Tulevalle lapselle olen pohtinut useitakin nimivaihtoehtoja. Pojalle nimi on valmiina, mutta tytön nimi vasta puolitiessä. Lapsen sukupuoli ei ole tiedossa, vaan se selvää vasta syntymän jälkeen.
Tytölle toisiksi nimiksi olisi tulossa Anna Pauliina. Niiden kanssa on monta etunimivaihotehtoa, kuten Maija, Martta, Sini, Heini ja Peppi. Lisää saattaa tulla ja mielikin muuttua näiden suhteen monta kertaa...
Olen myös löytänyt nimen Augusta (isoisoisäni toinen nimi oli Aukusti). Mielestäni nimi sopii ihan hyvin toisiin nimiin. Käytöstä ja sen ongelmista olisin kuitenkin kiinnostunut. Miltä tuntuu suomalaiseen suuhun nimi Augusta? Onko teidän mielestänne odotettavissa ongelmia? Onkohan lyhyemmän lempinimen käyttö pakollista Augustan kohdalla? Itse olen sitä mieltä, että ihmistä kutsutaan sillä nimellä, mikä hänelle on annettu, ellei hän itse toivo muuta.
No, jään odottamaan kommenttejanne ja pohtimaan nimiasiaa omassa päässäni. Lopullisesti nimen päätämme yhdessä mieheni kanssa, aikaa vielä on..
Augustasta mielipiteitä
7
280
Vastaukset
- Tjaahas'''
Kyllähän se niin on , että pidemmät ja hankalemmat nimet tuppaavat lyhenemään ja niistä tulee helposti lempinimiä, kun nimeä ei jakseta sanoa. Augustan lempinimi saattaisi olla Kusti :( Tunnen yhden Jasmiinan, jota sanotaan Jaskaksi tai Jasuksi. siinä ei omat toiveet paina, kun kaverit keksii lempinimen.
Muut vaihtoehtonne ovat helppoja ja selkeitä. - sibyllavon
Augusta-nimelle. Ehdotuksistanne Heini Anna Pauliina on suosikkini.
- JebulisBenjamin
..diggaa augustasta..
maija ja heini on kivoja!
- kommentti täältä
Augusta olisi todella komea toisena nimenä. kutsumanimenä en kuitenkaan lämpene. Miten olisi Anna Augusta? ja kuten joku jo sanoi, lempinimiin ei paljoa voi vaikuttaa, niitä tulee jos on tullakseen, varmimmin pitkien nimien kantajille. Augustasta voi tulla vaikka Aku. Maija on ehdottomasti paras miettimistäsi kutsumanimistä.
- uyu
Ei ole kiva nimi tuo Augusta ,varmasti kiusattaisiin tai ainakin todennäköisesti.Muut kivoja paitsi tuo Martta.Itse tykkään ehkä eniten nimestä Maija, mutta muutkin tosi kivoja,Peppi sellainen "uudenaikaisempi"en tiedä olenko jo tottunut kyseiseen nimeen,mutta ihan kivalta sekin kuulostaa, vaikka en omalle lapselleni sitä laittaisikaan.
- -silja
Tuistahan voisi vääntää, vaikka augustiinan :)
Itsekin olen hetken mietittyäni kallistunut sille kannalle, että Augustan voi säästää mahdollisen tulevan toisen tyttömme toiseksi nimeksi. Ensimmäiselle sitten katsomme ensin jonkun, josta pääsemme sopuun. Kiitos kommenteistanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236850Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284328- 343176
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1793047- 101998
- 821754
- 1501634
- 1471632
- 121568
- 221510