Virkattu possu-verho

etsin kunnes löydän

Hei!

Tietäisikö kukaan mistä voisi löytää virkkaus- tai neulemallin possu-verhoon? Virkkausmalliohje on julkaistu ilmeisesti jossain lehdessä 70-luvulla tai aivan 80-luvun alussa. Mummo virkkasi tuolloin meille sellaisen matalan jouluverhon (noin 40 cm korkea kappa) jossa tontut ja possut juoksevat, ja verhoissa on reunoissa koristeena myös virkattuja kilikelloja. Juttu on nimittäin niin että kyseinen verho alkaa olla niin kulunut joka vuotisesta käytöstä plus liian lyhyt nykyisiin ikkunoihin (sitä on jo kerran jatkettu päistä kankaalla) että ensi jouluksi tarvittaisiin uusi, ja sen tekeminenhän pitää piakkoin aloittaa jos jouluksi meinaa valmista saada. Possun kuva on tässä tärkeämpi, tontusta viis, sillä tuo possu on aina ollut minusta kivemman näköinen kuin tuo tonttu. Riittää kun siis löytyisi virkattava/neulottava possun malli, muun ohjeen voi soveltaa itse.

Olen jo yrittänyt googlailla possun virkkaus- tai neulemallia, mutta eipä ole vastaan vielä sopivaa tullut. Olen löytänyt vain pehmolelupossuja ja paitaan tehtyjä possun yms. Mutta kyseinen possu on muodoltaan suunnilleen sellainen kuin piparimuottipossut, pyöreämpi vain. Joten osaako kukaan auttaa? Muistaako joku missä tuommoista ohjetta on julkaistu tai onko hyviä ideoita mistä päin nettiä tms. edes jonkinlaista possun kuvaa löytyisi. Kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan. Alkuperäisen verhon tekijältäkään ei asiasta voi kysyä kun hän on ollut kuollut jo toistakymmentä vuotta, eikä kukaan muukaan muista kuin että se oli joku lehtileike missä ohje oli.

8

1630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **rekisteröitymätön

Oletan, että kyseessä on jonkinlainen ruutuvirkkaus? Mahtaisiko sinulla olla kuvaa tuosta possusesta, niin siitä voisi yrittää laskeskella sinulle ohjeen.

• 5+6

Jos se verho on virkattu niin siitä kyllä on suhteellisen helppo katsoa malli ja miten tehty jos osaa yleensä virkata.

• Sinikka.
      • ketjun aloittaja

Voi harmi, ei noistakaan possuista kumpikaan ole se oikea. Niin, kyllähän siitä alkuperäisestäkin saa ruutupiirroksen värkättyä, mutta kun se verho on sen verran jo kulunut ja pesussa nuhjaantunut ettei se ole niin helppo homma kuin äkkiseltään luulisi. Verhoon on virkattu useammankin eri tyylin silmukoita, joten sekin vielä hidastaa laskemista, varsinkin kun se possu on sellaista tiivistä virkkausta.

Täytyy sanoa että itse mieluummin neuloisin kuin virkkaisin uuden (edes samantapaisen jos ei ihan samanmoista) verhon, se olisi nimittäin nopempaa. Sen verran jo tiedän ettei kyseessä ole ainakaan Suuren Käsityö-lehden malli, ne vuosikerrat olen jo päässyt selaamaan. Täytynee vielä yrittää löytää 70- ja 80-luvun alun Kotiliedet yms. ja katsoa josko sitä löytyy.

Kiitos avustanne vaikka ongelma ei vielä ratkennutkaan.

• luuseri

en kyllä osaa virkata yhtään tollaisia turhaa kokeilenkin ku aina tulee virheitä

• jaahaspelle

selväö en minäkään

• Anonyymi

Meillä on vanhemmilla mummon tekemä tällainen ja maksaisin mitä vain jos jostain saisin näitä lisää. Selkeästi lempi joulukoriste ikinä.

• Anonyymi

Voi kun tänne ei voi kuvia laittaa, minua kiinnostaisi kovasti kyseinen verho. Eikö mummollasi ole ohjetta tallessa ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe