Nyt sit listaamaan kestovaipat jota käytätte :)
Montako kuorta, harsoa, sisävaippaa, taskuvaippaa, all-in-one vaippaa jne. Minkä ikäisellä lapsella ne on käytössä (ja myös te joilla on lapsi jo vanhempi niin kertokaa alkuajan vaippailusta) Kuinka usein joudutte pyykkäämään? Mitä merkkejä käytätte/ovat suosikkeja :)
G: Paljonko kestovaippoja teillä on?
5
502
Vastaukset
- äips
Meillä pääasiassa (yöksi ja joskus kun laiskottaa, niin kertikset käytössä) kestoillaan ja vaippoja on jonkinlainen kasa...sisätaskuvaippoja taitaa olla 10 kpl, 5 TSI-vaippaa tarroilla, 2 sisätaskua näpsyllä ja 3 kokovaippaiän popolini-merkkistä sisävaippaa. Villahousuja 2 kpl (vois olla enemmänkin) pitkä- ja lyhytlahkeiset. Pul-taskuja on ainakin 8 kpl. 4 tarroilla ja 4 nepeillä...neppivaipat kyläilyreissuilla ihan parhaat.
Poika siis kohta 7kk...oma kokemus on että ihan pikkuvauvalla toimii parhaiten sisä(tasku)vaippa ja vuotosuojallinen kuori tai villahousut. Nyt isommalla vauvalla pul-taskut on hyviä...niitä pitäiskin ostaa lisää, kunhan rahaa ois :)
Pyykkiä pesen 2-3 päivän välein...vaippoja silloin jo koneellinen ja pesen ne pesupähkinöillä.- Sniih
Olen kyllä kuullut mutta en sen enempää ole asiaa tutkinut.. Olisi kiva kuulla mielipiteesi niistä? :) Käytätkö myös vaatteiden pesuun vai pelkästää vaippoihin? Käytätkö huuhteluainetta? Tuoksuuko pyykit miltään kun niillä pesee? Värjääkö?
- Sniih
Sniih kirjoitti:
Olen kyllä kuullut mutta en sen enempää ole asiaa tutkinut.. Olisi kiva kuulla mielipiteesi niistä? :) Käytätkö myös vaatteiden pesuun vai pelkästää vaippoihin? Käytätkö huuhteluainetta? Tuoksuuko pyykit miltään kun niillä pesee? Värjääkö?
Kirjotusvirhepaholainen :)
- äips
Sniih kirjoitti:
Kirjotusvirhepaholainen :)
Olin itsekin hyvin varautunut, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla. Mulla ainakin on toimineet hyvin, alun skeptisyydestä poiketen. Kannattaa ainakin kokeilla, täälläpäin myynnissä myös kokeilupakkauksia...ei tarvitse heti sitä 5kg säkkiä ostaa. :) Hinnaltaan ovat hieman kalliimpia? kuin normi aineet, mutta meillä ainakin kokeilupakkaus kestänyt jo n.3kk ja vaippoja kuitenkin pesen joka 2 tai 3 päivä.
Siis, pesen vaipat pesupähkinöillä...muut pyykit normaalilla hajusteettomalla aineella. Pelkät vaipat, koska se on vaan jäänyt tavaksi. Pähkinöitä kokeilin, koska meillä paljon käytössä fleecekuivaliinalla olevia vaippoja ja fleecen huokoset saattaa pitemmän päälle tukkeutua normaaliaineella (jos paljon saippuaa aineessa) pestessä>>ei tule vaippaihottumaa. Huuhteluainetta en käytä, eikä sitä vaipoille suositellakaan. Pyykkien haju ei ole mielestäni muuttunut suuntaan tai toiseen pähkinöiden takia. Pissavaipat on alkaneet vähän tuoksahtaa...poika 7kk, tuon ikäisillä taitaa olla aika normaalia, mitä oon keskusteluja lukenut. Yhden kerran laitoin huuhteluaineeksi ihan tavallista väkiviinaetikkaa ja se kyllä vei hajut mennessään...sitäkään ei siis tarvii joka kerta laittaa. Vaipat odottavat pesua ammeen reunalla ilmavasti eli ne ei haise....amme ei siis meillä kätössä :)
Toivottavasti oli apua, ja saa kysellä lisääkin, vastaan jos osaan. - äips
äips kirjoitti:
Olin itsekin hyvin varautunut, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla. Mulla ainakin on toimineet hyvin, alun skeptisyydestä poiketen. Kannattaa ainakin kokeilla, täälläpäin myynnissä myös kokeilupakkauksia...ei tarvitse heti sitä 5kg säkkiä ostaa. :) Hinnaltaan ovat hieman kalliimpia? kuin normi aineet, mutta meillä ainakin kokeilupakkaus kestänyt jo n.3kk ja vaippoja kuitenkin pesen joka 2 tai 3 päivä.
Siis, pesen vaipat pesupähkinöillä...muut pyykit normaalilla hajusteettomalla aineella. Pelkät vaipat, koska se on vaan jäänyt tavaksi. Pähkinöitä kokeilin, koska meillä paljon käytössä fleecekuivaliinalla olevia vaippoja ja fleecen huokoset saattaa pitemmän päälle tukkeutua normaaliaineella (jos paljon saippuaa aineessa) pestessä>>ei tule vaippaihottumaa. Huuhteluainetta en käytä, eikä sitä vaipoille suositellakaan. Pyykkien haju ei ole mielestäni muuttunut suuntaan tai toiseen pähkinöiden takia. Pissavaipat on alkaneet vähän tuoksahtaa...poika 7kk, tuon ikäisillä taitaa olla aika normaalia, mitä oon keskusteluja lukenut. Yhden kerran laitoin huuhteluaineeksi ihan tavallista väkiviinaetikkaa ja se kyllä vei hajut mennessään...sitäkään ei siis tarvii joka kerta laittaa. Vaipat odottavat pesua ammeen reunalla ilmavasti eli ne ei haise....amme ei siis meillä kätössä :)
Toivottavasti oli apua, ja saa kysellä lisääkin, vastaan jos osaan.värimuutoksia en oo huomannu :) aikaa myöten saattaa kuulemma valkoiset värit harmaantua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253845Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283570Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42260- 1121684
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181588Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241319Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136937Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99890Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79845- 86761