Miten ratkaisisitte seuraavanlaisen ongelman. Meille tulee rinnetaloon kellari, jonne on käynti ainoastaan talosta sisältä. Kellari on kylmää tilaa, joten siihen tarvitaan eristetty ovi = ulko-ovi. Lukitusta tuossa kellarin ovessa ei tarvisisi olla, mutta ulko-ovissahan taitaa kutakuinkin kaikissa olla vakiona lc-100 lukkorunko. Nythän tuossa on sitten se vaara, että esim. lapset leikkiessään lukitsevat vahingossa oven. Jos ovessa on avainpesän paikalla pelkät peitelevyt, niin siellähän ollaan kellarissa jumissa niin pitkään, että joku tulee irrottamaan peitelevyt ja avaamaan oven.
Itse olen ajatellut, että voisiko
a) ulko-oveen asentaa molemmille puolille vääntönuppia, jolloin lukituksen voisi avata kummaltakin puolelta?
b) ulko-oveen asentaa sisäoven lukkorungon, jota ei siis voi vahingossa (=ilman avainta) lukita?
Ymmärtääköhän tuosta, mitä tarkoitan...
Välioven lukkorunko ulko-oveen?
Unlocked
4
610
Vastaukset
- lukitaaaa
Hommaa sellanen lukko jota ei saa lukittua kuin avaimella. esmi. assa tai asa tms....
- maakari 23
a onnistuu kyllä, että sen saa tarvittaessa nupista auki, välioven lukkorunko taas menee heittämällä siihen
oveen jyrsittyyn aukkoon..eli on liian pieni. - eessaa
siihen on saannissa sopiva lukkorunko missä on ainoastaan kahvan paikka.missä asut minulla uusia lukkorunkoja,
- Unlocked
"siihen on saannissa sopiva lukkorunko missä on ainoastaan kahvan paikka.missä asut minulla uusia lukkorunkoja, "
Vähän myöhään huomasin tämän vastauksen, mutta Tampereella asutellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833