Tänne tai ei

Hemmetti

Mutta asia koskee tiedonsiirtoa iPhone puhelimesta blootoothina koneelle, kuulin että ei toimi sellainen toiminto ollenkaan puhelimen ja koneen välillä? Mitäs se sellainen peli oikein on?

22

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyypillistä Applen rajoittuneisuutta.

• koko asiaa kun en vielä iPhonea omista, mutta tällaiset jutut kannattaa varmistaa jostain oikeasta iPhone-keskustelusta, esim. Hopeisesta Omenasta. Niin uskomattomalta kuin se voi kuulostaakin, siellä on jopa enemmän iPhonesta tietäviä tyyppejä kuin M-Kar!

Minä taas kuulin että maailma luotiin 6000 vuotta sitten, mutta en usko. Kertoja oli itse täysin vakuuttunut asiasta, mutta se ei välttämättä riitä todisteeksi.

• sami##
        M-Kar kirjoitti:

Tämä keskustelu antaisi ymmärtää että totta on: http://blogit.tietokone.fi/mac/504/miksi-iphonea-ei-voi-synkronoida-langattomasti/

Ja yllättäen sitten on mitä käsittämättömiä argumentteja millä Applen rajoittuneisuutta puolustetaan... Toisin sanoen vaikka Apple tekisi kuinka puuttellisen härvelin niin se on oikein ja hienoa.

tuskin se iphone täydellinen on,,aina on joku juttu mitä toinen arvostaa ja toinen ei..itsellä nokian luuri ja olen kyllä jonkin verran kavereitten iphonea räplännyt,,täytyy kyllä vaan ihastella miten se kokonaisuus on niin toimiva ja selkeä..varmaan tässä mun nokiassa jotain parempia juttuja on kuin iphonessa..ei vaan tule näin yhtäkkiä mieleen,,=)

• sami## kirjoitti:

tuskin se iphone täydellinen on,,aina on joku juttu mitä toinen arvostaa ja toinen ei..itsellä nokian luuri ja olen kyllä jonkin verran kavereitten iphonea räplännyt,,täytyy kyllä vaan ihastella miten se kokonaisuus on niin toimiva ja selkeä..varmaan tässä mun nokiassa jotain parempia juttuja on kuin iphonessa..ei vaan tule näin yhtäkkiä mieleen,,=)

Riippuu Nokialaisesta. Näissä mitä enimmäkseen käytetään on Symbian mikä on ihan perseestä. Tuo uusin N900:n sitten menee ohitse iPhonesta melkeinpä joka suhteessa. Itse tosin olen tutustunut siihen toistaiseksi vain paperilla mutta kaverilla jonka tiedän tuntevan tekniikkaa on tuo ja on ollut erittäin tyytyväinen, että se mitä ilmeisimminkin on yhtä hyvä kuin mitä on paperilla.

Itse jos puhelinta ostaisin niin N900 tai Motorolan se uusi Android malli missä vaikutti rakenteellisesti järkevimmältä puhelimelta tähän mennessä. Se kun avautuu auki niin, että selkäpuolelle jäisi kosketuslevy ja eteen aukeaa näppis kun ne saranat aukaisee.

Luultavasti kallistuisin N900:n kun tiedän mikä tekniikka siinä on softassa pellin alla (=paras) ja siihen saa varmasti helpoiten softaa mihin tahansa luuriin verrattuna.

• Hemmetti

Lueskelin...lueskelin kävin myös hopeinen omena sivulla, olihan sitä tietoa.
        Juu siis hieman rajoittuneesti toimii bluetooth, suoraan sanottuna monella sivulla jopa täällä Suomi24-kännykät siis
        MAC
        iTunes, siirrä sitäkautta musiikit (MP3) ja kuvat mikälie ollut ohjelma (kaapeli). OK

Windows, iTunes saatavilla (kaapeli) OK

Linux-bluetooth-kaapeli, käsittääkseni ei tapahdu mitään millän noista. :(

Sitä vaan tässä mietin.

• sami##
        M-Kar kirjoitti:

Riippuu Nokialaisesta. Näissä mitä enimmäkseen käytetään on Symbian mikä on ihan perseestä. Tuo uusin N900:n sitten menee ohitse iPhonesta melkeinpä joka suhteessa. Itse tosin olen tutustunut siihen toistaiseksi vain paperilla mutta kaverilla jonka tiedän tuntevan tekniikkaa on tuo ja on ollut erittäin tyytyväinen, että se mitä ilmeisimminkin on yhtä hyvä kuin mitä on paperilla.

Itse jos puhelinta ostaisin niin N900 tai Motorolan se uusi Android malli missä vaikutti rakenteellisesti järkevimmältä puhelimelta tähän mennessä. Se kun avautuu auki niin, että selkäpuolelle jäisi kosketuslevy ja eteen aukeaa näppis kun ne saranat aukaisee.

Luultavasti kallistuisin N900:n kun tiedän mikä tekniikka siinä on softassa pellin alla (=paras) ja siihen saa varmasti helpoiten softaa mihin tahansa luuriin verrattuna.

oon kokeillu n900..parilla kaverilla se..mun mielestä ihan tajuttoman sekava verrattuna iphoneen,,varmasti teknisessä mielessä edellä iphonea..mutta ei se kauheen käyttäjäystävällinen ole..ja kaverit sanonut et se menee täysin jumiin usein..en ainakaan itelle ostais sellasta

• 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

Tämä keskustelu antaisi ymmärtää että totta on: http://blogit.tietokone.fi/mac/504/miksi-iphonea-ei-voi-synkronoida-langattomasti/

Ja yllättäen sitten on mitä käsittämättömiä argumentteja millä Applen rajoittuneisuutta puolustetaan... Toisin sanoen vaikka Apple tekisi kuinka puuttellisen härvelin niin se on oikein ja hienoa.

Mikä siinä hitaassa synkkaamisessa olis niin hienoa? Mullakin on iPhonessa noin 10 gigaa tavaraa, niiden synkkaus olis lähinnä vitsi Bluetoothilla ja jopa wlanilla. Mieluummin teen sen USB:lla ja kalenteri ja osoitteisto sitten MobileMe:n kautta.

Ja kun synkkaus tapahtuu latauksen yhteydessä, jota on tietysti tehtävä joka tapauksessa. Sama kai se on, jos silloin kytkee sen USB-piuhan tietokoneeseen eikä irtolaturiin.

M-Kar, kai tiedät, että iTunes tekee varmuuskopion iPhonesta synkkauksen aluksi? Tai ethän sinä voi tietää, ethän osaa iTunesia käyttääkään. Joka kyllä selittää monta sun postaustas...

• Hemmetti
        1stMacFinn kirjoitti:

Mikä siinä hitaassa synkkaamisessa olis niin hienoa? Mullakin on iPhonessa noin 10 gigaa tavaraa, niiden synkkaus olis lähinnä vitsi Bluetoothilla ja jopa wlanilla. Mieluummin teen sen USB:lla ja kalenteri ja osoitteisto sitten MobileMe:n kautta.

Ja kun synkkaus tapahtuu latauksen yhteydessä, jota on tietysti tehtävä joka tapauksessa. Sama kai se on, jos silloin kytkee sen USB-piuhan tietokoneeseen eikä irtolaturiin.

M-Kar, kai tiedät, että iTunes tekee varmuuskopion iPhonesta synkkauksen aluksi? Tai ethän sinä voi tietää, ethän osaa iTunesia käyttääkään. Joka kyllä selittää monta sun postaustas...

Eli minä Ubuntun käyttäjä olen etsinyt toimiiko miten Linux Ubuntulla.
        iPhone kiinnostaa taasen minua, Nokian haluan heittää seinään.

Linux -"bluetooth/kaapeli"- iPhone, ilmestyykö mitään kansiota johon raahata kuvia musaa...

Aina voin ostaa koko paketin Mac OS X iPhonen, aivansama, antaa palaa :)

• sami## kirjoitti:

oon kokeillu n900..parilla kaverilla se..mun mielestä ihan tajuttoman sekava verrattuna iphoneen,,varmasti teknisessä mielessä edellä iphonea..mutta ei se kauheen käyttäjäystävällinen ole..ja kaverit sanonut et se menee täysin jumiin usein..en ainakaan itelle ostais sellasta

iPhonessa menee aina toinen ohjelma jumiin kun ajaa toista ohjelmaa samaan aikaan. Älä nyt viitsi niin hölmö ole että alat tuoreen tuoteen pienistä bugeista inisemään kun nehän korjaantuu päivityksillä. Vai viitsitkö edes Mac OS X:ää käyttää kun 10.0 ja 10.1 versiot olivat vielä pahempia bugikasoja kuin Vista?

