Onko facebookissa olevat kaverit oikeita kavereita joita näkee myös oikeassa elämässä ja auttaako facebook torjumaan yksinäisyyttä?
Facebook-kaverit
41
6868
Vastaukset
- altgsen yonot
Minulla on noin 70 facebook kaveria, joista en näe juuri ketään koskaan :/ Vain 2 kanssa kirjoittelemme viestejä siellä ja niitäkin aika harvoin..
- 12+19
Facebook kaverit EIVÄT ole oikeita kavereita. Minulla on Facebookissa melkein 50 kaveria ja yleensä vain yhden kanssa vaihdan kuulumiset.
Ja jos juttelen jonkun kanssa, niin heti tulee kamala "kiire" tekemään jotain muuta.
Luulenpa, että Facebook ja netti tekevät ihmisistä vieläkin yksinäisempiä.
luuserien paikka koko Facebook! - näin se on
Facebook kavereistahan on paljon ollut juttua, miten ihmiset haluavat lisätä uusia ihmisiä listoilleen juuri sen takia että näyttäisi että heillä olisi paljon kavereita/ystäviä. Lienee se viestimiskeinona ihan hyvä, mutta tuskin on kovin hyvä sivusto yksinäisille tai tuskin ehkäisee millään lailla yksinäisyyttä.
Olen mieltänyt jollakin tavalla Facebookin varsin pinnalliseksi yhteydenpitokanavaksi, jossa suurin merkitys on sillä että kuinka monta tyyppiä on lisännyt sinut listoilleen.- Aina yksin
Kaikki ystävät ja kaverit ovat yleensä myös Face Bookissa kavereita, mutta LÄHESKÄÄN kaikki Face Book kaverit eivät todellakaan ole minkään tason kavereita, hyvä jos tunnistaa kadulla. Itselläni on n. 80 face book kaveria ja tuntuu, että kaikilla muilla, niillä ujoillakin, on monta sataa tai ainakin reilusti yli sata kaveria. Tavallaan hävettää välillä, mutta toisaalta en halua väkipakollakaan ängetä kaikkien kanssa face book -kaveriksi (varsinkin, kun olen muutaman kerran saanut pakit :( ...)
Tunnen eräänkin ujon oloisen tytön, joka on ammattiurheilija (ei kuitenkaan julkkis) ja viimeisen päälle itsestään huolta pitävä, vähän kuin Paris Hilton, joka ei siis luonnollisesti omana itsenään olisi mitenkään epätavallisen kaunis, mutta kosmetologin kampaajan temput kalliit merkkivaatteet timmi kroppa tekevät hänestä "tosi hyvännäköisen", vähän kuin Barbie -nuken. Hänellä face book -kavereita onkin tuhansia.
Itsekin olen kaunis kasvoiltani ja naisellisesti pukeutuva, mutta lievästi ylipainoinen ja pukeudun sellaisiin vaatteisiin, joita itse pidän kauniina, mutta ne eivät ehkä ole trendikkäitä, mutta toisaalta en haluaisikaan olla mikään harmaa hiirulainen, joka häviää massaan. Valitettavasti suomalaiset eivät uskalla käyttää värejä ja "bling bling" -tyylisiä vaatteita, joista itse pidän ja sen takia minua varmaan pidetään kovin mauttomana :D Mutta pääasia että itse tykkään!
Olisi kiva tietää, onko teillä muilla yksinäisillä paljon face book -kavereita? Uskoisin, että on mahdollista olla yksinäinen oikeassa elämässä, vaikka face bookissa olisi satojakin kavereita. Joillakin on vain niin suuri vimma kerätä paljon face book -kavereita, jottei kukaan vain saisi selville, että oikeasti ei olekaan yhtään hyvää ystävää. Yksinäisyyttä pidetään jotenkin hävettävänä ja siitä saa helposti poikkeavan leiman. Mutta tosi asiassa yksinäisyys on todella yleistä, varsinkin Suomen kaupungeissa (uskoisin näin, maaseudulta ei ole kokemusta). Moni on varmaan pikemminkin olosuhteiden uhri, kuin että yksinäisyys johtuisi jotenkin itsestä.
Ihan oikeita live kavereitakin minulla on, mutta ei yhtään tosiystävää, joka ymmärtäisi, ja jonka kanssa voisi puhua mistä asiasta vain, ja jolle voisi soittaa ja kasvattaa puhelinlaskua ;) Sinkkunakin olen ollut monta vuotta ja elämänkumppani on edelleen hakusessa, vaikka kolmekymppiä alkaa lähestyä. Uskon, että minulla olisi paljon rakkautta annettavana, toisin kuin sitoutumiskammoisilla kavereillani, joilla silti riittää kysyntää riesaksi asti. Epäreilua! En myöskään voi jakaa ajatuksiani yksinäisyydestä ja kumppanin kaipuusta kenenkään kanssa, koska läheisimmät kaverini ovat vannoutuneita ikisinkkuja ja ihan eri aaltopituudella.
Tulipas tästä pitkä "vuodatus". Olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kommentteja tai ainakin kuulla, kuinka monta face book kaveria kullakin on. - ölouneri
Aina yksin kirjoitti:
Kaikki ystävät ja kaverit ovat yleensä myös Face Bookissa kavereita, mutta LÄHESKÄÄN kaikki Face Book kaverit eivät todellakaan ole minkään tason kavereita, hyvä jos tunnistaa kadulla. Itselläni on n. 80 face book kaveria ja tuntuu, että kaikilla muilla, niillä ujoillakin, on monta sataa tai ainakin reilusti yli sata kaveria. Tavallaan hävettää välillä, mutta toisaalta en halua väkipakollakaan ängetä kaikkien kanssa face book -kaveriksi (varsinkin, kun olen muutaman kerran saanut pakit :( ...)
Tunnen eräänkin ujon oloisen tytön, joka on ammattiurheilija (ei kuitenkaan julkkis) ja viimeisen päälle itsestään huolta pitävä, vähän kuin Paris Hilton, joka ei siis luonnollisesti omana itsenään olisi mitenkään epätavallisen kaunis, mutta kosmetologin kampaajan temput kalliit merkkivaatteet timmi kroppa tekevät hänestä "tosi hyvännäköisen", vähän kuin Barbie -nuken. Hänellä face book -kavereita onkin tuhansia.
Itsekin olen kaunis kasvoiltani ja naisellisesti pukeutuva, mutta lievästi ylipainoinen ja pukeudun sellaisiin vaatteisiin, joita itse pidän kauniina, mutta ne eivät ehkä ole trendikkäitä, mutta toisaalta en haluaisikaan olla mikään harmaa hiirulainen, joka häviää massaan. Valitettavasti suomalaiset eivät uskalla käyttää värejä ja "bling bling" -tyylisiä vaatteita, joista itse pidän ja sen takia minua varmaan pidetään kovin mauttomana :D Mutta pääasia että itse tykkään!
Olisi kiva tietää, onko teillä muilla yksinäisillä paljon face book -kavereita? Uskoisin, että on mahdollista olla yksinäinen oikeassa elämässä, vaikka face bookissa olisi satojakin kavereita. Joillakin on vain niin suuri vimma kerätä paljon face book -kavereita, jottei kukaan vain saisi selville, että oikeasti ei olekaan yhtään hyvää ystävää. Yksinäisyyttä pidetään jotenkin hävettävänä ja siitä saa helposti poikkeavan leiman. Mutta tosi asiassa yksinäisyys on todella yleistä, varsinkin Suomen kaupungeissa (uskoisin näin, maaseudulta ei ole kokemusta). Moni on varmaan pikemminkin olosuhteiden uhri, kuin että yksinäisyys johtuisi jotenkin itsestä.
Ihan oikeita live kavereitakin minulla on, mutta ei yhtään tosiystävää, joka ymmärtäisi, ja jonka kanssa voisi puhua mistä asiasta vain, ja jolle voisi soittaa ja kasvattaa puhelinlaskua ;) Sinkkunakin olen ollut monta vuotta ja elämänkumppani on edelleen hakusessa, vaikka kolmekymppiä alkaa lähestyä. Uskon, että minulla olisi paljon rakkautta annettavana, toisin kuin sitoutumiskammoisilla kavereillani, joilla silti riittää kysyntää riesaksi asti. Epäreilua! En myöskään voi jakaa ajatuksiani yksinäisyydestä ja kumppanin kaipuusta kenenkään kanssa, koska läheisimmät kaverini ovat vannoutuneita ikisinkkuja ja ihan eri aaltopituudella.
Tulipas tästä pitkä "vuodatus". Olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kommentteja tai ainakin kuulla, kuinka monta face book kaveria kullakin on.Mulla oli vähän aikaa facebook-profiili
Eikä mulla ollu ku yksi facebook-kaveri :)
Tyrkyllä oli moniakin tuntemattomia tyyppejä
mutta enhän heitä tuntenut. - Yksinäinennuori
Aina yksin kirjoitti:
Tulipas tästä pitkä "vuodatus". Olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kommentteja tai ainakin kuulla, kuinka monta face book kaveria kullakin on.Maaseudulla vasta yksinäistä voikin olla, varsinkin nuorilla. Kuvittele tilanne jossa olet todella pienessä paikassa ja valtaosa on vanhempia ihmisiä. Naapuripaikkakunnatkin ovat samantyylisiä pieniä maaseutukyliä.
Minusta jossain suuremmassa paikkakunnassa kuten vaikka tampere tai helsinki, olisi helppoa tutustua uusiin ihmisiin. Sielä ei kaikkia ihmisiä tunne ja olisi mahollisuus etsiä ja löytää esimerkiksi netistäkin uusia mielenkiintoisia tyyppejä samalta paikkakunnalta, joita ei ole ikinä nähnytkään ja on myös helpot kulkuyhteydet naapuripaikkakunnille.
Minä olen yrittänyt katsella ties mitä seuranhakupalstoja. Olen katsellut naapuripaikkakunnatkin läpi mutta niistä ei löydy ketään lähemmäs minun ikäistäni. Olen ollut kaverittomana jo vuosia ja aion muuttaa opiskelujen myötä täältä pois. Uskon paljon parempiin mahdollisuuksiin löytää kavereita muualta kuin tällaisesta kyläpahasesta. Eihän tänne muuta edes uusia ihmisiä työpaikan toivossa kun täältä ei taida edes kunnollisia töitä löytyä kaikille ihmisille ja loputkin muuttaa pikkuhiljaa pois. :( - 15
Aina yksin kirjoitti:
Tulipas tästä pitkä "vuodatus". Olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kommentteja tai ainakin kuulla, kuinka monta face book kaveria kullakin on.koko vitun fakeboob-eiku facebook.
- outojätkä
Aina yksin kirjoitti:
Tulipas tästä pitkä "vuodatus". Olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kommentteja tai ainakin kuulla, kuinka monta face book kaveria kullakin on.Vaimo roikkuu facebookissa joka välissä, keskustelee "ystävien" kanssa , tuntuu että olen välillä mustasukkainen näille "ystäville".
- sama juttu
Yksinäinennuori kirjoitti:
Maaseudulla vasta yksinäistä voikin olla, varsinkin nuorilla. Kuvittele tilanne jossa olet todella pienessä paikassa ja valtaosa on vanhempia ihmisiä. Naapuripaikkakunnatkin ovat samantyylisiä pieniä maaseutukyliä.
Minusta jossain suuremmassa paikkakunnassa kuten vaikka tampere tai helsinki, olisi helppoa tutustua uusiin ihmisiin. Sielä ei kaikkia ihmisiä tunne ja olisi mahollisuus etsiä ja löytää esimerkiksi netistäkin uusia mielenkiintoisia tyyppejä samalta paikkakunnalta, joita ei ole ikinä nähnytkään ja on myös helpot kulkuyhteydet naapuripaikkakunnille.
Minä olen yrittänyt katsella ties mitä seuranhakupalstoja. Olen katsellut naapuripaikkakunnatkin läpi mutta niistä ei löydy ketään lähemmäs minun ikäistäni. Olen ollut kaverittomana jo vuosia ja aion muuttaa opiskelujen myötä täältä pois. Uskon paljon parempiin mahdollisuuksiin löytää kavereita muualta kuin tällaisesta kyläpahasesta. Eihän tänne muuta edes uusia ihmisiä työpaikan toivossa kun täältä ei taida edes kunnollisia töitä löytyä kaikille ihmisille ja loputkin muuttaa pikkuhiljaa pois. :(tämä on kyllä täysin totta
- ...
Itseäni hieman masensi olla facebookissa, kun oli vain 2 kaveria eikä kukaan ikinä lisännyt minua kaveriksi, niin ainakin itselläni se yksinäisyyden tunne vain kasvoi.
- sdfsdfsdfsda
Osa on osa ei. Suurin osa on tuttuja jotka ei edes ole kavereita. Puhelimessa/irl sitten hoidetaan läheisimpien ihmisten kanssa kuulumiset. Facebook auttaa lähinnä vaan olemaan "esillä" ja markkinoimaan itseään, hankkimaan sosiaalista verkostoa, pitämään hauskaa. On mukavaa kirjoitella Facebookissa ja se kyllä poistaa yksinäisyyttä kuin mikä tahansa vuorovaikutus toisten kanssa. Kynnys on matalampi ottaa yhteyttä johonkin puolituttuun Facebookissa, kuin että esim. soittaisi.
Itselläni on 90 kaveria FB:ssä, en lisää jokaista vastaantulijaa enkä täysin tuntemattomia, mutta paljon on myös niitä "hyvän päivän tuttuja". Kavereiden kautta saa uusia kavereita jne. En halua antaa itsestäni yltiösosiaalista kuvaa verkossa kun luonteeltani olen oikeasti rauhallinen ja hiljainen tyyppi keräämällä satoja kavereita, mutta Facebook on vaan yksi yhteydenpitoväline ihmisiin, miksen siis olisi siellä:) - nainenvaan123
Itselläni on 32 kaveria. Olen hyjlännyt monta mies puolista huonoa tuttua kun en heistä pidä ja itselläni on mies.
Jotkut ovat lapsuuden ajoilta ja toiset taas ammattikoulu, jopa vejeni lapsuuden kavereita . En ole kauheasti tekemisissä heidän kanssaan, kun en oikein jaksa. Kirjoittelen enemmän niiden kanssa jotka olivat hyviä kavereita ja hyvä paikka pitää tuttuihin yhteyttä kun ei muuten voi ja sukulaisiakin löytyy muutama. On siellä pari kaveria kennen luona voisin käydä mutta kun en vain jaksa.
Muutama on ottanut yhteyyttä minuun ja se tuntuu kyllä hyvältä, kun on numero vaihtunut ja kaiket päivät olen kotona.- gsddsg
45 ja ei kovin moni minulle kirjoittele. facebook saa tällaisen epäsosiaalisen ihmisen tunteen olonsa ihan surkimukseksi ja ulkopuoliseksi. kenties poistun kyseisestä paikasta kun alkaa nolottaa tämä epäsosiaalisuus ja ujous, mitkä on nykyaikana kirosanoja. noh, en mä muutenkaan tunne kuuluvani monestikaan tähän nykypaskayhteiskuntaan tämmösenä masentuneena ja eristäytyvänä. jotkut ex säädöt kautta baarikaverit halunneet lisätä kaveriksi minut, mutta en halua että he pääsee seuraamaan elämääni.
- itkupöksy
gsddsg kirjoitti:
45 ja ei kovin moni minulle kirjoittele. facebook saa tällaisen epäsosiaalisen ihmisen tunteen olonsa ihan surkimukseksi ja ulkopuoliseksi. kenties poistun kyseisestä paikasta kun alkaa nolottaa tämä epäsosiaalisuus ja ujous, mitkä on nykyaikana kirosanoja. noh, en mä muutenkaan tunne kuuluvani monestikaan tähän nykypaskayhteiskuntaan tämmösenä masentuneena ja eristäytyvänä. jotkut ex säädöt kautta baarikaverit halunneet lisätä kaveriksi minut, mutta en halua että he pääsee seuraamaan elämääni.
Tää kuulostaa niin hassulta ku voi mutta mä tunnen itseni todella yksinäiseksi ja hyljätyksi. Mulla on ehkä 2-3 sellaista kaveria kenelle voin soittaa ja ne kysyy heti et tehäänkö jotain. Facebookis mulla on yhteensä 400 kaveria. Olen poistanut ne kaikki kenen kanssa en ole missään tekemisissä, mutta kyl mä ne kaikki 400 tunnen koska olen paljon matkustellut, asunut monessa eri maassa ja tehnyt työkseen sellaista hommaa, että tutustuu paljon ihmisiin. En ole epäsosiaalinen, mutta minusta tuntuu, että minut jätetään aina kaiken ulkopuolelle. Sen takia matkustankin ja muutan paikasta toiseen, koska missään ei ole tarpeeksi hyvä paikka minulle. Haluan myös, että olen mukana asioissa. Poikaystävä ketä rakastin, jätti mut ilman mitään pätevää syytä. Itken jatkuvasti yksinolosta ja juon helpottakseen pahaa mielt'. Olen hyvännäköinen tyttö ja saan baarissa paljon huomiota, mutta silti ... ei sillä ulkonäöllä tee mitään );
- Joku jostain
itkupöksy kirjoitti:
Tää kuulostaa niin hassulta ku voi mutta mä tunnen itseni todella yksinäiseksi ja hyljätyksi. Mulla on ehkä 2-3 sellaista kaveria kenelle voin soittaa ja ne kysyy heti et tehäänkö jotain. Facebookis mulla on yhteensä 400 kaveria. Olen poistanut ne kaikki kenen kanssa en ole missään tekemisissä, mutta kyl mä ne kaikki 400 tunnen koska olen paljon matkustellut, asunut monessa eri maassa ja tehnyt työkseen sellaista hommaa, että tutustuu paljon ihmisiin. En ole epäsosiaalinen, mutta minusta tuntuu, että minut jätetään aina kaiken ulkopuolelle. Sen takia matkustankin ja muutan paikasta toiseen, koska missään ei ole tarpeeksi hyvä paikka minulle. Haluan myös, että olen mukana asioissa. Poikaystävä ketä rakastin, jätti mut ilman mitään pätevää syytä. Itken jatkuvasti yksinolosta ja juon helpottakseen pahaa mielt'. Olen hyvännäköinen tyttö ja saan baarissa paljon huomiota, mutta silti ... ei sillä ulkonäöllä tee mitään );
Teillähän on paljon feisbuuk-kavereita, mulla on vaan viisi.
Toisaalta eihän kaikki tutut ole feisbuukissa ja moni pitääkin sitä aika turhana juttuna.
Tulee niillä vähemmilläkin kavereilla toimeen.
- Ja FB
Liityin Facebookin ja minulla on alle 20 kavereita. Tämä ei haittaa sillä en halua tuntemattomia ja puolituttuja kaveriksi. Mutta näyttää siltä että useimmilla muilla on lähes satoja ystäviä, siis väh.100 kpl!
Onko tosiaan niin että tänä päivänä on oltava tämän määrän ystäviä? Minulla on muutamia läheisiä ystäviä todellisessa elämässä ja en ole tuntenut oloani varsinaisesti yksinäiseksi, tämä on 30 plus sinkkunaisen elämä, mutta liittyäni FB:n alkoi oloa tuntua hieman yksinäiseksi...Luulen kuitenkin että nämä FB ihmisten satoja ýstäviä ovat enimmäkseen puolituttuja, vanhoja koulu ja työtovereita ym.- totuus_
Totta on että facebookkiin laitetaan kaikki kontaktit joita on joskus ollut ja jonka nimen sattuu muistamaan, jos haluaa vaan antaa itsestään vähän sosiaalisemman kuvan kuin mitä todellisuudessa on. Mielikuvat myy ja monet ihmiset luulee jo ennakkoon että tuo on hyvä tyyppi. Valitettavasti maailma on niin pinnallinen.
Itselläni on vain 30 facebook kaveria ja kaikkien näiden kanssa olen oikeasti tekemisissä. - Siikali
totuus_ kirjoitti:
Totta on että facebookkiin laitetaan kaikki kontaktit joita on joskus ollut ja jonka nimen sattuu muistamaan, jos haluaa vaan antaa itsestään vähän sosiaalisemman kuvan kuin mitä todellisuudessa on. Mielikuvat myy ja monet ihmiset luulee jo ennakkoon että tuo on hyvä tyyppi. Valitettavasti maailma on niin pinnallinen.
Itselläni on vain 30 facebook kaveria ja kaikkien näiden kanssa olen oikeasti tekemisissä.Niin totta tuo pohdinta, että tosielämässä ihminen voi olla todella yksinäinen vaikka hänellä olisi satoja fb-kamuja..Mun miehellä on aika vähän kamuja siellä ja pidin sitä hiukan outona jossain vaiheessa (itselläni n.60 kamua), MUTTA en tosiaankaan ole yhtään sen sosiaalisempi kuin mieheni enkä edes kirjoittele naamiksessa tuttujen kaa kuin ehkä 2-3 krt/kk. Tunnen tai ainakin tiedän hyvin kaikki, joiden kanssa olen "ystävä", pääasiassa ovat sukulaisia. Mun yhdellä tosi hiljasella ja yksin viihtyvällä tutulla on n. 100 kamua, monet siis keräävät niitä mm. työpaikoiltaan ehkäpä vain saadakseen itsensä vaikuttamaan sosiaalisemmilta? Tsemppiä kaikille yksinäisille, ehkä fb voi jonkin verrran olla avuksi, mutta aika vähän loppupeleissä. Näin mun mielestä...
- Umpimähkä
on minulle ammatillinen viestintäkanava. Siellä on työ-, politiikka- ja järjestötoimintatutut, organisaatiot, projektit ja tapahtumakutsut. Toki kavereitakin, ja heidän kanssaan viestitään one-linereilla. Chattia en käytä ollenkaan. Mutta FB kuten myös Twitter ovat selkeästi yhteisöviestinnän välineitä, ystäväsuhteet hoidan sähköpostilla. FB-tuttuja on vajaat 400, niissä ehkä parikymmentä sellaista joita en ole oikeasti tavannut mutta meitä yhdistää jokin tietty asia/aate ja on todennäköistä että sen puitteissa tullaan tapaamaan.
- Yleinen vuodattaja
Mulla näyttää olevan 49 fb-kaveria. Suurin osa on opiskelukavereita. Ehkä noin viisi sellaista, joiden kanssa tulee joskus tavattua sovitustikin. Mulla se auttaa mm. niin, että yksinäisyyttä helpottaa kun kirjoittaa jonkun kanssa. Itse en kovin usein aloita keskustelua, vaan joku alkaa jutella kun fb on auki ja värkkään jotakin muuta koneella. Mulla ei ole oikeastaan juuri mitään sosiaalista elämää.
- Rikio
Joo, mulla on näköjään Facebookissa 414 kaveria, tosielämässä kavereita ehkä jotain 30. Sinne ny vaan lisäillään aina ne tyypit, joiden kanssa on joskus ollu juttua tai jotain. Mutta mitä väliä, montako kamua on Facebookissa. Kyllähän kaikki sen tietää, että todellisia ystäviä on aina vaan se kourallinen.
- ...-
noin 100 facebook-kaveria. Ne ovat vanhoja/nykyisiä työ- ja opiskelukavereita. En ole hirveästi yhteydessä heihin. Useimmiten se olen minä joka laittaa kaverikutsun, harvoin kukaan kutsuu minua kaveriksi.
Muutaman kerran olen tullut torjutuksi ja poistetuksi. Joku työkaveri ei minua sinne hyväksynyt, vaikka muut työntekijät hän on kyllä hyväksynyt... Samoin juuri äsken eräs vanha työkaveri poisti minut sieltä yhtäkkiä, vaikka kaikki muut yhteiset vanhat työkaverimme ovat yhä hänen listoillaan, myös sellaiset jotka olivat ko. paikassa vain lyhyen aikaa ja johon tämä henkilö ei sen kummemmin ole yhteydessä.
Kyllähän tällainen itsetuntoa nakertaa. Usein minusta tuntuu että minun statuksistani ei tykätä niin usein kuin muiden. Tiedä sitten mistä sekin johtuu. Kun lähdin edellisestä työpaikastani ja kiitin statuksessani ajasta, niin kukaan ei tykännyt, vain yksi kommentoi ja kiitti takaisin ja toivotti hyvää jatkoa. Vaikka oli pieni työyhteisö ja tulimme hyvin siellä juttuun. :(
Pahinta oli kun eräs nuori mies jonka kanssa elättelin jo toiveita yhteisestä tulevaisuudesta, päätti suhteen poistamalla minut facebookista... :'( Otin vielä tekstarilla yhteyttä, ja kertoi miksi suhde päättyi. Mutta että piti poistaa facebookista laittamatta mitään viestiä miksi.... ...- kirjoitti:
noin 100 facebook-kaveria. Ne ovat vanhoja/nykyisiä työ- ja opiskelukavereita. En ole hirveästi yhteydessä heihin. Useimmiten se olen minä joka laittaa kaverikutsun, harvoin kukaan kutsuu minua kaveriksi.
Muutaman kerran olen tullut torjutuksi ja poistetuksi. Joku työkaveri ei minua sinne hyväksynyt, vaikka muut työntekijät hän on kyllä hyväksynyt... Samoin juuri äsken eräs vanha työkaveri poisti minut sieltä yhtäkkiä, vaikka kaikki muut yhteiset vanhat työkaverimme ovat yhä hänen listoillaan, myös sellaiset jotka olivat ko. paikassa vain lyhyen aikaa ja johon tämä henkilö ei sen kummemmin ole yhteydessä.
Kyllähän tällainen itsetuntoa nakertaa. Usein minusta tuntuu että minun statuksistani ei tykätä niin usein kuin muiden. Tiedä sitten mistä sekin johtuu. Kun lähdin edellisestä työpaikastani ja kiitin statuksessani ajasta, niin kukaan ei tykännyt, vain yksi kommentoi ja kiitti takaisin ja toivotti hyvää jatkoa. Vaikka oli pieni työyhteisö ja tulimme hyvin siellä juttuun. :(
Pahinta oli kun eräs nuori mies jonka kanssa elättelin jo toiveita yhteisestä tulevaisuudesta, päätti suhteen poistamalla minut facebookista... :'( Otin vielä tekstarilla yhteyttä, ja kertoi miksi suhde päättyi. Mutta että piti poistaa facebookista laittamatta mitään viestiä miksi...."noin 100 facebook-kaveria. Ne ovat vanhoja/nykyisiä työ- ja opiskelukavereita. En ole hirveästi yhteydessä heihin. Useimmiten se olen minä joka laittaa kaverikutsun, harvoin kukaan kutsuu minua kaveriksi."
Sullahan on sitten tosi paljon kavereita tuolla facebookissa, itse en varmaan saisi kerättyä sinne kun ehkä korkeintaan 10 kaveria, lähinnä sukulaisista ja jostain harvoista työkavereista. Ei varmaan muakaan kukaan siellä kutsuisi mihinkään kaverilistoille, niin tämän vuoksi olenkin päättänyt pysyä kokonaan erossa tuolta pinnallisten ihmisten sivustolta.
Ei ole tota facebookkia oikein tarkoitettu meille yksinäisyydestä kärsiville ihmisille, vaan enemmänkin just näille pinnallisille massanmukana menijöille, joilla on jo ennestään vähintään kymmeniä kavereita ympäri suomea.
- mies24v
itselläni on facebookissa 33 kaveria joista 3(naista) en ole ikinä tavannut mutta ne on netin kautta löytyny joitten kanssa on ollut mielenkiintoisia keskusteluita joita vois ihan kaveri mielessä joskus tavata.
loput 30 kaveria ovat niitä joitten kanssa tuun yhteyttä pitämään/joitten kanssa tuun toimeen ja joita tapailen myös silloin tällöin.
saisin varmasti monta sataa kaveria facebookkiin vanhoista tutuista esim.koulukaverit, armeijakaverit, työkavereita eri työpaikoista ja sitten näitä tyyppeja joihin on tutustunut juovuksissa nuorena mutta en halua heitä lisätä kavereiksi koska on monen näitten ihmisen kanssa mennyt sukset ristiin/erimielisyyksiä taikka jos tapaisin heitä joskus niin se vois olla sille toiselle osapuolelle hengenvaaraksi eli parempi on etten pidä kaikkiin ihmisiin yhteyttä enää ikinä :D taikka en halua muistella menneitä aikoja vaan keskittyy tulevaisuuteen ja muuten minulla on aika jyrkät mielipiteet joita kaikki ihmiset ei tahdo kestää vaikka niissä on vaan oikeeta sanomaa ja muutenkin minulla on itseäni kohtaa kova itse kritiikki aina pystyttävä parempaan :)- Aina yksin
Mut on myös poistettu kaverina ja monta kertaa ihmiset on torjuneet mun kaveripyynnön, vaikka samoista kuvioista ketään muita ei olisikaan torjuttu :( Se tuntuu tosi pahalta ja saa miettimään, mikä mussa on vikana, kun en kelpaa edes fb-kaveriksi. Olen luonteeltani sosiaalinen mutta ujohko, heitän usein läppää (ronskiakin vaikka olen nainen), myös itseironista juttua. Kukaan tuskin huomaa, että olen masentunut, koska yritän useimmiten hymyillä ja olla ystävällinen ihmisille. Yksinäisyys ja syrjintä on syynä masennukseeni.
- Yksinäistä on joo :D
Minulla oli varmaan vain jotain 30 kaveria, joista 1 oli oikean elämän kaveri. Loput oli jotain nettikavereitani tai sitten ihan tuntemattomia... heh. *Nolostuu*
- Ei noin
Mulla on joitain kymmeniä kavereita. Sukulaisia, työkavereita, opiskelukavereita ja tietenkin palvelua käyttävät ystävät. Joitain nettituttuja. Kaverien kavereita. Kriteerinä on että vaihdan kuulumiset jos satun törmäämään johonkin. Eli ventovieraita tai tuntemattomia en ota kavereiksi.
Chat- ja viestiominaisuutta tulee käytettyä aikas paljon. Joten joo, auttaahan se torjumaan yksinäisyyttä. Ja kun sen avaa ja näkee muiden statuspäivitykset niin tulee sellainen olo että kuuluu porukkaan vaikka olisikin ollut kotosalla koko viikon.
Kaveripyyntöjä en juurikaan saa, koska profiili on piilotettu.- näinen90
minulla on n.30 kaveria.
2 sukulaispoikaa, tai sanotaanko miestä ja loput naisia.
Pakko oli piilottaa koko kaverilista :D
- kpbt
Minulla ei ole facebook-profiilia, enkä sitä aio hankkiakaan. Mielestäni netissä on liian helppo tekeytyä toiseksi, puhua p**** toisista ja käyttäytyä miten haluaa.
- facebook
Mulla on facebookissa muutama kaveri, joiden kanssa pidän säännöllisesti yhteyttä. Välimatkaa on niin paljon, ettei livenä ole mahdollista tavata. Siksi facebook onkin hyvä tapa pitää yhteyttä vaihdella kuulumisia jne.
Jotkut tuntuu valittavan siitä että ihmiset laittaa facebookiin kuvia. Musta on kiva nähdä mitä kavereiden elämään kuuluu myös kuvien muodossa, kun ei pääse livenä näkemään.
