Nyt sit listaamaan kestovaipat jota käytätte :)
Montako kuorta, harsoa, sisävaippaa, taskuvaippaa, all-in-one vaippaa jne. Minkä ikäisellä lapsella ne on käytössä (ja myös te joilla on lapsi jo vanhempi niin kertokaa alkuajan vaippailusta) Kuinka usein joudutte pyykkäämään? Mitä merkkejä käytätte/ovat suosikkeja :)
G: Paljonko kestovaippoja teillä on?
5
440
Vastaukset
- äips
Meillä pääasiassa (yöksi ja joskus kun laiskottaa, niin kertikset käytössä) kestoillaan ja vaippoja on jonkinlainen kasa...sisätaskuvaippoja taitaa olla 10 kpl, 5 TSI-vaippaa tarroilla, 2 sisätaskua näpsyllä ja 3 kokovaippaiän popolini-merkkistä sisävaippaa. Villahousuja 2 kpl (vois olla enemmänkin) pitkä- ja lyhytlahkeiset. Pul-taskuja on ainakin 8 kpl. 4 tarroilla ja 4 nepeillä...neppivaipat kyläilyreissuilla ihan parhaat.
Poika siis kohta 7kk...oma kokemus on että ihan pikkuvauvalla toimii parhaiten sisä(tasku)vaippa ja vuotosuojallinen kuori tai villahousut. Nyt isommalla vauvalla pul-taskut on hyviä...niitä pitäiskin ostaa lisää, kunhan rahaa ois :)
Pyykkiä pesen 2-3 päivän välein...vaippoja silloin jo koneellinen ja pesen ne pesupähkinöillä.- Sniih
Olen kyllä kuullut mutta en sen enempää ole asiaa tutkinut.. Olisi kiva kuulla mielipiteesi niistä? :) Käytätkö myös vaatteiden pesuun vai pelkästää vaippoihin? Käytätkö huuhteluainetta? Tuoksuuko pyykit miltään kun niillä pesee? Värjääkö?
- Sniih
Sniih kirjoitti:
Olen kyllä kuullut mutta en sen enempää ole asiaa tutkinut.. Olisi kiva kuulla mielipiteesi niistä? :) Käytätkö myös vaatteiden pesuun vai pelkästää vaippoihin? Käytätkö huuhteluainetta? Tuoksuuko pyykit miltään kun niillä pesee? Värjääkö?
Kirjotusvirhepaholainen :)
- äips
Sniih kirjoitti:
Kirjotusvirhepaholainen :)
Olin itsekin hyvin varautunut, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla. Mulla ainakin on toimineet hyvin, alun skeptisyydestä poiketen. Kannattaa ainakin kokeilla, täälläpäin myynnissä myös kokeilupakkauksia...ei tarvitse heti sitä 5kg säkkiä ostaa. :) Hinnaltaan ovat hieman kalliimpia? kuin normi aineet, mutta meillä ainakin kokeilupakkaus kestänyt jo n.3kk ja vaippoja kuitenkin pesen joka 2 tai 3 päivä.
Siis, pesen vaipat pesupähkinöillä...muut pyykit normaalilla hajusteettomalla aineella. Pelkät vaipat, koska se on vaan jäänyt tavaksi. Pähkinöitä kokeilin, koska meillä paljon käytössä fleecekuivaliinalla olevia vaippoja ja fleecen huokoset saattaa pitemmän päälle tukkeutua normaaliaineella (jos paljon saippuaa aineessa) pestessä>>ei tule vaippaihottumaa. Huuhteluainetta en käytä, eikä sitä vaipoille suositellakaan. Pyykkien haju ei ole mielestäni muuttunut suuntaan tai toiseen pähkinöiden takia. Pissavaipat on alkaneet vähän tuoksahtaa...poika 7kk, tuon ikäisillä taitaa olla aika normaalia, mitä oon keskusteluja lukenut. Yhden kerran laitoin huuhteluaineeksi ihan tavallista väkiviinaetikkaa ja se kyllä vei hajut mennessään...sitäkään ei siis tarvii joka kerta laittaa. Vaipat odottavat pesua ammeen reunalla ilmavasti eli ne ei haise....amme ei siis meillä kätössä :)
Toivottavasti oli apua, ja saa kysellä lisääkin, vastaan jos osaan. - äips
äips kirjoitti:
Olin itsekin hyvin varautunut, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla. Mulla ainakin on toimineet hyvin, alun skeptisyydestä poiketen. Kannattaa ainakin kokeilla, täälläpäin myynnissä myös kokeilupakkauksia...ei tarvitse heti sitä 5kg säkkiä ostaa. :) Hinnaltaan ovat hieman kalliimpia? kuin normi aineet, mutta meillä ainakin kokeilupakkaus kestänyt jo n.3kk ja vaippoja kuitenkin pesen joka 2 tai 3 päivä.
Siis, pesen vaipat pesupähkinöillä...muut pyykit normaalilla hajusteettomalla aineella. Pelkät vaipat, koska se on vaan jäänyt tavaksi. Pähkinöitä kokeilin, koska meillä paljon käytössä fleecekuivaliinalla olevia vaippoja ja fleecen huokoset saattaa pitemmän päälle tukkeutua normaaliaineella (jos paljon saippuaa aineessa) pestessä>>ei tule vaippaihottumaa. Huuhteluainetta en käytä, eikä sitä vaipoille suositellakaan. Pyykkien haju ei ole mielestäni muuttunut suuntaan tai toiseen pähkinöiden takia. Pissavaipat on alkaneet vähän tuoksahtaa...poika 7kk, tuon ikäisillä taitaa olla aika normaalia, mitä oon keskusteluja lukenut. Yhden kerran laitoin huuhteluaineeksi ihan tavallista väkiviinaetikkaa ja se kyllä vei hajut mennessään...sitäkään ei siis tarvii joka kerta laittaa. Vaipat odottavat pesua ammeen reunalla ilmavasti eli ne ei haise....amme ei siis meillä kätössä :)
Toivottavasti oli apua, ja saa kysellä lisääkin, vastaan jos osaan.värimuutoksia en oo huomannu :) aikaa myöten saattaa kuulemma valkoiset värit harmaantua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005