Kyllä niissä ohjelmissa bugeja voi olla mutta klikkaa päivitykset vaan sisään, eihän näissä nyt ikinä montaa kuukautta vikoja ole. Ymmärtääkseni Maemossa oli NIIN uutta tekniikkaa, että oli selain vielä beeta asteella alle 2vko sitten ja tuli valmiiksi hiljattain. Ainahan sitä ihan uusilla digilaitteilla on ties mitä vaivaa. Mac OS X:n julkaisutkin hävittänyt käyttäjien tiedostoja ja sen sellaista, että silläkin on pitänyt pari ekaa OS X julkaisua jättää kokonaan välistä ja julkaisun jälkeen odottaa aina parit korjaukset niin on lastentaudit nuoltu, eli 10.2.2, 10.3.2, 10.4.2, 10.5.2, 10.6.2 jne. Tämähän on ihan normaalia tietotekniikkaa.

• 1stMacFinn kirjoitti:

Eli kun Applen rajoittunut tekniikka ei osaa jotain niin se on hyvä juttu. Vaikka iPhone räjähtäis silmille ja veisi näön niin se on hyvä juttu kun ylijumala Steve Blowjobs on halunnut näin tapahtuvan koska se tietää paremmin kuin sinä tarvitko silmiä vai et. Blowjobsin palvomisen voit hoitaa sen jälkeen vaikka käsikopelolla.

• Hemmetti kirjoitti:

Lueskelin...lueskelin kävin myös hopeinen omena sivulla, olihan sitä tietoa.
        Juu siis hieman rajoittuneesti toimii bluetooth, suoraan sanottuna monella sivulla jopa täällä Suomi24-kännykät siis
        MAC
        iTunes, siirrä sitäkautta musiikit (MP3) ja kuvat mikälie ollut ohjelma (kaapeli). OK

Windows, iTunes saatavilla (kaapeli) OK

Linux-bluetooth-kaapeli, käsittääkseni ei tapahdu mitään millän noista. :(

Sitä vaan tässä mietin.

Kyllähän iPhone toimii linuxeilla kunhan asennat käyttöjärjestelmääsi sen käyttöjärjestelmän versiollesi tehdyn iTunesin.

• Hemmetti

• sami##
        M-Kar kirjoitti:

iPhonessa menee aina toinen ohjelma jumiin kun ajaa toista ohjelmaa samaan aikaan. Älä nyt viitsi niin hölmö ole että alat tuoreen tuoteen pienistä bugeista inisemään kun nehän korjaantuu päivityksillä. Vai viitsitkö edes Mac OS X:ää käyttää kun 10.0 ja 10.1 versiot olivat vielä pahempia bugikasoja kuin Vista?

Kyllä niissä ohjelmissa bugeja voi olla mutta klikkaa päivitykset vaan sisään, eihän näissä nyt ikinä montaa kuukautta vikoja ole. Ymmärtääkseni Maemossa oli NIIN uutta tekniikkaa, että oli selain vielä beeta asteella alle 2vko sitten ja tuli valmiiksi hiljattain. Ainahan sitä ihan uusilla digilaitteilla on ties mitä vaivaa. Mac OS X:n julkaisutkin hävittänyt käyttäjien tiedostoja ja sen sellaista, että silläkin on pitänyt pari ekaa OS X julkaisua jättää kokonaan välistä ja julkaisun jälkeen odottaa aina parit korjaukset niin on lastentaudit nuoltu, eli 10.2.2, 10.3.2, 10.4.2, 10.5.2, 10.6.2 jne. Tämähän on ihan normaalia tietotekniikkaa.

no mitä kavereitten kanssa olen keskustellut niin kyllä iphonen käyttäjät ovat selkeästi tyytyväisempiä kuin n900 käyttäjät,,ja älyttömän paljon selkeämpi ja helppokäyttöisempi iphone on vaikka itse nokia puhelimen käyttäjä olenkin..

• 1stMacFinn
        Hemmetti kirjoitti:

Eli minä Ubuntun käyttäjä olen etsinyt toimiiko miten Linux Ubuntulla.
        iPhone kiinnostaa taasen minua, Nokian haluan heittää seinään.

Linux -"bluetooth/kaapeli"- iPhone, ilmestyykö mitään kansiota johon raahata kuvia musaa...

Aina voin ostaa koko paketin Mac OS X iPhonen, aivansama, antaa palaa :)

iPhone vaatii iTunesin käyttöä ja sitähän ei Linuxille ole, joten ei onnaa.

Ei se iPhone räjähdä silmille vaikka sen USB:llä varmuuskopioikin ja vielä synkkaakin.

Mutta M-Kar voisi sanoa miksi helkkarin hidas Bluetooth tai hidas wlan on parempi synkkaustapa kuin USB. Täydennetään nyt vielä, ettei minua haittaisi synkkaus BT/wlanin kautta, vaikka en sitä käyttäisi itse.

Ja Matille tiedoksi, blowjob ei tarkoita käsityötä.

• 1stMacFinn kirjoitti:

iPhone vaatii iTunesin käyttöä ja sitähän ei Linuxille ole, joten ei onnaa.

Ei se iPhone räjähdä silmille vaikka sen USB:llä varmuuskopioikin ja vielä synkkaakin.

Mutta M-Kar voisi sanoa miksi helkkarin hidas Bluetooth tai hidas wlan on parempi synkkaustapa kuin USB. Täydennetään nyt vielä, ettei minua haittaisi synkkaus BT/wlanin kautta, vaikka en sitä käyttäisi itse.

Ja Matille tiedoksi, blowjob ei tarkoita käsityötä.

BT vaikka siksi jos se kaapeli on jossain laatikossa muiden rojujen seassa eikä jaksa kaivella esiin.

Käytettävyydessä perusasioita on muuten se, että käyttäjä hallitsee käyttämistä eikä toimintaa rajoiteta pakottamalla johonkin muottiin koska ihmisillä on erilaisia tarpeita erilaisissa tilanteissa. Käytettävyyssyistä ohjelmistoja tulisi voida myös käyttää mahdollisimman pitkälti niin graafisesti kuin komentorivillä, sekä mahdollisimman monipuolisesti eri hallintalaitteilla, kuten kosketusnäytöllä, puheella, hiirellä, näppäinohjauksella ja jne.

Kaikenlainen rajoittuneisuus on epäkäytettävää.

• 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

BT vaikka siksi jos se kaapeli on jossain laatikossa muiden rojujen seassa eikä jaksa kaivella esiin.

Käytettävyydessä perusasioita on muuten se, että käyttäjä hallitsee käyttämistä eikä toimintaa rajoiteta pakottamalla johonkin muottiin koska ihmisillä on erilaisia tarpeita erilaisissa tilanteissa. Käytettävyyssyistä ohjelmistoja tulisi voida myös käyttää mahdollisimman pitkälti niin graafisesti kuin komentorivillä, sekä mahdollisimman monipuolisesti eri hallintalaitteilla, kuten kosketusnäytöllä, puheella, hiirellä, näppäinohjauksella ja jne.

Kaikenlainen rajoittuneisuus on epäkäytettävää.

BT:llä synkkaus siis mulla kestäis about kolme tuntia tai yli ja se siis olis parempi kuin USB-kaapeli tai oikeammin sen kaapelin ottaminen laukusta tai pöytälaatikosta.

Mutta osta toki joku muu puhelin, iPhone ja iTunes on kertakaikkiaan liian vaikeita sulle.

• Eli se iki-ihana
        M-Kar kirjoitti:

Ei, vaan lataat Applelta sen iTunesin käyttöjärjestelmällesi. Jos käyttöjärjestelmäsi on esimerkiksi Ubuntu 9.04 niin sieltä sitten Ubuntu 9.04:lle tehtyä tai sen kanssa yhteensopivaa .deb -tiedostoa klikkaat.

linuxien kuuluisa paketinhallinta ei ratkaisekaan mitään todellista kysymystä, vaan ubuntussa pitää tämäkin asentaa mac/windows-tyyliin.

• Eli se iki-ihana kirjoitti:

linuxien kuuluisa paketinhallinta ei ratkaisekaan mitään todellista kysymystä, vaan ubuntussa pitää tämäkin asentaa mac/windows-tyyliin.

Ei mitenkään välttämättä. Kyllä Apple voi antaa iTunesin lähdekoodit sellaisin lisenssiehdoin, että se voidaan lisätä käyttöjärjestelmään mukaan, tai sitten Apple voi kertoa miten Applen ohjelmien pakettilähde lisätään.

Paljon parempia nuo tavat ovat mutta jotenkin tuntuu siltä, että olisi liikaa pyydetty kun Apple ei tunnetusti ole mikään laatufirma.

• Hemmetti
      • minulle ja muille

Tuon jutun kirjoittajan asiantuntemuksen voi jättää omaan arvoonsa. Esim. mikä on "McIntosh-läppäri". Noita oli joskus -90 luvulla nyt kyllä puhutaan MacBook tai MacBookPro kannettavista tietokoneista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9319
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2879
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      35
      2671
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2551
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1955
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1872
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1826
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1361
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1227
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe