Ovat huolissaan asuntopulasta

Vastaus Kuopiolaisen kirjoitukseen. Eli se asuntopula onkin yllätys yllätys täällä Varkaudessa. Eihän tässä näin pitänyt käydä. Jos ne tällä viikolla julkistettavat ministeriön ja StoraEnson suunnitelmat pitää paikkansa niin sehän muuttaa täällä olevan tilanteen ihan päälaelleen. Kun varmuus jatkuvuudesta teollisuuden suhteen paranee se poikii lisää työpaikkoja esim. kauppakeskus ja muita palveluja. Siitähän ei Kuopiossa tietenkään katsota hyvällä kun sinne suuntautunut ostosmatkailu loppuu keskisavosta niin siellä asiakasmäärät puolittuu ja siinä kaatuu kauppakeskus poikineen Kuopiossa.

6

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaneet

      suurimmissa Kuopion kauppakeskuksissa irtisanomaan työntekijöitä tämän vuoksi.

    • Tosikokko

      Taitaa Bruno olla tosiaan Varkautelainen. Kun Kuopio saa tukieuroja hankkeisiin, joilla luodaan ja mahdollistetaan uusia työpaikkoja kuuluu kauhea urputus. Mutta kun Varkaus saa vastaavia tukieuroja joilla luodaan keinotekoisia tekohengitettyjä työpaikkoja ei kuulu mitään...pienoinen takinkääntö. Onkohan se vähän sellaista veden kantamista kaivoon...?

      Oma veikkaukseni kuinka tulee käymään. Tehdas lopetetaan pääosin, mutta vanhasta henkilöstöstä ohjataan osa uusiin tehtäviin biodiesellaitokselle. Tämä tekee Karviselle suuret irtisanomiset helpommaksi, koska voi sanoa, että osalle henkilöstöstä on jo nyt osoitettuna uusi työpaikka. Sitten voidaan maalailla tulevaisuutta siitä kuinka laitos tulee ehkä kasvamaan ja blaa blaa. Samaan hintaan kourallinen poliitikkoja saa pelastettua äänensä seuraavissa vaaleissa. Ei siinä paljon kassajonot ostareilla pitene, jos työttömäksi jää silti koko rytäkästä satoja ihmisiä.

      • Varkkila

        Ruuno oli alkujaan sitä mieltä, että joutais tuon tehtaan jo lopettaakin, että hajut loppuis kaupungista. Sen jälkeen tänne alettais rakentaa luksusasuntoja eläkeläisille, jotka tsunamin tavoin ryntään Varkauteen asumaan eläkepäivikseen. Samalla kaupungin väkiluku kuulemma nousee tuhansilla jne....
        Lisäksi tietty nuo normaalit jurinat uusista ostoskeskuksista, jotka kääntävät matkustavaiset ja kaikenmaailman Kuopiolaiset ostosreissuilleen Varkauteen...
        Tällaiset tarinat sillä aiemmin oli...
        Minä taas toivon, että tehdas jatkaisi ja sen lisäksi sinne rakennettaisiin täysimittainen bio-diiselilaitos...Se, että näin ei luultavasti tapahdu, on taas realiteettia ja minä alkaisin suunnittelemaan Varkauden infrastruktuuria sen mukaan jo nyt.


    • Varkkila

      Vuoden päästä Varkaudessa asuu 22 000 ihmistä...

      • Koska Varkaudessa ei ole rakennettu kuin hyvin vähän asuntoja viime vuosina ja jos tulee sitten tuommoinen singnaali miltä on näyttämässä niin ei tarvitse osata lukion pitkää matikkaa kun huomaa että meillä ei ole tarjota asuntoja. Jo nyt on merkkejä että sijoittajat on ostaneet asuntoja ja sillä tavalla veättävät hinnat pilviin. Se on kasvun hidaste ja siihen on syytä kaupungin päättäjien reakoida hyvissä ajoin kaavoittamalla jo valmiiksi alueita niin pääsee sitten heti rakentamaan. Ei tarvii Varkkilankaan muuttaa Helsinkiin ja ostokset voi jatkossa tehdä myös Varkaudesta.


      • Varkkila
        bruno2 kirjoitti:

        Koska Varkaudessa ei ole rakennettu kuin hyvin vähän asuntoja viime vuosina ja jos tulee sitten tuommoinen singnaali miltä on näyttämässä niin ei tarvitse osata lukion pitkää matikkaa kun huomaa että meillä ei ole tarjota asuntoja. Jo nyt on merkkejä että sijoittajat on ostaneet asuntoja ja sillä tavalla veättävät hinnat pilviin. Se on kasvun hidaste ja siihen on syytä kaupungin päättäjien reakoida hyvissä ajoin kaavoittamalla jo valmiiksi alueita niin pääsee sitten heti rakentamaan. Ei tarvii Varkkilankaan muuttaa Helsinkiin ja ostokset voi jatkossa tehdä myös Varkaudesta.

        Hinnat ei ole nousseet mihinkään. Varkauden talot alkavat todellakin vanheta ja peruskorjauksia vaativat talot mm. keskustassa ovat ohittamassa kriittisen pisteen. Hintapyynnöt ovat niin kovia, ettei sijoittajaa kiinnosta sellaiset kohteet, varsinkin, kun tulossa on kymmenien tuhansien eurojen LVI- ja julkisivuremontit. Noista kohteista ei tule tuottoja 20 vuoteen, joten aika hatusta heitetty juttu tuo "sijoittajat vedättävät hintoja..." Sijoittaja pyrkii saamaan kohteen mahdollisimman halvalla, että vuokratuotolle jää jotain katetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe