Tampere - Kaunas uusi reitti

FR

Tämä on jo virallista, Suomen uutistoimistot nukkuvat vain. Tampere-Pirkkala saa Ryanairilta uuden reitin, toukokuusta lennetään sieltä Liettuan Kaunakseen. Kaunaksesta lennetään silloin jo 18:aan kohteeseen.

Olisi tietenkin parempi saada jokin aurinkokohde, mutta hyvä tämäkin

13

3758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

      Lentopäivät ihan OK (ma, ke, pe, su), alkaen 5.5. Vilnius noin 100km itään, Kaunas 10km etelään. Voisi harkita.

      • suomeksi sanottuna

        tuo Vilnius tutummin Vilna. Olisi mukavampi jos niitä suomenkielisiä paikannimiä käytettäisiin suomenkielisessä jutussa.


      • Mlllla
        suomeksi sanottuna kirjoitti:

        tuo Vilnius tutummin Vilna. Olisi mukavampi jos niitä suomenkielisiä paikannimiä käytettäisiin suomenkielisessä jutussa.

        Ryanair näyttää lunastavan lupauksensa lisätä lentoja Tampereelta. Yhtiöhän teki loppuvuodesta sopimuksen, jonka mukaan vuonna 2012 reittejä Tampereelta olisi jo 16.

        Kaunas on jo kolmas uusi reitti, joka alkaa tänä vuonna. Muut uudet reitit ovat Malaga (alkaa kesäkuussa) ja Edinburgh (alkaa maaliskuussa).

        Tampere-Riika reitin menestymismahdollisuuksiin riitti runsaasti epäilijöitä aikoinaan, mutta sitä on lennetty jo useita vuosia. Markkinarakoa löytyy varmasti halpalennoille Liettuaankin. Lähialueiden halvat matkakohteet kiinnostavat. Liettuaan ei tällä hetkellä ole ylipäätään kovinkaan hyvät lentoyhteydet Suomesta.

        Kunhan aikataulut julkistetaan on mielenkiintoista nähdä, minkälaisia jatkolentomahdollisuuksia Kaunas tarjoaa.

        Tässä juttu Aamulehdestä:
        http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/ryanair-avaa-uuden-reitin-tampereelta/169658


      • ---..---
        suomeksi sanottuna kirjoitti:

        tuo Vilnius tutummin Vilna. Olisi mukavampi jos niitä suomenkielisiä paikannimiä käytettäisiin suomenkielisessä jutussa.

        Niipä tietenkin on. Kaupungin nimi oli suomennettu silloin kun se on kuulunut Puolalle (Wilno), liettualaisittain se on Vilnius. Olet oikeassa kuitenkin, Vilnaksi kutsutaan.


    • Kaunas

      Erittäin hyvät aikataulut; lähtö Tampereelta 15.40, paluulento Kaunaksen kentältä 13.40. Keväällä Liettuaan - kuulostaa hyvältä

    • Edullinen maa.

      Vaikakin ei se mitä odotin, mutta ehdottomasti tulee tuollakin käytyä! Vilna on hieno kaupunki ja edullinen. Onkos tuo Ryanairin lentokenttä miten kaukana tuosta kaunaksesta ja onko hyviä kulkuyhteyksiä pääkaupunkiin?

      • has1911

        joo, hyvät yhteydet Vilnaan on. Busseja lähtee pitkin päivää. Varsovaankin pääsee kätevästi.


      • Vilnius
        has1911 kirjoitti:

        joo, hyvät yhteydet Vilnaan on. Busseja lähtee pitkin päivää. Varsovaankin pääsee kätevästi.

        Kaunas ei ollut toivelistani kärkisijoilla, mutta voi olla ihan kannattava veto Ryanairilta. Suomen ja Liettuan välillä on suhteellisen vähän lentotarjontaa (vain Finnair nykyisin) ja Liettua on edullinen kohde. Lähellä Frankfurt-Hahnin kenttää asuvat tuttavani kävität Raikulla Kaunasissa viime vuonna ja pitivät kovasti kaupungista. Eivät käyneet ollenkaan Vilnassa, joka itse asiassa on todella upea kaupunki lukuisine barokkikirkkoineen. Tuli käytyä siellä kerran edesmenneellä Lithuanian airwaysilla.

        Liettuan hintataso on erittäin edullinen. Kaunas ja Vilna ovat hyviä vaihtoehtoja jo liiankin tutuksi tulleelle Tallinnalle. Olen varma, että Kaunasilla ja Vlnalla on potentiaalia noustaa yhtä houkutelevaksi lyhytlomakohteeksi kuin mitä Riika on. Kun Raikku aloitti lennot Tampereelta Riikaan, juuri kukaan ei uskonuty reitin elinkelpoisuuteen. Nyt Raikku on lentänyt jo vuosikausia ko. reitillä päivittäin ja suosiota riittää.


    • Sepe75

      Liettuan matkailutoimistolla on suomenkieliset sivut ja Kaunas, joka useille suomalaisille on melko tuntematon kaupunki, vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Asukkaita on 400 000. Yllättävän iso kaupunki.
      http://www.litauen.se/index_fin.php?location=kaunas

    • ziizuuus

      onko kellään tietoa minkä nimiselle kentälle ryanairin lennot kaunasiin laskeutuvat?..lähellä kaunasia?..muuta infoa lentokenttäyhteyksistä yms?

    • TMP-CIA

      Paikallisbussilla pääsee keskustaan. Myöhäisestä saapumisesta johtuen on menomatkalla pakko mennä taksilla. Terminaali uusi ja ajanmukainen.

      • kun.

        Ei ihan pakko taksilla, on yöbussikin, mutta sitä joutuu vähän odottamaan.

        Kaunas on suht. pieni, kaupungissa on vain yksi lentokenttä.


    • kaunas ja eurooppa??

      määkin aattelin ihan ex-temporee lähteä kaunakseen. Onhan siel se jatkolento agp tai kaikkiin maailman kohteisiin. Mulla ois enemmän menoa aasiaan, mutta ajattelin et kaunas avaa kaikki realistiset matkat mulle. Määhän olen asiakas ja en mää kuitenkaan ikinä oo käyny ees pirkkalaa pidemmällä. Kävin kyllä aikanaan aika lähellä ku oli tää lennonmiesten lakko ja koneet meni turkuun ja tampereelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe