitten sopiva vai pitääkö värkätä jotain palautuspvmääriäkin jotka ukko sitten unohtaa sinne auton takapenkille pariksi päiväksi eli päivät menee umpeen.
        nuo pyjamahousut vois olla ihan jees mutta kun se vyötärökin niissä yleensä vähä painaa mutta ehkä se on pienempi paha.
        Ja jos joku osaa vielä kertoa mistä löytyy oikeasti edullisia imetys tai normaali vaatteitakin. Pitää varmaan kokeilla kyllä noita tilaamisiakin kyllä kun onhan se helpompaa sitten vaikka sen kortinkin ajan ettei tartte lapsen kanssa pitkin kirppareita kulkee. Eli se hinta luokka toppi 5 euroa ja housut 15-20 euroa. noilla summilla muistan ainakin seppälästä saaneeni.

ja tuo rintsikka alastomuus-juttu. kyllähän sitä pitää alasti nukkua jos yrittää suojella vaatteita maitotahroilta yms. jos voisi niitä liivejä pitää niin sittenhän voisi käyttää vaikka housujakin tai pitkää pukua. mutta ei noita hihattomia yöpukuja joita minä käytän

aivan varmasti on vaikea tajuista tekstiä niin väsynyt ja höpertynyt olo koko ajan

• --------------------
        mökkihöperöwaw kirjoitti:

mies käy kaupassa kun sillä on kortti auto
        tuo tilaaminen on mun mielestä aika riskaapelia puuhaa. vaikka ois kuinka viiden euron puseroa niin jos sen edes suomestakin tilaa niin kyllä siihen tulee ties mitä laskuja päälle ja onko sitten sopiva vai pitääkö värkätä jotain palautuspvmääriäkin jotka ukko sitten unohtaa sinne auton takapenkille pariksi päiväksi eli päivät menee umpeen.
        nuo pyjamahousut vois olla ihan jees mutta kun se vyötärökin niissä yleensä vähä painaa mutta ehkä se on pienempi paha.
        Ja jos joku osaa vielä kertoa mistä löytyy oikeasti edullisia imetys tai normaali vaatteitakin. Pitää varmaan kokeilla kyllä noita tilaamisiakin kyllä kun onhan se helpompaa sitten vaikka sen kortinkin ajan ettei tartte lapsen kanssa pitkin kirppareita kulkee. Eli se hinta luokka toppi 5 euroa ja housut 15-20 euroa. noilla summilla muistan ainakin seppälästä saaneeni.

ja tuo rintsikka alastomuus-juttu. kyllähän sitä pitää alasti nukkua jos yrittää suojella vaatteita maitotahroilta yms. jos voisi niitä liivejä pitää niin sittenhän voisi käyttää vaikka housujakin tai pitkää pukua. mutta ei noita hihattomia yöpukuja joita minä käytän

aivan varmasti on vaikea tajuista tekstiä niin väsynyt ja höpertynyt olo koko ajan

Minä en ymmärrä, miten olet päästänyt tilanteen tuollaiseksi, että jumitat kotona.

Lähde ihan ensimmäisenä sinne lenkille! Yksin tai vauvan kanssa, ja muutenkin ihmisten ilmoille. Ystävien kanssa shoppailemaam, elokuviin ja kahville. Miksi ihmeessä olet ollut sisällä? Ei sinun sen vauvan kanssa tarvitse koko aikaa olla, kun varmasti pärjää tunnin tai pari imemättä ja pullotkin on keksitty.

Seuraavaksi annattaa hankkia se ajokortti, jos julkisilla kulkeminen ei ole teillä päin mahdollista. Miten ihmeessä olet päästänyt sellaisen tilanteen syntymään, että miehelläsi on auto ja kortti joilla pääsee liikkumaan, mutta sinulla ei.

Olet aikuinen ihminen ja velvollinen pitämään huolta itsestäsi ja liikkumismahdollisuuksistasi. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja poistu sieltä sisätiloista. Jatkuva sisäilmassa olo ei ole kovinkaan terveellistä.

• raappananananan

sitä, että miten rintsikat ja alastomuus nyt liittyi yhteen?? Meni varmaan jotain ohi, kun luin niin nopeasti.

Hyvä vinkki on katsoa Huuto.netistä jos haluat saada imetyspaitoja edullisesti. Itse olen ostanut muutaman imetyspaidan H&M:Ltä ja sitten huutanut tuolta monia esim. boobin paitoja, jotka käytössä ei mene juuri miksikään. Nämä on hyviä kotivaatteita ja sitten ulkomaailmassa käyntiä varten voi hommata vaikka imetystopin ja jonkin vetoketjutakin tms. siihen päälle. Yöllä minä olen pitänyt vain toppia, kun housut jalassa en osaa nukkua. Voisihan sitä olla alastikin, kuten ennen nukuin, mutta minusta on ollut mukavampaa pitää jotain yläosaa yöllä, etenkin kun nuo vauvamakkarat ovat vielä tallella ja häiritsevät minua. Nyt vasta löysin uudelleen ne spagettiolkaimiset yömekot, jotka on tosi nättejä. Kaupassa sattumalta katsoin ja hoksasin, että tuohan on sen verran väljä, että rinnan saa hyvin esille. Ja kuitenkin sen verran nätti, ettei miespolon tartte kattoa, että voi kauhea tuota akkaa :)

Imetysvaatteita löytyy netistä, mutta ne maksaa uusina tosi paljon, ainakin minun kukkarolle, enkä ole koskaan ollut mikään muotifriikki, minulle tärkeintä on, että vaate istuu ja tuntuu hyvälle. Ja noist imetystopeista vielä, ne liivien näkyvät osat peittyy, kun heität päälle esim. jonkin neuletakin tai sitten käy kattomassa nätimmät rintaliivit jostain kaupasta. Ja ihan normivaatteitakin voi käyttää imetysvaatteina, kun löytää vain tarpeeksi väljän kaula-aukon tai sitten yksinkertaisesti rullaa paidan ylös (näin saa ainakin semmoisia vaatteita, ettei tartte hävetä).

• {{{{{{{{{

Mä käytän yöllä ja kotona vanhoja, venähtäneitä toppeja jotka on imettäessä helppo nostaa ylös. Jos lähden ihmisten ilmoille niin pitkäksi aikaa että tiedän joutuvani imettämään kesken reissun puen väljän puseron jonka helman alle rinta ja vauva on helppo piilottaa. Kotona käyttämiäni vaatteita en pese joka maito- ja puklutahran vuoksi vaan kerran päivässä jos on sotkeentunut. Katsopa vaikka miehen vaatekaappiin löytyiskö sieltä paitaa jonka suojissa sopii imettää. Mä olen jo vuosia ostanut kaikki omat ja lasten vaatteet postimyynnistä. Pääsisin kyllä yksinkin kauppoihin mutta keksin yleensä mukavampaakin tekemistä silloin kun mies hoitaa lapsia.

• liikkeelle vaan

Vaikea tosiaan ymmärtää mitä ajat takaa. Onko kokosi siis muuttunut niin paljon äitiyden myötä, etteivät mitkään vanhat vaatteet enää sovi, vai miksi ihmeessä kuljet yksissä vaatteissa? Minä olen ainakin käyttänyt synnytyksen jälkeen ihan niitä samoja vaatteita mitä ennen raskautta käytin, tosin jotkut imetyksen kannalta hankalimmat mekot ym. ovat jääneet sivuun. Jonkinverran minulla on myös imetyspaitoja, mutta eiväthän ne mikään imetyksen edellytys ole! Varsinkin kotosalla voi ihan hyvin imettää paidanhelman alta, jos ei halua hankkia isoa kasaa imetyspaitoja.

Miten niin et pääse ulos? Kai sinä päivittäin käyt vauvan kanssa ulkona kuitenkin? Pistä vauva kantoliinaan tai vaunuihin ja hyppää bussiin, täytyyhän sinun nyt ihmisten ilmoille päästä! Kyllä minä olen vaatteita shoppaillut lastenkin jälkeen, kyllähän sen vauvan kanssa liikkua voi! Jos halvalla pitää saada niin osta jostain marketista tai halpahallista sitten, tai jos vauvan kanssa vaateostoksille lähteminen tuntuu vaikealta niin tilaa netistä. Nettikaupoista (ihan suomalaisistakin!) saa kyllä monenlaista ja monenhintaista vaatetta, ja imetyspaitojakin vaikka minkälaisia. Vai onko postikäyntisikin tosiaan niin miehen takana ettet itse pääse millään (bussilla? Kävellen?) postissa käymään?

Öisin olen pitänyt ensimmäisten kuukausien ajan imetysliivejä, sellaisia pehmeitä ja saumattomia. Ja niihin kunnon (kesto-)liivinsuojat. Sillälailla ei tarvi nukkua pyyhkeiden päällä maitolammikossa. On paljon helpompi pistää yöksi imetysliivit ja liivinsuojat, kuin koittaa varjella sänkyä maitotahroilta joillain vuorauksilla. Yöpaitaa en yleensä ole käyttänyt, mutta jos vanhat yöpaitasi eivät mahdollista imetystä niin ompele vaikka kahdesta vanhasta mainos-t-paidasta yhdistämällä imetyspaita. Miksi et voisi öisin pitää liivejä?

Nyt liikkeelle sieltä ennenkuin tosiaan tulet hulluksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe