Muistatteko?

Minkälainen oli aamunne/päivänne ennen tietokoneen hankkimista kotiin?
Herätys, aamupala, lehden luku ja radion kuuntelu, mitä muuta?

Itse usein jäin kahvipöydän ääreen istumaan, aamuhetken neuloin ja radiolähetystä kuuntelin, mitäs sitten?
Kai vuorossa oli päivän puuhat, ruuanlaittoa ja siivousta, kaupassa käyntiä, siinä kai se päivä meni.
Tekikö kaiken perusteellisemmin, vai miten se päivä aina iltaan saatiin.

Samat aamutoimet, mutta sitten koneelle ja lukemaan uusia viestejä, kirjoittamaan, mistähän nyt tingitään, jääkö koti vähemmälle huomiolle.
Ihmeesti sitä aikaa jää vielä kaikki puuhatkin hoitaa, harrastaakin, vaikka useampaan otteeseen koneen ääressä istutaankin.

Entäs jos tätä konetta ei jonakin päivänä olisikaan, mistä korvaavaa ohjelmaa löytyisi.
Hienoa, että meillä on mahdollista tätä konetta käyttää, kaikkea mukavaa lueskella, tietoja hankkia, ja ystäviä kohdata.

21

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepomieli3

      Minun aamupuuhani ei ole tämän koneen vuoksi muuttunut miksikään, en juuri koskaan avaa konetta ennen kuin illalla. Jokaisellahan meillä on omat tapamme ja niin tämäkin, olen kyllä kuullut että jotkut ovat chatissakin aamulla vaan kun minä en tahdo päästä sinne juuri koskaan en pahoita mieltäni aamulla sen vuoksi. Jotenkin nämä muutokset täällä keskustelupalstallakin on tulleet minulle vieraaksi , niin paljon kun täällä sitä eripuraakin on, se onkin asia jota en ymmärrä. Minä pidin paljon enemmän siitä alkuperäisestä keskustelupalstasta en tiedä miksi. Tuntuu etten täällä ole tuttu kenenkään kanssa vaikka sinä Skillan olet tuttu. Hyvää talven jatkoa ja hyviä ulkoilukelejä.

      • Avasempa suuni tässä kun aihe on aivan sovelias.
        Oikeastaan aamu päivät ei ole paljonkaan muuttuneet ajoista ennen tieto konetta.
        Hieman kurottamalla yllän lehden luku tuolilta vilkaisemaan näytöstä mitä haluan,
        mutta nyt on suurempi muutos tapahtumassa, kun suomi24 tuntuisi olevan tärkeysjärjestyksessä vasta alemmilla sijoilla.
        En viitsi katsella miten joku monien vuosien kokemuksellaan näykkii ja pilkkaa alin omaan toisia kirjoittajia. Johan hän käytöksellään osoittaa mitä luonne häiriötä alituinen vuosikausien täällä roikkuminen voi aiheuttaa.


      • meinasin jo pyytää poistoon, ihan tyhmä aloitus, pitäisi ajatella ennen kuin aloittelee.

        Luulen että aika monella päivä menee niin kuin sinullakin, ei jokainen täällä koneella päiväkausia istu, en minäkään.
        Yksin ollen aamut nimenomaan on minulle pitkiä, kun aikasin herään, nauroinkin kerhossa, että minulla voisi olla lounas jo yhdeksältä.
        Siksi tuo rutiini on minulle tavaksi tullut, juon joskus kahvinkin koneen ääressä.

        Luen läpi kaikki tarpeellisen, en toki koko palstaa, sitten postini tarkastan, pankkiasiat hoidan ja tulostelen ja pelaan.
        Siinä kevyestä tunti menee, ylikin, sitten alkaa muut touhuilut.
        Ghatti on minulta jäänyt.

        Kotiudun iltapäivällä ja kurkkaan koneelle , sitten vielä illan suussa.

        Näin päivät vierivät.

        Hyvää jatkoa sinulle ja kaikille toisille tapojensa orjille;)D


      • voi siis
        SkillaN kirjoitti:

        meinasin jo pyytää poistoon, ihan tyhmä aloitus, pitäisi ajatella ennen kuin aloittelee.

        Luulen että aika monella päivä menee niin kuin sinullakin, ei jokainen täällä koneella päiväkausia istu, en minäkään.
        Yksin ollen aamut nimenomaan on minulle pitkiä, kun aikasin herään, nauroinkin kerhossa, että minulla voisi olla lounas jo yhdeksältä.
        Siksi tuo rutiini on minulle tavaksi tullut, juon joskus kahvinkin koneen ääressä.

        Luen läpi kaikki tarpeellisen, en toki koko palstaa, sitten postini tarkastan, pankkiasiat hoidan ja tulostelen ja pelaan.
        Siinä kevyestä tunti menee, ylikin, sitten alkaa muut touhuilut.
        Ghatti on minulta jäänyt.

        Kotiudun iltapäivällä ja kurkkaan koneelle , sitten vielä illan suussa.

        Näin päivät vierivät.

        Hyvää jatkoa sinulle ja kaikille toisille tapojensa orjille;)D

        pyytää poistoon, onko riittävä peruste jos kukaan ei heti vastaa? Kyllä täällä moni saa odottaa kauan sitä ainuttakaan vastausta , silti aloitukset on paikoillaan.


      • voi siis kirjoitti:

        pyytää poistoon, onko riittävä peruste jos kukaan ei heti vastaa? Kyllä täällä moni saa odottaa kauan sitä ainuttakaan vastausta , silti aloitukset on paikoillaan.

        perusta poistoon ole, mutta jos huomaa ettei oikein sytyttänyt, miksi palstan täyttönä pitäisi.


        Siihenkin on mahdollisuus, poistaahan kirjoittajat useinkin viestejään, katuma päälle on lupa tulla.;)
        Vastauksia kumminkin tuli ja nyt voi palstaa täyttää.


      • äly hoi
        SkillaN kirjoitti:

        perusta poistoon ole, mutta jos huomaa ettei oikein sytyttänyt, miksi palstan täyttönä pitäisi.


        Siihenkin on mahdollisuus, poistaahan kirjoittajat useinkin viestejään, katuma päälle on lupa tulla.;)
        Vastauksia kumminkin tuli ja nyt voi palstaa täyttää.

        Rekattu voi poistaa itsekin


      • äly hoi kirjoitti:

        Rekattu voi poistaa itsekin

        en ole koskaan poistanut, kiitosta vaan.
        Onko älyn kanssa mitään tekemistä, voihan ollakin;)D


      • 59
        kirjoitti:

        Avasempa suuni tässä kun aihe on aivan sovelias.
        Oikeastaan aamu päivät ei ole paljonkaan muuttuneet ajoista ennen tieto konetta.
        Hieman kurottamalla yllän lehden luku tuolilta vilkaisemaan näytöstä mitä haluan,
        mutta nyt on suurempi muutos tapahtumassa, kun suomi24 tuntuisi olevan tärkeysjärjestyksessä vasta alemmilla sijoilla.
        En viitsi katsella miten joku monien vuosien kokemuksellaan näykkii ja pilkkaa alin omaan toisia kirjoittajia. Johan hän käytöksellään osoittaa mitä luonne häiriötä alituinen vuosikausien täällä roikkuminen voi aiheuttaa.

        onhan se nyt ihme ettei olla huomaavinan,
        Maksut on maksettu mutta ei huomata.
        Tietty, väärä osallistuja, mutt olen kuitenkin mukana kirjoittelemassa.
        Aivan on huomattavissa sellainen peloiteltu joukko, joka ei suutansa avaa!
        Venäjän mafia on lonkeronsa tännekin ulottanut.


      • erikoispalvelua
        SkillaN kirjoitti:

        en ole koskaan poistanut, kiitosta vaan.
        Onko älyn kanssa mitään tekemistä, voihan ollakin;)D

        tuo että kokonaan poistetaan, kyllä muille nikki jää roikkumaan. Onko se nyt niin kamala jos ei heti vastailla? Kyllä teille palstan parhaille aina tulee paljon vastauksia, se on varma.


    • Hintriika*

      Ensi kuussa tulee kuusi vuotta siitä, kun sain laajakaista ja ensimmäisen internetyhteyden. Vasta kuusi vuotta! Kieltämättä olen oppinut aika hyvin hyödyntämään sitä. Jos maksan lystistä joka kuukausi, niin miksen käyttäisi sitä koko rahan edestä! Hoidan nykyisin tietokoneella kaikkia asiat, mitä tiedän, että tällä voi hoitaa.

      Varmaan ei mene kauan, kun tietokone on samalla lailla kodin välttämätön perusvaruste kuin jääkaappi tai sähköhella. Nykyisinhän taidot opitaan jo lapsena, viimeistään koulussa. Meidän sukupolvemme ja osittain lapsemme ovat viimeisiä "vanhan aikakauden" edustajia. Ja meissäkin on melkoinen joukko "yli aisan potkijoita". Roikumme vängällä kiinni kehityksen rattaassa. Tai tietokoneen hiiren hännässä!

      En osaa vastata suoraan SkillaNin kysymykseen. Tuskin elämässäni mikään on kauheasti muuttunut. Yhtenä esimerkkinä:
      Ennen internetaikaa tein harrastusryhmäni paperista jäsenlehteä. Siihen tarvittiin mm. kirjoituskonetta, paperia, saksia, liimapulloa, kynää, viivotinta... Nyt teen harrastusryhmän nettisivuja. Kaikki tuo tilpenhööri on tietokoneen sisällä!

      Itse asiassa mikään ei olekaan muuttunut, välineet vain ovat kehittyneet. Kaikkia tämä digitaliaika kaikkine keksintöineen ei miellytä. Minunkin tuttavapiirissäni on sellaisia, jotka hoitavat tietokoneella korkeintaan laskujen maksamisen, kaikki eivät sitäkään. Vielä on mahdollista pysyä irti tästä vempaimesta.

      Yksinäisyyden torjujana internetin suomat yhteydet ovat tervetulleita myös meille vanhoille fossiileille! En tarkoita, että pitäisi roikkua täällä koko aikansa niin, että muut hommat jäävät hoitamatta. Kohtuus kaikessa! Oudolta kuitenkin tuntuisi olla ilman tietokonetta ja internetiä.

      • Mitä oli ennen tietokonetta ? Varmaan on niin pikkuhiljaa hivuttautunut koneen käyttöön, että pitää oikein miettiä mitä oli sitä ennen ! Tavallaan mikään ei ole muuttunut, vai eikö sitä huomaa itse.
        Hyvin satunnainen kävijä olen , varsinkin näillä muilla palstoilla. syykin on sama kuin edellisillä, ei jaksa sellaista. Pirtissä pistäydyn toisinaan.
        Kaikki asiat hoidellaan tietsikalla, mitä vaan voi. Elikkä pitkälti ihan hyötykäytössä. En yhtään vähättele tuota sosiaalista puolta, se on tosi tärkeä yhteys monille. Itse olen vielä niin kiireinen, etten jouda kovin usein seikkailemaan monilla keskustelupalstoilla.
        Vaikka "aamuihminen" olenkin, enimmäkseen päivän suunitelmat kutsuu, ei nämä palstat, pieniä poikeuksia lukuunottamatta. On sanonta: poikkeus vahvistaa säännön.
        Siis : aamu ja päivärutiinit ovat ennallaan ainakin toistaiseksi !


      • näin minulla
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Mitä oli ennen tietokonetta ? Varmaan on niin pikkuhiljaa hivuttautunut koneen käyttöön, että pitää oikein miettiä mitä oli sitä ennen ! Tavallaan mikään ei ole muuttunut, vai eikö sitä huomaa itse.
        Hyvin satunnainen kävijä olen , varsinkin näillä muilla palstoilla. syykin on sama kuin edellisillä, ei jaksa sellaista. Pirtissä pistäydyn toisinaan.
        Kaikki asiat hoidellaan tietsikalla, mitä vaan voi. Elikkä pitkälti ihan hyötykäytössä. En yhtään vähättele tuota sosiaalista puolta, se on tosi tärkeä yhteys monille. Itse olen vielä niin kiireinen, etten jouda kovin usein seikkailemaan monilla keskustelupalstoilla.
        Vaikka "aamuihminen" olenkin, enimmäkseen päivän suunitelmat kutsuu, ei nämä palstat, pieniä poikeuksia lukuunottamatta. On sanonta: poikkeus vahvistaa säännön.
        Siis : aamu ja päivärutiinit ovat ennallaan ainakin toistaiseksi !

        laajakaistaa käyttänyt erilaisiin tehtäviin ja surfailuun. Keskusteluja olen seurannut vasta viime kesästä lähtien.

        En ole monta aloitusta tehnyt. Kahvipirttiä yritin lukea mutta se ei kiinnostanut. Oli liian pitkä.

        Ennen tietokonetta vietin paljon enemmän aikaa kerhoissa, tansseissa y.m. Nyt vaan ei tahdo jäädä tarpeeksi aikaa mihinkään, tunnit ja päivät vierivät hurjaa vauhtia ja syntymäpäivä tuntuu tulevan joka vuosi ainan nopemmin.


      • Seku
        näin minulla kirjoitti:

        laajakaistaa käyttänyt erilaisiin tehtäviin ja surfailuun. Keskusteluja olen seurannut vasta viime kesästä lähtien.

        En ole monta aloitusta tehnyt. Kahvipirttiä yritin lukea mutta se ei kiinnostanut. Oli liian pitkä.

        Ennen tietokonetta vietin paljon enemmän aikaa kerhoissa, tansseissa y.m. Nyt vaan ei tahdo jäädä tarpeeksi aikaa mihinkään, tunnit ja päivät vierivät hurjaa vauhtia ja syntymäpäivä tuntuu tulevan joka vuosi ainan nopemmin.

        Enpä usko meidän ikäpolvenmme ihmisten osaavan "tiertokonnetta!" käyttä.
        Itse hallitsen alan , johtuen sukulaisini kuuluvan tietokoneisiin ja niidn toimintoihin erikoistuneen kaverin melo tarkoin ja hyvin tuntevan alan hallinnasta.
        "Oppia ikä kaikki!"

        Meistähän voi tulla vaikka minkälaisia "virtuoooseja!"


      • etsivivä-amadeus

        pelkkien kuvien ja kuvausten perusteella ja läpi meni,siis internetin kautta.Olihan siinä asuntovälitysliike takana.
        En ole katunut.
        En ole koneen orja,samallatavalla ahvenet tulee narrattua,tai ahvenet minua vetää höplästä.
        Kesällä menee päiviä,etten muista koko toosaa.
        Turvallisuudeksi koneen koen,olen mesessä ja facebookissa lasten ja lastenlasten kanssa.

        Aamulla aikaisin,kun ei enää unetar vedä mukaan unien kiehtovaan maailmaan,mukava tulla koneelle.
        Tai jollei illalla uni tule simmuun,niin pelaan pelejä tai jopa chattiin porhallan ja omat mielipiteeni heitän eetteriin.
        En ole mikään nörtti,siis aika kehno koneenkäyttäjä olen.Ajokortin ajoin vain henkilöautolle,en tietsikalle.
        Lastenlapseni,neiti 9v neuvoo ja vanhin lapsenlapsi valmistuu joksikin noomiksi tietokonealalla,joten heitä vaivaan,kun olen pulassa ja he rahapulassa.
        Näin asiat hoituvat mukavasti ja tyytyväisyystakuu on varmaa amateuksella


    • takametsien mies

      On se merkinnyt monta muutosta. Eräs on se, että saa lukea paljon vanhojen naisten kirjoituksia.

      • olekin jotakin, elämän kokemuksia ja sopuisaa mieltä, turhista on jo luovuttu;)

        Kiva on myös lukea vanhojen miesten viestittelyä, ainakin oletetaan jo täysi ikäisiä kaikkien olevan.

        Väliin kyllä viestittely karkaa, ei oikein 70 ikäisiltä kuulosta, mutta sopiihan noita mukaan.


      • Eipä tämä tietsikka ole suuria muutoksia tehnyt. Aamulla kaurapuuro, kuppi kahvia, pieni rimpuilu vaatimattomassa kuntosalissa (ehkä 20min.), hyvillä keleillä korvaan sen aamukävelyllä. Tämän jälkeen toinen kupillinen ja siinä sivussa lehdestä tärkeimmät uutiset. Näitä ei tämä kone sivuuta.

        Sitten saatan katsella tiekkariakin, ehkä joskus kirjoittaakin. Tätä touhua olen ainakin pyrkinyt rajaamaan.
        Joskus voi tulla päivä, jolloin muu "ei luista", tökkäydyn koneelle, tulee päiviä, etten avaa koko välinettä. "Vieroitusoireita" en ole huomannut.

        Eka kerran koskin tietokoneeseen n. 2 vuotta sitten. Paukapäisenä en hakenut apua, en kursseja, vaan kirjastosta oppaita. Ehkä siinä pari kuukautta meni, että tämä vehje sotki elämääni, ennenkuin alkoi pikkuhiljaa toiveitani tottelemaan. Eikä ne toiveetkaan suuria olleet, vain pientä hyötykäyttöä ja lueskelua.

        Jälkiviisaana en tekisi samalla tavalla, vaan menisin jollekin alkeiskurssille. Eipä tuo ole harmi, hyväähän se tekee käyttää päätäänkin. Helpottihan sekin, että olin joskus käyttänyt kirjoituskonetta. Vaikka se on suhteellista, kirjoituskonetaitojani oli sen verran jäljellä. että se varmasti jelppi aika paljon. No en ole kyllä
        vieläkään mikään "tekijä", mutta ei ole tavoitteetkaan enää tämän suuremmat tässä asiassa.


      • seniori nainen
        ynnämuu kirjoitti:

        Eipä tämä tietsikka ole suuria muutoksia tehnyt. Aamulla kaurapuuro, kuppi kahvia, pieni rimpuilu vaatimattomassa kuntosalissa (ehkä 20min.), hyvillä keleillä korvaan sen aamukävelyllä. Tämän jälkeen toinen kupillinen ja siinä sivussa lehdestä tärkeimmät uutiset. Näitä ei tämä kone sivuuta.

        Sitten saatan katsella tiekkariakin, ehkä joskus kirjoittaakin. Tätä touhua olen ainakin pyrkinyt rajaamaan.
        Joskus voi tulla päivä, jolloin muu "ei luista", tökkäydyn koneelle, tulee päiviä, etten avaa koko välinettä. "Vieroitusoireita" en ole huomannut.

        Eka kerran koskin tietokoneeseen n. 2 vuotta sitten. Paukapäisenä en hakenut apua, en kursseja, vaan kirjastosta oppaita. Ehkä siinä pari kuukautta meni, että tämä vehje sotki elämääni, ennenkuin alkoi pikkuhiljaa toiveitani tottelemaan. Eikä ne toiveetkaan suuria olleet, vain pientä hyötykäyttöä ja lueskelua.

        Jälkiviisaana en tekisi samalla tavalla, vaan menisin jollekin alkeiskurssille. Eipä tuo ole harmi, hyväähän se tekee käyttää päätäänkin. Helpottihan sekin, että olin joskus käyttänyt kirjoituskonetta. Vaikka se on suhteellista, kirjoituskonetaitojani oli sen verran jäljellä. että se varmasti jelppi aika paljon. No en ole kyllä
        vieläkään mikään "tekijä", mutta ei ole tavoitteetkaan enää tämän suuremmat tässä asiassa.

        Ynnämuun kanssa että olisi pitänyt mennä kursseille, sillä vei paljon kauemmin kun kirjoista opettelin. Toiselta puolelta oli se aikamoinen saavutus itselleni kun ensimmäisen pöytäkoneen purin paketista ja kokosin ja pystyin sen itse asentamaan.
        On se muuttanut jonkin verran elämääni koska nykyään olen kiinnostunut vain tietokone kirjoista eikä ehdi muita kirjoja lukemaan.


      • Hintriika*
        seniori nainen kirjoitti:

        Ynnämuun kanssa että olisi pitänyt mennä kursseille, sillä vei paljon kauemmin kun kirjoista opettelin. Toiselta puolelta oli se aikamoinen saavutus itselleni kun ensimmäisen pöytäkoneen purin paketista ja kokosin ja pystyin sen itse asentamaan.
        On se muuttanut jonkin verran elämääni koska nykyään olen kiinnostunut vain tietokone kirjoista eikä ehdi muita kirjoja lukemaan.

        Tulee se muitten kirjojen aikakin vielä! Tietokonekirjojen tutkimisen jälkeen alkaa luottaa oman logiikan toimintaan ja uskaltaa kokeilla yhtä sun toista ilman kirjoja.

        Asiasta toiseen, oletteko luontoystävällisesti siirtyneet e-laskuihin verkkopankissa? Tuli mieleen kysäistä, kun juuri tuli sähköpostiini ilmoitus uudesta e-laskusta ja kävin hyväksymässä sen. Minä ainakin olen muuttanut paperilaskut sähköiseen muotoon sitä mukaa, kuin se on ollut mahdollista.

        Varmaan kaikissa verkkopankeissa on mahdollista saada maksutta ilmoitus sähköpostiin e-laskun saapumisesta. Silloin ei tarvitse tehdä turhia "pankkikeikkoja". Lasku menee maksuun vasta, kun on itse hyväksynyt sen (mikäli on niin sopimukseen klikannut).

        Vaivatonta ja luonto säästävää!


      • pilvi*
        Hintriika* kirjoitti:

        Tulee se muitten kirjojen aikakin vielä! Tietokonekirjojen tutkimisen jälkeen alkaa luottaa oman logiikan toimintaan ja uskaltaa kokeilla yhtä sun toista ilman kirjoja.

        Asiasta toiseen, oletteko luontoystävällisesti siirtyneet e-laskuihin verkkopankissa? Tuli mieleen kysäistä, kun juuri tuli sähköpostiini ilmoitus uudesta e-laskusta ja kävin hyväksymässä sen. Minä ainakin olen muuttanut paperilaskut sähköiseen muotoon sitä mukaa, kuin se on ollut mahdollista.

        Varmaan kaikissa verkkopankeissa on mahdollista saada maksutta ilmoitus sähköpostiin e-laskun saapumisesta. Silloin ei tarvitse tehdä turhia "pankkikeikkoja". Lasku menee maksuun vasta, kun on itse hyväksynyt sen (mikäli on niin sopimukseen klikannut).

        Vaivatonta ja luonto säästävää!

        Aina aamut ovat olleet parasta aikaani, jos ei mitään valvomista tai flunssaa ole ollut. Uusi päivä edessä, kahvinkeitto ja aamuseurustelu ennen mieheni poismenoa, lehden lukua, minä usen lattialla Hesarin kanssa, mieheni nauraessa kun peppu pystyssä tutkin lehteä, piirsi jopa pilakuva sarjaansakin eri tilanteista elämässämme. Sain joululahjaksi koottuna elämäämme sarjakuvina:D

        Seuraan aika paljon samaa mallia, lehdenluku on jäänyt vähemmälle, en saa aina kuin painomustat kädet
        siitä ilosta, netissä on tietoa päivän tapahtumista tarpeeksi, radio ja TV tuovat valitettavasti kaikenlaisia
        yytisia kotirauhaani, jotka annan mennä toisesta korvasta sisään jne. jos edes pääsevät niinkään pitkälle:D

        Kahvimuki seuraa työhuoneeseen, jossa odottaa maalaukseni, ja vilkaisu tietsikalle, muutamiin vastauksia, jos ei ole jokin aloitus ollut mielessä. Toki lähden joskus ihan kylmiltäänkin seurustelemaan
        palstalla.

        Tietokoneen hankimme 14-15 v sitten, joten paljonhan tämä helpottaa asioiden hoitoa. 3 kannettava on menossa, hyvin pyyhkii ja mielenkiintoista on yhä. Iloista aurinkoista päivää!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tulee se muitten kirjojen aikakin vielä! Tietokonekirjojen tutkimisen jälkeen alkaa luottaa oman logiikan toimintaan ja uskaltaa kokeilla yhtä sun toista ilman kirjoja.

        Asiasta toiseen, oletteko luontoystävällisesti siirtyneet e-laskuihin verkkopankissa? Tuli mieleen kysäistä, kun juuri tuli sähköpostiini ilmoitus uudesta e-laskusta ja kävin hyväksymässä sen. Minä ainakin olen muuttanut paperilaskut sähköiseen muotoon sitä mukaa, kuin se on ollut mahdollista.

        Varmaan kaikissa verkkopankeissa on mahdollista saada maksutta ilmoitus sähköpostiin e-laskun saapumisesta. Silloin ei tarvitse tehdä turhia "pankkikeikkoja". Lasku menee maksuun vasta, kun on itse hyväksynyt sen (mikäli on niin sopimukseen klikannut).

        Vaivatonta ja luonto säästävää!

        tulin kertomaan Hintriikalle, miks ei toisillekin, että vaivaton on se e- laskujen maksu, jopa minä maksan laskuja tällä tapaa.

        Kaikkia laskuja en vielä ole saanut e-laskuiksi vaihdettua ja eihän satunnaisia voikkaan.

        Kyllä se on helppoa euronsa jakaa koneen kautta, sitten seinästä ei mitään saakkaan.

        Kivasti on porukka koneen käytön kurissa pitänyt vastauksista päätellen, taidan itse olla suurin käyttäjä;)
        Viikonloppuina, kun kotona olen, tulee useammin istuttua koneen ääreen, hyvä kaveri tämä on;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2477
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1281
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      103
      1201
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1020
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      941
    Aihe