kuten todettua

Miekko

Poistun muodista
opin varovaiseksi lyhyessä ajassa

sinä odotat koko naisen aamupäivän
minä roikun kuvasi raameissa
jonotamme lännen herkkuja

sanojen kaihtamiin tilanteisiin
ajanlaskumme alku
suhteemme luonteen edellyttämät toimenpiteet
vastavalosta aiheutunut suudelma

aina sinusta ajattelen toisin:
kevään lehdissä hälytykset päällä
käyttökelpoiset poskipääsi akaasiakujalla
kaasulyhdyt sinä piirrät varmalla kädellä

hitaasti väistyvä tuokio
eteiseen sopimaton ilme
sytytät värit ja ylpeät eleet
ilta-aurinko on yhtä ryteikköä

16

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sä jätit mulle kaiken jne. lauloi aikoinaan Ressu.
      Biisi putkahti heti mieleeni runosi parista ekasta
      lauseesta. Voi olla, ettet itse löydä mitään yhteyttä
      niistä, enkä minä miksi ne tahtoivat sekottua toisiinsa.

Mitä eroa on sillä, että odottaa kokonaisen aamupäivän tai
      koko naisen aamupäivän ?
      Ensimmäinen istuu kumpaankin sukupuoleen, toinen taas
      antaa ajatuksille vapauden siitä, minkälainen se oikeasti
      naisella on, kuitenkin erilainen monilta osin kuin miehellä.
      Kuvan raameissa roikkuminen kyllä menee jakeluun, mutta
      lännen herkkujen jonottaminen ei. Ei silti, että se tekisi
      runosta huonoa, ei ollenkaan.

Lopuissa säkeissä on taas sellainen odottamisen fiilis,
      odottamisen ja luomisen tai sitten olen harhaan astunut ?
      Entä sitten, ei mitään. Siksi, että annoit kuitenkin lukunau-
      tinnon - thanks M.

• Miekko

Kiitos. Kuule, kyllä lännen herkkujen jonottaminen kuuluu tähän ilman muuta:) Muistan tuon kappaleen jonka mainitset, tosin hämärästi.

Joo, ehkä sanon sen minkä sinä jätit sanomatta: tämä on minun näköiseni:)

Eräänlaisena ideana runojen rustailussani ollut sanoa sitä mikä ehkä usein jää sanomatta. Harvoin näitä asioita toreilla ja turuilla tulee huudeltua.. Silti tämä on osa minua.. hmm.. olen alkanut ajatella että sitä parasta osaa.. ihmisten kommenteista päätellen olen jotenkin mystisesti alkanut muistuttaa runojani.. ja minun epäillään kirjoittavan runoja (tämän olen tietysti kiivaasti kiistänyt). Jotenkin ajattelin että minä olisin kaikkien epäilysten ulkopuolella.

Olen alkanut leikitellä ajatuksella, että pitäisi häivyttää rajaa sen välillä mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei.. että alkaisin julkisestikin, oikeassa maailmassa, puhua runojeni kieltä.. voisin järjestää runoiltoja, puhua runokieltä, kukista, rakkaudesta, haleista, poskipäistä ja lännen herkuista.. no, ehkä listaa pitää karsia jostain kohtaa... tämä kun on ollut sellaista että täällä saa puhuttua niitä asioita mitkä muuten jäävät turhaan varjoon.

Minulla on tunne että 99%:lta tällainen puhe menisi tyystin ohi, mutta aina löytyy se joku joka ymmärtää.. joka on juuri näitä sanoja odottanut... tai no ehkä ei täysin ymmärrä, mutta vaistoaa sen saman fiiliksen... sanat eivät välttämättä ole kovin syvällisiä mutta tarjoavat omanlaisen katsantokannan maailmaan. Vain ajatus.

• Miekko
        Miekko kirjoitti:

Kiitos. Kuule, kyllä lännen herkkujen jonottaminen kuuluu tähän ilman muuta:) Muistan tuon kappaleen jonka mainitset, tosin hämärästi.

Eräänlaisena ideana runojen rustailussani ollut sanoa sitä mikä ehkä usein jää sanomatta. Harvoin näitä asioita toreilla ja turuilla tulee huudeltua.. Silti tämä on osa minua.. hmm.. olen alkanut ajatella että sitä parasta osaa.. ihmisten kommenteista päätellen olen jotenkin mystisesti alkanut muistuttaa runojani.. ja minun epäillään kirjoittavan runoja (tämän olen tietysti kiivaasti kiistänyt). Jotenkin ajattelin että minä olisin kaikkien epäilysten ulkopuolella.

Olen alkanut leikitellä ajatuksella, että pitäisi häivyttää rajaa sen välillä mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei.. että alkaisin julkisestikin, oikeassa maailmassa, puhua runojeni kieltä.. voisin järjestää runoiltoja, puhua runokieltä, kukista, rakkaudesta, haleista, poskipäistä ja lännen herkuista.. no, ehkä listaa pitää karsia jostain kohtaa... tämä kun on ollut sellaista että täällä saa puhuttua niitä asioita mitkä muuten jäävät turhaan varjoon.

Minulla on tunne että 99%:lta tällainen puhe menisi tyystin ohi, mutta aina löytyy se joku joka ymmärtää.. joka on juuri näitä sanoja odottanut... tai no ehkä ei täysin ymmärrä, mutta vaistoaa sen saman fiiliksen... sanat eivät välttämättä ole kovin syvällisiä mutta tarjoavat omanlaisen katsantokannan maailmaan. Vain ajatus.

Ai niin.. vähän eksyi.. kysymykseesi.. naisen aamupäivä on todellakin erilainen.. jo ihan toimien kannalta mutta myös ajallisesti.

• Miekko kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=CAqGgbKq25U

Mutta ne hiljaisimmat ja ehkä salaisimmatkin tuntemukset
        tulee kyllä piiloteltua omallakin kohdalla runoihin, eli juuri
        ne mistä ei huudella missään. Jonkinlaista terapiointiahan
        sekin on, kait.

Olisin varmaan yksi innokkaimmista vierailijoista järjestämissäsi
        runoilloissa ja suurin - toisaalta kyllä myös ainoa, heh
        jossa olen käynyt oli 2007 Sanomatalossa järjestetty tilaisuus.
        En ollut kyllä loppuun saakka, mutta monta kuuluisaa runoilijaa
        siellä kuulin ja näin. Enkä muuten usko alkuunkaan tuohon 99%:tiin,
        oma ajatukseni on jotain 50-50.

Mutta eikun runojen maailmaan tänäänkin. Hyvää päivän jatkoa Sinulle
        Miekkonen, olet mielenkiintoinen persoona.

• Miekko
        lindalinda kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=CAqGgbKq25U

Mutta ne hiljaisimmat ja ehkä salaisimmatkin tuntemukset
        tulee kyllä piiloteltua omallakin kohdalla runoihin, eli juuri
        ne mistä ei huudella missään. Jonkinlaista terapiointiahan
        sekin on, kait.

Olisin varmaan yksi innokkaimmista vierailijoista järjestämissäsi
        runoilloissa ja suurin - toisaalta kyllä myös ainoa, heh
        jossa olen käynyt oli 2007 Sanomatalossa järjestetty tilaisuus.
        En ollut kyllä loppuun saakka, mutta monta kuuluisaa runoilijaa
        siellä kuulin ja näin. Enkä muuten usko alkuunkaan tuohon 99%:tiin,
        oma ajatukseni on jotain 50-50.

Mutta eikun runojen maailmaan tänäänkin. Hyvää päivän jatkoa Sinulle
        Miekkonen, olet mielenkiintoinen persoona.

Jee! Tämähän on selkeä klassikko. Palautui pätkittäin mieleen kuunnellessa. Hilpeä.

Jos vyöryttäisi ne hiljaisimmat ja salaisimmat tuntemukset maailman silmille myrskyn lailla... Koen päivä päivältä enemmän että tämä on sitä tärkeää asiaa, muu on joutavaa, vaikka on oppinut kenties päinvastoin.

Tervetuloa vaan runoiltaan, paikka ja aika ilmoitetaan myöhemmin:) Hmm.. muistan Arto Mellerin illassa olleeni ja Tommy Tabermannin.. se oli sitä tiedostavaa 90-lukua... kiintoisaa oli se vuorovaikutus yleisön kanssa, Melleri hoiti sen yltymällä melkein käsirysyyn kun taas Tommy hoiti homman huumorilla, aikamoinen supliikkimies.

Vai 50-50.. ei sitä koskaan tiedä.. kuinka moni miettii näitä asioita sydämensä sopukoissa, mutta ei ulospäin paljasta mitään.

Etpä ole tuikitavallinen sinäkään. Kiitos samoin:)

• mahdotonyhtalo

Suosio on hetkittäistä.

Se kulkee aaltomaisena.

Optimointia oikein laskettuna.

----------------

Pidin ilta-auringon ryteiköstä. Huomenta, Miekko!

• Miekko

Huomenta, Myy!

Muodista poistuminen on väistämätöntä, koska tosiaan kaikki kulkee aaltomaisena liikkeenä. Eipä sen voi olettaakaan kestävän. Tarkoitin tuossa myös vapaaehtoista astumista pois muodista, en haluaisikaan olla jokaisen juttu.

Suosio on hetkittäistä.. olen sitä Ikeaa ja romantiikan maailmaa nyt taas miettinyt kun siitä tuli puhe. Matti Vanhasen myötä huomasin sellaisen buumin, että harmaa ja väritön mies muuttuikin naisten silmissä ties miksi romanttiseksi sankariksi ja tavoittelemisen arvoiseksi asiaksi. Romantiikassakin on omat muotinsa ja aaltoliikkeensä. Se tekee siitä mielenkiintoista.

• mahdotonyhtalo
        Miekko kirjoitti:

Huomenta, Myy!

Muodista poistuminen on väistämätöntä, koska tosiaan kaikki kulkee aaltomaisena liikkeenä. Eipä sen voi olettaakaan kestävän. Tarkoitin tuossa myös vapaaehtoista astumista pois muodista, en haluaisikaan olla jokaisen juttu.

Suosio on hetkittäistä.. olen sitä Ikeaa ja romantiikan maailmaa nyt taas miettinyt kun siitä tuli puhe. Matti Vanhasen myötä huomasin sellaisen buumin, että harmaa ja väritön mies muuttuikin naisten silmissä ties miksi romanttiseksi sankariksi ja tavoittelemisen arvoiseksi asiaksi. Romantiikassakin on omat muotinsa ja aaltoliikkeensä. Se tekee siitä mielenkiintoista.

Helpompaa seurata sivusta kuin olla keskipisteenä :). Perusasioita en muuttaisi elämässäni, en edes ulkonäköäni. Liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat avainsanoja. Joitakin asioita olisi voinut tehdä toisin - liittyen lähinnä uraan ja rahankäyttöön. Siis ei tunnustuksia särkyneistä sydämistä :)..

Olin jo ennen Vanhasen aikaa Ikeassa treffeillä. Mukava päivä.. Kierreltiin koko päivä ja käytiin syömässä. Muistaakseni miehellä oli enemmän ostoksia Ikean jälkeen :). Eli treffit tulisi sopia paikkaan, jonne menisi muutenkin ja yhdistää kaksi asiaa yhdellä kertaa.

Hmmm.. Vanhanen, Niinistö ym.. kuuluvat samaan sarjaan.. Ihmettelen, mikä vetoaa.. Ehkä valta ja raha.. No, arvostan sitä, että toisen kanssa pystyy puhumaan samalla tasolla. Pitkä syvällinen keskustelu kummasti piristää :).

Sen verran vastaillut sinulle, että älä ihmettele, jos jostain syystä häivyn taas palstalta. Vanhempi koirani on huonommassa kunnossa ja voimavarat menevät koiran hoitamiseen. Huomenna saan tietää enemmän..

• Miekko
        Miekko kirjoitti:

Huomenta, Myy!

Unohtelen asioita ja puhun aivan toisesta jutusta kuin oli aikomus...

Iloitsen että pidit ilta-auringon ryteiköstä. Onko se sovelias loppu, mietin... mutta tuntui että ei tämä voi muuten päättyä kuin tähän... Oli aika varma olo kirjoittaa tätä, kerrankin sai selkeästi sanottua asioita sydämensä sopukoista... kun kirjoitin tätä palstalle niin ajattelin että on tämä kyllä aika sekopäistä tekstiä..

Hmm.. voi tuntua vähän oudolta, mutta hain tähän "ranskalaista tyyliä".. muisto ei ole jotain itkettävää vaan jotain elämään kuuluvaa. Rikas, antoisa muisto. .. ja vielä oudompaa... kuuntelin jotain vanhaa bluesrenkutusta.. monasti noissa vanhoissa biiseissä tuntuu että jotain on vain huitaistu ilmaan ja saatu aikaan klassikko.. ei ole jääty miettimään miten sanoituksesta saisi esiin Shakespearen tyyliä.. tuntuu että sanat on keksitty siinä hoilotellessa..ja hämärästä päähänpistosta on tullut kansanperinnettä johon on helppo samastua.. kiehtoi tuollainen hetkellisyyden ja pysyvyyden ristiriita.

• Miekko
        mahdotonyhtalo kirjoitti:

Helpompaa seurata sivusta kuin olla keskipisteenä :). Perusasioita en muuttaisi elämässäni, en edes ulkonäköäni. Liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat avainsanoja. Joitakin asioita olisi voinut tehdä toisin - liittyen lähinnä uraan ja rahankäyttöön. Siis ei tunnustuksia särkyneistä sydämistä :)..

Olin jo ennen Vanhasen aikaa Ikeassa treffeillä. Mukava päivä.. Kierreltiin koko päivä ja käytiin syömässä. Muistaakseni miehellä oli enemmän ostoksia Ikean jälkeen :). Eli treffit tulisi sopia paikkaan, jonne menisi muutenkin ja yhdistää kaksi asiaa yhdellä kertaa.

Hmmm.. Vanhanen, Niinistö ym.. kuuluvat samaan sarjaan.. Ihmettelen, mikä vetoaa.. Ehkä valta ja raha.. No, arvostan sitä, että toisen kanssa pystyy puhumaan samalla tasolla. Pitkä syvällinen keskustelu kummasti piristää :).

Sen verran vastaillut sinulle, että älä ihmettele, jos jostain syystä häivyn taas palstalta. Vanhempi koirani on huonommassa kunnossa ja voimavarat menevät koiran hoitamiseen. Huomenna saan tietää enemmän..

Harvinaista, yleensä nainen haluaa muuttaa ulkonäköään.. aina jokin on muka hullusti. Liikuntaan ja ravintoon haluan minäkin kiinnitellä huomiota.

Ikeassa on hyvä ruoka. Oivallinen hinta-laatusuhde. Sellaista mitä aika harvasta paikasta saa. Vanhasen jälkeen Ikeaan ilmestyi naisia, joilla nyt selvästi oli aivan muut asiat mielessä kuin ostokset. Ikea ilmeisesti miellettiin sen jälkeen paikaksi, jossa käy vakavaraisia, romanttisia miehiä.. Tai en minä tiedä, mitä naiset ajattelevat. Pääasia kai että miehessä on jotain mielenkiintoista. Eikä raha tai valta tietysti pahaa tee.

Toivottavasti koirasi toipuu..

Aivan liian vähän runoja täällä. Taas olisi yksi melkein valmis, mutta ei kehtaisi taas laittaa...

• mahdotonyhtalo
        Miekko kirjoitti:

Harvinaista, yleensä nainen haluaa muuttaa ulkonäköään.. aina jokin on muka hullusti. Liikuntaan ja ravintoon haluan minäkin kiinnitellä huomiota.

Ikeassa on hyvä ruoka. Oivallinen hinta-laatusuhde. Sellaista mitä aika harvasta paikasta saa. Vanhasen jälkeen Ikeaan ilmestyi naisia, joilla nyt selvästi oli aivan muut asiat mielessä kuin ostokset. Ikea ilmeisesti miellettiin sen jälkeen paikaksi, jossa käy vakavaraisia, romanttisia miehiä.. Tai en minä tiedä, mitä naiset ajattelevat. Pääasia kai että miehessä on jotain mielenkiintoista. Eikä raha tai valta tietysti pahaa tee.

Toivottavasti koirasi toipuu..

Aivan liian vähän runoja täällä. Taas olisi yksi melkein valmis, mutta ei kehtaisi taas laittaa...

Runosi ovat huolella tehtyjä ja niissä on ajatusta. Samalla saavat uutta pontta muutkin hyvät kirjoittajat.

Sen verran tarkennuksena, että vein sen miehen mukanani Ikeaan ja en bongannut häntä sieltä :).

• Miekko

Runosi ovat huolella tehtyjä ja niissä on ajatusta. Samalla saavat uutta pontta muutkin hyvät kirjoittajat.

Sen verran tarkennuksena, että vein sen miehen mukanani Ikeaan ja en bongannut häntä sieltä :).

Joo, niin ymmärsinkin:) Kahden asian yhdistäminen kuulostaa muuten tosi hyvältä idealta. Useinhan treffeillä jännittää.. tuo toiseenkin asiaan keskittyminen vie sopivasti huomiota toisaalle. Ja on muutenkin kokonaisvaltaisempaa. Mutta oikeastaanhan ei ole väliä mitä toisen kanssa tekee.

Tänään tiedät enemmän.

• mahdotonyhtalo
        Miekko kirjoitti:

Joo, niin ymmärsinkin:) Kahden asian yhdistäminen kuulostaa muuten tosi hyvältä idealta. Useinhan treffeillä jännittää.. tuo toiseenkin asiaan keskittyminen vie sopivasti huomiota toisaalle. Ja on muutenkin kokonaisvaltaisempaa. Mutta oikeastaanhan ei ole väliä mitä toisen kanssa tekee.

Tänään tiedät enemmän.

Lisättiin sydänlääkitystä ja sai viikon kipulääkityksen jumittuneisiin lihaksiin. Tämä kylmä ei sovi vanhalle koiralle. Oikeastaan kaikki on hyvin :).

Treffit toimivat adrenaliinin tavoin, mutta paremmat kicksit saan hyvästä työpaikkahaastattelusta :D. Oikeastaan en niin hirveästi jännitä mitään tai oikeastaan kylläkin englanninkielistä esitelmää vierasta aiheesta.

Oma elämäni on koirien hoitamista ja pysyy sellaisena niin kauan kuin koirat ovat olemassa. Jonkinlaisia lisäjärjestelyjä joudun tekemään, jotta saan riittävän yöunen ja kodin siisteystaso pysyy kohdallaan,

• Miekko

Lisättiin sydänlääkitystä ja sai viikon kipulääkityksen jumittuneisiin lihaksiin. Tämä kylmä ei sovi vanhalle koiralle. Oikeastaan kaikki on hyvin :).

Treffit toimivat adrenaliinin tavoin, mutta paremmat kicksit saan hyvästä työpaikkahaastattelusta :D. Oikeastaan en niin hirveästi jännitä mitään tai oikeastaan kylläkin englanninkielistä esitelmää vierasta aiheesta.

Oma elämäni on koirien hoitamista ja pysyy sellaisena niin kauan kuin koirat ovat olemassa. Jonkinlaisia lisäjärjestelyjä joudun tekemään, jotta saan riittävän yöunen ja kodin siisteystaso pysyy kohdallaan,

Olen iloinen että kaikki on hyvin ja koirasi toipuu. Pakkanen koettelee meistä jokaista.

Kahden asian treffeistä vielä.. hyvä puoli myös että jos kaikki menee mönkään niin kuitenkin voi jäädä käteen edes jotain hyvää.. vaikka siltä reissulta ostettu tuoli. Ettei ole aivan täysi katastrofi:)

En ole koiraihmisiä, mutta ymmärrän kyllä tuon, että koira tarvitsee ihmistä. Se on suuri vastuu jos joku on täysin riippuvainen sinusta.

• Tuli elävästi noista kahdesta viimeisesta kappaleesta nuoruuden vahvat tunnekuohuilut mieleen. Varsinkin eteiseen sopimattomat ilmeet. Ennen kuin katsos on opittu ihmisten tavoille ;)

• Miekko

Niin. Nuoruudessa sitä vaahtoaa kuin kesyttämätön meri. Nyt koen kuohuilua turvallisesti vesijuoksuvyön kanssa. Jännitystä saa bingohallista. Kiikkustuoli korvaa vuoristoradan.

Eteiseenkin sinulla varmasti löytyy aina sopiva ilme. Varsinkin vieraisilla siihen tulee kiinnittää huomiota. Lähdön hetkellä ei saa näyttää liian iloiselta, huojentuneelta, tehdä ristinmerkkejä tms. Muistan kun vieraalta tehtiin lähtöä niin meidät lapset hätistettiin eteiseen jo hyvissä ajoin laittamaan kenkiä jalkaan. Siellä odottelimme kengät jalassa puolisen tuntia kun vanhemmat pälättivät pälättämistään.. se oli jokin rituaali että piti osoittaa sanoin ja teoin miten vaikeaa onkaan erota näin hauskasta ja mukavasta paikasta. Sääli oikeastaan että pitää mennä tylsään tavalliseen omaan kotiin tällaisesta huvilaitoksesta. Olisi kenties pitänyt oppia tuosta jotain mutta ei.. aina itkua vääntäen mennä vieraaseen paikkaan, aina nauru on herkässä kun tiedän pääseväni hemmettiin tästä rangaistuslaitoksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      269
      1637
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      37
      1512
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    4. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      18
      1300
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1217
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1037
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      950
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      925
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      901
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    Aihe