Iso osa mun facebook kavereista on peli-kavereita. Tykkään pelata siellä peleja ja on mukavaa että on pelikavereita ja vieläpä tietää keiden kanssa pelaa.
- ei facebookille
Aikaisemmin minulla oli facebook-profiili. Kavereita oli aina tilanteen mukaan 40-60 kpl. Puolet naista oli taysin outoja ihmisia: lisatty jostain "lisaa mut kaveriksi"-ryhmasta ja joitten kanssa sitten tutustui hyvin pintapuolisesti koko facebook-ystavyyden ajan.
Puolet oli ihmisia oikeasta elamasta, joista vain 3-5 kommentoi joskus jotain juttujani, muuten he ignoorasivat minut ihan taysin...
Jossain vaiheessa kyllastyin sitten ihan totaalisesti facebookkiin. Jotenkin se ilmapiiri siella, oman itsensa heruttaminen, itsekehu, bilekuvat, perhekuvat, loputon jatkuva kuvien lisaily... Uuhhhh. Se vain korosti omaa yksinaisyyttani ja lopulta siivosin profiilini ja hylkasin kaverini.
Ennen tata toimenpidetta otin selville naiden 5 kaikista laheisimman mailiosoitteet ja meseosoitteet, joten yhteys heihin ei ole kadonnut kokonaan, vaan siirtyny toiseen muotoon, joka sopii itselleni paremmin.
Oma yksinaisyyteni on aika kinkkinen juttu. Asun ulkomailla, juttelen suomea vain vanhempieni kanssa skypen valityksella silloin talloin. Minulla on hieno ja minulle paras mies, joka on myos paras ystavani. Jotenkin silti "puuttuu jotain". Ja sita jotain yritin kai etsia facebookista, mutta se ikaan kuin kaantyi minua vastaan ja teki minut vain surulliseksi.- ....................
On inhottavaa että Facebookissa on paine kasvattaa omaa kaverimäärää, koska kaikilla muillakin on paljon kavereita. Ihmisen suosio mitataan kavereiden lukumäärällä. Ihmisestä, jolla on 500 kaveria, tulee aivan erilainen kuva kuin siitä jolla on 20 kaveria, mikä on inhottavaa, mutta totta.
Jos ei omista laajaa ystäväpiiriä(ja kuka todellisuudessa on oikeasti ystävä satojen ihmisten kanssa?) on kaverimäärää kasvatettava puolitutuilla ja lähes tuntemattomilla ihmisillä.
Facebookin perusidea on hyvä, pitää yhteyttä oikeasti tärkeisiin ihmisiin,jakaa heidän kanssaan kuvia ja lähetellä viestejä. Kertoa päivän sattumuksista ja tapahtumista.
Ihanteellinen tilanne minulle olisi, jos minulla olisi kavereina vain hyvin vähän ihmisiä, eivätkä ulkopuolisten tekemiset edes näkyisi.
Mutta vaikka minulla olisi omia kavereita vain esim. 10, niin näkisin silti myös kavereiden kavereiden kommentteja ja tekemisiä kavereideni sivujen kautta. Etusivullekin tulee ei-kavereiden tilapäivityksiä ja kuvia, jos joku kaverini on niitä kommentoinut. Jotenkin en vain haluaisi tietää ja ihmetellä mitä tuokin tuolle on kommentoinut, koska se ei kosketa minua, enkä sillä tiedolla mitään tee. Tämä on juuri sitä kyttäystä, mitä facebook on täynnä ja jota kaikki fbssä harrastavat tahtomattaankin.
Minulla on 170 kaveria, ja koska vertailen määrää muiden kaverimääriin, paisutin sitä alkuvaiheessa pyytämällä puolituttuja kavereikseni, jotta vain saisin kaveriluvun suuremmaksi, koska muillakin on. Oikeasti juttelen vain pienelle määrälle tuosta kaveriluvusta, ja lähimpiin pidän yhteyttä kännykällä.
Oikeasti haluaisin että ystävinäni olisi vain oikeita kavereita, mutta facebookissa se ei oikeastaan ole mahdollista, koska ristiriitaista Facebookissa on myös kaveripyyntöjen hylkääminen. Siis jos ihmisen tunnen/tiedän, (täysin tuntemattomat on helppo hylätä) hyväksyn hänet. Jos joku puolituttu haluaa olla kaverini, niin en halua häntä torjua, onhan kavereinani jo nyt puolituttuja ja lähes tuntemattomia. Samoin kavereiden poistaminen tuntuu epäkohteliaalta, jos henkilö on tuttu,muttei tosielämän ystävä. Itsestänikin tuntuu pahalta,jos joku on poistanut minut kavereistaan, mutta pitänyt joitain toisia kavereinaan, vaikka tiedän etteivät hekään ole kovin läheisiä.
Jos lähtisin poistamaan niitä kavereitani, joiden kanssa en edes puhu, saisin poistaa heitä suuren määrän. En kuitenkaan halua tiputtaa kaverimäärääni, koska en halua antaa itsestäni muille sellaista kuvaa, ettei minulla ole kavereita. Vaikka sata ihmistä on oikeasti valtava määrä, facebookissa se ei ole mitään
Onhan myös mahdollista piilottaa kaverimäärä, mutta minusta se viestii että häpeää pientä kaverimääräänsä ja haluaa piilottaa sen siksi. Ei-kavereille oma kaverimääräni ei näy,mikä on hyvä asia. Kaverimäärä on liian isossa roolissa muutenkin, mitä sillä tiedolla oikeasti tekee? Eli miksi sen oletusarvoisesti pitää olla näkyvissä?
En päivitä statustani juuri koskaan, ja olen muutenkin melko epäaktiivinen facebookin käyttäjä, koska minusta tuntuu stressaavalta että tekemiseni on reilun sadan koneen näytöllä saman tien kun olen sen lähettänyt. Silti tykkäyksiä ja kommentteja ei välttämättä tule kuin pari. Paihimmassa tapauksessa kukaan ei reagoisi siihen millään tavalla, vaikka tiedän todella monien sen lukeneen, sen verran aktiivisia facebuukkajia tuttuni ovat. Joidenkin ihmisten statukset keräävät enemmän tykkäyksiä kuin toisten, esim. päästessäni ylioppilaaksi toisen "olen ylioppilas" status keräsi lähemmäs sata tykkäystä ja toisen vain n.kymmenen.(itse en statusta silloin laittanutkaan, kaikki sen näkivät nettilehdistäkin)
En ole luonteeltani huomionhakuinen, ja siksi fb ei kai oikein minun paikkani olekaan. Toisaalta haluaisin olla ajattelematta mitä muut minusta ajattelevat, ja olla vain oma itseni. Niin oikeassa elämässä, kuin facebookissakin. Haluaisin siis olla itsevarmempi facebookissa, mutta selaillessani muiden tekemisiä ja hehkutuspäivityksi ja lomakuvia, itseluottamukseni vain alenee, ja tunnen olevani tylsän profiilini kaltainen harmaus, jolle ei tapahdu yhtään mitään. Oikeasti minulla on mielipiteitä ja minulle sattuu ja tapahtuu pieniä kivoja juttuja,joista joku saisi laadittua hyviäkin tilapäivityksiä, mutta en jotenkin viitsi laittaa niitä nettiin jakoon. Olen sen verran tarkka yksityisyydestäni ja erityisesti stressi siitä, että jos kukaan ei kommentoi/tykkää tilastani, estää minua "jakamasta itseäni" facebookissa. - ....................
.................... kirjoitti:
On inhottavaa että Facebookissa on paine kasvattaa omaa kaverimäärää, koska kaikilla muillakin on paljon kavereita. Ihmisen suosio mitataan kavereiden lukumäärällä. Ihmisestä, jolla on 500 kaveria, tulee aivan erilainen kuva kuin siitä jolla on 20 kaveria, mikä on inhottavaa, mutta totta.
Jos ei omista laajaa ystäväpiiriä(ja kuka todellisuudessa on oikeasti ystävä satojen ihmisten kanssa?) on kaverimäärää kasvatettava puolitutuilla ja lähes tuntemattomilla ihmisillä.
Facebookin perusidea on hyvä, pitää yhteyttä oikeasti tärkeisiin ihmisiin,jakaa heidän kanssaan kuvia ja lähetellä viestejä. Kertoa päivän sattumuksista ja tapahtumista.
Ihanteellinen tilanne minulle olisi, jos minulla olisi kavereina vain hyvin vähän ihmisiä, eivätkä ulkopuolisten tekemiset edes näkyisi.
Mutta vaikka minulla olisi omia kavereita vain esim. 10, niin näkisin silti myös kavereiden kavereiden kommentteja ja tekemisiä kavereideni sivujen kautta. Etusivullekin tulee ei-kavereiden tilapäivityksiä ja kuvia, jos joku kaverini on niitä kommentoinut. Jotenkin en vain haluaisi tietää ja ihmetellä mitä tuokin tuolle on kommentoinut, koska se ei kosketa minua, enkä sillä tiedolla mitään tee. Tämä on juuri sitä kyttäystä, mitä facebook on täynnä ja jota kaikki fbssä harrastavat tahtomattaankin.
Minulla on 170 kaveria, ja koska vertailen määrää muiden kaverimääriin, paisutin sitä alkuvaiheessa pyytämällä puolituttuja kavereikseni, jotta vain saisin kaveriluvun suuremmaksi, koska muillakin on. Oikeasti juttelen vain pienelle määrälle tuosta kaveriluvusta, ja lähimpiin pidän yhteyttä kännykällä.
Oikeasti haluaisin että ystävinäni olisi vain oikeita kavereita, mutta facebookissa se ei oikeastaan ole mahdollista, koska ristiriitaista Facebookissa on myös kaveripyyntöjen hylkääminen. Siis jos ihmisen tunnen/tiedän, (täysin tuntemattomat on helppo hylätä) hyväksyn hänet. Jos joku puolituttu haluaa olla kaverini, niin en halua häntä torjua, onhan kavereinani jo nyt puolituttuja ja lähes tuntemattomia. Samoin kavereiden poistaminen tuntuu epäkohteliaalta, jos henkilö on tuttu,muttei tosielämän ystävä. Itsestänikin tuntuu pahalta,jos joku on poistanut minut kavereistaan, mutta pitänyt joitain toisia kavereinaan, vaikka tiedän etteivät hekään ole kovin läheisiä.
Jos lähtisin poistamaan niitä kavereitani, joiden kanssa en edes puhu, saisin poistaa heitä suuren määrän. En kuitenkaan halua tiputtaa kaverimäärääni, koska en halua antaa itsestäni muille sellaista kuvaa, ettei minulla ole kavereita. Vaikka sata ihmistä on oikeasti valtava määrä, facebookissa se ei ole mitään
Onhan myös mahdollista piilottaa kaverimäärä, mutta minusta se viestii että häpeää pientä kaverimääräänsä ja haluaa piilottaa sen siksi. Ei-kavereille oma kaverimääräni ei näy,mikä on hyvä asia. Kaverimäärä on liian isossa roolissa muutenkin, mitä sillä tiedolla oikeasti tekee? Eli miksi sen oletusarvoisesti pitää olla näkyvissä?
En päivitä statustani juuri koskaan, ja olen muutenkin melko epäaktiivinen facebookin käyttäjä, koska minusta tuntuu stressaavalta että tekemiseni on reilun sadan koneen näytöllä saman tien kun olen sen lähettänyt. Silti tykkäyksiä ja kommentteja ei välttämättä tule kuin pari. Paihimmassa tapauksessa kukaan ei reagoisi siihen millään tavalla, vaikka tiedän todella monien sen lukeneen, sen verran aktiivisia facebuukkajia tuttuni ovat. Joidenkin ihmisten statukset keräävät enemmän tykkäyksiä kuin toisten, esim. päästessäni ylioppilaaksi toisen "olen ylioppilas" status keräsi lähemmäs sata tykkäystä ja toisen vain n.kymmenen.(itse en statusta silloin laittanutkaan, kaikki sen näkivät nettilehdistäkin)
En ole luonteeltani huomionhakuinen, ja siksi fb ei kai oikein minun paikkani olekaan. Toisaalta haluaisin olla ajattelematta mitä muut minusta ajattelevat, ja olla vain oma itseni. Niin oikeassa elämässä, kuin facebookissakin. Haluaisin siis olla itsevarmempi facebookissa, mutta selaillessani muiden tekemisiä ja hehkutuspäivityksi ja lomakuvia, itseluottamukseni vain alenee, ja tunnen olevani tylsän profiilini kaltainen harmaus, jolle ei tapahdu yhtään mitään. Oikeasti minulla on mielipiteitä ja minulle sattuu ja tapahtuu pieniä kivoja juttuja,joista joku saisi laadittua hyviäkin tilapäivityksiä, mutta en jotenkin viitsi laittaa niitä nettiin jakoon. Olen sen verran tarkka yksityisyydestäni ja erityisesti stressi siitä, että jos kukaan ei kommentoi/tykkää tilastani, estää minua "jakamasta itseäni" facebookissa.(jatkoa edelliseen, kamala kun innostuin avautumaan facebookista...:) )En edes vietä kovin paljoa aikaa koneella, ja siksi en halua tarkistaa profiiliani jatkuvasti. Jos ei laita tilapäivityksiä, ei fbssä tarvitse käydä niin usein. Jos laitan tilapäivityksen minun on käytävä pian tarkistamassa onko siihen joku kirjoittanut jotain, ja jos ei, olo tuntuu hieman pahalta, etteikö ketään kiinnosta niin että viitsisi edes tykätä. Mikään kirjoittamistani fb-päivityksistä ei ole jäänyt täysin ilman kommenttia/tykkäystä, mutta en saa siitä mitään erityistä mielihyvää vaikka saisinkin osakseni tykkäyksiä ja kommentteja. siksi näenkin parhaaksi usein olla päivittämättä, sulkea koneen ja tehdä jotain aivan muuta. kaukana fbstä, enkä palaa kertomaan siitä sinne myöhemmin.
- iloinen!
aiemmin ei pahemmin ollut kavereita... loin facebook tunnuksen huvikseni ja lisäsin listalle lähinnä sukulaisia ja niin edelleen. no sitten satuin tutustumaan yhteen ihmiseen facebookin ryhmässä, laitoin kaveripyynnön joka hyväksyttiin.. ja hän on nykyään kaikkien aikojen paras ystäväni (netin ulkopuolellkin). kyllä facebookissa voi myös onnistaa :)
- *
toiset on ja toiset ei.
- oonnolotiedän.
Itellä on päälle 600 kaveria, mut jos esim. oon jutellu vaik kask vuotta jonkun kanssa (vaan fbssä) niin en siltikään sanois sitä kaveriks, jos ei olla nähty IRL. Mut fb on kyl hyvä tapa esim. jos haluu puhua ihastukselle, mut ei uskalla mennä esim. koulus, niin pienet "moi, miten menee?(:" viestit usein auttaa, että viittii myöhemmin jutella päin naamaa.(:
- helpo,a
Mut voi lisätä, hyväksyn kyllä. Tarkotuksena vetää henkilökohtanen ennätys eli 2000 kaveria rikki. ny on noin 80 ja kaikki jollain tapaa tuttuja. en jaksa ite lähetellä noita pyyntöjä mutta jos saan tuon 2000 kaveria täyteen lupaan antaa sille joka se 2000 kaveri on 2000 euroa.
- Oyab
Facebookissa muut näkevät kaveriesi luvun. Tämä on minulle jo syy boikotoida sivua. Mitä minun sosiaaliset suhteeni muille kuluvat.? Justiinsa tuo kavereiden määrällä kisaaminen tekee verkostosta sairaan. FB tosin syrjäyttää ihmisiä sikäli, että monille se on nykyään ainoa kanava pitää ihmisiin yhteyttä.
- nuorekas nainen
Siis liityin facebookkiin kauan sitten ,mutta tosielämässä minulla noin joku 20 kaveria ja loput vain netin kautta kavereita (en heitä hyvin tuntenut). Loput en ole vielä tavannutkaan. Poistaa yksinäisyyttä? No aluksi en tuntenut yksinäisyyden olosta ,mutta ajan myötä kyllä kasvoi koko ajan. Eivät he kehtaakin pyytää "mennäänkö jonnekin tai leffaan yms".
Toki kirjoittelen seinällä jotain tai laitan juttuja ,mutta ei siinä ole uutta. Sitten mietin miksi Facebookissa olisi hyvää vaikka koko ajan tietokoneen ääressä. Ei se onnistua sosiaaliseen elämään enää. Suurin osiin minulle ei ole heidän puhelinnumeroita siksi Facebookissa yksi tapaa yhteyttä. En yhä ihmettele ,että miksei he antaisi mitään.
Voisin sanoa ,että poistaa yksinäisyyttä voi olla lieventää tai osittain. Kun olen tuntenut muutamaan jo 2-3 vuotta ja kokeilin FB-kaveripyyntöön ,mutta ei mitään tapahtunut. Siksi lopetin lähettämästä kaveripyyntöjä.
En tiedä ,että mitä ihmisten päässä liikkuu tai ajattelevat. Kuvittelevatko ihmiset sitten ,että riittää hyvin vain Facebookissa yhteyttää ilman livenä.
Tällä hetkellä minulla noin yli 100 FB-kaveria. Luulen ,että he tuntemani loput ihmiset saattaa eli eivät halunnut FB-kaverikseni tai eivät uskalla.
Kun lähetin FB-kaveripyyntöön ja tuli selväksi ettei hän sitten halua ,mutta törmäsin kaupungilla häneen silti hän juttelee kanssani. En ymmärtänyt miksi.
Elämä on jatkuu.. Onhan siinä välillä typerää.
Lisäksi olen jo pitkään yksinäisyyttä ja ulkopuolinen vaikka tapaan joskus tai harvoin heihin. Ei siinä kutenkin riittänyt. Silloin minulla ei ollut Facebook -tiliä ,että en myöskin saanut kavereita. Tosi pattitilanne. En tiedä muuta ,että mitä olisi parhaaksi olla tai ratkaisuja eli ei kai ole juuri vaihtoehtoja. - MrHolker
Facebookissa on myös huijjareita jotka kysyvät kaikkea ja hackeroi! Paska
mulla on 50 kaveria facebookissa.muutamia sukulaisia ja loput lähinnä vaan roikkuu listalla.en juttele näiden "kaverien" kanssa,paitsi sukulaisten.kaveripyyntöjä tulee lähes päivittäin,mutta suurin osa ulkomaisia feikkiprofiileja tyyliin "us army" ja laitan ne samantien estolistalleni joka on jo melkoisen pitkä :D tosielämässä ei ole yhtään kaveria varmaankin siksi koska olen aika ujo ja mulla on lievä aspergerin syndrooma joka aiheuttaa kaikenlaista estoa mm.jännitystä,pelkoja,ujoutta...facebookissa lähinnä pelaan pelejä ja lueskelen eri ryhmien kirjoituksia.ajankulua sekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674054Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981235- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078